@michalSFS . Rząd Węgier który przyczynił się, podobnie jak rząd Polski, do wielu tysięcy zgonów trakcie pandemii. Zrypal więc zwykle gra na nastrojach rasistowskich i ksenofobicznych. Co do twojej wypowiedzi, ruch ALM byłby w porządku, gdyby nie zwalczał ruchu walczącego o życie ludzi. A tak stał się zwyklym przykładem ściemy i zakłamania. Coś w stylu PIS, który powinien się nazywać bezprawie i niesprawiedliwość.
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 8 June 2021 2021 18:41
@kondon no właśnie, co ma wspólnego hasło blm z napadami na sklepy. Czemu zwalczasz walkę o życie próbując wmówić że tu chodzi o rabunki? Co cię do tego motywuje? ALM?
@5g3g Nie podoba mi się droga, jaką ten ruch poszedł. To taki najwyraźniejszy przykład, że jest nie warty popierania.
Oczywiście powodów mógłbym znaleźć więcej, ale nie uważam, żeby warto było na to poświęcać czas.
@kondon mnie niepokoi w jaką stronę poszedł patriotyzm Hitlera, ale nie sprowadza pojęcia patriotyzmu do obozów koncentracyjnych. Więc ponawiam pytanie czemu sprowadzasz walkę o życie do rabowania sklepów.
@5g3g Ależ ja nic takiego nie próbuję robić. Po prostu zapomnij o tych bajkach.
W szczegóły o co im tam chodzi nie zamierzam wchodzić, bo to mało istotne i interesujące.
„Pytaniem jest co tak naprawdę uzależnia. Uzależniać może myślenie „jestem dobrą osobą”. Może i tak. Jednak ktoś o umyśle psychoanalitycznym mógłby powiedzieć, że to nie to jest narkotykiem. Narkotykiem jest nienawiść, usprawiedliwienie do użycia siły, pragnienie totalitarnej kontroli i tyranicznych rządów. Maska dobroci jedynie to przykrywa.” https://www.youtube.com/watch?v=Pw0cvzBwM8Q
Od razu zaznaczam, że ten problem nie dotyczy tylko socjalizmu, a jest on dla mnie jedynie przykładem. Tak naprawdę każdy może w ten sposób myśleć, nawet na co dzień.
@kondon pozytywne rzeczy to tylko maska tyranii. Ratowanie ludzkiego życia to tyrania. Empatia to maska tyranii. A po czym to poznac że to maska? Wystarczy, że się kogoś nie lubi. I coś się znajdzie. Później już idzie lżej. Znajdziesz analogie że Stalinem, Leninem itp.
Widzę to inaczej. Gość ma gadane, ale jak się pozbędzie ozdobników to okazuje się, że to nie ma za wiele wspólnego z merytoryczną krytyką.
@5g3g Tu nie chodzi o "ratowanie życia", tylko o pretekst do określonych działań. Te "pozytywne rzeczy" nie są w ogóle istotne, one są jedynie maską. Prawdziwe cele, jak tyrania, są schowane głębiej.
"Po owocach ich poznacie"
No i mamy owoce - burdy w USA. Słaby sposób na "ratowanie ludzkiego życia".
Przepisałem Ci najważniejsze słowa z tego materiału (kawałek dalej też są bardzo ważne). Przemyśl je sobie na spokojnie, obejrzyj kilka razy. To dla Ciebie coś niezgodnego z poglądami, więc będziesz odczuwał dysonans i na pewno teraz się nie zgodzisz. Dlatego też widzisz tylko ozdobniki.
Powtórzę się jeszcze: ten problem nie dotyczy tylko socjalizmu, a jest on dla mnie jedynie przykładem. Tak naprawdę każdy może w ten sposób myśleć, nawet na co dzień.
Nie myśl o tym, jako o ataku na Twoje poglądy, ale jako o ludzkich słabościach, które można dostrzec nie tylko w socjalizmie.
@kondon jeżeli uważasz bez facet mówi coś mądrego to widać słyszysz to co chcesz usłyszeć. Co mądrego jest w erystyce, uogólnieniach, pomówieniach, porównywania do zbrodniarzy itp. itd.
I znowu-jezeli sprowadzasz ruch i jego owoce do burd, to znowu się pytam, czemu usilnie próbujesz zrobić z ratowania życia coś złego. Czy nie jest tak, że cierpisz dysonans poznawczy. Z jednej nie lubisz BLM więc przypisujesz im wszelkie zło, ale jednocześnie zdajesz sobie sprawę, że jednak np. klekajacy piłkarz nie powoduje burd, tylko działa kojąco na napięcia spoleczn i wywiera presję aby zmieniać świat na lepszy i ratować ludzkie życie.
@5g3g Tłumaczę Ci po raz kolejny, że jest to tylko dla mnie przykład i ten sposób myślenia nie dotyczy tylko socjalistów. Gdybym miał coś bardziej neutralnego, to bym Ci podrzucił.
Kompletnie nie rozumiesz istoty problemu.
Jest taka bardzo stara zasada: "po owocach ich poznacie". Te owoce właśnie widać.
Co konkretnie dobrego zrobili? Tylko bez górnolotnych hasełek.
Ja nie mam tutaj dysonansu, bo niezbyt interesuję się sprawą.
"działa kojąco na napięcia spoleczn"
Ja widzę wręcz przeciwne reakcje. Takie działania wywołują śmiech, bądź konflikty. Nawet jakiś piłkarz (który regularnie klękał, ale przestał) ostatnio skrytykował ten ruch, bo to pajacowanie niczego nie zmienia.
"wywiera presję aby zmieniać świat na lepszy i ratować ludzkie życie."
Prosiłem, żebyś nie opowiadał bajek.
@kondon rasizm w USA widziałem na własne oczy. Jest głęboki, widoczny na każdym kroku. I to właśnie jest opowiadanie bajek, że BLM jest winny tworzenia się napięć społecznych i wybór chu rozruchów. Winna jest bieda, brak perspektyw i doświadczany na każdym kroku nierówność w traktowaniu. Opowiadaniem bajek są twierdzenia, że BLM nic nie zmienił.że taki piłkarz klękając nic nie zmienia. Zmienia choćby w ten sposób, że powoduje dyskusje, a problemu nie zamiata się pod dywan.
Czy rabowano by sklepy i dochodziło by do zamieszek gdyby nie BLM? Moim zdaniem byłyby jeszcze większe, bo BLM jest próbą pokojowego rozwiązania problemu. Większość ludzi gdy ma problem próbuje załatwić go pokojowe. Dopiero gdy pokojowe drogi załatwienia problemu nic nie dają zaczyna być agresywna. To nie jest tak, że nagle zabito pierwszego czarnoskórego i wszystkim odbiło. Tych ofiar było dużo więcej, a ewidentne sprawy ( np. zastrzelenia studenta z Afryki w drzwiach jego własnego domu, bo podobno policjantom wydawało się że ma broń) kończyły się uniewinnieniem policjantów. Więc jeżeli ktoś nie może liczyć na sprawiedliwość w sądzie to co my pozostaje? Wysłuchanie co ruch BLM ma do powiedzenia, wdrożenie ich postulatów, uczciwy proces zabójcy z szansą na skazanie itd. to rzeczy uspakajające nastroje społeczne. Olejesz ich, zakazesz klękać, nie wprowadzisz w życie ich postulatów- możesz się liczyć z jeszcze większą fala protestów i agresji.
Popełniasz błąd pacjent, który ma zapalenie płuc i dostaje anybiotyk. Jak zagadasz do typowego polskiego pacjenta to usłysz że to nie zapalenie płuc spowodowało, że się źle czuje,, ale antybiotyk.
@5g3g może dlatego że sami rozbójnicy krzyczą BLM? Skoro się identyfikują z BLM, skoro ruch BLM nie potępia tych rabunków, to znaczy że BLM popiera takie działania. Koniec kropka.
Ruch ALM powstał jako odpowiedź na BLM. Ruch ALM nie zwalcza czarnoskórych. Ruch ALM chce chronić WSZYSTKICH!
Dodatkowo mówisz że w USA rasizm jest na każdym kroku. Patrz, taki rasizm że były prezydent USA (Obama) jest czarny. Szczyt rasizmu.
Problemem jest mentalność czarnoskórych ludzi w tamtym rejonie. Te słynne gangi Los Angeles nie powstały znikąd.
W Polsce mamy podobny problem. Też mamy patorodziny. To nasze polskie slumsy. To nie w kolorze skóry jest problem. To w mentalności tych ludzi. Nikt im niczego nie zabrania, bo przecież jakimś cudem, mamy w kinie amerykańskim czarnoskórych. Inni są raperami. Nie widzę tu rasizmu.
Właśnie największymi rasistami są ci, którzy walczą z rasizmem, bo nie potrafią odróżnić rasizmu, od robienia w wała wszystkich.
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 10 June 2021 2021 18:39
Tak, tam jest rasizm ale nie dotyka tylko osoby ciemnoskore. Bialym i Azjatom tez sie dostaje.
Rasizm stal sie jak szmata, ktora sie wszystko wyciera.
W Niemczech bialo-czarne malrzenstwo wparowalo do restauracji, ktora nazywa sie tlumaczac "U Maura" i poprosila o rozmowe z wlascicielem, bo nazwa jest rasistowska. Czarnoskory mezczyzna, ktory byl wlascicielem i Maurem, probowal im powiedziec, ze on jest wlascicelem. Ale ci wielcy obroncy poprawnosci i tolerancji nie uwierzyli mu, ze moze byc wlascicielem restauracji i nie chcieli z nim gadac nakazujac wezwac wlasciciela.
