Nic dziwnego, że logiem światowej encyklopedii jest Ziemia. Układanka, z której się składa, jest symbolem wielojęzyczności – każda część jest oznaczona literami różnych języków. Łącznie tworzą one słowo „wikipedia”, podczas gdy brakujące elementy wskazują na fakt, że encyklopedia nie jest jeszcze gotowa i podlega stałej aktualizacji.
Irina Blok i jej zespół mieli za zadanie stworzyć logo, które będzie zawierało w sobie łatwo rozpoznawalnego robota. Inspiracja pochodziła z symboli, które zwykle widać na drzwiach publicznych toalet.
Legenda głosi, że logo Apple było poświęcone Alanowi Turingowi, który skończył swój żywot gryząc zatrute jabłko. W rzeczywistości to wszystko jest jednak znacznie prostsze: projektant Rob Janoff stworzył takie logo ugryzionego jabłka, aby pokazać jego wymiar. Kształt całego jabłka można natomiast łatwo pomylić z innymi okrągłymi owocami.
W 1962 roku zatrudniony przez McDonald’s psycholog, Louis Cheskin, zaproponował zmianę logo Speedee the Cook złotymi łukami w kształcie litery „M”, która przypomina kształt kobiecych piersi, podświadomie wzbudza apetyt i przypomina ludziom o ich dzieciństwie.
Plotka głosi, że logo BMW symbolizuje śmigło samolotu – niektórzy pracownicy firmy podzielają tę opinię. To wszystko jest jednak znacznie prostsze: niebieskie i białe barwy mają na celu reprezentować kolory Bawarii.
Logo Starbucksa przedstawia syrenę trzymającą dwa ogony. Ten emblemat został zaczerpnięty z mitu o wróżce Melusine – kobiety ryby z dwoma ogonami, która poślubiła człowieka. Jeszcze w 1971 roku na specjalnych kubkach można było zobaczyć cały obraz syrenki. Później został on ocenzurowany.
Logo Pepsi wygląda wyjątkowo prosto. Projektanci przygotowali je według złotej, najbardziej harmonijnej i przyjemnej dla oka proporcji.
Jedno z najbardziej popularnych logo na świecie jest aktualnie jednym z najtańszych – kosztowało zaledwie 35 dolarów! Taką kwotę zapłacił Phil Collins, właściciel firmy, studentowi Carolyn Davidsonowi za logo pochodzące z 1971 roku. Inspiracja prawdopodobnie została zaczerpnięta z kształtu skrzydeł bogini zwycięstwa.
To logo na pierwszy rzut oka wygląda wyjątkowo prosto. Jeśli jednak spojrzymy na jego pierwszą literę, zobaczysz, że przypomina szpilkę. Pinterest dosłownie „przypina” zdjęcia na ścianach, tylko robi to w wersji elektronicznej.
Symbolizuje ono pojedynczy bit, czyli najmniejszą cyfrową cząstkę – w istocie jest połączeniem bitu i atomu, czyli cyfrowej i naturalnej cegiełki tworzącej współczesny świat.
Słyne logo Metro Goldwyn Mayer zna chyba każdy. Zostało ono stworzone przez Howarda Dietza w 1917 roku. W tym celu zostało wykorzystanych 7 różnych lwów, które były wcześniej oswojone i odpowiednio przeszkolone, aby mogły ryknąć na dany sygnał. Aktualne logo daleko odbiega jednak od rzeczywistości – nie ma nic wspólnego z żywym zwierzęciem.
Bzdurne to i zerżnięte z mama sprzed kilku dni. Ubogo i nic ciekawego
OdpowiedzW takim popularyzatorskim democie nie powinien się znaleźć fake z lwem MGM.
OdpowiedzTłumaczenie loga Mc Donalda rozwaliło mnie - bzdura jakich mało! Kobiece piersi... Jakiś dureń zrobił tego demota!
Odpowiedz