Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
230 251
-

Zobacz także:


R rikross
-1 / 11

Wzrost gospodarczy, trzeba jakoś nakręcić.

P Prally
+11 / 13

@nazwa_taka Te kary są, i zawsze były bez sensu. Inaczej odczuwa mandat ktoś kto jeździ starym Cinquecento za tys. zł, inaczej ktoś kto jeździ Mercedesem za pół miliona.
Kary powinny być naliczane jako % od dochodu, albo % od rynkowej wartości pojazdu.
Zapłaciłby taki typ w BMW za 400 kawałków, 100 tys. zł mandatu to by się opamiętał.
Zwłaszcza że jego stać na wynajęcie Toru Poznań jakby sobie chciał szybko pojeździć.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 6 June 2018 2018 14:38

S konto usunięte
+6 / 10

@HAWAJ To nie ma być kara za pracę tylko kara za łamanie przepisów. Chodzi o to by zarówno ten który zarabia 2000 jak i ten który zarabia 20000 stwierdził że nie warto łamać przepisów i zacząłby jeździć przepisowo.

~PepeAnone
0 / 2

Jak to nie, przecież wołali: "Polska w ruinie!"

~shunn
+1 / 13

Z jednej strony dobrze, z drugiej wiadomo że na 500 plus brakuje i taki to powód jest nowych zmian...

Odpowiedz
rafik54321
+4 / 16

@Krzysztof798 Ok, no i co to zmieni? Dowal i 500zł za przekroczenie o 1km/h, a i tak będą jeździć debile :( . Taka jest smutna prawda. Bo jak jakiś małolat z zawodem SYN, dostanie mandat 500zł to co to dla niego, kiedy on ma "kieszonkowe" 3tys zł :/ ?

A tak swoją drogą - jak widzę rowerzystę jadącego jezdnią kiedy obok ma śliczną, równą, asfaltową ścieżkę rowerową to mam ochotę rozegrać partyjkę carmageddona na żywo XD...

olo555
+2 / 6

@Krzysztof798 problem w tym ze sa to czyny bezskutkowe, ktorych szkodliwosc spoleczna jest nijaka, samo przekroczenie predkosci nie powoduje nic, radzilbym surowo karac przestepcow powodujacych skutek np w postaci smierci badz kalectwa, czy uszkodzenia mienia w wypadku, @rafik54321 no i co ze jedzie, dzis mialem sytuacje... autobus ktory sie zatrzymal bo rowerzysta wjechal na chama, moim zdaniem powinien odpowiedzialnosc karna ponosic za uszczerbek kazdego pasazera a i cywilna odszkodowawcza, samo prawo drogowe jest niczym, zespol dziwnych administracyjnych norm, egzekwujmy prawo karne i cywilne, ... chce tez zauwazyc ze kazdy kierujacy odpowiada wlasnym zyciem i to jest najsurowsza odpowiedzialnosc

B barteqssss
+6 / 10

Jak policjanci będą teraz słownie pisać tak skomplikowane kwoty jak: 342zł , 532zł ?

Odpowiedz
S konto usunięte
+14 / 18

Stała i równa kwota mandatu jest bez sensu. Już stare kwoty biednych odstraszały, natomiast nowe i tak bogatych nie ruszają. Powinni wprowadzić mandaty jako procent od wynagrodzenia.

Powiedzmy sobie szczerze jeśli te wyliczenia są prawdą to ktoś kto zarabia 2000 na rękę musiałby zapłacić 3/4 wypłaty, ale prawda jest taka że dawne 500 zł też było dla niego dotkliwą karą. Natomiast ktoś kto zarabia 15 tyś i tak tego zbytnio nie odczuje. A teraz dajmy zamiast tego 1500 40% wynagrodzenia. Biedny zapłaci 800 zł, a bogaty 6000 każdy zapłaci procentowo tyle samo i każdy odczuje karę.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 5 June 2018 2018 8:28

