Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
6924 7711
-

Zobacz także:


O Ogonek
+16 / 48

Nie ważne czy USA ma język urzędowy czy nie ! Ten demot demotywuje od sposobu myślenia typu " aa nie chcę mi się głosować, pozatym i tak ten mój głos nie wiele da"

cassper
+75 / 91

A teraz wyobraźcie sobie tych wszystkich raperów nawijających po niemiecku: Jooo, joo ich heiße Zwei Pack albo Fünfzig Cent czy zamiast Justin - Johan

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 30 March 2010 2010 21:08

Bamargera666
+18 / 22

Az chyba zaczne glosowac :o

S Sigodyth
+12 / 18

Niby motywuje do głosowania, ale jak już się wstawia takiego demota, to można znaleźć
faktyczny przykład, a nie go zmyślać. Stany nigdy nie miały, nie mają i jak znam życie mieć
nigdy nie będą języka urzędowego. [EDIT:]@PtokBentoniczny W sumie po upaństwowieniu służby zdrowia rzeczywiście nie wiadomo do końca czego się po nich spodziewać. Stany zaczynają wychodzić na ludzi :) Aż strach się bać.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 1 April 2010 2010 9:26

P PtokBentoniczny
+1 / 5

@Sigodyth

Amerykanie myślą o wprowadzeniu urzędowego z powodu napływu osób hiszpańskojęzycznych do południowych stanów. Myślą, czyli piojawiają się tam takowe głosy. Jak będzie - nie wiadomo, ale skoro przebąkują o tym, to może coś się urodzi. Większość jest wszakże anglojęzyczna i pewnie woleliby to utrzymać.

D Dupek
+110 / 170

Przecież w USA nie ma języka urzędowego. [-]

Odpowiedz
kieniek
+11 / 13

dokładnie, każdy stan ustala jaki chce język w wielu stanach, szczególnie południowych urzędowym jest jeszcze hiszpański, a poza tym mogą być dwa języki urzędowe

tkpl
+40 / 52

Każdy stan ma swój urzędowy język tylko niektóre stany mają zamiast angielskiego (lub obok niego) Hiszpański :) i tak dobrze że nie ma w reszcie niemieckiego, np. Nue Yörg Wall Straße :/

J Jumbo143
-5 / 29

@tkpl
"Neu" kolego, "neu" !

wisniowy13
+2 / 6

Owszem jest
Pomyśl sobie że teraz na każdej bluzce, na każdej coca-coli, prawie każdym produkcie było by coś po frycowsku

cassper
+6 / 6

Poszukałem i mam: okazuje się że to tylko urban legend: "In 1860-1917 German was widely spoken in German neighborhoods; see German in the United States. There is a false myth, called the Muhlenberg legend, that German was almost the official language of the U.S. There was never any such proposal. The U.S. has no official language, but use of German was strongly discouraged during World War I and fell out of daily use in many places" [Źródło: en wiki]

iv0o
+12 / 12

Mnie się zawsze wydawało, że tam było więcej Polskich imigrantów... książkę na pewno przeczytam;]

Cyrylonne
-4 / 12

Oczywiście, że się pisze dla przekazu, tylko nie rozumiem dlaczego dostaje bezpodstawne minusy za komentarz. Problem jest w tym, że nikt nie chce uzasadnić negatywnej oceny ^_^

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 30 March 2010 2010 18:56

Rozkalibrowany
+3 / 7

widocznie ktoś uznaje, że nie masz racji, co na to poradzić, a cała reszta daje minusy dla zabawy ..

biednybelfer
+6 / 12

Nikt Ci nie wyjaśni - w większości przypadków minusy są dawane bezmyślnie, bo ktoś inny go dał. Dodatkowo - papka w głowach minusujących nie pozwala na artykułowanie jakichkolwiek argumentów. Jak to mawiają Amerykanie w swym "urzędowym" języku - accept, obey! ;)

Cyrylonne
+2 / 4

@Rozkalibrowany - Historii i faktów nie da się zmienić, to co się stało to się nie odstanie :P. No ale cóż, widocznie muszę przywyknąć do głupoty niektórych małoletnich użytkowników :P

milman
+3 / 55

Gdyby niemiecki był urzędowym nie zdawałbym matury, bo niemieckiego się uczyć nie będę.

S stealth
+10 / 24

tez myślę że całe szczęście ;)
i myślę że demot naprawdę motywuje...
przestroga dla tych którym się nie chce iść nawet na wybory ;]

Reos
-2 / 14

Ten co dał ten decydujący ostatni głos powinien zostać świętym!

