dokładnie, koledze zagrozili, że nie dopuszczą go do bierzmowania i musiał dać jakieś inne. Ale beka w kościele, jak musiał wstać i ksiądz zapytał go, co to za imię ten Monitor, była dobra ;p
@foox, swoją drogą ciekawe rzeczy mówisz...ksiądz nie wiedział kim był święty Monitor, ciekawe :/ Za
coś musiał zostać tym świętym, czytałam na wiki że za wspomaganie misji zakonnych i prowadzenie biskupstwa w
trudnym politycznie okresie. Nie rozumiem jakim prawem ksiądz zabrania wyboru tego imienia na bierzmowaniu, skoro był
taki święty to dlaczego nie wolno przyjąć jego imienia?!
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
22 lipca 2011 o 19:43
kler zabrania wielu rzeczy. Ksieza nie znaja wszystkich swietych imion sama sie o tym przekonalam na wlasnym bierzmowaniu, a wypadałoby skoro sami wynosza na oltarze rozne dziwne osoby i robia z jednostek swoich swietych
U nas ksiądz powiedział, żebyśmy wybrali jakie chcemy, tylko jeśli będzie jakieś "wymyślne" to żebyśmy go poinformowali, bo musi uprzedzić biskupa, żeby nas nie wyśmiał. Ale niezłe jaja wtedy były, bo co niektórzy chcieli sobie wziąć specyficzne imiona, bo im nie zależało.
ja miałem Bruno i nie było problemu, tylko księdzu musiałem 4 zdania z wiki o nim powiedzieć, ale największe problemy miał biskup bo 3 razy pytał się księdza obok jaki imię sobie wybrałem bo nie wiedział kto to xD i oczywiście był problem z odmianą tego imienia bru... bra... bry... :D
jeśli chodzi o imię do bierzmowania to zupełnie zgadzam się z tym demot. musisz sam wybrać imię ale musisz być tego w zupełności pewny ;) ja na razie myślę o sw. Ricie ;D
@ shallowgirl - NA WŁASNYM BIERZMOWANIU? A ja myślałem, że jesteś niewierząca. Co to, katolicy cię zmusili? Poza tym, jak ty możesz powiedzieć, że księża, po pięciu latach studiów teologicznych, nie znają świętych imion? / a tak do osób postronnych - kojarzę tę panią wyżej z innych demotywatorów o katolicyzmie i Bogu, gdzie wyśmiewała ona nasze poglądy.
Był nawet święty Dobry Łotr jak tak przegladalem ksiazke co nam siostra dala na religii :D
Ale jakos nie byla zachwycona tym pomyslem ;]
Jan Zbigniew Dobry Łotr Kowalski +40 do szpanu
Ja nie poszlam do bierzmowania, nie czulam takiej potrzeby. Mama mnie zrozumiala, nie robila problemu. Babcia po latach stwierdzila ze bylam za mloda, zeby podejmowac taka powazna decyzje (ale narzucanie kkomus religii i pojscie do komuni jest ok) no i po latach znajomi maja lekkie pretensje, ze chrzestna nie moge zostac.
Dobre pytanie. To było dawno ale ci powiem że nie czułem żadnej rewelacji po bierzmowaniu, czemu poszedłem hmm trochę dlatego że jestem katolikiem oraz żeby mieć z tym spokój. Nie wyobrażam sobie by w wieku 35 lat brać bierzmowanie by wziąć ślub. Ale mi się przydało - byłem świadkiem na ślubie brata. Co do problemów z ślubem kościelnym to to nie jest takie proste, bo aby wziąć ślub kościelny trzeba jeszcze odbyć naukę przed małżeńską. Ciekawe o czym tam uczą?
indeepeendeent to sa jedyne powody bierzmowania? wiecie co to jest kuzwa kpina byc wierzaca na pol gwizdka 'bo mi potrzbne do slubu czy bycia chrzestna' szczerze mowiac szkoda mi was
22kropeczka22 - az mi sie dowcip przypomnial. P: Co robia ateisci podczas swiat katolickich? O: To samo co wierzacy - jedza, pija, odpoczywaja i ani przez chwile nie mysla o Bogu.
@Jonderek, @22kropeczka22 byłbym skłonny stwierdzić, że ateiści myślą o Bogu więcej. :) (bo prawdziwy ateista jednak wiele kwestii związanych z postacią "Stwórcy" musi przemyśleć)
Nie poszedłem do bierzmowania bo już wtedy nie wierzyłem, natomiast problemów ze ślubem kościelnym nie przewiduję, ponieważ po prostu nie będę takowego brał.
Onan nie był święty. Był grzesznikiem, bo uprawiał stosunek przerywany z żoną swojego brata. Z tego powodu Bóg go
uśmiercił, bo nie podobało Mu się jego zachowanie. ;]
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
22 lipca 2011 o 21:40
z Onanem problem był taki, że owszem była to żona brata, ale nieżyjącego, więc Onan miał się nią zająć. A
stosuenk przerywany stosował jako formę antykoncepcji. Fragment w Biblii nie jest długi, więc można zajrzeć (nawet
w necie), ale i na wikipedii jest całkiem spoko artykuł na ten temat. poza tym: http://pl.wikipedia.org/wiki/Lewirat
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
23 lipca 2011 o 1:00
a wiecie, że moja pani katechetka kiedyś mówiła właśnie, żeby nie brać Monitora, bo we wcześniejszych latach ktoś wziął, to biskup aż się uśmiechnął :D
no i wlasnie kolejny raz wychodzi 'wolnosc' jaka daje nam kosciol. Po cholere wreczaja przed bierzmowaniem ksiaeczki ze spisem swietych skoro i tak polowy imion nie mozna przyjac an bierzmowaniu bo biskup/katechetka/ksiadz prałat sie nie zgadza.
Mojej mamy nie chciano nigdzie ochrzcić "bo nie było takiej świętej". To kiedy będzie ta pierwsza? -.- (Grażyna), dlatego dziadek był w innym kościele.
mnie tez ksiadz prałat wezwał na 'rozmowe' do swojego 'biura'. Mimo wszystko milo wspominam proby do bierzmowania. Bylo duzo smiechu i wyglupow. Siostra z chóru nie mogła opanowac szalonych gimnazjalistow i zmusic nas do spiewu i to by bylo na tyle jesli chodzi o ponowne odrodzenie w wierze.
Jak macie zamiar wybierać imiona, które są śmieszne "dla jaj" to lepiej odpuście sobie bierzmowanie. Zaoszczędzicie swój czas. Na bierzmowaniu nie wybiera się pustego imienia tylko patrona, którego chcemy naśladować. Osoby, które tego nie rozumieją nie dorosły do tego sakramentu.
A ty myślisz, ze jak ktoś idzie do bierzmowania to wybiera swojego "ulubionego" świętego, którego ubóstwia i
wógóle...? Nie sadzę, każdy wybiera imię które mu się po prostu podoba i tyle.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
22 lipca 2011 o 22:12
Moj tata twierdzi, ze jesli chrzescijanstwo jest monoteistyczne to NIE powinnismy sie modlic do swietych bo to politeizm jest (cos w tym jest). Co do bierzmowania to znaczna wiekszosc ludzi idzie tylko dla swietego spokoju i zeby nie miec klopotow.
Ja wybrałam Agatę, bo jest też patronką sztuki, uważam, że mi się przyda. Mój brat chciał Elm - patron
żeglarzy, bo sporo żeglował, ale zrezygnował i wybrał innego patrona. Nie wiem czemu Modelskiego minusujecie, skoro
mówi prawdę. To nie jest dla trzeciego imienia, bo nawet do dokumentów nie jest wpisywane, patron jest po to, by
wstawiać się za Tobą u Boga. Ale mimo wszystko - czemu to ludzie decydują o tym, kto podoba się Bogu, a kto nie?
Przecież to Bóg powinien osądzać, kto powinien być świętym, dlatego to też jest dla mnie trochę niejasne.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 lipca 2011 o 15:29
kolega też chciał wziąć Monitor później Alfons ale ksiądz nie pozwolił to wziął Franciszek..
lepsze jest imię Blandyna (patronka dziewic) ale też nie pozwolił koleżance ;D
skoro człowiek ma WOLNĄ WOLĘ to czemu ciągle czytam komentarzu "ksiądź kazał zmienić imie na inne" czyli
wychodzi na to, że jednak nie ma wolnej woli, a może akurat św. Monitor jest dla mnie nie żartem tylko świętym do
którego zawsze się modliłem ? a ksiądź po prostu ubezwłasnowolnia mnie i decyduje za mnie wcześniej głósząc o
wolnej woli... Mam wolną wolę, nie przystąpiłem do bieżmowania, teraz wszyscy mają pretensje, w tym ksiądź
ciągle mnie przez to krytykując, czyli czuję się fatalnie, jestem deptany przez tzw Wasze świętości, bo
podjąłem swoją decyzję którą z tego co widzę nie mogłem podjąć, bo od podejmowania za mnie decyzji jest
społeczeństwo i religia.
Nie ma wolnej woli, pewnie dostanie teraz setki minusów, ale taka prawda. Polecam obejrzeć
o tym program na National Geographic, fajnie to było pokazane. Ogólnie szkoda gadać, spełniamy na tym świecie role
robolów i mrówek pracując na tych na gorze, elity która teraz popija sobie martini w swojej willi na bahama.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
22 lipca 2011 o 20:24
Ja tam mam Beda na trzecie. Nad Monitorem też się zastanawiałem, ale musieliśmy katechetce coś opowiedzieć o
wybranym patronie, a o nim nie ma praktycznie nic :D.
@zamknijustax3
św. Scholastyka, Św. Ryta, Bł. Rycheza, Św.
Perpetua albo św. Klotylda ;)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
22 lipca 2011 o 21:28
Ja żałuję, że przystąpiłem do bierzmowania. Potem całkowicie utraciłem wiarę i nabrałem wstrętu do kościoła katolickiego. Jest to dla mnie nic innego jak największa na świecie mafia i to działająca legalnie. Nie zamierzam jej więcej wspierać. Watykan to wielki skarbiec, papież (nie tylko obecny, ale każdy, nawet Wojtyła) i najważniejsi urzędnicy w sukienkach to cwani politycy. Kościół ma zasady, których się nie trzyma. Ich historia jest zatrważająca, to przez kościół katolicki i w jego imię zginęło najwięcej ludzi w historii świata. Polecam wszystkim gazetę "Fakty i Mity", która w Polsce pokazuje co wyprawia banda sukienkowych mafiosów na świecie. Co do imion świętych, to wielu z nich wcale nie było świętymi za życia. Św. Krzysztof na przykład. Zasłynął tym, że miał wielką siłę i przeniósł Jezusa, który mu się ukazał, przez jezioro. Ale jakoś kościół nie wspominał, że zanim zaczął święte życie to mordował całe wioski, bo chciał służyć największym władcom. Oni to wykorzystywali i kazali mu zabijać. W końcu ktoś mu powiedział, że to Bóg jest największym władcą i dlatego Krzysiek zmienił swoje postępowanie, ale i tak nie zasłużył na tytuł świętego.
"Ich historia
jest zatrważająca, to przez kościół katolicki i w jego imię zginęło najwięcej ludzi w historii świata." Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha. Czytaj dziecko dalej "fakty i mity", a uwierzysz że wujcio Stalin siłą woli budował kanały w jeden dzień.
MotylMorderca, nie jestem dzieckiem, mam wykształcony własny światopogląd, w którym kościół katolicki to zło wcielone. Skoro uważasz, że "Fakty i Mity" to bzdura, to dalej słuchaj sobie Rydzyka z radia i telewizji i wierz palantom z "Naszego Dziennika". Obyś się przekonał, że mam rację, kiedy ta instytucja, której bronisz będzie wyciągała od Ciebie coraz więcej kasy.
@HarleyD
"mam wykształcony własny światopogląd, w którym kościół katolicki to zło wcielone."
Ja też
mam
wykształcony, własny światopogląd. Uważam że serek topiony to zło wcielone. Fajny mam światopogląd?
