Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
1014 1049
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar ~xsxsxsxsxsxsx
+11 / 25

Najniższa krajowa 1996 - ok. 350zł.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar GeddyLee
+15 / 19

Ale siła nabywcza była podobna, a nawet większa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G konto usunięte
+7 / 7

Taa... Tylko, że w tamtym okresie za najniższą to pracował pan Józio-pijaczek dorabiając sobie do rentki, a i tak miał umowę o pracę. A dziś 3/4 społeczeństwa za tyle robi i to na jakimś śmieciowym gównie bez socjalu i perspektyw...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~egersd
-1 / 3

Chleb 80 groszy, średnia krajowa 1700 zł,- paliwo 1,50, bułka 10 groszy bla bla bla. Kocham debili, którzy podają wskaźnik tego jak się bogacimy na podstawie ilości pieniądza. Wyobraź sobie, że w krajach afrykańskich butelka wody kosztuje 500 milionów ichnich dolarów. Tak więc są oni milionerami, tak?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G glus_eli
+1 / 1

W tym roku zacząłem pracować. Pierwsza wyplata 1.000pln. Chyba przesadziłeś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S StopPropagandzie
+49 / 67

Nie mogą wrócić bo donek i jego mafia muszą ograbiac nas jeszcze mocniej.. ,, Teraz to paliwo za 7 zł może nawet być"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PogromcaProkuratora
+6 / 8

yetiiii mam Ci opowiedzieć jak ta policja pracuje? Tak jak kolega mówi albo obsrani przed jakimiś dresami, albo katują dzieciaków na komendzie za pare gram trawki. O wojsku nie będe wspominał, bo nie istnieje, a Polske będą bronić grupy rekonstrukcyjne. Policja skorumpowana, debilie tam pracują, łapią jakiś pajaców, albo niewinnych, a prawdziwa mafia siedzi i sie śmieje. Nie chodzi mi o tę rządową, ale o gangseterów. Ostatnio wyniesli z Komendy w Katowicach materiały ich obciążające.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nazawszeWierna
-1 / 1

"wysyłają cię rozszerzać ,,demokrację'' bez pełnego wyposażenia takiego jak np. hełmy." Poważnie? Jeśli tak, to skąd masz takie informacje? Sam to przeżyłeś?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KobietaWlustrze
+1 / 15

Ropa będzie coraz droższa. Jakby ktoś jeszcze nie wiedział, to jest ona paliwem nieodnawialnym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~volo212
+10 / 12

Ropę jaki i benzynę można wytwarzać sztucznie, jakbyś nie wiedział. Do tego na Skandynawii odkryto nowe złoża które starczą na kolejne 150 lat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E ecotec
+6 / 6

A benzyna syntetyczna z węgla, którego u nas dostatek?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kolab121
+10 / 20

To zdjęcie było przerabiane w fotoskopie Polska przed 2004 była szaro biała i zacofana od wejścia do unii zrobiło się dopiero kolorowo i bogato. (ironia)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 lipca 2014 o 7:24

avatar agusia27
+18 / 18

Bo udział w wyborach wzięło 22 procent Polaków z czego większość znów zagłosowała na złodziei :) Właśnie dlatego, nie mogą być takie ceny :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Medur
+2 / 8

Gdyby KNP było co najmniej drugą siłą w polskim sejmie (najlepiej pierwszą), może coś by się zmieniło.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Mamek
+1 / 1

Jakby były o połowe mniejsze to bym od razu więcej jeździł. W końcu by mnie było stać oprócz wyjazdów do pracy przejechać się jeszcze nad morze

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~gości
+1 / 1

Ceny niech będą takie jakie są, ale żebyśmy mieli zarobki jak na zachodzie. Nie mówcie mi, że takie ceny by wam robiły wielką krzywdę zarabiając 4000zł miesięcznie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~asdfghjklp
+5 / 9

nie mów mi że nie chciałbyś zarabiać 1000zł jakby ceny były bardzo niskie, np. paliwo po złotówce. nie zarobki mają być wysokie tylko towary mają być tanie. co z tego że będe zarabiać 20000zł jak paliwo będzie po 23 zł. wtedy jest tylko złudzenie że dużo zarabiam. Jestem tym bardziej bogaty, im więcej towarów mogę kupić przy tej samej pensji. Pozdrawiam

