@delafere @nawrotki serio wystarczy odrobinę poczytać żeby wcale się nie dziwić ze krymscy tatarzy wystawili ochotników do walki po stronie niemiec. Wyobraź sobie że pod okupacją umiera z głodu/ ucieka za jedzeniem ponad 20% społeczeństwa i potem przychodzi wojna i inny kraj obiecuję zemstę i suwerenność krymu to chyba logicznym jest, że nie stali po stronie komunistów.
@xxmax - nie ma usprawiedliwienia dla nikogo za nic. Nikt nie usprawiedliwia nazistów za holocaust, bo mieli rodzinne problemy na tle rasowym, mieli kompleksy, byli poniżani przez Żydów czy co innego. Nikt nie usprawiedliwia Turków za ludobójstwo Ormian, Greków Pontyjskich czy Chrześcijan Asyryjskich. Nikt nie usprawiedliwia pacyfikacji Wandei. Usprawiedliwianie Tatarów czy Ukrów to jawna selekcja oparta o polityczny klucz. Parafrazując taką myśl "Usprawiedliwić można wszystko, o ile jest skierowane przeciwko Rosji". A tak naprawdę nie ma nic - zbrodnia to zbrodnia.
@krakus1212 musisz wziąć pod uwagę to że dziś znamy więcej faktów o tym co działo się w tamtych czasach i o dokonanych zbrodniach. Wtedy ludzie nie mogli wiedzieć co jest prawdą a co wojenna propagandą, nie było swobodnego dostępu do informacji, a akurat tatarzy postawieni byli w sytuacji w której każdy wybór był zły. A nie dziwi mnie fakt że chcieli walczyć z komunistami którzy ich mordowali przez poprzednie 24 lata. @nawrotki ja wcale nie neguje zbrodni nazistowskich, tylko wyobraź sobie taką sytuację że naziści przegonili komunistycznego okupanta, ludzie zgłaszają się żeby razem z nimi walczyć z komuchami i dowiadują się np. z zrzucanych ulotek, radia od komunistów że naziści dokonywali zbrodni, zakładali obozy że to zło wcielone, uwierzył byś ludziom którzy przez 20 lat zagłodzili 20% ludności ?
@xxmax - bełkot. Paląc całe wsie nie wiedzieli co robią? Szli na wojnę z komunizmem obdzierając ze skóry cywilów? Paląc ludzi żywcem? Zbierali wpierw ludzi do miejsca, gdzie miało być omówione warunki okupacji a potem wrzucali granaty. I to wszystko przeciwko zwykłym chłopom i robotnikom. O tak, prawdziwie heroiczna walka przeciwko komunie...
@krakus1212 Chce jedynie zauważyć, że Tatarzy byli w niewoli sowieckiej i był tam terror, oni w Niemcach nie widzieli najezdzcow tylko wyzwolicieli i faktycznie Niemcy traktowali tatarów lepiej niz Sowieci dlatego zdecydowali sie walczyc przeciwko Sowietom z Niemcami ktorzy w istocie byli mniejszym zlem.
Ja wiedziałem przed rozpoczęciem głosowania, kto wygra - przecież wiadomo było, że musi być Ukra, żeby wk..rwić Rosję. Te głosowania to jedna, wielka ustawka...
Nie oglądałem, ale z tego co czytałem to głosami telewidzów wygrała Rosja, więc wiadomo że to ustawione. Szkoda tylko że jest to taki szwindel na którym cierpią telewidzowie, bo to oni płacą całkiem duże pieniądze w głosowaniu, a potem się okazuje że i tak ich głosy gówno znaczą. Jakby głosowania były za darmo to rozumiem, ale za wydane pieniądze należy im się prawo wybory, a nie że ich wybór będą weryfikować jakieś pacany z komisji, opłacanej z tych SMSów z resztą. Z konkursu o śpiewaniu zrobiła się polityczna ustawka, jak wspomina kolega wyżej.
Ja na nią głosowałam. Nie dlatego bo polityka, nie dlatego bo Rosja, nie dlatego, że to wzbudza kontrowersję. Podobała mi się piosenka, jej przekaz i wykonanie. Nie jestem pewnie jedyną osobą, która tak myśli.
@Geoffrey
Więc czemu ma obywatelstwo ukraińskie a nie rosyjskie? Tatarzy mieszkają dziś w Rosji w autonomicznych regionach tego kraju (Krym, Tatarstan) gdzie mogą używać w urzędach swojego ojczystego języka i krzewić swoją kulturę.
A może coś o tym, jak w 1939 roku sto tysięcy Ukraińców broniło Polski przed Niemcami? Albo jak w 1920 ukraińska dywizja obronilła Lublin przed sowietami?
@Geoffrey Radziecka partyzantka natomiast pomagała polskiemu podziemiu w zwalczaniu UPA, ale czy to znaczy, że mieliśmy się przyjaźnić z ZSRR ? - Oczywiście, że NIE. Prawda jest taka, że takie krótkotrwałe sojusze nic nie znaczą i jeśli Ukraina miałaby okazje wbiłaby nam nóż w plecy. Tak btw. Symon Petlura czyli nasz ukraiński sojusznik został nazwany przez własnych rodaków zdrajcą, dlatego, że zgodził się żeby Lwów pozostał polski.
To niesamowite, jak ludzi wk_wia prawda historyczna - do tego stopnia, że minusują fakty. Ale od minusowania historia się nie zmieni. Nie byłoby Cudu Nad Wisłą i niepodległej Polski, gdyby nie pomoc ukraińskich wojsk Petrury.
Nie wiedziałem, że rzeź wołyńska była w zeszłym roku, razem z inwazją Rosji i aneksją Krymu. Czyżby ktoś ukrywał tę niewygodną prawdę? A może chodzi o to, że wydarzenie sprzed 70 lat mało kogo już dziś interesuje? Oj, żeby nam Ukraińcy nie wypomnieli czasem powstania Chmielnickiego...
@jonaszewski Niech wypominają, to oni przede wszystkim mają więcej zbrodni na sumieniu. To głównie mordercy naszych dziadków i powinniśmy wykorzystywać ich słabą sytuację by znowu ich podbić-to w końcu nasze ziemie.
@jonaszewski Ale przecież ta piosenka nie jest o wydarzeniach sprzed roku, tylko o wysiedleniach tatarów z Krymu za ich współprace z Niemcami podczas drugiej wojny światowej.
@~feegrht ekhm a kto zaczął tą całą nienawiść ? my polacy i to zaczęło się kiedy zajeliśmy zurl i zabijaliśmy ukraińców bądź ich polonizowaliśmy pod pretekstem "własnych terenów" to jest dopiero zbrodnia.
