Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
1433 1566
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar mentor
-4 / 6

Oo

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Słownik12
+3 / 35

Mylisz się, bo kiedy by niebyło Jezusa, nie było by też Chrześcijaństwa, a co za tym idzie pewnie dalej byś wierzył w Światowida, Peruna, Rusałki itd Więć gdyby pojawił się dzisjaj, nauczająć tak ja 2tys lat temu, wielu ludzi porzuciło by dzisjejsze wierzenia uznajać, że Chrześcijańśtwo jest tym prawdziwym (bo jest). Po za tym chwalić się tym, że dokuczało się katechetce na nie obowiązkowej lekci religi, jest głupie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Arktoz
+2 / 22

Ikrysztofik ma trochę racji - ktoś taki jak Jezus w obecnych czasach zostałby uznany za umysłowo chorego i mógłby zostać faktycznie poddany leczeniu psychiatrycznemu & psychologicznemu. Możecie dawać minusy i okłamywać samych siebie, tylko jaki to ma sens? Prawda jest chyba najważniejsza. Użyjcie wyobraźni i wykreujcie w obecnych czasach kogoś, kto uważa się za syna danego boga - uznalibyście go za mesjasza czy wariata? Zresztą powstanie wszystkich religii było zainicjowane środkami halucynogennymi, które obecnie są piętnowane. To były inne czasy po prostu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 20 kwietnia 2013 o 13:43

avatar lkrysztofik
-3 / 19

~Słownik12 - Co to ma do rzeczy czy byłoby chrześcijaństwo czy nie i tak by go pewnie wsadzili do psychiatryka jakby chodził po ulicach i mówił że jest synem boga i ja wierzę jak coś to w boga a nie bałwochwalcze sekty. Z resztą religia Słowian była dla mnie lepsza bardziej radosna to są nasze korzenie, potem przyszli niedoj*bani chrześcijanie i pozabijali wielu z nich podczas św inkwizycji , zanim ta sekta na dobre zadomowiła się w naszym zacofanym kraju musiała przejść długą krwawą ścieżkę. Wiadomo sekty mają swoich wyznawcó może Jezus załozyłby rodzinkę jak Manson, mimo wszystko ludzie nie są tak głlupi jak 2000 lat temu... ciekawe co by było gdyby nie urodził się Jezus ile ludzi mniej by zginęło? Się nie martw chrześcijaństwo też wiginie mam nadzieję za za parę setek lat ktoś wybije chrześcijan tak jak oni to zrobili w imię swojego podłego żadnego krwi i ludzkiej tragedi bożka. Ojej jakiś głupek uznał że to co robiłem jest głupie :"( To co robiłem nie było tak głupie jak ona... ale nie żałuję dzisiaj jeszcze bardziej bym jej dopiekał , normalnie nie mogłem powstrzymywać śmiechu jak ta nawiedzona baba wymyślałą historyjki, wiem ze to nie obowiązkowa lekcja ale należały mi się jakieś rozrywki, obcowanie z tak tępym człowiekiem to niezła frajda i sposób na dowartościowanie się... w ogóle jak nie masz nic do powiedzenia to nie pisz do mnie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 kwietnia 2013 o 15:10

avatar lkrysztofik
-3 / 17

Arktoz - wszystko jest inne niż 2000 lat temu, kiedyś społeczeństwo było jeszcze bardziej bezrefleksyjne choć trudno to sobie wyobrazić... jaki ma sens okłamywanie siebie? Okłamywanie siebie to główna doktryna wszystkich religii, najlepiej nic nie negować, nie drażyc tylko z pokorą przyjmować każdą głupotę? Prawda jest naważniejsza? Człowieku to kogo ty gadasz religie są dla ludzi słabych, gdyby oni byli w stanie dojrzeć rzeczywistość to pewnie jak w każdej sekcie byłyby masowe samobójstwa, ogólnie jestem dosyć zryty i wyczuwam psycholi i gadając z katolikami często widzę te ich szaleństwo w oczach, pewnie z 90 % szaleńców nie jest w stanie zdobyc się na choć trochę obiektywizmu wobec otaczającego ich świata i ich samych. Oglądam serial dokumentalny "urodzeni by zabijać" i moi ulubieni tzn najstraszniejsi są religijni seryjni mordercy, to co ludzie potrafią sobie wkręcić jest niebywałe. Gdyby katolicy mieli wyobraźnie to by nie wierzyli taka prawda do takich to można gadać jak do ściany. Uważam się za głupiego człowieka ale przy niektórych czuję się jak geniusz. W ogóle treść biblii z tego co wiem zmienia się z biegiem czasu, ciemną masą trzeba kontrolować ale zmieniają sie realia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Arktoz
-4 / 8

Zupełnie nie zrozumiałeś mej wypowiedzi. Przyznałem ci rację w sprawie Jezusa w obecnych czasach i pod tym względem napisałem katolikom, że prawda jest najważniejsza toteż nie ma sensu się oszukiwać, że byłoby inaczej niż tak jak ja napisałem (i ty napomniałeś). Poza tym ja nie jestem katolikiem ani nie wyznaję żadnej religii teistycznej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 20 kwietnia 2013 o 20:03

X Xeno66
+6 / 12

@lkrysztofik "Z resztą religia Słowian była dla mnie lepsza bardziej radosna to są nasze korzenie" Tak , szczególnie że wiemy o niej tyle co o prareligii Atlantydy. Czyli tyle co nic. "potem przyszli niedoj*bani chrześcijanie i pozabijali wielu w nich podczas św inkwizycji" Padłem. Ikrzysztofik naprawdę w to wierzy XD. BTW Inkwizycja nie miała jurysdykcji nad innowiercami. "zanim ta sekta na dobre zadomowiła się w naszym zacofanym kraju musiała przejść długą krwawą ścieżkę." Oto wielka tajemnica wiary Ikrzysztofika. Może nam przedstawisz jak wyglądała ta "długa krwawa ścieszka"? "Wiadomo sekty mają swoich wyznawcó może Jezus załozyłby rodzinkę jak Manson, mimo wszystko ludzie nie są tak głlupi jak 2000 lat temu..." Są znacznie głupszy. Starożytna ludność nigdy nie dała sobie wmówić , że homoseksualizm jest taką samą "orientacją' jak heteroseksualizm i to pomimo tego, że stosunki homoseksualne nie uchodziły za coś zdrożnego. Nikt by nie uwierzył w żadne "dziury ozonowe", czy "globalne ocieplenia" No i nikomu by się nie śniło wierzyć w "sprawiedliwość społeczną". "ktoś wybije chrześcijan tak jak oni to zrobili w imię swojego podłego żadnego krwi i ludzkiej tragedi bożka." Ło matko. A kogóż to wybili chrześcijanie w inię swojego bożka? "sposób na dowartościowanie się." "Ojej jakiś głupek uznał że to co robiłem jest głupie :"( To co robiłem nie było tak głupie jak ona..." Widać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lkrysztofik
-5 / 7

Arktoz to chyba ty nie zrozumiałeś mojego postu, bo ja się z Tobą nie sprzeczam, wiem że przyznałeś mi rację jak mógłym tego nie wiedzieć?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Arktoz
0 / 4

Dobra, przeczytałem twojego posta jeszcze kilka razy i teraz zrozumiałem - masz rację :P Zmyliło mnie pewne zdanie ale już nvm, faktycznie poparłeś moje poparcie dla siebie - wybacz, źle wyciągnąłem wnioski - zdarza się ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lkrysztofik
-3 / 7

