Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
4397 4846
-

Zobacz także:


Seregorn
+28 / 50

WOOOOOW STARY GRATY JESTEŚ COOL +1

szymon6653
+5 / 11

"AM ma zastąpić popularną kartę motorowerową. Wiek niezbędny do uzyskania tej kategorii prawa jazdy zostanie podniesiony z 13 do 14 lat."
Pozdrawiam. ;]

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 27 April 2010 2010 20:31

D Dante090
-3 / 7

Spodziewałem się więcej minusów...

C Cooldawg
-1 / 1

zdjęcie robione w Tower of London :P

Poprostupolski
+3 / 3

A karta motorowerowa lepsza była? Teraz przynajmniej nauczą ich jak się jeździ tak jak to się robi prazy normalnym prawie jazdy, a nie ósemka po boisku(a niekiedy nawet i bez tego) która co najwyżej sprawdzi czy "kierowca" nie wypier*oli się przy najprostszych manewrach. Bo zasad jazdy w ruchu ulicznym to po takim egzaminie ni ch*ja nie znają... A może jak już wyda te parę stów i zostanie przeszkolony przez specjalistę to coś jednak to da?

kziolek
+23 / 27

na samochód..
ale który nie rozpędzi się więcej niż 45km/h

Frogger
+10 / 10

AM - nowa kategoria prawa jazdy, która ma być wprowadzona w najbliższym czasie. Pozwala ona prowadzić pojazdy silnikowe, jednośladowe o pojemności nieprzekraczającej 50cm3. Ustawa ma wejść w lipcu br., ale jeżeli się nie wyrobią do tego czasy to kolejny następny, możliwy termin wprowadzenia nowych przepisów to 01.01.2011

S sowecrawl
+3 / 9

@mnmlny ja również daję minuta.. ale Tobie ;)

Shear
+31 / 45

Moje pytanie brzmi: PO CO?
Gimnazjum tak daleko, że nie można dupska ruszyć? Mało grubasków się hoduje ostatnimi czasy?
My nie mieliśmy samochodów, komórek itd.

Poza tym, kto wierzy, że gimnazjalista będzie rozsądnym użytkownikiem drogi i będzie przestrzegał tych 45km/h powinien się poddać obowiązkowemu leczeniu psychiatrycznemu.

S SRU
+15 / 21

@mnmlny: gdy kiedyś zdawali ci 16 latkowie, to było o wiele mniej samochodów. Teraz za to gnojki chcą się lansować, jeśli tylko mają sposobność. Skutery- dozwolone do 50 ccm i 45km/h- blokady zdejmowane, silniki wymieniane- 15latek leciał takim gówinkiem ponad stówę, bo rodzice dali kaskę- z Microcarami będzie to samo.

EsAmo
0 / 4

@Shear: Święte słowa. Masz jednak, jak widzę, 2 minusy od gimnazjalistów :D || @kziolek: Ale za to jaka frajda. Wsiadasz i jedziesz. Zasuwasz łeb w łeb z Franklinem :P || Nie dla psa kiełbasa. Zresztą sam póki co pies jestem. Człowiek za kierownicą to człowiek który przestaje odpowiadać tylko za swoje życie.

Lucekk
+1 / 1

Masz rację, AM jest na motorower, czyli obecnie znany skuter.
Ale ZnaFcy na demotach wiedzą lepiej ^^

K KaRRol
-4 / 16

ta, ale autor nie pomyślał czasem, że to AM będzie na skutery i motorowery i że będzie zastępować dzisiejszą KARTĘ MOTOROWEROWĄ wydawaną w szkołach?

Odpowiedz
M Maly1252
+9 / 17

Spoko, jeśli dla Ciebie "wsiądą do aut" znaczy to samo co wsiądą na swój skuter.
Przecież większość młodzieży w gimnazjum niema za krzty odpowiedzialności... Nieszczęście murowane. Źle jest teraz?

Krzysztofor
+8 / 8

To na ONECIE źle napisali, ale to są j_ane pismaki, które żerują na sensacji. Są co prawda "samochody", które mogą prowadzić 13 (obecnie na kartę motorowerową) latkowie, ale to po prostu skuterek na czterech kołach z dachem (45km/h, zablokowany, więcej nie pojedzie).

megademo
-5 / 9

3 demoty tego samego autora pod rząd na głównej ?
ehh

Odpowiedz
K KisameItachi
+1 / 9

Surowa selekcja demotywatorów z poczekalni: Admin otwiera najnowsze demoty osób z największą ich ilością na głównej i wrzuca co popadnie na główną

Odpowiedz
M misiek1122
-5 / 17

Czym jest podyktowany ten brak wiary w fizyczne zdolności 14-latków do jazdy samochodem? Jeśli dostaną do pedałów i zdadzą prawo jazdy tak jak wszyscy inni- niech jeżdżą. Natomiast prawdą jest, że prowadzenie wozu to odpowiedzialność. A do odpowiedzialności trzeba dojrzeć. Niektórzy mają z tym problem, ale to nie znaczy, że wszyscy 14latkowie to potencjalni wariaci próbujący osiągnąć 1,5 macha na ulicach miasta i nie oglądający się na nic.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 27 April 2010 2010 16:44

Odpowiedz
K Kerke
+6 / 10

Nie wszyscy, a większość.
To trochę tak jakby dawać zezwolenia na broń palną od 14 lat.
Podobne skutki.