Ty lepiej swój mózg podbij ruski trollu.
@vantagev12 Piosenka jest o historii, ale konflikt na Ukrainie toczy się dziś i metafora jest zrozumiała. Tymczasem Polska nie jest w żaden konflikt uwikłana, chyba że w Iraku, na który napadliśmy z Amerykanami i Brytyjczykami. Dlatego oczywiste było, że Ukraina, podobnie jak poprzednim razem, z piosenką "Razom nas bachato", będzie wysoko na podium. Polsce można co najwyżej współczuć nowego rządu, a wyciąganie Wołynia mogłoby nam tylko zaszkodzić. Oczywiście o Wołyniu trzeba pamiętać, sam tam straciłem rodzinę, ale rozgraniczam pamięć od resentymentów i wiecznego szermowania dawno minioną historią.
@jonaszewski
Powstanie Chmielnickiego to byli Kozacy i Rusini, którym bliżej dziś do mieszkańców Donbasu niż neobanderowców z Zachodu Ukrainy. Ukraińcy to sztuczny twór stworzony przez wywiad Austro-Węgier pod koniec XIX wieku. Jeszcze w połowie XIX wieku nie było żadnych Ukraińców tylko Rusini.
1. Smoleńsk
2. Obozy Niemieckie
3. pomoc Żydom
4. bitwa pod Grunwaldem
5. O Dywizjonie 303
6. najlepiej użyć całą historię żeby dokopać wszystkim ... i wysłać niewidomego geja na wózku inwalidzkim najlepiej Afroamerykanina ...
Ludzie, pomyślcie trochę, po co kolejne podziały? Przecież Ukraina zaśpiewała także o tym, co dotyczy nas - Polaków, ja jestem za ten wzruszający i dramatyczny utwór wdzięczny. Co do samej wygranej, to Ukraina miała równe noty u widzów i u jury, w przeciwieństwie do konkurencyjnej Rosji i Australii, więc nawet jak ktoś narzeka na system i upolitycznienie, to i tak powinien mieć na uwadze, że wygrana Ukrainy była uczciwa.
@Oropi Kryzys ukraiński(do którego ten utwór de facto nawiązuje), dotyczy nas tylko z naszej winy. Gdybyśmy nie pchali się w to bagno na siłę, nie mielibyśmy takiego "spięcia" dyplomatycznego z Rosją, dzięki czemu oboje byśmy zyskali. Taka jest prawda.
@CzlowiekSzczery Przede wszystkim, cały bajzel na Ukrainie i w innych państwach powstał wskutek złego podziału granic w 1991. Politycy zamiast kierować się kryterium narodowościowym, ustalali granicę tak jak leciały republiki.
@anarchoman, chodzi mi o zbrodnie Stalina na nas, Ukraińcach i innych, o których była ta piosenka.
Od strony muzycznej była jedną z najbardziej ambitnych na Eurowizji w ostatnich latach. Konkurencyjna Rosja zrobiła fajne show, ale piosenkę i wokal miała tandetną.
@Oropi
To co dziś rządzi Ukrainą właśnie dzieli a nie łączy. Komu przeszkadzała Ukraina przed Majdanem, sprzymierzona z Rosją, ale też przyjacielsko nastawiona do Polski i UE? Teraz mamy na Ukrainie faszystowskie barachło nienawidzące Rosjan, a Polaków i UE traktujących jedynie na zasadzie "dawaj kasę i splerdalaj".
@Oropi
Zbrodnie Stalina na Ukraińcach? Na przykład przymuszanie Rosjan mieszkających na Ukrainie do mówienia po ukraińsku w czasach stalinowskich miało być tą zbrodnią na Ukraińcach? A za zbrodnie na Polakach to Rosjanie już niezliczoną ilość razy przepraszali, przepraszali ich przywódcy (Gorbaczow, Jelcyn, Putin, nawet Chruszczow chciał ale Gomułka mu zabronił bo bał się że Polacy mogą dostać wtedy małpiego rozumu gdy dowiedzą się o Katyniu). A tacy szkalowani u nas motocykliści Nocne Wilki razem z motocyklistami Rajdu Katyńskiego składają hołd pomordowanym w Katyniu. Więc ciągłe rozdrapywanie tego Katynia jest poprostu debilizmem.
Wbrew intencjom tych, którzy to ustawili, to zwycięstwo wcale nie pomoże Ukrainie. Wprost przeciwnie, ściągnie na nią niechęć milionów mieszkańców Europy, którzy tak oczywisty przekręt widza gołym okiem. A przy okazji Rosja zyska kolejny argument, że Europa jest politycznie skorumpowana i antyrosyjska. Ale taka jest właśnie różnica pomiędzy krajami, które coś robią, a tymi które udają, że coś robią. Rosja działa - czy to nam się podoba czy nie - finansuje separatystów, posyła na Ukrainę wojsko i sprzęt wojskowy, zrzuca bomby w Syrii i tak dalej. A co robi Europa? Nakłada na Rosję embargo od samego początku tak dziurawe, że nie ma prawa ucierpieć żaden interes i ustawia wyniki głosowania w Eurowizji. To jest właśnie odpowiedź na działania Rosji godna Europy. Słabość i dekadencja - to wizytówka naszego umierającego kontynentu.
"Niechęć milionów mieszkańców Europy"? Człowieku, a kogo obchodzi ta durnowata Eurowizja? Rok temu sami pluliście tutaj, że to gunwo, że lewacki festiwal, że kicz, a teraz nagle płacz, bo nie wygraliśmy? Poważni ludzie nie pałają żadną niechęcią do jakiegokolwiek kraju z powodu głupkowatego festiwalu. A głupi niewiele mogą, na szczęście.
@Glmerthe - w którym miejscu "płaczę, że nie wygraliśmy"? Mnie osobiście całkowicie zwisa kto w tym konkursie wygrywa, może być Ukrainka, baba z brodą, albo kosmita z nocnikiem na głowie. Mylisz się jednak pisząc "kogo obchodzi ta durnowata Eurowizja". Sądząc z oglądalności tej imprezy obchodzi ona ładnych kilkadziesiąt milionów ludzi w Europie, z których znaczna części będzie wkurzona. A wkurzona będzie nie dlatego, że "to my nie wygraliśmy", tylko dlatego, że szanowne jury wysrało się na głosy publiczności i wybrało zwycięzcę kierując się powodami politycznymi.
Z całym szacunkiem, ale to pitolenie. Polskie seriale też mają niebotyczną oglądalność, ale co z tego? Nikt nie wyszedłby na ulice, gdyby nagle skończyło się "M jak miłość" i tak samo nikogo poważnego nie interesują jakieś polityczno-historyczne wąty Polaków czy Rosjan.