Xeno66 - skoro nic nie wiemy o religii Słowian to także nic nie wiemy co się wydarzyło 2000 lat temu. pewnie biblia przedstawia z 5 % prawdy...a moze to masz marną wiedzę? Może się dokształć i trochę poczytaj ja nie zamierzam sie wczuwać z dyskusję z tobą bo nie jestem aż takim masochistą, ograniczenie ameanuje z monitora gdy czytam twój post niesamowicie. Prawda jest taka że raczej dobrowolnie ludzie nie zmienili wiary chrześcijaństwo przyszło jak zaraza i straciliśmy swoją narodowość tożsamość no i doszło do tego że w Polsce są ludzie jacy są... nie nie są znacznie głupsi p*rdolisz takie głupoty że bolą oczy skąd ty niby wyciągasz tak daleko idące wnioski , przemawia przez ciebie egocentryzm, ludzie daliby sobie wkręcic w dawnych czasach każdą z wymienionych rzeczy które z resztą są subiektywną kwestią poglądów,kiedyś ludzie byli w stanie uwierzyć w naprawdę każdą bajeczkę wykształcenie jakiekolwiek to była rzadkość. Nie znasz histori swojej religi to sobie poczytaj, co ja twój murzyn że bede ci wszystko tłumaczył i podawał na tacy? Weź może zachowaj te tępe pseudoretrospekcje dla siebie za każym razem gdy napisze do mnie taki idiota mam coraz wieksza awersję do religii, kiedyś nie wytrzymam i podpalę jakiś kościół :) pociesza mnie za to fakt że każda religia się kończy kiedyś może w ogóle przestaną istnieć i nastaną piękne czasy gdzie społeczńśtwo będzie chciało myśleć i nie będzie chować głowy w piasek przed racjonalnymi teoriami i prawda

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Słownik12
+2 / 8

@lkrysztofik - jak kolega histori nie zna to po co się zabiera głos. Gdzie chrzystianizacjia Europy, przypomnę, że chrzest polski był w roku 966, a gdzie inkwizycja powołana w 1232 roku, widać, że kolega do tego LO chodzi tylko dla jaj, jak nie zna podstawowych dat, czy nie umie policzyć. Możemy gdybać co by było gdyby, ale po co. Zakładajać, że Chrystus jest Bogiem to pojawił się w odpowiednim czasie i miejscu, skoro udało się wiarę rozgłosić na cały Świat. Jak kolega chce wierzyć w słowiańskie bóstwa to co mu stoi na przeszkodzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lkrysztofik
-5 / 9

Arktoz ale przynajmniej przyznałeś się do błędu jesteś wyjątkowy, rzadka postawa :) No i nadązyłeś za moim tokiem myśleniowym, większośc ludzi z którymi piszę nie rozkminia nawet połowy i się ciska

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lkrysztofik
-5 / 9

Znam historię ale nigdy nie wierzę w to co czytam i weryfikuje to z różnych stron. LO skończyłem parę lat temu i co to wiedzy szczególnie historycznej to trzeba mieć do tego dystans bo prawda jaką się nam kładzie do głowy jest dosyć tendencyjna, znam daty myślisz że jesteś geniuszem bo w książce od histori przeczytałeś że "chrzest" polski był w 966 roku. No i co jeb chrzest i nagle wszyscy stali się chrześcijanami?Litości i trochę wyobraźni, czy ty wierzysz że wszystkie daty są dokładne co do roku a to co ci mówią to cała prawda... no cóż masz potencjał być wspaniałą marionetką... Ja nie zakładam że Jezus był bogiem był jednym z tysięcy "bogów" a raczej kolesi ze schizofrenią, ja nie wierzę w słowiańskie bóstwa mówie tylko o tym że zatracilismy swoje polskie korzenie, nie jestem az takim idiotą by wierzyc w jakąkolwiek religię, jak coś to wierzę w boga, choć jeżeli istnieje to chyba już dawno odwrócił się o ludzkości

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
X Xeno66
+3 / 9

@lkrysztofik "skoro nic nie wiemy o religii Słowian to także nic nie wiemy co się wydarzyło 2000 lat temu." A skąd takie wnioski? "Może się dokształć i trochę poczytaj ja nie zamierzam się wczuwać z dyskusję z tobą bo nie jestem aż takim masochistą," Czyli lkrysztofik nie posiada żadnych argumentów. Xeno66 się tego spodziewał , ale miał jednak nadzieję na dyskusje. Niestety lkrysztofik nie może się "wczuć" w dyskusję , bo jak widać myślenie to dla niego masochizm. " ograniczenie ameanuje z monitora gdy czytam twój post niesamowicie." No tak , jeszcze się zarazisz i co będzie!? XD "Prawda jest taka że raczej dobrowolnie ludzie nie zmienili wiary chrześcijaństwo" No popatrz , a właśnie tak było. :). W północnej i wschodniej Europie pogaństwo nie stawiało Chrześcijaństwu praktycznie żadnego oporu mentalnego.
"przyszło jak zaraza i straciliśmy swoją narodowość tożsamość" Proszę zauważyć , że wg. lkrysztofika X wieczni Słowianie posiadali..........narodowość i tożsamość! XD Czyli cechy które wykształciły się XVIII/XIX wieku. Rozwinięci byli ci Słowianie nie ma co. Skąd lkrysztofik czerpie swoją (nie)wiedzę?
"każdą z wymienionych rzeczy które z resztą są subiektywną kwestią poglądów" Jeśli dla lkrysztofika biologia ewolucyjna , matematyka czy ekonomia to "subiektywana kwestia poglądów" to................wiele wyjaśnia :)."kiedyś ludzie byli w stanie uwierzyć w naprawdę każdą bajeczkę" Jak widać nie. "Nie znasz histori swojej religi to sobie poczytaj" Medico cura te ipsum "co ja twój murzyn że bede ci wszystko tłumaczył i podawał na tacy?" Jak Xeno66 śmie podawać w wątpliwość prawdy objawione przez lkrysztofika! Powinien natychmiast paść na kolana przed jego wielką mądrością , która zaprawdę wielka jest w mądrości swojej , w pełnym zachwytu milczeniu. "kiedyś może w ogóle przestaną istnieć i nastaną piękne czasy gdzie społeczńśtwo będzie chciało myśleć i nie będzie chować głowy w piasek przed racjonalnymi teoriami i prawda" Gdyby lkrysztofik miał pojęcie o teorii ewolucji to by wiedział , że taka sytuacja jest niemożliwa. Zresztą wystarczy spojrzeć na taką Szwecję czy Czechy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Słownik_12
-1 / 3

@lkrysztofik - ja rozumiem, że kolega ma rozterki odnośnie swojego wieku, bo jak by tak daty po zmieniać, może by się trochę odmłodził, ale to tak nie działa. Wskazałem koledze tylko błąd, który łatwo można zweryfikować, co jak co, ale ogólnie przyjęte daty muszą być stałe, tu kolega napewno użyje wyobraźni i odpowie mi dlaczego, a nawet przyjmując, że chrzest Polski był później lub wcześniej, cały czas jednak posługując się kalendarzem nam obecnie znanym to różnica jak dzieli od przyjęcia chrztu do inkwizycji to dalej będzie ponda 200 lat. A wić łącząc razem te dwa wydarzenia jest błędem. To tak jak bym mówił, ze kolega i Adam Mickiewicz, żyli w tym samym czasie, nie uważasz, że to jest głupie. Tak wszyscy stali się chrześcijanami. Nie zatraciliśmy Polskości, zostały usunięte pogańskie wierzenia, część imion typowo słowiańskich przepadła, co wcale nie jest powodem do zmartwień, po prostu ewolucja, ale też dużo pozostało, organizowane są festyny słowiańskie, w których można przenieś do czasu Słowian, tego jest naprawdę bardzo dużo, walka, miecze, kowalstwo, ale też kuchnia, robótki, które wykonywały kobiety, czasem tez są sokolnicy. Jeszcze wracając do weryfikacji danych, na jakiej podstawie kolega je weryfikuje, sam sprawdza, przeprowadza badania, raczej wątpię, do ksiąg historycznych mają dostęp tylko naukowcy i to nieliczni, a przykro mi to stwierdzić, ale kolega nie zalicza się do takowych. Wiec czyta książki, napisane, prze tych uczonych, którzy mają dostęp do takowych dokumentów, czyli jest kolega taka samo marionetka jak wszyscy inni.
Oczywiści, ż może kolega uznać Jezusa za zwykłego człowieka bo to jest kwestia wiary, tu nie ma żadnych dowodów, na to, że Jezus był chory, może gdy kolega mi je przedstawi. Nie zmuszam kolegi do niczego, tylko proszę o szacunek do wiary, która wyznaje, tak, żebyśmy mogli żyć w zgodzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lkrysztofik
-3 / 7