Lusee
+3 / 3

Nie no, to nie to samo...misiek1122 ma trochę racji... choć to i tak rąbnięty pomysł.

k0szyk
+1 / 3

Nazywa się to "Ligier" lub "Aixam"

Encaitar
+1 / 1

Tak z ciekawości spytam co się stanie ze starą poczciwą kartą motorowerową po wejściu tych przepisów?

T Tezeterka
+1 / 1

DO ENCAITAR:
Starą karte mozesz sobie zostawic, lub pojsc do wydzialu komunikacji i poprostu wymienić na prawko AM. Osoby ktore juz maja karte nie musza zdawac zadnych testow ani nic z tych rzeczy :)

S Sadus
+1 / 7

O, ta zbroja ma świetny ochraniacz na jądra!

Odpowiedz
G GreatBigEye
+1 / 1

ta zbroja należała do Henryka VIII, który jak widać miał się czym chwalić;P a wrecz odnosił się z tym xd

k0szyk
0 / 4

Niby tak, ale to jest takie "autko" rozpędza się do max 65km/h. Przynajmniej jest na to osobne prawo jazdy, wcześniej było można jeździć tym na kartę motorowerową, ponadto osoby, które ukończyły 18lat, a niemiały karty motorowerowej, ani prawa jazdy mogły tym jeździć, tak więc jest nawet lepiej niż wtedy.
Ps mój brat ma coś takiego, więc wiem co i jak mniej więcej.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 27 April 2010 2010 16:44

Odpowiedz
J Janurek
+4 / 10

Trzy z rzędu? 41 na głównej? Ciekawe, czy musiał płacić...

Odpowiedz
E erlgrej1
+3 / 15

niech pryszczate szczyle czekają do 18stki jak każdy.

Odpowiedz
masiulka
+6 / 8

Przyznaj sam, że większość osób w Twoim wieku ma jeszcze kiełbie we łbie i nie powinna mieć prawka... :)
Mówi się tu ogólnie, a nie o poszczególnych przypadkach. Bo są też 40latkowie, którzy nie potrafią `normalnie` jeździć.

Darka2b
+1 / 3

Masiulka ma rację - WIĘKSZOŚĆ 14latków jest jeszcze nieodpowiedzialna, ale są i PRZYPADKI bezmyślnych kilkudziesięciolatków

N Ninja8
-2 / 4

Darka2b
"PRZYPADKI bezmyślnych kilkudziesięciolatków"
Jakie przypadki? Widocznie musisz być tym przypadkiem jeśli nie możesz dostrzec ile tych bezmyślnych kilkudziesięciolatków chodzi wokół Ciebie.

Darka2b
+2 / 2

Ninja8 - najpierw naucz się zasad interpunkcji, a później zwracaj mi uwagę. Nie wiem, w jakim Ty
się obracasz towarzystwie, ale ja mam porządnych znajomych. Bezmyślnych kilkudziesięciolatków
zauważam - a i owszem, ale są to przypadki, a nie większość. A gimnazjalistów poznałam dużo
(praktyki w szkole), więc wiem, ilu z nich jest nieodpowiedzialnych i bezmyślnych.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 28 April 2010 2010 8:12

hlaine
0 / 10

14 lat czy nie- nawet jadąc 45km/h możemy zabić przechodnia albo kierowcę samochodu z którym zderzymy się
czołowo. według mnie to stanowczo zły pomysł by dawać możliwość prowadzenia 350kg pojazdu dzieciakom z
gimnazjum.

Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 27 April 2010 2010 16:48

Odpowiedz
M MlaskuMlasku
-2 / 4

Wpiszcie sobie w google "prawo jazdy am" i poczytajcie co to dokładnie jest. To będzie tylko zastępować kartę motorowerową, wiec nie wiem co to robi na głównej

Odpowiedz
O Orio
-1 / 5

yhm nie ma się czym ekscytować samochody do tej kategorii mają mieć elektroniczne ograniczenie do 40km/h i maksymalnie 5,4 koni mechanicznych i waga do 350kg, więc przy tych samochodach maluch będzie bogiem prędkości. Ktoś napisze że to i tak samochód, ja wole żeby dziecko chroniła jakaś blacha niż ma jeździć na rowerze.

Odpowiedz
Cyanider
-1 / 3

Słyszałem o tym już dawno. Nie podoba mi się pomysł, powinni bardziej dorosnąć. A co do zbroi - jest to może fotka z Muzeum Wojska Polskiego? :P

Odpowiedz
xKx
+1 / 9

Niech wy*ierdalają. Nie dość, że takie dzieciaki jeżdżą skuterami i na światłach kierunkowych jeżdżą sobie, gdzie chcą, przez co stwarzają zagrożenie, to teraz chcą ich do aut wpuścić? WY*IERDALAĆ.