A waszym zdaniem powinna wygrac Rosja z tym plagiatem z Blind Guardian zywcem zerznietym? Jamala zaspiewala fenomenalnie i tylko idiota temu zaprzeczy. Ewentualnie jakis gluchy pniak.
Nie wiedziałem, że tylu agitatorów z Kremla na Demotach. Jezu, żal Wam du..ę ściska, że wygrała Ukraina. Przynajmniej tekst był O CZYMŚ. A nie o du..ie Maryny jak tekst piosenki rosyjskiej. Oczywiście, że wygrała piosenka niekoniecznie najlepsza. Ale ważne jest jedno. Ze utarto nosa Waszemu prezydentowi i Waszym szefom z Kremla. Bo sądziliście, że z racji swojej "pozycji" wszystko Wam wolno. Nawet zająć inny kraj. A tu proszę. taka blahostka. Społeczność międzynarodowa pokazał Wam wielkiego faka na konkursie piosenki. Te wpisy pokazują też, jak wiele "miłości" jest w Was Rosjanach do innych nacji, np. do Ukraińców. Wiem, że oni na nie kochają. Ale każdy prztyczek w nos ruskiemu narcyzmowi jest jak miód na serce każdemu normalnemu człowiekowi
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 16 May 2016 2016 18:41
@dncx "Każdy kto nie lubi Ukrainy, kocha Rosję" KEK 100%. Ja jako Polak, przede wszystkim kocham Polskę, a kiedy widzę, że w sąsiednim kraju gloryfikuje się zbrodniarza i jego organizację, które o mały włos nie wybiły pół mojej rodziny, to reaguje. No widzisz, jaki ze mnie ruski troll.
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 16 May 2016 2016 19:34
@dncx - komuś tu polityka padła na mózg. Do tego stopnia, że w ogóle zapomniałeś, że to był konkurs na najlepszą piosenkę, a nie polityczna debata. W konkursie Eurowizji nie chodzi, jak twierdzisz o to aby utrzeć nosa jakiemukolwiek politykowi, tylko właśnie o to aby wybrać najlepszy utwór. W każdym razie o to miało chodzić gdy tę imprezę wymyślono. Mylisz się także sądząc, że cokolwiek tu miała do gadania społeczność międzynarodowa. Wynik został ustalony przez garść biurokratów, tymczasem ci, których można by nazwać społecznością, czyli miliony widzów, mieli akurat inne zdanie. Ludziom wkurzonym na ten wynik nie chodzi o to, że wygrała akurat Ukraina, tylko o to, że przy wyborze zwycięscy oszukano widzów i sprzeniewierzono ideę tego konkursu. Jak zmienią nazwę imprezy na "Polityczny Konkurs Unii Europejskiej" to nie będzie się na co wkurzać, ale puki co ten konkurs miał być czymś innym.
Nie wywołujmy wilka z lasu. To że taka jest polityka -bo na pewno nie ma mowy o konkursie- to nie znaczy, że musimy się w nią mieszać i kurvvić na własne życzenie. I pytanie odnośnie samego konkursu. Czy Wy też uważacie, że miło byłoby słuchać piosenek w języku ojczystym? taki Nasz Polski albo w Niemczech arabski... :P
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 16 May 2016 2016 18:51
W sumie to co Nam szkodzi?
Wybierzmy jakąś piękną, patriotyczną piosenkę.
Co to za różnica, czy dostaniemy 11, a może 300 punktów od Jury?
Przynajmniej ludzie posłuchają, jak Polacy podchodzą do swojej historii i tradycji, i dotrze do nich że globalna wioska to nie na tym terenie.
Myślę że skoro tamta piosenka jest o ludziach którzy byli prześladowani to została stworzona jak najbardziej w słusznej sprawie i nie widzę sensu krytykować tego tylko dlatego że Polacy również doznali cierpienia tyle ze z rąk ukraińskich morderców; przecież my też tworzymy w podobnej tematyce (chociażby Pluto nsh - prawem wilka). Te zdarzenia nie zależą od krwi i przodków ale od nastrojów i konfliktów politycznych , które wtedy prowadziły do potwornych wydarzeń, a dziś są już nieaktualne
@Delta1985 Wołyń jest pewny, jedwabne nie. Jest dużo znaków zapytania. Poza tym porównywać incydent gdzie ofiar było raptem kilkaset to wielkiej zbrodni gdzie zginęło 250 000 ludzi jest śmieszne. Ale jak uczysz się historii od pana grossa to takie komenty mnie nie dziwią.
Tak w ogóle czemu mamy wymyślać sobie zbrodnie by pokazać jacy to my źli jesteśmy??? Kto tak robi?? Wszyscy nagłaśniają zbrodnie na własnym narodzie i to trzeba kontynuować.
@atwatw Przecież Polska tez ma zbrodnie na koncie własnym i tego nie zatuszujesz,uważasz polaków za jakiś świętych którzy to zawsze byli kozłami ofiarnymi a tak na prawdę zdarzały się sytuacje gdzie to MY byliśmy agresorami.
Jakie 250'000 ludzi ? na wołyniu według oficjalnych statystyk zginęło 100 tyś ludzi a takie sztuczne zawyrzanie jest tylko pokazem nieznania tego okresu.
Takie podejście do domena zakompleksionych narodów - Polaków i Rosjan. Oni też strzelają focha i mówią, że następnym razem zaśpiewają o krwawym Basharze, a Belgowie i Francuzi powinni śpiewać o zamachach w swoich krajach. Dupcia boli? Ukrainka zwróciła uwagę na krzywdę, która dotknęła jej kraj - teraz i dwa lata temu, nie kilkadziesiąt. Polecam maść, wiecie na co.
A może żeby tak nie kopiować wygranych drugi raz z rzędu raz baba z broda wygrała to może coś własnego np o mafii wołomińskiej zamiast rzezi wołyńskiej
Odnoszę wrażenie, że Polacy nie powinni być dopuszczani do wielkich imprez, bo zawsze jest to samo: nie dość, że nie potrafimy wygrywać, to jeszcze i przegrywać nie umiemy. Zawsze jest winne "coś", tylko nie my - wiatr, gdy skakał ten idiota Żyła, boisko, piłka lub sędzia, gdy przegrywaliśmy w piłce nożnej, teraz winny jest "zpizeg", żeby tylko pedałowi Szpakowi nie dać wygrać. Luzujcie pieluchy i bądźcie poważni, a najlepiej przypomnijcie sobie swoje komentarze sprzed roku, gdy na Eurowizji występowała Conchita Wurst i zdajcie sobie sprawę, o co macie ten ból dupsk.
jak zwykle polaczki mają problemy. i swoje urojone teorie. może lepiej byłoby gdyby jakiś kicz wygrał np. taki Cypr , Belgia albo Chorwacja a może Rosja ze swoją nudną łupanką. wtedy też byłoby źle. Ukraina odbiegała klasą i poziomem od reszty. pomijając o czym śpiewała. była to piosenka wyróżniająca się spośród tej tandety eurowizyjnej. tyle w temacie.
