To fakt a poza tym nie do końca się zgodzę z tym stwierdzeniem z demota. Gospodarka centralnie sterowana ma wiele zalet, wystarczy umieć je wykorzystać. Gdyby na czele komunistycznego państwa stanął ktoś z głową, ktoś kto naprawdę chce aby w jego państwie ludziom żyło się dobrze, takie państwo byłoby rajem. Ale świat chyba jeszcze nie widział takie przywódcy i raczej nie zobaczy. A szkoda, bo taki ustrój ma naprawdę wiele zalet.
@shavo Wymień chociaż trzy zalety komunizmu, albo nie pisz takich pierdół. Każdy ustrój jest idealny w teorii, a jak w praktyce działa komunizm widać na Kubie i w Korei.
@shavo - gospodarka centralnie planowana nie ma realnie prawa działać dobrze, bo nie uwzględnia takich oczywistości jak choćby ryzyko, czy zwyczajnie - ludzka mentalność.
@belzeq toć napisałem, że jeśli na czele takiego państwa stanąłby człowiek zdrowy na umyśle i nie chcący doić dla siebie to zdałoby to egzamin. Na Kubie i w Korei rządzą idioci dlatego jest jak jest. Chcesz 3 zalety? No to masz: 1. Każdy ma pracę 2. Zero robienia w ciula przez wielkie prywatne korporacje 3. Dużo lepiej rozwinięty krajowy przemysł, zwiększenie eksportu, zmniejszenie importu. Masz rację, to jest piękne tylko w teorii ale dlatego napisałem o odpowiednim człowieku, bez niego na nic się to nie przyda. Masz jakieś problemy z rozumieniem tekstu czytanego?
@shavo Nikt zdrowy na umyśle nie wprowadzi komunizmu dla ogólnego, a nie swojego dobra ponieważ jest to ustrój utopijny z definicji. Nikt nie chce być taki jak wszyscy i mieć tego co wszyscy - i bardzo dobrze. Ad1 - Co to za zaleta, że wszyscy mają pracę? Ja wolałbym być rentierem i robić to co chcę.Ad2 - Korporacje robią w ciula tego, kto da się robić w ciula. Tak samo jak firmy państwowe - niezależnie od ustroju. Ad3 - Niby czemu przemysł miałby się lepiej rozwijać w komunizmie? I nie - nawet w teorii to nie jest piękne. PS. Rozumiem nawet teksty pisane.
Komunizm to nie jest gospodarka centralnie sterowana. Komunizm to system w którym każdy ma po równo i nie ma własności prywatnej jako takiej.
Zaleta kapitalizmu? Każdy ma wybór - kto chce może zrzec się prawa własności i robić sobie komuny itp. grupy - "państwa w państwie", nikt się do tego nie miesza; a kto nie chce to nie jest do niczego zmuszany. W każdym systemie gosp. mniej liberalnym, ma się mniej wolności.
[Przypominam, że nigdzie nie ma do końca prawdziwego kapitalizmu.]
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
31 maja 2010 o 19:02
Komunizm teoretycznie jest w miarę ok. Patrząc na każdy aspekt. Niestety przez ludzką chciwość i lenistwo, nie jest w stanie normalnie funkcjonować. Ludzka chciwość napędza kapitalizm, dlatego nieźle prosperuje. To, że ludzie w społeczeństwie kapitalistycznym nie mają po równo to efekt uboczny. Albo rybki, albo akwarium.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
31 maja 2010 o 19:47
dAlambert, czy Ty uważasz, że w komunistycznym społeczeństwie księgowa zarabiałaby tyle samo to kierowca taksówki ? Otóż ich zarobki by się różniły. Natomiast tyle samo zarabialiby wszyscy taksówkarze i wszystkie księgowe. Jednak jak wyżej napisałem jest to niemożliwe. Dlaczego? 1) nikt nie pracuje tak samo. 2) nikt by się nie starał, gdyż człowiek to takie stworzenie, że się opierd**a kiedy tylko może. Tak jak napisałem wcześniej. Komunizm nie jest zły, tylko jest po prostu nieosiągalny. Obecnie na świecie, żadne państwo komunistycznie nie funkcjonuje dobrze. Albo ludzie są wykorzystywani, nie mając swoich praw i wolności; albo ustrój bankrutuje.
Goderoy nie do końca jest tak jak piszesz, bo chodzi też w pewnym sensie o zmniejszenie przepaści która obecnie istnieje między ludźmi bardzo bogatymi a bardzo biednymi. Ale mniej więcej dobrze pokazałeś o co biega :)
A unia europejska to jaka gospodarka??? Planowana!!!
unia wytycza ile rybak moze ryb wyłowic, jakie mozna warzywa chodowac i że "krzywych ogorkow nie mozna sprzedawac" buahahah całkowicie pokazuje wolny rynek na ktorym lapiesz ryb ile chcesz ale jak ktos nie kupi to twoj problem a tam unia ci wyznacza co i ile mozesz zlowic,zrobic,znalesc itp. wiec nie pier****** mi tyle rzeczy jaki to komunizm byl zly bo gospodarka centralnie planowana a teraz to moze w UE jest wolny rynek????
dokłądnie!! w filmie w pewnym momencie wnuczka zaprasza babcie nad morze na rybkę i dziwi sie kiedy tamta stwierdza,że tam rybki nie dostaną....babcia kwituje to zdaniem w stylu "gdyby komuniści zajęli saharę zabrakło by na niej pisaku"...widać autor widział wczorajszą emisję filmu.
Żylibyśmy w raju gdyby nie bandyci w polityce i na codzień...wykorzystują każdą naszą słabość i niewiedzę. Społeczeństwu porządnie wykształconemu żyje się lepiej niż temu żyjącemu w krajach w których panuje ciemnota. Poziom w polskich szkołach jest coraz niższy dlatego możemy wnioskować że kierujemy się w stronę patologicznego społeczeństwa.
to prawda - komuna tylko niszczy i zżera - jeśli uważacie inaczej to znaczy że macie grubo poniżej 25 lat - komunizm to zgnilizna i najbardziej "człekodestrukywny" system.
@shavo (z szacunkiem)- chyba nie wiesz co za głupoty piszesz, poczytaj trochę bo widać że z doświadczenia na temat tego systemu nie wiesz nic - to tak jakbyś napisał że szambo pachnie tylko trzeba je najpierw naperfumować -
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
31 maja 2010 o 19:00
taa a t to chyba jestes lekarzem,politykiem lub innym bogaczem, aż tak zle bylo za komuny gdzie nie chodzili żebracy,kazdy mial prace i chleb(racja szynki nie bylo ale chleb byl!! a ci ktorzy mowia ze za kumuny chleba nie bylo to chyba pod koniec lat 40 a nie pozniej!!), tyle placzu jest ze kraj zadluzony bo gierek pozyczki bral a teraz mamy smord i gnoj giek wziol 10krotnie mniejsza pozyczke niz wladze po 89roku!!!!!!!!!!! a wtedy za male pozyczki ludzie mieli jak w raju, dzis masz wyzysk pracujesz za 1000zl a masz czysz 1500zl do oplacenia i za co masz siebie,rodzine wyzywic mądralo?? za komuny nie bylo takich problemow wtedy jak dostawales mieszkanie to wiedziales ze je splacisz po 10latach a dzis masz kredyty na 25-50lat i nie wiesz czy bedziesz mial prace czy umrezesz czy cokolwiek masz noz nad gardlem, wtedy ludzie nie martwili sie ze braknie na chleb lub wyrzuca z mieszkania, życie na kumuny nie bylo luksusowe ale zylo sie spokojniej i nie bylo takiego wyscigu szczurow
PS. skoro tak w polce dobrze to czemu 20% polskich dwudziestolatkow mieszka na zachodzie??