Odpowiedz
S konto usunięte
+6 / 10

@raven000 Nie według mojej teorii biedny spędzi w więzieniu np 2 procenty swojego życia i bogaty spędziłby też 2 % swojego. Oczywiście że nie ma obecnie równości bo np dla biednego te 1500 zł kary to potężne pieniądze i na pewno człowiek ten odczuje tą karę bardzo mocno. Natomiast ktoś bogaty może nawet nie zauważyć że dostał jakiś mandat. W jaki sposób niby mandat np w wysokości 10 % wynagrodzenia jest niesprawiedliwy? Każdy oddaje taki sam procent i kara dotyka zarówno biednego jak i bogatego.

R raven000
-5 / 9

@Saladyn1 a jest w taki sam niesprawiedliwy jak odsiadka na procenty. Jeden i drugi popełnia dokładnie takie samo wykroczenie i może zostać ukarany w dokładnie takim samym wymiarze. Jeden i drugi jechał (dajmy na to) o 40km/h za szybko. Dlaczego jeden ma zapłacić 300PLN a drugi 30000PLN? Takie samo wykroczenie, taki sam wymiar kary.
Nie podobają się mandaty? To jeździć przepisowo. Da się, uwierz mi.

S konto usunięte
+2 / 6

@raven000 Dlaczego jeden ma oddawać 1\3 wynagrodzenia a drugi 1%? Dlaczego dla jednego kara jest surowa, a dla drugiego jest to nic? Kara ma być karą, a nie opłatą. W obu przypadkach musi być równie dotkliwa. W procentowych mandatach mamy równość bo każdy płaci taki sam procent i każdego kara dotyka w podobny sposób. W stałych kwotach nie mamy równości bo o ile faktycznie każdy płaci tyle samo, ale jednemu rujnuje to finanse i jest poważnym problemem który faktycznie może go odstraszyć, a drugi nie tylko nie zauważy kary, ale i nie zniechęci go to przed łamaniem przepisów.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 5 June 2018 2018 11:31

survive
0 / 4

@raven000 , kara, żeby działała musi być odczuwalna, szlaban na wyjście z domu dla książkowego mola to żadna kara, tak samo jak podniesienie cennika mandatów o 100%, bidnemu kara pochłonie nie 1/3 a całą wypłatę, bogatszy i tak machnie ręką bo, wykalkuluje, że jego czas jest bardziej cenny niż potencjalny mandat który stosunkowo nadal znaczy niewiele albo nic, jak i życie innych ludzi na drodze. No chyba, że jesteś z tych co wyznają "co wolno wojewodzie..." i regularnie stwarzasz niebezpieczeństwo na drodze, to bez komentarza. :)

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 5 June 2018 2018 18:55

Drau
+3 / 3

@Saladyn1 Jeśli się nie mylę w Finlandii jest taki właśnie system i jakoś się sprawdza;p Sama też uważam, że jest lepszym rozwiązaniem.

J jonaszewski
0 / 0

@raven000 Jeśli "taki sam wymiar kary", to chodzi o jej dotkliwość, nie o kwotę. Chcesz masochistów karać chłostą? ;)

~bro000
0 / 0

@Saladyn1
dokladnie tak, jak w UK, 50% tygodniowki to przekroczenie do 10mph
najwieksza kara jest 250% tygodniowki.
jak to pozniej np pilkarzowi przychodzi zaplacic 200tys funtow to boli go tak samo jak kowalskiego 300funtow. a skarb panstwa zasilaja ci najbogatsi

M maciek199815
0 / 0

@Saladyn1 tylko jak rozsądnie dowiedzieć się ile dana osoba zarabia? Już są tacy co na papierku mają najniższą krajową a w garażu mają dwa nowe merce.

~TomekToruń
-1 / 1

@Saladyn1 Czemu ktos ma placic wiecej tylko dlatego ze zarabia wiecej? Po rowno, tzn tyle samo.