@rafik54321 Hasło alm powstalo by zwalczać blm i tylko do tego sluzy. Sorry, ale nie widziałem by było wypowiadane w innym kontekście. Nie wiem niby jak to ma " chronić wszystkich". Ale spoko.
Co do rasizmu w USA wystarczy pojechać. Byłem dość dawno, ale nie sądzę aby doszło do rewolucji. Nie obejrzysz w kinie, które przynajmniej stara się być poprawne. Rasizm nie dotyczy tylko czarnoskórych. Dotyka też Latynosów i Azjatów, choć w innym wymiarze. Nikt nie napisze na drzwiach kolorowych nie zatrudniamy. Zwyczajnie ich nie zatrudni. Dla nas w Polsce prawie wszyscy jesteśmy biali, czy jak to w USA nazywają -rasa kaukaska. Trochę się moi znajomi zdziwili jak się okazalo że jednak kaukaska nie są. Dziewczyna z nieco skośnymi oczami z największąym doświadczeniem i najlepszym angielskim znalazła pracę ostatnia... W chińskiej restauracji. Do kolegi o ciemnej karnacji ludzie mówili po hiszpańsku, znalazł w firmie zatrudniającej Meksykanów do porządkowania ogrodów. Polacy dłużej mieszkający w USA są często ostatnimi białymi w łańcuchu kierowniczym, którzy się muszą " użerać" z hindusami, latynosami itp. nie ma lekko. Jesteś kolorowy musisz być dużo lepszy od białego, żeby zdobyć posadę. Nie wszędzie, nie zawsze, ale jednak ciężej się przebić i koniec końców uderzysz w szklany sufit.
@rafik54321 ja nie mam problemu ze znalezieniem porządnej pracy w Polsce.
Rasizm w USA. Za postać kokainy zwana crack'iem w ilości kilku gramów dostajesz taki sam wyrok jak za 500 gram innej odmiany kokainy. Różnica? Crack jest uważany za popularny wśród czarnoskórych, zwykła kokaina za popularna wśród białych. W los Angeles za te kilka g ram wsadzono kilkuset czarnoskórych , białych -ani jednego, choć różnica w popularności nie jest aż tak duża. Zwyczajnie prokurator ipolicja dochodziła do wniosku że jak czarnoskóry to diler, jak biały to miał na własny użytek.
@5g3g
O ile się dosyć często z @kondon nie zgadzam i ignoruję jego wypowiedzi bo są w bardzo podobnym tonie i zawsze z tym samym cytatem i filmikiem tak w tym przypadku muszę stwierdzić że ma rację że BLM to po prostu prowokacyjna akcja polityczna i ma gówno wspólnego z ratowaniem życia.
Mówisz że w stanach rasizm jest widoczny na każdym kroku, a jak nie ma być skoro sami go prowokują takimi zachowaniami, napadają na sklepy i na przechodniów, kradną na potęgę, dewastują mienie zwykłych obywateli i się jeszcze dziwisz że potem widać zachowania rasistowskie ?
Czarni co rusz powołują się na niewolnictwo żeby uzasadnić jacy to oni nie są pokrzywdzeni, tylko że na obecną chwilę nie ma już na świecie ani jednej osoby która by żyła w tamtych czasach (niewolnictwo zostało zniesione ponad 150 lat temu). Jak im się tak bardzo nie podoba kraj w którym żyją to niech sprzedadzą wszystko i niech wyp!erdalają mieszkać w Afryce. Dodatkowo najbardziej w stanach i w Anglii krzyczy o nierówności biedna patologia, a wykształceni albo chociaż rozsądnie myślący czarni starają się uczciwie poprawić swój los i im się to udaje (jak na przykład mojemu koledze który pracuje na wyższym stanowisku w zarządzaniu metrem w Londynie).
Mówisz że są ewidentne sprawy jak "( np. zastrzelenia studenta z Afryki w drzwiach jego własnego domu, bo podobno policjantom wydawało się że ma broń)", tylko że biorąc pod uwagę z czym na co dzień muszą się mierzyć policjanci w stanach to ta sprawa przestaje być taka oczywista, bo powiedzenie że niektóre czarne dzielnice są zezwierzęcone to obraza dla zwierząt, ciągłe przestępstwa i zachowanie niegodne żywego stworzenia. I po kilku wizytach w takich dzielnicach nie dziwię się że policjanci widzą wszędzie zagrożenie, bo tylko to ich trzyma przy życiu.
BLM nigdy nie potępiło napadów i nie odcieło się od zadymiarzy którzy się podawali za przynależących do tego ruchu więc dla zwykłego szarego człowieczka BLM popiera te napady i zadymy. Dodatkowo z gwałciciela, alkocholika i narkomana zrobili sobie świętego.
Na zakończenie zaproponuję tylko żeby wszyscy przestali żartować o Goerge Floydzie bo od śmiechu zaczyna brakować mi tchu.
@5g3g Co ma wspólnego BLM z rabunkami? Choćby to że uczestnicy protestów dokonywali tych rabunków, osoby krzyczące BLM rabowały sklepy, sam ruch nigdy nie potępił ani nie odciął się od tych rozbojów.
Ponadto ruch Black Lives Matter jest rasistowski. Zresztą sama nazwa jest rasistowska. Spróbuj w USA użyć White Lives Matter to po miesiącu będziesz siedzieć za rasizm.
To samo jest z Black Power i White Power, te pierwsze to oznaka odwagi i bycia dumnym ze swojej "odmienności" itd. to drugie to rasizm :D
Zmodyfikowano
4 razy
Ostatnia modyfikacja: 10 June 2021 2021 21:07
@5g3g Dobrze wiem, że rasizm był wcześniej i tego nie kwestionuję. Po prostu reakcje na ten ruch są zupełnie odmienne od pokazywanych przez Ciebie.
Tylko co wynika z tej dyskusji? Porozumienie, czy jeszcze większe podziały? Ja widzę głównie podziały. Znowu, to o to tak naprawdę chodziło? Dziel i rządź?
Nie widzę sensu w gdybaniu.
"Więc jeżeli ktoś nie może liczyć na sprawiedliwość w sądzie to co my pozostaje? "
"usprawiedliwienie do użycia siły"
Dziękuję, za przyznanie mi racji :) A konkretniej to Petersonowi.
Jak będę miał postulat "zamknąć czarnych" który uspokoi nastroje społeczne, to też go będziemy wdrażać?
Co to za argumentacja? Jeśli ktoś nie przestrzega prawa, to należy go właśnie zamknąć, a nie dostosowywać się.
Przy czym pokojowych protestów i działań zgodnych z prawem nikomu nie zamierzam zabraniać. Jak ktoś chce, to niech sobie klęka, czy to przed bogiem, czy przed czarnymi. Tylko niech innych do tego nie zmusza.
@Sanjzu Mógłbyś wyjaśnić co masz na myśli?
Często ten cytat i filmik wrzucam, bo często widzę ludzi tak się zachowujących - którzy chcą narzucać coś innym. Że to oni najlepiej wiedzą jak powinien wyglądać świat i ich należy słuchać.
Pytam serio i nie obrażam się. Liczę, że masz coś ciekawego do przekazania.
@5g3g Wybacz, że się wtrącę ale widzę, że argumenty przedmówcy do Ciebie nie trafiały. Ruch BLM miał tyle wspólnego z walką o życie, co węgiel kamienny z kamieniem węgielnym. Ich "walka o życie" sprowadza się do niszczenia wszystkiego, co na swojej drodze spotykały ich "pokojowe" manifestacje. Nie słyszałem nawet o jednej manifestacji BLM w której nie doszłoby do zamieszek, niszczenia mienia, napaści na białych mieszkańców okolicy itd. itp. niepotrzebne skreślić. Słyszałeś chociaż o jednej pokojowej manifestacji BLM? Bardzo proszę podaj namiary, chętnie zapoznam się z tą magiczną historią.
@kondon nie uspokoisz nastrojów społecznych wsadzając niewinnych. Dziwna masz wizję. USA ma długą historię mordów na czarnoskórych, których sprawcy nie ponieśli kary. I robiono wiele systemowo, aby tak to wyglądało. To że w końcu mają uczciwe procesy i zaczynają ponosić odpowiedzialność za swoje czyny zdaje się że to ty nazwałeś linczem. Oczywiście uważasz że to niesprawiedliwe, że został skazany za zabójstwo. I uważasz, że jestes obiektywny, bez uprzedzen. Myślę że większość z nas ma się za dobrych ludzi, sprawiedliwie osądzajacych innych. Bez uprzedzen.
@5g3g W którym miejscu chcę wsadzać niewinnych?
Zdaje się, że nie byłem to ja...
Nie osądzam ludzi, bo najczęściej nie znam sprawy tak dokładnie. Właśnie staram się zwracać uwagę, że nie wiemy wszystkiego i możemy się mylić.
Biorą pod uwagę, że piszesz do mnie, ale nie o mnie, to nie mam się do czego odnieść...
@yankers
Dałem Ci plusa, a nie widzieć czemu przypisało Ci minusa. Przypadek czy nie przypadek. W sumie nieistotne. W tym celu zamieszczam komentarz celem sprostowania. W pełni popieram Twoje stanowisko jak i innych kolegów i koleżanki piszących w tym samym tonie.
I super,klękać można przed Bogiem ,Białym Orłem i Żoną,a nie przed parchatą organizacją popierającą bandytę i robiącą na tym syfie burdel z demokracji w USA i Eu.