KprezS
+1 / 15

Ja kiedyś słyszałem, że w USA nie ma języka urzędowego, tylko każdy stan ma własny, odrębny język urzędowy. W większości jest to angielski, ale chyba nie wszędzie. W każdym razie Hubert w Milionerach tak kiedyś mówił :P

Odpowiedz
Myon
+3 / 9

to był napewno jakiś Polak :]

D djdeejay86
+1 / 17

W ogóle z jakiej racji wchodził w grę niemiecki, skoro Niemcy byli może czwartą pod wzgledem liczby ludności nacją która skolonizowała kontynent północnoamerykański...

Odpowiedz
M MrTrouble
+6 / 10

Nie znam się na historii, ale kiedyś na niemieckim, gdy nauczyciel nam próbował wmówić jaki to on (ten niemiecki) nie jest ważny i potrzebny, wytoczył argument, że bardzo wiele krajów poza Niemcami ma niemiecki jako język urzędowy...

B blanacz
+10 / 10

Jakie? Szwajcaria, jeśli to coś można nazwać niemieckim (Niemcy ich nie rozumieją), Księstwo Lichtenstein i Austria (inny akcent, ale jeszcze zrozumiały). Niemiecki jest dobrym językiem w Europie, gdzie roi się od niemieckich turystów i często w krajach południowych łatwiej znaleźć mówiącego po niemiecku niż po angielsku.

janewatkins
+5 / 15

@ Sweasons
a polacy sie nie wpi*rdalaja, bo sorry, ale wiecej jest polakow w niemczech jak niemcow w polsce.

Kopytkowa
+4 / 8

Niemiecki jest także językiem urzędowym w niektórych krajach Afryki.

D donpablo85
+5 / 5

A prospos Niemców w USA. Podobno to właśnie przez bardzo liczną mniejszość niemiecką w Stanach, USA zwlekała z przystąpieniem do IIWŚ, starając się jak najdłużej zachować przynajmniej wojskową neutralność, a ograniczając się głównie do gospodarczej i przede wszystkim sprzętowej pomocy aliantom w Europie. BTW. Stolica Dakoty Północnej nie bez przypadku nazywa się Bismarck;)

archie05
+1 / 3

taa oddali..na papierku :/ tak naprawde wjedziesz w opolskie (od strony górnego śląska) to pierwsze co tablice dwujezyczne- nazwa miejscowosci po polsku a nizej po niemiecku..fakt że wciąż niemieckie nazwy są zamazywane no ale cóż..z mniejszością najwidoczniej nie wygrasz...szczerze to się na śląsku czuje jak w Niemczech niestety ;/ a wolałabym jak w Polsce..

Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 30 March 2010 2010 20:15

S szapiel
+3 / 3

A jak na Litwie likwidują polskie nazwy ulic, to jest krzyk i płacz...

Aysha
+1 / 25

i chwała za to! za niemieckim nie przepadam i gdyby to on był językiem, za pomocą którego można porozumieć się na świecie to nie uczyło by mi się go tak przyjemnie jak angielskiego, którey bardzo lubię ;)

Odpowiedz
fialeq
+11 / 23

całkowicie się pod tym podpisuję.. nie jestem uprzedzony, ale niemieckiego nie lubię jako języka samego w sobie.. twardy i niemiły dla ucha..

janewatkins
+6 / 10

tak szczeze to niemiecki niejest taki twardy, ale wiekszosc nauczycieli niemieckiego, ktorzy nauczaja w polsce, ucza sie jezyka w bawarji, bo mnie bardzo rozsmieszylo, bo jest wsumie bezsensowne.
jakby wybrali niemiecki, to teraz byscie mowili, ze niemiecki jest latwiejszy, bo angielskiego wiekszosc z nas sie uczy od przdszkola. ja z wlasnej opini moge powiedziec, ze niemiecki jest latwoejszy jak polski i anglielski, ale znam rowniesz spoko gramatyki itp, wiec mozecie mi wiezyc na slowo.