S konto usunięte
+1 / 1

@maciek199815 Chyba 5 państw UE ma taki system i działa.
@TomekToruń Ponieważ jest to kara i też ma to odczuć i stwierdzić że nie warto łamać przepisów? Oczywiście możemy dostosować kwoty mandatów dla najbogatszych, ale to raczej sprawiłoby że ludzie wieszaliby się bo dostawaliby mandaty w wysokości trzyletnich pensji... Więc procentowe mandaty to jedyne sprawiedliwe rozwiązanie, zwłaszcza że każdy biedny obywatel może oszukać złodziejskie państwo i jeździć przepisowo dzięki czemu nic nie zapłaci.

T Tfujnick
+1 / 1

@Saladyn1
Mandat moim zdaniem powinien być zależny od wartości samochodu ** i ** zarobków. Do tego ustalić stawkę minimalną - jednakże z możliwą zamianą na prace użyteczne społecznie (odpracowanie owej minimalnej wysokości mandatu wg stawki równej pensji minimalnej netto - 1500 złotych to chyba około 150 godzin ) . W ten sposób ktoś "pokrzywdzony" tym, że od wysokiej pensji doliczyli mu wysoki mandat - albo ktoś kogo nie będzie stać na zapłacenie - będzie mógł odpracować kwotę mandatu, z pożytkiem dla innych.
Aczkolwiek zgadzam się z jednym - najlepiej jeździć zgodnie z przepisami. Różnica między 50 a 60 km/h w drodze hamowania jest naprawdę spora - 60km/h hamuje na na odcinku o ponad 40% dłuższym, przy założeniu zaś, że zaczynają hamować w tym samym momencie, w miejscu gdzie "50" się już zatrzyma, "60" jedzie jeszcze ponad 30...

~asdf234
0 / 0

@Saladyn1 dopiero byś się dowiedział jakie są sposoby na ukrycie dochodu :)

E exanime
+1 / 5

Rzadko się tu udzielam,ale czasem trzeba. Mandat w takiej formie to nie jest uczciwa kara. Ponieważ jednego boli tak samo. Moim zdaniem lepiej byloby dawać godziny prac publicznych bez możliwości wykupu. Wówczas każdy by miał tak samo dotkliwą karę a i pozytywne skutki byłyby widoczne :)

Odpowiedz
~Moorder
-2 / 4

@Saladyn1
Co ma wysokość wynagrodzenia do popełnionego wykroczenia i kary za to wykroczenie?
Z tego wynika, że bezrobotny pozbawiony dochodu nie musiałby płacić mandatów - w końcu 0.1 * 0 = 0.

Odpowiedz
S konto usunięte
+2 / 4

Wtedy policzono by mu procent od najniższej krajowej...

T Tfujnick
+1 / 1

Minimalna wartość mandatu = X. Nieściągalne? To zamiana na prace społecznie użyteczne. Tak samo jeśli ktoś czuje się pokrzywdzony wysokością "procentu" od pensji - dostaje możliwość odpracowania. Minimalna wartość mandatu, spłacana pracą według minimalnego wynagrodzenia netto (ok. 10 zł/godzinę). Mandat 500 zł z zamianą na 50 godzin prac społecznie użytecznych.

~ghijk
0 / 0

Żródło?Z tego co wiem maksymalny mandat to wciąż 500 zł.1000 jeśli jest za kilka wykroczeń.

Odpowiedz
JanuszTorun
+4 / 4

Nie za wykroczenia drogowe, tylko za przekroczenie prędkości.
Owszem - przekroczenie prędkości również jest wykroczeniem drogowym,
ale to jeszcze nie są wszystkie wykroczenia.
Sądzę, że nie są to też wcale najbardziej niebezpieczne wykroczenia.
Chociaż te znaczne przekroczenia prędkości rzeczywiście są niebezpieczne.
Niestety, takie u nas zbudowano przekonanie wśród ludzi wąsko myślących
- że wykroczenia drogowe, to tylko przekroczenie prędkości.
Chyba najbardziej niebezpiecznym wykroczeniem drogowym, a w dodatku chyba najbardziej pomijanym, jest wtargnięcie pieszego na jezdnię przed jadącym pojazdem. Niestety, w takim przypadku i tak nagonka skieruje się na kierowcę.