@rademenes_82 jako ruch jest z założenia pokojowy, walczy o prawa człowieka, o prawo do życia. Większość manifestacji idących pod hasłem BLM była pokojowa. Wśród tych "nie pokojowych" większość demonstrantów też była pokojowa. Dziwaczne masz wyobrażenie o tych wydarzeniach. Właśnie o to chodzi, że póki ludzie mogą liczyć że ich pokojowe działanie przyniesie zmiany, będą działać pokojowe. Nie wiesz jak byłoby źle gdyby zamiast BLM frustracje skanalizował agresywny w swych założeniach ruch, a nie ruch pokojowy do którego dołączyli się sfrustrowani i agresywni. Zawsze też znajdą się bandyci korzystający z różnych okazji. Jakoś nie widzę tego by ktoś napadał na ludzi czy rabował kierując się faktycznie hasłem BLM.
@kondon bezsensowne rozważania. Prosta sprawa. Chodzi o to by była szansa skazania podejrzanego o zabójstwo. Żeby te szanse nie zależały od koloru skóry ofiary i podejrzanego. Jeżeli liczne sprawy w których ofiara jest czarnoskóra, mimo ewidentnej winy, kończą sie uniewinnieniem to wzbudza to naturalny gniew. Przy kolejnej tego typu sprawie, podejrzenie że i ten proces nie będzie uczciwy. . Zwłaszcza jeżeli dana grupa społeczna identyfikuje się z ofiarami. Tu nie chodzi aby "wsadzić białych lub czarnych aby uspokoić nastroje społeczne. Tylko wsadzić winnych. Tak samo dać równe szanse wykazać swojej niewinności. Sugestię którą zawarłeś aby wsadzić czarnych aby uspokoić nastroje społeczne - jest z założenia nie logiczne. .. Nie uspokoi nastrojów społecznych wsadzając ludzi kierując się kolorem skóry, bo nie jest winą człowieka z jakim kolorem skóry się urodził
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 11 June 2021 2021 0:34
@yankers nie wiem co jest rasistowskiego w próbie zrównania praw . Bo przecież taki jest cel BLM , aby czarnoskórzy nie byli traktowani gorzej. Dziwne masz skojarzenia. White Power przecież nie dąży do tego, aby biali mieli te same prawa co czarni.
@5g3g Załóżmy, że ten policjant zrobił wszystko zgodnie z procedurami. Czy ten ruch wtedy nie będzie domagał się niesłusznej kary? Czy nie będzie w negatywny sposób wpływał na sprawiedliwość?
Z doświadczenia wiemy, że równie w takich sprawach bywa. Ja nie wiem jak tutaj było i nie osądzam.
"Myślę że większość z nas ma się za dobrych ludzi, sprawiedliwie osądzajacych innych. Bez uprzedzen."
Może to Ty jesteś tutaj uprzedzony? Nie twierdzę tego, sam się zastanów.
A tak w ogóle tym cytatem znowu przyznałeś rację Petersonowi :)
"Nie muszę ich nawet świadomie zauważać, bo mam tę maskę dobroci, więc mogę pozwolić ”demonicznym siłom”, będącym częścią ludzkiej psychiki, na swobodne działanie, jednocześnie mówiąc, że jestem dobry.”
"Wysłuchanie co ruch BLM ma do powiedzenia, wdrożenie ich postulatów (...) to rzeczy uspakajające nastroje społeczne."
Ta argumentacja też jest bez sensu. Z wsadzaniem WINNYCH się zgadzam.
Ja wiem, że nie uspokoi, tam było założenie, nie fakt.
@5g3g "Jakoś nie widzę tego by ktoś napadał na ludzi czy rabował kierując się faktycznie hasłem BLM." - To ciekawe bo biali mieszkańcy okolicy przez którą szła manifestacja, byli napadani.
BLM nawet z założenia nie jest pokojowe, jedno z głównych ich haseł to te aby czarnoskórzy mogli decydować o zatrudnianiu i zwalnianiu policjanta, wystawiania wezwań i decydowania o konsekwencjach dyscyplinarnych i sprawowania kontroli nad finansowaniem policji przez miasto.
Śmieszy mnie gdy BLM protestuje tylko wtedy jak biały policjant zabije czarnego. Jak czarny zabije czarnego to nie ma protestów.
Tak w ogóle sprowadzanie wszystkiego do koloru skóry to rasizm. To samo z protestami po śmierci GF, założyli że policjant go zabił bo był biały a GF czarny i to na 100% mord na tle rasowym, bo biali zabijają tylko ze względów rasowych (takie twierdzenie jest rasizmem wobec białych).
Równie dobrze można powiedzieć że rasistą był czarny policjant który w 2014 roku w Chicago zabił białą ciężarną kobietę, tyle że mu nie wlepili morderstwa trzeciego stopnia a pierwszego i nikt nie oskarżył go o rasizm.
Powiedz jeszcze że statystyki z więzień to też rasizm. Statystyki dotyczące tego że czarni zabijają więcej białych niż biali czarnych, też są pewnie przekłamane :)
Czemu tylko czarni mają taką psychozę na tle swojego koloru skóry?? Czemu Azjaci czy Indianie tak nie wrzeszczą?? Czemu Latynosi tak nie wrzeszczą o rasizmie ze strony białych??
Wg. czarnego jeśli nie mieszkasz w getcie, dobrze uczyłeś się w szkole i masz dobrą pracę, to nie jesteś czarny choćbyś był najbardziej czarnym człowiekiem na tej planecie.
Miałem firmę w USA. Dostałem raz pozew o rasizm. Wiesz czemu? Bo na 14 kandydatów jeden był czarny i go nie zatrudniłem. Pewnie nie zatrudniłem go przez kolor skóry a nie przez to że nie miał żadnych kwalifikacji aby zacząć pracę. W sądzie przegrałem, bo wziąłem gorszą papugę i nie dało się wytłumaczyć że na stanowisko zbrojarza-betoniarza trzeba mieć ukończoną odpowiednią szkołę lub kursy, czego on nie miał. Wg. sądu odrzuciłem go na starcie przez kolor skóry, dlatego też nie zaprosiłem go nawet na rozmowę kwalifikacyjną.
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 11 June 2021 2021 0:56
@yankers może dlatego, że gdybyś choć poznał zarys histrorii USA to byś wiedział czemu czarnoskórzy obywatele mają duże obawy co do uczciwości procesu białego podejrzanego o zabicie czarnoskórego. Wiele tego typu procesów było parodią sprawiedliwości. Takich spraw było wiele, w tym całkiem niedawnych. Wydaje się, że te które ujrzały światło dzienne są ledwie wierzchołkiem góry lodowej. Nie każdy czarnoskóry zostaje zabity przed kamerami. Była taka sprawa chłopaka (dzieciak miał chyba z 13 lat) z Chicago który pojechał na południe. Podobno zagwizdał na widok białej dziewczyny. Przyszli po niego w nocy, uprowadzili i zamordowali. Było ciało, świadkowie, którzy wskazali porywaczy- szeryf i prokurator udowadniali, że to nie jest ciało chłopaka, a sam chłopak zwiał jak go tylko delikatnie postraszyli podejrzani. Wyrok był uniewinniający. Oczywiście prokurator i szeryf nie byli konsekwentni - matce wydali ciało, które rzekomo nie należało do jej syna . Później oskarżeni opisali ze szczegółami jak chłopaka zabili.
Była sprawa policjantów którzy zastrzelili studenta z Afryki bez jakiejkolwiek przeszłosci kryminalnej w drzwiach jego domu. Podobno mśleli że trzyma broń, a okazało sie ze to klucze. Z bliskiej odległości wpakowali w niego coś ze 40 kul. Wydaje się, że była to egzekucja tylko pomylili czarnucha. Znowu kombinacje, przenieśli sprawę do najbardziej białego i rasistowskiego hrabstwa w całym stanie,. Ława przysięgłych złożona z mieszkańców stwierdziła , że policjanci są niewinni, działali tak jak ich wyszkolono itp. Można tak długo. Tu nie chodzi o to, że nie lubią białych, są rasistami, dlatego protestują. Oni wiedzą jak do tej pory kończyły się tego typu procesy. I widać oczywiście pewien postęp. Jeszcze niedawno tego typu sprawa skończyłaby sie tylko przymusowym urlopem dla policjanta.
@kondon ja widziałem nagraniea przechodniów. Policjanci byli informowani wielokrotnie przez przechodniów, że facet wygląda na umierajacego, później że wygląda jakby stanęło mu serce, że nie oddycha itp. Wszystko trwało sporo czasu. Próbowali podejśc ale policjanci im nie pozwalali. Twoje założenie jest takie- że może zostali błędnie wyszkoleni, może procedury są złe, więc może są winni. Tyle czy to nie przypomina gorszej wersji tłumaczenia- ja tylko wypełniałem rozkazy. Bo tu nawet nie było rozkazu. Są dorośli, zdrowi psychicznie, nie upośledzeni umysłowo, nie byli ubezwłasnowolnieni. Więc odpowiadają za swoje czyny.
@5g3g Tam znowu było założenie. Po prostu różnie z takimi ruchami bywa i nie warto im do końca ufać.
Ja sam nie wiem i nie oceniam.
Od początku nie odnoszę się do konkretnej sytuacji, tylko do samego sposobu myślenia.
Powiedział Polak po angielsku w Internecie, nie wiedząc, że próbuje zrobić z hasła wielki wodospad tolerancji, gdy naprawdę wciska hasło, które się pojawiło, gdy anony poczuły się pominięte, gdy zaczęto mówić o pozostałościach niewolnictwa.
@5g3g Historię USA znam aż za dobrze. Tyle że opieranie tego co jest teraz na historii to idiotyzm.
Zresztą czarni sami się izolują. Największymi rasistami w USA są akurat czarni, wiedziałbyś to gdybyś naprawdę zainteresował się tematem i kilka lat pożył w USA.