Wiedza o jakijkolwiek religii opiera się zapiskach sprzed setek lat tak naprawdę nie możemy wiedzieć co było 2000 lat temu możemy tylko sobie przewidywać, wyrywasz zdania z kontekstu i odwracasz kota ogonem, o coś ci w ogóle chodzi czy sprzeczasz się ze mną z nudów? Argumentów dotyczących czego? Bo nie mam pojęcia o co ci chodzi, w rozmowach o czymś tak iracjonalnym jak religie nie mowy o argumentach a jedynie o przypuszczeniach, masochizmem to jest dyskusja z takim przemądrzałym idiotą który myśli że jest mistrzem sarkazmu i polemiki, co bym nie napisał dla zasady się posprzeczasz tak naprawdę nie zawierając w tym żadnej merytoryki. Dyskusja z tobą moim zdaniem nie ma sensu coś tam sobie ubzdurałeś i tak nawet nie weźmiesz pod uwagę tego co pisze, tak nie stawiali oporu mentalnego bo nie chcieli mieć problemów a na dobrą sprawę nie ma większej rożnicy w jakiego bożka sobie wierzysz i tak każdy jest tak samo prawdziwy i istnieje tylko w naszych głowach. Dla mnie to co zrobili chrześcijanie jak rozwinęli to sektę jest chore , wpieprzali się w życie innych i nakazywali zmienieć wierzenia no bo przecież chrześcijanie jak wszystkie świry myślą ze poznali prawdę objawioną i jeszcze oczekują od innych ze inni będą ich szaleństwo szanować. I w ogóle to gadasz ze mną czy ze swoimi niewidzialnymi przyjaciółmi bo piszesz w 3 osobie twoi bogowie czytają demoty ? Nie słowianie nie k*rwa posiadali tożsamości i kultury, a jakiś inny idiota przed tobą pisał że ludzie kiedyś byli mądrzejsi niż teraz , zwatpić można czytając te wasze mądrości, wpisz w google słowo tożsamość i zrozum jakie głupoty pieprzysz. Kiedyś ludzie byli zacofani, nawet w dzisiejszych czasach przy odpowiednich warunkach odpowiednio tępy człowiek może uwierzyć w każdy nieważny jak irracjonalny absurd... i co niby "jak widać nie"? jak widać tak, banda idiotów uwierzyła w bajki które im wkręcał Jezus i dzisiaj już pół świata że powieść science fiction jest prawdą objawioną, w ogóle może naucz się pisać pełnymi zdaniami złożonymi a nie jak down? Podawaj sobie w wątpliwość co chcesz ale nie myśl że ludzie będą mieli cierpliwość cokolwiek ci tłumaczył, mi nie zależy by ktokolwiek zmienil poglądy by mi uwierzył, nie piszę dla nierozumiejących tego kretynów, wierzcie w sobie co chcecie ale nie miejcie pretensji jak ludzie was wyśmiewają. Mam pojęcie o teorii ewolucji ale jak sama nazwa wskazuje to tylko teoria, ja wierzę że ludzie kiedyś przestaną pragnac być głupi, bo z tego co widzę w naszym społeczeństwie jest to najbardziej pożadana cecha, dzisiejsza wiedza za tysiąc lat będzie śmieszna, widzę ze masz skłonnośc do bezgranicznej wiary w swoje poglądy i mądrość co jest dosyć zabawne, gdy ludzie zrozumieją istotę boga... ba gdyby ludzie rozumieli biblię wszystkie religie by wyginęły,zapewne gdyby Jezus jak skończy się zapoczątkowany przez niego ruch to nie czekałby z tym swoim ukrzyżowaniem do 33 roku życia... wiem że zawsze ludzie bedą wszystko upraszczać i tłumaczyć to czego nie rozumieją banalnymi bajeczkami by móc sobie dalej spokojni egzystwować w nieświadomości ale kto wie może na serio kiedyś nastanie era umysłu a nie głupoty

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 kwietnia 2013 o 18:45

avatar lkrysztofik
-3 / 5

Słownik_12 - nie jestem twoim kolegą, jak ty niby sobie wyobrażasz tą nagłą przemianę mentalności i religii? Przede wszystkim to ludzie na pewno ze strachu mówili ze zmienili religię żeby odczepili ci chrześcijańscy szaleńcy, co prawda ułatwiali im to i do tej pory wiele rytuałów i obrzędów katolików jest wzięte z pogańskich wierzeń, z resztą w ogóle nie ma w tej religii nic oryginalnego jest to zlepek wymarłych religii, to musiała być przemiana pokoleniowa by wyplenić z nich to kim byli... ale w ogóle nie rozumiem, dlaczego jakim prawem chrześcijanie to robili jakim prawem mówią że icg bóg jest bardziej prawdziwy i własnie w niego powinni wierzyć inni... to chore.Nie pogańskie wierzenia nie przepadły przeciez wszedzie widze te pogańskie bałwochwalcze świątynie które wyparły się chrześcijańskich korzeni. Wiadomo nie całkiem wyzbyliśmy się swojej tozsamości, ale gdy słyszę jak ludzie mówią że naszą tradycją jest chrześcijaństwo to nie wiem czy się śmiac czy płakać. A co ja mówię że jestem jakimś wyjątkowym geniuszem? NIe, ale nie jestem marionetką taką jak niektórzy wiele rzeczy próbowano mi wpoić i gdybym był bardziej podatny na maniupalacje to byłbym pewnie taki jak ty. Dla mnie to że Jezus był chory psychicznie nie podlega dyskusji wtedy psychologia nie była tak rozwinięta... no i nie rozumiem czemu wymagasz szacunku do twojej wiary? Jakim prawem? Nigdy nikomu nie zabronię wierzyć nigdy nikogo nie skrzywdzę fizycznie z powodu wiary ale mam prawo się śmiać z ich głupoty, ograniczenia i naiwności. Mi nie zależy by żyć w zgodzie z ludźmi których nie szanuję i nie oczekuję że oni bedą szanować mnie, szacunek od ludzi religijnych jest wręcz dla mnie obelgą. Może trochę dystansu nabierz do swojej wiary ,bo jest tysiące ważniejszych rzeczy od durnej religii ,a nie oczekujesz szacunku do niej. A co jak ja bym oczekiwał szacunku dla mojego niewidzialnego przyjaciela? W najlepszym przypadku bym został wyśmiany. Nie ma różnicy kto wierzy w jaką siłę wyższą ale nie powinien nadawać temu jakiejś śmiertelnie poważnej rangi, biblia to zbiór metafor z morałem, legendy a nie zapis rzeczywistych wydarzeń. Mitologia grecka, rzymska,egipska czy żydowska na serio mała to różnica

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ethanell
+1 / 5

lkrzysztofik znowu się uaktywnił... Nie będę się odnosił do każdego Twojego tekstu po kolei, ale chciałbym zastanowić się nad jednym zdaniem. ---->>> "Nie miejcie pretensji jak was wyśmiewają" A to dlaczego? Dlaczego ja nie mam prawa mieć pretensji, a pederaści mają? Dlaczego działa to tylko w jedną stronę? Wiesz co? Naprawdę ciężko mi uwierzyć, że jako dwudziestokilkuletni ( przynajmniej tak podajesz) człowiek, zachowujesz się jak gimbus, który nie przyjmuje do siebie racji drugiej strony. Powinieneś się trochę zastanowić nad tym co piszesz bo jakiś sąd skarze cię niechcący za mowę nienawiści. AAAA STOP, POCZEKAJ. Zapomniałem, że mowa nienawiści też działa tylko w jedną stronę. Bardzo przepraszam za ten karygodny błąd. Dziękuję za przeczytanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
X Xeno66
+1 / 5

