Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
3793 4044
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar UswiadamiamLudzi
+16 / 30

Bo z Polski, te nienachlane wieprze z sejmu zrobiły zwykłą ku*wę...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar JacekN
+83 / 89

Leczenie własnych obywateli jest mało medialne i słabo opłacalne. Za leczenie zagranicznych obywateli stawki są znacznie wyższe i jaki PR do tego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar olo555
-3 / 19

szczerze to jestem za prywatnymi szpitalami, wtedy nie było by żadnego problemu - masz kase, to masz leczenie (z tym, że jeżeli jest zagrożone życie lub zdrowie, to najpierw leczymy potem zbieramy hajs i to nie w gestii szpitala ale panstwa jest egzekucja długów (czy tam komornika)), nie masz to nie ma, ale wolny rynek jest oczywiście zbyt prosty, wybraliście socjalizm, to macie, nie dość, że z podatków opłacacie lekarzy, którzy nie mają czasu was przyjąć i stoicie w kolejkach to jeszcze zapewne 80% z was korzysta z prywatnego lekarza, no jaka w tym logika? płacić podwójnie? to jest bardziej logiczne wdg was od płacenia poprostu raz na jakies ubezpieczenie wolnorynkowe bez podatków na panstwowe szpitale, niech NFZ straci swój byt i Amen. Wracając do Ukrainy, skoro wybraliście demokracje to macie. Polityków, którzy dbają o PR co do UE (public relations ... unia europejska jak ktos nie zna skrótów). Ale mam lepszy pomysł. Zebrać naszą armie z wszelakich zakątków świata, zmówić się z Rosją, Węgrami i Rumunią. Rosja bierze half-Ukraine. Węgry i Rumunie to co chcą, a my okręg Lwowski. Wtedy im jednocześnie pomożemy i to będą obywatele pełnoprawni Polski. Zgoda? Tylko że do tego potrzebna kompetentnych władz i szybkiej reakcji a nie rudego lizod-pa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Sajotyn
+7 / 7

@anarchoman, dobrze że odpowiedziałeś celnym argumentem, może gdyby nie zabierano w podatkach jakichś 2/3 zarobku to każdy mógłby sobie pozwolić na lekarza, chyba mi nie chcesz wmówić że nie będzie mnie stać na prywatnego lekarza, jak teraz się opłaca płatnych lekarzy i bandę urzędników

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar film100
+13 / 33

i po co Polska wpierd. się w nie swoje sprawy, to nie nasza sprawa!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 lutego 2014 o 16:18

A Ashardon
+4 / 30

Ale Anglików za bierność w 39, to chętnie byś zj**ał, co? Ukraina, to nasze państwo graniczne, tym samym dla bezpieczeństwa Polski ważne jest, by zapobiec eskalacji tego konfliktu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar UswiadamiamLudzi
+9 / 19

Ashardon, nie wypowiadaj się na jakieś tematy skoro nie masz o nich pojęcia... Z Anglią było tak, że byli nam winni podziękowania, a z Ukrainą jest tak, że to nie nasza sprawa, ale widzę, że ty uwierzyłeś w naszych polityków 'niosących" pomoc... Skończy się tak jak się ma skończyć, ale to wtrącanie się Polski jest niepotrzebne (jak zdążyliśmy zauważyć na przestrzeni wieków) bo albo na końcu odpłacali się nam złem, albo zwalano całą winę na Polskę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar film100
+11 / 11

To nie jest wojna światowa, lub konflikt międzynarodowy. A jeśli chodzi o bierność Anglików podczas wojny to całkowicie inna sprawa, wówczas była wojna, a kraje podpisywały, czy zrzeszały się w sojusze. Może to kogoś zirytuje, ale takie zachowanie jest jak najbardziej poprawne, każdy kraj dba wpierw o swoje interesy. Polska wielką organizacją pokojową i wszystkim pomaga, ale jak sama po dupie dostaje to inni się wypinają - nawiązując do wojny. Polska wpierw powinna dbać o swoje sprawy, tak robią wszyscy inni i to jest czymś normalnym! Nie ma najmniejszego znaczenia, że jesteśmy sąsiadami. Tak samo inne kraje mogą przygarnąć rannych, ale jakoś nikt się do tego nie pali, oczywiście oprócz POLSKI.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 19 lutego 2014 o 19:17

G konto usunięte
-5 / 15

Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka. przestańcie być takimi dupkami, bo dopiero wtedy nikt nam nie będzie chciał pomagać, a Ashardon ma rację, Ukraina to nasz sąsiad, i jeżeli możemy, to powinniśmy mu pomagać. POMAGAĆ, a nie załatwiać za nich sprawę, od razu sprostuję. :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar UswiadamiamLudzi
+2 / 8

Tak, bo jak Polska nie pomoże to będziemy "dupkami" - jak napisałeś, i wtedy inne państwa nam nie pomogą... Widzę, że masz jeszcze dziecinne rozumowanie koleżko. Nikt nam nie pomoże, jeżeli nie będzie miał z tego zysków takie są prawa polityki. Nie wiesz dziecino co to polityka to się nie wypowiadaj publicznie i nie głosuj, bo potem mamy taką Polskę jak teraz, co każdemu chcą pomagać, a jej obywatele coraz biedniejsi a inne kraje do tego mają nas głęboko w du*ie bo ani im nie zagrażamy, ani nie mamy jakoś aż nadto interesującego dla nich rynku...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 4 razy. Ostatnia modyfikacja: 19 lutego 2014 o 20:33

L Lethorin
0 / 6

@UświadamiamLudzi, twoja postawa chłodnej kalkulacji w polityce jest jak najbardziej prawidłowa. I dobrze, że karcisz gimbazę. Tylko, że w wypadku Ukrainy nasza "interwencja" jest dość logiczna. Bo gorzej dla nas gdy Ukraina wejdzie w ręce Rusków. Dużo lepszy scenariusz dla nas gdy Ukraina dołączy do UE, a wtedy Unia będzie okradać i osłabiać państwo ukraińskie tak jak nas. W tym momencie Ruscy nie zyskują, a my zyskujemy słabszego sąsiada.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L logray
0 / 0

@expert707
Poczytaj trochę o wrześniu we Francji i o naszych umowach z nimi. Mieli zacząć w 2 tygodnie po wypowiedzeniu wojny. Dzieki nim dostaliśmy prawie 2 tygodnie spokoju od Sowietów. Nasza armia nie dała czasu Francji i Anglii na sformowanie armii. Dziś od nas wymaga się samodzielnej obrony przez 3 miesiące, a myśmy wtedy praktycznie przegrali w parę dni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Lethorin
0 / 2