Odpowiedz
Lucekk
+1 / 3

Ku*wa ogarnij się. Jakbyś miał trochę oleju w głowie to wiedziałbyś, że kategoria A jest na motor. AM ma zastąpić kartę motorowerową. Czyli podsumowując dzieciak na skuterze teraz będzie miał pojęcie o przepisach (każdy wie jak egzamin w szkole wyglądał), a stare dziadki nie będą mogły jeździć na dowód.

xKx
-1 / 1

No wiem, że kategoria A jest na motocykl. Ale z tego, co wyczytałem w necie, to akurat AM będzie na "samochodziki". ;] Polecam wpisać w google "prawo jazdy dla 14 latka" i kliknąć w pierwszą pozycję, by dowiedzieć się wszystkiego. Mimo wszystko jest przeciwny temu. Lepiej niech dzieciaczki się edukują...

B bucev991
0 / 8

Co za idiotyczny demot. Durny portal napisał bzdury i wkleił zdjęcie dzieciaka w samochodzie a wy ciemna masa się spinacie. Chcę wam wszem i wobec oznajmic że dziś te same pojazdy, które będą jeździc na kat AM jeżdzą bez żadnych kategorii. Wystarczy miec karte motorowerową lub 18 lat i można jeździc 50, co za tym idzie "samochodami" z silnikiem 50. Te przepisy wymuszą na małolatach zrobienie prawa jazdy i nie każdy będzie mógł jeździc skuterem.
Nie jest to złe ale każdy będzie musiał zasranemu państwu płacic za pozwolenie więc jest to kolejny sposób jak z człowieka zedrzec więcej. Nie zmienia to jednak faktu że większośc z was kompletnie nie ma pojęcia o co w tym chodzi a bluzga

Odpowiedz
L LaVa263
-1 / 5

Tak świetnie, motory od 24, plus B1, B2 w celu zwiększenia budżetu państwa kosztem młodych ludzie których to i tak nie nauczy rozwagi a tylko zmotywuje do łamania przepisów bardziej. teraz zauważono, że dla opcji "prawka dla młodych" brakuje jeszcze samochodów od 14lat... Polska skuteczność w walce z piratami drogowymi i ułatwieniami dla społeczeństwa... Dla mnie zbroja raz, poproszę...

Odpowiedz
M mucha89
+4 / 6

skoro to ma byc kategoria na jednoślady to ja nie rozumiem o co tyle szumu. Nie pamiętam w jakim wieku zdawalem karte motorowerową ale to bylo gimnazjum i tak samo - pojemnosc do 50 ccm wiec to juz bylo w ch.uj lat temu

Odpowiedz
Snooki
-2 / 8

Jak dla mnie to to jest totalna głupota.
Więcej wypadków, zwierząt zabitych na drogach itd.
Bez sensu, zresztą po co takim gówniarzom samochody -.-
Nie będą se sami gdzieś daleko jeździć przecież, a jak im się chodzić nie chce to na rower i już xP
To zdrowsze i bezpieczniejsze :D

Ale demot fajny, daje + ^^

Odpowiedz
ElleS
0 / 2

*wyobraża sobie swoje "koleżanki" z klasy za kierownicą* O_O Tylko nie to... A one i tak mają już 16 lat, nie 14.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 27 April 2010 2010 17:20

Odpowiedz
G Given
-2 / 2

Pozdro! Kategoria AM ma zastapic karte motorowerowa :)

Odpowiedz
K KubaHardkor93
+1 / 5

Pomysł jak najbardziej bez sensu. Nie wszyscy nastolatkowie to bezmózdzy idioci, którzy tylko chcą jak najszybciej pojechać. Ja np. od trzech lat jeżdżę skuterem i go nie odblokowałem - bo po co? Mnie nie chodzi o to, żeby się jak najbardziej rozpędzić, lecz o to, by w ogóle mieć czym jeździć. Według mnie powinni dla prawa jazdy kat. B obniżyć wiek do 16 lat. Tak było do jakiegoś czasu, aż jakiś bezmózgi idiota z rządu zapragnął utrudnić ludziom życie. Osoby poniżej 18 lat traktuje się jak obywateli drugiej kategorii. Porównanie z bronią palną jest nietrafne - broń służy do zabijania, natomiast samochody do przemieszczania się. Ode mnie demot dostaje minusa.

Odpowiedz
A allegrogryf
-1 / 5

Osoby poniżej 18 roku życia nie traktuje się jak obywateli drugiej kategorii, tylko jak dzieci, którymi w istocie są i co za tym idzie, brakuje im dojrzałości.
Porównanie z bronią planą owszem trafne - na drodze możesz nie tylko sam zginąć, ale również zabić.

G gumowykurczak
+2 / 4

Mam nadzieję że rodzice będą mieli w głowie więcej rozumu niż nasi politycy którym zapewne skapnie conieco od koncernów wprowadzających "małe samochodziki" na polski rynek i nie kupią tego badziewia. W przeciwnym razie dopiero zobaczycie jak wygląda prawdziwy miejski korek!

Odpowiedz
A Artekkoz
+1 / 5

Stara karta motorowerowa. Tyle że trzeba zabulić bo rząd musi sobie sprawić nowe BMW. Ciekawe co zrobią z kat. B. Znając naszych myślicieli niedługo wyjdzie projekt każący najpierw zrobić na próbę BM a potem B bo business is business. Paranoja

Odpowiedz
T Tomeczek710
-1 / 1

mimo, że wiekszosc tych nowych zmian jest "dość" kontrowersyjna, to tą akurat popieram, z jedna zmianą, zdawanie na tą kategorię powinno byc darmowe, opłaty ewentualnie za egzamin.
teraz jest gorzej, bo na karte motorowerową można śmigać takimi microautkami, a zeby dostac dotychczasową karte motorowerową, to w wielu przypadkach wystarczy przejechać 8 na placu....w niektórych szkołach o zgrozo, zdają na ROWERACH...