PS2. racja mam mniej niz 25lat ale moj ojciec wtedy zył jako zwykly chlopak ze zwyklej rodziny wiec wie jak wygladalo wtedy zycie
to wszytsko mialo swoje plusy i minusy/ zaden ustruj nie jest idealny ale nie mowcie ze za kumuny bylo tak zle bo nikt nie chodzil glodny a daleko tu bylo do chin tu zawsze sie slyszalo zarty o parti etc a dzis nie wiesz czy jak cos nie ten tego powiesz to nie wiesz czy skonczysz w sadzie lub pobity etc.
Komunizm w Polce to bylo calkiem co innego niż obecny w Chinach pamietajcie o tym!!!!
Ludzie Lenin poświęcił się socjalizmowi całym sercem a i tak nie udało mu się wprowadzić społeczeństwa idealnego a za jego czasów wzrost wydajności gospodarki też nie był ogromny. Chcecie idealistę to macie, co prawda był to też zbrodniarz ale wierzył w komunizm państwowy i dał przykład na to że to nie ma prawa istnieć. Jeśli już chcecie budować idealne społeczeństwo to odwalcie się od dyktatur i totalitaryzmów i zauważcie że istnieją inne ruchy do takiego społeczeństwa dążące :)
Lenin akurat świetnie zdawał sobie sprawę z tego, że ustrój gospodarczy zwany socjalizmem do niczego nie prowadzi. Prowadzona przez niego polityka NEP (Nowa Polityka Ekonomiczna) w zasadniczych punktach była gospodarką rynkową. Przede wszystkim akceptowała własność prywatną.
gdybyś wiedział czym jest komunizm wiedziałbyś, że nie miał prawa bytu w Rosji, a jego twórcą był żyd, którego rodzina wydała wielu rabinów, a który później ze względu na prześladowania żydów przeszedł na luteranizm
@messiah92 socjalizm a komunizm to dwie różne rzeczy.
P.S. na 6 ocen (-2 za co?)- świadczy to o kretynizmie użytkowników demotów - 4-ech uważa inaczej - niedouczeni debile, do szkoły z powrotem...
Żal mi ludzi takich jak @baskasuka i wszystkim tym co mu "plusują" = dzieci niedouczone...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
7 razy.
Ostatnia modyfikacja:
17 czerwca 2010 o 21:13
doskonale o tym wiem ale większości to nie robi różnicy, ja przeszedłem już przez popieranie różnych ruchów i wiem sporo o komunizmie jako że sam uważam go za najbardziej sprawiedliwy ustrój tyle że w rękach nieodpowiednich ludzi :)
w PRL mamiono ludzi komunizmem po to by utrzymywać reżim socjalistyczny, szczerze wątpię czy ci wszyscy państwowcy mieli w ogóle zamiar opuścić dyktaturę proletariatu :)
@Andisn to źle myślałaś, sprawiedliwość nie leży po żadnej stronie - mylisz ją z racją - czyt. z tą głupotą u Ciebie się zgodzę jak u tych którzy dali +
komunizm stworzony przez Marksa stał się idealnym podłożem pod dyktaturę, jeśli na prawdę uważasz takie ideały jak podałeś za słuszne to zacznij człowieku czytać dzieła wcześniejszych komunistów.
Równość sensu stricte jest patologiczna i niezgodna z realiami świata (doborem płciowym, darwinizmem gospodarczym, motywacjami człowieka do bycia najlepszym), odbywa się zawsze kosztem fundamentalnej wolności. Brak pieniądza - powrót do wymiany barterowej, która nie może racjonalnie funkcjonować ze względu na problemy niepodzielności i podwójnej zbieżności potrzeb, co wykazał Rothbard. Brak władzy - czyli sprzeczność z równością, bo czy wyobrażasz sobie młodego, zdolnego i przedsiębiorczego człowieka, który sam od siebie zrówna się z typowym średniakiem? Brak podziałów - to już znamy z historii, powiedz mi kto będzie czuwał nad statusem quo, jak nie establishment, który siłą rzeczy będzie chciał być wyżej w hierarchii społecznej od mas. Komunizm jest sprzeczny z ludzką naturą, prakseologią, motywacjami ludzi i z... ku/rwa, ze wszystkim, co racjonalne.
Konkludując, Ty - wraz z tymi swoimi regułkami - i Twój idol Marks możecie spier/dalać do Korei Płn.
Komunizm jest dosyć specyficznym ustrojem i czasem gdy widzę szare masy na ulicach zastanawiam się czy na prawdę ci ludzie byliby gotowi pozbyć się części swoich dóbr w imię społecznej sprawiedliwości. Komunizm polega tylko i wyłącznie na samokontroli i szczerych intencjach, jeśli próbujemy kontrolować czyjś altruizm powstaje reżim taki jak już widzieliśmy
@messiah92 ludzie, którzy podczas manifestacji skandują hasła komunistyczne, albo mają altruizm we krwi, albo dóbr nie mają i chcą, żeby "burżuazja" też nie miała. "No bo przecież wszyscy są równi, nie?"
@olkuski Ale ja nie chcę żeby państwo o mnie dbało. Potrafię sam o siebie zadbać. Państwo dba o Ciebie, ale nie za darmo. Jeśli przyjdzie do Ciebie facet i powie: "Zarabiasz tysiąc, więc od teraz zróbmy tak: zostawisz sobie 200 a mi dasz 800 daję słowo, że 400 wydam na Twoje potrzeby najlepiej jak potrafię". Zgodzisz się czy dasz mu w pysk?
Żeby socjalizm się udał muszą zaistnieć 4 warunki:
-oszukiwanie państwa musi być potępiane przez wszystkich ludzi (w Skandynawii tak jest w Polsce wprost przeciwnie, mamy najwięcej rencistów na świcie z czego większość świadczeń
-muszą być drogie surowce naturalne, aby zapchać dziurę budżetową (w Szwecji żelazo, w Norwegii gaz i ropa)
- musi być nas mało (np.: to miasto w Hiszpanii, gdzie działa komunizm, gdyż wszyscy się znają i kontrolują)
- podatki płacą wszyscy i wszyscy partycypują przy ich podziale
- podatki wracają w 90% do obywateli w postaci "państwowych" zakupów oraz pomocy
Systemy socjalistyczne nie mają sensu w krajach, gdzie cwaniactwo jest postrzegane jako cnota (tak jak u nas i zapewne większości niezbyt bogatych państw) ani tam gdzie duży odsetek obywateli nie czuje się częścią społeczeństwa (kraje z dużą ilością imigrantów - np. USA),
belzeq, to zatrzymaj te swoje 80% zbierz swoich sąsiadów sami rządźcie swoimi pieniędzmi, budujcie drogi, szpitale, szkoły i wszystko w około. Życzę powodzenia.
@Up
Belzeq może by chciał zatrzymać swoje 80% i samemu rządzić swoimi pieniędzmi, ale jak być może zauważyłeś, nie może tego zrobić, bo musi utrzymywać państwową służbę zdrowia, państwową edukację i wiele innych rzeczy, żeby tacy jak ty mogli sikać w majty z radości, że państwo się nimi opiekuje.