Odpowiedz
~osidg
+2 / 2

@JanuszTorun Masz racje. Najwiecej wypadków jest spowodowanych wymuszeniem pierwszeństwa. I tak jak z pieszymi - winą obarcza się często kierowcę, który miał pierwszeństwo, ale jechał 'na pewno' za szybko.

TheNiku
+2 / 2

@JanuszTorun Prawda jest taka, że na wykroczenia pieszych jest ogromne przyzwolenie społeczne. Przykład? Jechałam zimą, a raczej toczyłam się 30 km/h, droga bardzo śliska, na zakrętach trzeba zwalniać niemal do zera i nagle wychodzi mi przed maskę dziadzio idący na przystanek. Oczywiście hamowanie niewiele pomagało w takich warunkach, jakimś cudem jednak zatrzymałam się tuż przed panem. Opowiadałam później czasem tę historyjkę ludziom, a oni zawsze reagowali podobnie: mogłaś jechać wolniej, piesi tacy są, po prostu trzeba uważać, takich rzeczy nie przewidzisz, trzeba być gotowym. Absolutnie nie było widać jakiejś złości na pieszego, jakiejś jego winy. Ludzie pchają się pod kola i ich zdaniem jest to zupelnie normalne, jakby własnego rozumu nie mieli i nie potrafili sobie wyobrazić, że jak ktoś jedzie, to może nie zdążyć się zatrzymać, a oni nie są nieśmiertelni.

~kanalizator
+3 / 3

spoko tylko teraz dwie sprawy
1. wszyscy równi wobec prawa - brak immunitetów
2. podnosimy ograniczenia prędkości średnio o 20km/h bo zdecydowana większość jest o tyle zaniżona

Odpowiedz
~APGIJ
+1 / 1

Policja używa starych modeli, robiąc ustawki (czyli pokazuje Ci wynik pomiaru kogoś innego) albo mierzy niezgodnie z przepisami (np zza zakrętu, pod liniami wysokiego napięcia itp.). Teraz będą mogli jeszcze większe mandaty dawać za to, że ktoś się boi zgłosić ich wymuszenia do sądu.

Odpowiedz
A Ashardon
0 / 0

Podana informacja nie znajduje potwierdzenia w żadnym źródle. Po kiego wała robicie gównoburze?

Odpowiedz
A adawo
-4 / 4

Drastycznie? Powinny wzrosnąć 2-3 razy. Jakoś w krajach gdzie kary są drastyczne (Niemcy, Skandynawia) ci sami, polscy kierowcy potrafią spokojnie jechać 90 km/h po autostradzie i równo 50 km/h w mieście (tam się płaci za 51, a nie jak w Polsce, za 61 km/h). Można? Można...

Odpowiedz
R raven000
0 / 2

@adawo o Niemcach to bajek nie opowiadaj. Skandynawii nie znam.

~krzyszoo
0 / 0

@adawo
Prędzej noga by ci uschła od tego trzymania równo 50 km/h
Chyba że tam każdego stać na auto z tempomatem.
Bzdury i jeszcze raz bzdury

A adawo
0 / 0

@krzyszoo Ty masz nie przekraczać 50km/h a nie jechać z prędkością 50km/h. Jak chcesz sprawdzić to zapraszam do jakiegoś cywilizowanego kraju i życzę spotkania z ich drogówką, możesz im to wytłumaczyć. Powodzenia.

severh
+2 / 2

Ciekawe czy nauczą wreszcie policję jak ich poprawnie używać, i zaczną faktycznie łapać kogo trzeba czy dalej będzie łapanka "dla limitów i statystyk"