Teraz eurowizja nie jest już konkursem piosenki. Po wprowadzeniu tego nowego systemu oceny przez jurorów ten konkurs stracił swoje powołanie. Mi ta ukraińska piosenka się nie podobała i była jedną z gorszych w konkursie. Myślałem że wygra Rosja, albo Polska
TEN KTO TO NAPISAŁ TO TOTALNY DEBIL! NAUCZ SIĘ HISTORII I ZROZUM JĄ, A WTEDY MOŻESZ ROŚCIĆ SOBIE PRAWA DO WYPOWIEDZI NA TAK POWAŻNE TEMATY! ŻAŁOSNY DEMOT, A SZKODA, TO ŚWIADCZY O NAS.....Polaczkach :(
Zaśpiewajmy o zdobyciu w 1610 Kremla przez Żółkiewskiego, świat teraz niezbyt lubi Rosję. Tylko musimy znaleźć jakiegoś niepełnosprawnego, biseksualnego żyda transwestytę. Jak dobrze pójdzie to nawet nie będzie musiał śpiewać.
Weźcie, moja (jeszcze) dziewczyna jest Ukrainką. W sumie nie wiem jak zerwać, żeby jej nie zranić, ale nawet to, że jej chłopak jest Polakiem nie przeszkadza w jej twierdzeniu, że np. Przemyśl jest ukraiński
Mimo zniknięcia mojego komentarza nadal uważam, że Polska powinna wystąpić z piosenką o mordzie w Zaleszanach. A pomioty Rajsa niech siedzą cicho i won od tego komentarza.
Piosenka o wypędzeniu Tatarów Krymskich, dla których to była kara za kolaborację z hitlerowcami. Czyli za rok Niemcy startują z piosenką o swoich wypędzonych.
Pffff o Tatarach? Ci biedni Ukraińcy byli prześladowani, tam była taka bieda że okradali Polskę, Litwę, Rosję i Państwa Osmańskie. O ich haniebnych gwałtach i grabieżach piszą nawet w książkach. Jeszcze jedno Ukraino, nie jesteście 'tatarami' tylko wyrzutkami, jeńcami, i zbiegłymi więźniami z sąsiadujących krajów. Tatarzy emigrowali na południe Rosji, a wy wykorzystaliście osłabniętą Rzeczpospolite do utworzenia Państwa(które potem rozebrali). Gdyby nie Rosjanie i ten cholerny traktat Wersalski należelibyście do nas i zrobilibyśmy tam porządek. Prawda Lwów nie jest nasz... jeszcze. A zapomniałbym, o Tatarów zabiegali wszyscy każdy chciał ich usług a wy jesteście PIJACKĄ HOŁOTĄ
Po pierwsze- tu chodzi raczej o jej rodzinną tragedię niż wyraz patriotyzmu.
Po drugie- jestem za- tylko musielibyśmy wówczas cały utwór podzielić na około 50 edycji, bo trzy minuty nie wyczerpią tematu.
https://pl.wikipedia.org/wiki/1_Tatarska_Brygada_G%C3%B3rska_SS Rzeczywiście, biedni ci krymscy Tatarzy...
Odpowiedz@delafere
Byli jeszcze ochotnicy działający przy Einsatzgruppe "D",
@delafere @nawrotki serio wystarczy odrobinę poczytać żeby wcale się nie dziwić ze krymscy tatarzy wystawili ochotników do walki po stronie niemiec. Wyobraź sobie że pod okupacją umiera z głodu/ ucieka za jedzeniem ponad 20% społeczeństwa i potem przychodzi wojna i inny kraj obiecuję zemstę i suwerenność krymu to chyba logicznym jest, że nie stali po stronie komunistów.
@xxmax - nie ma usprawiedliwienia dla nikogo za nic. Nikt nie usprawiedliwia nazistów za holocaust, bo mieli rodzinne problemy na tle rasowym, mieli kompleksy, byli poniżani przez Żydów czy co innego. Nikt nie usprawiedliwia Turków za ludobójstwo Ormian, Greków Pontyjskich czy Chrześcijan Asyryjskich. Nikt nie usprawiedliwia pacyfikacji Wandei. Usprawiedliwianie Tatarów czy Ukrów to jawna selekcja oparta o polityczny klucz. Parafrazując taką myśl "Usprawiedliwić można wszystko, o ile jest skierowane przeciwko Rosji". A tak naprawdę nie ma nic - zbrodnia to zbrodnia.
@xxmax
To odrobinę poczytaj o podkomendnych Reinharda Heydrich, o tym jaką walkę prowadziły Einsatzgruppen. Serio.
@delafere ehh ;) https://pl.wikipedia.org/wiki/Goralische_Waffen_SS_Legion
@krakus1212 musisz wziąć pod uwagę to że dziś znamy więcej faktów o tym co działo się w tamtych czasach i o dokonanych zbrodniach. Wtedy ludzie nie mogli wiedzieć co jest prawdą a co wojenna propagandą, nie było swobodnego dostępu do informacji, a akurat tatarzy postawieni byli w sytuacji w której każdy wybór był zły. A nie dziwi mnie fakt że chcieli walczyć z komunistami którzy ich mordowali przez poprzednie 24 lata. @nawrotki ja wcale nie neguje zbrodni nazistowskich, tylko wyobraź sobie taką sytuację że naziści przegonili komunistycznego okupanta, ludzie zgłaszają się żeby razem z nimi walczyć z komuchami i dowiadują się np. z zrzucanych ulotek, radia od komunistów że naziści dokonywali zbrodni, zakładali obozy że to zło wcielone, uwierzył byś ludziom którzy przez 20 lat zagłodzili 20% ludności ?
@xxmax - bełkot. Paląc całe wsie nie wiedzieli co robią? Szli na wojnę z komunizmem obdzierając ze skóry cywilów? Paląc ludzi żywcem? Zbierali wpierw ludzi do miejsca, gdzie miało być omówione warunki okupacji a potem wrzucali granaty. I to wszystko przeciwko zwykłym chłopom i robotnikom. O tak, prawdziwie heroiczna walka przeciwko komunie...