Odpowiedz
D DenRyg
-3 / 7

Kategoria AM jest na motorowery... (obecnie istnieje coś takiego jak Karta motorowerowa - wiek potrzebny do zdawania 13 lat) a na prawko AM trzeba będzie mieć 14 lat, więc o czym rozmawiamy?! jedyne co się zmieni, to to, że będzie większy wiek, i (nareszcie) nie będzie się na nie zdawać w szkole, tylko w WORD'zie, i wreszcie egzaminy będą prowadzić kompetentni ludzie :)

Odpowiedz
Lucekk
0 / 2

Kto minusuje komentarze w których są napisane suche fakty...
Taka jest prawda. Autor demota nie ma zielonego pojęcia o przepisach i wprowadza was w błąd, a wy mu ślepo wierzycie...

L Lypa
+5 / 5

Obsesja strachu... A niby młodzi ludzie - i już dają się kompletnie zawładnąć lękowi - zupełnie jak jakieś stare dziadki. Zdumiewa mnie to coraz bardziej.

NB Robert Kubica - ku Waszej uwadze - zaczął się uczyć jeździć w wieku kilku lat.

Odpowiedz
Y yamaha73
0 / 2

Na prawie jazdy od 14 lat można będzie jeździć samochodem nie przekraczającym 450 kg

Odpowiedz
A Aleks667
-1 / 1

14-latek, 14-latkiem ale jak takiemu dresie 16 lat dać to ja chyba będę latać prywatnym helikopterem do sklepu naprzeciwko.

Odpowiedz
D dawasid
0 / 2

To prawo jazdy dotyczy motorowerow do 50ccm geniuszu... a ta reklama to jakas sciema, wystarczy w google wklepac prawo jazdy AM i juz masz..

Odpowiedz
M Milas
0 / 4

zero wyobraźni.. jakby mało wypadków było przez głupich i niedoświadczonych kierowców.. niech wcześniej zaczna kursy, albo stworzą miejsca do ćwiczenia jazdy małym autem dla młodszych.. Ja jednak widze, że kombinują jak zrobić kolejną zabawke dla rozkapryszonych dzieci bogaczy.. Gdybym wierzył w boga to modliłbym sie, żeby oni tego nie wprowadzili w życie..

Odpowiedz
2 22spinner
-2 / 2

yamaha73 nie udzielaj sie jesli nic nie wiesz na temat. Samochod ktory wazy mniej niz 450kg? to chyba bedzie to sam szkielet malucha z silnikiem. Zeby zejsc do wagi 550 kg ktora jest potrzebna przy rejestracji auta tak aby mozna bylo jezdzic na prawo jazdy B1 to juz jest ciezko a gdzie dopiero 450kg. Prawo jazdy AM to jeden z pomyslow na zmiany w prawie jazdy na motocykle. AM to obecna karta motorowerowa, pozniej bedzie A1, nastepnie A2(do jakiejs tam pojemnosci) i pozniej dopiero bedzie mozna zrobic kategorie A(bez ograniczen co do pojemnosci i mocy ale od 24 lat z tego co wiem). Tyle ze ta ustawa nie weszla jeszcze w zycie a slychac juz o niej od dobrych 2 lat. Natomiast tytul ze 14-latkowie wsiada za kierownice jest pokroju gazety "Fakt", bo skoro nie ma mozliwosci zdawania prawa jazdy od 16 lat(a o takiej mowiono swego czasu) to na pewno nie bedzie od 14. Tyle na temat, dziekuje i pozdrawiam:)

Odpowiedz
T Tomeczek710
0 / 0

w tym przypadku, to akurat Ty mało wiesz.

1. primo: AM ogranicza pojemnosc do 50cm3 i taka wagę idzie łatwo uzyskac, jest pełno takich samohcodzików na allegro, predkosc oryginalnie maja ograniczoną do 45km/h.
2. A1 => 16 lat motocykle do 11kW. A2 od 18 lat na motocykle nieprzekraczajace 35kW, a stosunek mocy do wagi maks 0,2kW/kg. Kategorie A będzie mozna zdawać w wieku 20lat jeśli wcześniej mialo sie A2, jeśli nie to w wieku 24lat. nie jest ograniczona.
przepisy wejdą prawdopodobnie w lipcu, jeśli sie nie wyrobią to dopiero w 2011.

16 latek moze zdawac na samochód, kat. B1, maluch czy trabant po odchudzeniu łapie sie bez problemu na to.
pzdr wszystkich ogarniętych.

A angetka
-2 / 2

Oj niedobrze :P
ale mam nadzieje, że tak jak na kat.B1, na to też nie będzie zbytnio wzięcia:D no bo który rodzic
będzie dla dzieciaka specjalnie przerabiać auto tak żeby ważyło 350kg :)

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 27 April 2010 2010 19:06

Odpowiedz
P Picia92
+2 / 2

ciekawe kto bedzie sobie robił prawko na samochód który bedzie jechał 50km/h . Kupować taki samochód na 3 lata żeby dziecko mogło sobie pojeżdzić?? Ludzie nie ma sie czym przejmować. Jeśli nawet to wejdzie w życie to nie wiem kto bedzie z tego korzystał. Może tylko nadziani frajerzy którzy takim autkiem wpadna pod cięzarówke i na tym skończy sie ich przygoda.