Odpowiedz
B basslola
+1 / 1

Oby to był fake. A mandaty proporcjonalne do zarobków funkcjonują w wielu krajach i jakoś się sprawdzają.
W Polsce policja/ fotoradary są nie tam gdzie jest niebezpiecznie (np. przy szkołach) tylko tam gdzie najwięcej zarobią. Niedaleko mnie kiedy wstawili kamerę na światła ( droga 70km/h) są co chwilę jakieś wypadki i to często poważne bo na trasie sporo tirów. osobówki hamują żeby nie dostać mandatu, a tiry hamują już na ich zderzakach. A wcześniej nie było stłuczki czy czegokolwiek... Tak oni to wszystko dla nas robią, żeby żyło się lepiej, a pijacy, piraci i ci z rządowym papierkiem i tak jeżdżą jak jeździli.

Odpowiedz
R raven000
+1 / 3

@basslola jakież to wiele krajów? Bo ja słyszałem o jednym.

B basslola
-1 / 1

@raven000 Szwecja, Szwajcaria, Finlandia, Bodajże jeszcze Norwegia i Wielka Brytania. Ogólnie może źle się wyraziłam słowem wiele (miałam na myśli Europę) ale raczej są to kraje z których pod niektórymi względami ekonomicznymi powinniśmy brać przykład.

Zmodyfikowano 3 razy Ostatnia modyfikacja: 6 June 2018 2018 23:01

R raven000
0 / 2

@basslola Szwecja, nie. Szwajcaria, gadasz głupoty. Norwegia, tak samo. UK tym bardziej. To ile tych krajów zostało?
Dla nas te mandaty może są i duże, po przeliczeniu na PLN dla miejscowych, no cóż. Na przykładzie Szwajcarii. Średnie wynagrodzenie oscyluje na poziomie 6500CHF mandaty od 40CHF do 250CHF. Co prawda limity są niższe i są one egzekwowane a nie to co u nas.
U nas nie problemem jest egzekwowanie prawa a nie wysokość kary.

~zarty
+3 / 3

Fake od paru lat to krąży w internetach :)

Odpowiedz
Trepan
+1 / 1

Przekroczenie do 10ciu? Standardowo błąd urządzeń pomiarowych to najczęściej 5% (dla prędkościomierzy może być wymagana większa dokładność). Z zakresu, czyli skala do 200km/h daje nam do 10 km/h błędu pomiaru. To nie wszystko, wskazówka zatrzymuje się gdzieś na blacie i dochodzi nam kwestia odczytu, standardowo przyjmuje się dokładność jedna działka, czyli mając wyskalowany co 2 km/h przedział, to błąd pomiaru i odczytu wynosi do 12 km/h. Teraz jeszcze gorzej, prędkościomierz jest skalibrowany w oparciu o daną średnicę koła. Zmiana felg, zmiana opon lub nawet zmiana ciśnienia w oponie powoduje, że odczyt również zostaje zakłócony.

Odpowiedz
~opium1
0 / 0

A co z tymi co nie pracuja bo sa tak bogaci ze nie musza?

Odpowiedz
D danilko332
+1 / 1

CO ZA BZDURY!!! krąży ten zjjebbany obrazek po sieci i straszy tym samym opisem, tabelka jest wzięta z dpy a każdemu który ponownie wrzuca ja do sieci mam ochotę dać w ryj

Odpowiedz
~Niby_prawda
0 / 0

Niby procentowe liczenie kary ma sens przy nierównych zarobkach... ale to, że ktoś więcej zarabia to nie jego wina. Podwyżka cen chleba czy żywności też uderzy w biednych, a bogatych nie dotknie - mimo wszystko w sklepach nie płacimy proporcjonalnie do zarobków.

Odpowiedz
~Bonzoz
0 / 0

Ludzie to FEJK! Ta fotka już krąży po sieci od 2015 roku ;)

Odpowiedz
I konto usunięte
-1 / 1

Jak po raz kolejny czytam komentarze, że chodzi o nabijanie kabzy. Mam pomysł - niech rządzący wprowadzą dyspensę na 162 kk a wtedy natura sam rozwiąże sprawę. I głupie komentarze się skończą.

Odpowiedz