Szczerze?
Gdzieś mam gdzie to że bym musiała sama zabić kurę na obiad.
Przyjęło się że zabicie czującego, kochającego i mądrego zwierzęcia jest normalne. Dla mnie to nie jest normalne jest tyle innych smacznych rzeczy , innych niż mięso
Życzę wszystkim którzy są za niehumanitarnym zabijaniem zwierząt, żeby zdychali jak te zwierzęta .Przykładem będzie ten film http://www.ptroa.co.il/petition/
[+]
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
27 marca 2011 o 21:02
No właśnie. Mnie też irytowały słit damusie, aż sobie zdałam sprawę, że przecież podobają mi się skórzane kurtki... no i muszę być konsekwentna i kupować podróby :)
To ty jesteś za rozpieprzaniem przyrody. Przyrody, która reguluje łańcuch pokarmowy. Idź lepiej chroń uczuciowe muchy, karaluszki, motylki i dżdżownice.
@Revenge2208 zapewniam cię, że dzikie zwierzęta chętnie zrobiłyby z nami to samo gdyby tylko miały ku temu okazję. Właśnie dlatego traktujemy je jak niewolników, ponieważ one nie są wstanie respektować naszego prawa do życia. Nie myśl że jakbyś spotkała w lesie sforę wygłodniałych wilków, to by cię nie rozszarpały dla samej przyjemności zjedzenia cię. Wybacz, ale ludzie w przeciwieństwie do roślin są istotami cudzożywnymi i niestety aby żyć muszą zabijać. Bo czym tak naprawdę różni się zwierzę od rośliny? Tym że komórki nerwowe przesyłają mu sygnał do mózgu kiedy jest zabijane, przez co budzi się w nim instynkt samozachowawczy? Wszystkie istoty chcą żyć i nie ma co im współczuć jeśli sami chcemy przeżyć. Zjedz albo zostań zjedzonym, takie są prawa natury i wybacz, ale taka heroiczna walka z nimi wygląda po prostu idiotycznie.
o czym wy gadacie? to jasne, że człowiek musi zabijać zwierzęta dla pożywienia, przecież nas łańcuch pokarmowy też dotyczy, nie jesteśmy żadną anomalią pod tym względem. natomiast ten demot mówi o zabijaniu zwierząt dla samego futra, kurna. człowiek w tych czasach wcale nie potrzebuje prawdziwego futra, a jednak i tak znajdą się zawsze jakieś damulki, które będą paradować w czymś takim. i nic ich nie obchodzi, że pewna liczba zwierząt musiała oddać życie za to, by taka mogła się poobnosić z tym, że ma pięniądze, że stać ją na drogie rzeczy. cholerny ludzki egoizm. rozumiem zabijanie zwierząt dla jedzenia, przecież to taka podstawa, by mieć pożywienie. ale pozwalać, by umierały w męczarniach dla samego FUTRA? no ale pewnie i tak was to nic nie obchodzi.
Revenge... proszę, spokojniej, bo się ośmieszasz. W drugim zdaniu swojej wypowiedzi przyjęłaś zasadę etyczną, iż cierpienia należy unikać i próbujesz ją narzucać innym. Bądź świadoma, że prawdopodobnie jesteś z tym poglądem w mniejszości i większość ludzi z łatwością godzi potrzebę zabijania ze świadomością, iż sprawia ból. W dalszej części zastosowałaś typ argumentu, który, jak mi się zdaje, podpada pod kategorię "równi pochyłej", a to błąd. Większość ludzi, w tym zapewne wszyscy ci, którzy boją się śmierci swojej lub własnego gatunku, jest przeciw kompletnemu zniszczeniu środowiska, ale od zabijania tylko części zwierząt na obiady i futra, do eksterminacji gatunku daleka droga, nie jest to jednoznaczne i nie trzeba powstrzymywać się od pierwszego, by zapobiec drugiemu.
Ok, nie każdy musi być wege, uznaję argumenty, że ewolucja, potrzeby energetyczne itepe. Ale noszenie futer to bezsensowne okrucieństwo. Opuściliśmy już przecież erę kamienia łupanego i nie musimy chodzić w skórach? Reasumując, futra noszą piękne zwierzęta i brzydkie kobiety.
@edel rozumiesz że nie każdy musi być wege, ale nie rozumiesz jak ktoś może nosić futra? Przecież mięso jesz tylko po to żeby podrażnić swoje kubki smakowe i sprawić sobie przyjemność. Opuściliśmy już przecież erę kamienia łupanego i potrafimy wyprodukować takie ilości zboża, warzyw i owoców, a nawet sztuczne witaminy i inne elementy jeśli ktoś potrzebuje, że spokojnie moglibyśmy żyć bez spożywania mięsa. Różnica polega na tym, że dzisiaj mięso je każdy, zaś w futra ze względu na cenę ubierają się tylko ludzie bogaci, a lud nigdy nie ma nic przeciwko gnojeniu bogatych, bo przecież na pewno dorobili się przez jakieś machlojki i inne kradzieże, więc trzeba ich udupić. Taka tam zwyczajna hipokryzja naszych czasów...
Atak osobisty to przyznanie racji. Po drugie: Tak, era kamienia łupanego skończyła się. Ale wróci, zaraz po III wojnie światowej. Bo IV wojna światowa będzie na kije i kamienie. Jak na razie mamy erę depresji. Choroby, która zabija. Futro to świetny lek na to. Zatem, jest tak samo niezbędne jak za jaskiniowców.
Płakać mi się chce gdy na to patrzę, wszystkich s k u r w y s y n ó w zabijających i maltretujących zwierzęta bym pozabijała. Widziałam niedawno w galerii handlowej paniusie,która miała na sobie właśnie kołnierz z lisa, wyglądał obrzydliwie,zdarty z biednego zwierzątka :(
@EvilChinchilla a ja widziałem w KFC ludzi zajadających się mięskiem wydartym biednemu kurczaczkowi po uprzednim ucięciu mu głowy, który przecież nic nikomu nie zawinił... Było to tak niesamowicie okrutne i obrzydliwe że o mało się nie zrzygałem kotletem ze słodziutkiej świnki który jadłem poprzedniego dnia. A wieczorem gdy jak gdyby nigdy nic poszedłem się położyć do łóżka, aby zapomnieć o tym koszmarze nagle z przerażeniem stwierdziłem że leżę na poduszce z pierza! Zdartego z biednej gęsi, która na pewno musiała strasznie cierpieć podczas takiej operacji... Ludobójstwo się szerzy na każdym kroku, tuż przed naszymi oczami, a my jak ślepi nic z tym nie robimy! Musimy urządzić demonstrację! Mój boże, tylko w czym tu wyjść... bo przecież nie w tych butach ze skóry przez które nasi mniejsi bracia cierpieli niewypowiedziane katusze! Cholera, chyba się powieszę na sznurze konopnym. Może chociaż w ten sposób odpokutuję cierpienia zadane tym niezliczonym istotom którymi mamusia karmiła mnie od najmłodszych lat, a ja nieświadomie wkładałem je do ust myśląc że robi to dla mojego dobra...
