Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
338 347
-

Zobacz także:


ZONTAR
0 / 2

W sumie ciekawi mnie jaka jest różnica pomiędzy ciężarówką a autobusem. Aby świadczyć usługi należy mieć i tak pozwolenie na przewóz towarów lub osób, a gdyby tak chcieć przetransportować autobus w inne miejsce (np dostarczamy nowe autobusy miejskie z fabryki) to dlaczego z prawem jazdy na ciężarówki nie można tego zrobić? Przepisy te same, gabaryty te same.

Pewnie argument jest taki sam jak w sytuacji, gdy chcemy pojechać busem klasyfikowanym jako 4,5t DMC. Często idendyczny może mieć 3,5t, więc fizycznie żadna różnica którym jedziemy dopóki nie przekroczymy tych 3,5t, a jednak nie wolno. Nawet jadąc na pusto busem ważącym 2,5t.

Lepiej by było gdyby część ograniczeń wynikało z uprawnień. Na kat B ograniczamy masę całkowitą (nie dopuszczalną, a faktyczną), gabaryty pojazdu.oraz zastosowanie. Wtedy jak masz busa z DMC 4,5t to możesz wozić nim ziemniaki z kat B jak ważdy do 3,5t, a jeśli masz kat C to możesz załadować do maksymalnej. Czy byłoby to trudniejsze w weryfikacji? Ani trochę. Obecnie możesz zapakować 5t na busa z DMC 4,5t lub zapakować 4t na coś, co jest zarejestrowane na 3,5t. Liczy się to, co ma w papierach i to jest patologia. Praktycznie z kat B można jeździć przeładowanym busem i najwyżej dostanie się na kontroli ITD podczas ważenia, ale znowu jak ktoś jeździ pustym busem zarejestrowanym na więcej, to mogą go capnąć wszędzie. No ale to ludzie są dla prawa, a nie prawo dla ludzi.

Odpowiedz
A Ashardon
+1 / 3

@ZONTAR Ograniczenia wynikają z jednego, podstawowego faktu - kasa, kasa, kasa.

K Krisiek44
0 / 0

To samo posiadacze p.j. kat.D nie mogą kierować ciężarówkami,jechać mogą ale jako pasażer,ale to nie zawsze(brak adr)

Odpowiedz