@L87, widzę, że jesteś wiernym fanem Donalda Tuska. Po czym można wnioskować? Ano po tym z jakimi wypiekami na twarzy patrzysz na dotacje unijne. Widzę, że stacja TVN przekonała cię o niesamowitej sile tych pieniędzy i o tym jak to nasz kraj wynegocjował ogroooomne góry pieniędzy. No to czuję się w obowiązku uświadomić cię. Otóż po odliczeniu od dotacji unijnych tego co do Unii wpłacamy, odliczeniu kwot, które pójdą TYLKO I WYŁĄCZNIE na zatrudnienie dodatkowych urzędników dysponujących tymi kwotami (tak! zdziwiony? do obsługi dotacji potrzebni są urzędnicy) to roczna jałmużna od Unii wyniesie nawet nie 5% naszych przychodów (5% to i tak zawyżyłem). To tak jakby ktoś zarabiający 3000 PLN dostał dodatkowo 50 PLN i ogłaszał w radiu konkurs na pomysły jak to wydać. Trzeba tu jeszcze zaznaczyć, że w związku z otrzymywaniem dotacji wiele gmin i innych samorządów dość mocno się zadłuża. A i jeszcze też trzeba zapytać ile z tych subwencji jest marnowane na bzdury. To by była sprawa jedna. Sprawa druga - czyli napływ imigranów o co tak trzęsiesz portkami. Przede wszystkim oderwanie Ukrainy od wpływów rosyjskich to jedno - to może się stać (oczywiście nie całkowicie ale chodzi tylko o przechylenie szali) w ciągu kilku lat. Wejście Ukrainy do Unii to kwestia 5, 10, a może nawet 15 lat. Więc masz jeszcze trochę czasu na dokształcenie się i zdobycie porządnego zawodu. Poza tym zawsze można tak jak Niemcy w przypadku Polski wynegocjować ochronę naszego rynku pracy przez ileś tam lat wprzód. Ale najpierw trzeba o tym pomyśleć - nie tak jak ty kłapać jęzorem. No i na koniec przykra wiadomość dla ciebie. Napływ siły roboczej z innych państw do Polski jest NIEUNIKNIONY. Wbij sobie to do głowy i zapamiętaj na zawsze. Przyczyną tego jest słaba dzietność Polaków, która już przekroczyła słaby punkt - nie dajemy rady rozwinąć przyrostu demograficznego do odpowiednich poziomów i liczba ludności się po prostu zwija. Aby gospodarka się rozwijała przyrost musi być dodatki a już w najgorszym wypadku stabilny (przy doliczeniu wyżów i niżów demograficznych - bo twój góru Donald Tusk chyba przekonał cię, że w tej chwili ludności jest dużo i będziemy mieli wszystkiego pod dostatkiem). I teraz wracając do kwestii imigrantów - tak czy tak będziemy potrzebować siły roboczej z zewnątrz - teraz pytanie czy sami ją sobie wybierzemy czy przyjadą do nas "muzułmanie". A tak swoją drogą to ja popieram napływ do polski repatriantów, a nie imigrantów. Chętnie bym widział już teraz przypływ Polaków z Kazachstanu, Ukrainy itp. - ale o tym też sobie nie porozmawiamy pewnie z Tobą. Więc moja rada na koniec dla ciebie - zacznij myśleć całościowo i z myślą o przyszłości dalszej niż 10 miesięcy wprzód zanim kogoś będziesz próbował obrazić - próbował bo z takim poziomem IQ to mogą być tylko próby :-). PS. Aha, oglądanie Szpitala na Peryferiach też o tobie świadczy w pewien sposób.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 20 lutego 2014 o 10:19

L Lethorin
0 / 0

Cóż widzę, że propagandę Gazety Wyborczej trudno jest wyplenić ale spróbuję. "lepiej MIEĆ 50 zł po oddaniu 45,czy ODDAĆ 45 i nie mieć potem nic ?" Lepiej jest nikomu nie oddawać 45 zł tylko odkładać albo inwestować w coś co w przyszłości przyniesie zysk. Inwestowanie w przedsięwzięcia typu "walka z globalnym ociepleniem/pomalujmy rynek na kolorowo/dotujmy schroniska dla kotów/edukujmy więźniów/wspierajmy pedałów/zróbmy EURO2012" itp nie przyniosą Polsce pieniędzy tylko same straty. Ponadto, tak jak mówiłem - zaciągamy coraz więcej kredytów, żeby realizować cele unijne. Nasz dług publiczny rośnie w zastraszającym tempie. Sama obsługa (OBSŁUGA!) naszych długów to tyle ile rocznie od Unii dostajemy. Nie wiem czy jesteś świadomy ale wisisz państwu polskiemu już 18 tys zł. Masz tyle na koncie w ogóle? (nie, nie twoi rodzice, pytam czy ty masz bo oni osobno też będą musieli zapłacić). Nie jesteś sobie w stanie wyobrazić krzywdy jaką robią nam te dotacje nad którymi tak się masturbujesz. Co do Ukrainy to, żebyśmy się dobrze zrozumieli - jak dla mnie najlepiej by było doprowadzić do wojny domowej u nich i przy okazji odebrać Lwów, Stanisławów, Drohobycz itd. Ale na dłuższą metę wyjdziemy na tym źle (już pomijając fakt, że nasz obecny (od 1989) rząd przy okazji pewnie by im oddał część naszych ziem na osłodę). W tej chwili Ukraina oderwana od Rosji to nasz priorytet. A współpraca z Ukrainą w celu dalszego uniezależniania Europy Środkowej od Niemiec i Rosji to nasz cel na najbliższe dziesięciolecia. Ale ty wolisz słodkie frazesy jakie ci Adam Michnik serwuje więc dobrze. Tylko nie przezywaj ludzi od idiotów bo może się okazać, że im głośniej krzyczysz tym mocniej to wróci do ciebie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Lethorin
0 / 0

@expert707, logray, polecam wam to nagranie http://www.youtube.com/watch?v=cNMQdM3q1Q4, co prawda trwa 2 godziny ale słucha się tego jednym ciągiem. To jest o książce Piotra Zychowicza, w której jest sporo tzw historii alternatywnej, ale oprócz tego jest poparta dokumentami sytuacja wszystkich głównych graczy w 39'. Bardzo ciekawe fakty sobie uświadomiłem po obejrzeniu. Na lekcjach historii tego nie uczą. Polecam choćby jako ważny głos w dyskusji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Pierdomenico
0 / 4

Przecież wiadomo o co w tym chodzi. I nie chodzi tylko o PR. If U know what I mean... ijsoR z zakzor

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar As12s
+3 / 5

Mylisz się, jest kolejka do szpitala i to bardzo długa, są tzw. operacji/zabiegi planowane np. wyjęcie zespolenia po złamaniu kości itp. i teraz im więcej pacjentów przeznaczonych od razu do leczenia tym dłużej muszą czekać pacjenci planowani, gdyż przechodzą na koniec kolejki. Mój termin wyjęci zespolenia był już przenoszony kilka razy, mam w końcu nadzieje, że w marcu będzie już ostateczny, z czego muszą zadzwonić tydzień przed planowaną operacją by się upewnić, że praz kolejny nie został przeniesiony.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Asiakae
0 / 0