B blanacz
+1 / 9

W Bawarii? Ehh, ten bawarski akcent... albo frankijski, to naprawdę boli. Lubię akcent Dolnej Saksonii, ten niemiecki jest łagodny, płynny. Berliński też trochę odszedł od twardych reguł. Mieszkam w Niemczech, angielskiego nie rozkminię chyba nigdy. W niemkieckim urzekła mnie regularność.

archie05
0 / 2

ja tez się pod tym podpisuję! serdecznie nienawidze tego języka może dlatego że ten akcent wydaje sie taki wrogi ;P a co do tego że źle uczą nas i dlatego się taki wydaje to możliwe ale i tak mnie ten język nigdy nie urzeknie jak też większości moich znajomych...;]

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 30 March 2010 2010 20:15

cassper
+1 / 3

Niemiecki w porównaniu z angielskim ma dużo łatwiejszą a przede wszystkim regularniejszą gramatykę. Co do niemiłego brzmienia, to jest wina polskich lektorów, jeśli posłuchać naturalnych niemców to ten język jest nawet ładny, oczywiście za wyjątkiem dialektów i akcentów typu bawarskieo

janewatkins
0 / 0

@ archie05: mieszkam w niemczech i umiem niemiecki lepiej od polkiego. i szczeze mowiac wiekszosc polakow mysli, ze w niemczech sie mowi jak a.h. mowil w swoich mowach ktore mozna ogladac na video, etc.

chmur0n
0 / 10

Niemcy mają ten sepleniący i niezrozumiały akcent i jeszcze w USA miałby być ten język stosowany ;o? czemu źródła nie ma ;x? co to robi na głównej ,jak nawet nie ma źródła a w tytule i opisie jest podana.. informacja ;o (?) Niby mnie trochę motywuje ,bo wole inglisz niż niemiecki ,ale bez przesady;O

Odpowiedz
janewatkins
0 / 0

ja tpo slyszalam w wersi 'jezyk swiatowy / handlowy', als bylo cos takiego.

Kopytkowa
-1 / 7

"niezrozumiały akcent" jak dla mnie niemiecki jest bardziej wyraźny niż angielski. Uczę się
niemieckiego półtora roku a angielskiego ponad 10 lat i dużo łatwiej jest mi rozróżnić słowa
po niemiecku niż po angielsku. Nawet pomimo tego, że nie znam wielu słów.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 13 April 2010 2010 0:03

E everain
+16 / 18

Tak samo było jeśli się nie mylę w Izraelu. Polski, a Hebrajski.

Odpowiedz
G gregors007
+28 / 32

wyobrażcie sobie murzynów rapujący po niemiecku, albo nie wiem... the black eyed peas :D

Odpowiedz
janewatkins
+9 / 9

the black eyed peas - die schwarzäugigen bohnen.
nu, brzmi dziwnie, ale jakby wybrano wtedy niemiecki, to bysmy mieli tasama dyskusje, tylko ze odwrotnie :P

SchwarzLutscher
-1 / 1

Brzmi rewelacyjnie xD .. a rapujących po niemiecku jednak nie brakuje ; )... ale to zdanie CzarnegoLizaczka ; )

janewatkins
0 / 0

eh, no by byla impreza z 'die schwarzäugigen bohnen' i lays'ami :'D
czemu mysle, ze to ma sie nazywac 'schwanzlutscher'? :'D

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 16 April 2010 2010 20:45

H Hobbicik
+6 / 18

A w Izraelu 4 przeważyły, że językiem urzędowym stał się jidisz, a nie polski. Swoją drogą dobrze, inaczej mielibyśmy tak jak Żydzi okropną opinię na Bliskim Wschodzie.

Odpowiedz
D deziom
+1 / 5

w usa nie ma jezyka urzedowego, co to za bajka ;|

Odpowiedz
B Bartus8895
0 / 6

Z Izraelem tak było, że jednym głosem wygrał Hebrajski z Polskim...

Odpowiedz
B blanacz
0 / 4

A źródło? Zastanawia mnie, skąd niemiecki, już szybciej francuski albo hiszpański.

Odpowiedz
M Mikaeru
+3 / 5

Mogę prosić o źródło? Nie wiem jak admin może się nabierać na takie bajki... -.-

Odpowiedz
janewatkins
+17 / 19

ale wczesnie sypiasz.. (:

B bosz112
-1 / 5

Brawa dla admina (USA nie mają języka urzędowego, każdy stan przyjmuje swój język). Pewne dane należy weryfikować...

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 30 March 2010 2010 16:31

Odpowiedz
lilitu
-1 / 3

Ten język nie może być w konstytucji jako urzędowy - oni nie posiadają na tym poziomie (federalnym) żadnego języka urzędowego. Poza tym nie dziwię się, że angielski mógł przegrać konkurencję z niemieckim - o ile się orientuję, najwięcej osób w USA ma niemieckie pochodzenie.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 30 March 2010 2010 16:33

Odpowiedz
zgaszonakicia
-2 / 8

no i Bogu dziękować że był ten człowiek. Nie znoszę niemieckiego !!

Odpowiedz
T TITSorGTFO
-3 / 13

Dzięki Bogu, że mówią po angielsku. Niemieckiego bym nie zniósł. Każdy film w tym języku... Aż ciarki przechodza.

