Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
183 191
-

Zobacz także:


I Innuendo84
+3 / 7

Pobocza by lepiej porobili dla rowerzystów.

Albo drogi, które nie przejeżdżają przez wszystkie wsie.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 11 May 2022 2022 13:06

Odpowiedz
agronomista
-1 / 1

@Innuendo84 My akurat mamy strasznie rozproszone osadnictwo. U nas wszędzie ktoś mieszka. Choćby to były trzy chałupy na krzyż i dwie stare stodoły. Oczywiście zaraz jest teren zabudowany.

P PaniMisiaczkowa
+3 / 11

Bo to jest oczywista oczywistość, że drzewa znienacka wyskakują na drogę i powodują wypadki.

Odpowiedz
R konto usunięte
-2 / 10

@PaniMisiaczkowa
Znienacka to ci może jakieś zwierzę wyskoczyć na drogę. Szkoda drzew, ale tak jest bezpieczniej.

A Acxr
+1 / 7

@PaniMisiaczkowa Co powiesz kiedy ktoś z Twojej rodziny będzie ratował się przed debilem wyprzedzajacym na czołówkę i zderzy się z drzewem? Że też wyskoczy?

Eaunanisme
+2 / 8

@RemiMalek Co nas powstrzymuje przed wycięciem wzdłuż wszystkich dróg lasów w celu utworzenia bezpiecznego bufora chroniącego przed wyskakiwaniem zwierząt? Myślę, że dodatkowe 300m wybetonowanej przestrzeni po obu stronach drogi zapewni 100% bezpieczeństwa.

Oczywiście żartuję. Mam nadzieję, że Ty również.

E Elathir
+4 / 4

@RemiMalek no właśnie to jest kwestia dyskusyjna. Pomimo znaczącej wycinki w latach 2004-2008 liczba śmiertelnych wypadków nie spadła po zderzeniach. Zamiast uderzyć w drzewo metr od drogi auta uderzały w takie 10 metrów od drogi.

Problemem jest stricte nadmierna prędkość. Na zachodzie (zwłaszcza w Skandynawii) już od jakiegoś czasu panuje przeciwne myślenie.

https://spidersweb.pl/autoblog/drzewa-wzdluz-drog-badanie/

P PaniMisiaczkowa
+1 / 1

@Acxr Powodem wypadku wciąż będzie debil a nie rosnące drzewo. Słupki też zdemontujesz, bo można w nie uderzyć. W słup energetyczny też.

R konto usunięte
-2 / 14

Niestety, ale dobrze że tak zrobili. Fajnie to wygląda, ale jakby nie było, stwarza dodatkowe zagrożenie.

Odpowiedz
E Elathir
0 / 4

@RemiMalek no właśnie to jest kwestia dyskusyjna. Pomimo znaczącej wycinki w latach 2004-2008 liczba śmiertelnych wypadków nie spadła po zderzeniach. Zamiast uderzyć w drzewo metr od drogi auta uderzały w takie 10 metrów od drogi.

Problemem jest stricte nadmierna prędkość. Na zachodzie (zwłaszcza w Skandynawii) już od jakiegoś czasu panuje przeciwne myślenie.

https://spidersweb.pl/autoblog/drzewa-wzdluz-drog-badanie/

DjAbra
+2 / 4

@RemiMalek zagrożenie to stwarzają idioci za kierownicą co im się wydaje że "jeżdżą szybko ale bezpiecznie". drzewa takich przygłupów skutecznie eliminowały z dróg. drzewa przy drodze są więc bardzo pożyteczne.

B bertpoz
0 / 0

@Elathir no BEZ PRZESADY. Takie drzewka, to sobie mogą rosnąć na wiejskiej drodze, a nie drodze MIĘDZYMIASTOWEJ. W Polsce po prostu nie mamy dróg - więc albo musimy wybudować drogi szybkiego ruchu albo wyciąć te drzewa.

