i to jest przykład dlaczego nie wolno pytać się internautów o nic, ale jeśli już udowodniono że 2+2=5, więc teraz każdy w takiego matematyka się bawi.
matematykiem nie jestem ale logiczna jest odp B ;)
no wlasnie odpowiedz B jest dobra. NA drugiej wadze masz pojemnik o masie 0,2kg i make,ktore razem maja mase 1,4kg. Odejmujac od masy calosci(1,4) mase samego pojemnika(0,2) mamy mase maki,czyli 1,4-0,2=1,2 . I teraz mozemy sobie podzielic to(mase maki) na pol, wychodzi nam 0,6kg to masa maki na ostatniej wadze, dodajemy do tego 0,2kg (to masa opakowania), wiec na ostatniej wadze podana jest masa 0,2kg+0,6kg czyli 0,8kg. Czyli odpowiedz B.
A mi sie wydaje ze komentarze pod zadaniem 11 to czysty trolling. Nie wierze zeby tak duza grupa ludzi popelnila tak banalny blad... i to jeden za drugim :D
Właśnie mój dziewięciolatek to rozwiązał (samodzielnie). Cały ten sprawdzian szóstoklasisty, to śmiech. Kangur dla II klasy SP jest o wiele trudniejszy.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
3 kwietnia 2014 o 20:26
TESTY- to jest właśnie porażka, jeśli chodzi o sposób sprawdzania wiedzy i umiejętności, bo przy częściowo bezsensownych zapisach, jakimś cudem wynik wychodzi prawidłowy. Testy nie pokażą tych błędów, które popełnił kolega gg.
derpmegusta "haha no właśnie nie lewituje", wiec dlatego pół kilo mąki z pudełkiem to 0,8 a nie 0,6. Uwielbiam jak w Internetach ktoś wyśmiewający sam się myli :)
taksobiezglądnęłam wszystko fajnie, ale też nie najlepiej napisałaś pół kilko mąki to nie 0,6kg tylko po prostu pół kilo mąki :d Ale domyślam się o co Ci chodziło jednak też wyszło śmiesznie jak na poprawiającego :)
Do RED_Corner:
1,4+0,2=1,6-0,8=0,8
To można by też uznać... Do 1,4 dodajesz wagę pudełka, więc masz:
2 połówki mąki i 2 opakowania, więc jak podzielisz na dwa wychodzi
poprawna odpowiedź: połowa mąki i 1 opakowanie.
To jest też całkiem logiczne, choć pewnie wymaga trochę uzasadnienia...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
4 kwietnia 2014 o 14:28
paczka żelków racja przyznaje się do gafy bez bicia :D chodziło mi o połowę z ilości przedstawionej w zadaniu :) a z rozmachu sama stałam się nierozważnym Internetowym poprawiaczem :)
Do mapiech: " 1,4+0,2=1,6-0,8=0,8 To można by też uznać...". Nie, nie można tego uznać, bo to jest bzdura. Z tego wynika, że 1,4+0,2=0,8,??? To, co napisałeś później jest jak najbardziej poprawne i nie wymaga żadnego uzasadnienia. To po prostu jeden ze sposobów rozwiązania tego zadania. Pozdrawiam.
@Xar: tyle że waga nie mierzy masy, a ciężar właśnie. Podaje go w jednostkach masy, bo takie przeskalowanie jest możliwe, jako że wahania pola grawitacyjnego ziemi są pomijalne.
No wiadomo, Jorn. Tylko,ze glupio by brzmialo np. mam 2km wolnego czasu, nie? Tak samo tutaj - waga pokazuje(a ze mierzy co innego i wykorzystuje sie wyznaczenie jednej wielkosci z innegj to co innego) mase, a nie sile ciezkosci.
Waga jest w pełni funkcjonalna, czyli po prostu waży. Przyjmuje się, że jest to najprostsza waga jaka może być. Dlatego waży ona ona wszystko na raz. Więc, na każdym obrazku jest waga pojemnika + mąka.
Nie wiem po co dorabiasz jakieś teorie i filozofujesz.