Odpowiedz
kazzmataz
0 / 0

Gdyby Hitler mówił po angielsku, a w USA po niemiecku, to uwierz, że ciarki by Ci przechodziły na myśl o języku angielskim.

B bartekmms
0 / 6

adminie FAIL,tak to jest lays jak się ma admina za znajomego

Odpowiedz
M mikinh
+3 / 7

fake... z jakiej racji miałby byc niemiecki, skoro głównymi kolonistami byli Brytyjczycy, Hiszpanie i Portugalczycy...? Tam Niemców było tyle co kot napłakał...

Odpowiedz
V Vojtech
-1 / 3

Nimecy zwlaszcza z biedniejszych księstw wyjezdzali do Kolonii Nowego Swiata

G Gawith92
+4 / 4

bo niemieckich imigrantów było więcej ...
z pośród białych amerykanów ok. 60 mln ma korzenie niemieckie , czyli 1/4 białych w USA , 40 mln irlandzkie , 30 mln angielskie a pozostałe 100 mln reszta Europy

lilitu
+3 / 3

znajdź sobie mapę, dotyczącą pochodzenia ludności - Niemcy zajmują na niej najwięcej miejsca, a to oznacza, że byli najbardziej rozpowszechnieni. Przyjmując, że taka poprawka, regulująca język urzędowy, istniała (chociaż tak nie było), to wtedy niemiecki prawdopodobnie by wygrał... Chyba, że takie prawo miało być ustanowione rzekomo w czasie podpisywania pierwszej wersji konstytucji, wtedy i owszem. Chociaż oczywiście to tylko założenia. W USA języka urzędowego nie ma.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 30 March 2010 2010 16:56

janewatkins
+3 / 3

sie nazywa poprawniej: gott sei dank!

SchwarzLutscher
0 / 0

Otóż właśnie. Gott sei dank'. janewatkins- lubię Cię!

T tararabuch
-5 / 7

Dobrze się stało, dzięki temu sobie jakoś mogę poradzić z dogadaniem się z Amerykaninem ;)

Odpowiedz
B blanacz
+7 / 9

Możesz się dogadać, bo od małego trzaskasz angielski. Jakby niemiecki pełnił rolę lingua franca, mówiłbyś (mówiłabyś?) biegle po niemiecku.

T tlen
+4 / 8

Dla informacji w USA posługują się językiem amerykańskim(nieco, ale nieco różniący się od angielskiego).

Odpowiedz
B blanacz
+1 / 1

Różnice wykształciły się później.

szron
0 / 0

Ktoś ztrollował demoty. "Język urzędowy - brak języka urzędowego na poziomie federalnym". W konstytucji ani słowa o języku nie ma.

Odpowiedz
S SomeOne47
-1 / 3

Hehe, ciekawie by było jak by Obama mówił po niemiecku :)

Odpowiedz
M Mafioso
0 / 0

W USA nie ma języka urzędowego. Panie adminie i autorze demota: bądźcie pewni na 100%, zanim coś wstawicie tutaj." W niektórych państwach, takich jak Wielka Brytania czy USA, język urzędowy nie jest określony, choć w większości wypadków istnieje jeden, de facto główny język jak również uregulowania i praktyki prawne określające, jaki język powinien być używany w określonych sytuacjach ".
http://pl.wikipedia.org/wiki/J%C4%99zyk_urz%C4%99dowy

T TomasVonBreslau
+1 / 1

Kolejny demot na głównej kolegi admina... Ktoś sobie wklei demota i od razu na głównej ląduje... Przeczytajcie coś za nim coś na piszecie. Btw w czasach w których powstawała konstytucja usa samego języka niemieckiego nie było tylko każde księstwo miało swój dialekt...

Odpowiedz
O Onde
+6 / 8

Wyobraziłem sobie, jakby brzmiały filmy o bohaterskich żołnierzach amerykańskich, walczących z Niemcami.
Zamiast "Szeregowy Ryan" mielibyśmy "Schütze Gunther"...