@Hobbicik
Bardzo ciekawą teorię wysnułeś, szkoda tylko, że nie ma ona żadnego oparcia w faktach. Polecam wycieczkę np. do Szwecji, aby się przekonać jak tam się potępia oszukiwanie Państwa. "Podatki płacą wszyscy i wszyscy partycypują przy ich podziale - podatki wracają w 90% do obywateli w
postaci "państwowych" zakupów oraz pomocy" - hehehe genialne, za sto złotych kupuję obietnicę, że 90 zł wróci do mnie w postaci żywności i innego rodzaju pomocy materialnej. Chyba tylko idiota dobrowolnie by poszedł na coś takiego... Reszty nie mam siły komentować, niech inni to zrobią.
BELZEQ skoro taki z Ciebie chojrak i nie potrzebujesz , żeby państwo o Ciebie dbało to ogłoś na swojej działce niepodległość i pokaż całemu światu jaki jesteś mądry. ANDISN i w takiej sytuacji ja na to wszystko popatrzę i posikam się z radości (zresztą tacy jak ja również), że państwo się mną opiekuje.
W najbardziej liberalnych krajach nie istnieje żaden pakiet socjalny, ponieważ państwo nie ma prawa zajmować się tego typu sprawami, nie taka jest jego funkcja. Tę funkcję (zawsze!!!, poza wiekiem XX i obecnym XXI) pełniły organizacje dobroczynne i pomoc prywatnych osób.
Komunizm to wielka plaga bo pewnego dnia ktoś sobie wymarzył globalną równość która jest niemożliwa do osiągnięcia. Wiadomo kto więcej pracuje ten ma i nie powinien leniom oddawać. Teraz musimy gospodarczo nadrabiać po tych idiotach którzy rządzili. Lewica to nowa, pozornie łagodniejsza wersja komuchów którzy już nie mogą drugi raz nas cofnąć w rozwoju narodowym.
Nie zawsze ci co więcej pracują mają więcej. Generalnie komunizm w założeniach miał zmienić relacje pomiędzy kapitałem, a pracą w tworzeniu dobrobytu. Innymi słowy, kogoś raziło, że właściciel fabryki miał kupę kasy często za obijanie się, kiedy kilkuset ludzi wypruwało z siebie żyły po kilkanaście godzin na dobę, aby tą fabrykę utrzymać, a pomimo to fabrykant mieszkał w pałacu, a robotnicy ledwo wiązali koniec z końcem.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
31 maja 2010 o 22:56
nie jestem zwolennikiem komunizmu, ale chciałbym przypomnieć że to w czasie PRL odbudowano nasz kraj po wojnie, powstał przemysł ciężki i mnóstwo przedsiębiorstw itp a teraz wasz cudowny kapitalizm wszystko sprzedał za gó*no a nie pieniądze i nic nie powstało oprócz spółek polityków i firm które doją obywateli(np ZUS)
Primo w Polsce nie ma kapitalizmu tak jak i w cąłej Europie (niemal) secundo: Pomyśl jakPolska daleko by zaszłą gdybyśmy zmaiast PRLu mieli normalny kraj. RFN stał sie potęgą gospodarczą nie dziękipieniądzom z USA tylko dzieki wybitnemu liberałowi i wolnorynkowcowi który nazywał sie Erhard
Ciekawi mnie, jak kapitalizm może cokolwiek sprzedawać?? Majątek budowany za pieniądze rabowane ówczesnym pracownikom, dzisiejszym emerytom, został w dużej mierze rozkradziony przez tych, którzy wtedy ich rabowali. Przypominam, że w kapitalizmie własność jest prywatna, jak zatem złodziejstwo w procesie prywatyzacji (czyli w najlepszym razie - w drodze do kapitalizmu) można zwalić na kapitalizm?? Kapitalizm nie wytwarza również "spółek polityków" ani ZUSu, chyba Ci się bajki pomieszały...
powstał przemysł ciężki, który teraz trzeba zamykać bo jedyne co przynosi to straty. Nic nie powstało? To właśnie przez ostatnie 20 lat w tym kraju powstało mnóstwo przedsiębiorstw! I to dlatego, że w końcu uwolniono wolna przedsiębiorczość.
Kolego superzdzisek. To co się dzieje w kraju wynika z faktu, że ten cały majątek w sposób "niemal wolnorynkowy" przejęli dawni prlowscy włodarze. Dla przedsiębiorców nie związanych z nomenklaturą pozostały ochłapy.
Póki co żyjemy w PRL bis, Trybunę Ludu zastąpiła Gazeta Wyborcza, PZPR PO, SLD i PiS.
Mamy taką namiastkę wolnego rynku i wolnego kraju, który może kiedyś uwolni się spod komuszych naleciałości, za parę pokoleń.
Zaczynam w to jednak wątpić, widząc chociażby tu, jak wielu młodych ludzi nie patrząc na zbrodnie komuchów i tak na prawdę nieudolność tego systemu, ślini się na myśl o tzw. "społecznej sprawiedliwości".
A czy to będzie UE, czy ZSRR, czy KRLD... jeden diabeł.
Uważasz, że po wojnie nie odbudowalibyśmy kraju bez realnego socjalizmu? Popatrz na dzisiejsze kraje Europy Zachodniej, na zrujnowane po wojnie Niemcy, Włochy... Gdyby nie 50 lat komuny dziś być może żylibyśmy na poziomie Włochów, a nie odrabialiśmy zapóźnień.
zgadzam się Jedzoslaw, chciałem tylko zwrócić uwagę na to że kapitalizm nieumiejętnie prowadzony też nie jest taki cudowny i właśnie teraz to widzimy, przez 20 lat politycy walczyli o miejsce przy korycie a media pięknie ukazywały jaki to mamy dobrobyt tuszując pewne aspekty prywatyzacji... Reasumując, jestem za kapitalizmem ale mądrze prowadzonym, w Niemczech czy Francji jakoś się da, to czemu i u nas by tak nie można...
Zaraz zaraz, to znaczy, że Ty uważasz, że w Niemczech i Francji jest kapitalizm, u nas też tylko "nieumiejętnie prowadzony". Wyjaśnij swoją definicję kapitalizmu, bo już widać, że z prawdziwą nie ma ona wiele wspólnego.
Nie wiem czemu się burzycie, że ktoś powiedział, że komunizm wymyślili żydzi, skoro to prawda. Marks, prekursor komunizmu, był żydem przechrzczonym na luteranizm.
Chciałbym przypomnieć autorowi tego demotywatora, jak i obecnej tu młodzieży, że pomimo upadku komuny w Polsce dwadzieścia lat temu, przez te lata jak i obecnie, dziura budżetowa nadal łatana jest ze sprzedaży zakładów, które powstały za komuny.
@elly - Owszem dług został zaciągnięty, nikt temu nie przeczy. Ostania rata została już spłacona. Natomiast budowano za te pieniądze zakłady w których ludzie mieli pracę, a dzisiaj ratując budżet sprzedajemy. Sprawdź teraz sobie dług jaki zaciągnęliśmy przez ostatnie dwadzieścia lat, i pokarz co zbudowaliśmy za te pieniądze, by nasze dzieci mogły sprzedać to za kolejnych dwadzieścia lat.
Co zbudowaliśmy? Zbudowaliśmy tysiące firm, które mimo kłód rzucanych im pod nogi przez wciąż ograniczone postsocjalistycznym myśleniem władze i urzędy, prosperują coraz lepiej. Właśnie na tym polega przewaga kapitalizmu - tutaj siła gospodarki jest w dużej mierze w rękach obywateli (i jak widać bo wynikach w ostatnich latach nasza gospodarka bardzo dobrze na tym wychodzi - w przeciwieństwie do dziedzin, pozostających w przeważającym stopniu w rękach państwa), a w dobrze funkcjonującym wolnorynkowym systemie miejsca pracy tworzą się "same".