Odpowiedz
Szafran094
+2 / 6

Prawo jazdy dla 14-latków? To ja idę do kowala po zbroję...

Odpowiedz
S Smurfetka
+3 / 5

Prawdę mówiąc nawet niektórzy 18-latkowie są niedojrzali, by prowadzić, a co dopiero 14-nastolatkowie. To się robi śmieszne... niedługo nie będę wychodzić na ulicę, bo jakiś nastoletni rushoffy pokemon wjedzie we mnie, bo zamiast skupić się na jeździe bd myśleć o słit fociach na nk

Odpowiedz
R Rafaello12
+2 / 2

Racja, mówię Wam to ja 15 latek, który zna siebie i swoich rówieśników i wie co potrafi niektórym do łba strzelić, w różnych sytuacjach :) Ale Picia92 ma racje, tlyko bogate rozpuszczone dzieciaki będą miały możliwość korzystania z tego...

Odpowiedz
Bluematt
+1 / 1

Mam nadzieję, że tym wymaganiem będzie test na iq z jakimś "ludzkim" wynikiem...

Odpowiedz
pepa1705
+2 / 2

jak by mi taki we mnie wjechal to bym go chyba na miejscu za j e b al razem z ojcem i matka. czytalem o tym projekcie i to prawda. nawet zeby mial wazyc 200kg to i tak jest to cholerne niebezpieczenstwo!!

Odpowiedz
K krewetka735
+3 / 3

Nie sądzę, żeby to był dobry pomysł z tym prawem jazdy, będzie więcej wypadków... A ta zbroja by już się teraz przydała, szczególnie ten jajochron xD

Odpowiedz
S stasikowski
+3 / 3

Mimo to boję się nawet, jak 45km\h we mnie pie.rdolnie gimnazjalista, który nagrał się w Gta, albo założył się z kumplem, że przejedzie po chodniku.

Odpowiedz
M maikbtw
0 / 0

to bedzie prawko na samochody 50cm3 to takie małe gowno ktore w holandii jezdza po chodnikach. To prawko bedzie jeszcze nieziemsko drogie byle by wyludzic od naiwnych dzieci.

Odpowiedz
K Karolinka36
+1 / 1

Szykuje się nowość w przepisach o ruchu drogowym – donosi „Dziennik Gazeta Prawna”. Wszystko wskazuje na to, że już niedługo 14-latkowie będą mogli legalnie prowadzić samochody. W styczniu 2010 na polski rynek trafią „mikrosamochody” francuskiej firmy motoryzacyjnej Microcar, dlatego w Sejmie trwają prace nad rządowym projektem nowelizacji prawa, które mają umożliwić 14-latkom poruszanie się takimi pojazdami po polskich drogach. Na potrzeby tak małych samochodów zostanie stworzona nowa kategoria prawa jazdy – AM.

Microcary mogą poruszać się z prędkością maksymalną 45 km/h. Wyposażone są w dwa biegi – jazda prosto i wsteczny. W Polsce mają być sprzedawane w salonach innych marek. Początkowo będą to jedynie największe miasta. Nie będzie to jednak przyjemność dla każdego przeciętnego nastolatka. Najtańszy model ma kosztować aż 43 tysiące złotych. Prezes Polskiej Izby Motoryzacji, Roman Kantorski, w wypowiedzi dla „DGP” przyznaje, że nie jest to pojazd na każdą kieszeń, bo będą mogli sobie na niego pozwolić głównie zamożni rodzice, którzy np. mają dość… dowożenia dzieci do szkoły. Na razie nie grozi nam więc zalew ulic przez kierowców-dzieci, ale jeśli przepisy wejdą w życie to już niedługo sformułowanie „dziecko na drodze” nabierze nowego znaczenia.

Odpowiedz
henioslawa
0 / 2

JUŻ od 14 lat można prowadzić samochody, ale z limitem prędkości itd. i to ma się na karcie motorowerowej..T__T

Odpowiedz
D domciul
-1 / 1

Ma 15 lat i myślę, że to GŁUPOTA. Wymyślili to chyba Ci, którzy nigdy nie byli w gimnazjum. Ostatnio mój kolega jechał skuterem nie tym pasem, pod prąd. Dajcie nam auta - rozbijemy Wam Wasze. Ja w tym wieku bałabym się wsiąść za kierownicę, chociaż w przyszłości mam zamiar robić prawo jazdy. To za wcześnie! Będzie jedna wielka katastrofa + lans w gimnazjach.

Odpowiedz
B Bucynek
+1 / 1

Ale ja nie wiem o co biega, przecież karta motorowerowa była od kiedy pamiętam... A te Micro-samochody 6-konne weźcie przestańcie, ja bym się wstydził w tym jeździć.

Odpowiedz
T tasion
0 / 0

Je*o Cię coś, nikt nie jest kamikaze zeby dawać auta 14latkom... Te auta są 2osobowe i nie rozpędzają się powyżej chyba 40km/h. Dla mnie to i tak je*ny pomysł...!
P.S. nie jestem pewien co do tych aut bo czytałem dawno...

