Demotywatory.pl

Menu Szukaj

Spisek czy awaria? Do sieci trafiło nagranie ze słynnym autobusem, który zablokował prezydencką kolumnę

www.demotywatory.pl
+
52 55
-

Zobacz także:


yahoda
+3 / 5

Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym w art. 26 ust . 3 pkt 3
Kierującemu pojazdem zabrania się jazdy wzdłuż po chodniku lub przejściu dla pieszych. Za stworzenie zagrożenia dla pieszych w takiej sytuacji kierujący pojazdem podlega karze grzywny nie niższej niż 1500 zł.
:)))

Odpowiedz
A adamp_314
+2 / 2

To nagranie jest urwane w najważniejszym momencie.
Dalszy ciąg można zobaczyć tutaj: https://youtu.be/BAEKso8_sak?si=LMyQ8YUONkPLjixW
(potem doklejone jest jeszcze nagranie wcześniejszego momentu)

To co widać:
1. autobus rusza i Duda musi poczekać by zjechać z chodnika
2. autobus po skręcie w prawo odbija w lewo i jedzie prosto
3. kolumna Dudy skręca w prawo.

Wszyscy odjeżdżają poza kadr i poza tym, że autobus nie ustąpił Dudzie pierwszeństwa to nikt nikogo nie blokuje.

Odpowiedz
romeksz
0 / 0

@adamp_314 To jest inny autobus. Nagranie jest z tego, który miał awarię.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 11 January 2024 2024 15:59

A adamp_314
0 / 0

@romeksz
OK, rzeczywiście. Ten cały czas stoi. Ale widać, że kolumna zmarnowała na niego może z 10 sekund na samochód...

K kmaster
+6 / 6

LIczył ktoś o ile sekund ich spowolniło? Była cała minuta?

Odpowiedz
Z zetembe
+6 / 6

Czy ten żałosny budyń naprawdę 1.8km MUSI jechać TRZEMA samochodami?

Odpowiedz
R Rydzykant
+1 / 7

Na Polsacie ktoś się wypowiadał, że "zabrakło sprężonego powietrza w systemie hamulcowym". Ja tam nie znam się na autobusach. W samochodach osobowych hamulce są hydrauliczne, a powietrze w tym układzie jest bardzo niebezpieczne. Ale cóż, może jakieś wspomaganie czy coś?
Jest tu ktoś znający się na eksploatacji autobusów?

Odpowiedz
M marianzbagien
+1 / 1

@Rydzykant W autobusach i ciężarówkach jest to sprężone powietrze, dlatego nigdy takim pojazdem nie ruszysz od razu jak go odpalisz pierwszy raz danego dnia bo musi sprężarka do układu nabić powietrze. Gdyby był tam płyn jak w osobówkach to było by tam trzeba lać z 100 litrów takiego płynu a po pierwsze nie ma miejsca na takie zbiorniki a pod masa wrogiem przyspieszenia.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 11 January 2024 2024 16:42

K k4be
+1 / 1

Większość autobusów i ciężarówek ma hamulce pneumatyczne. Do tego sprężarkę i zbiornik. Oprócz tego często pneumatyczne jest też sprzęgło, otwieranie drzwi dla pasażerów i inne mechanizmy. W pojazdach szynowych - podobnie.
Chyba każdy skojarzy wydawane czasem przez nie odgłosy syczenia. Czasami bardzo gwałtownego (gdy zadziała zawór bezpieczeństwa).

ZONTAR
+1 / 1

@Rydzykant Przedmówcy nie wspomnieli wprost w czym mógł być problem. Wszystkie duże ciężarówki (autobusy, ciągniki, przyczepy itp) mają hamulce z dwoma membranami i dwoma przewodami pneumatycznymi. Bez ciśnienie hamulec jest zaciśnięty (odpowiednik zaciągniętego ręcznego). Jak podasz ciśnienie jednym przewodem, to odblokowuje hamulce, a drugi przewód służy do zaciskania hamulca roboczego. Dzięki temu jak pneumatyka się rozszczelni lub skończy się powietrze w układzie, to hamulce automatycznie zatrzymają ciężarówkę aby nigdzie się nie stoczyła. Przez to do holowania takich pojazdów używa się specjalnej śruby, którą trzeba wkręcić przy każdym kole odblokowując wszystkie hamulce.

Jak więc gdzieś rozszczelnił się układ pneumatyczny, to po prostu miał "zaciągnięty" hamulec i nie mógł nigdzie pojechać. Podobnie będzie, jeśli zbyt wiele razu hamujesz w krótkim czasie, możesz zużyć cały zapas powietrza i musisz zaczekać do nabicia ciśnienia.

Co do powodu używania pneumatyki, to się nie zgodzę z @marianzbagien. Jest wiele pojazdów, które mają wielkie zbiorniki hydrauliki, ale nadal nie jest to jakaś duża ilość. Zbiornik paliwa ma zwykle większą pojemność. Warto o tym pomyśleć szczególnie w kontekście maszyn rolniczych, które jednocześnie mają pneumatykę i hydraulikę.
Hamulce hydrauliczne mają wiele problemów. Chyba podstawowym problemem jest to, że muszą być zamkniętym systemem. Jak podłączyć przyczepę do pojazdu nie tracąc ani kropli płynu hydraulicznego? Jak sobie zagwarantować, że płyn w przyczepie będzie taki sam i będzie czysty? Jak stworzyć szybkozłączki na tak duże ciśnienia? To jest na tyle trudne, że dawniej w pociągach hamulcowy musiał wagon po wagonie odkręcać i zakręcać hamulce. Właśnie po to powstała pneumatyka. Podpinasz przyczepę i możesz napompować tyle powietrza, ile chcesz. Zamiast mieć skomplikowany układ powrotny, to po prostu zwalniasz hamulce wypuszczając powietrze prosto pod koła. Proste i nie martwisz się o dolewki. Do tego hamulce hydrauliczne mają spore opory jeśli chodzi o przepychanie płynu przewodami. Na długości takiego autobusu czy ciągnika z naczepą musiałbyś użyć go całkiem sporo i trudno by było tym precyzyjnie sterować. Co więcej, ciśnienie w układzie hydraulicznym jest bardzo duże, a tłoczki są niewielkie, przy pojazdach ciężarowych ta pneumatyczna membrana jest bardzo duża i może działać przy dużo mniejszym nacisku powietrza, które też z łatwością się przemieszcza przez przewody pneumatyczne.

Hydraulika w mniejszych samochodach jest dobra głównie przez to, że są nieduże i można je zatrzymać siłą nóg. Większy pojazd i tak będzie wymagał jakiegoś rodzaju pompy. O ile pompowanie powietrza nogą by było niewygodne, o tyle w ciężarówce nie jest to problemem.

R Rydzykant
+1 / 5

@marianzbagien
@k4be
@ZONTAR

Dziękuję za odpowiedzi. Czyli nikomu nie można zarzucić, że był to celowy spisek i "zamach na głowę państwa". Faktycznie powietrze mogło zejść z układu. Wyjątkowo przydatny zbieg okoliczności. A dla następnych nauczka, że Pałac Prezydencji nie jest obszarem wyjętym spod polskiej jurysdykcji i nie warto się tam ukrywać.