Nie no jasne, do specjalistów. Rozumiem że to że znajoma ma czekać obecnie rok na wycięcie pęcherzyka żółciowego nie jest spowodowane kolejkami do szpitali?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P prezu800
+8 / 10

Sorry, taką mamy politykę zagraniczną

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Lethorin
-2 / 4

Chyba Polsce doopa urośnie i inne kraje łatwiej będą mogły nam ładować w kakałko. Powinniśmy pomagać Ukrainie uniezależnić się od Rosji ale z naszym prestiżem nie ma to nic wspólnego. Trzeba choć częściowo osłabić jednego z 2 wrogów Polski.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Lethorin
0 / 0

No na szczęście nie mieliśmy za dużo takich ludzi jak ty gdy byliśmy pod okupacją i mieliśmy zero armii w porównaniu z okupującymi. Na szczęście też nie mieliśmy za dużo takich ludzi jak ty gdy nas Niemcy i Ruscy napadli w 39'. Bo wtedy gdyby Akowcy i inni żołnierze sobie powiedzieli - ech po co ich tu nękać i te pociągi im wysadzać i amunicję niszczyć i po co w ogóle gdzieś się po świecie tułać i Tobruk wyzwalać czy inne miasta - to byśmy prawdopodobnie nawet państwa w tej chwili nie mieli. Poza tym z czym ty mi tu wyjeżdżasz? Ty chcesz Niemców czy Ruskich atakować zbrojnie? Ty masz jakieś problemy emocjonalne? Przecież normalny człowiek, w miarę orientujący się wie, że militarnie nic nie wskóramy. Ale można zawsze kawałek po kawałku odrywać trochę tej wolności od Rusków i Niemców na każdym kroku. Nie bójmy się mieć interesy państwowe i narodowe. Proszę, przykład Węgier - im się udało trochę oswobodzić z uścisku Unii. Może i nam się uda. Jeżeli tylko konsekwentnie będziemy realizować nasze cele. Tylko mniej takich ludzi jak ty potrzeba.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jsbuba
+9 / 15

biedny jesteś i zmanipulowany przez przekaźniki.Mogę wykazać że u mnie kolejka na wizytę (w CENTRUM ONKOLOGII) JEST DŁUGA NA 14 MIESIĘCY -więc nie pierdziel!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LadyFanstasta
+4 / 8

Miałam ogromne bóle kręgosłupa - na wizytę u ortopedy czekałam z miesiąc. Na wizytę u onkologa - też mniej więcej tyle. Rodzice na wizytę u diabetologa czekają 3 miesiące. Naprawdę nie udzielaj się, jeśli nie znasz tematu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sla
-4 / 8

Potraficie rozróżnić wizytę u specjalisty od leczenia szpitalnego? Nie wydaje mi się... Owszem, kolejki są, ale DO SPECJALISTÓW, nie do szpitali. Złamiesz nogę a zobaczysz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar As12s
+2 / 4

Ale trzeba zauważyć, że im więcej pacjentów przeznaczonych od razu do leczenia, to dłużej będą czekać pacjenci z planowanym operacjami tudzież zabiegami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sla
-3 / 7

@As12s
No tak, bo przecież ranny Ukrainiec którego należy tylko porządnie pozszywać wydłuży kolejki do onkologa czy kardiologa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~sssess
+5 / 5

Problem polega na tym, że 1-2 miesiące do specjalisty czasami robi duże znaczenie. Kiedyś miałam zakażenie oka. Oczy bolą i nie da się patrzeć. Nie ma szans na funkcjonowanie w takim stanie. Do okulisty trzeba czekać właśnie te 1-2 miesiące najmniej. Oczywiście poszłam prywatnie czyli zapłaciłam podwójnie. Nie mówiąc już o warunkach w jakich przychodzi się leczyć. W wielu placówkach, żeby iść do lekarza trzeba stać godzinami. Oprócz tego nie mamy wyboru lekarza. Możemy trafić na konowała, którego nie będzie obchodziło czy nas wyleczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar As12s
+1 / 1

W naszym szpitalu jest kilka sal operacyjnych, z którego korzystają wszystkie odziały, po za tym nie wystarczy tylko pozszywać, ale też musi przeleżeć w szpitalu do zdjęcia szew, codziennie, trzeba też zmieniać opatrunki i podawać leki. choćby przeciw bólowe. Po za tym rany postrzałowe wiążą się zawsze z utratą krwi, wiec, nie wystarczy tylko pozszywać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 lutego 2014 o 8:44

A adamp76
+3 / 3

będąc po ciężkim wypadku w 3 miesiącu L4 dostałem wezwanie na komisję do zusu celem stwierdzenia zasadności przebywania na zwolnieniu.poza wypisem ze szpitala nie miałem żadnych innych dokumentów.wszelkie wizyty u specjalistów miały odległe terminy=średnio czas oczekiwania 8 miesięcy. gdyby nie prywatne wizyty dziś nie pisałbym komentarzy bo ręce nie nadawałyby się do użytku

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~bleee3
+3 / 5

Racja! 6 godzin w kolejce ze piekielnym bólem brzucha i skurczami ....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~aggaaa
+6 / 8

też się zastanawiałam jak to się ma do naszego nfz, jeśli sa to specjalne pieniadze to skad one i dlaczego nie zostały przeznaczone np na znieczulenie porodu sn, przeciez nfz nie odzyska kasy. rzad raczej z wlasnej kieszeni tego nie funduje, a koleki rosna mimo, ze pacjenici blizej siebie stoja. boli ze ich przyjmuja i lecza od reki a Polak jest olewany

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Lethorin
+4 / 4

No właśnie nie słyszałem o czymś takim w naszym państwie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+1 / 1

Wodnik,rezerwy to ta kwota w budzecie,ktora jest w nim zaplanowana, ale nie ma przydzielonego celu(nie jest napisane,na co ta kwota ma zostac przeznaczona). Taka kasa na czarna godzine.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~fdawdasd
+3 / 11

Nie rozumiem jak ta sprawa ma się do kolejek, przecież Ukraińcy nie przyjadą tutaj do okulisty tylko raczej z ranami postrzałowymi, lub po pobiciu(a na łóżka szpitalne chyba jeszcze nie ma kolejek).Demot dla mnie bez sensu. Pozdrawiam

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jsbuba
+6 / 14

je.bać tych banderowców niech się powyrzynają! Ja po 30 latach płacenia składek w tym zaje.banym kraju mam wyznaczoną w grudniu 2013 roku wizytę u lekarza-specjalisty (ONKOLOGA!!!) na ... kwiecień 2015 roku.Co mam kur/ wa zrobić żeby się wcześniej dostać? Pojechać na dzikie pola i dać się jeb,nąć w łeb kamieniem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar GODsaveTHEcat
+11 / 11

