To tylko tabliczka mnożenia! Po jaką cholerę używać tutaj jakichkolwiek algorytmów? To trzeba znać nencyja wyrywki w nocy o północy a nie liczyć rekurencyjnie wykonując kilka zbędnych "prostszych" operacji
Frogy0007 - racja to tylko tabliczka mnozenia, a algorytmu nie musisz się uczyć, bo tu chodzi o to, żeby pokazać, że coś takiego istnieje (taka śmieszna zależność). a zauważ jeszcze że każda liczba pomnożona przez 9 po dodaniu jej cyfr do siebie otrzymasz 9 (np. 7*9= 63 -> 6+3=9 itd.) Fajna cyfra ta dziewiątka :)
To co pokazane jest na tym democie jest wykorzystywane na zajęciach z Podstaw Arytmetyki Komputerów. We wszystkich systemach liczbowych mnożenie przez ostatnią liczbę systemu da liczbę której suma cyfr jest równa ostatniej liczbie systemu. Tak wiec dla systemu np. szóstkowego mamy:
5x1 = 5, 5x2 = 14, 5x3 = 23, 5x4 = 32, 5x5 = 41 lub dla ósemkowego:
7x1=7, 7x2 = 16, 7x3 = 25, 7x4 = 34 ,7x5 = 43,7x6 = 52, 7x7 = 61
Dzięki temu możemy łatwiej napisać tabliczkę mnożenia. Mówicie banał... To napiszcie tabliczkę mnożenia dla systemu szesnastkowego, albo dwunastkowego. Oczywiście nie jest to normalnie potrzebne, ale można:)
Dla systemu szesnastkowego napisanie takiego algorytm jest banalnie proste, tak samo jak i dla 9. Wystarczy tylko popatrzeć na 3 pierwsze wyniki i pomyśleć logicznie, i następnie mamy gotowy algorytm ;)
PS. Mnożenie przez 9 na palcach jest o wiele łatwiejsze :D
magik2440 ale ja napisałem że dla każdego systemu liczbowego to się zgadza, ale jest problem z uzupełnieniem całej tabliczki mnożenia w systemie szesnastkowym jak ktoś nigdy nie liczył w innym systemie niż dziesiętny.
Całeczki są przecież proste :) Kilka wzorów, z 3 metody i wszystko da się policzyć :) Kwestia tylko upierdliwości wykładowcy i typów zadań do policzenia ;) Każda matematyka może być przyjemna, jeśli jest podana w miarę przystępny sposób. Jeśli wykładowca chce na siłę pokazać jaka matematyka jest straszna to pokaże. Jeśli chce czegoś nauczyć i mieć świadomość, że studenci coś z tego wyniosą i zapamiętają, to też jest w stanie to zrobić. Wszystko jest kwestią podejścia :)
Matematycy, którzy nie potrafią tłumaczyć, psują opinię temu przedmiotowi. Były gdzieś na yt wyniki statystyk, które pokazywały, że wybitnie uzdolnionych matematyków jest porównywalnie tyle ile kompletnych głąbów a cała reszta to przeciętniacy. Więc prawie wszyscy są w stanie ogarnąć matematykę.
na mnożenie przez 9 jest sposobów mnóstwo (choćby niezawodne liczenie ze zginaniem palców). jakby mi ktoś podsunął szybki i przyjemny sposób na mnożenie przez 7 lub 8 (odwieczna zmora) to dostanie ode mnie nobla.
Fajnie by było gdyby ktoś pokazał też jak się mnoży dowolne liczby rysując kreski i odpowiednio grupując ich punkty przecięcia. Matma JEST ciekawa, szkoda tylko że wszystko jest robione szablonowo według jednego standardu, przez źle opłacanych nauczycieli i słabo zmotywowanych uczniów
To tylko tabliczka mnożenia! Po jaką cholerę używać tutaj jakichkolwiek algorytmów? To trzeba znać nencyja wyrywki w nocy o północy a nie liczyć rekurencyjnie wykonując kilka zbędnych "prostszych" operacji
@PomylilemStrony, tylko przypuszczasz? To lepiej wykup dodatkowe godziny na kursie z poczucia humoru.
... albo może jakaś aplikacja na androida wykrywająca tego typu rzeczy się dla niego znajdzie.
Różniczka to nie to samo co różnica kolego :* pozdrawia LO :D
Frogy0007 - racja to tylko tabliczka mnozenia, a algorytmu nie musisz się uczyć, bo tu chodzi o to, żeby pokazać, że coś takiego istnieje (taka śmieszna zależność). a zauważ jeszcze że każda liczba pomnożona przez 9 po dodaniu jej cyfr do siebie otrzymasz 9 (np. 7*9= 63 -> 6+3=9 itd.) Fajna cyfra ta dziewiątka :)
Woow umiemy już mnożyć przez 9, teraz na pewno pójdzie z górki.
Podstawy są najważniejsze :)
Matura na podstawie zdana!
Niesamowite, są nawet szanse na przejscie do trzeciej klasy podstawówki.