Medival masz rację ludzie może i mogliby żyć bez mięsa. ale wiesz ile by na to trzeba było zachodu? musieliby mieć naprawdę dobrze skomponowaną dietę, bardzo różnorodną przede wszystkim. szczególnie ściśle musiałyby jej przestrzegać dzieci, a z tym mogłoby być trudno. ludziom nie chce się nad tym kminić bo przecież łatwiej jest zjeść mięso, które dostarczy największą ilość białek, niż komponować sobie jadłospis z samych roślinek. jednak nie porównuj tego do noszenia futra. jedzenie to PODSTAWA. noszenie futer w tych czasach NIE JEST żadną podstawą. nie widzę żadnego sensu w noszeniu ich. no wiadomo, że ludzie zabijają wiele zwierząt dla mięsa, ale czy muszą zabijać ich jeszcze więcej dla samego futra? komu to ma tak służyć?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
27 marca 2011 o 15:42
heheh EvilVhinchilla...
poczytaj sobie o tym jak te "kochane, małe, niewinne, słodkie liski" zabijają chronione gatunki jak np. głuszec lub cietrzew, których już prawie nie ma. LIS TO SZKODNIK WBIJCIE SE TO DO TYCH WASZYCH PUSTYCH ŁBÓW, LISY TRZEBA TĘPIĆ, ALBO ONE WYTĘPIĄ DROBNĄ ZWIERZYNĘ!
Medival... Czy może przypadkiem nie przesadzasz?
Gdyby nie mięso wyglądałbyś jak szczapa suchego drewna, pogódź się z tym... Dobra, sory.
TY CZŁOWIEKU NA PRAWDE PRZESADZASZ
Znaleźli się pro-ekolodzy. Tylko nie wiecie, jaki spustoszenie sieją teraz lisy. Jest ich nadmiar i przez to giną w naszych lasach cietrzewie, głuszce i inne ptaki. To normalne, że trzeba odstrzelic lisy i są dewizy.
Bo natura najlepiej reguluje się pozostawiona sama sobie. Nie ma co na siłę chronić przed aktywnością łańcucha pokarmowego, bo to tylko niszczy równowagę i wcale nie prowadzi do dobrych skutków. Duży plus dla ciebie
[+] Wrażliwość jest oznaką dojrzałości, z tym że wrażliwość nie jest obecnie w cenie. Wartości uczuć nie można oszacować- uczucia nic nie kosztują. Każdy zdrowy człowiek ma uczucia dobre, lub te kojarzące się negatywnie. Pragniemy pozytywnych uczuć, lecz nie zawsze jesteśmy w stanie ich doświadczać. Wrażliwość jest przeciwieństwem egoizmu. Egoizm jest często przyczyna naszych cierpień.
Patrząc na powyższe komentarze nie chce mi sie wierzyć, że tyle tu jest idiotów. Ciekawa jestem, czy gdyby wiedzieli w jaki sposób mordowane są zwierzęta rzeźne czy na futra, to czy by nadal gadali takie głupoty;/
HAHAHA niema lekko lisie. Wyskakujesz z futra. W miedzy czasie wykluje ci oczy, a twoje małe lisiątka będę przyrządzał żywcem w mikrofalówce, by później popolować na młode foki i wycinać lasy tropikalne tylko dla mojej zabawy. Jam jest człowiek, a człowiek gatunkiem okrutnym jest. HA HA HA
Lisów niestety w polsce jest ok 10 razy więcej niż być powinno, co za tym idzie populacja zwierzyny drobnej jak kuropatwa i zając są znikome. Ponadto zagrażają gatunkom chronionym jak głuszec, cietrzew i drop. Do lisów nikt nie chce strzelać bo przez pseudoekologów nikt nie chce nosić z nich futer a nabój też kosztuje.P.S. jestesmy cywilizowanym krajem gdzie sa okresy ochronne polowań na lisa i nie wykonuje się odstrzału szczeniąt które dopiero co otworzyły oczy jak np. ma to miejsce w austrii.
Polska to nietolerancyjny kraj, gdzie nie lubi się obrońców zwierząt i wegetarian. Dlaczego? Bo tak i tyle. Nie będę dawać argumentów przeciw futrom, bo to i tak nic nie da, nikogo nie przekonam. Nie zamierzam z resztą. Moim zdaniem demot jest mocny, zasłużył jak najbardziej na główną.
KatherinesBlood: Tutaj nie tolerują wszystko co się wyróżnia, od osób z innym kolorem skóry po kobiety, które bronią swoje dzieci przed niesprawiedliwością w szkole. Tutaj za wszystko sobie dostaniesz.
A tak przy okazji: za demota duży plus, chociaż mi lisy rozerwały kota na strzępy i kilka kur podpierdzieliły to jednak nie mam do nich żadnej urazy. One zachowują się jak ludzie, dziwne, że dotąd my nie obdzieraliśmy się ze skóry, tak jak to niektórzy robią z niewinnymi zwierzętami (mówię tu ogólnie, a nie tylko o lisach)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
27 marca 2011 o 20:31
Nie rozumiem po co zaczynacie tu temat wegetarianizmu. Jeść każdy musi, chodzić w futrach nie, pomijając już oczywiste okrucieństwo, jakim jest zabicie zwierzęcia dla futra to jest to najzwyczajniej w świecie żenujące. Nie ma co tego roztrząsać, nie można usprawiedliwiać ludzi noszących futra.
A zabijanie do zjedzenia już nie jest okrutne? czy zwierzęciu nie jest wszystko jedno w jakim celu się je zabija?