"to
dalej
słuchaj sobie Rydzyka z radia i telewizji i wierz
palantom z "Naszego Dziennika"." Ziew...., "zły rydzyk"
czyli
sztandarowy argument antykościelnej dzieciarni. Nihil novi.
"Obyś się przekonał, że mam rację, kiedy
ta
instytucja, której bronisz będzie
wyciągała od Ciebie coraz więcej kasy." Rację w czym? Dam ci radę
dziecko,
pójdź do pracy i zobacz kto zdziera z ciebie pieniądze. Nie mam siły tłumaczyć podstaw funkcjonowania
systemu
socjalistycznego takim antyklerykalnym deklom jak ty. Jesteś ofiarą propagandy postkomunistycznych koterii
i
dobrowolnie dałeś sobie nasrać do łba. Mimo wszystko liczę, że łaska Pana cie nie ominie.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
23 lipca 2011 o 17:47
Nie zgrywaj już takiego dorosłego i ważniejszego od innych. Mam gdzieś łaskę Twojego "Pana", bo on nie jest moim "Panem". Ja jestem ofiarą propagandy? Jakiej propagandy? Obecnie jest propaganda pro-kościelna, w żadnych największych mediach nic nie mówi się złego na temat Krk. Mówiło się tylko o aferze pedofilskiej, bo przecież wszystko ma swoje granice, nie da się takiej afery zatuszować. Ale i tak wielu gwałcicieli i pedofilów w sutannach nie odbyło zasłużonych kar w więzieniu, bo kurie ich chroniły. Dalej ich broń, ale poczytaj coś na temat kościelnego zła, bo teraz jesteś zaślepiony. Dowiedz się, że Caritas to złodzieje i większość kasy zagarniają dla siebie, że głównym celem księży jest pomnażanie majątku kościoła, że wielu z nich ma kochanki i dzieci. Kościół nie jest taki piękny na jaki kreują go specjaliści od PR.
Żeby być fanatykiem, trzeba bezkrytycznie i ślepo wierzyć. Póki co nie grozi mi taka postawa. A już na pewno nie grozi mi wiara w krasnoludki, bogów i tym podobne. Przynajmniej do czasu bycia w pełni władz umysłowych.
A ja nie dostałam przed bierzmowaniem takiej książeczki i musiałam sobie sama szukać.. Tak bardzo chciałam Diane, wiem,że była taka błogosławiona,ale nie znalazłam,czym się szczyciła i wzięłam Zuzannę. Ale mimo,że to było tylko rok temu kompletnie o tym zapomniałam a szał chwalenia się swoimi trzecimi imionami minął gdzieś po 2,3 dniach.
Jak mnie to irytuje... Do (bardzo dużej)części komentujących i przeglądających: Imię z bierzmowania nie jest Waszym trzecim imieniem! Przyjmijcie to do wiadomości.
Totrochę żałosne,że podczas wybierania młodzież wybiera takie udziwnione imiona, "żeby były fajne" albo"tak dla jaj".
To ma być nasz patron, ktoś, kogo chcielibyśmy naśladować iniekoniecznie musimy się do niego codziennie modlić.
Święty Monitor (zm. ok. 490) – święty katolicki, wyznawca, dwunasty biskup Orleanu we Francji. Został osadzony na stolicy w Orleanie około roku 472. Wspomagał misje zakonne, prowadził biskupstwo w trudnym politycznie okresie.
Jego wspomnienie liturgiczne w Kościele katolickim obchodzone jest 10 listopada.
bierzmowanie to nie robienie sobie jaj... mój patron to św. Alfons, ale nie dla picu. To patron adwokatów etc, imie jak każde inne, oczywiście Ameryka sprawiła, ze kojarzycie to imie z sutenerem...
Szkoda że to już po moim bierzmowaniu:(
A dla tych dziewczyn co nie wybrały jeszcze imion: jest święta
Kunegunda, Lea, Ligia, Blanka, Scholastyka,Hermenegilda, Adelajda, MERCEDES i DODA:)
przygotowywałam się do bierzmowania całe 3 lata! w parafii wówczas przewinęło się 3 księży, dzięki temu bierzmowanie zaplanowane po roku przygotowań przesunęło się o kolejne 2...
Ja tam wzięłam Klara, brzmi fajnie z moim imieniem i jest patronką całkiem ciekawych rzeczy :P nie jestem jakaś bardzo wierząca, ale jednak zwróciłam na to uwagę. Wada jest tylko taka, że wszytskim się to kojarzy z koniem :D
szkoda, że imiona żeńskie nie są takie wymyślne. ktoś wspomniał wcześniej, że dziewczyny mogą przyjąć na bierzmowaniu imię męskie, niestety u mnie nie było takiej możliwości - za samą wzmiankę o takim planie było się skazanym na wieczne potępienie u naszego księdza.
Chyba jestem jedną z nielicznych osób, które wybrały imię ze względu na osobę a nie samo imię. Chciałam mieć za patronkę Joannę d'Arc, ale gdyby nie to pewnie, jak większość, szukałabym czegoś co brzmi oryginalnie :)
Ja sobie dałam Justa. Nie Justyna, Justa. Ksiądz taki zdziwiony, patrzy jak na idiotkę i mówi: "Eeeeee, ja sobie musze sprawdzić czy takie jest w ogóle". Widać bardzo doinformowany. A potem mu mina zrzedła.