@krakus1212 Chce jedynie zauważyć, że Tatarzy byli w niewoli sowieckiej i był tam terror, oni w Niemcach nie widzieli najezdzcow tylko wyzwolicieli i faktycznie Niemcy traktowali tatarów lepiej niz Sowieci dlatego zdecydowali sie walczyc przeciwko Sowietom z Niemcami ktorzy w istocie byli mniejszym zlem.
Tylko nie wysyłajcie wtedy szpaka
Odpowiedz@ch47 Wyślijmy Margaret, ona wyje na żywo, wpasuje się.
Ja wiedziałem przed rozpoczęciem głosowania, kto wygra - przecież wiadomo było, że musi być Ukra, żeby wk..rwić Rosję. Te głosowania to jedna, wielka ustawka...
OdpowiedzNie oglądałem, ale z tego co czytałem to głosami telewidzów wygrała Rosja, więc wiadomo że to ustawione. Szkoda tylko że jest to taki szwindel na którym cierpią telewidzowie, bo to oni płacą całkiem duże pieniądze w głosowaniu, a potem się okazuje że i tak ich głosy gówno znaczą. Jakby głosowania były za darmo to rozumiem, ale za wydane pieniądze należy im się prawo wybory, a nie że ich wybór będą weryfikować jakieś pacany z komisji, opłacanej z tych SMSów z resztą. Z konkursu o śpiewaniu zrobiła się polityczna ustawka, jak wspomina kolega wyżej.
A co to jest Ukr? W Moskwie może tak mówią, w Polsce nie. Poza tym to Tatarka.
Ja na nią głosowałam. Nie dlatego bo polityka, nie dlatego bo Rosja, nie dlatego, że to wzbudza kontrowersję. Podobała mi się piosenka, jej przekaz i wykonanie. Nie jestem pewnie jedyną osobą, która tak myśli.
Ale jednak Europejczycy nie dali się do końca ogłupić i w głosowaniu telewidzów wygrała Rosja.
@Geoffrey
Więc czemu ma obywatelstwo ukraińskie a nie rosyjskie? Tatarzy mieszkają dziś w Rosji w autonomicznych regionach tego kraju (Krym, Tatarstan) gdzie mogą używać w urzędach swojego ojczystego języka i krzewić swoją kulturę.
wynika z tego że teraz nasza kolej zaśpiewać piosenkę o problematyce historycznej - np. o tytule "Dziecko na pal".....
Odpowiedz@Van_Maart a może o prześladowaniach prawosławnych i zmuszaniu do konwersji na katolicyzm za czasów II RP?
Będzie bombowo
Odpowiedz@gostek581 Zwycięska piosenka ojrowizji 2017: https://www.youtube.com/watch?v=zp1m0xbkap4
Lepiej będzie o wysiedlaniu ludności Zamojszczyzny.
Odpowiedzalbo hip-hop Kaczyńskiego z Macierewiczem o Smoleńsku (za "Mistrzowie")
OdpowiedzNo to tytul jest oczywisty.. 1943
OdpowiedzA może coś o tym, jak w 1939 roku sto tysięcy Ukraińców broniło Polski przed Niemcami? Albo jak w 1920 ukraińska dywizja obronilła Lublin przed sowietami?
Odpowiedz@Geoffrey To pierwsze w ramach SS Galizen?
@~GJIA kolejny młot który z historią ma najmniej wspólnego...albo ruski troll
@Geoffrey Radziecka partyzantka natomiast pomagała polskiemu podziemiu w zwalczaniu UPA, ale czy to znaczy, że mieliśmy się przyjaźnić z ZSRR ? - Oczywiście, że NIE. Prawda jest taka, że takie krótkotrwałe sojusze nic nie znaczą i jeśli Ukraina miałaby okazje wbiłaby nam nóż w plecy. Tak btw. Symon Petlura czyli nasz ukraiński sojusznik został nazwany przez własnych rodaków zdrajcą, dlatego, że zgodził się żeby Lwów pozostał polski.
To niesamowite, jak ludzi wk_wia prawda historyczna - do tego stopnia, że minusują fakty. Ale od minusowania historia się nie zmieni. Nie byłoby Cudu Nad Wisłą i niepodległej Polski, gdyby nie pomoc ukraińskich wojsk Petrury.
Zawiść to paskudne uczucie.
OdpowiedzNie wiedziałem, że rzeź wołyńska była w zeszłym roku, razem z inwazją Rosji i aneksją Krymu. Czyżby ktoś ukrywał tę niewygodną prawdę? A może chodzi o to, że wydarzenie sprzed 70 lat mało kogo już dziś interesuje? Oj, żeby nam Ukraińcy nie wypomnieli czasem powstania Chmielnickiego...
Odpowiedz@jonaszewski Niech wypominają, to oni przede wszystkim mają więcej zbrodni na sumieniu. To głównie mordercy naszych dziadków i powinniśmy wykorzystywać ich słabą sytuację by znowu ich podbić-to w końcu nasze ziemie.
@jonaszewski Ale przecież ta piosenka nie jest o wydarzeniach sprzed roku, tylko o wysiedleniach tatarów z Krymu za ich współprace z Niemcami podczas drugiej wojny światowej.
@~feegrht ekhm a kto zaczął tą całą nienawiść ? my polacy i to zaczęło się kiedy zajeliśmy zurl i zabijaliśmy ukraińców bądź ich polonizowaliśmy pod pretekstem "własnych terenów" to jest dopiero zbrodnia.
Ty lepiej swój mózg podbij ruski trollu.
@vantagev12 Piosenka jest o historii, ale konflikt na Ukrainie toczy się dziś i metafora jest zrozumiała. Tymczasem Polska nie jest w żaden konflikt uwikłana, chyba że w Iraku, na który napadliśmy z Amerykanami i Brytyjczykami. Dlatego oczywiste było, że Ukraina, podobnie jak poprzednim razem, z piosenką "Razom nas bachato", będzie wysoko na podium. Polsce można co najwyżej współczuć nowego rządu, a wyciąganie Wołynia mogłoby nam tylko zaszkodzić. Oczywiście o Wołyniu trzeba pamiętać, sam tam straciłem rodzinę, ale rozgraniczam pamięć od resentymentów i wiecznego szermowania dawno minioną historią.
@jonaszewski
No to może piosenka o Odessie, albo o zniszczeniu przez Ukrów Donbasu?
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 17 May 2016 2016 11:20
@jonaszewski
Powstanie Chmielnickiego to byli Kozacy i Rusini, którym bliżej dziś do mieszkańców Donbasu niż neobanderowców z Zachodu Ukrainy. Ukraińcy to sztuczny twór stworzony przez wywiad Austro-Węgier pod koniec XIX wieku. Jeszcze w połowie XIX wieku nie było żadnych Ukraińców tylko Rusini.
