@brojanow: Jednak czesciej skazuje sie winnych ludzi. Moze przy wprowadzeniu kary smierci przydaloby sie ulepszyc system sadownictwa, zeby skazywac winnych...
Dożywocie da się, w pewnym zakresie, cofnąć, kary śmierci nie.
Ilu niewinnych powinno być zabitych w wyniku błędu żeby był to argument przeciwko każe śmierci? Czy jeżeli będzie ich mniej niż 50% to nadal będzie ok?
Nie da się tak ulepszyć systemu żeby był z założenia idealny i nieomylny. Komuniści to przetestowali, nie sprawdziło się.
czyli według ciebie dowód dzięki któremu kogoś można zwolnić z dożywocia jest ok, ale dokładnie ten sam dowód żeby kogoś skazać na karę śmierci to już za mało?
Chyba zapomniałeś, że pszczoła nie żądli od tak sobie bo ma taką ochotę. Ona się w taki sposób broni. Więc idąc tokiem myślenia autora demota człowiek, który skrzywdzi innego w obronie własnej zasługuje na śmierć? Zastanówcie się chwilę zanim strzelicie taką głupotę...
@UP Nie, to Ty walnęłaś głupotę. Jaki człowiek atakowałby mając świadomość PEWNEJ śmierci (czyt.nie orzekanej przez sądy). W związku z powyższym pojęcie OBRONA nie miałoby racji bytu w tak idealnym świecie raczej.
kedli, a mi się wydaje, że to ty nie zrozumiałeś.. to nie osoba żądlona umiera, tylko żądląca. Pszczoła żądli w obronie - a człowieka użądlonego trochę poboli i nic (chyba że jest uczulony albo ma niezły niefart). W przełożeniu na świat ludzki - ktoś napada cię na ulicy, ty go "żądlisz" w obronie przez co sam umierasz, a agresorowi na 99% nic się nie stanie. Przesłanie jest ogólnie dobre, tylko gdyby zagłębić się w nie to trochę nieprawidłowe. Bo wydaje mi się, że autorowi chodziło, iż to właśnie agresor miałby "żądlić" i sam umierać, a osoba poszkodowana miałaby zazwyczaj uchodzić bez obrażeń.
Dziewczyno, i reszta. a czy wzięliście pod uwagę, że to całe żądlenie, w tym przypadku jest
metaforą? ja to odbieram w ten sposób. pszczoła czyni krzywdę i umiera. więc człowiek który
skrzywidziłby drugą istotę- umarłby. i nie doszukujcie się z jakich powodów pszczoła żądli.
czy miała zły dzień, czy ją skrzydło bolało, czy broniła siebie czy kolonii. wiadomo, że
żądli w ostateczności, ale wiadomo też że żądli. ludzie zabijają, choć nie muszą, zwierzęta tylko by przetrwać. ludzie dodatkowo wyniszczają siebie psychicznie, co wśród zwierząt nie występuje. człowiek jakby miał świadomość, że
umrze, jeśli świadomie skrzywdzi drugą istotę, fizycznie lub psychicznie, to by się bardzo
pilnował.
jej dzieki, kurcze czeski blad musialem za szybko pisac albo kwestia kompa bo na nowym teraz jade i troszke inny uklad klawiatury mam... w kazdym razie dzieki za zauwazenie bo ja to przeoczylem
pszczoła ratuje gniazdo - "dobro wspólne" i miód (pokarm dla larw), ginie w imię
celów
wyższych jakim jest przetrwanie rodziny pszczelej... nie czyni tego z zawiści.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
27 marca 2010 o 22:34
Pszczoła jest przystosowana do walki ze stworzeniami jej kategorii rozmiarowej np. osami, je może żądlić ile chce nie ginąc (oczywiście jeśli uda się jej trafić i przebić pancerz) Jedynie żądląc większe stworzenia nie zostawia żądło, nie robi tego celowo, wątpię by jakakolwiek wiedziała, że przy tym umrze, skoro jej żądło dotychczas się dobrze sprawowało.
Zajebisty demot, jeden z lepszych, ale czytając komentarze niektórzy ludzie nie załapali chyba do końca o co chodzi. Lub nigdy nie zostali "użądleni" przez innego człowieka...
hehe nie wiedziałem ze pszczoła to taka biologiczna kamikaze . btw niestety tak to jest że ktoś przez głupotę może mieć trudniejsze życie a ktoś który działa sprytnie będzie miał na skróty i sprawiedliwość by była gdy bóg wszystko osadzał .... lecz wtedy życie nie byłoby nieprzewidywalne
pod obrazkiem nie było napisane "Gdyby człowiek myślał jak pszczoła". Jak pisaliście, człowiek jest agresorem, więc gdy agresor by żądlił (bo wszyscy ludzie by tak umieli :D) to by umarł. I przesłanie jest jak najbardziej odpowiednie.. Nie rozumiem dlaczego sie czepiacie że pszczoły sie bronia ;) tu nie ma to nic do rzeczy. jak najbardziej + dla tego pana
Szkoda tylko że umieranie pszczoły po użądleniu jest po prostu przypadkowym błędem. Gdyby występował on u ludzi to na pewno byśmy nie wyszli z jaskiń, wyprzedziłyby nas ewolucyjnie inne rasy np. Neandertalczyk.
Przeciez jej żądło wypada gdy wbije się w coś grubego jak np: skura człowieka i bo ne słuzy do dziobania w takie twarde rzeczy wiekli - ze to na główna trafiło!
Nie chodzi o rozmiary tego co żądli pszczoła, ani tym bardziej o tego czegoś grubość. Żądło pszczoły zawiera na końcu zadzior, takie coś jak przy haczykach do łowienia ryb. Wyciągnąć go się nie da przez strukturę tego w co wbiła, np. pod skórą człowieka są mięśnie poprzecznie prążkowane, w których żądło uwiera. Osy nie mają już takiego udogodnienia jak ten haczyk i one mogą sobie wbijać żądło w ludzi ile wlezie. Bezkręgowce z jakimi zazwyczaj mierzy się pszczoła też nie powodują uwięźnięcia żądła ze względu na brak grubej warstwy mięśni.
hmmm mądre, to prawda, ale popatrzcie z drugiej strony, mało to zamachowców, terrorystów samobójców? zabijających wraz z sobą, dzisiątki, setki, tysiące ludzi?. Takie moje spostrzeżenie, demot bardzo mądry
widze, ze niektorzy z was to naprawde sa debile... co wy wiecie o karze smierci??? skazujac kogos na kare smierci bez mozliwosci poprawy sami stajecie sie mordercami!!!
myślę, że gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem... można tak sobie gdybać w nieskończoność, ale to nic nie da, bo świata i tak nie zmienisz. Jedyne co możesz zrobić aby świat był lepszy to zmienić siebie. I tyle ode mnie. [-]
Zalezy czy wyrwie sobie żądło czy też nie, ale i tak [+]
W pewnym stopniu da się to załatwić. Mianowicie jeśli chodzi o morderstwa. Wystarczy wprowadzić karę śmierci...
Kara śmierci to nie to samo, bo wszystkim zbrodniarzom się wydaje że jej unikną.
czirios - czepiasz się ;) Słowa są dobre :)
Kara śmierci może dotknąć nie winnego człowieka m.in dlatego ją zniesiono...
to jest dobry demot :D
@brojanow: Jednak czesciej skazuje sie winnych ludzi. Moze przy wprowadzeniu kary smierci przydaloby sie ulepszyc system sadownictwa, zeby skazywac winnych...
Dożywocie da się, w pewnym zakresie, cofnąć, kary śmierci nie.
Ilu niewinnych powinno być zabitych w wyniku błędu żeby był to argument przeciwko każe śmierci? Czy jeżeli będzie ich mniej niż 50% to nadal będzie ok?
Nie da się tak ulepszyć systemu żeby był z założenia idealny i nieomylny. Komuniści to przetestowali, nie sprawdziło się.
czyli według ciebie dowód dzięki któremu kogoś można zwolnić z dożywocia jest ok, ale dokładnie ten sam dowód żeby kogoś skazać na karę śmierci to już za mało?
gdy porzadnie urzadli to wtedy umiera ;] kolejny dobry demot dla takich dziel moge spedzic noc w poczekalni ;) oczywiscie daje +
i to jest cholernie dobry demot. bardzo prawdziwe
Chyba zapomniałeś, że pszczoła nie żądli od tak sobie bo ma taką ochotę. Ona się w taki sposób broni. Więc idąc tokiem myślenia autora demota człowiek, który skrzywdzi innego w obronie własnej zasługuje na śmierć? Zastanówcie się chwilę zanim strzelicie taką głupotę...
@UP Nie, to Ty walnęłaś głupotę. Jaki człowiek atakowałby mając świadomość PEWNEJ śmierci (czyt.nie orzekanej przez sądy). W związku z powyższym pojęcie OBRONA nie miałoby racji bytu w tak idealnym świecie raczej.
kedli, a mi się wydaje, że to ty nie zrozumiałeś.. to nie osoba żądlona umiera, tylko żądląca. Pszczoła żądli w obronie - a człowieka użądlonego trochę poboli i nic (chyba że jest uczulony albo ma niezły niefart). W przełożeniu na świat ludzki - ktoś napada cię na ulicy, ty go "żądlisz" w obronie przez co sam umierasz, a agresorowi na 99% nic się nie stanie. Przesłanie jest ogólnie dobre, tylko gdyby zagłębić się w nie to trochę nieprawidłowe. Bo wydaje mi się, że autorowi chodziło, iż to właśnie agresor miałby "żądlić" i sam umierać, a osoba poszkodowana miałaby zazwyczaj uchodzić bez obrażeń.
Cenzuralny, to ty jeszcze g***o o świecie wiesz..
@Stonekeep, pisząc, że ja nie zrozumiałem w ostatnim zdaniu przytaczasz zdanie nr2 z mojej wypowiedzi. WTF?
Dziewczyno, i reszta. a czy wzięliście pod uwagę, że to całe żądlenie, w tym przypadku jest
metaforą? ja to odbieram w ten sposób. pszczoła czyni krzywdę i umiera. więc człowiek który
skrzywidziłby drugą istotę- umarłby. i nie doszukujcie się z jakich powodów pszczoła żądli.
czy miała zły dzień, czy ją skrzydło bolało, czy broniła siebie czy kolonii. wiadomo, że
żądli w ostateczności, ale wiadomo też że żądli. ludzie zabijają, choć nie muszą, zwierzęta tylko by przetrwać. ludzie dodatkowo wyniszczają siebie psychicznie, co wśród zwierząt nie występuje. człowiek jakby miał świadomość, że
umrze, jeśli świadomie skrzywdzi drugą istotę, fizycznie lub psychicznie, to by się bardzo
pilnował.
Świetny demot (+)
nie ma cycków:( ale jest żądło:D plus.
demot swietny. tylko popraw blad "jakby" sie pisze:]
jej dzieki, kurcze czeski blad musialem za szybko pisac albo kwestia kompa bo na nowym teraz jade i troszke inny uklad klawiatury mam... w kazdym razie dzieki za zauwazenie bo ja to przeoczylem
To prawda ! duży plus
Zależy co rozumiesz przez pojęcie "żądlenie" w ludzkim wydaniu oczywiście.
obawiam się, że ludzie by szybko wyginęli;P
i lepiej by bylo :]
no najwieksze szuje i obrabiacze d**y powinni byc taka pszczola a nie psuja dalek nerwy;/;/;/
Szkoda tylko, że pszczoła woli poświęcić swoje życie dla zranienia wroga...
pszczoła ratuje gniazdo - "dobro wspólne" i miód (pokarm dla larw), ginie w imię
celów
wyższych jakim jest przetrwanie rodziny pszczelej... nie czyni tego z zawiści.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 27 marca 2010 o 22:34
nie było by ludzi
ehhh przynajmniej chwilę byśmy mieli bez dzieci neo, hejtujących wszystko co napotkają w sieci.
A mało jest morderców samobójców?
hahaha jest żądło - jest główna :DD . Świetny demot.
Pszczoły nie muszą chodzić do szkoły. Ja jestem za.
Doskonały demot.
Jeden z lepszych demotow jakie widzialem brawo
nie było by dresów ;p
Najlepszy demot jaki widziałem
gdyby tak było, ludzie by wyginęli :)
ludzie nie żądlą!
Japońcom, wietnamcom i innym takim narodom zabicie sie i zabieranie kilku wrogow ze soba nie przeszkadzalo.
+, a tak swoja droga, jeśli działoby się tak z ludźmi, przetrwałaby tylko garstka.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 marca 2010 o 23:54
i wtedy był by raj,a nie ziemia
Ojejku, poplakalem sie..
a pszczola od razu umiera po uzadleniu ? bo mialem klka razy sytuacje,ze pszczola sie jeszcze ruszala to ja dobijalem,zeby sie nie meczyla
Pszczoła jest przystosowana do walki ze stworzeniami jej kategorii rozmiarowej np. osami, je może żądlić ile chce nie ginąc (oczywiście jeśli uda się jej trafić i przebić pancerz) Jedynie żądląc większe stworzenia nie zostawia żądło, nie robi tego celowo, wątpię by jakakolwiek wiedziała, że przy tym umrze, skoro jej żądło dotychczas się dobrze sprawowało.
Zajebisty demot, jeden z lepszych, ale czytając komentarze niektórzy ludzie nie załapali chyba do końca o co chodzi. Lub nigdy nie zostali "użądleni" przez innego człowieka...
zgadzam się z @Grosswick. super +
pewnie byłby lepszy...
ojej.. dobre
hehe nie wiedziałem ze pszczoła to taka biologiczna kamikaze . btw niestety tak to jest że ktoś przez głupotę może mieć trudniejsze życie a ktoś który działa sprytnie będzie miał na skróty i sprawiedliwość by była gdy bóg wszystko osadzał .... lecz wtedy życie nie byłoby nieprzewidywalne
pod obrazkiem nie było napisane "Gdyby człowiek myślał jak pszczoła". Jak pisaliście, człowiek jest agresorem, więc gdy agresor by żądlił (bo wszyscy ludzie by tak umieli :D) to by umarł. I przesłanie jest jak najbardziej odpowiednie.. Nie rozumiem dlaczego sie czepiacie że pszczoły sie bronia ;) tu nie ma to nic do rzeczy. jak najbardziej + dla tego pana
Myślę, że jakby ludzie byli tak stworzeni - wymyśliliby inny sposób na wyrządzenie komuś krzywdy.
Szkoda tylko że umieranie pszczoły po użądleniu jest po prostu przypadkowym błędem. Gdyby występował on u ludzi to na pewno byśmy nie wyszli z jaskiń, wyprzedziłyby nas ewolucyjnie inne rasy np. Neandertalczyk.
Dadula uwazaj na polskim :)
A co do demota to raczej by ludzi nie bylo :D
Przeciez jej żądło wypada gdy wbije się w coś grubego jak np: skura człowieka i bo ne słuzy do dziobania w takie twarde rzeczy wiekli - ze to na główna trafiło!
Nie chodzi o rozmiary tego co żądli pszczoła, ani tym bardziej o tego czegoś grubość. Żądło pszczoły zawiera na końcu zadzior, takie coś jak przy haczykach do łowienia ryb. Wyciągnąć go się nie da przez strukturę tego w co wbiła, np. pod skórą człowieka są mięśnie poprzecznie prążkowane, w których żądło uwiera. Osy nie mają już takiego udogodnienia jak ten haczyk i one mogą sobie wbijać żądło w ludzi ile wlezie. Bezkręgowce z jakimi zazwyczaj mierzy się pszczoła też nie powodują uwięźnięcia żądła ze względu na brak grubej warstwy mięśni.
demot:Pszczoła - żądląc umiera:myślę, że jakby ludzie byli tak stworzeni - wygineli by
+
może świat byłby lepszy
geniusz, top 10 !!!
w jednym słowie - idealne.
nie było by ludzi . Ale i tak +
hmmm mądre, to prawda, ale popatrzcie z drugiej strony, mało to zamachowców, terrorystów samobójców? zabijających wraz z sobą, dzisiątki, setki, tysiące ludzi?. Takie moje spostrzeżenie, demot bardzo mądry
Piękne :) nic więcej nie trzeba dodawać
Genialny demotywator a jak :D
demot: Koniec świata: mało kto zdaje sobie sprawę że nadejdzie gdy pszczółki wyginą, a giną coraz bardziej.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 marca 2010 o 14:22
za dużo "Bee movie" ;)
widze, ze niektorzy z was to naprawde sa debile... co wy wiecie o karze smierci??? skazujac kogos na kare smierci bez mozliwosci poprawy sami stajecie sie mordercami!!!
Przecież tak jak chce autor jest, człowiek który krzywdzi innych umiera duchowo.
słusznie, słusznie.
Super demotywator! Gratulacje dla autora!
Swietny demot... PLUS!
mistrzowskie stwierdzenie!! popieram
ale giną tylko najodważniejsze osobniki, które bronią tylko swoich.
demot:-:Za zżynanie z książki Stephena Kinga
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 marca 2010 o 13:32
Myślę, że gdyby ludzie byli tak stworzeni, to ludzkość już dawno przestałaby istnieć. [+]
myślę, że gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem... można tak sobie gdybać w nieskończoność, ale to nic nie da, bo świata i tak nie zmienisz. Jedyne co możesz zrobić aby świat był lepszy to zmienić siebie. I tyle ode mnie. [-]
trzeba innych nauczać też, co ty myslisz, ludziom podoba sie ich relatywizm moralny z tym jest łatwiej, to co sie bedą...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 marca 2010 o 16:35
Święta racja ! [+]
Ta, jasne... sami zamachowcy-samobójcy. ;p
Wtedy nie byłoby ludzi
pszczoła żądli tylko dla obrony.
uważasz, że przy samoobronie trzeba zginąć ? oO
to jest osa
nie pszczoła, tylko osa -.-
Taak,na pewno ale najpierw musieli by być pożyteczni.