Głowa myślą nieskalana, że nie o Elbląg chodzi... Rozumiem, że można nie lubić, a wręcz nienawidzić PiSu. Ale spójrz na mapę. W prawo, jeszcze trochę w prawo. O! O to chodzi.
Elbląg to port rzeczny .. końcówka kanału Elbląskiego ... Służył kiedyś do wywozu towarów głownie drewna z tego terenu głównie do handlu przybrzeżnego na małym dystansie. Nigdy tam nie wpłyną większe statki by było to opłacalne a rolę takiej przybrzeżnej żeglugi przejęła w XX wieku kolej ..
Kanał ma bardziej znaczenie symboliczne bo dzięki niemu polska nie musi krzystać z ujścia przy Królewcu w Rosyjskim Kaliningradzie Wiec stajemy się niezależni A przy okazji Przekop ze śluzami pewnie będzie płatny wiec wątpię jeszcze bardziej by często z niego korzystano.
Przy okazji budowy przekopu jest budowana sztuczna wyspa jaka prawdopodobnie będzie działobitnią czy torpedownią jaka będzie ryglowała ujście z portu w Królewcu.
Ekonomicznie ten przekop nie ma sensu - to wiadomo od dawna. Natomiast sens jest geostrategiczny. Rosjanie w każdej chwili mogą zamykać ujście przy Królewcu wedle swojego widzimisię. Co więcej umowa na podstawie której przez to ujście przepływają polskie jednostki odnosi się tylko do jednostek cywilnych. Wedle mojej wiedzy (może być niepełna lub nieauktualna) nawet policyjna motorówka musi prosić o jednorazowe pozwolenie na skorzystanie z rosyjskich wód terytorialnych - nie mówiąc już o jakiejkolwiek jednostce marynarki wojennej (ta jest w rozsypce ale to już inna sprawa).
Czy warto inwestować w ten kanał? IMHO tak, ale należało to zrobić w inny sposób - tak aby była dopłata z funduszy unijnych. Zamiast obrażać się na UE i stawać okoniem należało tak prowadzić negocjacje aby z naszej kieszeni poszło na ten kanał 1/5 z tych 2 mld. Ale to już przerasta wstający z kolan rząd :/
@mudia PiS próbował wyciągnąć kasę z Unii... ale urzędnicy w Brukseli, po wczytaniu się we wniosek, w jego ekonomiczne aspekty, padli ze śmiechu. Istotą dotacji unijnych jest to, że muszą, przynajmniej teoretycznie mieć sens ekonomiczny, ewentualnie ochronę zabytków, edukację... a tu... :(
@sabbr1 Właśnie dlatego napisałem, że nie potrafią załatwić nawet dofinansowania. Tu pewnie dało by się to zrobić, gdyby mieć dobre stosunki z innymi w UE, ale jak potrafimy tylko "wstawać z kolan" to kończy się tak jak się kończy :/
Żeby wyborcy PiS mogli wstać z kolan.
Odpowiedzhttp://bi.gazeta.pl/im/a5/bb/11/z18592677V,-Mis----symbol-jednego-z-najslynniejszych-filmow-B.jpg
OdpowiedzA kto sobie przy okazji zarobi...
Odpowiedzhttps://www.youtube.com/watch?v=a7DDCjg4M6Y
bo bardzo łatwo im idzie wydawanie naszej kasy
Odpowiedza swoja kasa im się należy
Debile?
Odpowiedz@perskieoko nie, to polityka, debile im wierzą jak to mówił klasyk " ludzie są tacy głupi że to działa. niesamowite"
Głowa myślą nieskalana, że nie o Elbląg chodzi... Rozumiem, że można nie lubić, a wręcz nienawidzić PiSu. Ale spójrz na mapę. W prawo, jeszcze trochę w prawo. O! O to chodzi.
OdpowiedzNo i Elblążan pisiory wyruxxli w doopę. A miało być tyle miejsc pracy w porcie i nie tylko.
OdpowiedzZmarnowana kasa. A można by za to mieć rok propagandy w TVPiS.
OdpowiedzA, no tak, przecież na propagandę i tak będzie kasa. Na to nie zabraknie.
Elbląg to port rzeczny .. końcówka kanału Elbląskiego ... Służył kiedyś do wywozu towarów głownie drewna z tego terenu głównie do handlu przybrzeżnego na małym dystansie. Nigdy tam nie wpłyną większe statki by było to opłacalne a rolę takiej przybrzeżnej żeglugi przejęła w XX wieku kolej ..
OdpowiedzKanał ma bardziej znaczenie symboliczne bo dzięki niemu polska nie musi krzystać z ujścia przy Królewcu w Rosyjskim Kaliningradzie Wiec stajemy się niezależni A przy okazji Przekop ze śluzami pewnie będzie płatny wiec wątpię jeszcze bardziej by często z niego korzystano.
Przy okazji budowy przekopu jest budowana sztuczna wyspa jaka prawdopodobnie będzie działobitnią czy torpedownią jaka będzie ryglowała ujście z portu w Królewcu.
Ekonomicznie ten przekop nie ma sensu - to wiadomo od dawna. Natomiast sens jest geostrategiczny. Rosjanie w każdej chwili mogą zamykać ujście przy Królewcu wedle swojego widzimisię. Co więcej umowa na podstawie której przez to ujście przepływają polskie jednostki odnosi się tylko do jednostek cywilnych. Wedle mojej wiedzy (może być niepełna lub nieauktualna) nawet policyjna motorówka musi prosić o jednorazowe pozwolenie na skorzystanie z rosyjskich wód terytorialnych - nie mówiąc już o jakiejkolwiek jednostce marynarki wojennej (ta jest w rozsypce ale to już inna sprawa).
OdpowiedzCzy warto inwestować w ten kanał? IMHO tak, ale należało to zrobić w inny sposób - tak aby była dopłata z funduszy unijnych. Zamiast obrażać się na UE i stawać okoniem należało tak prowadzić negocjacje aby z naszej kieszeni poszło na ten kanał 1/5 z tych 2 mld. Ale to już przerasta wstający z kolan rząd :/
@mudia PiS próbował wyciągnąć kasę z Unii... ale urzędnicy w Brukseli, po wczytaniu się we wniosek, w jego ekonomiczne aspekty, padli ze śmiechu. Istotą dotacji unijnych jest to, że muszą, przynajmniej teoretycznie mieć sens ekonomiczny, ewentualnie ochronę zabytków, edukację... a tu... :(
@sabbr1 Właśnie dlatego napisałem, że nie potrafią załatwić nawet dofinansowania. Tu pewnie dało by się to zrobić, gdyby mieć dobre stosunki z innymi w UE, ale jak potrafimy tylko "wstawać z kolan" to kończy się tak jak się kończy :/
Ale kajakiem z Elbląga do Sztokholmu już pójdzie gładko.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 22 April 2021 2021 11:47
Odpowiedz