Co do procesów, one są wypaczone w większości stanów. Takie sytuacje jak opisujesz zdarzają się niezależnie od koloru skóry ofiary.
Zrzucanie wszystkiego na kolor skóry to rasizm w najczystszej postaci.
@yankers Przypisywani rasie jakieś uniwersalnych cech jest rasistowskie. Więc tak - interesując sie tematem mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że jesteś jednym z największych rasistów jakich spotkałem. Idąc twoim tokiem rozumowania należałoby stwierdzić że jesteś "czarny", ale osobiście mam gdzieś jaki jest kolor twojej skóry.
Co do reszty wywodu- ja nie zrzucam "wszystkiego na kolor skóry". Nie twierdzę, że jesteś rasistą bo jesteś biały, żółty, zielony, czarny, czy różowy. Tylko z powodu treści twoich wypowiedzi, które okreslają kim jesteś.. Pokazanie konkretnych zdarzeń, przepisów prawnych, statystyk, które wyraźnie mają podłoże rasistowskie, nie jest rasizmem. Ja nie przypisuje ich całej rasie. Nie patrze na kolor skóry osób za nie odpowiedzialnych. Ja pokazuje- ten i ten gość zabili czarnoskóre dziecko, które podobno zagwizdało na białą dziewczyną. Szeryf i prokurator którzy dążyli do ich uwolnienia, mimo przytłączajacych dowodów byli rasistami. Ława przysięgłych która ich nie skazała- musiała być motywowana rasizmem. Przepis który skrajnie nierówno traktuje dwie postacie tego samego narkotyku, bo jedna używana jest częściej przez czarnoskórych- jest rasistowski. Różne traktowanie oskarżonych w identycznych sprawach w zależności od koloru skóry- jest rasistowskie. Nie jest rasistowskie mówienie o tym. Niesprawiedliwości w sądzie się zdarzają, ale jak statystycznie częściej zdarzają sie przedstawicielom jednej rasy to o czym to świadczy?
@SkrajnieCentrowy
Zapytaj tych którzy domagają się od Niemców, Rosjan, Ukraińców, Czechów, Szwedów, Francuzów etc. etc. by przepraszali Polaków za zdarzenia sprzed 70, 80 a nawet 400 lat.
@BrickOfTheWall
Po pierwsze chodzi o państwo niemieckie a nie NIemców jako takich. Państwo niemieckie nie rozliczyło sie jeszcze ze swoją przeszłością. Dzieła sztuki zrabowane w Polsce nadal są w niemieckich PAŃSTWOWYCH muzeach.
@BrickOfTheWall Niemcy przepraszali. Rosjanie nigdy nie przeprosili choć ci co brali udział w zniewoleniu nadal żyją :)
To samo z Ukraińcami, mordercy Polaków nadal żyją i nigdy nie przeprosili.
Co innego domagać się przeprosin od tych którzy wyrządzili krzywdę a co innego domagać się przeprosin od któregoś tam już pokolenia bo ich prapraprapradziadkowie rypali na jakiejś farmie u białego bo w Afryce rodzina sprzedała ich za worek ryżu.
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 11 June 2021 2021 1:00
PR i marketing nie opierają się na logice ale na socjologii i psychologii.
W tym wypadku gest kosztujący 0 EUR przełożył się na kontakty handlowe dające DUŻO EUR
@yankers
I tu mamy samo sedno. Brak rozróżnienia między rzeczywistością a symboliką (bo takie przepraszanie to jedynie symbol bez skutków prawnych) - naciął się na to pewien papież gdy pewien cesarz ubrany w wór pokutny przepraszał go w mieście Canossa.
Poza działaniem PR dla klubu lub celebryty jest to aktywność idealnie obojętna. Zawodnicy klubu lub "gwiazdy" będą chętnie klękać jeżeli spece od PR wyliczą, że pójdą za tym WYMIERNE korzyści.
A jakie korzyści materialne lub wizerunkowe można mieć na Węgrzech na przepraszaniu Murzynów????
Słuszna decyzja. Nie mają powodu przed kimkolwiek klękać. BLM walczy jawnie o uprzywilejowanie czarnych, marzą im się biali niewolnicy, a biali już przed nimi klękają?
@ToTutaj Myślę, że walki o prawa Aborygenów, względnie o prawa wyborcze pigmejskich kobiet nikt od Międzymorzan nawet nie oczekuje (bo mało kto pamięta o naszym istnieniu). Ale tego też zawsze można odmówić, chociaż nikt nie pyta i poczuć to rozkoszne mrowienie narodowej dumy...
Zmodyfikowano
2 razy
Ostatnia modyfikacja: 10 June 2021 2021 13:40
@ToTutaj
Uklękną, zobaczysz że uklękną, Polacy już mało nie uklękli przed malutką Islandią, Czesi ze Slavii też gierojów zgrywali nie chcieli klęknąć razem z Arsenalem, to klęknęli pełni poniżenia przed Arsenalem.
@Puolalainen Dla czarnego (słowo murzyn jest obraźliwe) jesteś białasem i to słowo akurat jest w porządku tak??
Jest masa takich przykładów.
Za White Power idzie się do więzienia, za Black Power ludzie nazwą cię człowiekiem dumnym z tego jaki jesteś...
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 11 June 2021 2021 1:03
Slowo Murzyn nie jest rasistowskie, choc czasami tak jest uzywane. Tu trzeba patrzec na kontekst.
Nikt mnie jeszcze nie nazwal bialasem ale w Europie to chyba nie jest takie popularne, by mowiac o innych mowic: bialy mezczyzna, czarna kobieta jak to w USA jest. Choc ostatnio to sie zmienia.
Jakby ktos mnie nazwal bialasem to bym to olala, bo jestem biala i nie mam z tym zadnego problemu. Co wiecej, nie mam na to wielkiego wplywu, wiec jak komus to przeszkadza to jego problem.
To fakt, White Power jest zle a Black Power jest cacy. Dla mnie jedni jak i drudzy sa glupi.
A niby dlaczego maja klękać? W naszej części Europy nie było niewolnictwa i wyzysku murzynów. Niech się wstydzą i przepraszają sprawcy. A ta cała zabawa idzie w złym kierunku, a co z Indianami czy Azjatami którzy też lekko w USA nie mieli w przeszłości.
Klękać nie ma powodu, tak samo jak nie ma powodu pogardliwie wyrażać się o ludziach z innym kolorem skóry. Pogarda dla drugiego człowieka to objaw własnych kompleksów i niskiego poczucia własnej wartości, które próbujemy nadrabiać poniżaniem innych.
bardzo dobra, cały czas jesteśmy atakowani z lewa i prawa jakimiś "głębszymi przemyśleniami" czemu nikt nie robi rzeczy ważnych dla ludzi, dla nas, gdzie opieka zdrowotna, gdzie wolność sumienia, że kary dla przestępców.
A kogo obchodzi jakaś trzeciorzędna reprezentacja? W grupie Niemcy, Francja, Portugalia, jak w bilansie meczów grupowych będzie tylko jedna cyfra po stronie strat to Węgrzy będą mogli mówić o sukcesie.
All Lives Matter. Tyle w temacie.
Odpowiedz@michalSFS . Rząd Węgier który przyczynił się, podobnie jak rząd Polski, do wielu tysięcy zgonów trakcie pandemii. Zrypal więc zwykle gra na nastrojach rasistowskich i ksenofobicznych. Co do twojej wypowiedzi, ruch ALM byłby w porządku, gdyby nie zwalczał ruchu walczącego o życie ludzi. A tak stał się zwyklym przykładem ściemy i zakłamania. Coś w stylu PIS, który powinien się nazywać bezprawie i niesprawiedliwość.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 8 June 2021 2021 18:41
@5g3g Te napady na sklepy to w trosce o życie ludzkie?
@kondon no właśnie, co ma wspólnego hasło blm z napadami na sklepy. Czemu zwalczasz walkę o życie próbując wmówić że tu chodzi o rabunki? Co cię do tego motywuje? ALM?
@5g3g Nie podoba mi się droga, jaką ten ruch poszedł. To taki najwyraźniejszy przykład, że jest nie warty popierania.
Oczywiście powodów mógłbym znaleźć więcej, ale nie uważam, żeby warto było na to poświęcać czas.
@kondon mnie niepokoi w jaką stronę poszedł patriotyzm Hitlera, ale nie sprowadza pojęcia patriotyzmu do obozów koncentracyjnych. Więc ponawiam pytanie czemu sprowadzasz walkę o życie do rabowania sklepów.
@5g3g Bo to nie jest walka o życie :)
@kondon a to ciekawe. To o co jest ta walka?
@5g3g O narzucenie innym własnych racji - jak to na ogół w polityce bywa.
Ładne hasełka są tylko przykrywką.
@kondon a jaka to racja? Zdaje się że walka o życie ludzkie. Znowu próbujesz zrobić z ratowania ludzkiego życia coś podłego i złego.
@5g3g Ależ ja nic takiego nie próbuję robić. Po prostu zapomnij o tych bajkach.
W szczegóły o co im tam chodzi nie zamierzam wchodzić, bo to mało istotne i interesujące.
„Pytaniem jest co tak naprawdę uzależnia. Uzależniać może myślenie „jestem dobrą osobą”. Może i tak. Jednak ktoś o umyśle psychoanalitycznym mógłby powiedzieć, że to nie to jest narkotykiem. Narkotykiem jest nienawiść, usprawiedliwienie do użycia siły, pragnienie totalitarnej kontroli i tyranicznych rządów. Maska dobroci jedynie to przykrywa.”
https://www.youtube.com/watch?v=Pw0cvzBwM8Q
Od razu zaznaczam, że ten problem nie dotyczy tylko socjalizmu, a jest on dla mnie jedynie przykładem. Tak naprawdę każdy może w ten sposób myśleć, nawet na co dzień.
@kondon pozytywne rzeczy to tylko maska tyranii. Ratowanie ludzkiego życia to tyrania. Empatia to maska tyranii. A po czym to poznac że to maska? Wystarczy, że się kogoś nie lubi. I coś się znajdzie. Później już idzie lżej. Znajdziesz analogie że Stalinem, Leninem itp.
Widzę to inaczej. Gość ma gadane, ale jak się pozbędzie ozdobników to okazuje się, że to nie ma za wiele wspólnego z merytoryczną krytyką.
@5g3g Tu nie chodzi o "ratowanie życia", tylko o pretekst do określonych działań. Te "pozytywne rzeczy" nie są w ogóle istotne, one są jedynie maską. Prawdziwe cele, jak tyrania, są schowane głębiej.
"Po owocach ich poznacie"
No i mamy owoce - burdy w USA. Słaby sposób na "ratowanie ludzkiego życia".
Przepisałem Ci najważniejsze słowa z tego materiału (kawałek dalej też są bardzo ważne). Przemyśl je sobie na spokojnie, obejrzyj kilka razy. To dla Ciebie coś niezgodnego z poglądami, więc będziesz odczuwał dysonans i na pewno teraz się nie zgodzisz. Dlatego też widzisz tylko ozdobniki.
Powtórzę się jeszcze: ten problem nie dotyczy tylko socjalizmu, a jest on dla mnie jedynie przykładem. Tak naprawdę każdy może w ten sposób myśleć, nawet na co dzień.
Nie myśl o tym, jako o ataku na Twoje poglądy, ale jako o ludzkich słabościach, które można dostrzec nie tylko w socjalizmie.
@kondon jeżeli uważasz bez facet mówi coś mądrego to widać słyszysz to co chcesz usłyszeć. Co mądrego jest w erystyce, uogólnieniach, pomówieniach, porównywania do zbrodniarzy itp. itd.
I znowu-jezeli sprowadzasz ruch i jego owoce do burd, to znowu się pytam, czemu usilnie próbujesz zrobić z ratowania życia coś złego. Czy nie jest tak, że cierpisz dysonans poznawczy. Z jednej nie lubisz BLM więc przypisujesz im wszelkie zło, ale jednocześnie zdajesz sobie sprawę, że jednak np. klekajacy piłkarz nie powoduje burd, tylko działa kojąco na napięcia spoleczn i wywiera presję aby zmieniać świat na lepszy i ratować ludzkie życie.
@5g3g Tłumaczę Ci po raz kolejny, że jest to tylko dla mnie przykład i ten sposób myślenia nie dotyczy tylko socjalistów. Gdybym miał coś bardziej neutralnego, to bym Ci podrzucił.
Kompletnie nie rozumiesz istoty problemu.
Jest taka bardzo stara zasada: "po owocach ich poznacie". Te owoce właśnie widać.
Co konkretnie dobrego zrobili? Tylko bez górnolotnych hasełek.
Ja nie mam tutaj dysonansu, bo niezbyt interesuję się sprawą.
"działa kojąco na napięcia spoleczn"
Ja widzę wręcz przeciwne reakcje. Takie działania wywołują śmiech, bądź konflikty. Nawet jakiś piłkarz (który regularnie klękał, ale przestał) ostatnio skrytykował ten ruch, bo to pajacowanie niczego nie zmienia.
"wywiera presję aby zmieniać świat na lepszy i ratować ludzkie życie."
Prosiłem, żebyś nie opowiadał bajek.
@kondon rasizm w USA widziałem na własne oczy. Jest głęboki, widoczny na każdym kroku. I to właśnie jest opowiadanie bajek, że BLM jest winny tworzenia się napięć społecznych i wybór chu rozruchów. Winna jest bieda, brak perspektyw i doświadczany na każdym kroku nierówność w traktowaniu. Opowiadaniem bajek są twierdzenia, że BLM nic nie zmienił.że taki piłkarz klękając nic nie zmienia. Zmienia choćby w ten sposób, że powoduje dyskusje, a problemu nie zamiata się pod dywan.
Czy rabowano by sklepy i dochodziło by do zamieszek gdyby nie BLM? Moim zdaniem byłyby jeszcze większe, bo BLM jest próbą pokojowego rozwiązania problemu. Większość ludzi gdy ma problem próbuje załatwić go pokojowe. Dopiero gdy pokojowe drogi załatwienia problemu nic nie dają zaczyna być agresywna. To nie jest tak, że nagle zabito pierwszego czarnoskórego i wszystkim odbiło. Tych ofiar było dużo więcej, a ewidentne sprawy ( np. zastrzelenia studenta z Afryki w drzwiach jego własnego domu, bo podobno policjantom wydawało się że ma broń) kończyły się uniewinnieniem policjantów. Więc jeżeli ktoś nie może liczyć na sprawiedliwość w sądzie to co my pozostaje? Wysłuchanie co ruch BLM ma do powiedzenia, wdrożenie ich postulatów, uczciwy proces zabójcy z szansą na skazanie itd. to rzeczy uspakajające nastroje społeczne. Olejesz ich, zakazesz klękać, nie wprowadzisz w życie ich postulatów- możesz się liczyć z jeszcze większą fala protestów i agresji.
Popełniasz błąd pacjent, który ma zapalenie płuc i dostaje anybiotyk. Jak zagadasz do typowego polskiego pacjenta to usłysz że to nie zapalenie płuc spowodowało, że się źle czuje,, ale antybiotyk.
No właśnie.
@5g3g może dlatego że sami rozbójnicy krzyczą BLM? Skoro się identyfikują z BLM, skoro ruch BLM nie potępia tych rabunków, to znaczy że BLM popiera takie działania. Koniec kropka.
Ruch ALM powstał jako odpowiedź na BLM. Ruch ALM nie zwalcza czarnoskórych. Ruch ALM chce chronić WSZYSTKICH!
Dodatkowo mówisz że w USA rasizm jest na każdym kroku. Patrz, taki rasizm że były prezydent USA (Obama) jest czarny. Szczyt rasizmu.
Problemem jest mentalność czarnoskórych ludzi w tamtym rejonie. Te słynne gangi Los Angeles nie powstały znikąd.
W Polsce mamy podobny problem. Też mamy patorodziny. To nasze polskie slumsy. To nie w kolorze skóry jest problem. To w mentalności tych ludzi. Nikt im niczego nie zabrania, bo przecież jakimś cudem, mamy w kinie amerykańskim czarnoskórych. Inni są raperami. Nie widzę tu rasizmu.
Właśnie największymi rasistami są ci, którzy walczą z rasizmem, bo nie potrafią odróżnić rasizmu, od robienia w wała wszystkich.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 10 June 2021 2021 18:39
@5g3g
Co maja Wegry czy Polska z rasizmem w USA?
Tak, tam jest rasizm ale nie dotyka tylko osoby ciemnoskore. Bialym i Azjatom tez sie dostaje.
Rasizm stal sie jak szmata, ktora sie wszystko wyciera.
W Niemczech bialo-czarne malrzenstwo wparowalo do restauracji, ktora nazywa sie tlumaczac "U Maura" i poprosila o rozmowe z wlascicielem, bo nazwa jest rasistowska. Czarnoskory mezczyzna, ktory byl wlascicielem i Maurem, probowal im powiedziec, ze on jest wlascicelem. Ale ci wielcy obroncy poprawnosci i tolerancji nie uwierzyli mu, ze moze byc wlascicielem restauracji i nie chcieli z nim gadac nakazujac wezwac wlasciciela.
@rafik54321 Hasło alm powstalo by zwalczać blm i tylko do tego sluzy. Sorry, ale nie widziałem by było wypowiadane w innym kontekście. Nie wiem niby jak to ma " chronić wszystkich". Ale spoko.
Co do rasizmu w USA wystarczy pojechać. Byłem dość dawno, ale nie sądzę aby doszło do rewolucji. Nie obejrzysz w kinie, które przynajmniej stara się być poprawne. Rasizm nie dotyczy tylko czarnoskórych. Dotyka też Latynosów i Azjatów, choć w innym wymiarze. Nikt nie napisze na drzwiach kolorowych nie zatrudniamy. Zwyczajnie ich nie zatrudni. Dla nas w Polsce prawie wszyscy jesteśmy biali, czy jak to w USA nazywają -rasa kaukaska. Trochę się moi znajomi zdziwili jak się okazalo że jednak kaukaska nie są. Dziewczyna z nieco skośnymi oczami z największąym doświadczeniem i najlepszym angielskim znalazła pracę ostatnia... W chińskiej restauracji. Do kolegi o ciemnej karnacji ludzie mówili po hiszpańsku, znalazł w firmie zatrudniającej Meksykanów do porządkowania ogrodów. Polacy dłużej mieszkający w USA są często ostatnimi białymi w łańcuchu kierowniczym, którzy się muszą " użerać" z hindusami, latynosami itp. nie ma lekko. Jesteś kolorowy musisz być dużo lepszy od białego, żeby zdobyć posadę. Nie wszędzie, nie zawsze, ale jednak ciężej się przebić i koniec końców uderzysz w szklany sufit.
@5g3g @5g3g nie, hasło ALM robi to co powinno robić BLM.
Więc w USA jest rasizm do każdego na każdym poziomie. Jeśli tak stawiasz sprawę.
A myślisz że w Polsce to jest kolorowo? Że też sobie pyk znajdziesz porządną pracę? Weź przestań...
Zresztą, jedź sobie do USA, wpiernicz się do getta z tablicą BLM i przestań truć ludziom głowę. W Polsce mamy dość zmartwień.