Zrób_Polsce_przysługę_i_nie_głosuj to ty czegoś nie rozumiesz. Leczenie KOSZTUJE. Takiego Ukraińca trzeba pozszywać, zrobić RTG i USG żeby sprawdzić czy nie ma jakichś uszkodzeń organów. Niektórzy będą wymagali poważniejszych operacji, droższych badań i dłuższej hospitalizacji. Czas pracy lekarzy również kosztuje.To są pieniądze, NASZE PIENIĄDZE które mogły być przeznaczone na zwiększenie limitów i co za tym idzie zmniejszenie kolejek. *urwa jest luty a do okulisty w moim mieście już się skończyły limity na ten ROK! Polska nie ma pieniędzy żeby własnym obywatelom zapewnić dobrze działającą służbę zdrowia więc jakim prawem przeznacza jeszcze środki na leczenie rewolucjonistów z Ukrainy? Nie podpisywaliśmy z nimi żadnej umowy, nie łączą nas z nimi żadne zobowiązania dotyczące tego tematu. To jakbyś pieniądze "na czarną godzinę" wydał na jedzenie dla obcych ludzi, w momencie gdy twoja rodzina głoduje. Nie stać nas na przyjmowanie uchodźców i leczenie obywateli obcych krajów, nasz kraj BANKRUTUJE, rozpada się, rząd sięga coraz głębiej do naszych portfeli i sprzedaje coraz więcej naszego majątku narodowego. Może wyjdę na egoistę, ale gdybym miał poważne zadłużenie to nie wydawałbym pieniędzy na akcje charytatywne, a państwo powinno być egoistyczne, ma zapewnić dobrobyt swoim obywatelom, po to istnieje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 lutego 2014 o 20:27

avatar GODsaveTHEcat
+1 / 3

@grzegorz_sz dług publiczny w 2012r wyniósł ponad 55% PKB naszego kraju dlatego mówię o bankructwie tego kraju. Zbliżamy się nieubłaganie do momentu gdy dług publiczny przekroczy 60% PKB, a wtedy stracimy wiarygodność i koszty obsługi zadłużenia poszybują hen wysoko. Nie wspominając już o tym, że nie będzie już czym łatać dziury w budżecie bo nie będą już tak chętnie dawać nam zagranicnzych kredytów. Nasze zadłużenie ciągle rośnie w oszałamiającym tempie. Co do wydatków na NFZ opisałem to pod jakimś innym demotem wiec pozwól że zacytuję "(...) NFZ jest niewydolny z powodu skrajnej niegospodarności kraju. Państwo polskie wcale nie wydaje dużo na służbę zdrowia, wydajemy relatywnie mało, wystarczy spojrzeć tutaj http://www.bloomberg.com/visual-data/best-and-worst/most-efficient-health-care-countries wydajemy jedynie 7.1% PKB per capita na opiekę zdrowotną. http://www.bloomberg.com/visual-data/best-and-worst/most-govt-health-care-sptyending-in-e-eur-dot-cent-asia-countries stanowi to ok 4,8% całego PKB państwa i ok. 11% wszystkich wydatków rządowych. W porównaniu do innych krajów nie wychodzimy tak źle, dla porównania Niemcy wydają 11% PKB per capita na opiekę zdrowotną (nie wiem ile stanowi to % całego PKB)." Polska służba zdrowia nie jest kosztowna, jest źle zarządzana i to nie bez powodu. Wystarczy poszukać informacji na temat kto wykupuje upadające szpitale. System limitów nie ma racjonalnego sensu, szpitale są zmuszane do podpisywania niekorzystnych kontraktów a później maja do wyboru albo leczyć dobrze, wszystkich potrzebujących albo trzymać się sztywno limitów i bezdusznie zbywać wszystkich których się da. Tylko, że to pierwsze prowadzi do bankructwa, a to drugie do sytuacji takich jakie widzieliśmy np. w Poznaniu gdzie zmarło 3letnie dziecko bo szpital wymigał się od przyjęcia go. Złe wykorzystanie środków w Polsce (nie tylko w NFZcie) wynika po prostu z korupcji, nepotyzmu i tzw. "kolesiostwa". Co do ostatniego zdania, ludzie wyjeżdżają bo za granicą nie muszą być jednostkami wybitnymi żeby móc godnie żyć. W Polsce będąc przeciętniakiem żyjesz jak nędzarz, nie stać cię na tak podstawową sprawę jak własne mieszkanie czy dom. Średniego, przeciętnego obywatela powinno być stać na małe mieszkanko, opłaty, jedzenie i założenie rodziny. W Polsce to wielki wysiłek, musisz wybić się ponad średnią żeby zapewnić sobie godne życie, a pamiętaj że mówimy o "średnim" obywatelu, znajdą się też tacy którzy są poniżej tej magicznej kreski.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 5 razy. Ostatnia modyfikacja: 20 lutego 2014 o 11:52

avatar PracujPolaku
0 / 2

@~Zrób_Polsce_przysługę_i_nie_głosuj może sam nie głosuj, bo z twoim myśleniem mniemam, że dopiero co wyszedłeś z gimnazjum i mało jeszcze wiesz o polityce.. pewnie! niech ukraińcy przyjeżdżają! niech się leczą u nas w szpitalach i zajmują nasze miejsce, bo przecież u siebie nie mogą! niech może jeszcze zamieszkają w naszych domach, bo u siebie przecież nie mają spokoju!? sam jesteś tępy i może lepiej będzie jak nic nie będziesz mówił, bo przez takich ludzi jak ty, coraz bardziej powątpiewam w ten naród!!! @GODsaveTHEcat polać mu, bo dobrze mówi! szkoda, że w tym kraju jest niewielki procent ludzi, którzy myślą jak ty! może też powinniśmy wyjść na ulicę i coś z tym zrobić? Polska to kraj absurdów i zawsze tak było... smutne jest to, że my będziemy cierpieć i czekać jeszcze dłużej na lekarza, kiedy w naszym kraju będą się panoszyli ukraińcy i leczyli się za nasze pieniądze..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 20 lutego 2014 o 3:38

avatar Gats
+12 / 18

Mało kto zdaje sobie sprawę, że spora część tych nieszczęsnych Ukraińców jest skrajnie prawicowa i nie lubi Polaków. Spadkobiercy banderowców mordowaliby naszych tak samo jak w 1943.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jsbuba
+10 / 10

"NIE LUBI"?? jakiś Ty delikatny :-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+1 / 5