Ja do bierzmowania nie idę ale jakbym szedł to o ile był taki święty to bym wziął Napoleon (ale i tak nie szło by o świętego a o cesarza) albo jakieś głupie jak ten Monitor, Lucyfer czy Alfons :D
Inni święci i święte o ciekawych imionach: św.Gislen, św. Waldetruda, św. Wiboarda, św. Wilfryd, św.Wilibrord, św. Herweusz, św.Bruno, św.Hugo, św.Cyryl. Świętych o interesujących imionach jest dużo, od niedawna istneje taka "wybiórczość" w doborze imion dla swoich dzieci. Jednak zanim wybierzecie imię do bierzmowania, poszukajcie swojego patrona. Ja na przykład szukam patronki lekarzy (patronki, wiem,że są patronowie, ale głupio będzie mi wybierać do bierzmowania imię Cezary, skoro jestem dziewczyną). jeśli ktoś chce, to proszę o pomoc w poszukiwaniach :)
No patrz, a ja myślałam, że idąc do bierzmowania, wybieramy patrona, który ma nad nami czuwać, a nie imię, które najbardziej nam się podoba... No ale cóż...
tak tylko wytłumacz potem biskupowi dlaczego takie imię wybrałeś
dlatego że będę się często do niego modlił... ;D
Jak myślicie, jakie mam 3 imię? ;D
Ja miałem mieć Kwadrat
ja chciałem wziąć sobie Alfons (tak jest święty Alfons!). Myślę, że biskup nawet nie pytałby dlaczego Alfons. Nie chciałby wiedzieć :D
dokładnie, koledze zagrozili, że nie dopuszczą go do bierzmowania i musiał dać jakieś inne. Ale beka w kościele, jak musiał wstać i ksiądz zapytał go, co to za imię ten Monitor, była dobra ;p
@foox, swoją drogą ciekawe rzeczy mówisz...ksiądz nie wiedział kim był święty Monitor, ciekawe :/ Za
coś musiał zostać tym świętym, czytałam na wiki że za wspomaganie misji zakonnych i prowadzenie biskupstwa w
trudnym politycznie okresie. Nie rozumiem jakim prawem ksiądz zabrania wyboru tego imienia na bierzmowaniu, skoro był
taki święty to dlaczego nie wolno przyjąć jego imienia?!
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 lipca 2011 o 19:43
kler zabrania wielu rzeczy. Ksieza nie znaja wszystkich swietych imion sama sie o tym przekonalam na wlasnym bierzmowaniu, a wypadałoby skoro sami wynosza na oltarze rozne dziwne osoby i robia z jednostek swoich swietych
U nas ksiądz powiedział, żebyśmy wybrali jakie chcemy, tylko jeśli będzie jakieś "wymyślne" to żebyśmy go poinformowali, bo musi uprzedzić biskupa, żeby nas nie wyśmiał. Ale niezłe jaja wtedy były, bo co niektórzy chcieli sobie wziąć specyficzne imiona, bo im nie zależało.
ja miałem Bruno i nie było problemu, tylko księdzu musiałem 4 zdania z wiki o nim powiedzieć, ale największe problemy miał biskup bo 3 razy pytał się księdza obok jaki imię sobie wybrałem bo nie wiedział kto to xD i oczywiście był problem z odmianą tego imienia bru... bra... bry... :D
jeśli chodzi o imię do bierzmowania to zupełnie zgadzam się z tym demot. musisz sam wybrać imię ale musisz być tego w zupełności pewny ;) ja na razie myślę o sw. Ricie ;D
@ shallowgirl - NA WŁASNYM BIERZMOWANIU? A ja myślałem, że jesteś niewierząca. Co to, katolicy cię zmusili? Poza tym, jak ty możesz powiedzieć, że księża, po pięciu latach studiów teologicznych, nie znają świętych imion? / a tak do osób postronnych - kojarzę tę panią wyżej z innych demotywatorów o katolicyzmie i Bogu, gdzie wyśmiewała ona nasze poglądy.
a wytłumacz dlaczego lucyfer , bo byl taki swiety
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 lipca 2011 o 23:34
O ile się nie mylę to "super monitor"..
ale nie jestem pewien..
nie, na pewno nie super. ;) Wpisz sobie w google
no jest , ale jak chciałem to imię wybrać na bierzmowaniu to mi ksiądz nie pozwolił , ciekawe dlaczego ...
Św. Monitor i Błogosławiony komputer :D
Jan Zbigniew Monitor Kowalski, +20 do szpanu, a praca w firmie informatycznej gwarantowana :D
Imienia na bierzmowanie nie ma w żadnych dokumentach...
Anna Maria Monitor Kowalska, witam.
supermango, szkoda, że nie Wesołowska ;p
A święta klawiatura jest? :D
Hahaha ... Jeśli tak to sobie je biorę !!
swieta myszka tez dobre, dwuznacznie by brzmialo ;D
szukajcie a znajdziecie ;dd
:)
nie ale jest święty lucyfer o ile dobrze mi wiadomo
Jest, kolega wziął ;d
jest też święty Kwadrat :)
To chyba dla matematyków :D
to może jeszcze błogosławiony trójkąt...
co do trójkąta to nie wiem, ale św. Kwadrat na 100% jest bo sam sobie tak wziąłem :)
Mogłeś wziąć św. Monitor. Do avatara by ci pasował.
a ja nie byłem bierzmowany i mnie ten dylemat ominął
moze kiedyś i Ty do tego dorośniesz :)
taak, wybierz sobie Monitora, to biskup z pełnym prawem może Ci to zmienić i na 99% tak zrobi, dostaniesz Jana itp. ;D
Mój były chłopak sobie bierze takie. ;] Czy dziewczyny też moga?
dziewczyny też mogą.. nawet jak jesteś dziewczyną to możesz sobie wziąć imie Paweł, Krzysztof itp :)
Swieta monitorka? XD
Ja tam biorę Onufry :P
a Onufry Zagłoba? dobre imię, pozdrawiam!
Był nawet święty Dobry Łotr jak tak przegladalem ksiazke co nam siostra dala na religii :D
Ale jakos nie byla zachwycona tym pomyslem ;]
Jan Zbigniew Dobry Łotr Kowalski +40 do szpanu
i + 10 do rzutów na kradzież kieszonkową
tak jeszcze + 15 do skradania i + 25 do lekkiej zbroi xD
To jak jest święty monitor.. to święty procesor też może być;]
Masturbacja już nigdy nie będzie taka sama
kurde , nie mogłeś dwa miesiące wcześniej dodać tego demota , przed moim bierzmowaniem
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 lipca 2011 o 18:15
Tak wlasciwie, czemu poszliscie do bierzmowania? Aby potwierdzic swoja wiare czy aby nie bylo problemow w przyszlosci ze slubem koscielnym?
mama kazała-taka prawda
Ja nie poszlam do bierzmowania, nie czulam takiej potrzeby. Mama mnie zrozumiala, nie robila problemu. Babcia po latach stwierdzila ze bylam za mloda, zeby podejmowac taka powazna decyzje (ale narzucanie kkomus religii i pojscie do komuni jest ok) no i po latach znajomi maja lekkie pretensje, ze chrzestna nie moge zostac.
Dobre pytanie. To było dawno ale ci powiem że nie czułem żadnej rewelacji po bierzmowaniu, czemu poszedłem hmm trochę dlatego że jestem katolikiem oraz żeby mieć z tym spokój. Nie wyobrażam sobie by w wieku 35 lat brać bierzmowanie by wziąć ślub. Ale mi się przydało - byłem świadkiem na ślubie brata. Co do problemów z ślubem kościelnym to to nie jest takie proste, bo aby wziąć ślub kościelny trzeba jeszcze odbyć naukę przed małżeńską. Ciekawe o czym tam uczą?
Rzeczywiście,dobre pytanie. Hmm,w moim przypadku aby nie było problemów w przyszłości ze ślubem, bycie chrzestną itp.
indeepeendeent to sa jedyne powody bierzmowania? wiecie co to jest kuzwa kpina byc wierzaca na pol gwizdka 'bo mi potrzbne do slubu czy bycia chrzestna' szczerze mowiac szkoda mi was
22kropeczka22 - az mi sie dowcip przypomnial. P: Co robia ateisci podczas swiat katolickich? O: To samo co wierzacy - jedza, pija, odpoczywaja i ani przez chwile nie mysla o Bogu.
Jonderek az ma sie ochote powiedziec Swieta Prawda :)
@Jonderek, @22kropeczka22 byłbym skłonny stwierdzić, że ateiści myślą o Bogu więcej. :) (bo prawdziwy ateista jednak wiele kwestii związanych z postacią "Stwórcy" musi przemyśleć)
Nie poszedłem do bierzmowania bo już wtedy nie wierzyłem, natomiast problemów ze ślubem kościelnym nie przewiduję, ponieważ po prostu nie będę takowego brał.
zeby babcia na zawał nie umarła
jest też św. Onan, męczennik. Zgadnijcie za co go zabili :D
Onan nie był święty. Był grzesznikiem, bo uprawiał stosunek przerywany z żoną swojego brata. Z tego powodu Bóg go
uśmiercił, bo nie podobało Mu się jego zachowanie. ;]
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 22 lipca 2011 o 21:40
z Onanem problem był taki, że owszem była to żona brata, ale nieżyjącego, więc Onan miał się nią zająć. A
stosuenk przerywany stosował jako formę antykoncepcji. Fragment w Biblii nie jest długi, więc można zajrzeć (nawet
w necie), ale i na wikipedii jest całkiem spoko artykuł na ten temat. poza tym: http://pl.wikipedia.org/wiki/Lewirat
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 23 lipca 2011 o 1:00
Ja ku niezadowoleniu księdza, katechetki i rodziców wzięłam na trzecie Salomea.
Polecam :D
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 lipca 2011 o 18:37
Z tych normalnych św. Mikołaj fajnie brzmi :D
ja mam Mikołaj :D
ja mam Mikołaj na drugie, trochę głupio by brzmiało ******** Mikołaj Mikołaj *******
a po bierzmowaniu, ze w boga nie wierzy, ze jest ateista. Ze zrobil to bo jakby to wygladalo, rodzina by gadala....
pfff jakby była św flaszka to wtedy do bierzmowania poszedłbym do Częstochowy
teraz dodajesz demota? a bierzmowania w maju -.- mogłeś wcześniej.. miałem problem z imieniem do bierzmowania
Wiktor Paweł Kwadrat Wam się kłania ;)
ale cie mama skrzywdziła tymi dwoma imionami
Niby dlaczego? Nie czuję się skrzywdzony ;p
a wiecie, że moja pani katechetka kiedyś mówiła właśnie, żeby nie brać Monitora, bo we wcześniejszych latach ktoś wziął, to biskup aż się uśmiechnął :D
no i wlasnie kolejny raz wychodzi 'wolnosc' jaka daje nam kosciol. Po cholere wreczaja przed bierzmowaniem ksiaeczki ze spisem swietych skoro i tak polowy imion nie mozna przyjac an bierzmowaniu bo biskup/katechetka/ksiadz prałat sie nie zgadza.
Mojej mamy nie chciano nigdzie ochrzcić "bo nie było takiej świętej". To kiedy będzie ta pierwsza? -.- (Grażyna), dlatego dziadek był w innym kościele.
nie zmienia to faktu ze demot mierny w chvj
Ja sobie na karteczce napisalem imie Belzebub, mina biskupa bezcenna, gorzej bylo potem na rozmowie z ksiedzem ;o
mnie tez ksiadz prałat wezwał na 'rozmowe' do swojego 'biura'. Mimo wszystko milo wspominam proby do bierzmowania. Bylo duzo smiechu i wyglupow. Siostra z chóru nie mogła opanowac szalonych gimnazjalistow i zmusic nas do spiewu i to by bylo na tyle jesli chodzi o ponowne odrodzenie w wierze.
To teraz mi to mówisz ? :D
Ja bym wolał mieć na imię Kutas
pasuje do ciebie ;]
Brat mojej koleżanki wybrał sobie Kwadrat xD
Zrobiłem już podobnego demota kilka miesięcy temu...
A jest Św. Admin?:D
Ja tam na trzecie mam Asfalta ^^
haha:D Może sobie wezme :D
to jest Asfald ;)
Jak macie zamiar wybierać imiona, które są śmieszne "dla jaj" to lepiej odpuście sobie bierzmowanie. Zaoszczędzicie swój czas. Na bierzmowaniu nie wybiera się pustego imienia tylko patrona, którego chcemy naśladować. Osoby, które tego nie rozumieją nie dorosły do tego sakramentu.
A ty myślisz, ze jak ktoś idzie do bierzmowania to wybiera swojego "ulubionego" świętego, którego ubóstwia i
wógóle...? Nie sadzę, każdy wybiera imię które mu się po prostu podoba i tyle.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 22 lipca 2011 o 22:12
Moj tata twierdzi, ze jesli chrzescijanstwo jest monoteistyczne to NIE powinnismy sie modlic do swietych bo to politeizm jest (cos w tym jest). Co do bierzmowania to znaczna wiekszosc ludzi idzie tylko dla swietego spokoju i zeby nie miec klopotow.
Ja wybrałam Agatę, bo jest też patronką sztuki, uważam, że mi się przyda. Mój brat chciał Elm - patron
żeglarzy, bo sporo żeglował, ale zrezygnował i wybrał innego patrona. Nie wiem czemu Modelskiego minusujecie, skoro
mówi prawdę. To nie jest dla trzeciego imienia, bo nawet do dokumentów nie jest wpisywane, patron jest po to, by
wstawiać się za Tobą u Boga. Ale mimo wszystko - czemu to ludzie decydują o tym, kto podoba się Bogu, a kto nie?
Przecież to Bóg powinien osądzać, kto powinien być świętym, dlatego to też jest dla mnie trochę niejasne.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 lipca 2011 o 15:29
dokładnie, ja wzięłam Ritę od spraw beznadziejnych, czyli "bliskich memu sercu" :)
jest też błogosławiony Bronisław Komorowski :D
http://pl.wikipedia.org/wiki/Bronis%C5%82aw_Komorowski_%28ksi%C4%85dz%29
E tam, lepiej Admin. Był taki św.Admin
a ja mam św. Miłość :P
http://pl.wikipedia.org/wiki/Seksburga
rewelacja, demot minus, znam wiele dziwnych imion : kwadrat, hipolit, czkawka
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 lipca 2011 o 20:11
kolega też chciał wziąć Monitor później Alfons ale ksiądz nie pozwolił to wziął Franciszek..
lepsze jest imię Blandyna (patronka dziewic) ale też nie pozwolił koleżance ;D
Bez sens... Nie można sobie nawet wybrać imienia takiego jakie chcemy ...
Gdzie jest do cholery ta wolna wola ja się pytam ?!
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 lipca 2011 o 23:02
BYŁO
Ale fajne było zdziwienie w kościele gdy kolega wziął na 3 imię lucyfer. W kościele cała cisza a biskup robił wielkie oczy ;p
a jest takie jak Święty Procesor ??
skoro człowiek ma WOLNĄ WOLĘ to czemu ciągle czytam komentarzu "ksiądź kazał zmienić imie na inne" czyli
wychodzi na to, że jednak nie ma wolnej woli, a może akurat św. Monitor jest dla mnie nie żartem tylko świętym do
którego zawsze się modliłem ? a ksiądź po prostu ubezwłasnowolnia mnie i decyduje za mnie wcześniej głósząc o
wolnej woli... Mam wolną wolę, nie przystąpiłem do bieżmowania, teraz wszyscy mają pretensje, w tym ksiądź
ciągle mnie przez to krytykując, czyli czuję się fatalnie, jestem deptany przez tzw Wasze świętości, bo
podjąłem swoją decyzję którą z tego co widzę nie mogłem podjąć, bo od podejmowania za mnie decyzji jest
społeczeństwo i religia.
Nie ma wolnej woli, pewnie dostanie teraz setki minusów, ale taka prawda. Polecam obejrzeć
o tym program na National Geographic, fajnie to było pokazane. Ogólnie szkoda gadać, spełniamy na tym świecie role
robolów i mrówek pracując na tych na gorze, elity która teraz popija sobie martini w swojej willi na bahama.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 lipca 2011 o 20:24
ja miałam Solange, jako jedyna miałam najdziwniejsze imię :)
Ja też takie miałam xD Yeaa ^^
a damskie jakieś??
Święty Kwadrat lepszy.
Wiedz, że jeszcze jest np. Pacyfik czy Trójkąt :)
Ja tam mam Beda na trzecie. Nad Monitorem też się zastanawiałem, ale musieliśmy katechetce coś opowiedzieć o
wybranym patronie, a o nim nie ma praktycznie nic :D.
@zamknijustax3
św. Scholastyka, Św. Ryta, Bł. Rycheza, Św.
Perpetua albo św. Klotylda ;)
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 22 lipca 2011 o 21:28
Z tego co wiem to imie do bierzmowania musi byc imieniem swietego.
szkoda, że to tylko dla facetów ;
ode mnie z klasy kolega wzial takie imie heheh
Ja żałuję, że przystąpiłem do bierzmowania. Potem całkowicie utraciłem wiarę i nabrałem wstrętu do kościoła katolickiego. Jest to dla mnie nic innego jak największa na świecie mafia i to działająca legalnie. Nie zamierzam jej więcej wspierać. Watykan to wielki skarbiec, papież (nie tylko obecny, ale każdy, nawet Wojtyła) i najważniejsi urzędnicy w sukienkach to cwani politycy. Kościół ma zasady, których się nie trzyma. Ich historia jest zatrważająca, to przez kościół katolicki i w jego imię zginęło najwięcej ludzi w historii świata. Polecam wszystkim gazetę "Fakty i Mity", która w Polsce pokazuje co wyprawia banda sukienkowych mafiosów na świecie. Co do imion świętych, to wielu z nich wcale nie było świętymi za życia. Św. Krzysztof na przykład. Zasłynął tym, że miał wielką siłę i przeniósł Jezusa, który mu się ukazał, przez jezioro. Ale jakoś kościół nie wspominał, że zanim zaczął święte życie to mordował całe wioski, bo chciał służyć największym władcom. Oni to wykorzystywali i kazali mu zabijać. W końcu ktoś mu powiedział, że to Bóg jest największym władcą i dlatego Krzysiek zmienił swoje postępowanie, ale i tak nie zasłużył na tytuł świętego.
"Ich historia
jest zatrważająca, to przez kościół katolicki i w jego imię zginęło najwięcej ludzi w historii świata." Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha. Czytaj dziecko dalej "fakty i mity", a uwierzysz że wujcio Stalin siłą woli budował kanały w jeden dzień.
Będąc człowiekiem z ludzkimi odruchami i zasadami nie sposób nie odczuwać wstrętu do KK.
@zxccxz
Każdy ma swoje idiosynkrazje, ale ty człowieku jesteś fanatykiem.
MotylMorderca, nie jestem dzieckiem, mam wykształcony własny światopogląd, w którym kościół katolicki to zło wcielone. Skoro uważasz, że "Fakty i Mity" to bzdura, to dalej słuchaj sobie Rydzyka z radia i telewizji i wierz palantom z "Naszego Dziennika". Obyś się przekonał, że mam rację, kiedy ta instytucja, której bronisz będzie wyciągała od Ciebie coraz więcej kasy.
@HarleyD
"mam wykształcony własny światopogląd, w którym kościół katolicki to zło wcielone."
Ja też
mam
wykształcony, własny światopogląd. Uważam że serek topiony to zło wcielone. Fajny mam światopogląd?
"to
dalej
słuchaj sobie Rydzyka z radia i telewizji i wierz
palantom z "Naszego Dziennika"." Ziew...., "zły rydzyk"
czyli
sztandarowy argument antykościelnej dzieciarni. Nihil novi.
"Obyś się przekonał, że mam rację, kiedy
ta
instytucja, której bronisz będzie
wyciągała od Ciebie coraz więcej kasy." Rację w czym? Dam ci radę
dziecko,
pójdź do pracy i zobacz kto zdziera z ciebie pieniądze. Nie mam siły tłumaczyć podstaw funkcjonowania
systemu
socjalistycznego takim antyklerykalnym deklom jak ty. Jesteś ofiarą propagandy postkomunistycznych koterii
i
dobrowolnie dałeś sobie nasrać do łba. Mimo wszystko liczę, że łaska Pana cie nie ominie.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 23 lipca 2011 o 17:47
Nie zgrywaj już takiego dorosłego i ważniejszego od innych. Mam gdzieś łaskę Twojego "Pana", bo on nie jest moim "Panem". Ja jestem ofiarą propagandy? Jakiej propagandy? Obecnie jest propaganda pro-kościelna, w żadnych największych mediach nic nie mówi się złego na temat Krk. Mówiło się tylko o aferze pedofilskiej, bo przecież wszystko ma swoje granice, nie da się takiej afery zatuszować. Ale i tak wielu gwałcicieli i pedofilów w sutannach nie odbyło zasłużonych kar w więzieniu, bo kurie ich chroniły. Dalej ich broń, ale poczytaj coś na temat kościelnego zła, bo teraz jesteś zaślepiony. Dowiedz się, że Caritas to złodzieje i większość kasy zagarniają dla siebie, że głównym celem księży jest pomnażanie majątku kościoła, że wielu z nich ma kochanki i dzieci. Kościół nie jest taki piękny na jaki kreują go specjaliści od PR.
Żeby być fanatykiem, trzeba bezkrytycznie i ślepo wierzyć. Póki co nie grozi mi taka postawa. A już na pewno nie grozi mi wiara w krasnoludki, bogów i tym podobne. Przynajmniej do czasu bycia w pełni władz umysłowych.
Moja odpowiedź C: - http://demotywatory.pl/3310171/Czemu-ograniczac-sie-do-jednej-opcji
i przysięga o wstrzemięźliwości, a po zakończeniu uroczystości obowiązkowe świętowanie większośći przy % .
mój kolega na bierzmowanie wybrał imie kwadrat
Był też św. Prymityw i św. Kwadrat - jak zauważył mój przedmówca
A ja nie dostałam przed bierzmowaniem takiej książeczki i musiałam sobie sama szukać.. Tak bardzo chciałam Diane, wiem,że była taka błogosławiona,ale nie znalazłam,czym się szczyciła i wzięłam Zuzannę. Ale mimo,że to było tylko rok temu kompletnie o tym zapomniałam a szał chwalenia się swoimi trzecimi imionami minął gdzieś po 2,3 dniach.
jazda . Daria Karolina Monitor ! o lol !
szkoda że teraz autor tego demota nie wpadł na niego wcześniej ;/
Polecam Lucyfer xD
Mnie rozbawiło także imię : Homobonus i Pantaleon :D
Ajjj.. szkoda , już wybrałam :P
no pewnie heh to męskie imię
pie.dole te wasze demotywatory kiedyś miały sens a teraz to kupa g.wna
Jak mnie to irytuje... Do (bardzo dużej)części komentujących i przeglądających: Imię z bierzmowania nie jest Waszym trzecim imieniem! Przyjmijcie to do wiadomości.
Ja chciałem Judasza(patron handlarzy)
Byś mógł sobie śpiewać judas juda a a aS :D
demot:Jeśli nie wiesz co to demotywator nie rób go...
Święty Spokój
Albo dajcie córce imię Blat :D
http://pl.wikipedia.org/wiki/Blat
Totrochę żałosne,że podczas wybierania młodzież wybiera takie udziwnione imiona, "żeby były fajne" albo"tak dla jaj".
To ma być nasz patron, ktoś, kogo chcielibyśmy naśladować iniekoniecznie musimy się do niego codziennie modlić.
Trele morele. Jedno imię mi starczy. Nie lubię takich pogańskich obrzędów.
Brat znajomej wybrał sobie imię Homobonus! Autentycznie rozwalają mnie te wszystkie imiona. Święty Homobonus ;D
Teraz mi to mówisz? Ja już po bierzmowaniu.
Święty Monitor (zm. ok. 490) – święty katolicki, wyznawca, dwunasty biskup Orleanu we Francji. Został osadzony na stolicy w Orleanie około roku 472. Wspomagał misje zakonne, prowadził biskupstwo w trudnym politycznie okresie.
Jego wspomnienie liturgiczne w Kościele katolickim obchodzone jest 10 listopada.
a czyj to patron?
łe , a ja już po bierzmowaniu ;{
(nie wiedzialam ze takie imiona byly; oo)
xd
bierzmowanie to nie robienie sobie jaj... mój patron to św. Alfons, ale nie dla picu. To patron adwokatów etc, imie jak każde inne, oczywiście Ameryka sprawiła, ze kojarzycie to imie z sutenerem...
Szkoda że to już po moim bierzmowaniu:(
A dla tych dziewczyn co nie wybrały jeszcze imion: jest święta
Kunegunda, Lea, Ligia, Blanka, Scholastyka,Hermenegilda, Adelajda, MERCEDES i DODA:)
przygotowywałam się do bierzmowania całe 3 lata! w parafii wówczas przewinęło się 3 księży, dzięki temu bierzmowanie zaplanowane po roku przygotowań przesunęło się o kolejne 2...
Ja tam wzięłam Klara, brzmi fajnie z moim imieniem i jest patronką całkiem ciekawych rzeczy :P nie jestem jakaś bardzo wierząca, ale jednak zwróciłam na to uwagę. Wada jest tylko taka, że wszytskim się to kojarzy z koniem :D
Jeszcze może dodacie świętą klawiaturę? Poracha,ja niby bierzmowanie mam przed sb,ale czy tu jyż nie przesada?
a była Święta Drukarka?:D
Jest przecież Święty Izydor, patron informatyków i internetu. Nie tak prościej?
W moim przypadku swieta Matryca :)
ja chciałem wziąć sobie Alfons (tak jest święty Alfons!). Myślę, że biskup nawet nie pytałby dlaczego Alfons.
Nie chciałby wiedzieć :D
* w Polsce ( chyba w Opolskim ) jest biskup który ma na imię Alfons jeżeli byś od niego otrzymywał byś bierzmowanie penie nic by ci nie powiedział :D
Św. spokój...
szkoda, że imiona żeńskie nie są takie wymyślne. ktoś wspomniał wcześniej, że dziewczyny mogą przyjąć na bierzmowaniu imię męskie, niestety u mnie nie było takiej możliwości - za samą wzmiankę o takim planie było się skazanym na wieczne potępienie u naszego księdza.
I pomyśleć, że mam urodziny w dniu wspomnienia św. Monitora xD
ty skubańcu! ;P
Chyba jestem jedną z nielicznych osób, które wybrały imię ze względu na osobę a nie samo imię. Chciałam mieć za patronkę Joannę d'Arc, ale gdyby nie to pewnie, jak większość, szukałabym czegoś co brzmi oryginalnie :)
no jaksie nie rozumie sensu sakramentu bierzmowania,to tak jest...
Nie zapominajmy o św Izydorze patronie informatyków
znam chłopaka, który ma Alfons . jak to przeczytał w kościele na głos, to mohery pomdlały XD
http://demotywatory.pl/2631907/Swiety-Monitor
jest również święty Alfons ;d i praca też zagwarantowana ;d
I JEST ŚW LUCYFER I ŚW DODA
http://demotywatory.pl/3308041/Dla-was-to-tylko-jedno-klikniecie. - Zapraszam do oceny !
Nie był ale jest. U każdego w domu :P + :)
U mnie w zeszłym roku jeden koleś chciał sobie wziąć Kwadrat ale mu nie pozwolili.
Śmiejcie sie ale kumpel wziął sobie Św. Alfonsa. Mina biskupa niezastąpiona :)
A co dopiero św. Adolf !
Ja nie mam takiego problemu - nie mam bierzmowania ; ]
Mikołaj Admin Monitor Kowalski
(tak, Admin też jest, http://pl.wikipedia.org/wiki/Aminadab )
Ja sobie dałam Justa. Nie Justyna, Justa. Ksiądz taki zdziwiony, patrzy jak na idiotkę i mówi: "Eeeeee, ja sobie musze sprawdzić czy takie jest w ogóle". Widać bardzo doinformowany. A potem mu mina zrzedła.
ja Józef , nie chciałem jakichś nie wiadomo jakich , tradycyjnie po dziadku
Mój kumpel wziął imię Konodon...
aa wiem wiem ..
Kolega brał na bierzmowanie i pytał sie ks. czy moze a on zaprzeczył i sie wkurzył ..
http://zapytaj.onet.pl/33ja
A była Św Klawiatura...? :)
ta, za rok ludziska na pewno będą pamiętać. Większość w tym roku już miała bierzmowanie, także gratuluję refleksu
Kuwa, nie mogłes wrzucić tego demota wcześniej? :
http://demotywatory.pl/3312225/Placz-mamy
Proszę głosujcie!
Łapcie: http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awi%C4%99ty_Adolf_z_Osnabr%C3%BCck - święty Adolf. Z Niemiec. :D
Jeśli będę mieć bierzmowanie, to chyba zdecyduję się na Laura, jak Laura Vicuña, patronka rozbitych rodzin .
Ja do bierzmowania nie idę ale jakbym szedł to o ile był taki święty to bym wziął Napoleon (ale i tak nie szło by o świętego a o cesarza) albo jakieś głupie jak ten Monitor, Lucyfer czy Alfons :D
Po co w ogóle idziecie do bierzmowania, skoro jesteście niewierzący? Bo mama każe? Albo nie! Żeby mieć nowe wypasione imię! Żałosne.
Ku*wa teraz gościu to piszesz? bierzmowanie już miałem... :(
I Św. Alfons, jeśli się nie myle
Ten wie tamten wie tylko ja nie wiem, zrzuta na an[y]GORE?
kolega dał sobie do bierzmowania Arystoteles, i odziwo biskup sie nie czepial. Był też i święty Platon :)
Że ciebie poJ*bało i wziąłeś takie imię to nie znaczy że inni je wezmą !!
albo Święty Człon, bo i taki chodził po świecie... :)
jest też Św. Linux
Inni święci i święte o ciekawych imionach: św.Gislen, św. Waldetruda, św. Wiboarda, św. Wilfryd, św.Wilibrord, św. Herweusz, św.Bruno, św.Hugo, św.Cyryl. Świętych o interesujących imionach jest dużo, od niedawna istneje taka "wybiórczość" w doborze imion dla swoich dzieci. Jednak zanim wybierzecie imię do bierzmowania, poszukajcie swojego patrona. Ja na przykład szukam patronki lekarzy (patronki, wiem,że są patronowie, ale głupio będzie mi wybierać do bierzmowania imię Cezary, skoro jestem dziewczyną). jeśli ktoś chce, to proszę o pomoc w poszukiwaniach :)
Ja miałem brać Demetriusz z Salonik, ale mi przeszło i wziąłem św.Krzysztofa
No patrz, a ja myślałam, że idąc do bierzmowania, wybieramy patrona, który ma nad nami czuwać, a nie imię, które najbardziej nam się podoba... No ale cóż...