Nah o rzezi wołyńskiej się nie uda, ale jak byśmy stworzyli jakąś piosenkę promującą żydów to wtedy pierwsze miejsce gwarantowane.
Odpowiedz1. Smoleńsk
Odpowiedz2. Obozy Niemieckie
3. pomoc Żydom
4. bitwa pod Grunwaldem
5. O Dywizjonie 303
6. najlepiej użyć całą historię żeby dokopać wszystkim ... i wysłać niewidomego geja na wózku inwalidzkim najlepiej Afroamerykanina ...
Jak zwykle polaczki strzykajäą żółcią. Opamiętajcie się, świat jest piękny i nikt wam nie che zrobić kuku.
OdpowiedzLudzie, pomyślcie trochę, po co kolejne podziały? Przecież Ukraina zaśpiewała także o tym, co dotyczy nas - Polaków, ja jestem za ten wzruszający i dramatyczny utwór wdzięczny. Co do samej wygranej, to Ukraina miała równe noty u widzów i u jury, w przeciwieństwie do konkurencyjnej Rosji i Australii, więc nawet jak ktoś narzeka na system i upolitycznienie, to i tak powinien mieć na uwadze, że wygrana Ukrainy była uczciwa.
Odpowiedz@Oropi Kryzys ukraiński(do którego ten utwór de facto nawiązuje), dotyczy nas tylko z naszej winy. Gdybyśmy nie pchali się w to bagno na siłę, nie mielibyśmy takiego "spięcia" dyplomatycznego z Rosją, dzięki czemu oboje byśmy zyskali. Taka jest prawda.
@CzlowiekSzczery Przede wszystkim, cały bajzel na Ukrainie i w innych państwach powstał wskutek złego podziału granic w 1991. Politycy zamiast kierować się kryterium narodowościowym, ustalali granicę tak jak leciały republiki.
@CzlowiekSzczery ? Niezbytnio rozumiem.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 16 May 2016 2016 19:56
@CzlowiekSzczery Czo xd? Gdzie ja coś takiego napisałem ?
@anarchoman, chodzi mi o zbrodnie Stalina na nas, Ukraińcach i innych, o których była ta piosenka.
Od strony muzycznej była jedną z najbardziej ambitnych na Eurowizji w ostatnich latach. Konkurencyjna Rosja zrobiła fajne show, ale piosenkę i wokal miała tandetną.
@CzlowiekSzczery - Poparcie dla tego demotwyatora mówi, że ludzie mają dość upolityczniania konkursu piosenki do tak chorego stopnia.
@Oropi
To co dziś rządzi Ukrainą właśnie dzieli a nie łączy. Komu przeszkadzała Ukraina przed Majdanem, sprzymierzona z Rosją, ale też przyjacielsko nastawiona do Polski i UE? Teraz mamy na Ukrainie faszystowskie barachło nienawidzące Rosjan, a Polaków i UE traktujących jedynie na zasadzie "dawaj kasę i splerdalaj".
@Oropi
Zbrodnie Stalina na Ukraińcach? Na przykład przymuszanie Rosjan mieszkających na Ukrainie do mówienia po ukraińsku w czasach stalinowskich miało być tą zbrodnią na Ukraińcach? A za zbrodnie na Polakach to Rosjanie już niezliczoną ilość razy przepraszali, przepraszali ich przywódcy (Gorbaczow, Jelcyn, Putin, nawet Chruszczow chciał ale Gomułka mu zabronił bo bał się że Polacy mogą dostać wtedy małpiego rozumu gdy dowiedzą się o Katyniu). A tacy szkalowani u nas motocykliści Nocne Wilki razem z motocyklistami Rajdu Katyńskiego składają hołd pomordowanym w Katyniu. Więc ciągłe rozdrapywanie tego Katynia jest poprostu debilizmem.
proponuje piosenke o katastrofie smolenskiej
OdpowiedzWbrew intencjom tych, którzy to ustawili, to zwycięstwo wcale nie pomoże Ukrainie. Wprost przeciwnie, ściągnie na nią niechęć milionów mieszkańców Europy, którzy tak oczywisty przekręt widza gołym okiem. A przy okazji Rosja zyska kolejny argument, że Europa jest politycznie skorumpowana i antyrosyjska. Ale taka jest właśnie różnica pomiędzy krajami, które coś robią, a tymi które udają, że coś robią. Rosja działa - czy to nam się podoba czy nie - finansuje separatystów, posyła na Ukrainę wojsko i sprzęt wojskowy, zrzuca bomby w Syrii i tak dalej. A co robi Europa? Nakłada na Rosję embargo od samego początku tak dziurawe, że nie ma prawa ucierpieć żaden interes i ustawia wyniki głosowania w Eurowizji. To jest właśnie odpowiedź na działania Rosji godna Europy. Słabość i dekadencja - to wizytówka naszego umierającego kontynentu.
Odpowiedz"Niechęć milionów mieszkańców Europy"? Człowieku, a kogo obchodzi ta durnowata Eurowizja? Rok temu sami pluliście tutaj, że to gunwo, że lewacki festiwal, że kicz, a teraz nagle płacz, bo nie wygraliśmy? Poważni ludzie nie pałają żadną niechęcią do jakiegokolwiek kraju z powodu głupkowatego festiwalu. A głupi niewiele mogą, na szczęście.
@Glmerthe - w którym miejscu "płaczę, że nie wygraliśmy"? Mnie osobiście całkowicie zwisa kto w tym konkursie wygrywa, może być Ukrainka, baba z brodą, albo kosmita z nocnikiem na głowie. Mylisz się jednak pisząc "kogo obchodzi ta durnowata Eurowizja". Sądząc z oglądalności tej imprezy obchodzi ona ładnych kilkadziesiąt milionów ludzi w Europie, z których znaczna części będzie wkurzona. A wkurzona będzie nie dlatego, że "to my nie wygraliśmy", tylko dlatego, że szanowne jury wysrało się na głosy publiczności i wybrało zwycięzcę kierując się powodami politycznymi.
Z całym szacunkiem, ale to pitolenie. Polskie seriale też mają niebotyczną oglądalność, ale co z tego? Nikt nie wyszedłby na ulice, gdyby nagle skończyło się "M jak miłość" i tak samo nikogo poważnego nie interesują jakieś polityczno-historyczne wąty Polaków czy Rosjan.
A waszym zdaniem powinna wygrac Rosja z tym plagiatem z Blind Guardian zywcem zerznietym? Jamala zaspiewala fenomenalnie i tylko idiota temu zaprzeczy. Ewentualnie jakis gluchy pniak.
Odpowiedznie pozwolą piosenek o wołyniu.. bo maja im wizy znosic do pl :D zeby polski prcodwca miał kogo zatrudniać za 600 pln na miesiac :D
OdpowiedzDo mycia kibli i "obsługiwania tirowców".