@Słownik_12 "Tak wszyscy stali się chrześcijanami." Oj to nie było takie hop - siup. Chrześcijaństwo w ówczesnych czasach było religią dworską, ekskluzywną i ...modną.Ówcześni mieszkańcy, przynajmniej ci należący do elit i mający szersze horyzonty, po prostu chcieli zostać chrześcijanami. To było nowoczesne i postępowe, dawało wiele nowych możliwości.
Inaczej było z "niższymi" warstwami społecznymi. W takiej Polsce ,kraju o wielkości zbliżonym do dzisiejszej żyło może z 1,5 miliona ludzi. Głównymi traktami komunikacyjnymi były rzeki, drogi istniały jedynie pomiędzy grodami. Wszystkich księży w państwie Chrobrego było nie więcej niż setka i skupiali się oni w kilku najważniejszych grodach. Większość populacji nie miała pojęcia , że żyje w kraju chrześcijańskim. Zresztą to w co wierzył "lud" nikogo nie obchodziło. Liczył się tylko dwór i rycerstwo. "Wieśniak" był wręcz synonimem poganina.
Przenikanie chrześcijaństwa do "ludu" było stopniowe i długotrwałe. Świadczy o tym fakt , że jeszcze w XII wieku w Łęczycy(wtedy bardzo ważnym ośrodku) , jawnie praktykowano kulty falliczne.
Masowe(nie niszowe) pogaństwo przetrwało w Polsce do XIII wieku , kiedy to wraz z rozbudową sieci parafii chrześcijaństwo zaczęło przenikać do pospólstwa. Na Litwie(a konkretnie Żmudzi) jeszcze za czasów Mickiewicza czczono święte węże. "Nie zatraciliśmy Polskości, zostały usunięte pogańskie wierzenia, część imion typowo słowiańskich przepadła, co wcale nie jest powodem do zmartwień, po prostu ewolucja, ale też dużo pozostało, organizowane są festyny słowiańskie, w których można przenieś do czasu Słowian, tego jest naprawdę bardzo dużo, walka, miecze, kowalstwo, ale też kuchnia, robótki, które wykonywały kobiety, czasem tez są sokolnicy." Zawdzięczamy to w pewnym stopniu niesamowitej wręcz otwartości(nawet w porównaniu z dzisiejszym) średniowiecznego chrześcijaństwa. Zaadaptowanie świąt i zwyczajów innych kultur nie stanowiło żadnego problemu. Gdy w XIX wieku chińscy zakonnicy próbowali zrobić coś podobnego , to spotkali się ze zdecydowanym oporem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar szarobury
-2 / 4

Zostawcie go,lkrysztofik sam przyznał się do tego że jest chory i leczy w ten sposób swoje kompleksy nazywając innych szaleńcami... to po prostu biedak któremu nie wyszło w życiu więc wyżywa się na demotach...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 kwietnia 2013 o 20:01

avatar lkrysztofik
0 / 6

Dziękuję za minusy i hejty dzięki temu wiem że mam rację :) Może i jestem biedakiem któremu nie wyszło w zyciu ale przynajmniej nie jestem tak żałośnie słaby by łapać się debilnych religii jak tonący brzytwy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lkrysztofik
-3 / 3

Ethanell - cieszę się ze porównałeś ludzi religijnych do pederastów dla mnie to taka sama głupota ... zarówno pederasci jak i katolicy nie powinni miec pretensji jak ktoś wyśmiewa bo aż sami się o to proszą. A skąd wiecie jak rozmawiam z innym ludźmi przyjmuję zdanie innej strony ale w granicach rozsądku. Mam nadzieję że kiedyś ktoś mnie poda do sądu za słowną obrazę, miałbym dowód że kogoś solidnie zdenerwowałem :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fifi169
+1 / 5

@Ikrysztofik Naprawdę myślisz, że chrześcijanie zabijali w imię swojej religii? To jeszcze nie te czasy, jedyny czas i miejsce, kiedy chrześćijanie zabijali w imię wiary to czasy krucjat w Ziemi Świętej, a potem czasy krzyżaków wokół Polski. Polacy przyjęli chrzest z rąk Czechów, a ci wcześniej cały rok nauczali mieszka o swojej religii... I się nawrócił. Potem nawracanie reszty było o wiele dłuższym procesem, bo nie było przymusowe. To nie było nawracanie ogniem i mieczem, jak nie wierzysz, to zginiesz, to nie była indoktrynacja, nieznosząca sprzeciwu, mająca na celu podporządkowanie ludzi, z założenia przynosząca korzyść głównie stronie indoktrynującej, to było nauczanie, łagodne, przyjmujące argumenty, mające na celu dobro nauczanego. Wiesz, dlaczego nie stawiali oporu chrystianizacji? Bo chyba sam przyznasz, że wizja Boga jako opiekuńczego ojca, miłosiernego, chociaż wszechmocnego, który oddał za nas własne życie dodaje otuchy. Wiem, że ty nie wierzysz i uważasz religię za naiwność. Ale lepiej byś się czuł żyjąc w tej "naiwności", wiedząc, że Bóg wszystko ci przebaczy, prawda? Mówisz "jeśli w coś wierzę, to w Boga, nie w religię", tylko że ten bóg, wiedza o nim skądś się bierze. Religia jest systemem wierzeń i wynikającym z nich systemem norm i wartości, nie można wierzyć w religię, religię się wyznaję. Uważam, że Kościół Katolicki naucza prawdy, to nie znaczy, że wierzę w Kościół. Wierzę w Boga, o którym Kościół naucza, a wyznaję Katolicyzm.
Wracając do nawracania Polski, nikt ich nie przymuszał, a chrześcijaństwo jest religią, która ułatwia ludziom akceptację poprzez delikatne dostosowywanie się do lokalnych zwyczajów.

I jeszcze jedna sprawa: teorię wielkiego wybuchu stworzył ksiądz katolicki, to tylko jeden, jaskrawy przykład, ale wiara i rozum nie stoją na drodze, dość powiedzieć, że większość postępu przyszło z kultury chrześcijańskiej, a prawdziwym prekursorem praw człowieka był Izrael. Religijni żydzi, w przeciwieństwie do laickich greków i rzymian mieli system praw człowieka z prawdziwego zdarzenia, oparty na Biblii. Tylko u żydów niewolnicy mieli jakiekolwiek prawa. Ogólnie postęp jest hamowany przez ekstremizm religijny, ale religia sama w sobie, nawet gorliwe jej wyznawanie, nie hamuje postępu. Twój argument o czasach rozumu i głupoty jest obalony. Religia nie stoi na drodze do poznania świata. Religia wyjaśnia tylko to, czego nie można pojąć rozumem. Jak chociażby fakt, że prawdopodobieństwo na powstanie wszechświata, w którym wogóle materia może zacząć się organizować jest na poziomie heksylionowych części procenta. Prawdopodobieństwo na powstanie życia, inteligentnego życia... sam rozumiesz. Ale nigdzie religia nie hamowała naukowców, większość sławnych naukowców była wierząca.

