Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
520 637
-

Zobacz także:


~mUj_nick
+10 / 10

tak, to spróbuj zrobić 14x18

~Sam_Crow
+2 / 2

@mUj nick Spróbowałem. Wyszło dobrze, tylko musisz przenosić cyfry jak w mnożeniu w słupkach.

CrazDes
0 / 0

14 x 18 = (16-2) x (16+2) = 16x16 - 2x2 = 256 - 4 = 252
W pamięci to szybciej wychodzi oczywiście

~gimnazjalista12
+9 / 11

@zcvbnm
Podstawówki nie ukończyłeś to nie pleć.

rafik54321
+6 / 8

@zcvbnm ja tam nie wiem czego ty się uczyłeś, ale ja w podstawówce mnożyłem i liczyłem liczby w zakresie do kilku tysięcy. Kalkulatorów nie używałem, zawsze wszystko pisemnie...

~Sam_Crow
-5 / 9

@zbcvbnm Wieć po co w ogóle mnożyć tą metodą, skoro domyślnie używamy kalkulatorów? Fajna ciekawostka, ale w sumie bezużyteczne to.

rafik54321
+3 / 7

@olmajti podstawówka a zawodówka to duża różnica, prawda? Poza tym, mnożenie w pamięci nie różni się od pisemnego (z wyjątkiem zapamiętywania wyników). Japońska metoda jest przystępna dla dzieci, bo nie wymaga znania tabliczki mnożenia a jedynie umiejętności liczenia przecięć... W praktyce dość mało praktyczna, choć nie trzeba pisać tych paluchów, wystarczą same linie. Ja nie rozumiem, czemu kalkulator jest w szkole dopuszczalny (poza sprawdzaniem czy dobrze policzyliśmy)? Idąc tym tokiem rozumowania to zamiast rozwiązywać całe równanie należy kupić laptopa z Excelem :/. Era smartfonów i stupid-people...

~ja
0 / 2

wychodzi 1204 ;)

M masti23
-1 / 1

@zcvbnm.Pewnie uczyles sie w UK lub chodziles do szkoly specialnej,juz w podstawowkach uczy sie mnozyc duze liczby.

A Avadis
-2 / 4

@rafik54321 A jak myślisz, z fizyki lepiej omówić w czasie lekcji kilka zadań z danego tematu (licząc przy pomocy kalkulatora) czy tylko jedno (ale za to bez kalkulatora)? Co jest ważniejsze - by uczeń posiadł umiejętność układania dpowiednich równań (albo układów) i przekształcania ich, czy by ręcznie wymnażał kolejne czynniki (zwłaszcza, że często w grę wchodzi takie mnożenie, którego nie wykona się w pamięci, np.: 2,63 * 7,89 * 13,44 * pi)?

Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 8 November 2015 2015 20:34

PanBeliara
+1 / 1

@rafik54321 - kalkulator się przydaje w bardziej skomplikowanych przykładach, aby sobie już nie zawracać głowy czasochłonnym liczeniem liczb do kilku miejsc po przecinku, tylko żeby lecieć dalej z zadaniem.

M masti23
0 / 0

@zcvbnm.W LO kalkulatorow uzywasz tylko do skomplikowanych obliczen, nie jest to mnozenie i dzielenie.Umiejetnosc szybkiego liczenia sie przydaje, ja w pracy musze szybko liczyc, a mam na to od 2-5sec,sa to duze sumy i zrobienie bledu nie wchodzi w gre.

M masti23
0 / 0

@zcvbnm. Poziom naszych matur i tak jest na niskim poziomie, az dziw bierze ze da sie oblac.Robiac sobie wyliczenia na brudno,raczej ciezko o pomylke,chyba ze sie jest ulomny.

M masti23
0 / 0

@zcvbnm.Rzeczywiscie,15sec to duzo roboty,wliczajac w ten czas zrobienie obliczen.Jeszcze jak liczymy pod kreska to juz nie ma mowy o pomylce.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 9 November 2015 2015 16:29

M masti23
0 / 0

@zcvbnm..Cale zadania to sie robi bez uzycia kalkulatora, nic dziwnego ze zanizaja poziom nauki,jak ludzie maja problemy z prostymi zadaniami na poz liceum/gimn.

WszystkieFajneSaZajete
+23 / 23

Widzę, że już rozgorzała w komentarzach kłótnia o to, czy ta metoda jest fajna czy nie, czy lepsza niż mnożenie pisemne, czy nie. Otóż obie metody, co do głównej idei, są tym samym - sprowadzają się do wzoru (10a+b)*(10c+d)=100ac+10(ad+bc)+bd. Metoda Japończyków jest bardziej graficzna i dlatego w roli narzędzia dydaktycznego dla dzieci jest lepsza - pozwala ten "wzór skróconego mnożenia" zobaczyć na palcach i myślę, że to zwiększa zrozumienie. Natomiast faktycznie ta metoda nadaje się tylko jako narzędzie dydaktyczne - licząc pisemnie wychodzi szybciej.

Odpowiedz
~Sam_Crow
0 / 2

Musiałeś cóż pochrzanić.Wychodzi dobrze.

~fruzia2
-2 / 2

Dokładnie, ja chciałam pomnożyć 16x18 i klapa. Chyba ktoś coś pomylił...

rafik54321
+1 / 1

Zrobiłem twój przykład i wyszedł dobrze. Wiem gdzie zrobiłeś błąd. Musisz odpowiednio dać kreski. Poza tym w '"paluchu" wyjdzie ci więcej niż 10 (dokładnie 15), dlatego z wcześniejszej 2 robisz 3. @~fruzia2 w zasadzie ten sam błąd...

mareczek00713
+5 / 7

Szczerzę już wolę nasze mnożenie pisemne, tą metodą byle dzieciak może pomnożyć nawet 953x1024 i wyjdzie mu dobry wynik.

Odpowiedz
Kiciulek90
+1 / 1

Nowe hasło tego portalu "Naucz się mnożyć z Demotywatorami! (a w międzyczasie obejrzyj sobie galerię)"!

Odpowiedz
E everain
+1 / 1

Szybciej przeliczy się to w pamięci niż rysuje kreseczki. Dla dzieci, które nie potrafią się skupić dobra sprawa.

Odpowiedz
W Weddy
0 / 0

W przedszkolu w Polsce 3latki liczą do 3-4, 4latki do 5...? A mnożenie jest w 1 klasie podstawówki...

Odpowiedz
~Hyultai
+2 / 2

99x99, już chyba szybciej bym policzył polskim sposobem, niż japońskim :)

Odpowiedz
Piotr_27
0 / 0

Ja polecam wzory skróconego mnożenia (w tym wypadku) 99=(100-1)^2 czyli 100^2 + 1^2 - 2 x 100 x 1
Przy czym ^2 znaczy do kwadratu a x to znak mnożenia

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 8 November 2015 2015 19:52

M masti23
-1 / 1

Tak samo licze,zazwyczaj zaokraglam i pozniej dodaje reszte.

A ald
+1 / 1

życzę powodzenia w mnożeniu liczb trzycyfrowych i większych

Odpowiedz
~mat565656565656
+1 / 1

metoda sprawdza się tylko dla pewnego zakresu liczb pomnóżcie sobie 998x97 a bardziej sie w kreskach pogubicie niż to szybko wyliczycie

Odpowiedz