Jak miło czytać ból dupy lizusków Putina.
OdpowiedzBól dupy to mieliście wy Banderowcy, jak wam górnicy, hutnicy i traktorzyści z Donbasu skopali tyłki.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 17 May 2016 2016 11:33
Nie wiedziałem, że tylu agitatorów z Kremla na Demotach. Jezu, żal Wam du..ę ściska, że wygrała Ukraina. Przynajmniej tekst był O CZYMŚ. A nie o du..ie Maryny jak tekst piosenki rosyjskiej. Oczywiście, że wygrała piosenka niekoniecznie najlepsza. Ale ważne jest jedno. Ze utarto nosa Waszemu prezydentowi i Waszym szefom z Kremla. Bo sądziliście, że z racji swojej "pozycji" wszystko Wam wolno. Nawet zająć inny kraj. A tu proszę. taka blahostka. Społeczność międzynarodowa pokazał Wam wielkiego faka na konkursie piosenki. Te wpisy pokazują też, jak wiele "miłości" jest w Was Rosjanach do innych nacji, np. do Ukraińców. Wiem, że oni na nie kochają. Ale każdy prztyczek w nos ruskiemu narcyzmowi jest jak miód na serce każdemu normalnemu człowiekowi
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 16 May 2016 2016 18:41
Odpowiedz@dncx "Każdy kto nie lubi Ukrainy, kocha Rosję" KEK 100%. Ja jako Polak, przede wszystkim kocham Polskę, a kiedy widzę, że w sąsiednim kraju gloryfikuje się zbrodniarza i jego organizację, które o mały włos nie wybiły pół mojej rodziny, to reaguje. No widzisz, jaki ze mnie ruski troll.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 16 May 2016 2016 19:34
@dncx - komuś tu polityka padła na mózg. Do tego stopnia, że w ogóle zapomniałeś, że to był konkurs na najlepszą piosenkę, a nie polityczna debata. W konkursie Eurowizji nie chodzi, jak twierdzisz o to aby utrzeć nosa jakiemukolwiek politykowi, tylko właśnie o to aby wybrać najlepszy utwór. W każdym razie o to miało chodzić gdy tę imprezę wymyślono. Mylisz się także sądząc, że cokolwiek tu miała do gadania społeczność międzynarodowa. Wynik został ustalony przez garść biurokratów, tymczasem ci, których można by nazwać społecznością, czyli miliony widzów, mieli akurat inne zdanie. Ludziom wkurzonym na ten wynik nie chodzi o to, że wygrała akurat Ukraina, tylko o to, że przy wyborze zwycięscy oszukano widzów i sprzeniewierzono ideę tego konkursu. Jak zmienią nazwę imprezy na "Polityczny Konkurs Unii Europejskiej" to nie będzie się na co wkurzać, ale puki co ten konkurs miał być czymś innym.
Kaczyński i Macierewicz będą rapować o Smoleńsku
OdpowiedzNie wywołujmy wilka z lasu. To że taka jest polityka -bo na pewno nie ma mowy o konkursie- to nie znaczy, że musimy się w nią mieszać i kurvvić na własne życzenie. I pytanie odnośnie samego konkursu. Czy Wy też uważacie, że miło byłoby słuchać piosenek w języku ojczystym? taki Nasz Polski albo w Niemczech arabski... :P
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 16 May 2016 2016 18:51
OdpowiedzLepiej o żydach. Pierwsze miejsce murowane.
Odpowiedzo Gejach, śpiewane przez muzułmankę o żydach, sprzeczne ze sobą ale 1 miejsce to będzie
W sumie to co Nam szkodzi?
OdpowiedzWybierzmy jakąś piękną, patriotyczną piosenkę.
Co to za różnica, czy dostaniemy 11, a może 300 punktów od Jury?
Przynajmniej ludzie posłuchają, jak Polacy podchodzą do swojej historii i tradycji, i dotrze do nich że globalna wioska to nie na tym terenie.
nie ma złych narodów, są źli ludzie
Odpowiedz@DJozor A naziści to nie z Niemiec, a z księżyca... Ta...
@DJozor Zapomniałeś, że człowiek jest zwierzęciem stadnym. Gdyby nie był, w ogóle nie byłby potrzebny taki twór jak "naród".
Myślę że skoro tamta piosenka jest o ludziach którzy byli prześladowani to została stworzona jak najbardziej w słusznej sprawie i nie widzę sensu krytykować tego tylko dlatego że Polacy również doznali cierpienia tyle ze z rąk ukraińskich morderców; przecież my też tworzymy w podobnej tematyce (chociażby Pluto nsh - prawem wilka). Te zdarzenia nie zależą od krwi i przodków ale od nastrojów i konfliktów politycznych , które wtedy prowadziły do potwornych wydarzeń, a dziś są już nieaktualne
Krążą plotki, że finał kolejnej Eurowizji odbędzie się na Krymie.
OdpowiedzWtedy też konkurs byłby na Ukrainie...
OdpowiedzMi osobiście podoba się. Miałem ciary jak oglądałem jej występ i Szpaka na żywo. I w mojej opinii Ci dwaj wykonawcy są zwycięzcami.
OdpowiedzSpoko, jak dla mnie może być też coś o Jedwabnem.
OdpowiedzBzdura wyssana z palca. Nie ma prawdziwych dowodów.
@atwatw heh prawde to chcesz zatuszować ale krzyczeć o wołyniu to możesz :D
@Delta1985 Wołyń jest pewny, jedwabne nie. Jest dużo znaków zapytania. Poza tym porównywać incydent gdzie ofiar było raptem kilkaset to wielkiej zbrodni gdzie zginęło 250 000 ludzi jest śmieszne. Ale jak uczysz się historii od pana grossa to takie komenty mnie nie dziwią.
Tak w ogóle czemu mamy wymyślać sobie zbrodnie by pokazać jacy to my źli jesteśmy??? Kto tak robi?? Wszyscy nagłaśniają zbrodnie na własnym narodzie i to trzeba kontynuować.
@atwatw Przecież Polska tez ma zbrodnie na koncie własnym i tego nie zatuszujesz,uważasz polaków za jakiś świętych którzy to zawsze byli kozłami ofiarnymi a tak na prawdę zdarzały się sytuacje gdzie to MY byliśmy agresorami.
Jakie 250'000 ludzi ? na wołyniu według oficjalnych statystyk zginęło 100 tyś ludzi a takie sztuczne zawyrzanie jest tylko pokazem nieznania tego okresu.
Szpak - Być kobietą. myślę że będzie odpowiednia.