Co według ciebie jest naszą tradycją? Umiarkowanie racjonalne chrześcijaństwo, (które tylko w Polsce było tym, czym się nazywa, bo święta inkwizycja, palenie za herezje tylko Polskę ominęło, tylko Polska akceptowała innowierców, na tle chrześcijańskiej europy, poza tym trafiło na podatny grunt, bo 100 lat wystarczyło, żeby nawrócić cały naród, i jest od 1000 lat) czy wierzenia słowiańskie (które były całkowicie irracjonalne, i nie były nawet jakoś głęboko zakorzenione, bo ludzie szybko się przekonali do chrześcijaństwa)?
Mówisz "nabrać dystansu do wiary". Przykro mi, ale jako osoba wierząca w Boga potrafię zrozumieć ludzi, którzy podważają Jego istnienie, to schodzi po mnie jak woda po kaczce. Ale spróbuj teraz ty nas zrozumieć: Bóg, który stworzył świat i nieustannie się nim opiekuje, który jest godzien nazywania Go ojcem, jest tak naprawdę osobą dość abstrakcyjną. Nie ma żadnych mocnych, bezpośrednich dowodów na jego istnienie, więc można w niego nie wierzyć. Ale ja w niego wierzę, i kiedy ktoś opluwa Go uważając mnie za głupca tylko dlatego, że nie wierzę w przypadek, lecz w Boga...
możesz uważać, że się mylę, ale to nie znaczy, że wolno ci opluwać mnie i wszystkich innych chrześcijan. Nieważne, czy wierzysz, czy nie, mam kolegę,

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
X Xeno66
+2 / 4

@lkrysztofik "Wiedza o jakijkolwiek religii opiera się zapiskach sprzed setek lat " Tak , wiedza o realianiżmie , scjentologi czy jediizmie opiera się na zapiskach przed setek lat. :) "tak naprawdę nie możemy wiedzieć co było 2000 lat temu możemy tylko sobie przewidywać" Oczywiście , tak samo jak możemy jedynie przewidywać kim był i czego dokonał Aleksander wielki.Najstarsze źródła wzmiankujące jego osobę datuje się na 150 lat po jego śmierci , a jednak badacze traktują jego istnienie jako pewnik.
Wynika to z tego , że z tamtych czasów zachowało się niewiele piśmiennictwa. Dlatego też wydarzenia i postacie historyczne z Biblii traktowane są jako realnie istniejące. Nowy Testament ma to do siebie , że został spisany przez 4 osoby-świadków(jeśli dobrze pamiętam) ,a niektóre wydarzenia w nim opisane są wspominane w innych źródłach(szczątkowo ale jednak). Mimo wszystko chrześcijanie nie twierdzą że wiedzą co się wtedy wydarzyło , ale wierzą w przekaz Biblijny(czyli najbardziej kompletny). Nikt Cię nie zmusza byś tę wiarę podzielał. "Argumentów dotyczących czego?" np: Zabijania pogan przez św. Inkwizycję , "długiej krwawej ścieżki" pozostawionej przez chrześcijan w Polsce po 966 r. , religii wybitych przez Xjan w imię swojego bożka. Trochę się zebrało. "co bym nie napisał dla zasady się posprzeczasz tak naprawdę nie zawierając w tym żadnej merytoryki." Jakby lkrysztofik napisał coś merytorycznego , to by Xeno66 merytorycznie odpowiedział. Jednak na razie jedyne co usłyszał ze strony lkrysztofika to głębokie wyznanie wiary. :/ "nie stawiali oporu mentalnego bo nie chcieli mieć problemów" A jakie problemy mogli by mieć? Po prostu ówczesna mentalność i religijność był inna od dzisiejszej. Bogów zmieniało się łatwo i bez ceregieli. A skoro Chrystus udowodnił swoją siłę i wyższość nad Swarogiem, czy Odynem, to nikt nie widział powodu, żeby dalej czcić tych słabeuszy, zamiast Boga o wiele potężniejszego. Podobnie stało się w przypadku Thorgeira Thorkelssona. "Dla mnie to co zrobili chrześcijanie jak rozwinęli to sektę jest chore , wpieprzali się w życie innych i nakazywali zmienieć wierzenia no bo przecież chrześcijanie jak wszystkie świry myślą ze poznali prawdę objawioną i jeszcze oczekują od innych ze inni będą ich szaleństwo szanować." Jak wyglądało to "wpieprzanie" się w życie innych i zmuszanie do zmiany wierzeń? Faktycznie nie istniało takie "wpieprzanie się" i wiele ówczesnych sekt heretyckich(np: Husyci) mieli to KRK bardzo za złe.
"piszesz w 3 osobie" Wzoruje się na Juliuszu Cezarze. "Nie słowianie nie k*rwa posiadali tożsamości i kultury" Nie posiadali tożsamości narodowej ,ani nie byli narodem. A co do tożsamości społecznej i kultury ,to w archeologii nie zauważa się drastycznych zmian w sposobie życia Słowian po przyjęciu chrześcijaństwa , a kulty pogańskie bez przeszkód odprawia się jeszcze do XIII wieku. "a jakiś inny idiota przed tobą pisał że ludzie kiedyś byli mądrzejsi niż teraz" Konkretnie , to byli mniej podatni na "opowieści niesamowite". Mieli mniejszą wiedzę , ale wcale nie byli głupsi(czytając teksty starożytnych , można dojść do wniosku że rozumowali tak samo jak my , tylko nie istniał czynnik zewnętrzny w postaci nauki - jako metody). Zresztą zależy kiedy. Osoba ze średnim wykształceniem z początku XX wieku posiadała większą wiedzę niż dzisiejszy "średniak"(potrafiła całkować , obliczyć zagadkę św. Augustna)."Kiedyś ludzie byli zacofani, nawet w dzisiejszych czasach przy odpowiednich warunkach odpowiednio tępy człowiek może uwierzyć w każdy nieważny jak irracjonalny absurd" I dlatego całe masy wierzą dzisiaj w globalne ocieplenie , sprawiedliwość społeczną ,siłowe nawracanie pogan na chrześcijaństwo , palenie czarownic przez św.Inkwizycję XD. "Podawaj sobie w wątpliwość co chcesz ale nie myśl że ludzie będą mieli cierpliwość cokolwiek ci tłumaczył, mi nie zależy by ktokolwiek zmienil poglądy by mi uwierzył, nie piszę dla nierozumiejących tego kretynów, wierzcie w sobie co chcecie ale nie miejcie preten

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lkrysztofik
-2 / 4

Wciągneliscie mnie w jakies czcze dyskusje o historii co nie zmienia faktu ze poźniejszych czasach nie znalazłoby się tylu naiwnych idiotów którzy mu uwierzą. A gdyby nie było Jezusa ani chrześcijaństwa wierzylibyscie w jakieś inne durnoty będąc przekonanymi o swojej racji, albo gdyby chrzescijanstwo było mniej mainstreamowe wyzywalibyscie ich od innowiercówim wiecej minusów tym mam większe przeświadczenie jak boicie się prawdy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lkrysztofik
-1 / 3

Mimo swojej głupoty lubię wytykać innym, denerwują mnie ludzie którzy swojego debilizmu nie widza dzięki czemu są szczęśliwi. A teraz wyjdę z domu pogadac z kimś rozumnym bo za dużo dziś się absurdalnych nonsensów naczytałem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lkrysztofik
-2 / 4

Powiedzcie o co wam chodzi lakonicznie w kilku zdaniach? Czego ode mnie chcecie? Jeszcze mnie nie poj*bało by na to odpisac i tak za duzo nerwów straciłem przez was

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lkrysztofik
-3 / 5

fifi169 - Sami musicie zrozumieć jak bezsensowne jest wasze myślenie , nie jestem na tyle wspaniałomyślny by wam coś tłumaczyć i pomagać zrozumieć. Jesteście szczęsliwi wierząc i żyjąc w niewiedzy to na serio spoko, wierzcie sobie śmiało mam to w dupie po prostu lubię wyśmiewac absurdy a nigdzie ich tyle nie ma co w religii. Wiadomo religie dają ci nadzieję bla bla szkoda że to stek kłamstw co wy jestescie dziećmi ze sie boicie stawic czoło rzeczwistości? bóg wszystkim wybacza ? To czemu rzekomo skazuje na wieczne potepienie za jakieś głupoty? Wiedza o bogu skądś sie bierze? nie sądze my nic nie wiemy i prawdziwym bogu bo niby skad miuelibymsy wiedziec? no skąd?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fifi169
0 / 4

Żebyś ty wiedział ile ja nerwów straciłem przez ciebie.
Ale do rzeczy, o co nam chodzi:
1. Nadmiernie upraszczasz wiele rzeczy na niekorzyść chrześcijaństwa.
2. Udajesz, że znasz historię, chociaż nie znasz.
3. Plujesz na naszą religię.
4. Jako człowiek zasługujesz na szacunek, okazuj go innym. Chociaż minimalny.
5. Reprezentujesz niewiarygodnie niski poziom intelektualny, a mimo to próbujemy zrobić z tego dyskusję na poziomie, przynajmniej ja staram się rozmawiać z tobą jak równy z równym, więc patrz 4.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lkrysztofik
0 / 4

"Ale spróbuj teraz ty nas zrozumieć: Bóg, który stworzył świat i nieustannie się nim opiekuje, który jest godzien nazywania Go ojcem," - coś słabo mu idzie ta opieka wszechobecna podłość, okrucieństwo i strach, katastrofy żywiołowe, morderstwa ,samobójstwa, gwałty... chomika bym mu nie zostawił pod opieką ... patrząc na świat wnioskuję ze jest dosyć wyrodnym ojcem, nawet swojego ulubionego syna skazał na ukrzyżowanie, wolę w ogóle nie mieć ojca niż wyrodbego socjopatę. Miej sobie tego kolegę jest to legalny niewidzialny kolega nie każdy schizofrenik ma legalnego niewidzialnego ziomka i czesto musi przez to leczyc sie psychiatrycznie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 kwietnia 2013 o 22:01

F fifi169
-1 / 3

Cóż, widzisz świat w dość prostych kategoriach, ale o to chodziło, teraz zaczynam widzieć twój punkt widzenia. Ale co do samobójstw, gwałtów... Po to dostaliśmy wolną wolę, żeby w wolności szukać prawdy. Żebyśmy mogli wybrać dobro, żeby nie było nam narzucone. Co do katastrof żywiołowych... cóż, mogę podać argument, ale będzie on zbyt słaby.
Ale co do ukrzyżowania, pamiętaj o tym, że cała idea polega na tym, że świat jest siedliskiem grzechu, ludzie są grzesznikami. Jezus umarł na krzyżu dobrowolnie, żeby odpokutować za grzechy całego świata i otworzyć nam drogę do nieba.

Dobra, coś się zaczyna dziać. Twój język jest za ostry, ale ja sam rzadko bawię się w przebieranie w słowach. Przynajmniej zaczynasz coś robić, żeby dyskusja była na poziomie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lkrysztofik
-3 / 3

fifi169 20 kwietnia 2013 o 21:58


1.Katolik który wypomina innym upraszczanie rzeczywistości... szkoda cokolwiek pisać. 2.Nie udaję nie mówię że jestem znawcą historii , nigdy nie traktował poważnie tego przedmiotu, szkoła nie ma za zadanie podawać prawdy. Wiem za to Nowy testament został spisany kilkaset lat po śmierci, pewnie gdyby została spisana od razu dopóki jego historia nie zostanie zniekształcona i przemieniona na legendarne bajki.3. Owszem pluję, nie powinno być takiego prania mózgu, religia powinna być od 18 lat jak narkotyki bo robią taką samą sieczkę w bani. 4.Szacunek od ludzi waszego pokroju jest dla mnie obrazą,wolę szacunek od ludzi rozumnych, skoro ja nie oczekuję od was szacunku i cieszą mnie wasze obelgi to czemu miałbym szanować was? I szacunek nie należy się za darmo, mam was szanować za bezrefleksyjność i żałosną wrecz słabość? Jeżeli wasz bóg istnieje to bedzie gęsto przede mną tłumaczył nie szanuję go jeszcze bardziej niż większość was. No i nie bierzcie tego do siebie wierzycie to wierzcie. Uwierz mi że minimalny szacunek do was mam. 5. Dzięki za komplement gdyby idiota waszego pokroju mnie aprobował to bym pomyślał że cofam się w rozwoju. Czym niby objawia się mój niski poziom intelektualny? Chętnie się pośmieję :) Wasz poziom dla mnie jest dnem i całe życie musiałbym spadać by go osiągnąć. Widzisz ja nie traktuję cię jako równego, nie jesteś dla mnie godnym rozmówcą

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lkrysztofik
-3 / 3

Ja widzę kilka aspektów dabej sytuacji myślenie mnie wykańcza wszystko bez końca analizuję, zawsze bedzie śmieszyć mnie hipokryzja ludzi wierzących którzy zarzucają innym to co u nich jest monstrualną wadą, uwierz mi że gdybyś nie upraszczał to by ci mózg nie pozwolił na wiarę w jakąkolwiek religię. No to skoro mamy wolną wolę to na czym polega ta opieka? Skoro mamy wolną wolę i możemy robić co chcemy to po co ludzie się modlą skoro bóg i tak nic nie robi, po co te wszystkie bałwochwalcze swiątynie skoro bóg jest wszędzie , skoro mamy wolną wolę? Co to za ojciec któty bezczynnie patrzy na ludzkie tragedię, a moze to sadysta przy którym szatan jest święty? To szkoda że ty nie szukasz tej prawdy, ale co to za wolna wola jak wbrew naszej woli jestesmy chrzczeni i indoktrynowani ludzie powinni móc wybrać dowolną religię dla mnie ciekawsza jest mitologia grecka... większość twoich "argumentów" jest słaba... próbujecie sobie tłumaczyć rzeczy niewytłumaczalne przez historyjki które co inteligentniejsze dziecko wyśmieje. Takich Jezusów było miliony, którzy całe życie noszą metaforycznie cierniową koronę i z własnej woli się zabijają, sam jestem takim jestem tylko nie zamierzam się zabijać, tak więc katolicy to żałosny kult samobójcy super...no i dzięki za otwarcie drogi do nieba ale bóg mógłby mnie na kolanach prosić i nie pójdę do tego sadystycznego podłego sk*rwiela, jak już pisałem szatan ma w sobie wiecej dobroci. Więc mój rzekomy niski poziop to wulgaryzmy? Przecież wulgaryzmy to słowa jak każde inne , partykuła wzmacniające znaczenie danego słowa, no sorry ale jezeli jedyne co rozumiesz z moich postów to bluzgi to brawo... poziom wypowiedzi nie polega na grzeczności bynajmniej

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lkrysztofik
-1 / 1

Przeczytajcie kilka razy moje posty to moze coś zrozumiecie nie odpowiadam za to co rozumiecie tylko co piszę

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
X Xeno66
+3 / 5

@lkrysztofik "Może i jestem biedakiem któremu nie wyszło w zyciu ale przynajmniej nie jestem tak żałośnie słaby by łapać się debilnych religii jak tonący brzytwy." A ja wolę być słabym , homofobicznym , obrzydliwym, bogatym , "Watykańcztkiem". :D "Wciągneliscie mnie w jakies czcze dyskusje o historii" To lkrysztofik zaczął pisać o historii, nałgał o inkwizycji zabijającej pogan i wielu innych rzeczach ,a teraz przyłapany na swojej ignorancji próbuje się wymigać. Typowe. O religii nie chce dyskutować , o historii nie chce dyskutować , to o czym chce? Po co w ogóle tutaj pisze? "co nie zmienia faktu ze późniejszych czasach nie znalazłoby się tylu naiwnych idiotów którzy mu uwierzą." Faktoidu łaskawco , faktoidu. Bo puki co lkrysztofik nie przedstawił nam ani jednego faktu , jedynie powtarza swoje wyznanie wiary jak jakąś mantrę. :/ "Czego ode mnie chcecie?" 1.)Żebyś przesłał odczyniać swoje zaklęcia " hare hare przygłupi religianci hare hare bezrefleksyjni i słabi hare hare żyją w niewiedzy hare hare boją się stawić czoło rzeczywistości hare hare" i zaczął normalnie dyskutować. 2.) Odpowiedział na mój poprzedni post. "Jeszcze mnie nie poj*bało by na to odpisac" No oczywiście , że nie. lkrysztofik nie jest po to by odpowiadać na jakiekolwiek pyania , lkrysztofik jest od głoszenia swoich prawd objawionych. "ak za duzo nerwów straciłem przez was" Biedny lkrysztofik , jak ten przebrzydły Xeno śmie podważać jego dogmaty religijne. "nie upraszczał to by ci mózg nie pozwolił na wiarę w jakąkolwiek religię." Tak nam objawił lkrysztofik , oczywiście bez żadnego uzasadnienia czy uargumentowania. "wbrew naszej woli jestesmy chrzczeni " I rodzeni ,i szczepieni. "indoktrynowani" Na czym polega ta indoktrynacja? "ludzie powinni móc wybrać dowolną religię" Toż i mogą "próbujecie sobie tłumaczyć rzeczy niewytłumaczalne przez historyjki które co inteligentniejsze dziecko wyśmieje." Jeśli coś jest niewytłumaczalne , to każde tłumaczenie jest równie dobre. A co konkretnie niewytłumaczalnego próbujemy sobie tłumaczyć przez historyjki?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 kwietnia 2013 o 23:10