Odpowiedz
A ArcziQ
+1 / 1

Mhm.... bardzo fajnie. Szkoda tylko ze AM jest na skutery i motorki do pojemnosci 50 cm szesciennych ;/

Odpowiedz
T Tomaslaw
+1 / 1

Jak zobaczyłem ten news na onecie to sobie od razu pomyślałem "Będzie główna na demotach" xDD

Odpowiedz
U unChasseur
0 / 0

Skuterów nie potrafią prowadzić, przepisów nie znają pozabierać im te dokumenty, a nie rozdawać i płakać potem że tragedie się dzieją...

Odpowiedz
essential
0 / 0

tak, tylko trzeb by moze jeszcze przeczytać 'warunki' i dowiedzieć się więcej o tym prawie jazdy? 14 latkowie beda mogli jeździć tylko specjalnymi samochodami, które maksymalnie rozpędzają sie do 45 km/h !!! ludzie... prosze... --- !!

Odpowiedz
lanek96
+2 / 4

Mam 14 lat, ale nie chcę jeździć w tak młodym wieku samochodem :/ Przecież to głupota, zaroi się od idiotów, którzy mają 'doświadczenie' z "Niit For Spitaa"

Odpowiedz
Krystianeczek
0 / 2

Nie no już bez przypału, niedługo okaże się że od 8 lat dzieci mogą rowerami po ulicach latać... teraz widze co będzie sie działo, dziani starzy to od razu furka... Po za tym co za różnica czy będzie miał 0,5l silnik czy 1,9... i tak i tak ludzi tym da sie pozabijać, a przy wypadku z takiego microcara nic nie zostanie...

Odpowiedz
D dbgoku
-1 / 1

Co za kretyn stworzył tego demota, a co za jeszcze większy kretyn dał to na główną ?! AM może i jest od 14 lat, ale na pojazdy jednośladowe z pojemnością nie przekraczającą 49cm sześciennych albo mini samochody jeżdżące prędkością max 45km/h (dopiero w produkcji).

Odpowiedz
I isdn90
0 / 0

Na motor to pajace wprowadzają od 21 roku a samochód od 14 ;/ chociaż ja bym proponował już od 9 roku życia, przynajmniej będzie wiadomo co dziecko dostanie na 1 komunię ;/

Odpowiedz
Podwodny
0 / 2

Do autora:bartektg ziomuś jesteś dla mnie wzorem 3 świetne demoty pod rząd na głównej! Wielki szacun!!!

Odpowiedz
Snappy123
+2 / 2

Dla mnie nie jeden 14 latek by jezdzil lepiej od przecietnego kierowct ;/ A te prawko to chyba od 16 lat

Odpowiedz
Z Zyrek07
+7 / 7

Na początek: mam 16 lat. Codziennie na polskich drogach ginie +/- 17 ludzi. Sugerujecie, że to winna dzieciaków? Wszystko?
Czytałem po komentarzach: prawo jazdy kat.B od 21 lat? Od 25? Co jeszcze? Może jeszcze próg pełnoletności prawnej przesunąć na 30'stke? Czemu nie!
Lubie jeździć. Od małego miałem ciągoty do 4 kółek.
Prawo jazdy nie powinno mieć zmienionego pułapu wiekowego.
POWINIEN BYĆ ZA TO PRZEPROWADZONY TEST PSYCHOLOGICZNY i to taki kompleksowy.
Bo większym zagrożeniem od rozsądnego kierowcy jadącego dynamicznie jest dresiarz mający w dupie innych kierowców albo kobitka 19'lat w BMW X5 malująca pyszczycho.

Odpowiedz
A anonim1
0 / 0

Kategoria AM ma dopiero wejść, a dzięki jej można jeździć pojazdami motorowerowymi. Samochód można też zarejestrować na motorower jeżeli silnik nie przekracza 50 cmm3 i osiąga prędkość maks. 45 km/h. Także wyobraźcie sobie jak to musi jeździć... Nie mówiąc już o tym, że taki samochód (używany) kosztuje ok. 10 tyś. zł.

Odpowiedz
D darus
0 / 0

heheheh tylko ze w zbroi bedziesz wolniej uciekal

Odpowiedz
lemur170
+1 / 1

wy tak ubolewacie a ja jestem pewien ze ci 14 latkowie beda jezdzili owiele lepije niz te je*ane penery w wieku 18 lat kroe zabijaja rocznie kilka nascie tysiecy osob poniewaz beda mieli mniej nasrane we lbach ! (sam mam 15 lat i pomysl mi sie podoba )

Odpowiedz
Reos
+1 / 1

PRAWO JAZDY AM JEST NA MOTOROWERY! KTÓRE I TAK NAWET DZISIAJ JEŻDŻĄ!

Odpowiedz
K kaminator96
+2 / 2

Ludzie! Przecież żeby to prawo jazdy zrobić trzeba mieć tą samą wiedzę teoretyczną i te same umiejętności praktyczne co na kategorię B !!! Boicie się przeszkolonych 14-latków jadących 45 km/h ?? To ja już bardziej się boję 80-latków jadacych 30 km/h...

Odpowiedz
AcesHigh
+1 / 1

Mam 25 lat, jak pomyślę o tym co miałem w głowie 10 lat temu to mam wątpliwości, czy powinienem wtedy wsiadać na rower, a co dopiero zabierać się za prowadzenie jakiegokolwiek pojazdu mechanicznego (choćby i skutera czy "mikrosamochodu". Niestety, człowiek zachowuje się najgłupiej właśnie w wieku "gimnazjalnym". Dlatego jestem zdecydowanie PRZECIW. Czym innym jest wpojenie komuś umiejętności prowadzenia samochodu (bo tego to można nauczyć i 10-latka), a czym innym odpowiedzialność i umiejętność przewidywania.

Odpowiedz
Darka2b
0 / 0

Dobrze gada! Polejcie mu (żeby nie było, że do złego namawiam - wody mineralnej) ;)

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 28 April 2010 2010 21:42

H HiHejter
-1 / 1

Idioci (bodajże z Onetu) robią zamieszanie takimi artykułami..
AM - kat. Motorowery(Lekkie pojazdy o maks. pojemności silnika 49ccm)..Zalosne

PS. Mimo, że to nieprawda , demot dobry [+] ! ;>

Odpowiedz
przeminho7
0 / 0

Blokadę i w takim miniaucie będzie można zdjąć wedle starego porzekadła "Polak potrafi". A wtedy z max 45km/h zrobi się z 70-80 km/h. A to już jest niebezpieczne

A allegrogryf
+2 / 2

Mini samochodem jeżdżącym z prędkością max 45km/h można zabić zarówno siebie, jak i wesołą rodzinkę z trójką dzieci jadącą w aucie z naprzeciwka WIĘC NIE PISZCIE, ŻE TEN DEMOT TO BUJDA ALBO PRZESADA!

Odpowiedz
Z Z8grz2
+1 / 3

Chcą dać 14 latkom jeździć tymi gównianymi samochodzikami, a prawo jazdy na motocykle chcą zrobić od 24 lat. Moim zdaniem to paranoja, będzie mniej wypadków na motocyklach, to będzie ich więcej z udziałem takich dzieci. Zresztą, oby tylko zostało tak jak jest do sierpnia 2011, żebym mógł sobie zrobić prawo jazdy na motor od 18, dalej niech se robią co chcą, tylko żeby za kilka lat nie było kolejnych zmian, bo "cudowny" plan nie wypalił. Może i 24 latek ma więcej odpowiedzialności niż 18 latek, ale pokusa odkręcenia manetki zawsze zostaje - kto jeździ trochę motorami ten wie ;) Pozdro dla wszystkich motórzystów :)

Odpowiedz
Z Z8grz2
+1 / 1

Poza tym w Polsce się to nie przyjmie, spójrzcie na ceny takich samochodów. Potrafi podejść pod 40000 zł, już lepiej kupić dobry motorek za jakieś 3000 zł.

Odpowiedz
M migon
+1 / 1

taaa i jeszcze moze czolg w zestawie??? OMG jak mozna dac 14 latkom auto???? przeciez to strach na ulice bedzie wyjsc.... dzieci ne0 opanowaly siwat wirtulany... pomyslcie co bedzie jak opanuja jeszcze ulice??? i beda wyzywac na ulicy" nie ksuj" "ty bocie" "gdzie epxpisz tym autem" OMG... i zyj tu w takim kraju

Odpowiedz
radioaktywne
+1 / 1

Ja uważam, że wiek jest nawet zaniżony, a nie... ;/ +18 niech chociaż zachowają :P Nigdy bym nie chciała jeździć w wieku 14 lat :P do osiemnastki muszę jeszcze poczekać troche, ale nie chce być później odpowiedzialna za jakiś wypadek !

Odpowiedz
L lepczon
+1 / 1

prawo jazdy jest tez na samochody do pojemności 50cm3.
na allegro już kiedyś widziałem takie wynalazki.

Odpowiedz
OzzySabbath
0 / 2

Czego tu się bać. Mało kogo będzie stać na samochód, który by spełniał te wymagania. Ja mam 14 lat i już jeździłem wieloma samochodami (oczywiście nie po drogach publicznych. Nastolatków jeżdżących dobrze tak naprawdę nie ma, więc głupotą jest dać 14-letniemu prawo jazdy...

Odpowiedz
D dores44
+1 / 1

zgadzam się z PolakPotrafi; osoba 18-letnia nie zawsze jest na tyle odpowiedzialna, żeby brać pod uwagę iel swoją głupotą i brawurą może wyrządzić szkody-a gimnazjaliści uwielbiają szpan, lans i brawurę. zdałam prawko rok temu i na poczatku stresowałam się jeżdżąc sama, bo wtedy liczysz tylko na siebie, ale naprawdę stres miałam wioząc kogoś jako pasażera, bo odpowiadam wtedy za jego życie. moim zdaniem na prawo jazdy powinny być testy psychologiczne(coś była o tym mowa, ale nie wiem czy wprowadzono); bo później widzę, jak moja koleżanka która zdała za 8 razem jedzie po wiejskiej i dziurawej drodze 90km/h i więcej z głową w szybie- bo boi się jeździć, a myśli, że im szybciej jedzie tym jest lepsza!! nie biorąc pod uwagę, że może jej coś wyskoczyć przed maske!! powtórze się po raz setny - AUTO JEST DLA LUDZI Z GŁOWĄ!!!

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 28 April 2010 2010 13:54

Odpowiedz
P pokeminatour
+1 / 1

Po 1 to tylko podnosi wymagania (teraz 13 lat trzeba miec)
Po 2 za to trzeba bedzie zaplacic i z tego co czytalem trzeba 6 godzin wyjezdzic wiec wszystko razem wyniesie ponad 300 zl... do tego trzeba zdac praktyke
Po 3 samochód takie sa drogie malo kogo bedzie stac.
Po 4 takie samochody beda sie max rozpedzac 30km/h ( 5km na 350 kg+ kierowca ... sam mam rometa ktory ma 3KM a wazy 50kg i nawet do 30 nie dojezdza)
Po 4 Na kategorie AM sa tylko Motorowery i Quady a nie jakies samochody..
Wiec nie macie sie czego martwic ze jakis dzieciak was przejedzie samochodem bo w polsce nikt normalny nie kupi samochodu za 40 tys a zadnemu dzieciakowi niebedzie sie chcialo zdawac ( teraz przeciez w gimnazjum zdajesz test i jedziesz pare ósemek i masz karte za darmo)
Co do motorowerów to 45km/h nie jest az tak duzo (rower z gorki wiecej sie rozpedzi).Na drogach jest malo dzieciakow a bedzie jeszcze mniej (na uj zdawac skoro od 18 mozna jezdzic takim samochodem/motorynka za darmo).Lepiej gdy dzieciaka chroni pare blach,w razie wypadku wieksze szanse przezycia sa niz na rowerze.Nie macie sie o co martwic i tyle.

Odpowiedz
ADeeRIAeN
0 / 0

Jak dla mnie prawko powinno być od 17lat (wtedy kiedy już człowiek jest prawnie odpowiedzialny za swoje czyny), a jeśli chodzi o to AM to sobie poczytajcie na ten temat, bo chyba nie załapaliście.

Odpowiedz
R roger007
-1 / 1

TO KATEGORIA DLA motorów! OMFG potem A2 moc do 46 KM potem A, żeby Ci tępi 19 latkowie nie podupiali na motorach bo sie zabijają. Przynajmniej dzięki temu te wszystkie debile 14 letnie będą miały pojęcie o bezpieceństwie.

Odpowiedz
Y yamaha73
-1 / 1

22spinner ty się nie udzielaj jak nie znasz się na motoryzacji bo są samochody ważące poniżej 450 kg!!!!np;Isuzu!!!

Odpowiedz
keeponrollinbaby
-1 / 1

Wiem,że te pojazdy to co innego,niż samochody. Ale jedno tez wiem na pewno - dzieciaki w tym wieku latwo lapia podjare,jak da im sie jeszcze prowadzic cokolwiek...po ulicach,gdzie jezdza samochody..to bedzie masakra. Zdaje prawko, szczerze,boje sie myslac,ze tyle bachorni wyjedzie na ulice. Nie po to laduje sie tyle czasu i pieniedzy zeby potem zlapac jakiegos gowniarza pod kola. A ja szczerze nie wierze,zeby mialo sie obyc bez masy wypadkow. Tak bylo z wprowadzeniem gimnazjow - dzieciaki sie jaraly ze sa juz dorosle. teraz to juz w ogole beda sie czuly pelnoletnie. zal mi ludzi ktorzy to wymyslili i mam nadzieje ze szybko otworza im sie oczy,

Odpowiedz
Y yamaha73
-1 / 1

W niektórych stanach USA prawo jazdy jest od 14 i nic strasznego się nie dzieje!! I pomyślcie który rodzic w polce da zrobić dziecku prawko w tym wieku!! I dochodzi jeszcze kwestia odpowiedniego samochodu, który używany kosztuje minimum 20 tys

Odpowiedz
V Vince
0 / 0

Dorośli są dorośli i też często jeżdżą jak idioci...

Odpowiedz
Gotori
0 / 0

xKx nie bądź taki mądry bo mam racje... każdy pojazd poniżej 51ccm jest motorowerem czy to samochód czy to motor... nawet teraz możesz na karte motorowerową bądź na dowód jeździć samochodem o pojemności 50ccm... AM ma być dlatego że jest coraz więcej wypadków z młodocianymi na kosiarach i inych gównach. Na AM będą szkolenia kursy jazdy itp. itd. a na kartę motorowerową masz tylko test teoretyczny i praktyczny... Wszystko będzię się działo w ośrodku szkoleniowym kierowców a nie w szkole. ;)

Odpowiedz
xKx
0 / 0

Co nie zmienia tego, że dzieci w takim wieku są w większości głupie i takie "zabawki" imo nie są dla nich. :)

NaWache
0 / 0

wy nic o tym niewiecie... 14-sto latkowie będą moglie jeżdzić pojazdami do 350kg !!!!!

Odpowiedz
S smithyexe
0 / 0

nalezy zaczac od tego, ze tak jak napisal juz moj poprzednik, prawo jazdy AM bedzie uprawnialo do jazdy pojazdem o masie DO 350 KG RAZEM Z PASAZERAMI I LADUNKIEM, a dodatkowo na pewno te pojazdy beda musialy posiadac MECHANICZNE OGRANICZENIA PREDKOSCI tak jak motorowery np do 45 km/h

Odpowiedz