OdpowiedzTakie podejście do domena zakompleksionych narodów - Polaków i Rosjan. Oni też strzelają focha i mówią, że następnym razem zaśpiewają o krwawym Basharze, a Belgowie i Francuzi powinni śpiewać o zamachach w swoich krajach. Dupcia boli? Ukrainka zwróciła uwagę na krzywdę, która dotknęła jej kraj - teraz i dwa lata temu, nie kilkadziesiąt. Polecam maść, wiecie na co.
OdpowiedzA może żeby tak nie kopiować wygranych drugi raz z rzędu raz baba z broda wygrała to może coś własnego np o mafii wołomińskiej zamiast rzezi wołyńskiej
OdpowiedzOdnoszę wrażenie, że Polacy nie powinni być dopuszczani do wielkich imprez, bo zawsze jest to samo: nie dość, że nie potrafimy wygrywać, to jeszcze i przegrywać nie umiemy. Zawsze jest winne "coś", tylko nie my - wiatr, gdy skakał ten idiota Żyła, boisko, piłka lub sędzia, gdy przegrywaliśmy w piłce nożnej, teraz winny jest "zpizeg", żeby tylko pedałowi Szpakowi nie dać wygrać. Luzujcie pieluchy i bądźcie poważni, a najlepiej przypomnijcie sobie swoje komentarze sprzed roku, gdy na Eurowizji występowała Conchita Wurst i zdajcie sobie sprawę, o co macie ten ból dupsk.
Odpowiedzwatch?v=OxSfnrh1l8Y - piosenka już jest :P
OdpowiedzNie moge dawac linkow, wiec wklejcie to sobie w yt
jak zwykle polaczki mają problemy. i swoje urojone teorie. może lepiej byłoby gdyby jakiś kicz wygrał np. taki Cypr , Belgia albo Chorwacja a może Rosja ze swoją nudną łupanką. wtedy też byłoby źle. Ukraina odbiegała klasą i poziomem od reszty. pomijając o czym śpiewała. była to piosenka wyróżniająca się spośród tej tandety eurowizyjnej. tyle w temacie.
Odpowiedzhttps://www.youtube.com/watch?v=KDK2AVGobdA
OdpowiedzTeraz eurowizja nie jest już konkursem piosenki. Po wprowadzeniu tego nowego systemu oceny przez jurorów ten konkurs stracił swoje powołanie. Mi ta ukraińska piosenka się nie podobała i była jedną z gorszych w konkursie. Myślałem że wygra Rosja, albo Polska
Odpowiedz@grzeslawtv rusek zawsze będzie głosował na swoich.
TEN KTO TO NAPISAŁ TO TOTALNY DEBIL! NAUCZ SIĘ HISTORII I ZROZUM JĄ, A WTEDY MOŻESZ ROŚCIĆ SOBIE PRAWA DO WYPOWIEDZI NA TAK POWAŻNE TEMATY! ŻAŁOSNY DEMOT, A SZKODA, TO ŚWIADCZY O NAS.....Polaczkach :(
OdpowiedzCzyli przesiedlenia Niemców z Ziem Odzyskanych to była zła rzecz?
jutro na jutubie o 17 na moim kanale
Odpowiedzgdy byśmy łap nie pchali w co nie nasze to by nie było żadnej rzezi...!!!!
OdpowiedzPopieram
OdpowiedzLudzie co wy piszecie? Ile można sączyć ten jad? Naprawdę musicie wszystko opluć w imię krzywdy polskiej?
OdpowiedzBo polacy to ludzie strasznie zakompleksieni..
w sumie to już są piosenki o tej tematyce
OdpowiedzTadek ma płyty o tematyce patriotyzmu , nawet o Wołyniu
A może tak autor mógłby dowiedzieć się czegoś więcej o historii?
OdpowiedzA może się pokajamy i coś o Jedwabnem? Niepokalany naród bez skaz się znalazł.
OdpowiedzZaśpiewajmy o zdobyciu w 1610 Kremla przez Żółkiewskiego, świat teraz niezbyt lubi Rosję. Tylko musimy znaleźć jakiegoś niepełnosprawnego, biseksualnego żyda transwestytę. Jak dobrze pójdzie to nawet nie będzie musiał śpiewać.
OdpowiedzWeźcie, moja (jeszcze) dziewczyna jest Ukrainką. W sumie nie wiem jak zerwać, żeby jej nie zranić, ale nawet to, że jej chłopak jest Polakiem nie przeszkadza w jej twierdzeniu, że np. Przemyśl jest ukraiński
OdpowiedzTaka piosenka już jest. UWAGA MOCNE!
Odpowiedzhttps://www.youtube.com/watch?v=OxSfnrh1l8Y
Mimo zniknięcia mojego komentarza nadal uważam, że Polska powinna wystąpić z piosenką o mordzie w Zaleszanach. A pomioty Rajsa niech siedzą cicho i won od tego komentarza.
OdpowiedzA w nastepnej Eurowizji wygra hijab z broda. Zobaczycie ;]
OdpowiedzPiosenka o wypędzeniu Tatarów Krymskich, dla których to była kara za kolaborację z hitlerowcami. Czyli za rok Niemcy startują z piosenką o swoich wypędzonych.
OdpowiedzJa proponuję KSU ,1944"
OdpowiedzNo to mamy kandydata:
Odpowiedzhttps://www.youtube.com/watch?v=6mQdIVw7mUM
Pffff o Tatarach? Ci biedni Ukraińcy byli prześladowani, tam była taka bieda że okradali Polskę, Litwę, Rosję i Państwa Osmańskie. O ich haniebnych gwałtach i grabieżach piszą nawet w książkach. Jeszcze jedno Ukraino, nie jesteście 'tatarami' tylko wyrzutkami, jeńcami, i zbiegłymi więźniami z sąsiadujących krajów. Tatarzy emigrowali na południe Rosji, a wy wykorzystaliście osłabniętą Rzeczpospolite do utworzenia Państwa(które potem rozebrali). Gdyby nie Rosjanie i ten cholerny traktat Wersalski należelibyście do nas i zrobilibyśmy tam porządek. Prawda Lwów nie jest nasz... jeszcze. A zapomniałbym, o Tatarów zabiegali wszyscy każdy chciał ich usług a wy jesteście PIJACKĄ HOŁOTĄ
OdpowiedzPo pierwsze- tu chodzi raczej o jej rodzinną tragedię niż wyraz patriotyzmu.
OdpowiedzPo drugie- jestem za- tylko musielibyśmy wówczas cały utwór podzielić na około 50 edycji, bo trzy minuty nie wyczerpią tematu.
Cholera... Tylko mi się ta piosenka podobała?
Odpowiedz