Wow, naprawdę nie wiedziałem.
czekam na demota ktory pokaze jak sie mnozy przez 9 na palcach
bardzo prosto ;)
ht tp : / / w w w . youtube . com / watch ? v = KXzDPrdYBjk
wujek Google z ciocia Youtube ;p
Ja ten banalny wzór odkryłem sam. W drugiej klasie podstawówki.
To co pokazane jest na tym democie jest wykorzystywane na zajęciach z Podstaw Arytmetyki Komputerów. We wszystkich systemach liczbowych mnożenie przez ostatnią liczbę systemu da liczbę której suma cyfr jest równa ostatniej liczbie systemu. Tak wiec dla systemu np. szóstkowego mamy:
5x1 = 5, 5x2 = 14, 5x3 = 23, 5x4 = 32, 5x5 = 41 lub dla ósemkowego:
7x1=7, 7x2 = 16, 7x3 = 25, 7x4 = 34 ,7x5 = 43,7x6 = 52, 7x7 = 61
Dzięki temu możemy łatwiej napisać tabliczkę mnożenia. Mówicie banał... To napiszcie tabliczkę mnożenia dla systemu szesnastkowego, albo dwunastkowego. Oczywiście nie jest to normalnie potrzebne, ale można:)
tak
Dla systemu szesnastkowego napisanie takiego algorytm jest banalnie proste, tak samo jak i dla 9. Wystarczy tylko popatrzeć na 3 pierwsze wyniki i pomyśleć logicznie, i następnie mamy gotowy algorytm ;)
PS. Mnożenie przez 9 na palcach jest o wiele łatwiejsze :D
magik2440 ale ja napisałem że dla każdego systemu liczbowego to się zgadza, ale jest problem z uzupełnieniem całej tabliczki mnożenia w systemie szesnastkowym jak ktoś nigdy nie liczył w innym systemie niż dziesiętny.
Głupie że tylko na 9 działa, na 8 nic.
Mnożenie przez 9 akurat nigdy nie sprawiało mi problemu, a na dodatek, przecież nie będę pisał sobie tego za każdym razem, no błagam.
No dobra to teraz możemy zacząć liczyć całki.
Całeczki są przecież proste :) Kilka wzorów, z 3 metody i wszystko da się policzyć :) Kwestia tylko upierdliwości wykładowcy i typów zadań do policzenia ;) Każda matematyka może być przyjemna, jeśli jest podana w miarę przystępny sposób. Jeśli wykładowca chce na siłę pokazać jaka matematyka jest straszna to pokaże. Jeśli chce czegoś nauczyć i mieć świadomość, że studenci coś z tego wyniosą i zapamiętają, to też jest w stanie to zrobić. Wszystko jest kwestią podejścia :)
Matematycy, którzy nie potrafią tłumaczyć, psują opinię temu przedmiotowi. Były gdzieś na yt wyniki statystyk, które pokazywały, że wybitnie uzdolnionych matematyków jest porównywalnie tyle ile kompletnych głąbów a cała reszta to przeciętniacy. Więc prawie wszyscy są w stanie ogarnąć matematykę.
zrob tak X7 lub 4 lub 3 , 9 to akurat najprostsze mnożenie a poza tym są łatwiejsze sposoby liczenia x 9^^
Sama używałam tego sposobu kiedy chodziłam do szkoły...
świetnie, warto zapamietac :)
na mnożenie przez 9 jest sposobów mnóstwo (choćby niezawodne liczenie ze zginaniem palców). jakby mi ktoś podsunął szybki i przyjemny sposób na mnożenie przez 7 lub 8 (odwieczna zmora) to dostanie ode mnie nobla.
Według mnie najlepiej jest liczyć tak 7*9=7*10-7=70-7=63 i mamy wynik można tak mnożyć wszystkie
np: 23*9=23*10-23=230-23=207 itp
liczenie na palcach jest lepsze
liczenie wypłaty przebija wszystko :D
W podstawówce też lubiłem matematykę :)
Ale zajebiaszcze! Na pewno mi się przyda, jak wrócę do 2 kl. podstawówki.
Fajnie by było gdyby ktoś pokazał też jak się mnoży dowolne liczby rysując kreski i odpowiednio grupując ich punkty przecięcia. Matma JEST ciekawa, szkoda tylko że wszystko jest robione szablonowo według jednego standardu, przez źle opłacanych nauczycieli i słabo zmotywowanych uczniów
odkryłem to w 2 klasie podstawówki.. GDY UCZYŁEM SIĘ NA PAMIĘĆ TABLICZKI MNOŻENIA!
Tak, bo w końcu matematyka to nic więcej niż tabliczka mnożenia.
faktycznie jazda na maxa z ta matma, teraz jestem przekonany o jej urzytecznosci
No to pokaz mi jeszcze jeden demot, który pokaże mi, że matematyka nie jest nudna i zrozumiala ;)
Bo ja jakoś nie moge uwierzyć w prostą matematyke :)
Ciekawe. Ale jak się nie wie to jednak lepiej wykonać to wielokrotne dodawanie dziewiątki i się w końcu zapamięta.
z cyklu wiedza bez użyteczna.pl, szacun...