@elly - Wszystko pięknie, tylko że dług zaciągany jest w imieniu wszystkich Palaków, nawet tych nieradzących sobie w życiu, a firmy są prywatne. Nie wiem czy to miałeś na myśli pisząc tego posta, ale to właśnie z niego wynika. Sytuacja którą opisałeś wygląda tak. Państwo zaciąga kredyt, ci bardziej kumaci zakładają firmy wykorzystując stworzone dzięki tym pieniądzom warunki. Natomiast każdy nawet ten niekumaty, który sobie nieradzi i pracuje u bardziej kumatego, z tego minimum które bardziej kumaty mu zapłaci, spłaca kredyt dzięki któremu mogła powstać firma tego bardziej kumatego. No jakie to cwane, ciekawe czy gdyby ludziom wyjaśniono to w ten sposób, to czy mielibyśmy obecny system. Nie zrozum mnie źle, nie jestem zwolennikiem poprzedniego systemu, ale nie lubię też hipokryzji. Politycy i biznesmeni plują na poprzedni system i tamte osiągnięcia, a równocześnie nie mają nic przeciwko pieniądzom, które są ze sprzedaży wtedy wybudowanego majątku, oraz zaciągają kolejne długi. Piszesz również o dobrze funkcjonującym systemie. Powiedz gdzie jest ten dobrze funkcjonujący według ciebie system, bo zachód jest dowodem tego, że taki system można utrzymać tylko przez jakiś okres po którym musi dojść do załamania systemu. Popatrz na ten superszybko rosnący dług publiczny państw zachodnich, gdzie eksperci ekonomiczni mówią wprost, bez gwałtownych cięć państwa będą bankrutować. Problem polega na tym, że cięcia uderzają najbardziej w tych najbiedniejszych. Grupa ta po cięciach poszerzy się również o tych którzy obecnie jeszcze sobie radzą, a wtedy wystarczy jeden człowiek który porwie te tłumy i mamy zmianę systemu politycznego. Jak myślisz do kogo ta biedota przyjdzie po swoje? Zobacz co się działo w Grecji na samą zapowiedz cięć. Tak już bywało w historii, ale ludzie nic się nie uczą.
A ja czepie się czegoś innego;) tzn. nie mam nic do samego demota ale...co to za słowo "trzebaby"?;p spróbujcie przeczytać to z akcentem na pierwszym B- wychodzi mniej więcej jakieś nowe słowo "trze-baby":P ludzie, ludzieeee, słownik w łapke! Jak chciało się dopisać "-by" do jakiegoś słówka trzeba BYŁOBY pisać go razem z "było". Eh, to tyle. Po prostu razi mnie tu ta demotywująca gramatyka i ortografia...
Nie potrzeba komunizmu.W Polsce też była pustynia a nazwa jej Błędowska.Stare tunele wykopane w kopalniach Unia europejska kazała zasypać.A czym?Piaskiem powiedzieli nam fachowcy z Unii więc zaczęliśmy woźic piasek z pustyni i co?Ekosystem został zachwiany i po kilkudziesięciu latach pustynia zaczęła zarastać i zarastać aż przestała istnieć.I co teraz teżmamy go tam importować?
No cóż... A co powiesz na taki ciąg logiczny: Komunizm = Totalitaryzm = Kontrola = Biurokracja = UE? Wiem że to "nieco" naciągane, ale podany przez Ciebie przykład jasno dowodzi debilizmu biurokracji, a ta jest równie rozrośnięta tak w krajach komunistycznych jak i w unijnych.
Tak zgadzam się z tobą Urus w 100 procentach Komunizm=UE.W Polsce nie powinniśmy być zależni od nikogo.Podam prosty przykład.Części samochodowe które od lat kupowałem w jednym sklepie były polskie i miały bardzo dobrą jakość.Po wejściu do UE części coraz częściej miały napis made in germany lub made in china.To że UE objęła Polski rynek to nie znaczy że jesteśmy krajem bez granic i wszyscy mogą nam wciskać kit do polski.Ja na miejscu rządzących jak najszybciej zapomniałbym o UE bo to zły przyjaciel to my jako Polacy powinniśmy narzucać im nasze rządy w Polsce a nie odwrotnie.Ten kraj coraz bardziej jest rozkradany i nic na to poradzimy.To ja już wolałem komunizm bo chociaż słowianie nas wykorzystywali a nie geje i pedały.
Artur123 chyba chcesz zaistnieć na demotywatorach jako "ten który ciętej riposty się nie boi" uuuu jestem pod wrażeniem twojej osobliwie błyszczącej wypowiedzi!
Komunizm to jest ostatnie guwno. Polska była rządzona przez kłamców czyli komunistów. Goderoy przeczysz sam sobie mówisz że komunizm nie jest zły a więc czemu każde komunistyczne państwo nie prosperuje dobrze?
nie kazda pustynia jest piaskowa
Dlatego jest obrazek...
To fakt a poza tym nie do końca się zgodzę z tym stwierdzeniem z demota. Gospodarka centralnie sterowana ma wiele zalet, wystarczy umieć je wykorzystać. Gdyby na czele komunistycznego państwa stanął ktoś z głową, ktoś kto naprawdę chce aby w jego państwie ludziom żyło się dobrze, takie państwo byłoby rajem. Ale świat chyba jeszcze nie widział takie przywódcy i raczej nie zobaczy. A szkoda, bo taki ustrój ma naprawdę wiele zalet.
@shavo Wymień chociaż trzy zalety komunizmu, albo nie pisz takich pierdół. Każdy ustrój jest idealny w teorii, a jak w praktyce działa komunizm widać na Kubie i w Korei.
nie każdy komunizm jest destrukcyjny
aha i wypad mi z tą centralą :P
@shavo - gospodarka centralnie planowana nie ma realnie prawa działać dobrze, bo nie uwzględnia takich oczywistości jak choćby ryzyko, czy zwyczajnie - ludzka mentalność.
@belzeq toć napisałem, że jeśli na czele takiego państwa stanąłby człowiek zdrowy na umyśle i nie chcący doić dla siebie to zdałoby to egzamin. Na Kubie i w Korei rządzą idioci dlatego jest jak jest. Chcesz 3 zalety? No to masz: 1. Każdy ma pracę 2. Zero robienia w ciula przez wielkie prywatne korporacje 3. Dużo lepiej rozwinięty krajowy przemysł, zwiększenie eksportu, zmniejszenie importu. Masz rację, to jest piękne tylko w teorii ale dlatego napisałem o odpowiednim człowieku, bez niego na nic się to nie przyda. Masz jakieś problemy z rozumieniem tekstu czytanego?
@shavo Nikt zdrowy na umyśle nie wprowadzi komunizmu dla ogólnego, a nie swojego dobra ponieważ jest to ustrój utopijny z definicji. Nikt nie chce być taki jak wszyscy i mieć tego co wszyscy - i bardzo dobrze. Ad1 - Co to za zaleta, że wszyscy mają pracę? Ja wolałbym być rentierem i robić to co chcę.Ad2 - Korporacje robią w ciula tego, kto da się robić w ciula. Tak samo jak firmy państwowe - niezależnie od ustroju. Ad3 - Niby czemu przemysł miałby się lepiej rozwijać w komunizmie? I nie - nawet w teorii to nie jest piękne. PS. Rozumiem nawet teksty pisane.
Komunizm to nie jest gospodarka centralnie sterowana. Komunizm to system w którym każdy ma po równo i nie ma własności prywatnej jako takiej.
Zaleta kapitalizmu? Każdy ma wybór - kto chce może zrzec się prawa własności i robić sobie komuny itp. grupy - "państwa w państwie", nikt się do tego nie miesza; a kto nie chce to nie jest do niczego zmuszany. W każdym systemie gosp. mniej liberalnym, ma się mniej wolności.