Ja zabijam i dla mięsa, i dla futer i nie widzę specjalnej różnicy (poza oczywistą- dużego dzika czy jelenia łatwiej trafić niż małego lisa czy kunę :)
@LoveMuse przeczytaj jeszcze raz to, co napisałaś/eś. Może chcesz zobaczyć video z ubojni, gdzie zwierzęta są zabijane na mięso? Z takim samym okrucieństwem zabija się i na futra, i na mięso. Tylko Ty o tym nie wiesz.
Nikt Cię nie pyta o zdanie. Niestety, moja mamusia marzy o czapce z lisa. Albo jej kupię, albo wypłacze tyle łez, że powstałaby druga Wisła. Niestety, jest mi bliższa niż lis. O!
Na Twoim miejscu, nie założyłbym się oto. Futro jest lekiem na depresję. Bardzo dobrym. Po prostu, dla prawdziwego mężczyzny, szczęście matki, babki, siostry, córki, wnuczki, jest najważniejsze na świecie.
Naprawdę, Twoi krewni są Ci mniej wartościowi niż pierwsze z brzegu zwierzę? Dobrze, że nie można im oddawać wątroby, bo w razie czego kazałabyś obejść się smakiem członkom rodziny na rzecz lisa.
Plus.
I też nie rozumiem tych, którzy gadają o wegetarianizmie, który jest zupełnie innym tematem. Tu chodzi o zabijanie zwierzęcia wyłącznie dla futra, nie dla pożywienia.
Wszystkim niewrażliwym polecam poszukać sobie w sieci informacji i zobaczyć, jak taki proceder wygląda. Żywcem obdarte ze skóry zwierzęta wyrzuca się jak śmieci, gdzie umierają w strasznych cierpieniach. Ale przynajmniej jakaś po**erdolona paniusia ma "piękne" futerko.
Wszystkie zdjęcia są zrobione po fakcie. Wzruszę się jak udowodnisz, że nie stosuje się usypiania, trucia czy czegoś takiego. Futro to lek na depresję dla kobiety. Więc coś bardzo ważnego. To śmiertelna choroba cywilizacyjna.
Jakoś nie jest mi go żal...taki rudy szmaciarz wyjadł mojego zdechłego psa który był pochowany w lesie..
Teraz to nawet nie zrobi mi się żal jak zobaczę takiego zasrańca przyklejonego do opony
no i co Ci po trupie Twojego pieska? to tylko ciało. martwe ciało. padlina. rozumiem że do swojego ciała też jesteś tak przywiązany, że nie pozwolisz oddać pośmiertnie Twoich organów do przeszczepu?
tak, to się nazywa pseudekolog
człowieku, gdyby nie myśliwi, twoje pola byłyby całe wpieprzone przez dziki, drobna zwierzyna i ptactwo to byłyby tylko wspomnienia!
Wzruszyłeś mnie. Zrobi wszystko, co w mej mocy, by nie zostal czapk. Moja dziewczyna chciala szal. Niestety ulegla ostatnia ostoja prawdziwej polskosci- lewy alt, wiec nie bedzie polskich znakow, ale prawdopodobnie malo kto by zauwazyl, gdybym nie powiedzial :P
Kto kwa ć decyduję o tym że komentarz jest "poniżej poziomu"?- powyżej oznaczono tak parę rozsądnych i wcale nie obrażających kogokolwiek komentarzy... jakaś demotowa Łukaszenka się tu zalęgła czy co?!
Też nie chcę być czapką.
Chciałbym zauważyć, że to ludzie weszli na terytorium lisów, z własnych, egoistycznych powodów zaczęli je tępić, potem je zaszczepili żeby kury nie chorowały, a przez to populacja lisów wzrosła i znowu ludzie je tępią... a ta cała rzeźnia bo wyżerał kury, które ludzie sami sobie wzięli i nie chcą oddać naturze. Wszystko w naturze działało dobrze, póki my nie przyszliśmy na jej terytorium, zagarnęliśmy co chcieliśmy, a teraz się na naturę wypięliśmy...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
27 marca 2011 o 20:53
Ekolodzy powinni zastanowić się, czy obchodzi ich dobro środowiska, czy pojedyncze byty zwierząt. Zabijanie zwierząt na ubrania szkodzi środowisku MNIEJ niż produkcja ubrań z tworzyw sztucznych, kiedy powstaje mnóstwo chemicznych odpadów. Futro z lisa posłuży całe lata (więcej niż może żyć lis), a potem rozłoży się w ciągu roku, zaś poliestrowa kurtka wyrzucona po sezonie będzie rozkładać się przez stulecia.
Ludzie, wpiszcie sobie w google albo wiki LIS i zobaczcie co wam wyskoczy. Jestem młodym myśliwym, mam 19 lat i wiem że na dzień dzisiejszy mamy zbyt dużo tego drapieżnika, co bezpośrednio zagraża innym gatunkom np sarnom. Zgadza się, troszke narobiliśmy burdel na tej ziemi, ale musimy też postarać się go ogarnąć. P.S z lisa nikt już nie bedzie robił czapki bo jest za tani w skupie ;p także demot na daremno ;)
Sorry, ale nie wam, myśliwym przyszło decydować o ilu ma być wilków. Ludzi też jest za dużo, wielu głoduje; nie ma pracy, domu; w chinach z powodu ludzi jest ciasno, ale nikt nas nie zabija z tego powodu.
nienawidzę Was, myśliwi. nie, nie jesteście fajni. jesteście bezmyślni. po pierwsze macie przyjemność, hcuje, z zabijania zupełnie bezbronnych zwierząt. proponuję równe prawa - niech do Was też będzie wolno strzelać. OK? po drugie nawet z psami do lasu spokojnie na spacer nie można pójść, bo ciągle mi je stresujecie strzałami. no i człowiek się boi że mu psa zastrzelicie (bo mało to już takich przypadków było?). słowem wypiertalajcie, podłe, niehumanitarne oszołomy.
@Wandejczyk, co innego wyrównywanie gatunku (choć myślę, że gdyby człowiek w ogóle nie ingerował, to natura świetnie by sobie sama poradziła), a co innego zabijanie dla zabawy.