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~drwarlock
-1 / 3

Będą takie ceny jak przyjmiemy Euro :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~xxyz321
0 / 0

Czy to Bydgoszcz na zdj ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K ku5rs
-2 / 4

dokładnie tak jak mówi Bullir0909
zgodnie Od 1 stycznia 1996 r.
Monitor Polski z 1995 r. Nr 68, poz. 768 podał minimalne wynagrodzenie w wysokości 325zł od kwietnia 1996 r. było 350zł

Skorelujcie sobie wartość tamtych pieniędzy do wartości dzisiejszych wraz z obecną inflacją i zobaczycie że obciążenie dla domowego budżetu kosztem zakupu paliwa spadło.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~piloy
+6 / 8

W '96 mój ociec zarabiał w piekarni 1200zł na rękę. Teraz zarabia 1900zł, naprawdę może kupić o wiele więcej benzyny...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~OrlenNICK
0 / 0

Tusk z Krawcem ustali,że skoro wygrało PO to paliwo mDlatego nie możemy wrócić do tamtych cen.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar KapitanKorsarzPirat
+3 / 3

Bo osiągnęliśmy dno i wpadliśmy w przepaść

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mar219
+2 / 2

Może. Tylko trzeba sobie zmienić pana, a nie cały czas wybierać tych samych złodziejaszków?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~StepByStep7777
+4 / 4

Jeśli Nowa Prawica dojdzie do władzy, zlikwiduje akcyzę, zredukuję bandę urzędników którzy tylko przeszkadzają i ceny benzyn powrócą do normalności. ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E evilone
0 / 0

może wrócić po denominacji:) wszystko nadal będzie w ch... drogie tylko będziesz mnieć niższe cyferki na banknocie:) i oczywiście na wypłacie też:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O olafek4
-3 / 3

Proponuję zapoznać się z podstawami ekonomii. Ceny nie zależą od tego kto jest u władzy. Proste prawo popytu i podaży. Z każdym dniem jest coraz mniej ropy, a każdy chciałby tankować to i ceny rosną. Ludzie uczcie się a nie narzekacie na wszystko i wszystkich.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O olafek4
-2 / 2

Moriss 229. To co piszesz jest bardzo głupie i naiwnene. Jesli by nie bylo żadnych podatków panstwo popadloby w ruinę. Nie bylo by edukacji służb zdrowia insfratruktury i polijcii. Krótko mówiąc byla by anarchia i rządzili by lokalne osoby najsilniejsze. A do kraju nikt by nie wysyłał ropy bo by sie nie oplacalo i ludzie by ja rozkradli. Obstawiam ze nie masz wiecej niz 12 lar

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ScarecrowR13
0 / 2

@olafek4 - myślę, że tym który ma tutaj nie więcej niż 12 jesteś jednak ty, skoro nawet nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Moris299 nie napisał o całkowitym zlikwidowaniu podatków, ale o ich obniżeniu dzięki czemu wzrosła by sprzedaż towarów oraz nowe firmy zaczęły by powstawać. Może Cię to zdziwić, ale edukacja, służba zdrowia i infrastruktura może istnieć bez pomocy państwa i to w o wiele lepszej formie niż dotychczas. Wystarczyły by nam podatki na policję, wojsko + na łatanie długów oraz na wypadek jakiś nie oczekiwanych zadarzeń, gdy państwo potrzebowało by dużych ilości pieniędzy. Podatki mogły by spaść do około 10% przez, co ludziom żyło by się o wiele lepiej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 lipca 2014 o 17:06

O olafek4
-1 / 1

Moris użył sformułowania zlikwidować wszelkie podatki a nie obniżyć. Jak chodzi o służbę zdrowia edukacja t tylko przykłady, wydatków jest znacznie więcej. Te dziedziny życia publicznego rzeczywiście być może potrafią istnieć lepiej bez udziału państwa. Tak czy inaczej nasze pieniądze trafiały by do kogo innego. Insfrastruktura z zasady musi być zależna od panstwa, prywatny przedsiebiarca może ja tylko kontrolować. W obecnej syguacji ekonomicznej i gospodarczej. Ie ma sza s na nizsze podatki

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ScarecrowR13
-1 / 1

@olafek4 Moris299 napisał o zlikwidowaniu podatku dochodowego, a nie wszelkich podatków. Podatek dochodowy nie jest wszystkim, co płacimy. W obecnej sytuacji oczywiście, że nie ma szans na niższe podatki, bo Unia Europejska nam ich zabrania. Musimy wyjść z UE, obniżyć podatki i wprowadzić wolny rynek, aby ożywić gospodarkę(tak jak zrobił to chociażby Singapur wzrost PKB przeszło o 8000% od 1963 roku). Infrastruktura może być budowana bez jakichkolwiek problemów przez prywatnych przedsiębiorców i przez nich utrzymywana.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O olafek4
0 / 0

Masz rację, rzeczywiście nie doczytałem. Co do wolnego rynku tez sie zgadzam- konkurencja zawsze obniża ceny i poprawia jakość. Nie znam dobrze historii Singapuru ale to jest malutki kraj wiec aż takiego wzrstu bym się nie spodziewał. Infrastruktura już jest budowana i zarządzana przez prywatne spółki-autostrady niektóre odciniki. Jednak nie zgadzam się co do wyjścia z UE. Unia daje nam ogrome srodki i mozliwosci. Wg mnie standard zycia się poprawił. Gdyby nie UE bylibyśmy jak Ukraina czy Rumunia. Rzeczywiście w umii moze jest trochę głupich przepisów jak wszędzie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ScarecrowR13
-1 / 1

@olafek4 - przed wejściem do UE mieliśmy wzrost rzędu 5,3%PKB, a już rok po wejściu wzrost ten spadł do 3,2%. UE blokuje wprowadzenie wolnego rynku i obniżenie podatku, więc siłą rzeczy blokuje też rozwój gospodarki w znaczącym stopniu, a żeby żyć w socjalizmie trzeba mieć pieniądze z kapitalizmu lub ze złóż, my nie mamy nic (znaczy się mamy złoża i choć skromne to jednak, ale chociażby złóż węgla nie wykorzystamy też przez UE). Chińczycy zobaczyli, że kapitalizm może ich uratować i zaczęli ciężko pracować, żeby ich wnuki mogły już żyć sobie bez stresu zabezpieczone finansowo po latach kapitalizmu w socjalizmie jeśli tylko by tego chcieli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O olafek4
-1 / 1

Jak chodzi o Chińczyków to biorą oni to co im sie podoba z socjalizmu i kaputalizmu. Zeby osiągną sukces czesto trzeba mieć kontakty z władzą albo być w partii. Gospodarka socjalistyczna jest centralnie sterowana co nie odpowiada potrzebom rynku. Jak chodzi o PKB to ciężko porownywax te sytuacje. Wprowadzenie unijnych norm musualo trochę kosztować. Nasze złoża nistety sa nieopłacalne, niestety. ZSRRbylo najbogatszym panstwem jezeli chodzi o zasoby naturalne a lidzie cierpieli biedę przez gospodarkę centralnie sterowana. Ue nie blokuje wolnego rynku ale go wrecz ultwia. Chociaż nasze jablka maja latwiejszy dostęp by yrafic na rynki w ue. Podstawy ue polegaja na handlu i wolnym rynku

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~mondulka
0 / 0

nie życzcie sobie, bo to moze wrocic tylko ze cena nie bedzie w złotowkach tylko w euro

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Opiniożysta
+3 / 3

Ja ci powiem czemu... Przez to, że unia się wierdala w gospodarkę! Taka jest prawda przestańcie się jej bać! To w związku z ograniczeniami spowodowanymi domniemanym "Globalnym Ociepleniem" które istnieje naturalnie bez ingerencji człowieka. Proszę o obiektywną ocenę zjawiska.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~odczyniający
-1 / 1

-po pierwsze dlatego że paliw jest coraz mniej i w końcu się wyczerpią, po drugie banki tworzą sobie pieniądze (dając pożyczki) i stąd inflacja zmniejszająca wartość pieniądza. gdyby nie te i kilka innych rzeczy wszystko byłoby coraz tańsze..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ciekaw
-1 / 1

a czy wy pomyślelibyście co by działo się na drogach gdyby obnizyli ceny paliwa??
w dzisiejszych czasach samochód jest w zasięgu ręki każdego... obniżenie cen paliw sparaliżuje drogi
ludzie zaczną wiecej jeździc samochodem bedzie sie to bardziej opłacało
a sory Polska to nie Stany Zjednoczone... nie mamy takiej infrastruktury jak oni.... przejazd z punktu A do punktu B po obniże cen paliw będzie katorgą... zakorkowane miasta... ludzie myślcie !!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~MarioMMDDAA
0 / 0

Dzisiaj to samo tylko w Euro

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Veers
0 / 0

Dlaczego? Hmmm... może dlatego, ze w 1996 roku baryłka ropy kosztowała ok 20 $. A obecnie kosztuje 110 $.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jamarkus
0 / 2

W '96 zarabiało się 500-700 na rękę pln na dzisiaj to byłoby z 1500 na rękę ...Piwo Specjal kosztowało 1.2 plus butelka. Mieliśmy najtańsze papierosy w europie sprzedawało się w skupie butelkę po winie (!) dokładało się stare 20 złotych i miało sie paczkę Mocnych

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A ATAT
0 / 0

Oczywiście że to może wrócić , wystarczy głosować na KNP.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~n4l
0 / 0

może dlatego że wtedy średnie wynagrodzenie było 873zł. w przeliczeniu na dzisiaj tamtych cen by było 6,65 za PB95 i 5,42 ON
porównywalnie na dzisiaj cena średnia w mazowieckim 5,36 za PB95 i 5,34 za ON,
tylko po co myśleć jak można pisiorową propagandę powtarzać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fu3i
0 / 0

a chcecie zeby wrocily tamte zarobki?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Andrzej_TCZ
0 / 0

Czy to nie jest Tczew?;d

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E ecotec
0 / 0

Czy to jeszcze czasy, w których ochroniarze byli tęgiej budowy i nie musieli posiadać grupy inwalidzkiej?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kalkinson1
0 / 0

Wróci tyle że w przeliczeniu na Euro

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vairus1212
0 / 0

ale to ceny w euro jakie będziemy mieć już niedługo :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Keroq
0 / 0

bo wszystko podrożało? bo jako społeczeństwo jesteśmy bogatsi? I niestety, siła nabywcza nie była wtedy podobna czy większa. Akurat jeśli chodzi o paliwo to robiłem porównanie dla ostatnich 15 lat między ceną litra a średnią pensją i pną się w górę mniej więcej równo...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Michal1345667
0 / 0

Tczew heh beczka ;d

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mateusz220
0 / 0

nie wróci, bo świniom przy korycie coraz bardziej powiększają się żoładki

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~robdn
0 / 0

Razem z zarobkami z '96 jak rozumiem ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Rico_SB
0 / 0

oczywiście, że takie ceny wrócą ale w euro

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~hexenpl22
0 / 0

inflacja... ah inflacja! czyli jak belka "drukuje pieniądze"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~steraniak
0 / 0

Najniższa w 96-350zł czyli za minimalną mieliśmy 233litry
teraz 1680 czyli za minimum 311litrów
kwoty brutto ale netto trudno znaleźć chodzi o proporcje możemy kupić ponad 1/3 więcej

Odpowiedz Komentuj obrazkiem