@rafik54321 ja nie mam problemu ze znalezieniem porządnej pracy w Polsce.
Rasizm w USA. Za postać kokainy zwana crack'iem w ilości kilku gramów dostajesz taki sam wyrok jak za 500 gram innej odmiany kokainy. Różnica? Crack jest uważany za popularny wśród czarnoskórych, zwykła kokaina za popularna wśród białych. W los Angeles za te kilka g ram wsadzono kilkuset czarnoskórych , białych -ani jednego, choć różnica w popularności nie jest aż tak duża. Zwyczajnie prokurator ipolicja dochodziła do wniosku że jak czarnoskóry to diler, jak biały to miał na własny użytek.
@5g3g
O ile się dosyć często z @kondon nie zgadzam i ignoruję jego wypowiedzi bo są w bardzo podobnym tonie i zawsze z tym samym cytatem i filmikiem tak w tym przypadku muszę stwierdzić że ma rację że BLM to po prostu prowokacyjna akcja polityczna i ma gówno wspólnego z ratowaniem życia.
Mówisz że w stanach rasizm jest widoczny na każdym kroku, a jak nie ma być skoro sami go prowokują takimi zachowaniami, napadają na sklepy i na przechodniów, kradną na potęgę, dewastują mienie zwykłych obywateli i się jeszcze dziwisz że potem widać zachowania rasistowskie ?
Czarni co rusz powołują się na niewolnictwo żeby uzasadnić jacy to oni nie są pokrzywdzeni, tylko że na obecną chwilę nie ma już na świecie ani jednej osoby która by żyła w tamtych czasach (niewolnictwo zostało zniesione ponad 150 lat temu). Jak im się tak bardzo nie podoba kraj w którym żyją to niech sprzedadzą wszystko i niech wyp!erdalają mieszkać w Afryce. Dodatkowo najbardziej w stanach i w Anglii krzyczy o nierówności biedna patologia, a wykształceni albo chociaż rozsądnie myślący czarni starają się uczciwie poprawić swój los i im się to udaje (jak na przykład mojemu koledze który pracuje na wyższym stanowisku w zarządzaniu metrem w Londynie).
Mówisz że są ewidentne sprawy jak "( np. zastrzelenia studenta z Afryki w drzwiach jego własnego domu, bo podobno policjantom wydawało się że ma broń)", tylko że biorąc pod uwagę z czym na co dzień muszą się mierzyć policjanci w stanach to ta sprawa przestaje być taka oczywista, bo powiedzenie że niektóre czarne dzielnice są zezwierzęcone to obraza dla zwierząt, ciągłe przestępstwa i zachowanie niegodne żywego stworzenia. I po kilku wizytach w takich dzielnicach nie dziwię się że policjanci widzą wszędzie zagrożenie, bo tylko to ich trzyma przy życiu.
BLM nigdy nie potępiło napadów i nie odcieło się od zadymiarzy którzy się podawali za przynależących do tego ruchu więc dla zwykłego szarego człowieczka BLM popiera te napady i zadymy. Dodatkowo z gwałciciela, alkocholika i narkomana zrobili sobie świętego.
Na zakończenie zaproponuję tylko żeby wszyscy przestali żartować o Goerge Floydzie bo od śmiechu zaczyna brakować mi tchu.
@michalSFS Ty rasisto ;P
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 10 June 2021 2021 20:48
@5g3g Co ma wspólnego BLM z rabunkami? Choćby to że uczestnicy protestów dokonywali tych rabunków, osoby krzyczące BLM rabowały sklepy, sam ruch nigdy nie potępił ani nie odciął się od tych rozbojów.
Ponadto ruch Black Lives Matter jest rasistowski. Zresztą sama nazwa jest rasistowska. Spróbuj w USA użyć White Lives Matter to po miesiącu będziesz siedzieć za rasizm.
To samo jest z Black Power i White Power, te pierwsze to oznaka odwagi i bycia dumnym ze swojej "odmienności" itd. to drugie to rasizm :D
Zmodyfikowano 4 razy Ostatnia modyfikacja: 10 June 2021 2021 21:07
@5g3g Dobrze wiem, że rasizm był wcześniej i tego nie kwestionuję. Po prostu reakcje na ten ruch są zupełnie odmienne od pokazywanych przez Ciebie.
Tylko co wynika z tej dyskusji? Porozumienie, czy jeszcze większe podziały? Ja widzę głównie podziały. Znowu, to o to tak naprawdę chodziło? Dziel i rządź?
Nie widzę sensu w gdybaniu.
"Więc jeżeli ktoś nie może liczyć na sprawiedliwość w sądzie to co my pozostaje? "
"usprawiedliwienie do użycia siły"
Dziękuję, za przyznanie mi racji :) A konkretniej to Petersonowi.
Jak będę miał postulat "zamknąć czarnych" który uspokoi nastroje społeczne, to też go będziemy wdrażać?
Co to za argumentacja? Jeśli ktoś nie przestrzega prawa, to należy go właśnie zamknąć, a nie dostosowywać się.
Przy czym pokojowych protestów i działań zgodnych z prawem nikomu nie zamierzam zabraniać. Jak ktoś chce, to niech sobie klęka, czy to przed bogiem, czy przed czarnymi. Tylko niech innych do tego nie zmusza.
@Sanjzu Mógłbyś wyjaśnić co masz na myśli?
Często ten cytat i filmik wrzucam, bo często widzę ludzi tak się zachowujących - którzy chcą narzucać coś innym. Że to oni najlepiej wiedzą jak powinien wyglądać świat i ich należy słuchać.
Pytam serio i nie obrażam się. Liczę, że masz coś ciekawego do przekazania.
@5g3g Wybacz, że się wtrącę ale widzę, że argumenty przedmówcy do Ciebie nie trafiały. Ruch BLM miał tyle wspólnego z walką o życie, co węgiel kamienny z kamieniem węgielnym. Ich "walka o życie" sprowadza się do niszczenia wszystkiego, co na swojej drodze spotykały ich "pokojowe" manifestacje. Nie słyszałem nawet o jednej manifestacji BLM w której nie doszłoby do zamieszek, niszczenia mienia, napaści na białych mieszkańców okolicy itd. itp. niepotrzebne skreślić. Słyszałeś chociaż o jednej pokojowej manifestacji BLM? Bardzo proszę podaj namiary, chętnie zapoznam się z tą magiczną historią.
@kondon nie uspokoisz nastrojów społecznych wsadzając niewinnych. Dziwna masz wizję. USA ma długą historię mordów na czarnoskórych, których sprawcy nie ponieśli kary. I robiono wiele systemowo, aby tak to wyglądało. To że w końcu mają uczciwe procesy i zaczynają ponosić odpowiedzialność za swoje czyny zdaje się że to ty nazwałeś linczem. Oczywiście uważasz że to niesprawiedliwe, że został skazany za zabójstwo. I uważasz, że jestes obiektywny, bez uprzedzen. Myślę że większość z nas ma się za dobrych ludzi, sprawiedliwie osądzajacych innych. Bez uprzedzen.
@5g3g W którym miejscu chcę wsadzać niewinnych?
Zdaje się, że nie byłem to ja...
Nie osądzam ludzi, bo najczęściej nie znam sprawy tak dokładnie. Właśnie staram się zwracać uwagę, że nie wiemy wszystkiego i możemy się mylić.
Biorą pod uwagę, że piszesz do mnie, ale nie o mnie, to nie mam się do czego odnieść...
@kondon nie pisałem że chcesz wsadzać.
@yankers
Dałem Ci plusa, a nie widzieć czemu przypisało Ci minusa. Przypadek czy nie przypadek. W sumie nieistotne. W tym celu zamieszczam komentarz celem sprostowania. W pełni popieram Twoje stanowisko jak i innych kolegów i koleżanki piszących w tym samym tonie.
@5g3g Po co w takim razie napisałeś: "nie uspokoisz nastrojów społecznych wsadzając niewinnych"?
Wygląda to jak sugestia, że takie mam zdanie.
I super,klękać można przed Bogiem ,Białym Orłem i Żoną,a nie przed parchatą organizacją popierającą bandytę i robiącą na tym syfie burdel z demokracji w USA i Eu.
@rademenes_82 jako ruch jest z założenia pokojowy, walczy o prawa człowieka, o prawo do życia. Większość manifestacji idących pod hasłem BLM była pokojowa. Wśród tych "nie pokojowych" większość demonstrantów też była pokojowa. Dziwaczne masz wyobrażenie o tych wydarzeniach. Właśnie o to chodzi, że póki ludzie mogą liczyć że ich pokojowe działanie przyniesie zmiany, będą działać pokojowe. Nie wiesz jak byłoby źle gdyby zamiast BLM frustracje skanalizował agresywny w swych założeniach ruch, a nie ruch pokojowy do którego dołączyli się sfrustrowani i agresywni. Zawsze też znajdą się bandyci korzystający z różnych okazji. Jakoś nie widzę tego by ktoś napadał na ludzi czy rabował kierując się faktycznie hasłem BLM.
@kondon bezsensowne rozważania. Prosta sprawa. Chodzi o to by była szansa skazania podejrzanego o zabójstwo. Żeby te szanse nie zależały od koloru skóry ofiary i podejrzanego. Jeżeli liczne sprawy w których ofiara jest czarnoskóra, mimo ewidentnej winy, kończą sie uniewinnieniem to wzbudza to naturalny gniew. Przy kolejnej tego typu sprawie, podejrzenie że i ten proces nie będzie uczciwy. . Zwłaszcza jeżeli dana grupa społeczna identyfikuje się z ofiarami. Tu nie chodzi aby "wsadzić białych lub czarnych aby uspokoić nastroje społeczne. Tylko wsadzić winnych. Tak samo dać równe szanse wykazać swojej niewinności. Sugestię którą zawarłeś aby wsadzić czarnych aby uspokoić nastroje społeczne - jest z założenia nie logiczne. .. Nie uspokoi nastrojów społecznych wsadzając ludzi kierując się kolorem skóry, bo nie jest winą człowieka z jakim kolorem skóry się urodził
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 11 June 2021 2021 0:34
@yankers nie wiem co jest rasistowskiego w próbie zrównania praw . Bo przecież taki jest cel BLM , aby czarnoskórzy nie byli traktowani gorzej. Dziwne masz skojarzenia. White Power przecież nie dąży do tego, aby biali mieli te same prawa co czarni.
@5g3g Załóżmy, że ten policjant zrobił wszystko zgodnie z procedurami. Czy ten ruch wtedy nie będzie domagał się niesłusznej kary? Czy nie będzie w negatywny sposób wpływał na sprawiedliwość?
Z doświadczenia wiemy, że równie w takich sprawach bywa. Ja nie wiem jak tutaj było i nie osądzam.
"Myślę że większość z nas ma się za dobrych ludzi, sprawiedliwie osądzajacych innych. Bez uprzedzen."
Może to Ty jesteś tutaj uprzedzony? Nie twierdzę tego, sam się zastanów.
A tak w ogóle tym cytatem znowu przyznałeś rację Petersonowi :)
"Nie muszę ich nawet świadomie zauważać, bo mam tę maskę dobroci, więc mogę pozwolić ”demonicznym siłom”, będącym częścią ludzkiej psychiki, na swobodne działanie, jednocześnie mówiąc, że jestem dobry.”
"Wysłuchanie co ruch BLM ma do powiedzenia, wdrożenie ich postulatów (...) to rzeczy uspakajające nastroje społeczne."
Ta argumentacja też jest bez sensu. Z wsadzaniem WINNYCH się zgadzam.
Ja wiem, że nie uspokoi, tam było założenie, nie fakt.
@5g3g "Jakoś nie widzę tego by ktoś napadał na ludzi czy rabował kierując się faktycznie hasłem BLM." - To ciekawe bo biali mieszkańcy okolicy przez którą szła manifestacja, byli napadani.
BLM nawet z założenia nie jest pokojowe, jedno z głównych ich haseł to te aby czarnoskórzy mogli decydować o zatrudnianiu i zwalnianiu policjanta, wystawiania wezwań i decydowania o konsekwencjach dyscyplinarnych i sprawowania kontroli nad finansowaniem policji przez miasto.
Śmieszy mnie gdy BLM protestuje tylko wtedy jak biały policjant zabije czarnego. Jak czarny zabije czarnego to nie ma protestów.
Tak w ogóle sprowadzanie wszystkiego do koloru skóry to rasizm. To samo z protestami po śmierci GF, założyli że policjant go zabił bo był biały a GF czarny i to na 100% mord na tle rasowym, bo biali zabijają tylko ze względów rasowych (takie twierdzenie jest rasizmem wobec białych).
Równie dobrze można powiedzieć że rasistą był czarny policjant który w 2014 roku w Chicago zabił białą ciężarną kobietę, tyle że mu nie wlepili morderstwa trzeciego stopnia a pierwszego i nikt nie oskarżył go o rasizm.
Powiedz jeszcze że statystyki z więzień to też rasizm. Statystyki dotyczące tego że czarni zabijają więcej białych niż biali czarnych, też są pewnie przekłamane :)
Czemu tylko czarni mają taką psychozę na tle swojego koloru skóry?? Czemu Azjaci czy Indianie tak nie wrzeszczą?? Czemu Latynosi tak nie wrzeszczą o rasizmie ze strony białych??
Wg. czarnego jeśli nie mieszkasz w getcie, dobrze uczyłeś się w szkole i masz dobrą pracę, to nie jesteś czarny choćbyś był najbardziej czarnym człowiekiem na tej planecie.
Miałem firmę w USA. Dostałem raz pozew o rasizm. Wiesz czemu? Bo na 14 kandydatów jeden był czarny i go nie zatrudniłem. Pewnie nie zatrudniłem go przez kolor skóry a nie przez to że nie miał żadnych kwalifikacji aby zacząć pracę. W sądzie przegrałem, bo wziąłem gorszą papugę i nie dało się wytłumaczyć że na stanowisko zbrojarza-betoniarza trzeba mieć ukończoną odpowiednią szkołę lub kursy, czego on nie miał. Wg. sądu odrzuciłem go na starcie przez kolor skóry, dlatego też nie zaprosiłem go nawet na rozmowę kwalifikacyjną.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 11 June 2021 2021 0:56
@yankers może dlatego, że gdybyś choć poznał zarys histrorii USA to byś wiedział czemu czarnoskórzy obywatele mają duże obawy co do uczciwości procesu białego podejrzanego o zabicie czarnoskórego. Wiele tego typu procesów było parodią sprawiedliwości. Takich spraw było wiele, w tym całkiem niedawnych. Wydaje się, że te które ujrzały światło dzienne są ledwie wierzchołkiem góry lodowej. Nie każdy czarnoskóry zostaje zabity przed kamerami. Była taka sprawa chłopaka (dzieciak miał chyba z 13 lat) z Chicago który pojechał na południe. Podobno zagwizdał na widok białej dziewczyny. Przyszli po niego w nocy, uprowadzili i zamordowali. Było ciało, świadkowie, którzy wskazali porywaczy- szeryf i prokurator udowadniali, że to nie jest ciało chłopaka, a sam chłopak zwiał jak go tylko delikatnie postraszyli podejrzani. Wyrok był uniewinniający. Oczywiście prokurator i szeryf nie byli konsekwentni - matce wydali ciało, które rzekomo nie należało do jej syna . Później oskarżeni opisali ze szczegółami jak chłopaka zabili.
Była sprawa policjantów którzy zastrzelili studenta z Afryki bez jakiejkolwiek przeszłosci kryminalnej w drzwiach jego domu. Podobno mśleli że trzyma broń, a okazało sie ze to klucze. Z bliskiej odległości wpakowali w niego coś ze 40 kul. Wydaje się, że była to egzekucja tylko pomylili czarnucha. Znowu kombinacje, przenieśli sprawę do najbardziej białego i rasistowskiego hrabstwa w całym stanie,. Ława przysięgłych złożona z mieszkańców stwierdziła , że policjanci są niewinni, działali tak jak ich wyszkolono itp. Można tak długo. Tu nie chodzi o to, że nie lubią białych, są rasistami, dlatego protestują. Oni wiedzą jak do tej pory kończyły się tego typu procesy. I widać oczywiście pewien postęp. Jeszcze niedawno tego typu sprawa skończyłaby sie tylko przymusowym urlopem dla policjanta.
@kondon ja widziałem nagraniea przechodniów. Policjanci byli informowani wielokrotnie przez przechodniów, że facet wygląda na umierajacego, później że wygląda jakby stanęło mu serce, że nie oddycha itp. Wszystko trwało sporo czasu. Próbowali podejśc ale policjanci im nie pozwalali. Twoje założenie jest takie- że może zostali błędnie wyszkoleni, może procedury są złe, więc może są winni. Tyle czy to nie przypomina gorszej wersji tłumaczenia- ja tylko wypełniałem rozkazy. Bo tu nawet nie było rozkazu. Są dorośli, zdrowi psychicznie, nie upośledzeni umysłowo, nie byli ubezwłasnowolnieni. Więc odpowiadają za swoje czyny.
@5g3g Tam znowu było założenie. Po prostu różnie z takimi ruchami bywa i nie warto im do końca ufać.
Ja sam nie wiem i nie oceniam.
Od początku nie odnoszę się do konkretnej sytuacji, tylko do samego sposobu myślenia.
Powiedział Polak po angielsku w Internecie, nie wiedząc, że próbuje zrobić z hasła wielki wodospad tolerancji, gdy naprawdę wciska hasło, które się pojawiło, gdy anony poczuły się pominięte, gdy zaczęto mówić o pozostałościach niewolnictwa.
@5g3g Historię USA znam aż za dobrze. Tyle że opieranie tego co jest teraz na historii to idiotyzm.
Zresztą czarni sami się izolują. Największymi rasistami w USA są akurat czarni, wiedziałbyś to gdybyś naprawdę zainteresował się tematem i kilka lat pożył w USA.
Co do procesów, one są wypaczone w większości stanów. Takie sytuacje jak opisujesz zdarzają się niezależnie od koloru skóry ofiary.
Zrzucanie wszystkiego na kolor skóry to rasizm w najczystszej postaci.
@yankers Przypisywani rasie jakieś uniwersalnych cech jest rasistowskie. Więc tak - interesując sie tematem mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że jesteś jednym z największych rasistów jakich spotkałem. Idąc twoim tokiem rozumowania należałoby stwierdzić że jesteś "czarny", ale osobiście mam gdzieś jaki jest kolor twojej skóry.
