RAPORT NIK (2011 r.)
ORGANIZACJA WYJAZDÓW I ZAPEWNIENIE BEZPIECZEŃSTWA OSOBOM ZAJMUJĄCYM KIEROWNICZE STANOWISKA W PAŃSTWIE, KORZYSTAJĄCYM Z LOTNICTWA TRANSPORTOWEGO SIŁ ZBROJNYCH RP (KPB-4114-01/2011 Nr ewid. 29/2012/I/10/001/KPB)
KANCELARIA PREZES RADY MINISTRÓW realizuje zadania w zakresie koordynacji i zlecania usług przewozu wojskowym specjalnym transportem lotniczym najważniejszych osób w państwie.
Zadania te zostały określone przede wszystkim w następujących dokumentach:
− Porozumieniu w sprawie wojskowego specjalnego transportu lotniczego, zawartym 15 grudnia 2004 r. (obowiązującym od 1 stycznia 2005 r.) pomiędzy Szefem Kancelarii Prezydenta RP, Szefem Kancelarii Sejmu, Szefem Kancelarii Senatu, Szefem KPRM oraz Ministrem Obrony Narodowej, zwanym dalej Porozumieniem,
− Decyzji Nr 184/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 czerwca 2009 r. w sprawie wprowadzenia do użytku w lotnictwie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej „Instrukcji organizacji lotów statków powietrznych o statusie HEAD” zwanej dalej Decyzją.
W Porozumieniu określono zasady właściwego dysponowania statkami powietrznymi wojskowego specjalnego transportu lotniczego oraz obsługi pasażerskiej Prezydenta RP, Marszałka Sejmu RP, Marszałka Senatu RP, Prezesa RM.
2019 rok.
Sąd Okręgowy w Warszawie wydał wyrok w sprawie organizacji lotu do Smoleńska, który odbył się 10 kwietnia 2010 roku. Tomasz Arabski były szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w rządzie Donalda Tuska został przez sąd skazany na 10 miesięcy pozbawienia wolności w zawieszeniu na 2 lata.
Sąd uznał, że w okresie od 15 marca 2010 roku do 10 kwietnia 2010 roku Tomasz Arabski "nie dopełnił ciążących na nim obowiązków z tytułu pełnienia funkcji koordynatora odpowiedzialnego za organizowanie lotów polskich wojskowych statków powietrznych o statusie HEAD". Niedopełnienie obowiązków polegało na dopuszczeniu do realizacji zapotrzebowania Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej na wykorzystanie specjalnego transportu lotniczego samolotu Tu-154M w tej misji oficjalnej na trasie Warszawa-Smoleńsk-Warszawa.
Samolot prezydencki zamienili na wycieczkowy. Odszkodowanie nie powinno być wypłacone ponadplanowym pasażerom. Ich tam nie powinno być. Biedacy wybrali się na STOPA. Dziady i żebracy.
Winien jest ten, kto naciskał na pilotów by lądowali w warunkach w których zgodnie ze wszystkimi procedurami i zdrowym rozsądkiem nie należało lądować.
RAPORT NIK (2011 r.)
OdpowiedzORGANIZACJA WYJAZDÓW I ZAPEWNIENIE BEZPIECZEŃSTWA OSOBOM ZAJMUJĄCYM KIEROWNICZE STANOWISKA W PAŃSTWIE, KORZYSTAJĄCYM Z LOTNICTWA TRANSPORTOWEGO SIŁ ZBROJNYCH RP (KPB-4114-01/2011 Nr ewid. 29/2012/I/10/001/KPB)
KANCELARIA PREZES RADY MINISTRÓW realizuje zadania w zakresie koordynacji i zlecania usług przewozu wojskowym specjalnym transportem lotniczym najważniejszych osób w państwie.
Zadania te zostały określone przede wszystkim w następujących dokumentach:
− Porozumieniu w sprawie wojskowego specjalnego transportu lotniczego, zawartym 15 grudnia 2004 r. (obowiązującym od 1 stycznia 2005 r.) pomiędzy Szefem Kancelarii Prezydenta RP, Szefem Kancelarii Sejmu, Szefem Kancelarii Senatu, Szefem KPRM oraz Ministrem Obrony Narodowej, zwanym dalej Porozumieniem,
− Decyzji Nr 184/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 czerwca 2009 r. w sprawie wprowadzenia do użytku w lotnictwie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej „Instrukcji organizacji lotów statków powietrznych o statusie HEAD” zwanej dalej Decyzją.
W Porozumieniu określono zasady właściwego dysponowania statkami powietrznymi wojskowego specjalnego transportu lotniczego oraz obsługi pasażerskiej Prezydenta RP, Marszałka Sejmu RP, Marszałka Senatu RP, Prezesa RM.
2019 rok.
Sąd Okręgowy w Warszawie wydał wyrok w sprawie organizacji lotu do Smoleńska, który odbył się 10 kwietnia 2010 roku. Tomasz Arabski były szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w rządzie Donalda Tuska został przez sąd skazany na 10 miesięcy pozbawienia wolności w zawieszeniu na 2 lata.
Sąd uznał, że w okresie od 15 marca 2010 roku do 10 kwietnia 2010 roku Tomasz Arabski "nie dopełnił ciążących na nim obowiązków z tytułu pełnienia funkcji koordynatora odpowiedzialnego za organizowanie lotów polskich wojskowych statków powietrznych o statusie HEAD". Niedopełnienie obowiązków polegało na dopuszczeniu do realizacji zapotrzebowania Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej na wykorzystanie specjalnego transportu lotniczego samolotu Tu-154M w tej misji oficjalnej na trasie Warszawa-Smoleńsk-Warszawa.
@ban__ wyrok takiego upolitycznionego sądu to żaden wyrok.
Samolot prezydencki zamienili na wycieczkowy. Odszkodowanie nie powinno być wypłacone ponadplanowym pasażerom. Ich tam nie powinno być. Biedacy wybrali się na STOPA. Dziady i żebracy.
OdpowiedzWinien jest ten, kto naciskał na pilotów by lądowali w warunkach w których zgodnie ze wszystkimi procedurami i zdrowym rozsądkiem nie należało lądować.
OdpowiedzPatrząc na zdjęcie można błędnie odnieść ważnie, że to Sasin organizował lot.
Odpowiedz