[Przypominam, że nigdzie nie ma do końca prawdziwego kapitalizmu.]
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 31 maja 2010 o 19:02
Komunizm teoretycznie jest w miarę ok. Patrząc na każdy aspekt. Niestety przez ludzką chciwość i lenistwo, nie jest w stanie normalnie funkcjonować. Ludzka chciwość napędza kapitalizm, dlatego nieźle prosperuje. To, że ludzie w społeczeństwie kapitalistycznym nie mają po równo to efekt uboczny. Albo rybki, albo akwarium.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 31 maja 2010 o 19:47
dAlambert, czy Ty uważasz, że w komunistycznym społeczeństwie księgowa zarabiałaby tyle samo to kierowca taksówki ? Otóż ich zarobki by się różniły. Natomiast tyle samo zarabialiby wszyscy taksówkarze i wszystkie księgowe. Jednak jak wyżej napisałem jest to niemożliwe. Dlaczego? 1) nikt nie pracuje tak samo. 2) nikt by się nie starał, gdyż człowiek to takie stworzenie, że się opierd**a kiedy tylko może. Tak jak napisałem wcześniej. Komunizm nie jest zły, tylko jest po prostu nieosiągalny. Obecnie na świecie, żadne państwo komunistycznie nie funkcjonuje dobrze. Albo ludzie są wykorzystywani, nie mając swoich praw i wolności; albo ustrój bankrutuje.
Eksport, a nie import !
Goderoy nie do końca jest tak jak piszesz, bo chodzi też w pewnym sensie o zmniejszenie przepaści która obecnie istnieje między ludźmi bardzo bogatymi a bardzo biednymi. Ale mniej więcej dobrze pokazałeś o co biega :)
dzieci, najpierw się nauczcie czym komunizm jest, a później o nim dyskutujcie
@ elly
A unia europejska to jaka gospodarka??? Planowana!!!
unia wytycza ile rybak moze ryb wyłowic, jakie mozna warzywa chodowac i że "krzywych ogorkow nie mozna sprzedawac" buahahah całkowicie pokazuje wolny rynek na ktorym lapiesz ryb ile chcesz ale jak ktos nie kupi to twoj problem a tam unia ci wyznacza co i ile mozesz zlowic,zrobic,znalesc itp. wiec nie pier****** mi tyle rzeczy jaki to komunizm byl zly bo gospodarka centralnie planowana a teraz to moze w UE jest wolny rynek????
"Ile waży koń trojański"
dokłądnie!! w filmie w pewnym momencie wnuczka zaprasza babcie nad morze na rybkę i dziwi sie kiedy tamta stwierdza,że tam rybki nie dostaną....babcia kwituje to zdaniem w stylu "gdyby komuniści zajęli saharę zabrakło by na niej pisaku"...widać autor widział wczorajszą emisję filmu.
motyw zaczerpnięty z " ile waży koń trojański" tyle , że wtedy oparte było na przykładzie Związku Radzieckiego ;p;p
ostatnio ogladalem ten film:) fajny:) byl tam podobny tekst
Co proszę? A wiesz kolego co to jest komunizm?
"Socjalizm jest to ustrój, w którym bohatersko pokonuje się trudności nieznane w żadnym innym ustroju!" Stefan Kisielewski.
eee...suchar tak suchy jak ta pustynia. Stary slogan i do tego ten podpis z błędami :-((((
czerstwy zart, starszy od waszych rodzicow...
HAHAHA rewelacja GŁÓWNA !!!!! (+)
Nie zapominaj o masonach i cyklistach.
kruczy wyp*erdalaj !
Żylibyśmy w raju gdyby nie bandyci w polityce i na codzień...wykorzystują każdą naszą słabość i niewiedzę. Społeczeństwu porządnie wykształconemu żyje się lepiej niż temu żyjącemu w krajach w których panuje ciemnota. Poziom w polskich szkołach jest coraz niższy dlatego możemy wnioskować że kierujemy się w stronę patologicznego społeczeństwa.
kurczy pomyśl najpierw 3 razy , a najlepiej to nic nie pisz
gdyby nie to, że ma rację zgodziłbym się z Tobą
tekst z czasow PRLu ... pierwszy odruch minus ale moj awers do tego ustroju sklania mnie do przemyslen
to prawda - komuna tylko niszczy i zżera - jeśli uważacie inaczej to znaczy że macie grubo poniżej 25 lat - komunizm to zgnilizna i najbardziej "człekodestrukywny" system.
@shavo (z szacunkiem)- chyba nie wiesz co za głupoty piszesz, poczytaj trochę bo widać że z doświadczenia na temat tego systemu nie wiesz nic - to tak jakbyś napisał że szambo pachnie tylko trzeba je najpierw naperfumować -
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 31 maja 2010 o 19:00
taa a t to chyba jestes lekarzem,politykiem lub innym bogaczem, aż tak zle bylo za komuny gdzie nie chodzili żebracy,kazdy mial prace i chleb(racja szynki nie bylo ale chleb byl!! a ci ktorzy mowia ze za kumuny chleba nie bylo to chyba pod koniec lat 40 a nie pozniej!!), tyle placzu jest ze kraj zadluzony bo gierek pozyczki bral a teraz mamy smord i gnoj giek wziol 10krotnie mniejsza pozyczke niz wladze po 89roku!!!!!!!!!!! a wtedy za male pozyczki ludzie mieli jak w raju, dzis masz wyzysk pracujesz za 1000zl a masz czysz 1500zl do oplacenia i za co masz siebie,rodzine wyzywic mądralo?? za komuny nie bylo takich problemow wtedy jak dostawales mieszkanie to wiedziales ze je splacisz po 10latach a dzis masz kredyty na 25-50lat i nie wiesz czy bedziesz mial prace czy umrezesz czy cokolwiek masz noz nad gardlem, wtedy ludzie nie martwili sie ze braknie na chleb lub wyrzuca z mieszkania, życie na kumuny nie bylo luksusowe ale zylo sie spokojniej i nie bylo takiego wyscigu szczurow
PS. skoro tak w polce dobrze to czemu 20% polskich dwudziestolatkow mieszka na zachodzie??
PS2. racja mam mniej niz 25lat ale moj ojciec wtedy zył jako zwykly chlopak ze zwyklej rodziny wiec wie jak wygladalo wtedy zycie
kapitalizm/socjalizm czy komunizm demokracja
to wszytsko mialo swoje plusy i minusy/ zaden ustruj nie jest idealny ale nie mowcie ze za kumuny bylo tak zle bo nikt nie chodzil glodny a daleko tu bylo do chin tu zawsze sie slyszalo zarty o parti etc a dzis nie wiesz czy jak cos nie ten tego powiesz to nie wiesz czy skonczysz w sadzie lub pobity etc.
Komunizm w Polce to bylo calkiem co innego niż obecny w Chinach pamietajcie o tym!!!!
Ludzie Lenin poświęcił się socjalizmowi całym sercem a i tak nie udało mu się wprowadzić społeczeństwa idealnego a za jego czasów wzrost wydajności gospodarki też nie był ogromny. Chcecie idealistę to macie, co prawda był to też zbrodniarz ale wierzył w komunizm państwowy i dał przykład na to że to nie ma prawa istnieć. Jeśli już chcecie budować idealne społeczeństwo to odwalcie się od dyktatur i totalitaryzmów i zauważcie że istnieją inne ruchy do takiego społeczeństwa dążące :)
Lenin akurat świetnie zdawał sobie sprawę z tego, że ustrój gospodarczy zwany socjalizmem do niczego nie prowadzi. Prowadzona przez niego polityka NEP (Nowa Polityka Ekonomiczna) w zasadniczych punktach była gospodarką rynkową. Przede wszystkim akceptowała własność prywatną.
gdybyś wiedział czym jest komunizm wiedziałbyś, że nie miał prawa bytu w Rosji, a jego twórcą był żyd, którego rodzina wydała wielu rabinów, a który później ze względu na prześladowania żydów przeszedł na luteranizm
@messiah92 socjalizm a komunizm to dwie różne rzeczy.