Po pierwsze, to nie sa prawicowcy a narodowcy(podzial na prawice i lewice jest tylko w kwestiach ekonomicznych, w innych sa inne podzialy, np. konserwatysci i liberalowie,ale ze czesto sie pokrywaja to ludzie mylnie je utozsamiaja ze soba). Po drugie narodowcy z kazdego narodu to scierwa, ktore sie powinny wzajemnie powybijac i bylby spokoj, bo oni nie potrafia dyskutowac czy wspoldzialac - oni mogliby doprowadzic kraj do ruiny byleby tylko w tych ruinach byli tylko sami narodowcy. To jedna z najbardziej destruktywnych i antyspolecznych organizacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Gats
+3 / 3

xar, możliwe że pomyliłem terminologię, oczywiście, ale sedno pozostaje to samo. Duży głos w tej rewolucji mają głosy antypolskie, nienawidzące Polaków. Nasi politycy spuszczają się nad losem tych biedaczków, gdy te biedaczki najchętniej by nas poćwiartowały. I z tej perspektywy mi ich nie żal, mają co chcieli. Nam też nikt nie pomagał i nie pomaga, a nasi politycy to pocałowaliby Cygana w tyłek byleby tylko Rosji dokopać. ich nic więcej nie obchodzi

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kaszalotus
+6 / 8

Najbardziej mnie ropiernicza w tym democie to, że znaleźli się "ludzie" (żeby nie używać obraźliwych słów), którzy się nie zgadzają z tą opinią! Jakim trzeba być @$#%@#$%^&@#. Ja pierdziele.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Krupnik21
+7 / 9

Niech mi ktoś powie z czyich pieniędzy będą leczeni. No tak z naszych... Nie potrzebne wtrącanie się w ich sprawy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Igloopol1978
+6 / 8

Ukrainścy demonstranci walczą pod szyldem i hasłami banderowców z UPA. Czemu My mamy pomagać osobom które walczą w imię tych którzy wymordowali w latach II WŚ 100 tyś Polaków? Którzy mordowali bezbronne dzieci i kobiety w ciąży.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kriskus1
+1 / 3

i kogo wina ?????? Ebanego Truska !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~kamileo123456
-4 / 10

Ile życzliwości w tym democie i komentarzach. No tak, przecież polacy uważają się za świętych i życzliwych, za najwspanialszy naród świata. Istne pokolenie Jana Pawła II. Rzygac mi się chce, gdy na was patrzę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Cosmopolitan99
-4 / 8

Ogarnijcie się wszyscy! Przestańcie tkwić w tej swojej chorej, zadufanej mentalności w takim czasie. Tam giną ludzie, cywile! Sytuacja jest kryzysowa. Zastanówmy się czy gdybyśmy byli na ich miejscu też bylibyśmy zadowoleni z takiej niechęci pomocy. To są niewinni ludzie, bestialski rząd.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar TheOneConfused
+5 / 7

...i polska kasa na ich leczenie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jsbuba
+7 / 9

niewinni?? Niewinny (i myślący Ukrainiec) to teraz w domu siedzi a nie napier.dala kamieniami w milicjanta

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
-1 / 3

L87 a jak by do Ciebie strzelali, to pewnie bys stal i czekal,co?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
-2 / 2

L87 wiesz,ze tam sytuacja nie jest czarno-biala? U nich polowa kraju chce tak,a druga polowa chce inaczej. To,ze ktos jest legalnie wybrany nie oznacza, ze nie bedzie dyktatorem-za odra tez wybrali sobie jednego pana z wasem legalnie i skonczylo sie tak,ze probowali przeprowadzic na niego kilka zamachow.Tez nazwiesz tych zamachowcow zbrodniarzami wystepujacymi przeciwko legalnie wybranej wladzy?Wiesz, Ukraina to nas sasiad i poza mala granica z Litwa to jesli oni beda prorosyjscy,to cala nasza wschodnia granica bedzie prorosyjska.To w naszym interesie jest,by oni byli prounijni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kaszalotus
-1 / 3

kamileo123456 opisz mi, koleżko, jakim sposobem NA NAS PATRZYSZ i dodaj jakie wzorki mam na koszulce? Daję Ci milion pln'ów od ręki, chociażbym miał dom zastawić pod kredyt. Słowo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 lutego 2014 o 19:35

avatar Kaszalotus
+2 / 6

Cosmopolitan99, Ty i Tobie podobni. Lepiej się zainteresujcie bitymi i porzuconymi dziećmi w Polsce. Sierocińcami w opłakanym stanie, Bezdomnymi potrzebującymi pomocy. Chorymi, dla których nie ma pieniędzy na terapie i lekarstwa. Niepełnosprawnymi, którzy nie mogą wyjść z domu bo nie ma wind w ich blokach. Tam giną ludzie? Sprawdź sobie ile u nas umiera dzień w dzień z głodu i chorób. Tym się zainteresuj a nie lizaniem d*** Ukraińcom i robieniem z siebie wielkiego obrońcy uciśnionych. A może Twoja ojczyzna nie jest ważniejsza i Cię nie interesuje? Jak taki żeś waleczny to wypierniczaj do sąsiadów i wesprzyj ich osobiście w staraniach o wolność. Jak by Cie serdecznie przywitali wpier*olem, to byś moment zmienił światopogląd. Powinien Ci ktoś blachę strzelić na odblokowanie klepek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 19 lutego 2014 o 20:05

avatar ~popieram
+3 / 5

Z naszych podatków będziemy leczyć zbirów który gdzieś tam się z kimś biją a sami nie dostaniemy lekarza - bo ortopeda ma dzisiaj limit.
Oni się tam biją w jednym mieście - w innych szpitali nie mają - przecież to większy kraj niż nasz

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
0 / 4

Widac jakie masz pojecie o czym mowisz. Po pierwsze,nie tylko w jednym miescie. Po drugie - to, ze chirurg kogos zszywa nie ma wplywu na to, ilu ludzi przyjmie okulista. Mysl troche!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~popieram
-2 / 2

Jak by wojsko chciało to by już dawno ich zgniotło. Miasta walczą i to w cale nie na dużą skale i cała ta walka jest wywołana przez organizaje finansowane z Unii. Sztuczny przewrót. Historia oceni - pewnie tak szybko jak poprzednią rewolucję. Wejdą do Wspólnoty i dopiero zaczną krzyczeć jak im źle. Ale teraz to i tak już kwestia czasu kiedy przywitamy kolejnego członka w Unii z którego będzie można wysysać kasę - szkoda czasu na dodatkowe dywagacje.
Mi chodzi o wydawanie Naszych! pieniędzy [[albo po prostu papkę polityczną, która skłóca ludzi nawet na demotach]] pieniędzy które są wspólne - czy okulista, ortopedia czy lekarz od wiatrów, wszyscy bazują na jednych środka, które są rozdzielane po między potrzeby systemu. Jeden ma mniej to wszyscy mają mniej. A rezerwa ? Jaka rezerwa ? Przecież to też wspólne pieniądze. Wydaj je teraz na coś to jak przyjdzie wiosna i nastanie powódź to z skąd wziąć kasę ? Wszystkie kraje Unii to bankruci! Myślicie, że pomogą ? Sami mają własne problemy. A my żyć na kredyt wiecznie nie będziemy. Nie mamy złóż ropy i gazu tak jak Rosja która "może" wydać 70 miliardów na olimpiadę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~sss12345
0 / 0

uściślijmy że szpitale wojskowe a nie ogólnie szpitale.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Jebać_ferment
+1 / 3

A jak ku*wa w Polsce był stan wojenny to Oni się nie interesowali ? Zamknąć mordy !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~baba1
+1 / 3

Ja jednak jestem przeciwny leczenia obcokrajowców, chcemy żeby szpitale w cywilizowany sposób leczyły POLKÓW !!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~anok
0 / 2

I tak źle i tak nie dobrze. Co z wami Polacy? Ja się cieszę że za swoich się wstydzić nie będę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q quisti
0 / 2

wg. mnie mało osób postrzelonych czeka w kolejce. Tak samo nie słyszałam o zapisach na reanimację.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Teraz_Urkainiec
+6 / 6

rechot historii, banderowcy dostaną jeszcze darmową polską opiekę medyczną... To teraz jak będę musiał iść do specjalisty do którego się dłuugo czeka np. ortopedy, pójdę i powiem "szto, ja jest ukrainiec, z majdanu, nu, dawajciewymienia doktoru, berkuty mnie bili na majdanu, kregosłup choryj" - i sru na początek kolejki! :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~eliminacja
-1 / 1

Pragne tylko dodać, że jesli nie bedziemy przyjmowac rannych, to ludzie będą umierać. Dosyć niewinnej krwi juz sie przelało. Może przestańcie łaskawie byc tacy samolubni bo gdyby taka sytuacja byla w naszym kraju to bylibyscie oburzeni, ze sasiadujace kraje nie chca nam pomagać w ten sposób.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A aanka123
+1 / 1

Tu nie chodzi o bycie samolubnym, ale zauważ, że nie mamy pieniędzy a pchamy się na wojnę dla ameryki, nie mamy służby zdrowia a oferujemy pomoc itp, itd... jest mnóstwo ościennych krajów, które radzą sobie lepiej i mogą pomóc a nie my, bo ten kraj powinien najpierw zadbać o swoich obywateli zamiast ciągle tylko robić coś na pokaz!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A aanka123
-1 / 1

Chyba K*$^# żartujecie?!!!!!! Powiedzcie to tym, którzy czekają na miejsce w szpitalach miesiącami!!! Tusk, wypad stąd, bo cię tu nie chcemy!!! Idź na majdan, może ktoś Ci wreszcie zaj%^&*

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~fussb
-1 / 7

Banda ignorantów. Jest mi wstyd za to co Wy wypisujecie. Czy nasz naród naprawde jest taka banda malkontentow? Zawsze jest cos zle, zawsze ktos cos spieprzyl, mogl zrobic lepiej. Jestesmy - najwiekszymi Hejtererami na swiecie. Ten zasrany rzad raz zrobil cos w porzadku i zjednoczyl sie w jednym - w potepieniu tej tragedii ktora dzieje sie teraz na Ukrainie a narod na to co? EEEE Panie za co Nas beda leczyc? Wogole jak tak mozna. Mamy w dupie wszystko i wszystkich. Tam za swoja wolnosc gina ludzie, zamiast pomoc w jakikolwiek sposob sie z nimi solidaryzowac to wy hejtujecie i wypisujecie totalny bzdury przy tym. Jestem lekarzem wiec najlepiej wiem jak wyglada sytuacja w szpitalach. Za zagranicznych placi rzad albo szpitale. To sa w wiekszosci ludzie po urazach do leczenia chirurgicznego nie zajma zadnego waszego miejsca. Zreszta w skali calego kraju to jest kropla srodkow ktore ida na Nas. Przeciez pomoc potrzebujacemu czlowiekowi to jest naturalny odruch!! Nie czujecie tego? Nie tak dawno nasi rodacy przelewali krew i walczyli o Nas i wtedy sami takiej pomocy szukalismy. Dla nas ktorzy przez takie pieklo przechodzilismy pomoc ludziom ktorzy walcza w slusznej sprawie powinna byc czyms naturalnym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kaszalotus
+2 / 2

~fussb czujesz odruch pomocy? Wsadź d*** w samochód i jedź na Majdan pomagać. W przeciwnym wypadku pogódź się z tym, że Twoje i Tobie podobnym zdanie, nie ma tu najmniejszego znaczenia. Żyjemy w "DEMOKRATYCZNYM" kraju i w tych okolicznościach ZNACZNA większość ma gdzieś pomaganie Ukraińcom. Mają problemy, to niech sobie z nimi radzą. Chociaż tu na Demotywatorach, jeden raz, demokracja mogła zatryumfować!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~fussb
+1 / 3

Jesli ludzkie odruchy do Ciebie nie przemawiaja to zastanow sie przez moment co sie stanie kiedy tam dojdzie do normalnej wojny domowej? To co mowisz jest bardzo krotkowzroczne nawet pomijajac to czy powinnismy pomoc samym ludziom. Człowieku wojna przy naszej granicy! Nie widzisz tego? Masa uchodzcow przekraczajaca nasze granice. Musimy w ten konflikt ingerowac bo jego nastepstwa beda tez dotyczyc Nas. Skoro tak bardzo Wam zalezy na WASZYCH demokratycznych tyłkach, tym bardziej powinno Wam zalezec na wyciszeniu konfliktu teraz z czysto ekonomicznych pobodek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Japonczyk
0 / 0

a co na to nfz? podobno dla nas nie ma a dla ludzi spoza uni jest. O co tu kaman??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kaszalotus
+1 / 1

Krótko. Nie mój problem, co tam się będzie działo. Ja się nie pcham w cudze sprawy i nie życzę sobie, żeby inni się pchali w nasze. Dlaczego takich ludzkich odruchów w kraju nie wykazujecie kryzysowi pomocnicy? Co? Pytam jeszcze raz, mało jest potrzebujących u nas? Poza tym jakiej wojny? Sadzisz, że dojdzie tam do jakiejkolwiek wojny? Troszkę powagi proszę. Jak już się znudzi odpowiednim osobom cała ta zabawa w "wyzwolenie" to Majdan ucichnie w dzień, może dwa. Ekonomia często sobie wyzwoleńcami podcierała tyłek. A co do "ewentualnych" uchodźców to niby teraz jest tak bardzo inaczej? Mało ludzi się przez kraj przepycha na zachód albo osiada na miejscu? Statystyki sprawdzić najpierw a nie populizm i apokaliptyczne wizje siać. Myśleć i jeszcze raz myśleć. A ludzkie odruchy dla rodaków zostawić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 lutego 2014 o 23:27

avatar ~fussb
0 / 2

Twoje zdanie, masz do tego prawo, nie ma sensu dyskutowac z nacjonalistycznymi przekonaniami. Cale szczescie decyzji w tym panstwie nie podejmuja ludzie tacy jak Ty i choc na codzien wnerwiaja mnie do czerwonosci to tym razem sie spisali :) wiec hejtuj dalej przyjacielu. Co do wojny to sprawdz prosze slownikowa definicje wojny domowej, masz racje, najpierw trzeba pomyslec zanim sie cos napisze. Pozdrawiam

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~scalving
0 / 0

szpitale są gotowe. tylko nfz nie daje im kasy na pacjentów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~maarko
0 / 0

do ortopedy mam termin na maja :D i tak jestem zadowolony

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Konus01
0 / 0

Teraz można zacząć współczuć Ukraińcom

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C casijas1990
0 / 2

Hmmm, może i ja zabiore głos w tej sprawie. Jestem historykiem i znam fakty, owszem banderowcy wymordowali ponad 100 tyś. Polaków, jednakże to było dawno większość dawnych "Banderowców" już nie żyje. Jest nowe pokolenie które stara się walczyć o lepszą przyszłość dla siebie. To że nasz rząd zgodził się pomóc tym ludziom nie jest błędem. Ktoś w wcześniejszych komentarzach zadał pytanie co by było gdyby nam potrzebna byłaby pomoc ? Nie krytykujmy za dobre uczynki lecz powinniśmy się cieszyć z tego, że przynajmniej w taki sposób możemy pomóc tym ludziom.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kaszalotus
+1 / 1

fussb do nacjonalisty mi bardzo daleko. Nie wierzę w żadne żydokomuny i inne pierdoły. Wierzę natomiast w Polskę i chciałbym, żeby w tym kraju Polakom, w tym moim dzieciom, żyło się lepiej. Miałem już nie jedną szansę zostawienia tego całego g***a za sobą i rozpoczęcia, życia gdzieś indziej. W bardziej spokojnym i racjonalnym miejscu. Niemniej cały czas mnie coś tu trzyma Nie rozumiem z jakiego powodu nasz kraj ma pełnić misję wybawiciela świata, kiedy u nas dzieje się tak wiele złego. Tak wiele trzeba zrobić i poprawić ale ludzie tym się nie interesują. Wolą dopingować Ukrainie zamiast zająć się swoim własnym podwórkiem. Politycy pchają się pod kamery ochoczo wykrzykując o wolności i swobodzie, ale dla obywateli nie robią nic więcej poza tym, że kradną i dewastują wszystko dookoła. Tyle afer, tyle przekrętów, a Polacy tu na miejscu głodują na śmiesznych rentach albo emeryturach, chorują i umierają w kolejkach do lekarzy nie mówić już o całej reszcie bardziej przerażających rzeczy. Dlaczego musimy pomagać innym? Inni rwą się tak z pomoc do nas? Mnie poza rodziną nikt nie napomagal za wiele. Dlaczego mam martwić się o kogoś, a nie o swoich. Bo tak wypada? Mam gdzieś, co wypada. Historia jest ważna, ale tej już nie zmienimy, Ostatecznie liczy się tu i teraz. Podaj mi jasne powody, a przyznam Ci całkowitą rację. Nie mam z tym najmniejszego problemu. Staram się swoje opinie wystawiać na postawie faktów i przemyśleń. Nie zastanowiło Cię do tej pory z czego Ci protestujący ludzie się utrzymują? Skąd mają żywność, opiekę medyczną, zaopatrzenie, sprzęt itd? Przecież nie pracują tylko siedzą na Majdanie. Z nieba im spada? Żyją wolnością i marzeniem swobody? Kto ma w tym wszystkim tak na prawdę interes? Po co to się w ogóle dzieje? Hasłami typu wolność i wyzwolenie bardzo ładnie się przykrywa różne inne rzeczy. Nie kwestionuję tego, że ludzie odnoszą tam obrażenia, rany i w ogóle jest sajgon na całego. Nie wolno zapomnieć, że robią to na własne życzenie. Nikt ich nie zmuszał. Nikt im nie kazał. Niech Ukraina sama się z tym upora. Bez wtrącania się pożal się Boże zbawicieli z naszego rządu, którzy ochoczo ruszyli na ratunek, choć nie radzą sobie ze swoimi podstawowymi obowiązkami w domu. A kiedy już sobie Ukraińcy wszystko między sobą powyjaśniają, staną na nogi i poproszą o pomoc, nie widzę żadnego przeciwwskazania do udzielenia jakiegoś wsparcia. Ale nie za zasadzie zastaw się a postaw się tylko z użyciem zdrowego rozsądku. Jeśli nie nauczymy się być samolubni i myśleć przede wszystkim o swoim zabezpieczeniu, to wszyscy będą nas cały czas ładować w dobrze wiesz co. Popatrz na inne państwa ościenne? Czy ktoś się tak rwie z pomaganiem? Stoją spokojnie i czekają. My też powinniśmy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 7 razy. Ostatnia modyfikacja: 20 lutego 2014 o 2:14

C czarny147
0 / 0

Troche odejde od tenatu.. Albo mi sie wydaje, albo jakims dziwnym trafem granice Polski i Ukrainy ukladaja sie tak jak by Ukraina calowala Polske w żope :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Neversiliondeymien
0 / 2

Jako podatnik nie wyrażam zgody na leczenie obcokrajowców.
Nasza służba zdrowia jest zadłużona, w budżecie dziura a nasi genialni politycy jak zwykle mnie zaskakują.
Wczoraj dobry tekst przeczytałem - że nasi politycy myślą o sprowadzeniu do nas ukraińców czy muzułmanów bo mamy niż demograficzny - ale czy te pacany zdają sobie sprawę że mamy bezrobocie? Że teraz ciężko znaleźć pracę? Gdyby kur... do jasnej ch.. podnieśli gospodarkę to i by młodzi polacy się rozmnażali a nie spier.... za granice ! Ciężko wyżyć mając 1000zł w ręku i opłaty które są równowartością tej sumy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Voli500
+1 / 1

Pomoc humanitarna dla ludności i ewentualna medyczna dla rannych jest naszym obowiązkiem i nie należy rozróżniać czy "łatamy" postrzelonego milicjanta czy demonstranta - ot pomagamy po ludzku Ukraińcom i tyle.
Tak się po prostu godzi pisząc niedzisiejszym językiem.
Ważne jest co innego - polityczne zaangażowanie państwa polskiego w tą zadymę i ew. konsekwencje.
Co mamy na Ukrainie teraz i w co może się to rozwinąć? Aktualne władze Ukrainy wygrały (uznane na świecie) wybory, ma więc legalny mandat do rządzenia i zaprowadzania porządku. Faktem jest, że sobie nie do końca radzą i to, że Ukraina korupcją stoi. Jeśli aktualna władza się obroni to status Ukrainy pozostanie bez zmian tak jak dotychczas - i to jest chyba najlepsza opcja, W.J. jest za słaby by wepchnąć Ukrainę do WNP a i będzie musiał iść na kompromisy z własną opozycją. Z drugiej strony mamy rewolucjonistów - pytanie Kto to jest? Ja myślę, że 4 grupy: a) prounijni b) narodowcy/banderowcy co chcą do władzy c) karierowicze, co się chcą po prostu nachapać na zmianie władzy d) szara masa co chce by nie było korupcji i żyło się lepiej. Ci ostatni nie dostaną nic. Karierowicze dopchają się do władzy obojętne jaki sztandar będą mieli w łapach. Zostają dwie opcje proeuropejska i narodowa. Jak na ironię uważam, że dla nas lepsza opcja to postbanderowcy - dlaczego? Bo będą chcieli niezależności "od wszystkich". Rosjan zjadą za sojuza, nas za polskich panów, zadrą nos, pomachają szabelka a Ukraina będzie nadal buforem wschód/zachód do czasu powstania nowych rozwiązań. Zwycięstwo „unijnych” to tryumf polityczny europy tyle, że... Polsce to się nie opłaca. Póki co dostajemy z unii więcej niż wkładamy i to my jesteśmy tymi smotruchami od taniej roboty. Ukraina jest biedniejsza. Po wejściu do unii kasa wspólnotowa pójdzie tam, przestaniemy być beneficjentem a zaczniemy dokładać do interesu. Komu się więc opłaca? Gospodarczym kolosom starej unii. Mamy w Polsce sporo fabryk "z importu", tylko po co płacić Polaczkowi 1.242,2 zł (czy fachowcowi ~1800) netto skoro można przenieść fabrykę na Ukrainę i tam płacić 1/3 tego? Można na Ukrainie sprzedawać swoje produkty? Można. Można przejmować tamtejszy przemysł i system finansowy? Można tylko trzeba mieć siłę i kasę której my nie mamy - ma ją "stara Europa". Z kolei polscy obywatele muszą liczyć się z tym, że pensje spadną bo najedzie się do nas Ukraińców tak jak Polaków do UK. Bo o ile jestem pewien, że "stara unia" będzie chronić swoje rynki pracy, to nasi aż przebierają nogami by tego nie robić -bo i po co? Ci "z prawej" marzą o wielkiej RP, o utarciu nosa ruskim, o polskim Lwowie itp. więc będą się integrować na potęgę, ci "z lewej" starają się być bardziej unijni niż sama unia więc będą realizować interesy starej europy, populiści od gumowych imitacji też są mocno liberalni więc równość etc. A partia rządząca... no partia rządząca jest reprezentantem interesów dużego biznesu a duży biznes potrzebuje niewolników jebi*cych za miseczkę ryżu, import siły roboczej im się opłaca.
Myślę, że najbardziej racjonalnym działaniem Polski (z pkt. Widzenia „zwykłych ludzi”) było by stanowisko : ludności pomożemy a sprawy rozstrzygnięć politycznych są wewnętrznymi sprawami Ukrainy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~MaH84
-1 / 1

Tam jest bardzo ciezka sytuacja, to dobrze ze zaporoponowalismy pomoc Ukrainie. Nasza wspolna historia nie jest moze zbyt latwa, ale to nasi sasiedzi, ktory sa w potrzebie. My rowniez w takiej sytuacji nie chcielibysmy zeby nas zostawic samych sobie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~twuj_nik
0 / 2

sami sobie nie potrafimy pomóc, nasz kraj jest w zapaści finansowej, ludzie pracy nie mają... do specjalisty trzeba latami czekać... eh szkoda gadać

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N net244
+1 / 1

a potrzebowałeś ty synku kiedyś do szpitala, bo ja tak. Czekałem na zabieg pół dnia, naprawili, zaopiekowali, po niespełna tygodniu byłem zdrowy, za darmo, w domu. Może się nie wypowiadaj, jeżeli twoim jedynym doświadczeniem jest oglądanie marginalnych bzdur w "trudne sprawy"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~falkentoboss
-1 / 1

ciekawe do jakich szpitali zostanę przyjęci Polacy poszkodowani w zamieszkach spowodowanych brakiem dostępu do świadczeń medycznych za które płacą, a które w pierwszej kolejności udzielane są obcokrajowcom...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~CZAS_na_rewolucję
0 / 0

jeb*ć tych jeb*nych ukrainitów ! po co się ta jeb*na Polska wpierd*la tam gdzie jej nie trzeba.. Swoich obywateli nie ma za co leczyć a co mówić tych jeb*nych pasożytów jeb*nych Lwów niech oddadzą !!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~xx
-1 / 1

do autora...
W kolejkach sie czeka do specjalistów często prywatnie choć nie zawsze.
Jak pójdziesz na izbe przyjęć z rozj.eb.anym ryjem to raczej nie będziesz czekał w kolejce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Nadchodzi_nowa_Era
-1 / 1

Niech nam Lwów oddadzą !!!!!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ty
0 / 0

Brak slow

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~vPolakVv
-1 / 1

Skoro Ukraina rozpadnie się na 2 czesci przez to ze Rosja chcę żeby Ukraina dołączyła do Rosji to Polska powinna to wykoszysąć i dobrze zagrać żeby odzyskać wschodnie kresy i lwów .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Kolq1234
0 / 0

Bardzo niskie i słabe. Co ma pomoc kilkudziesięciu zapewne osobom z ranami postrzałowymi do problemów jakie ma polska służba zdrowia. Jak jeden z drugim z was zwali się po pijaku z murku na beton - na ostrym dyżurze mu pomogą. Czym innym jest problem z diagnostyką i leczeniem a czym innym doraźna pomoc. Dobry, potrzebny gest. Ale jak widać - nie każdy umie go docenić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T trentilvbidt
0 / 0

Jak ja lubię takich tłuków i ich "to nie nasza sprawa". Albo "niech leczą nas a nie innych". Książątka internetowe g... robiące ze swoim marnym internetowym życiem i narodowi krzykacze sprzed ekranów komputerowych. Skoro wasze życie jest jałowe i pozbawione idei, to milczcie dzieci i przeżuwajcie swoją "bylejakość" sami, A nie dzielcie się waszym egoizmem z innymi. Skoro nie posiadacie empatii nużając się w swoim "tumiwisizmie" i postawie wymagań to milczcie. Bo wymagać od własnego państwa to chce każdy. Tylko jakoś barykad nie budujecie a jedynie piszecie bzdury w internecie żaląc się na swój kraj. Ale skoro ktoś ma siłę większą niż wy, i walczy o własny kraj ryzykując nawet życiem to milczcie "fylozofy" i miejcie MINIMUM godności i samokrytyki. "Ścierwa" jak mawiał Marszałek:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Dt124
0 / 0

ale wy kur** marudzicie....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem