Byłem tam kiedyś z moją dziewczyną na romantycznym spacerku. Lubiła przyrodę i naturę. Zawsze ceniła sobie obszary, które nie zostały naruszone przez człowieka. Pech chciał, że przechodził tym laskiem dziaduszek, którego zapytała, jak właściwie powstały skrzywienia na tych drzewach. Poczciwiec odrzekł, że prawdopodobnie to ludzie je ukształtowali. Dziewczyna poczuła się rozczarowana i "pogratulowała" mi umiejętności wymyślania taktownych miejsc na randkę... Ehh, te baby...
Masz racje, drzewostan ten ukształtowali niemcy, znajduje się w obecnym woj lubuskim i maił zostac przetarty w fabrykach meblarskich w Żarach. Takie było założenie hodowli tych drzew.
Także tym razem autor demota nie trafił.
Pozdrawiam
Darz bór
Krzywy las znajduje się w okolicach Gryfina (woj. zachodniopomorskie) co do słuszności tytułu demota, fakt jest taki, że to Niemcy te sosny spreparowali - nie Polacy. - dla admina za brak podstawowych wiadomości :P
Drzewa te w przeszłości zostały pozostawione, ponieważ nie nadawały się do niczego ze względu na krzywiznę. Po jakimś czasie zaczęły się naturalnie rozsiewać i dlatego tak dużo jest takich drzew w jednym miejscu. Ta krzywizna jest u nich wadą wrodzoną i jest przenoszona genetycznie.
te drzewa miały w wieku około 7-10 lat zostać nogami do stołów lub fortepianów, dlatego zostały tak przycięte zaraz po rozsadzeniu, wyobraźcie je sobie odwrócone...
oczywiście nie zdążyli bo wojna itd, dlatego później powstały takie dziwne i bezsensowne teorie o tym że czołgi po nich jeździły itd
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 19 June 2010 2010 22:03
Tylko, że tego nie zrobili Polacy... a Niemcy, k? I nie zrobiły tego czołgi tylko ludzie podwiązywali drzewka w odpowiedni sposób krótko po zasadzeniu. Po co? A no po to jak już część osób wspomniała co by mebelki ładne i łatwo robić :) Jednak podczas wojny stacjonujące wojska w lesie wykorzystywały drzewa do... siedzenia na nich! I nic poza tym... (nie jestem z Gryfina)
Jestem leśnikiem i Wam wyjaśnię. Otóż owe deformacje powstały na skutek żeru zwójki sosnóweczki, motyla a raczej jego gąsienicy. Jak słyszę i czytam, że drzewa są potomstwem jednego zdeformowanego drzewa, które przekazało swoje cechy to mi się źle robi. Niektórzy nie mają wiedzy a zabierają głos.
też jestem leśnikiem,
sosnóweczka żeruje na nieco starszych dzewostanach (6 - 10 lat), a w "krzywym lesie" wygięcie jest na wysokości maksymalnie trzeciego okółka, poza tym, praktycznie wszystkie drzewa są wygięte w jedną stronę
na tym leśnictwie to tylko o robactwie przepraszam o owadach was uczą? z praktycznymi zastosowaniami krzywizny i jej uzyskiwaniu nic nie uczyli?
po obcięciu górnego pędu oraz bocznych pozostawiony jeden boczny rośnie do góry i właśnie efekty widac na zdjęciu, widzę że nikt nie czyta komentarzy pozostałych tylko każdy swoje mądrości klepie, bez sensu!!! resztę tłumaczyłem troszkę wyżej...
To jest jakoś w okolicach Gryfina :) i to fakt! a dokładniej robili to chyba niemcy, do krzeseł bujanych.. zeby były gotowe i trwałe płozy a nie sztucznie rzeźbione :) autor ma troche niedociągnięcia co do wiedzy szczegółowej :P a wstyd!!
jakbyście mieli trochę wiedzy na temat wymagań siedliskowych drzew to byście wiedzieli że sosna na zbyt żyznym siedlisku ma za duże przyrosty w stosunku do drewnienia pędu i stąd mogą powstawać takie formy
jak dla mnie, takie zniekształcenia to pozostałość po pociskach i wybuchach z czasów II wojny, gdzie podmuch był tak silny, że wtedy młode drzewa się powyginały. Potem natura zrobiła swoje, i te które przeżyły pięły się do góry.
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 20 June 2010 2010 15:50
Czlowieku ktory wrzucales tego demota! Gdybys poczytal otym wiecej to bys wiedzial ze nie "Polak Potrafi" tylko Niemiec Potrafi te drzewa zdeformowali niemcy jak mieli jeszcze tamte tereny przejete. A tak po za tym to ja ze Szczecina i takze pozdrawiam Gryfino :)
Zmodyfikowano
2 razy
Ostatnia modyfikacja: 21 June 2010 2010 7:30
Hah. Krzywy las jest jakieś 3 km ode mnie ;)
OdpowiedzByłem tam kiedyś z moją dziewczyną na romantycznym spacerku. Lubiła przyrodę i naturę. Zawsze ceniła sobie obszary, które nie zostały naruszone przez człowieka. Pech chciał, że przechodził tym laskiem dziaduszek, którego zapytała, jak właściwie powstały skrzywienia na tych drzewach. Poczciwiec odrzekł, że prawdopodobnie to ludzie je ukształtowali. Dziewczyna poczuła się rozczarowana i "pogratulowała" mi umiejętności wymyślania taktownych miejsc na randkę... Ehh, te baby...
50 km ode mnie :D
Mieszkam niedaleko ;) tylko że już za czasów III Rzeszy Niemcy deformowali drzewa (tak przynajmniej słyszałam).
OdpowiedzRobili to też przed naszą erą, czasem krzywili, czasem wbijali ostre kamienie w korę, które zarastały i tworzyły maczugi.
Masz racje, drzewostan ten ukształtowali niemcy, znajduje się w obecnym woj lubuskim i maił zostac przetarty w fabrykach meblarskich w Żarach. Takie było założenie hodowli tych drzew.
OdpowiedzTakże tym razem autor demota nie trafił.
Pozdrawiam
Darz bór
Nie w lubuskim tylko zachodniopomorskim. I to do lubuskiego jeszcze mu ho ho albo i dalej. Wiem, bo mieszkam blisko.
Krzywy las znajduje się w okolicach Gryfina (woj. zachodniopomorskie) co do słuszności tytułu demota, fakt jest taki, że to Niemcy te sosny spreparowali - nie Polacy. - dla admina za brak podstawowych wiadomości :P
BenYzgl, jako rodowity gryfinianin przyznaję Ci rację:)
Niczym 'piekielne wrzosowisko' z powieści Lovecrafta :)
OdpowiedzTo jest nieprawda. Drzewa te zostały zdeformowane poprzez przycięcie lub naruszenie drzewa kiedy były "młode".
OdpowiedzTeż słyszałam tę wersję, a tak btw. byłam nie raz w tym lesie :}
Niektórzy mówią że to przez promieniowanie z elektrowni w Dolnej Odrze ;p
OdpowiedzCiekawie wyglądają te drzewa,
Odpowiedza co do xTxSx czy aby na pewno Bóg chciał abyś przyszedł na ten świat?
Pozdrowienia z Gryfinaaa;):)
OdpowiedzA jak ! Pozdro pudel od Mike Noize'a :D
Drzewa te w przeszłości zostały pozostawione, ponieważ nie nadawały się do niczego ze względu na krzywiznę. Po jakimś czasie zaczęły się naturalnie rozsiewać i dlatego tak dużo jest takich drzew w jednym miejscu. Ta krzywizna jest u nich wadą wrodzoną i jest przenoszona genetycznie.
Odpowiedzobyś ty dalej nie przekazywał swojej głupoty genetycznie
Fajne ^^
OdpowiedzTen las pamięta czasy Pruskie, więc co tu dużo o Polakach gadać.
OdpowiedzTo, że obecna drzewa są z II RP, świadczy tylko o zapożyczeniu pomysłu.
Odpowiedzte drzewa zostaly zdeformowane przez niemieckie czolgi w czasie II wojny swiatowej mowili o tym w TV...
Odpowiedztelewizja kłamie
Gryfino pozdrawia .
OdpowiedzGryfino Pozdrawia Czarnowo xDDD Oskar Filiiiip
Odpowiedzte drzewa miały w wieku około 7-10 lat zostać nogami do stołów lub fortepianów, dlatego zostały tak przycięte zaraz po rozsadzeniu, wyobraźcie je sobie odwrócone...
oczywiście nie zdążyli bo wojna itd, dlatego później powstały takie dziwne i bezsensowne teorie o tym że czołgi po nich jeździły itd
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 19 June 2010 2010 22:03
Odpowiedzjuż tyle wersji słyszałam o tych naszych drzewach i nawet już nie wiem, czy w którąklowiek da sie uwierzyć :P
Odpowiedzpozdrowienia w co drugim komentarzu... bez przesady z tym :) Jak pokażą pałac kultury to też wszyscy warszawiacy będą się tak cieszyć :) ?
OdpowiedzJa mieszkam w gryfinie mam do lasu 10min drogi ;P Bo mieszkam na południu heh fajna sprawa
OdpowiedzPrzeciez to jest słabe...
OdpowiedzTylko, że tego nie zrobili Polacy... a Niemcy, k? I nie zrobiły tego czołgi tylko ludzie podwiązywali drzewka w odpowiedni sposób krótko po zasadzeniu. Po co? A no po to jak już część osób wspomniała co by mebelki ładne i łatwo robić :) Jednak podczas wojny stacjonujące wojska w lesie wykorzystywały drzewa do... siedzenia na nich! I nic poza tym... (nie jestem z Gryfina)
OdpowiedzWidziałem podobne drzewko u siebie w okolicy ;] Wiatr je złamał przy ziemi, a potem zrosło się i wygląda jak te na zdjęciu ;]
OdpowiedzByło w październiku albo listopadzie ale chyba admini wtedy jeszcze byli w podstawówce i nie oglądali demotów
OdpowiedzJestem leśnikiem i Wam wyjaśnię. Otóż owe deformacje powstały na skutek żeru zwójki sosnóweczki, motyla a raczej jego gąsienicy. Jak słyszę i czytam, że drzewa są potomstwem jednego zdeformowanego drzewa, które przekazało swoje cechy to mi się źle robi. Niektórzy nie mają wiedzy a zabierają głos.
Odpowiedzteż jestem leśnikiem,
sosnóweczka żeruje na nieco starszych dzewostanach (6 - 10 lat), a w "krzywym lesie" wygięcie jest na wysokości maksymalnie trzeciego okółka, poza tym, praktycznie wszystkie drzewa są wygięte w jedną stronę
na tym leśnictwie to tylko o robactwie przepraszam o owadach was uczą? z praktycznymi zastosowaniami krzywizny i jej uzyskiwaniu nic nie uczyli?
po obcięciu górnego pędu oraz bocznych pozostawiony jeden boczny rośnie do góry i właśnie efekty widac na zdjęciu, widzę że nikt nie czyta komentarzy pozostałych tylko każdy swoje mądrości klepie, bez sensu!!! resztę tłumaczyłem troszkę wyżej...
Swoi ludzie pozdro dla Gryfina (centrum)
Odpowiedzułatwić? chyba utrudnić!