P.S. na 6 ocen (-2 za co?)- świadczy to o kretynizmie użytkowników demotów - 4-ech uważa inaczej - niedouczeni debile, do szkoły z powrotem...
Żal mi ludzi takich jak @baskasuka i wszystkim tym co mu "plusują" = dzieci niedouczone...
Zmodyfikowano 7 razy. Ostatnia modyfikacja: 17 czerwca 2010 o 21:13
baskasuka to masz małą wiedzę niestety :)
doskonale o tym wiem ale większości to nie robi różnicy, ja przeszedłem już przez popieranie różnych ruchów i wiem sporo o komunizmie jako że sam uważam go za najbardziej sprawiedliwy ustrój tyle że w rękach nieodpowiednich ludzi :)
w PRL mamiono ludzi komunizmem po to by utrzymywać reżim socjalistyczny, szczerze wątpię czy ci wszyscy państwowcy mieli w ogóle zamiar opuścić dyktaturę proletariatu :)
@Andisn to źle myślałaś, sprawiedliwość nie leży po żadnej stronie - mylisz ją z racją - czyt. z tą głupotą u Ciebie się zgodzę jak u tych którzy dali +
komunizm stworzony przez Marksa jest znakomity - równość każdego człowieka,brak władzy,brak pieniądza,brak podziałów
komunizm stworzony przez Marksa stał się idealnym podłożem pod dyktaturę, jeśli na prawdę uważasz takie ideały jak podałeś za słuszne to zacznij człowieku czytać dzieła wcześniejszych komunistów.
Równość sensu stricte jest patologiczna i niezgodna z realiami świata (doborem płciowym, darwinizmem gospodarczym, motywacjami człowieka do bycia najlepszym), odbywa się zawsze kosztem fundamentalnej wolności. Brak pieniądza - powrót do wymiany barterowej, która nie może racjonalnie funkcjonować ze względu na problemy niepodzielności i podwójnej zbieżności potrzeb, co wykazał Rothbard. Brak władzy - czyli sprzeczność z równością, bo czy wyobrażasz sobie młodego, zdolnego i przedsiębiorczego człowieka, który sam od siebie zrówna się z typowym średniakiem? Brak podziałów - to już znamy z historii, powiedz mi kto będzie czuwał nad statusem quo, jak nie establishment, który siłą rzeczy będzie chciał być wyżej w hierarchii społecznej od mas. Komunizm jest sprzeczny z ludzką naturą, prakseologią, motywacjami ludzi i z... ku/rwa, ze wszystkim, co racjonalne.
Konkludując, Ty - wraz z tymi swoimi regułkami - i Twój idol Marks możecie spier/dalać do Korei Płn.
Komunizm jest dosyć specyficznym ustrojem i czasem gdy widzę szare masy na ulicach zastanawiam się czy na prawdę ci ludzie byliby gotowi pozbyć się części swoich dóbr w imię społecznej sprawiedliwości. Komunizm polega tylko i wyłącznie na samokontroli i szczerych intencjach, jeśli próbujemy kontrolować czyjś altruizm powstaje reżim taki jak już widzieliśmy
@messiah92 - "Sprawiedliwość ma się tak do sprawiedliwości społecznej jak krzesło do krzesła elektrycznego." JKM
jak rozumiesz ten cytat ?
A jak rozumiesz "Sprawiedliwość społeczną"?
sytuacja w której sprawiedliwość nie jest wyłącznie po stronie jednostki która potrafi sobie lepiej radzić lecz po stronie ogółu.
A ja myślałam, że sprawiedliwość leży po tej stronie, po której leży. Ale ja głupia jestem...
@messiah92 ludzie, którzy podczas manifestacji skandują hasła komunistyczne, albo mają altruizm we krwi, albo dóbr nie mają i chcą, żeby "burżuazja" też nie miała. "No bo przecież wszyscy są równi, nie?"
racja, w miarę dobry socjalizm jest np w Szwecji chociaż niby monarchia ;)
Jeśli podoba Ci się obłożenie 80% podatkiem PIT - to śmiało jedź to tego w miarę dobrego socjalizmu.
ale państwo dba o ciebie w wszystkich aspektach
tak wogule dzięki socjaldemokracji Skandynawia jest taka bogata
@olkuski Ale ja nie chcę żeby państwo o mnie dbało. Potrafię sam o siebie zadbać. Państwo dba o Ciebie, ale nie za darmo. Jeśli przyjdzie do Ciebie facet i powie: "Zarabiasz tysiąc, więc od teraz zróbmy tak: zostawisz sobie 200 a mi dasz 800 daję słowo, że 400 wydam na Twoje potrzeby najlepiej jak potrafię". Zgodzisz się czy dasz mu w pysk?
Żeby socjalizm się udał muszą zaistnieć 4 warunki:
-oszukiwanie państwa musi być potępiane przez wszystkich ludzi (w Skandynawii tak jest w Polsce wprost przeciwnie, mamy najwięcej rencistów na świcie z czego większość świadczeń
-muszą być drogie surowce naturalne, aby zapchać dziurę budżetową (w Szwecji żelazo, w Norwegii gaz i ropa)
- musi być nas mało (np.: to miasto w Hiszpanii, gdzie działa komunizm, gdyż wszyscy się znają i kontrolują)
- podatki płacą wszyscy i wszyscy partycypują przy ich podziale
- podatki wracają w 90% do obywateli w postaci "państwowych" zakupów oraz pomocy
Systemy socjalistyczne nie mają sensu w krajach, gdzie cwaniactwo jest postrzegane jako cnota (tak jak u nas i zapewne większości niezbyt bogatych państw) ani tam gdzie duży odsetek obywateli nie czuje się częścią społeczeństwa (kraje z dużą ilością imigrantów - np. USA),
belzeq, to zatrzymaj te swoje 80% zbierz swoich sąsiadów sami rządźcie swoimi pieniędzmi, budujcie drogi, szpitale, szkoły i wszystko w około. Życzę powodzenia.
@Up
Belzeq może by chciał zatrzymać swoje 80% i samemu rządzić swoimi pieniędzmi, ale jak być może zauważyłeś, nie może tego zrobić, bo musi utrzymywać państwową służbę zdrowia, państwową edukację i wiele innych rzeczy, żeby tacy jak ty mogli sikać w majty z radości, że państwo się nimi opiekuje.
@Hobbicik
Bardzo ciekawą teorię wysnułeś, szkoda tylko, że nie ma ona żadnego oparcia w faktach. Polecam wycieczkę np. do Szwecji, aby się przekonać jak tam się potępia oszukiwanie Państwa. "Podatki płacą wszyscy i wszyscy partycypują przy ich podziale - podatki wracają w 90% do obywateli w
postaci "państwowych" zakupów oraz pomocy" - hehehe genialne, za sto złotych kupuję obietnicę, że 90 zł wróci do mnie w postaci żywności i innego rodzaju pomocy materialnej. Chyba tylko idiota dobrowolnie by poszedł na coś takiego... Reszty nie mam siły komentować, niech inni to zrobią.
BELZEQ skoro taki z Ciebie chojrak i nie potrzebujesz , żeby państwo o Ciebie dbało to ogłoś na swojej działce niepodległość i pokaż całemu światu jaki jesteś mądry. ANDISN i w takiej sytuacji ja na to wszystko popatrzę i posikam się z radości (zresztą tacy jak ja również), że państwo się mną opiekuje.
+
Ciekawostka: Arabia Saudyjska importuje piasek, bo pustynny nie nadaje się do budowy. W Arabii nie ma komunizmu...
www.jeja.pl ---> teksty ---> radio Erewań
Ten tekst tam jest, autor po prostu sobie przepisał. Minus.
Mało kto zdaje sobie sprawę, że my też żyjemy w socjalizmie.
nawet w najbardziej liberalnych krajach jakiś pakiet socjalny istnieje(chyba jak coś poprawcie )
W najbardziej liberalnych krajach nie istnieje żaden pakiet socjalny, ponieważ państwo nie ma prawa zajmować się tego typu sprawami, nie taka jest jego funkcja. Tę funkcję (zawsze!!!, poza wiekiem XX i obecnym XXI) pełniły organizacje dobroczynne i pomoc prywatnych osób.
Zaborinho widać, że znasz podstawowe cechy gospodarcze, polityczne i ideologiczne komunizmu i obecnego systemu, który mamy w Polsce ;p
Komunizm w Polsce to też mordowanie bohaterów narodowych (Armia krajowa). Pamiętajmy i o tym.
a tak w ogóle spójrzcie na resztę demotów twórcy tego ;) spodziewałem się że coś jest nie tak
ojoj - taka sama skrajność jak komunizm, masz rację @messiah92, autor to zwykły naziol
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 31 maja 2010 o 20:19
Komunizm to wielka plaga bo pewnego dnia ktoś sobie wymarzył globalną równość która jest niemożliwa do osiągnięcia. Wiadomo kto więcej pracuje ten ma i nie powinien leniom oddawać. Teraz musimy gospodarczo nadrabiać po tych idiotach którzy rządzili. Lewica to nowa, pozornie łagodniejsza wersja komuchów którzy już nie mogą drugi raz nas cofnąć w rozwoju narodowym.
Nie zawsze ci co więcej pracują mają więcej. Generalnie komunizm w założeniach miał zmienić relacje pomiędzy kapitałem, a pracą w tworzeniu dobrobytu. Innymi słowy, kogoś raziło, że właściciel fabryki miał kupę kasy często za obijanie się, kiedy kilkuset ludzi wypruwało z siebie żyły po kilkanaście godzin na dobę, aby tą fabrykę utrzymać, a pomimo to fabrykant mieszkał w pałacu, a robotnicy ledwo wiązali koniec z końcem.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 31 maja 2010 o 22:56
ktos wczoraj ogladal "Ile wazy kon trojanski" :)
Oklepane. Wiele raz już to słyszałem ...
Stare to :/
A powiedział to Lech Wałęsa :>
Powiedzenie stare jak świat:)
STARE POWIEDZENIE [-]
ZAJEBISTEEE!!!
nie jestem zwolennikiem komunizmu, ale chciałbym przypomnieć że to w czasie PRL odbudowano nasz kraj po wojnie, powstał przemysł ciężki i mnóstwo przedsiębiorstw itp a teraz wasz cudowny kapitalizm wszystko sprzedał za gó*no a nie pieniądze i nic nie powstało oprócz spółek polityków i firm które doją obywateli(np ZUS)
A kto by się takimi detalami przejmował... najlepiej tylko nową propagandę cytować.
Primo w Polsce nie ma kapitalizmu tak jak i w cąłej Europie (niemal) secundo: Pomyśl jakPolska daleko by zaszłą gdybyśmy zmaiast PRLu mieli normalny kraj. RFN stał sie potęgą gospodarczą nie dziękipieniądzom z USA tylko dzieki wybitnemu liberałowi i wolnorynkowcowi który nazywał sie Erhard
Ciekawi mnie, jak kapitalizm może cokolwiek sprzedawać?? Majątek budowany za pieniądze rabowane ówczesnym pracownikom, dzisiejszym emerytom, został w dużej mierze rozkradziony przez tych, którzy wtedy ich rabowali. Przypominam, że w kapitalizmie własność jest prywatna, jak zatem złodziejstwo w procesie prywatyzacji (czyli w najlepszym razie - w drodze do kapitalizmu) można zwalić na kapitalizm?? Kapitalizm nie wytwarza również "spółek polityków" ani ZUSu, chyba Ci się bajki pomieszały...
powstał przemysł ciężki, który teraz trzeba zamykać bo jedyne co przynosi to straty. Nic nie powstało? To właśnie przez ostatnie 20 lat w tym kraju powstało mnóstwo przedsiębiorstw! I to dlatego, że w końcu uwolniono wolna przedsiębiorczość.
Kolego superzdzisek. To co się dzieje w kraju wynika z faktu, że ten cały majątek w sposób "niemal wolnorynkowy" przejęli dawni prlowscy włodarze. Dla przedsiębiorców nie związanych z nomenklaturą pozostały ochłapy.
Póki co żyjemy w PRL bis, Trybunę Ludu zastąpiła Gazeta Wyborcza, PZPR PO, SLD i PiS.
Mamy taką namiastkę wolnego rynku i wolnego kraju, który może kiedyś uwolni się spod komuszych naleciałości, za parę pokoleń.
Zaczynam w to jednak wątpić, widząc chociażby tu, jak wielu młodych ludzi nie patrząc na zbrodnie komuchów i tak na prawdę nieudolność tego systemu, ślini się na myśl o tzw. "społecznej sprawiedliwości".
A czy to będzie UE, czy ZSRR, czy KRLD... jeden diabeł.
Uważasz, że po wojnie nie odbudowalibyśmy kraju bez realnego socjalizmu? Popatrz na dzisiejsze kraje Europy Zachodniej, na zrujnowane po wojnie Niemcy, Włochy... Gdyby nie 50 lat komuny dziś być może żylibyśmy na poziomie Włochów, a nie odrabialiśmy zapóźnień.
A słyszałeś może o planie Marshalla? Gdyby nie on to pewnie te twoje kraje na poziomie żyłyby gorzej od nas.
elDuce- i powiedz mi, czyją zasługą jest, że Polska na planie Marshalla nie skorzystała? ;> Kapitalistów? ;>
Oczywiście komunistów,Polsce te wsparcie przysługiwało.Ale ja tu nie bronię czerwonych,więc nie wiem skąd to pytanie.
Z logicznego ciągu wypowiedzi wynikało, że bronisz. Cóż, mniejsza o to.
zgadzam się Jedzoslaw, chciałem tylko zwrócić uwagę na to że kapitalizm nieumiejętnie prowadzony też nie jest taki cudowny i właśnie teraz to widzimy, przez 20 lat politycy walczyli o miejsce przy korycie a media pięknie ukazywały jaki to mamy dobrobyt tuszując pewne aspekty prywatyzacji... Reasumując, jestem za kapitalizmem ale mądrze prowadzonym, w Niemczech czy Francji jakoś się da, to czemu i u nas by tak nie można...
Zaraz zaraz, to znaczy, że Ty uważasz, że w Niemczech i Francji jest kapitalizm, u nas też tylko "nieumiejętnie prowadzony". Wyjaśnij swoją definicję kapitalizmu, bo już widać, że z prawdziwą nie ma ona wiele wspólnego.
Przynajmniej pustynia miałaby taką armie,że hohoho....
Nie wiem czemu się burzycie, że ktoś powiedział, że komunizm wymyślili żydzi, skoro to prawda. Marks, prekursor komunizmu, był żydem przechrzczonym na luteranizm.
Chciałbym przypomnieć autorowi tego demotywatora, jak i obecnej tu młodzieży, że pomimo upadku komuny w Polsce dwadzieścia lat temu, przez te lata jak i obecnie, dziura budżetowa nadal łatana jest ze sprzedaży zakładów, które powstały za komuny.
Pragnę Ci przypomnieć, że znakomita większość inwestycji, które teraz sprzedajemy, powstała dzięki zaciągnięciu gigantycznego zagranicznego długu.
@elly - Owszem dług został zaciągnięty, nikt temu nie przeczy. Ostania rata została już spłacona. Natomiast budowano za te pieniądze zakłady w których ludzie mieli pracę, a dzisiaj ratując budżet sprzedajemy. Sprawdź teraz sobie dług jaki zaciągnęliśmy przez ostatnie dwadzieścia lat, i pokarz co zbudowaliśmy za te pieniądze, by nasze dzieci mogły sprzedać to za kolejnych dwadzieścia lat.
Co zbudowaliśmy? Zbudowaliśmy tysiące firm, które mimo kłód rzucanych im pod nogi przez wciąż ograniczone postsocjalistycznym myśleniem władze i urzędy, prosperują coraz lepiej. Właśnie na tym polega przewaga kapitalizmu - tutaj siła gospodarki jest w dużej mierze w rękach obywateli (i jak widać bo wynikach w ostatnich latach nasza gospodarka bardzo dobrze na tym wychodzi - w przeciwieństwie do dziedzin, pozostających w przeważającym stopniu w rękach państwa), a w dobrze funkcjonującym wolnorynkowym systemie miejsca pracy tworzą się "same".
@elly - Wszystko pięknie, tylko że dług zaciągany jest w imieniu wszystkich Palaków, nawet tych nieradzących sobie w życiu, a firmy są prywatne. Nie wiem czy to miałeś na myśli pisząc tego posta, ale to właśnie z niego wynika. Sytuacja którą opisałeś wygląda tak. Państwo zaciąga kredyt, ci bardziej kumaci zakładają firmy wykorzystując stworzone dzięki tym pieniądzom warunki. Natomiast każdy nawet ten niekumaty, który sobie nieradzi i pracuje u bardziej kumatego, z tego minimum które bardziej kumaty mu zapłaci, spłaca kredyt dzięki któremu mogła powstać firma tego bardziej kumatego. No jakie to cwane, ciekawe czy gdyby ludziom wyjaśniono to w ten sposób, to czy mielibyśmy obecny system. Nie zrozum mnie źle, nie jestem zwolennikiem poprzedniego systemu, ale nie lubię też hipokryzji. Politycy i biznesmeni plują na poprzedni system i tamte osiągnięcia, a równocześnie nie mają nic przeciwko pieniądzom, które są ze sprzedaży wtedy wybudowanego majątku, oraz zaciągają kolejne długi. Piszesz również o dobrze funkcjonującym systemie. Powiedz gdzie jest ten dobrze funkcjonujący według ciebie system, bo zachód jest dowodem tego, że taki system można utrzymać tylko przez jakiś okres po którym musi dojść do załamania systemu. Popatrz na ten superszybko rosnący dług publiczny państw zachodnich, gdzie eksperci ekonomiczni mówią wprost, bez gwałtownych cięć państwa będą bankrutować. Problem polega na tym, że cięcia uderzają najbardziej w tych najbiedniejszych. Grupa ta po cięciach poszerzy się również o tych którzy obecnie jeszcze sobie radzą, a wtedy wystarczy jeden człowiek który porwie te tłumy i mamy zmianę systemu politycznego. Jak myślisz do kogo ta biedota przyjdzie po swoje? Zobacz co się działo w Grecji na samą zapowiedz cięć. Tak już bywało w historii, ale ludzie nic się nie uczą.
Nie nie, to nie było tak. To był taki żart-zagadka: Jaki jest szczyt kapitalizmu? Importować piasek na pustynię :P
A ja czepie się czegoś innego;) tzn. nie mam nic do samego demota ale...co to za słowo "trzebaby"?;p spróbujcie przeczytać to z akcentem na pierwszym B- wychodzi mniej więcej jakieś nowe słowo "trze-baby":P ludzie, ludzieeee, słownik w łapke! Jak chciało się dopisać "-by" do jakiegoś słówka trzeba BYŁOBY pisać go razem z "było". Eh, to tyle. Po prostu razi mnie tu ta demotywująca gramatyka i ortografia...
POWIEDZIANE MILLLION RAZY A JESZCZE PRZEKRECILES: "Gdyby ZSRR mialo pustynie to zabrakloby im piasku".
JAK TAKI CHLAM MOZE WEJSC NA GLOWNA?
ogromny - proszę spojżeć na Chiny ;), Tajwan ;?
chyba eksportować!! zastanów sie
Nie potrzeba komunizmu.W Polsce też była pustynia a nazwa jej Błędowska.Stare tunele wykopane w kopalniach Unia europejska kazała zasypać.A czym?Piaskiem powiedzieli nam fachowcy z Unii więc zaczęliśmy woźic piasek z pustyni i co?Ekosystem został zachwiany i po kilkudziesięciu latach pustynia zaczęła zarastać i zarastać aż przestała istnieć.I co teraz teżmamy go tam importować?
No cóż... A co powiesz na taki ciąg logiczny: Komunizm = Totalitaryzm = Kontrola = Biurokracja = UE? Wiem że to "nieco" naciągane, ale podany przez Ciebie przykład jasno dowodzi debilizmu biurokracji, a ta jest równie rozrośnięta tak w krajach komunistycznych jak i w unijnych.
Jakby wprowadzili demokracje to w 3 tygodnie piasek by zniknął ,bo każdy nagle by potrzebował trochę piasku na zapas
Tak zgadzam się z tobą Urus w 100 procentach Komunizm=UE.W Polsce nie powinniśmy być zależni od nikogo.Podam prosty przykład.Części samochodowe które od lat kupowałem w jednym sklepie były polskie i miały bardzo dobrą jakość.Po wejściu do UE części coraz częściej miały napis made in germany lub made in china.To że UE objęła Polski rynek to nie znaczy że jesteśmy krajem bez granic i wszyscy mogą nam wciskać kit do polski.Ja na miejscu rządzących jak najszybciej zapomniałbym o UE bo to zły przyjaciel to my jako Polacy powinniśmy narzucać im nasze rządy w Polsce a nie odwrotnie.Ten kraj coraz bardziej jest rozkradany i nic na to poradzimy.To ja już wolałem komunizm bo chociaż słowianie nas wykorzystywali a nie geje i pedały.
A trzeba by nie pisze się czasem osobno?
Artur123 chyba chcesz zaistnieć na demotywatorach jako "ten który ciętej riposty się nie boi" uuuu jestem pod wrażeniem twojej osobliwie błyszczącej wypowiedzi!
A wprowadzając socjalizm po 70 latach ;)
stary dowcip bodajże Kabaretu pod Egidą. Tylko tam nie 50 a 3 lata miały wystarczyć na to, by sprowadzano na Saharę piasek.
Komunizm to jest ostatnie guwno. Polska była rządzona przez kłamców czyli komunistów. Goderoy przeczysz sam sobie mówisz że komunizm nie jest zły a więc czemu każde komunistyczne państwo nie prosperuje dobrze?
nie, tylko chiny i wietnam są najszybciej rozwijającymi się gospodarkami a kapitalistyczne usa chyli się ku upadkowi.
a co ruscy zrobili w egipcie? hahah po ich dowadnianiu brakło piasku na pustyni ;D