E Elathir
0 / 0

@bertpoz jak to nie mamy? Większość dróg kategorii S oraz wszystkie Autostrady są dostosowane do dużej prędkości. To na zdjęciu to maks. droga wojewódzka, tutaj ta wycinka nie miała sensu.

Zwłaszcza, że jak pokazuje praktyka, kretyn pędzący 120 drogą jednopasmową jak nie o drzewo to zabije sie o rów z boku drogi, większy kamień lub samochód z naprzeciwka.

Paradoksalnie wszelkie przeszkody zwiększają bezpieczeństwo bo zmuszają do ostrożniejszej jazdy, czyli wolniejszej.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 13 May 2022 2022 8:40

A Asah3220
-2 / 6

Drzewa wzdłuż drogi miały zastosowanie 100 lat temu i dalej, gdy dawały cień. Aktualnie większość aut ma klimatyzację i drzewa wzdłuż drogi stwarzają tylko zagrożenie.

Odpowiedz
Z Zeter
-1 / 5

I bardzo dobrze, drzewa nie powinny rosnąć przy drodze. Pełno przez to wypadków śmiertelnych. A co do produkcji tlenu, to najwięcej dają oceany i młode drzewa.

Odpowiedz
I Iiyrryyr3iit
+1 / 3

@Zeter ja bym wyciął wszystkie lasy w Polsce. Będzie więcej miejsca na domy

Nidwer
+1 / 1

SZYSZKO zaczął walczyć z kornikiem drukarzem i po śmierci jego walka trwa nadal - PIS wszystko dosłownie wszystko musiało w naszym kraju rozkraść zniszczyć popsuć obrzydzić zpie...ć. NAWET za cara pod zaborami tak nie wycinali drzew w Polsce jak obecnie. Przykładem groteski i debilizmu są rewitalizacje parków w miastach gdzie tylko beton i kostka zamiast trawy i drzew.

Odpowiedz
G geruda
+2 / 4

Przyczyny wypadków drogowych dane za 2020
wymuszenie pierwszeństwa przejazdu – 5 708;
niedobranie prędkości do warunków panujących na drodze – 5 516;
nieprawidłowe wykonywanie manewrów – 3 791;
nieustąpienie pierwszeństwa na przejściu dla pieszych – 2 318;
brak bezpiecznej odległości między pojazdami – 1 535.
Jak wskazują statystyki 30% wypadków odpowiada nadmierna prędkość.
Jednym ze sposobów zmniejszenia prędkości jest ograniczenie szerokości drogi czyli popularne wysepki przed miejscowościami. Drzewa rosnące orzy drodze mogó pełnić podobną funkcję, a jeżeli komuś nadal przeszkadają można zastosować przed nimi bariery takie same jak ciągną się wzdłuż prawie całej zakopianki. Innym przykładem niech będzie A4 za Wrocławiem w stronę granicy, tam nawet pasa awaryjnego nie ma a jedynie zatoczka co parę kilometrów a ruch ogromny.
Jak widać na zdjęciu poza drzewami ciągną się pola, w lato nie ma problemu, niemniej zimą, przy intensywnym opadzie śniegu, bez drzew będą się tworzyły zaspy.
I na koniec przy przy drogach ekspresowych i autostradach teren przyległy do drogi powinien być pozbawiony drzew co wynika z prędkości i natężenia ruchu na tch drogach, ale wycinanie wszystkiego przy bocznych drogach to poroniony pomysł.

Odpowiedz
D dejacek
0 / 0

W Polsce nie ma rzetelnych statystyk dotyczących przyczyn wypadków. Prędkość- bo tak wpisał w protokół ćwierćinteligent po zawodówce... Tymczasem w przedstawionej sytuacji oczywiście dobrze zrobiono wycinając drzewa. W takich pięknych alejach na co drugim drzewie wisi krzyżyk upamiętniający ofiary wypadku

Odpowiedz
B bertpoz
0 / 0

Ta droga powinna być poszerzona - NIE MA POBOCZA, a takie drzewa, to nie wzdłuż drogi się sadzi.

Odpowiedz