Odpowiedzwidzę że tutaj w ogóle dużo osób z zach-pom. jest :) ja również z Gryfina pozdrawiam wszystkich! :D
Odpowiedzkrzywy las a ja tam raptem pare drzewek widze
OdpowiedzZdjęcie nie przedstawi całego lasku, ale wystarczy się przyjrzeć, że nie jest ich tak mało. Swoją drogą, też pozdrawiam z Gryfina i Gryfino ;)
Blisko mieszkam . Gryfino obok Szczecina
OdpowiedzHhehe też tam byłem. Widać, że ucięte jest główny pień i wszystko poszło z gałęzi. Podobno NIemcy robili z tego harfy, ale to tylko zasłyszana teoria
OdpowiedzMieszkam w bloku obok tego lasu i chcę powiedzieć, że to nie Polacy tylko Niemcy tak zdeformowali te drzewa... Więc Polacy nic do tego nie mieli
Odpowiedzdokładnie drzewa sadzone przez niemców do uwczesnej stolarni:)
OdpowiedzWszyscy jesteście znawcy ha ha!
Odpowiedzsranie w banie to po prostu osuwisko terenu 1-wsza klasa i geografia
OdpowiedzO w .... Gryfino w demotach :D a raczej lasek ode mnie jakieś 2-4 km :D
OdpowiedzTakie rzeczy to tylko w Polsce. : D
OdpowiedzPozdrowienia z Gryfina
Odpowiedznie przez czołgi tylko niemcy specjalnie je tak przycinali
OdpowiedzTo jest jakoś w okolicach Gryfina :) i to fakt! a dokładniej robili to chyba niemcy, do krzeseł bujanych.. zeby były gotowe i trwałe płozy a nie sztucznie rzeźbione :) autor ma troche niedociągnięcia co do wiedzy szczegółowej :P a wstyd!!
Odpowiedzjakbyście mieli trochę wiedzy na temat wymagań siedliskowych drzew to byście wiedzieli że sosna na zbyt żyznym siedlisku ma za duże przyrosty w stosunku do drewnienia pędu i stąd mogą powstawać takie formy
Odpowiedzjak dla mnie, takie zniekształcenia to pozostałość po pociskach i wybuchach z czasów II wojny, gdzie podmuch był tak silny, że wtedy młode drzewa się powyginały. Potem natura zrobiła swoje, i te które przeżyły pięły się do góry.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 20 June 2010 2010 15:50
OdpowiedzByło już kiedyś!
OdpowiedzKrzywy las, GRYFINO :)
OdpowiedzPozdrowka dla Gryfiniakow
OdpowiedzFajnie, że to Polacy -.-"
Odpowiedztez mieszkam niedaleko ale nigdy tam nie byłam
OdpowiedzWidać ile jest mieszkańców Gryfina... ;D Pozdrowienia ;)
OdpowiedzTo już wiem czemu w Gryfinie takie pustki , wszyscy na demotach siedzą ;p
OdpowiedzCzlowieku ktory wrzucales tego demota! Gdybys poczytal otym wiecej to bys wiedzial ze nie "Polak Potrafi" tylko Niemiec Potrafi te drzewa zdeformowali niemcy jak mieli jeszcze tamte tereny przejete. A tak po za tym to ja ze Szczecina i takze pozdrawiam Gryfino :)
Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 21 June 2010 2010 7:30
OdpowiedzJa, nie przypuszczałam, że tyle ludu z Gryfina.
OdpowiedzGryfino pozdrawia demoty!
Absurd.
OdpowiedzEuropa Zachodnia, w tym Niemcy, zna technologię gięcia drewna w parze wodnej od około stu lat. Nie potrzeba do tego żadnych krzywych drzew.
duzo jest teorii, znam ta z meblami i pamietam jeszcze ze niby czolgi jakos tam staly i mlode drzewka ponaginaly
Odpowiedzdemot:Człowiek potrafi:Z przyrody zrobić gówno
Odpowiedzto nic nadzwyczajnego, w krajach amazonki rowniez spotkasz drzewa tak powywijane. Tam glownie buduja z tego lodzie
Odpowiedz