Demotywatory.pl

Menu Szukaj

No to lecimy...

www.demotywatory.pl
+
223 225
-

Zobacz także:


H konto usunięte
+1 / 5

I teraz bym pokazała ten film zwolennikom nie zapinania pasów. Ciekawe czy ktoś by to przeżył, gdyby nie sznury niewoli.

Odpowiedz
T Tomek59
+1 / 1

@hade4x Taa, tylko tam mają profesjonalne pasy i nie mają poduszek powietrznych, fotele przystosowane - tak tylko mówię.

Osobiście zapinam pasy, ale te nasze pasy to mogą tak dobrze nie zadziałać, szczgólnie jak są źle zaciągnięte, żle dopasowane, albo masz zwyczajnie kurtkę na sobie.

H konto usunięte
+1 / 1

@Tomek59 jak najbardziej się zgadzam. Ostatnio zostałam też uświadomiona, że ma znaczenie sposób w jaki zapinamy pasy. Czy są w odpowiednim miejscu jeśli chodzi o kości miednicy. Człowiek całe życie się uczy.

J jakisgoscanonim
+2 / 4

Potężne zabezpieczenie, a do tego mocarna psychika ludzi, zupełnie jakby gdyby robili to codziennie.

Odpowiedz
D daclaw
+2 / 2

@jakisgoscanonim Przecież robią. Wypadki są wpisane w sporty motorowe, tak samo jak upadki w łyżwiarstwo, narciarstwo i sztuki walki. Cała sztuka w tym, aby, oprócz zabezpieczeń, zachowywać się odpowiednio. Nie znam się za bardzo, ale widzę sens w tym, co oni tu robią - zdaje się, że starają się utrzymać pozycję wyprostowaną i wpasować się w fotel, możliwie unieruchamiając głowę (fotel ma stosowne profile). Dobrze mi się wydaje?

J jakisgoscanonim
+1 / 1

@daclaw Oni są po prostu zabezpieczeni, więc no raczej nie mogą nie mieć pozycji wyprostowanej, bo siłą rzeczy wymuszają to prawdopodobnie specjalistyczne i dopasowane pasy bezpieczeństwa. Nawet nie muszą się wpasować w fotel, bo i tak o to dbają te same pasy, więc nie mogą nie wpasować się w fotel, bo już to robią pasy, które chcąc nie chcąc ich wpasują do foteli. Tylko głowa jest luźna i to tę część po prostu oni sami trzymają prosto i blisko fotelu, ale to oczywiście tylko częściowo niweluje ryzyko złamania kręgosłupa szyjnego przez gwałtowny ruch głową. Jakby nie patrzeć, to i tak jest miecz obosieczny. W pełni unieruchomiona głowa dostaje od auta sporą energię kinetyczną, więc siłą rzeczy i tak zadziała siła, a na mózg to żle wpływa. Z kolei zbyt luźna głowa jest narażona na złamanie szyi. Dlatego w tym przypadku to sami kierowcy muszą to sami kontrolować.
Generalnie dzięki temu, że ich ciała są przyklejone do foteli, to mimo gwałtownych ruchów auta, to są w stanie bez problemu kontrolować sytuację, dzięki temu, że nie ruszają się zbytnio względem środka auta i są najmniej narażeni na obrażenia, które mogliby odnieść podczas wstrząsów w środku pojazdu, ale tylko głowa jest problematyczna.

Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 10 January 2024 2024 17:52

Hermes_Trismegistos
+4 / 4

Czemu na rynku nie ma samochodów tak zabezpieczonych jak auta WRC? Jakieś strefy zgniotu, jakieś poduchy. A tu klatka i hełmy i dają rade po czymś takim.

Odpowiedz
U UFO_ludek
-2 / 2

@Hermes_Trismegistos Bo w normalnym samochodzie nie ma takiej potrzeby. (teoretycznie) nie jeździsz z taka prędkością.

mooz
+1 / 1

@Hermes_Trismegistos A znasz kogoś kto chciałby jeździć w kasku, wsiadając do samochodu przeciskać przez stosunkowo niewielkie wejście ponad drzwiowym krzyżakiem klatki, wciskać w ciasny fotel, mozolnie zapinać pasy 5-punktowe i je solidnie zaciągać? Do tego jeździć w niepalnym kombinezonie, butach, bieliźnie, itd.

000gd000
+1 / 1

@Hermes_Trismegistos no to jest najlepsze właśnie że posiadając klatkę w cywilnym aucie, traci on homologację drogową...

Hermes_Trismegistos
+1 / 1

@000gd000 Kurczę, może ze względu na, to co pokazano w Grindhouse: Deathproof. Że w "starciu" z takim autem inni użytkownicy dróg są trochę bez szans?:)

J jakisgoscanonim
+1 / 1

@Hermes_Trismegistos Tylko, że to są zupełnie inne sprawy. W tym democie mamy pojazd, który z powodu nierównej nawierzchni przewala się przez sporą odległość, kiedy na ulicach samochody się ze sobą zderzają, a nie przewalają się ileś metrów po wypadku.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 10 January 2024 2024 17:55

D daclaw
0 / 0

@jakisgoscanonim Jak to nie? A żółta Meganka w Krakowie? Dachowania są bardzo częstym elementem składowym wypadków, ciągle się o nich słyszy.

T Tomek59
0 / 0

@UFO_ludek Mimo wszystko fajnie by było gdyby norlmalne samochody miały takie pasy i takie wzmocnienia.

mooz
0 / 0

@Hermes_Trismegistos Szczerze mówiąc zawsze w swoim cywilnym samochodzie miałem kubeł i szelki - takie skrzywienie zawodowe, inaczej nie potrafię prowadzić samochodu.