@ambiwersja Nienawidzisz myśliwych, tak? A myślisz, że kto jak nie myśliwi dokarmiają zwierzęta w zimie, budują paśniki i podsypuja zboże dla bażantów i innych takich małych zwierzątek które później miły lisek zjada.
Sprawdźcie sobie statystyki, jak kształtowała się populacja zajęcy i bażantów w stosunku do populacji drapieżników, czyli lisów i jastrzębi. Jak sie żyje w mieście to tam nie ma problemu, że lis ci kure zje.
Medival na Co nam twoje wywody jak wystarczy obejrzeć jeden przypadkowy filmik na internecie ukazujący jacy ludzie są okropni i przerażający? Na co mi twoje słowa jak widzę film na którym wyrywa się skórę żywcem ze zwierzaka bo ktoś chce futro? Na co mi twoje słowa jak widzę fakty, to co się dzieje?
ZAbijanie zabijaniem ale ludzie zabijają dla przyjemności.
Nie będziesz czapką lisie, zostaniesz płaszczem. Jednak teraz, już bez śmiechu przez łzy napiszę, na cholerę nam, ludziom, futro? Prawdziwe futro z prawdziwych zwierząt? Przecież tworzywa sztuczne są bardzo dobrze rozwinięte, mamy cywilizację, ogień, prąd. Poza tym epoka lodowcowa nam nie grozi. Pojęcia nie mam dlaczego mnóstwo pięknych, dzikich zwierząt musi cierpieć tylko dlatego, że jakaś paniusia o paszczurzej twarzy nie ma na co wydać pieniędzy? Czym się różni futro prawdziwe od sztucznego, stworzonego po to aby lisy, wilki i inne nie musiały umierać w męczarniach? Tylko ceną i tworzywem. Jeżeli już ktoś tak bardzo chce mieć ten szal z norek, to niech kupi sztuczny, a prawdziwe zwierzęta zostawi w spokoju. Ludzie to najgroźniejsze zwierzęta jakie istnieją na tej planecie, czasem wstyd mi, iż jestem człowiekiem przez takie tumany, jakimi są bogate paniusie i osoby wykonujące takie czynności ze szczególnym okrucieństwem.
zostań apaszką ;)
'gdzieś ktoś' fajnie to podsumował: przestalibyście mieć takie problemy, gdyby wróciły czasy, kiedy samemu trzeba było zabić kurę na obiad.
przycinator, ale my nie żyjemy w czasach, w których musimy zabijać, aby żyć.
To wegetarianie nie żyją w takich czasach
A ja nie chcę być szkieletem. Ale k*rwa będę, bo taki świat.
Ka007: zjadasz świnie, krowy i kurczaki żywcem?
nazgul43, od piętnastu lat jestem wegetarianką
Ale musisz zostać czapką!
Szczerze?
Gdzieś mam gdzie to że bym musiała sama zabić kurę na obiad.
Przyjęło się że zabicie czującego, kochającego i mądrego zwierzęcia jest normalne. Dla mnie to nie jest normalne jest tyle innych smacznych rzeczy , innych niż mięso
Życzę wszystkim którzy są za niehumanitarnym zabijaniem zwierząt, żeby zdychali jak te zwierzęta .Przykładem będzie ten film http://www.ptroa.co.il/petition/
[+]
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 marca 2011 o 21:02
bo przecież jakaś pier*olona paniusia chcę mieć słit cieplutką czapkę, porzygałabym się wiedząc że mam na głowie coś, co kiedyś żyło o_O
Bardzo śmieszne. -.-
No właśnie. Mnie też irytowały słit damusie, aż sobie zdałam sprawę, że przecież podobają mi się skórzane kurtki... no i muszę być konsekwentna i kupować podróby :)
@ Ajutro
Jesz misie?
albo futrem :)
A co on ma takie niebieskie futro ? Czyżby nowa dostawa zwierząt z Japonii??
a mi się podoba. Dobry demot.
Prawdziwy, a to najważniejsze. ;)
hm, pan prosto z miasta i nigdy na wsi nie bywa?
A świnia i kura nie chce być obiadem. I to wcale nie jest powód, by zostać wegetarianinem.
To ty jesteś za rozpieprzaniem przyrody. Przyrody, która reguluje łańcuch pokarmowy. Idź lepiej chroń uczuciowe muchy, karaluszki, motylki i dżdżownice.
@Revenge2208 zapewniam cię, że dzikie zwierzęta chętnie zrobiłyby z nami to samo gdyby tylko miały ku temu okazję. Właśnie dlatego traktujemy je jak niewolników, ponieważ one nie są wstanie respektować naszego prawa do życia. Nie myśl że jakbyś spotkała w lesie sforę wygłodniałych wilków, to by cię nie rozszarpały dla samej przyjemności zjedzenia cię. Wybacz, ale ludzie w przeciwieństwie do roślin są istotami cudzożywnymi i niestety aby żyć muszą zabijać. Bo czym tak naprawdę różni się zwierzę od rośliny? Tym że komórki nerwowe przesyłają mu sygnał do mózgu kiedy jest zabijane, przez co budzi się w nim instynkt samozachowawczy? Wszystkie istoty chcą żyć i nie ma co im współczuć jeśli sami chcemy przeżyć. Zjedz albo zostań zjedzonym, takie są prawa natury i wybacz, ale taka heroiczna walka z nimi wygląda po prostu idiotycznie.
człowiek nie zabije lisa, to lis zabije inne zwierzęta
ale dowaliles medival, chyba ze dalej zyjesz w buszu i ganiasz z kijem za mamutami, to wtedy cie zrozumie
o czym wy gadacie? to jasne, że człowiek musi zabijać zwierzęta dla pożywienia, przecież nas łańcuch pokarmowy też dotyczy, nie jesteśmy żadną anomalią pod tym względem. natomiast ten demot mówi o zabijaniu zwierząt dla samego futra, kurna. człowiek w tych czasach wcale nie potrzebuje prawdziwego futra, a jednak i tak znajdą się zawsze jakieś damulki, które będą paradować w czymś takim. i nic ich nie obchodzi, że pewna liczba zwierząt musiała oddać życie za to, by taka mogła się poobnosić z tym, że ma pięniądze, że stać ją na drogie rzeczy. cholerny ludzki egoizm. rozumiem zabijanie zwierząt dla jedzenia, przecież to taka podstawa, by mieć pożywienie. ale pozwalać, by umierały w męczarniach dla samego FUTRA? no ale pewnie i tak was to nic nie obchodzi.
Revenge... proszę, spokojniej, bo się ośmieszasz. W drugim zdaniu swojej wypowiedzi przyjęłaś zasadę etyczną, iż cierpienia należy unikać i próbujesz ją narzucać innym. Bądź świadoma, że prawdopodobnie jesteś z tym poglądem w mniejszości i większość ludzi z łatwością godzi potrzebę zabijania ze świadomością, iż sprawia ból. W dalszej części zastosowałaś typ argumentu, który, jak mi się zdaje, podpada pod kategorię "równi pochyłej", a to błąd. Większość ludzi, w tym zapewne wszyscy ci, którzy boją się śmierci swojej lub własnego gatunku, jest przeciw kompletnemu zniszczeniu środowiska, ale od zabijania tylko części zwierząt na obiady i futra, do eksterminacji gatunku daleka droga, nie jest to jednoznaczne i nie trzeba powstrzymywać się od pierwszego, by zapobiec drugiemu.
Zostaniesz szalikiem.
co to w goole robi na głownej?! -.-
egzystuje
No nie przecierz headshota dostałeś
dziwne oczy ma ten lis.
To nie koncert życzeń
Nie martw się, zostaniesz przeglądarką :)
Ok, nie każdy musi być wege, uznaję argumenty, że ewolucja, potrzeby energetyczne itepe. Ale noszenie futer to bezsensowne okrucieństwo. Opuściliśmy już przecież erę kamienia łupanego i nie musimy chodzić w skórach? Reasumując, futra noszą piękne zwierzęta i brzydkie kobiety.
Zgadzam się
@edel rozumiesz że nie każdy musi być wege, ale nie rozumiesz jak ktoś może nosić futra? Przecież mięso jesz tylko po to żeby podrażnić swoje kubki smakowe i sprawić sobie przyjemność. Opuściliśmy już przecież erę kamienia łupanego i potrafimy wyprodukować takie ilości zboża, warzyw i owoców, a nawet sztuczne witaminy i inne elementy jeśli ktoś potrzebuje, że spokojnie moglibyśmy żyć bez spożywania mięsa. Różnica polega na tym, że dzisiaj mięso je każdy, zaś w futra ze względu na cenę ubierają się tylko ludzie bogaci, a lud nigdy nie ma nic przeciwko gnojeniu bogatych, bo przecież na pewno dorobili się przez jakieś machlojki i inne kradzieże, więc trzeba ich udupić. Taka tam zwyczajna hipokryzja naszych czasów...
PS. Medival- jestem wege, myślałam, że moja wypowiedź jasno na to wskazuje.
@edel
Atak osobisty to przyznanie racji. Po drugie: Tak, era kamienia łupanego skończyła się. Ale wróci, zaraz po III wojnie światowej. Bo IV wojna światowa będzie na kije i kamienie. Jak na razie mamy erę depresji. Choroby, która zabija. Futro to świetny lek na to. Zatem, jest tak samo niezbędne jak za jaskiniowców.
to tylko zwierze. zabic, wykorzystac, PROFIT KU*WA!
ZNOWU MNIE JAKIS FRAJER ZAGONI
Spokojnie, zostaniesz kurtką albo szalikiem.
Na czapke to chyba za duzy, moze dla gagi by sie nadawal. Ale nie widze zadnego sensu w zabijania zwierzat dla futra.
Ruskie demoty, ten sam podpis.
http://demotivators.ru/posters/401624/ne-hochu-byit-shapkoj.htm
To będziesz szalem albo płaszczem. Pasuje?
i tak na czapkę by się nie nadawał bo chudy i wyliniały szkoda strzelać tylko że jest już ich za dużo i toi jest problem bo osłabia populację
Nie wiem czy śmiać się, czy płakać.
Nie chcę by mi głowa marzła.
Płakać mi się chce gdy na to patrzę, wszystkich s k u r w y s y n ó w zabijających i maltretujących zwierzęta bym pozabijała. Widziałam niedawno w galerii handlowej paniusie,która miała na sobie właśnie kołnierz z lisa, wyglądał obrzydliwie,zdarty z biednego zwierzątka :(
@EvilChinchilla a ja widziałem w KFC ludzi zajadających się mięskiem wydartym biednemu kurczaczkowi po uprzednim ucięciu mu głowy, który przecież nic nikomu nie zawinił... Było to tak niesamowicie okrutne i obrzydliwe że o mało się nie zrzygałem kotletem ze słodziutkiej świnki który jadłem poprzedniego dnia. A wieczorem gdy jak gdyby nigdy nic poszedłem się położyć do łóżka, aby zapomnieć o tym koszmarze nagle z przerażeniem stwierdziłem że leżę na poduszce z pierza! Zdartego z biednej gęsi, która na pewno musiała strasznie cierpieć podczas takiej operacji... Ludobójstwo się szerzy na każdym kroku, tuż przed naszymi oczami, a my jak ślepi nic z tym nie robimy! Musimy urządzić demonstrację! Mój boże, tylko w czym tu wyjść... bo przecież nie w tych butach ze skóry przez które nasi mniejsi bracia cierpieli niewypowiedziane katusze! Cholera, chyba się powieszę na sznurze konopnym. Może chociaż w ten sposób odpokutuję cierpienia zadane tym niezliczonym istotom którymi mamusia karmiła mnie od najmłodszych lat, a ja nieświadomie wkładałem je do ust myśląc że robi to dla mojego dobra...
Medival masz rację ludzie może i mogliby żyć bez mięsa. ale wiesz ile by na to trzeba było zachodu? musieliby mieć naprawdę dobrze skomponowaną dietę, bardzo różnorodną przede wszystkim. szczególnie ściśle musiałyby jej przestrzegać dzieci, a z tym mogłoby być trudno. ludziom nie chce się nad tym kminić bo przecież łatwiej jest zjeść mięso, które dostarczy największą ilość białek, niż komponować sobie jadłospis z samych roślinek. jednak nie porównuj tego do noszenia futra. jedzenie to PODSTAWA. noszenie futer w tych czasach NIE JEST żadną podstawą. nie widzę żadnego sensu w noszeniu ich. no wiadomo, że ludzie zabijają wiele zwierząt dla mięsa, ale czy muszą zabijać ich jeszcze więcej dla samego futra? komu to ma tak służyć?
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 27 marca 2011 o 15:42
heheh EvilVhinchilla...
poczytaj sobie o tym jak te "kochane, małe, niewinne, słodkie liski" zabijają chronione gatunki jak np. głuszec lub cietrzew, których już prawie nie ma. LIS TO SZKODNIK WBIJCIE SE TO DO TYCH WASZYCH PUSTYCH ŁBÓW, LISY TRZEBA TĘPIĆ, ALBO ONE WYTĘPIĄ DROBNĄ ZWIERZYNĘ!
Medival... Czy może przypadkiem nie przesadzasz?
Gdyby nie mięso wyglądałbyś jak szczapa suchego drewna, pogódź się z tym... Dobra, sory.
TY CZŁOWIEKU NA PRAWDE PRZESADZASZ
ja jestem vege i caałym sercem popieram takie akcje jak Dzień Bez Futra.
W futrze wygląda ładnie tylko jego prawowity właściciel...
spoko. w takim razie będziesz torebką
Znaleźli się pro-ekolodzy. Tylko nie wiecie, jaki spustoszenie sieją teraz lisy. Jest ich nadmiar i przez to giną w naszych lasach cietrzewie, głuszce i inne ptaki. To normalne, że trzeba odstrzelic lisy i są dewizy.
Bo natura najlepiej reguluje się pozostawiona sama sobie. Nie ma co na siłę chronić przed aktywnością łańcucha pokarmowego, bo to tylko niszczy równowagę i wcale nie prowadzi do dobrych skutków. Duży plus dla ciebie
Jesteś niedoedukowany, prymitywny i ograniczony. Lisy HODUJE SIĘ by zrobić z nich czapki i szaliki, a nie odstrzeliwuje w lasach.
Taa, świetnie sobie natura radzi, zwłaszcza jak lisy są poszczepione i nie mają naturalnych wrogów.
więc zostaniesz kapturem :D
Tak samo patrzyła kura jak ją zabijałeś. Tak już jest.
demot:Nie chcę czapki:ale zabijasz moje kury. A ja lubię jajecznicę.
a kury z podwórka to mi podpie*dalasz...
no właśnie, kury wpier*ala i jest dobrze.. internauci może go znajda i w końcu będzie sprawiedliwość!
no dobrze, niech będzie... szalik :)
[+] Wrażliwość jest oznaką dojrzałości, z tym że wrażliwość nie jest obecnie w cenie. Wartości uczuć nie można oszacować- uczucia nic nie kosztują. Każdy zdrowy człowiek ma uczucia dobre, lub te kojarzące się negatywnie. Pragniemy pozytywnych uczuć, lecz nie zawsze jesteśmy w stanie ich doświadczać. Wrażliwość jest przeciwieństwem egoizmu. Egoizm jest często przyczyna naszych cierpień.
to k u r w a nie gryź....
Nie boj się :) zostaniesz szalikiem :)
@EvilChinchilla
@Revenge2208
jedno pytanie. wpier*alacie mięso?
A mogę go adoptować? Żeby ocalić go od losu czapki, oczywiście. Z dobroci serca. Wyobrażacie sobie budzić się z cieplusim lisem wtulonym w kolana?
Proszę bardzo, tylko często są zawszone, zapchlone i nie tylko, ale jak widać da się: http://designyoutrust.com/2011/03/26/tamed-foxes-lynx-dogs-and-cats-all-in-one/
Do czyjegoś lisa, który siedzi u niego w domu bym nie strzelił, do szkodnika w lesie jak najbardziej.
Eh iskra iskra, teraz Tobie mozna przypiac latke idealistki, zebys Ty wiedziala jak ludzie traktuja zwierzeta...
Patrząc na powyższe komentarze nie chce mi sie wierzyć, że tyle tu jest idiotów. Ciekawa jestem, czy gdyby wiedzieli w jaki sposób mordowane są zwierzęta rzeźne czy na futra, to czy by nadal gadali takie głupoty;/
jasne... wlasnie mamy nadmiar lisów,
zające króliki, bażanty prawie wytrzebione
polują nawet na koty... brońcie lisów
najpierw beda zrec sie nawzajem w koncu z glodu wyzdychaja i moze wroci rownowaga... nie za rok... a za 10 lat... ale tak bedzie "naturalnie"
dobrze gada! :)
Biedne zwierze
Biedne dziecko
na rowerze
Nie chcesz być czapką to będziesz szalikiem :P
Nie martw się, zostaniesz przeglądarką:D
w porządku będziesz szalikiem :D
ja nie będe mieć nic przeciwko noszeniu futra zwierząt jak pozwolicie mi nosić skórę z człowieka...
Proszę bardzo, wystarczy wziąć nóż rzeźnicki i naszprycować się środkami przeciwbólowymi, śmiało.
HAHAHA niema lekko lisie. Wyskakujesz z futra. W miedzy czasie wykluje ci oczy, a twoje małe lisiątka będę przyrządzał żywcem w mikrofalówce, by później popolować na młode foki i wycinać lasy tropikalne tylko dla mojej zabawy. Jam jest człowiek, a człowiek gatunkiem okrutnym jest. HA HA HA
Trafiłeś z wyborem swojego awatara.
Lisów niestety w polsce jest ok 10 razy więcej niż być powinno, co za tym idzie populacja zwierzyny drobnej jak kuropatwa i zając są znikome. Ponadto zagrażają gatunkom chronionym jak głuszec, cietrzew i drop. Do lisów nikt nie chce strzelać bo przez pseudoekologów nikt nie chce nosić z nich futer a nabój też kosztuje.P.S. jestesmy cywilizowanym krajem gdzie sa okresy ochronne polowań na lisa i nie wykonuje się odstrzału szczeniąt które dopiero co otworzyły oczy jak np. ma to miejsce w austrii.
...szkoda że nikt nie wie o szkodnictwie lisa
gdyby zobaczyli biedne małe sarenki albo zajączki zagryzane przez liszkę to by zmienili zdanie
Polska to nietolerancyjny kraj, gdzie nie lubi się obrońców zwierząt i wegetarian. Dlaczego? Bo tak i tyle. Nie będę dawać argumentów przeciw futrom, bo to i tak nic nie da, nikogo nie przekonam. Nie zamierzam z resztą. Moim zdaniem demot jest mocny, zasłużył jak najbardziej na główną.
Akurat na demotach, znajdziesz posłuch.
KatherinesBlood: Tutaj nie tolerują wszystko co się wyróżnia, od osób z innym kolorem skóry po kobiety, które bronią swoje dzieci przed niesprawiedliwością w szkole. Tutaj za wszystko sobie dostaniesz.
A tak przy okazji: za demota duży plus, chociaż mi lisy rozerwały kota na strzępy i kilka kur podpierdzieliły to jednak nie mam do nich żadnej urazy. One zachowują się jak ludzie, dziwne, że dotąd my nie obdzieraliśmy się ze skóry, tak jak to niektórzy robią z niewinnymi zwierzętami (mówię tu ogólnie, a nie tylko o lisach)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 marca 2011 o 20:31
Parafrazując George Carlina Ekolog to jest koleś, który uważa, że jedynym problemem tego kraju jest to, że nie mamy więcej ścieżek rowerowych.
...ale kurczaka to byś wpie$%#@ił ?!
Nie rozumiem po co zaczynacie tu temat wegetarianizmu. Jeść każdy musi, chodzić w futrach nie, pomijając już oczywiste okrucieństwo, jakim jest zabicie zwierzęcia dla futra to jest to najzwyczajniej w świecie żenujące. Nie ma co tego roztrząsać, nie można usprawiedliwiać ludzi noszących futra.
A zabijanie do zjedzenia już nie jest okrutne? czy zwierzęciu nie jest wszystko jedno w jakim celu się je zabija?
Ja zabijam i dla mięsa, i dla futer i nie widzę specjalnej różnicy (poza oczywistą- dużego dzika czy jelenia łatwiej trafić niż małego lisa czy kunę :)
a właśnie że nie każdy musi żreć mięso. btw wege-życie jest dużo prostsze niż myślicie, grunt to zmiana nawyków.
@LoveMuse przeczytaj jeszcze raz to, co napisałaś/eś. Może chcesz zobaczyć video z ubojni, gdzie zwierzęta są zabijane na mięso? Z takim samym okrucieństwem zabija się i na futra, i na mięso. Tylko Ty o tym nie wiesz.
to na futro pójdziesz
Nikt Cię nie pyta o zdanie. Niestety, moja mamusia marzy o czapce z lisa. Albo jej kupię, albo wypłacze tyle łez, że powstałaby druga Wisła. Niestety, jest mi bliższa niż lis. O!
@smoothgirl
Na Twoim miejscu, nie założyłbym się oto. Futro jest lekiem na depresję. Bardzo dobrym. Po prostu, dla prawdziwego mężczyzny, szczęście matki, babki, siostry, córki, wnuczki, jest najważniejsze na świecie.
@ smoothgirl
Naprawdę, Twoi krewni są Ci mniej wartościowi niż pierwsze z brzegu zwierzę? Dobrze, że nie można im oddawać wątroby, bo w razie czego kazałabyś obejść się smakiem członkom rodziny na rzecz lisa.
Plus.
I też nie rozumiem tych, którzy gadają o wegetarianizmie, który jest zupełnie innym tematem. Tu chodzi o zabijanie zwierzęcia wyłącznie dla futra, nie dla pożywienia.
Wszystkim niewrażliwym polecam poszukać sobie w sieci informacji i zobaczyć, jak taki proceder wygląda. Żywcem obdarte ze skóry zwierzęta wyrzuca się jak śmieci, gdzie umierają w strasznych cierpieniach. Ale przynajmniej jakaś po**erdolona paniusia ma "piękne" futerko.
Wszystkie zdjęcia są zrobione po fakcie. Wzruszę się jak udowodnisz, że nie stosuje się usypiania, trucia czy czegoś takiego. Futro to lek na depresję dla kobiety. Więc coś bardzo ważnego. To śmiertelna choroba cywilizacyjna.
Jakoś nie jest mi go żal...taki rudy szmaciarz wyjadł mojego zdechłego psa który był pochowany w lesie..
Teraz to nawet nie zrobi mi się żal jak zobaczę takiego zasrańca przyklejonego do opony
no i co Ci po trupie Twojego pieska? to tylko ciało. martwe ciało. padlina. rozumiem że do swojego ciała też jesteś tak przywiązany, że nie pozwolisz oddać pośmiertnie Twoich organów do przeszczepu?
wiecej takich demotow!!!! jestem calym sercem za ochrona zwierzat i przeciwko zabijaniu ich dla futer i skor !!!!! oczywiscie popieram !!!
,,nie chce być czapką" - spoko będziesz szalikiem
tak, to się nazywa pseudekolog
człowieku, gdyby nie myśliwi, twoje pola byłyby całe wpieprzone przez dziki, drobna zwierzyna i ptactwo to byłyby tylko wspomnienia!
demot:Proszę!:Nie instaluj Opery!
to takie smutne
;(
(+)
tak, twój sposób myślenia mnie wręcz przeraża
to będziesz skarpetkami!! błahaha!! :D
Wzruszyłeś mnie. Zrobi wszystko, co w mej mocy, by nie zostal czapk. Moja dziewczyna chciala szal. Niestety ulegla ostatnia ostoja prawdziwej polskosci- lewy alt, wiec nie bedzie polskich znakow, ale prawdopodobnie malo kto by zauwazyl, gdybym nie powiedzial :P
Życie w ciągłym strachu :)
Ale już nie zabija się tyle lisów co kiedyś. Jak by tak było, to pod moim domem nie biegało by całe stadko (2 stare i 7 młodych) ;)
możesz być przeglądarką ;D
To będziesz kurtką! Muahahahahah!
Kto kwa ć decyduję o tym że komentarz jest "poniżej poziomu"?- powyżej oznaczono tak parę rozsądnych i wcale nie obrażających kogokolwiek komentarzy... jakaś demotowa Łukaszenka się tu zalęgła czy co?!
To będziesz szaliczkiem
ehh, ja bym nie chciał być Tobą... (-)!
Też nie chcę być czapką.
Chciałbym zauważyć, że to ludzie weszli na terytorium lisów, z własnych, egoistycznych powodów zaczęli je tępić, potem je zaszczepili żeby kury nie chorowały, a przez to populacja lisów wzrosła i znowu ludzie je tępią... a ta cała rzeźnia bo wyżerał kury, które ludzie sami sobie wzięli i nie chcą oddać naturze. Wszystko w naturze działało dobrze, póki my nie przyszliśmy na jej terytorium, zagarnęliśmy co chcieliśmy, a teraz się na naturę wypięliśmy...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 marca 2011 o 20:53
Zostań futrem.
Ekolodzy powinni zastanowić się, czy obchodzi ich dobro środowiska, czy pojedyncze byty zwierząt. Zabijanie zwierząt na ubrania szkodzi środowisku MNIEJ niż produkcja ubrań z tworzyw sztucznych, kiedy powstaje mnóstwo chemicznych odpadów. Futro z lisa posłuży całe lata (więcej niż może żyć lis), a potem rozłoży się w ciągu roku, zaś poliestrowa kurtka wyrzucona po sezonie będzie rozkładać się przez stulecia.
Spoko. Będziesz płaszczem.
Ludzie, wpiszcie sobie w google albo wiki LIS i zobaczcie co wam wyskoczy. Jestem młodym myśliwym, mam 19 lat i wiem że na dzień dzisiejszy mamy zbyt dużo tego drapieżnika, co bezpośrednio zagraża innym gatunkom np sarnom. Zgadza się, troszke narobiliśmy burdel na tej ziemi, ale musimy też postarać się go ogarnąć. P.S z lisa nikt już nie bedzie robił czapki bo jest za tani w skupie ;p także demot na daremno ;)
Sorry, ale nie wam, myśliwym przyszło decydować o ilu ma być wilków. Ludzi też jest za dużo, wielu głoduje; nie ma pracy, domu; w chinach z powodu ludzi jest ciasno, ale nikt nas nie zabija z tego powodu.
Zasmuciłeś mnie, jak nikt od dawna... :(
A ja nie chce być bezrobotny...świat jest do dupy trzeba z tym żyć...
A no tak...ty nie musisz^^
demot:to zostaw moje kury:wścieklizno
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 marca 2011 o 23:18
Ej sluchajcie jestem obecnie na stazu mysliwskim mimo ze demot rusza i dalem mocne i tak zamierzam zostac mysliwym i zabijace m.in. lisy :DD pionaa
nienawidzę Was, myśliwi. nie, nie jesteście fajni. jesteście bezmyślni. po pierwsze macie przyjemność, hcuje, z zabijania zupełnie bezbronnych zwierząt. proponuję równe prawa - niech do Was też będzie wolno strzelać. OK? po drugie nawet z psami do lasu spokojnie na spacer nie można pójść, bo ciągle mi je stresujecie strzałami. no i człowiek się boi że mu psa zastrzelicie (bo mało to już takich przypadków było?). słowem wypiertalajcie, podłe, niehumanitarne oszołomy.
@ambiwersja
A duża ilość lisów zagraża gatunkom zagrożonym. Zasadą jest w przyrodzie, że na jednego drapieżnika musi przypadać 10 potencjalnych ofiar.
@Wandejczyk, co innego wyrównywanie gatunku (choć myślę, że gdyby człowiek w ogóle nie ingerował, to natura świetnie by sobie sama poradziła), a co innego zabijanie dla zabawy.
Ludzie nie są tacy źli, wysłuchają Cię drogi lisku i spęłnią twoją prośbę. Zostaniesz szalikiem ]:->
nie zostaniesz czapką, będziesz kołnierzem
@ambiwersja Nienawidzisz myśliwych, tak? A myślisz, że kto jak nie myśliwi dokarmiają zwierzęta w zimie, budują paśniki i podsypuja zboże dla bażantów i innych takich małych zwierzątek które później miły lisek zjada.
Sprawdźcie sobie statystyki, jak kształtowała się populacja zajęcy i bażantów w stosunku do populacji drapieżników, czyli lisów i jastrzębi. Jak sie żyje w mieście to tam nie ma problemu, że lis ci kure zje.
Medival na Co nam twoje wywody jak wystarczy obejrzeć jeden przypadkowy filmik na internecie ukazujący jacy ludzie są okropni i przerażający? Na co mi twoje słowa jak widzę film na którym wyrywa się skórę żywcem ze zwierzaka bo ktoś chce futro? Na co mi twoje słowa jak widzę fakty, to co się dzieje?
ZAbijanie zabijaniem ale ludzie zabijają dla przyjemności.
Szacun za tego demota. +
"Nie chcę być czapką" ...
... Dobrze, będziesz szalikiem;)
jakie oczka błagające o litość
spoko, będziesz futrem
Kto do k@rwy chciałby mieć rudą czapkę ?
super. Kocham cie za tego demota!!
nie chcesz... ALE BĘDZIESZ.
No tak - szkoda Wam lisków, bo są słodke i puszyste, ale kiedy ktoś zatłucze brudnego szczura, to jest spoko - w końcu szczury są paskudne, nie?
Gdyby nie to że każde żywe zwierze wygląda fajnie, to bym się z tobą zgodził. Te zdechłe są jeszcze bardziej be.
jedno zdanie i jaki dosadny przekaz! +
może być szaliczek
Nie będziesz czapką lisie, zostaniesz płaszczem. Jednak teraz, już bez śmiechu przez łzy napiszę, na cholerę nam, ludziom, futro? Prawdziwe futro z prawdziwych zwierząt? Przecież tworzywa sztuczne są bardzo dobrze rozwinięte, mamy cywilizację, ogień, prąd. Poza tym epoka lodowcowa nam nie grozi. Pojęcia nie mam dlaczego mnóstwo pięknych, dzikich zwierząt musi cierpieć tylko dlatego, że jakaś paniusia o paszczurzej twarzy nie ma na co wydać pieniędzy? Czym się różni futro prawdziwe od sztucznego, stworzonego po to aby lisy, wilki i inne nie musiały umierać w męczarniach? Tylko ceną i tworzywem. Jeżeli już ktoś tak bardzo chce mieć ten szal z norek, to niech kupi sztuczny, a prawdziwe zwierzęta zostawi w spokoju. Ludzie to najgroźniejsze zwierzęta jakie istnieją na tej planecie, czasem wstyd mi, iż jestem człowiekiem przez takie tumany, jakimi są bogate paniusie i osoby wykonujące takie czynności ze szczególnym okrucieństwem.