Odpowiedz
K kamillla
+1 / 1

Szeregowiec jesli juz :) a poza tym to jest po polsku a nie po angielsku :)

B bikinibandit
0 / 0

ludzie, USA nie ma oficjalnego, urzędowego języka! uważam, że takie demoty powinny być usuwane - co z tego, że część ludzi uważa je za śmieszne/cokolwiek, skoro są zwykłym kłamstwem? autor nawet źródła nie podał :/

Odpowiedz
T TomasVonBreslau
-2 / 6

Źródło wikipedia: Język [edytuj]

Chociaż Stany Zjednoczone nie mają oficjalnego języka na poziomie federalnym, to język angielski jest de facto językiem narodowym. W 2003 około 215 milionów lub 82% populacji powyżej piątego roku życia mówiło w domu tylko po angielsku. Język angielski jest używany w kontaktach między Amerykanami a obcokrajowcami. Znajomość angielskiego jest wymagana od imigrantów pragnących naturalizacji. Jednak w użyciu jest jeszcze wiele innych języków. język hiszpański jest drugim najczęściej używanym i najczęściej nauczanym językiem obcym. W Kalifornii dla 30% społeczeństwa język hiszpański jest językiem ojczystym. Dlatego niektórzy Amerykanie chcą chronić język angielski i żądają, aby stał się on językiem oficjalnym. Obecnie jest on oficjalnym językiem w dwudziestu pięciu stanach. Trzy stany wprowadziły dodatkowo inny język jako urzędowy obok angielskiego: język hawajski jest urzędowym na Hawajach, język francuski w Luizjanie, język hiszpański jest używany w Nowym Meksyku, gdzie chociaż nie ma on oficjalnego statusu, to jednak wydawane są w nim wszystkie dokumenty. W użyciu jest także wiele innych języków, jak język polski, język mandaryński, język kantoński, język portugalski. Często w tych językach dostępne są nawet naziemne lub poprzez telewizję kablową stacje radiowe i telewizyjne. W wielu dzielnicach dużych miast na co dzień używa się właśnie tych języków: w sklepach, prywatnych szkołach; napisane w nich są również szyldy i napisy. Dlatego zdarza się, że osoba urodzona w takiej dzielnicy mówi bardzo słabo po angielsku. Ciekawe gdzie ten niemiecki O.o

Odpowiedz
PorannaPlwocina
+5 / 5

Gdzie się podziały tamte demoty niezapomniane...?

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 30 March 2010 2010 16:52

Odpowiedz
H Harbor1
-4 / 4

i całe szczęście jeszcze tego brakowało żeby szwabski język przeważał w USA x.X

Odpowiedz
ZiemniakPospolity
+7 / 7

Brawo - widzę, że prawie wszyscy oglądali ten odcinek milionerów. A nie mówili tam, żeby nie dodawać po raz n-ty komentarza z taką samą treścią, jak n-1 wcześniejszych?

Odpowiedz
A Adamuss13
+1 / 3

Huas huas, szkoda robi mi się niektórych jak widzę tekst "Niemcy mają ten sepleniący i niezrozumiały akcent" -.-

Przysłuchajcie się 20 minut niemca i anglika/amerykanina/australijczyka i wtedy porozmawiamy.

Struktura narodowościowa (brana od przodków) w USA :

http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Census-2000-Data-Top-US-Ancestries-by-County.svg
Jasno niebieski to niemcy...

Zmodyfikowano 3 razy Ostatnia modyfikacja: 30 March 2010 2010 17:00

Odpowiedz
B blanacz
0 / 0

Kawał dobrej roboty. A Niemcy mówią dużo czyściej i bardziej kanonicznie jak anglojęzyczni, gdzie ciężko zrozumieć słowo przez naleciałości. Jeśli ktoś naprawde zna niemiecki, zrozumie wszystkich, nawet ujdzie Szwajcara.

ZiemniakPospolity
0 / 0

Nie do końca blanacz. Tak się składa, że przeciętny Holender dogada się z Niemcem, ale Niemiec nie operuje już tak dobrze niderlandzkim - chociaż to już raczej wynika z lenistwa i ignorancji językowej Niemców

kaczor1993
-3 / 3

I dobrze, że mówią tam po angielsku, przynajmniej na filmach słychać texty w stylu: Yo, madafaka!!, gdyby był niemiecki to by się tylko pluli i gadali: scheise (szajs), shwaibe(szwajb)itp.

Odpowiedz
R rauwolfia
+1 / 1

Jednym słowem bullshit niedouczonego dziecka neo, które pisze cokolwiek, żeby tylko pisać :P:P:P

Odpowiedz
dePtysz
+2 / 2

Widzę, że komentarze dzielą się tu na 2 rodzaje
1 Po raz tysięczny ktoś chce zaszpanować i pisze, że w USA nie ma języka urzędowego
2 Teksty typu ,,Dzięki Bogu", ale coś cienko z wyobraźnią, bo jak napisał tu ktoś mądry gdyby tym językiem stał się niemiecki to dziś dominowałby on na świecie i łatwiej byłoby się go nauczyć
Chociaż fakt faktem - angielski jest od niemieckiego prostszy (w angielskim nie ma rodzajników!)

Odpowiedz
PorannaPlwocina
0 / 0

Kiedyś były i w angielskim. A czy łatwiej jest się uczyć... Hmm... Zupa pomidorowa też bywa smaczniejsza i mniej smaczna. Zależy...

K kamillla
-1 / 1

nie ma w konstytucji jezyka urzedowego zapisanego. ja rozumiem ze ludzie dodaja czasem nietrafne demoty, ale ze admin je na glowna wrzuca

Odpowiedz
A Adamuss13
+1 / 1

"Chociaż fakt faktem - angielski jest od niemieckiego prostszy (w angielskim nie ma rodzajników!)"

I mówi to Polak (chyba?) którego język jest 2 czy 3 pod względem trudności (1 w gramatyce)!!!

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 30 March 2010 2010 17:04

Odpowiedz
lilitu
-2 / 2

Polski to jeden z trudniejszych, ale na Świecie aż tak wysoko nie stoi, może na 7 miejscu :p

W wirussos
0 / 2

dlaczego niemiecki miałby być językiem urzędowym w USA, kraju, który nie ma języka urzędowego?? A niemcy wtedy nie mieli nawet kolonii... Śmieszne... Jak to mogło trafić na główną??!!?? Usunąć to stąd i to już!!!!!

Odpowiedz
lilitu
0 / 0

To nie ma nic do rzeczy. Nie jestem pewna czy akurat WTEDY nie posiadali żadnej kolonii (bo ogółem je posiadali, przecież). To dotyczy jednego, od niedawna niepodległego państwa, w którym większość stanowią Niemcy (to jest są największym narodem na tym terytorium). W Algierii czy Indiach owszem, porozumiesz się po francusku i angielsku, ale to nie znaczy, że większość ludności się nim posługuje.

anvil
-4 / 4

I całe szczęście, że tak się stało. Wole angielski, niemiecki jest trudniejszy i wgl mi się nie podoba...

Odpowiedz
K KamilekMaster
-1 / 1

USA nie ma języka urzędowego po pierwsze, po drugie, mnie to jakoś nie demotywuje

Odpowiedz
C charles3
-2 / 4

dziękuje całej ludzkości że język niemiecki nie został językiem urzędowym w ameryce bo dzisiaj napewno nie rozmawialibyśmy po angielsku a wszsytkie serwisy bylyby po niemiecku...
Dlatego wielkie DZIĘKUJĘ :))

Odpowiedz
K kubaa007
-2 / 2

Na szczęście. Ja jak słyszę cokolwiek po niemiecku lub z niemieckim akcentem to natychmiast mi się pogarsza humor. Nie wiem czemu, nie mam jakiegoś urazu do Niemiec, ale tak już mam...

Odpowiedz
S szymuuus
0 / 2

fajnie, tylko w USA nie ma języka urzędowego...
jeden głos mógł co najwyżej zaważyć na tym, że właśnie w angielskim spisano deklarację niepodległości

Odpowiedz
P PannaNy
0 / 4

i będę wdzięczna do końca życia tej 1 osobie... niemieckiego nienawidze, angielski ok

Odpowiedz
T talesso
-1 / 5

pomnik temu jednemu ze ocalił nas od tego debilnego szprechania

Odpowiedz
Kaki24
-1 / 3

Szczerze to nienawidzę Niemców a ich język to dla mnie czarna magia...

Odpowiedz
S shamu
+1 / 1

Nie bój się, Niemcy też cię nienawidzą :)

Tusieek
+1 / 3

zawsze, kiedy słyszę Niemców, to mam wrażenie, że ktoś się krztusi. Anglicy mówią, jakby mieli kluski w ustach, ale mimo wszystko lepsze kluski niż kaszel.

J ja234
-1 / 7

I chwała temu komuś za to bo bym sie chyba załamała. Nienawidze niemieckiego

Odpowiedz
B BCollie
+1 / 1

Dobrze,że nie niemiecki,nie znoszę tego akcentu i generalnie języka.Do samych Niemców nic nie mam.
+

Odpowiedz
M mkochano
-3 / 3

demot:jeszcze chwila i bantu:będzie jezykiem urzedowym

Odpowiedz
H Hadox
-1 / 1

Ja tez nielubie (BARDZO) niemieckiego języka. Wolalbym sie uczyc caly tydzien angielskiego niz 1 dzien nimieckiego

Odpowiedz
molokomotywa
-1 / 1

dostałam dzisiaj pałę z klasówki z Niemca, zobaczyłam tego demota i pomyślałam "dzięki Bogu"...

Odpowiedz
N Necrotrup
-1 / 1

Jak już wielu napisało wyżej - w USA nie ma języka urzędowego.

Odpowiedz
Maciek93PL
0 / 0

W USA jest bardzo dużo imigrantów z krajów Niemieckojęzycznych jak np Arnold
W północnych i środkowych stanach jest wielka ilość niemieckich nazwisk

Odpowiedz
C Century0
0 / 2

Ehh... gdyby niemiecki był językiem dominującym bo jak inni wspomnieli nie ma w USA j. urzędowego to byście mówili, że "angielski to taki a siaki". Kwestia przyzwyczajenia się, gdyby od przedszkola był niemiecki a nie angielski to byście myśleli na odwrót niż teraz :P

Odpowiedz
S shamu
-1 / 1

To nie takie proste. Mnóstwo ludzi z mojego przedszkola (gdzie uczyli więcej niemieckiego niż angielskiego) po skończeniu podstawówki postanowiło raz na zawsze skończyć z tym językiem :P

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 30 March 2010 2010 20:42

C celny
0 / 2

Błąd, błąd, błąd ten demot powinien zniknąć z głównej. Błędów merytorycznych nie należy dopuszczać!

Odpowiedz
D DRIFTKING200SX
+1 / 1

I bardzo dobrze niemiecki jest do bani poza tym moim zdaniem jezyk angielski jest 100 razy łatwiejszy i dość logiczny że tak to ujmę

Odpowiedz
N NicDodacNicUjac
-2 / 2

Nie ma języka urzędowego w Stanach Zjednoczonych. De facto angielski i hiszpański. Nie wiem skąd autor wytrzasnął wzmiankę o niemieckim, bo akurat mam na ścianie Deklarację i nie ma tam ani jednego niemiecko brzmiącego nazwiska.

Odpowiedz
I iskierka88
-1 / 1

nie prawda... z tego co pamietam z wykladow byly to co najmniej 3 glosy...pzdr

Odpowiedz
G gft4
+1 / 1

Używając mało znanego, acz potężnego narzędzia wyszukiwawczego zwanego Google, można znaleźć tekst konstytucji USA. Z poprawkami włącznie. Po polsku i po angielsku. NIE ma tam nic o języku urzędowym. Pozdrawiam.

Odpowiedz
K karolinaapple
0 / 0

Po pierwsze zero w tym demotywacji, po drugie nic mnie nie obchodzą Stany już widze jak oni się rozwodzą nad naszą Konstytucją, mniej pierdół o USA na demotach!

Odpowiedz
B blazejp4
0 / 2

1 głos - tyle zadecydowało o tym, że po 45 r. językiem urzędowym izraela jest jidysz a nie polski.

Odpowiedz
Mpc
+1 / 3

Fakt, nie ma języka urzędowego. Ale na szczęście angielski jest tym dominującym, a nie niemieckim.
Swoją drogą, dlaczego skoro jest taki błąd w tym democie, admin dał go na główną? oO

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 30 March 2010 2010 18:51

Odpowiedz
happynigger
+2 / 4

OMG, czemu są z was takie zjeby że prawie każdy musi się chwalić wiedzą z Wiki, a reszta pisze duronty typu: "dzięki bogu..."
Admin weź się ogarnij bo na prawdę ani to prawdziwe, ani nawet śmieszne... Tym razem mocno failnąłeś z tym demotem... oby mniej takich sytuacji...

Odpowiedz
lilitu
0 / 0

a uważasz, że nikt stąd nie ma już innych źródeł wiedzy, niż wikipedia?

V V4NzI
-2 / 2

Cale szczęście, bo pewnie teraz zamiast angielskiego byl by niemiecki od podstawówki, a mi pól roku jego nauki wystarcza. Narzekałem na angielski ale Bóg zapłać, temu co glosował na angielski ;)

Odpowiedz
G gft4
+1 / 1

vanbrovar - "to głosowanie było o tym, w jakim języku będzie napisana oryginalna konstytucja"... Nie mogę nigdzie
znaleźć wiarygodnej informacji, że było takie głosowanie. I skłaniałbym się raczej ku przypuszczeniu, że to
również legenda. Jeszcze raz link: http://german.about.com/library/weekly/aa010820a.htm (było, ale może w ten
sposób więcej ludzi na to trafi)

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 30 March 2010 2010 19:10

Odpowiedz
happynigger
0 / 4

k***a ile jeszcze takich komentów?!?