F fifi169
0 / 0

Ikrysztofik najwidoczniej uważa poznanie zmysłowe za jedyne słuszne. I jeśli nie potrafisz wytłumaczyć tego co widzisz tym, co słyszysz albo odczuwasz, to nie ma żadnego wytłumaczenia. Krysztofiku policz sobie prawdopodobieństwo na powstanie wszechświata, w którym materia może się organizować. rząd wielkości: 10^-1000
Wszechświat, w którym może powstać życie? 10^-100 000
Inteligentne życie? 10^-10 000 000
Budowa ludzkiego oka, cały skomplikowany system tektoniki płyt, wszystkie naturalne zjawiska na ziemi. Myślisz, że to powstało samorzutnie? Kiedy prawdopodobieństwo na prawdopodobieństwo że coś się wydarzy jest na tak niskich rzędach wielkości, to jak niskie jest prawdopodobieństwo że to się wydarzy?
Logika matematyczna, krzysztofie, tego nie pokonasz.

Co do twojego pomysłu na indoktrynację: indoktrynacja jest w interesie indoktrynującego. W Kościele jest nauczanie: przeprowadzane w interesie nauczanego. Tzn, uważam, że mam rację i chcę dla ciebie dobrze, chcę, żebyś ty też miał rację. Natomiast indoktrynacja nie wymaga od indoktrynującego wiary w doktrynę, doktryna ma być tylko narzędziem do kontrolowania indoktrynowanych. Jedyną kulturą gdzie taka sytuacja miała miejsce jest starożytny egipt, gdzie dzięki obliczeniom wiedzieli, kiedy będzie zaćmienie, mówili, że słońce przestanie świecię i że jeśli nie będą oddawać darów dla faraona ciemność zapanuje na wieczność.

Eh, przez krótką chwilę miałem nadzieję, że po drugiej stronie monitora jest ktoś o trzycyfrowym IQ. Tak wielki zawód...

Na koniec jeszcze dodam: moje szacunki pokazują, że teizm jest dużo bardziej logiczny niż ateizm.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ABAROS
+55 / 65

Wyjaśnijmy sobie jedno. Poncjusz Piłat nie wykończył Jezusa. Był tylko namiestnikiem cesarza rzymskiego przewodniczącym w procesie przeciwko Jezusowi. Sam kilkakrotnie chciał go uwolnić, bo nie dostrzegał winy, która zasługuje na śmierć. Skazali go Faryzeusze, którzy podburzali tłum.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K koscik1997
+4 / 6

A dokładniej Kajfasz. Lud też nie pomógł.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fredroMK
+3 / 3

ABAROS – Proponuję wgłębić się w postać Piłata, ale z punktu historycznego a nie tego przedstawionego w Biblii, dojdziesz wtedy do wnisoku że dobry Piłat w historii ukrzyżowania, to zwykła bajeczka, tak samo jak Barabasz ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cthulhu1
-3 / 3

@Abaros w tym temacie fajnie to było przedstawione w książce "Mistrz i Małgorzata" :)
@Anonimowski a co ze słowami Piłata "Com napisał to napisałem" gdy jeden z faryzeuszy krytykował napisanie na krzyżu "Jezus Chrystus król żydowski"? Faryzeusze chcieli wtedy żeby było napisane że podawał się za króla, Piłat tymi słowami więc uznał iż był królem. Jezus i Barabasz*- kojarzysz historię? On ewidentnie Jezusa chciał uratować. Nieszkodliwy dziwak czy bandyta**? Logika mówi że tłum wolałby raczej nieszkodliwego dziwaka ocalić.I parę innych przykładów można podać ale tyle już to starczy. Jak to szło w wierszu Jacka Kaczmarskiego "Kara barabasza": "Próżno się Piłat usnąć stara.
Bezładnie dźwięczą mu w pamięci.
Słowa: polityka, tłum i wiara.
Słowa: polityka, tłum i wiara.
Słowa: polityka, tłum i wiara. "
Był podstawiony pod murem. Niezależnie co on prywatnie sądził na ten temat decyzja inne mogła na niego ściągnąć poważne konsekwencje.

*Kiedyś spotkałem się z teorią jakoby Barabasz i Jezus to... jedna osoba! Po prostu jak ta historia krążyła początkowo to z czasem się w tej historii zrobiło takie rozdzielenie na dwie, ale wpierw tłum miał tylko ułaskawić czy nie Jezusa.
** Nie wiadomo czy Barabasz był bandytą, tym bardziej że był określony że był "znacznym więźniem". Bardzo prawdopodobne że był przywódcą powstania antyrzymskiego. To by też tłumaczyło w sumie czemu tłum go wolał.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 20 kwietnia 2013 o 13:07

M mateo1145
+22 / 22

No tak proponowałbym jeszcze podatek od nielegalnego chodzenia po wodzie i kare za nieudokumentowane pomoce medyczne oraz niezgodne z prawem wskrzeszenia,a także kara za brak podania w sprawie zmartwychwstania a o wniebostąpieniu już nie wspomne..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 19 kwietnia 2013 o 21:25

P przemekp92
+16 / 16

a Maryja powinna zwrócić zasiłek pogrzebowy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nismo099
+7 / 7

NinjaAssasin, myślę ze jesteś ostatnia osoba która może takie ostre słowa pisać bo czytając tekst w democie i twoje wywody na YT to tak jak z tym przysłowiem z kociołem i garnkiem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Qrvishon
+7 / 11

Jakby się tak nad tym zastanowić to z prawnego punktu widzenia to Jezus istotnie pędził bimber, i nie ma znaczenia czy cud nie cud.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mateo1145
+4 / 6

@NinjaAssasin ,Twoj wielcy przodkowie zapomnieli nauczyć cię pokory.I odnośnie U.S.A i Korei to stany nie atakują tylko dlatego że mają na świecie może to brzydko zabrzmi ale mają reputacje pokojową.nie wypadało by im zaatakować pierwszym,dopóki korea kończy tylko na grożbach jest dobrze i po co mają atakować,żeby znów miliony ludzi zgineło bez powodu bo komuś zachciało się wojny? ,Stany mają za sobą prawie cały świat,nie sądze żeby bali się zataatakować komunistyczną koree ,jeśli by to zrobili to byłoby by to nie rzosądne,prowokować fanatycznie nastawionych dyktatorów

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Mayaam
0 / 0

Prawda jest taka, że USA nie atakują, bo w Korei nie ma ropy ani innych dóbr. A jeśli są złoża to małe. Chyba nie sądzisz, że USA są dobrym wolontariuszem, który bezinteresownie angażuje się w wojny na bliskim wschodzie aby zaprowadzić tam "demokrację"? Wojna to biznes. Musi się opłacać. My jako Polska jesteśmy niestety tak głupim państwem, że pomagamy cudownej wielkiej Ameryce a oni spijają śmietankę.
Pozdro

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar KTU
+9 / 13

Nie dość że znowu przegięli pałkę obrażając uczucia religijne niektórych osób to jeszcze mocno uwydatnili swoje socjalistyczne wady. Bo widać że jakby mogli to daliby podatek od powiedzmy danego jakiegoś lepszego wina rodzicom swojej partnerki która pierwszy raz nas im przedstawia. Nie dziwię się że Palikot chce obniżyć wiek uzyskania praw wyborczych bo chyba tylko na to może liczyć że gimby złapią się na takie teksty i będą głosować na niego tylko dlatego bo jest fajny "bo ciśnie".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar raviK
-3 / 5

i to jest świnta prowdo !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S seton
+4 / 6

Palikot sam sprzedwał nielegalny bimber więc niech nie pieprzy głupot ta jego hołota palikociarska

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z Zado1984
+6 / 10

Palikotowi spada poparcie, dlatego na siłę chce zwrócić na siebie uwagę, tyle.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dellhoff
-1 / 1

W tym kraju niedługo zostanie człowiekowi tylko sobie strzelić w łeb, tylko wtedy będzie mógł żyć w zgodzie ze sobą. Tylko jak można żyć zabijając siebie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~paw36541
-5 / 13

Jak zwykle dzieci nie rozumieją o co chodzi... Tutaj podtekstem wyśmiewa się bajkę o człowieku który "czarował". Rozumiecie ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z Zado1984
+5 / 9

Już większych czarodzieji jak w naszym Rządzie, nie ma nigdzie indziej na świecie. Potrafią sprawić, że znikają miliardy, tak jak ZUS i tajemnicze 8 miliardów złotych, które rozpłynęło się w powietrzu i nikt nie wie gdzie są, to jest dopiero magia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar saske100
+11 / 17

Najwięksi wrogowie chrześcijaństwa nie wymyślą takich bzdetów,jak ci z ruchu paligłupa.Oto przykład,czym zajmują się nasi posłowie w sejmie,wybrani także przez nas(mówię ogólnie,bo ja tego cwela nie wybrałem)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
0 / 6

Lepszy Palikot niz Prezes i Smolensk - pis, ktory chce z Polski zrobic lenno watykanu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M megisa
+1 / 11

Myślę, że najwyższa pora Jezusa opodatkować, niech wyznawcy płacą...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z Zado1984
-1 / 11

Od głupoty i idiotyzmu też powinien być podatek, bylibyśmy wtedy bogatym Państwem dzięki takim jak Ty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~niii77
+1 / 7

Jeśli posłowie Ruchu Palikota i SLD reprezentują tak mierny poziom intelektualny, to jaki poziom mają osoby, które na nich głosują?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Raignew123
+1 / 1

Wyjaśnijmy sobie coś.Na weselu w kanie galilejskiej było około 500-600 ludzi a wesele trwało 6 dni więc to wychodzi 1 albo 2 lampki dla jednego gościa

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~cynik_
-3 / 5

Ale Ruch Palikota nie powinien go potępiać bo Jezus jakoś mało zadawał się z kobietami natomiast chętnie przestawał z 12 facetami

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
0 / 2

Pomijajac fakt, ze prowokacja marna, to warto pamietac, ze prawo nie dziala wstecz. Pozatym, 2000lat temu to nie bylo nawet Polski, co dopiero polskiego prawa

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~hema
+1 / 1

Taka SYtuacja

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar bjg
+3 / 3

Z tekstu wynika, że w czasach w których żył Jezus prawo było jeszcze na poziomie, niestety teraz za pierdnięcie można zostać opodatkowanym, za emisję szkodliwych gazów. Rzecz w tym, że jak nie ma się pojęcia jak zadbać o kraj odgrywa się szopkę,szkoda tylko że kosztem innych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Jezus Chrystus
0 / 4

SORRY. Miałem zajrzeć z wizytą do Kraju, ale trochę się teraz boję. Chyba sobie odpuszczę...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K komiks42
+2 / 4

Palikot, sorry sprawa uległa przedawnieniu. Dodatkowo ani oskarżonego ani świadków już nie ma. Jedynym dokumentem z taką informacja jest Bibliia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kate87
0 / 2

To jest tak głupie stwierdzenie że brak słów. Jeśli faktycznie ci politycy coś takiego stwierdzili powinni niezwłocznie udać się do psychiatry. Bez roztrząsania czy ktoś jest ateistą czy wierzącym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~realistaPAT
+1 / 3

Mylą się te tępe durnie! Opuszczało się lekcje przedsiębiorczości, to się nie wie... Jezus oczywiście wytworzył wino z wody, ale nigdy tego wina nie sprzedał, a co za tym idzie - nigdy nie miał z tego korzyści. Każdy obywatel może sobie wytworzyć wino, ale na własny użytek (nie może go sprzedać). Ponadto może zorganizować bezpłatne degustacje tego wina - czego dokonał Jezus - i nie musi odprowadzać podatku.
Tak więc niech szanowni pOSŁOWIE niech zajmą się robotą, na jaką czekają Obywatele Polski, i niech nie szukają zaczepki (których to czynów tak często się wypierają)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cysiek1991
+1 / 3

Prawo nie działa wstecz. Dziękuje dobranoc.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar czita1
+3 / 3

z tego co widzę na obrazku mowa jest o posłach z sld i ruchu palikota a rostowski jest z po

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~RadTang
+1 / 3

Wiele jestem w stanie zrozumieć ale to mnie przerasta. No i kto inny jak nie Palikociarnia / LSD mogli wpaść na ten POmysł ?! ;) Mam coś dla was: Jezus był złym człowiekiem bo nie zgłosił, że robi zgromadzenie! Tfu, imprezę masową! Publicznie nauczał a jego program nie miał akceptacji MEN! :D
(jak by coś: to żart, nie POpieram Palikota / SLD).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar General1234
-2 / 6

Niech lepiej lewaki pokażą swoje dochody.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~nbhgf
0 / 0

Co to w ogóle za demot? Obrazek z onetu, podpis to chyba z dupy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pingwiningwin
0 / 2

Polska Partia Robotnicza stara się zrobić wszystko by obrzydzić ludziom Boga...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar aku666
0 / 0

Pędź bimber. Bądź jak Jezus.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Adrian1234
+1 / 1

Lol a to co? Demot nie dotyczy bezpośrednio spraw religii a bardziej debilizmu naszych polityków. Mimo tego w komentarzach znowu można poczytać jak katolicy i ateiści się napie*dalają :O jak zresztą w każdym democie gdzie chociaż w małym stopniu poruszony jest temat religii. Dajcie se na wstrzymanie, to już jest nudne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
0 / 0

Dziwisz się? Są rzeczy dla nas jako Polaków wazne - dla jednych to wiara w Boga a drugich to wiara w... w coś innego - i będą się sprzeczać a panstwo to wszytsko jeszcze w taki sposób organizuje by tylko to napędzać... bo jeżeli coś jest dla ciebie ważne (np twoja rodzina) a ja specjalnie o to zaczepię (powiem że twoja mama to bardzo taka i owaka i jeszcze do tego siaka) to ludzie zostaną rozdrażnieni nawet nie zauważą jak panstwo ich okrada (będziesz na mnie tak wściekły że nawet nie zauważysz jak mój kumpel podpierniczył ci rower bo będziesz zajęty ściganiem mnie). Tak to działa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~gośc_56
0 / 0

LUDZIOM NAPRAWDĘ W GŁOWACH SIĘ POPI....LIŁO !!!!!!!!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~tallus
0 / 0

Gdyby głupota była lekka to ci politycy unosili by się na wietrze jak balony

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Niepopraw
0 / 0

d. tam , maja racje ,

Maryja , zyjaca w konkubinacie , zaplodniona invitro nasieniem goscia o imieniu Bogu(s),
(bo konkubin bezplodny byl)
syn, przestepca podatkowy , zajmowal sie nielegalna produkcja wina , ktorego glownym skaldnikiem byla woda (cienki sikacz).. itd itd itp...

normalna rodzina.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raignew
0 / 0

Nie ma to jak gadać o czymś o czym sie nie ma zielonego pojęcia co nie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem