Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
135 143
-

Zobacz także:


F Fim
+8 / 8

Nie wiem jak jest w innych krajach, ale w Polsce zgodnie z przepisami znak B16 (ograniczenie wysokości) powinien wskazywać wartość zaniżoną o 50 cm (czyli jak na znaku jest 3,5m, to np. wiadunkt ma prześwit 4m w najniższym punkcie nad jezdnią).
Podobnie znak B15 (ograniczenie szerokość) ma tolerancję 1m, czyli mamy rezerwę po 0,5m z każdej strony.
Jeżeli pomimo tego ktoś zahaczy, to rzeczywiście nie zna wymiarów pojazdu.

Odpowiedz
A Agitana
-1 / 3

@Fim Kazdy instruktor od ciezarowek ci powie, ze jak jest 3,8m a twoj pojazd ma 3,85m to nie wjezdzaj.

P konto usunięte
-3 / 3

@Fim a ty jak sié potkniesz to znaczy, ze nie umiesz chodzic? Kazdy ma prawo sie zamyslic.

Y yankers
+4 / 4

@Fim Ale wiesz że to tylko teoria nie mająca nic wspólnego z praktyką? A znaki często po remontach dróg i wylaniu nowej warstwy asfaltu, nie są zmieniane?

A jeśli ktoś zahaczy, to najczęściej jest to wina pneumatyki i tego że pojazd się nie obniżył. Tak tak, ciągniki siodłowe i większość ciężarówek ma możliwość opuszczenia na "poduszkach". Autobusy praktycznie wszystkie wyprodukowane po 1990 mają tą opcję :)

3 albo 4 lata temu stawiałem wiadukt nad jedną z dróg krajowych, wiesz jak oznaczyli wysokość pod nim? Wg. planu a nie rzeczywistej, nawet nie mierzyli, pomimo że po postawieniu wiaduktu, droga pod była remontowana i wylewana była nowa warstwa bitumiczna :)

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 24 February 2023 2023 13:06

ZONTAR
0 / 0

Niestety wysokość na znakach rzadko odzwierciedla rzeczywistość. Ktoś by pomyślał, że zmierzą, sprawdzą nachylenia i wypiszą ile jest rzeczywiście z jakimś buforem. No ale często jest tak, że w papierach tu ma być taki znak, to jest. Stąd też tak duże bufory, bo może wiadukt osiadł, może nawierzchnię zmienili, może coś. Może być tak, że się 10 razy zmieścisz pod ten wymiar i na pewniaka wjeżdżasz, a za 11 razem było niżej.

T Tomasz1977
+4 / 4

Bo to nie jego auto, ale np. firmy
Albo w przypadku tuneli w kształcie omega Ω wysokość po bokach jest znacznie mniejsza niż na środku

Odpowiedz
F Fim
+3 / 3

Kierowca ruszając w trasę dla swojego dobra powinien znać wymiary i wagę auta. Dla ponad gabarytów trzeba mieć zezwolenie i trasa oraz termin przejazdu uzgadniane są indywidualnie z zarządcą dróg.
Wysokość wiaduktu czy tunelu podawana jest dla najniższego punktu nad pasem drogi. Jak padów jest więcej, to czasami są osobne znaki dla każdego. Jak kierowca jedzie poboczem i przychaczy, to jego problem.

JanuszTorun
+1 / 1

@Fim -- Jeżeli tunel pod wiaduktem ma przekrój okrągły, to najniższa wysokość wynosi 0.
W takim przypadku chyba trzeba by podawać wysokość przy danej szerokości pojazdu.

F Fim
-1 / 1

To jezdnia musiałaby zajmować całą szerokość tunelu od ściany do ściany. Na pewno są znaki ograniczające wysokość i szerokość pojazdu tak, żeby się zmieścił. I nie ma co kombinować pchać się na siłe autem za szerokim, ale bardzo niskim albo za wysokim, ale bardzo wąskim.

K K64
0 / 0

@JanuszTorun
Jeżeli przekrój nie jest prostokątny, to podaje się maksymalną wysokość pojazdu nad każdym pasem ruchu i pasy ruchu są wtedy odsunięte od brzegu tunelu. Szerokość pasa ruchu dla tuneli, w których dopuszczono ruch ciężarówek musi wynosić co najmniej 3,5 m, więc jeżeli kierowca zna wysokość pojazdu i jedzie zgodnie ze znakami przed wjazdem, to nie ma możliwości żeby nie zmieścił się na swoim pasie ruchu i zawadził o sklepienie.

J jakisgoscanonim
0 / 0

@Tomasz1977 Co nie zmienia faktu, że jak ktoś dużym pojazdem wjedzie w taki tunel, to sam jest sobie winien, że jest takim debilem nie ogarniającym oczywistego faktu jak różne wysokości w tym samym tunelu przez zaokrąglenie. Szczególnie, że w paru z tych zdjęć pokazujących utkniętych pojazdów w tych okrągłych tunelach, są naprawdę małe zaokrąglone tunele, które są tylko dla zwykłych, mniejszych aut z oczywistego powodu, gdybym miał sporego terenowego auta, to bym nie wjechał po prostu w taki tunel, a co dopiero jakimś vanem, to żeby próbować wjechać jakimś tirem to trzeba mieć mocno nie tak z mózgiem.

gstrzeg
+2 / 2

Zdjęcie z garbusami na lawecie: I tak powstał pomysł garbusa w kabrio

Odpowiedz
D daclaw
+2 / 2

Wielu kombinuje na zasadzie: "no przecież przyjęli jakiś margines bezpieczeństwa, to nie może być na styk". Wielu, wg tej samej filozofii, jeździ autem na głębokiej rezerwie.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 24 February 2023 2023 11:37

Odpowiedz
J jakisgoscanonim
+1 / 1

Przy ostatnim padłem :D.
Faktycznie wiele z tych to bardzo głupi kretyni. Jednak to, że jadąc nie obniża się kontenera swojego pojazdu, to już jest totalny debilizm jak to w zdjęciu z przewróceniem tablicy drogowej podniesionym na maksa kontenerem. Nie ogarniam tego, czemu oni nie mogą po prostu obniżyć kontener? I w ogóle jest to legalne jeżdzić tak z podniesionym kontenerem, przecież to stwarza niewątpliwe zagrożenie?

Odpowiedz
C cichooddycham
0 / 2

Raz jeden generał do pilota powiedział :zmieścisz się ...Poszło potem do piachu 97 ludzia...

Odpowiedz
A Asienieboje
0 / 0

Drugie zdjęcie, to Edynburg. Taka sytuacja zdarza się tam dość często. Są znaki, ale kierowcy mają je w d*pie...

Odpowiedz