Co do reszty wywodu- ja nie zrzucam "wszystkiego na kolor skóry". Nie twierdzę, że jesteś rasistą bo jesteś biały, żółty, zielony, czarny, czy różowy. Tylko z powodu treści twoich wypowiedzi, które okreslają kim jesteś.. Pokazanie konkretnych zdarzeń, przepisów prawnych, statystyk, które wyraźnie mają podłoże rasistowskie, nie jest rasizmem. Ja nie przypisuje ich całej rasie. Nie patrze na kolor skóry osób za nie odpowiedzialnych. Ja pokazuje- ten i ten gość zabili czarnoskóre dziecko, które podobno zagwizdało na białą dziewczyną. Szeryf i prokurator którzy dążyli do ich uwolnienia, mimo przytłączajacych dowodów byli rasistami. Ława przysięgłych która ich nie skazała- musiała być motywowana rasizmem. Przepis który skrajnie nierówno traktuje dwie postacie tego samego narkotyku, bo jedna używana jest częściej przez czarnoskórych- jest rasistowski. Różne traktowanie oskarżonych w identycznych sprawach w zależności od koloru skóry- jest rasistowskie. Nie jest rasistowskie mówienie o tym. Niesprawiedliwości w sądzie się zdarzają, ale jak statystycznie częściej zdarzają sie przedstawicielom jednej rasy to o czym to świadczy?
Orban ich tłamsi, ale decyzja z jajem
OdpowiedzCh#j mnie to obchodzi.
OdpowiedzKlęczy ten, który czuje się winny, choć nie wiem z jakiego powodu ktokolwiek miałby się czuć winny za działania drugiego człowieka.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 8 June 2021 2021 16:11
Odpowiedz@SkrajnieCentrowy
Zapytaj tych którzy domagają się od Niemców, Rosjan, Ukraińców, Czechów, Szwedów, Francuzów etc. etc. by przepraszali Polaków za zdarzenia sprzed 70, 80 a nawet 400 lat.
@BrickOfTheWall Niemcy przepraszali, o ile dobrze pamiętam.
@daclaw nie wszystkich tak samo byli tacy których przepraszali bardziej :) a zgadnij gdzie była największa zadyma ?
@BrickOfTheWall
Po pierwsze chodzi o państwo niemieckie a nie NIemców jako takich. Państwo niemieckie nie rozliczyło sie jeszcze ze swoją przeszłością. Dzieła sztuki zrabowane w Polsce nadal są w niemieckich PAŃSTWOWYCH muzeach.
@BrickOfTheWall Niemcy przepraszali. Rosjanie nigdy nie przeprosili choć ci co brali udział w zniewoleniu nadal żyją :)
To samo z Ukraińcami, mordercy Polaków nadal żyją i nigdy nie przeprosili.
Co innego domagać się przeprosin od tych którzy wyrządzili krzywdę a co innego domagać się przeprosin od któregoś tam już pokolenia bo ich prapraprapradziadkowie rypali na jakiejś farmie u białego bo w Afryce rodzina sprzedała ich za worek ryżu.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 11 June 2021 2021 1:00
@daclaw
PR i marketing nie opierają się na logice ale na socjologii i psychologii.
W tym wypadku gest kosztujący 0 EUR przełożył się na kontakty handlowe dające DUŻO EUR
@yankers
I tu mamy samo sedno. Brak rozróżnienia między rzeczywistością a symboliką (bo takie przepraszanie to jedynie symbol bez skutków prawnych) - naciął się na to pewien papież gdy pewien cesarz ubrany w wór pokutny przepraszał go w mieście Canossa.
Poza działaniem PR dla klubu lub celebryty jest to aktywność idealnie obojętna. Zawodnicy klubu lub "gwiazdy" będą chętnie klękać jeżeli spece od PR wyliczą, że pójdą za tym WYMIERNE korzyści.
A jakie korzyści materialne lub wizerunkowe można mieć na Węgrzech na przepraszaniu Murzynów????
BRAWO,
OdpowiedzSłuszna decyzja. Nie mają powodu przed kimkolwiek klękać. BLM walczy jawnie o uprzywilejowanie czarnych, marzą im się biali niewolnicy, a biali już przed nimi klękają?
Odpowiedz@Rhanai biali tracą jaja i od dłuższego czasu stają się frajerami do dojenia szmalcu
Bardzo dobra
OdpowiedzPolacy nie klękali, Czesi i Węgrzy też nie! Brawo!
OdpowiedzNie będziemy się kłaniać czarnuchom.
@ToTutaj Myślę, że walki o prawa Aborygenów, względnie o prawa wyborcze pigmejskich kobiet nikt od Międzymorzan nawet nie oczekuje (bo mało kto pamięta o naszym istnieniu). Ale tego też zawsze można odmówić, chociaż nikt nie pyta i poczuć to rozkoszne mrowienie narodowej dumy...
Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 10 June 2021 2021 13:40
@ToTutaj
Nie wiem dlaczego mieliby klekac ale mowienie o Murzynach czarnuchy jest strsznie burackie.
@ToTutaj
Uklękną, zobaczysz że uklękną, Polacy już mało nie uklękli przed malutką Islandią, Czesi ze Slavii też gierojów zgrywali nie chcieli klęknąć razem z Arsenalem, to klęknęli pełni poniżenia przed Arsenalem.
@Puolalainen Dla czarnego (słowo murzyn jest obraźliwe) jesteś białasem i to słowo akurat jest w porządku tak??
Jest masa takich przykładów.
Za White Power idzie się do więzienia, za Black Power ludzie nazwą cię człowiekiem dumnym z tego jaki jesteś...
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 11 June 2021 2021 1:03
@yankers
Slowo Murzyn nie jest rasistowskie, choc czasami tak jest uzywane. Tu trzeba patrzec na kontekst.
Nikt mnie jeszcze nie nazwal bialasem ale w Europie to chyba nie jest takie popularne, by mowiac o innych mowic: bialy mezczyzna, czarna kobieta jak to w USA jest. Choc ostatnio to sie zmienia.
Jakby ktos mnie nazwal bialasem to bym to olala, bo jestem biala i nie mam z tym zadnego problemu. Co wiecej, nie mam na to wielkiego wplywu, wiec jak komus to przeszkadza to jego problem.
To fakt, White Power jest zle a Black Power jest cacy. Dla mnie jedni jak i drudzy sa glupi.
Jak w tym starym dowcipie: "Негров у нас нет..."
OdpowiedzDoskonała! To nie sarkazm...
Odpowiedzbardzo dobra
OdpowiedzA niby dlaczego maja klękać? W naszej części Europy nie było niewolnictwa i wyzysku murzynów. Niech się wstydzą i przepraszają sprawcy. A ta cała zabawa idzie w złym kierunku, a co z Indianami czy Azjatami którzy też lekko w USA nie mieli w przeszłości.
Odpowiedz@Hufnal Indianie robią pieniądze na kasynach a Azjaci wolą poprawiać swój dobrostan ciężką pracą ;)
@Hufnal
Ale jest współcześnie wszechogarniający rasizm.
ktoś powie dlaczego akurat piłkarze przed meczami???
OdpowiedzBez sensu piszesz. Nikt o walce nie słyszał więc co ma odmawiać?
OdpowiedzTylko czemu zadecydował związek, a nie piłkarze?
OdpowiedzA dlaczego mieliby KLĘKAĆ?
OdpowiedzKlękać nie ma powodu, tak samo jak nie ma powodu pogardliwie wyrażać się o ludziach z innym kolorem skóry. Pogarda dla drugiego człowieka to objaw własnych kompleksów i niskiego poczucia własnej wartości, które próbujemy nadrabiać poniżaniem innych.
Odpowiedzbardzo dobra, cały czas jesteśmy atakowani z lewa i prawa jakimiś "głębszymi przemyśleniami" czemu nikt nie robi rzeczy ważnych dla ludzi, dla nas, gdzie opieka zdrowotna, gdzie wolność sumienia, że kary dla przestępców.
OdpowiedzPomysł oczywiście dobry, co nie zmienia faktu, że dyktatura ma się dobrze.
Odpowiedza po co klękać przed wyznawcami kryminalisty i ćpuna?
Odpowiedzklękanie to chyba forma jaką przyjął policjant na Floydzie, tak tylko mówię;)
OdpowiedzNajlepsza z najlepszych. Bravooo!!!
OdpowiedzI dobrze. Nikt nie mówi o rzezi białych w RPA bo nie wypada bo przecież przodkowie białych mordowali pierwsi
OdpowiedzJedyna słuszna
OdpowiedzW sumie popieram, bo ruch BLM jest ultra rasistowskie...
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 10 June 2021 2021 19:51
OdpowiedzNie ufaj czarnym.
OdpowiedzKiedy TVPIS napisze o tym https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/jawnosc-rozpraw-cywilnych-ograniczenia-nalozone-przez-pis/2tkblnl
OdpowiedzMyślę, że to dobra decyzja. Imprezy sportowe, w tym mecze, powinny być wolne od wszelkich politycznych czy ideologicznych zachowań lub gestów.
OdpowiedzJak niemieckie rodziny pójdą siedzieć za swoich dziadków to można by rozważyć klekanie. Ale takto to głupota.
OdpowiedzW ch**j dobra decyzja!
Odpowiedzco kogo obchodzi co było rok temu?
OdpowiedzNo to teraz ja. ZNalazłem 2 piękne hasła, niejako pokrewne:
Odpowiedz1 Black oLives Matters
i
2 Black Sabbath matters.
Pozdrawiam normalnych
A kogo obchodzi jakaś trzeciorzędna reprezentacja? W grupie Niemcy, Francja, Portugalia, jak w bilansie meczów grupowych będzie tylko jedna cyfra po stronie strat to Węgrzy będą mogli mówić o sukcesie.
Odpowiedzzaczyna mnie to wpieprzać to ALM. Mam nadzieję że Polacy też nie będa klękać
OdpowiedzJa ja k*rwa kocham Węgry.
Odpowiedznajlepsza
OdpowiedzPrzynajmniej ktoś mądry! Dlaczego Europejczycy mają klękać w imię przeprosin za niewolnictwo i ogólnie to, co działo się i dzieje w USA?!
OdpowiedzHaHa, karma wraca! Kto nie wyszedł nawet z grupy? Rasizm karze się sam.
Odpowiedz