Spike90
-1 / 1

nie chce mi się w to wierzyć za bardzo 0o

Odpowiedz
Stetefan
0 / 0

Wspomniane w opisie głosowanie nie dotyczyło kwestii ustanowienia języka urzędowego (którego oficjalnie nie ma) a obowiązku tłumaczenia wszystkich dokumentów federalnych z angielskiego na niemiecki.

Odpowiedz
A annulanka
+2 / 2

to jest bujda z tym niemieckim.
miejska legenda.
nigdy nie było głosowania, bo jak wiele osób zauważyło w USA nie ma języka urzędowego.
a kiedy angielski zdobywał swoją dominującą pozycję w USA, emigranci niemieckojęzyczni byli miniprocentem.
więc nawet gdyby głosowanie kiedykolwiek się odbyło, niemiecki nie miałby żadnych szans!!!

Odpowiedz
M Michci0
0 / 2

skoro już doszliście do tego, że w usa nie ma języka urzędowego to dlaczego wciąz ten demot jest na głównej? jak zostanie to będzie kolejny epic fail

Odpowiedz
J Jednorozec
-2 / 2

Chamskie, przecież wtedy świat byłby zupełnie innym niż jest teraz.

Odpowiedz
6 666anarchy
-2 / 4

nie wiem czy ten demot to prawda, ale jeśli tak to dziękuję tamu jednemu głosowi!!!!

Odpowiedz
SerasVictoria
-1 / 1

zgadzam się w 100%
(zgoda na 100%, hehe :D)

C Century0
0 / 0

@Jednorożec zupełnie inny... bardzo świat by się różnił od tego, który znamy obecnie gdyby większość umiała się posługiwać niemieckim zamiast angielskiego... sad :D

Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 30 March 2010 2010 20:09

Odpowiedz
vulpes338
-1 / 5

Mi by niemiecki wcale nie przeszkadzał :) Ma piękne brzmienie, miękkie i ostre jednocześnie. Wystarczy trochę muzyki w danym języku posłuchać i już go można bardziej polubić. A jak my jesteśmy otoczeni angielskim w szkole/mediach, to bardziej go tolerujemy.

Odpowiedz
H Hagan
0 / 0

O tak, muzyka jest piękna aż uszy więdną: Eins zwei polizei, drei vier grenadier...

martyn
-2 / 4

demot:Stany Zjednoczone:Nie mają języka urzędowego

Odpowiedz
martyn
-1 / 3

"Stany Zjednoczone nie mają oficjalnego języka na poziomie federalnym" źródło Wikipedia

A Aires
0 / 2

i całe szczeście że angielski.
Nie wiem jaki gust trzeba mieć żeby wybrać sprechanie w języku komend wojskowych

Odpowiedz
V victor89ck
0 / 2

Tutaj nie ma co się sprzeczać;) lepiej dziękujmy za ten angielski;)

Odpowiedz
elDuce
0 / 0

Wyobraźcie sobie teraz np. Led Zeppelin śpiewających po Niemiecku ;)

Odpowiedz
K kochamcie
0 / 0

LZ nie jest przypadkiem brytyjską grupą ?

lays
0 / 8

Dobra wypowiem się bo mnie zaraz zlinczujecie. Do wszystkich "Mistrzów poprawności" Gdy w 1787 zaczęto
pisać konstytucję Stanów Zjednoczonych, były one zlepkiem koloni wielu państw. Gdy wywalczyły one
niepodległość, odbyło się głosowanie w jakim języku ma zostać spisana konstytucja, i wtedy 1 głosem wygrał
angielski, i został przyjęty za jeżyk urzędowy(tzn. wszystkie dokumenty itp. są wydawane po angielsku) Jednak nie
wprowadzono wprowadzono obowiązku mówienia po angielsku żeby nie ograniczać niczyjej wolności. Do
wszystkich którzy poznali niedawno słowo "federalny" wysyłam pytanie. W jakim stanie dokumenty są wydawane
w innym języku niż angielskim?

Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 30 March 2010 2010 21:03

Odpowiedz
B Bonsante
-2 / 2

Daj źródło a nie powtarzaj własnymi słowami tego co zawarłeś w democie. Dopóki nie podasz źródła (choćby Wikipedii, ale lepiej jakąś oficjalną stronę traktującą o historii USA lub też tytułu książki) to ta informacja jest bezwartościowa.

K Kuba93
0 / 0

Jakos w to nie wierze. Na jakiej podstawie miano by mowic po niemiecku skoro to w wiekszosci byly angielskie kolonie i de facto anglicy.

N naciunia7
-2 / 2

i dobrze ;) angielski jest zdecydowanie łatwiejzy od niemieckiego. Przynajmniej dla mnie ;p

Odpowiedz