W tekście jak byk masz, że pojemnik jest istotny - po to podali jego wagę - i że trzeba z tego skorzystać. Zadanie tak naprawdę na myślenie.
pomijając to, że młodzi za szybko myślą i dochodzą do błędnych wniosków, trzeba podkreślić, że gdyby mięli wykorzystać ten przykład w praktyce, napotkaliby na nowy termin/funkcję ułatwiającą obliczanie : tarowanie.
Jak w szkole można się dowiedzieć najlepszym ustrojem jest demokracja. Niech większość zdecyduje jaka ma być odpowiedź. Większość nigdy się nie myli. Przecież od 25 lat wybierają światłych ludzi do parlamentu.Wszystko przez to, że takie głąby mają prawo głosu!
Mnie zastanawia jedno... Po co odejmujecie wagę pojemnika i w ogóle zawracacie sobie głowę pustym pojemnikiem? Jeżeli pojemnik wypełniony po brzegi z mąką waży 1,4kg to szukany X będzie miał 0,7kg. Dlaczego? Bo to ciągle jest TEN SAM pojemnik, tylko ILOŚĆ MĄKI się zmieniła!
Gdyby w zadaniu było napisane aby obliczyć ile waży połowa mąki BEZ pojemnika wówczas byłoby trzeba odjąć wagę pustego pojemnika od wagi pojemnika wypełnionego po brzegi mąką i podzielić przez 2...
Czytajcie ze zrozumieniem, a jak kto nie wierzy to niech sprawdzi w domu na wadze kuchennej. Pusty pojemnik w tym przypadku to jest podpucha i jak widać większość się złapała i zaczęła wymyślać obliczenia. Niestety media działają tak samo :P
Ok czyli jak Fiat 126p z pasażerem i kierowcą waży powiedzmy 700kg, a obie osoby po 100kg, to jak jedna z osób wysiądzie to maluch z samym kierowcą waży już tylko 350kg, bo to ten sam maluch?
Tak by wynikało z analogii do tego co piszesz... zastanawiasz mnie :P Sprawdziłbym empirycznie, ale nie mam malucha:/
No wlasnie sam sie dales zlapac, gdyz podzieliles wskazanie wagi wskazujace mase maki i pojemnika na pol.Ale masa pojemnika sie nie zmienia, odsypujesz tylko make, wiec wskazanie na ostatniej wadze to masa pojemnika+masa polowy maki.A wg Ciebie w magiczny sposob pojemnik stracil polowe swojej masy. To tak,jakbys powiedzial, ze stol(o masie 5kg) z pizza ma mase 6kg, wiec stol z polowa pizzy ma mase 3kg. Glupie,co?
ja tam nie wiem. nie musiałem robić kompletnie nic z matematyki przez pierwsze 9 lat edukacji, na teście po 6 klasie miałem błąd w części polonistycznej, na gimbazjalnym miałem 100% z matematyki. I nie jestem z tego jakoś zajebisty czy coś. To raczej nie jest kwestia grania. Raczej odrobiny wyobraźni i logiki :) Dziwię się tylko, że część osób ma problemy z logicznym myśleniem. To trochę boli ;)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
4 kwietnia 2014 o 17:51
0,7 przeciez na drugiej wadze tez jest pojemnik pelny maki a na trzeciej wadze jest pojemnik do polowy czyli 0,7 przeciez pojemnik na drugiej wadze tez jest wazony haha to na trzeciej tez tylko maki jest mniej takze 0,7 pewniak
Deklu, pomyśl czy jeśli 0,2 kg to waga pojemnika TO MĄKA DO PEŁNA W POJEMNIKU TO 1,2 kg (bez liczenia pojemnika). Na Twoje debilne tłumaczenie 1,4 kg (czyli masa mąki z pojemnikiem) to zabierzemy połowę to wyje 0,7 kg - TO JEST NIE POPRAWNE bo wtedy wychodzi nam połowa pojemnika z mąką (do tej połowy). Osoby, którym tak wyszło to banda debili, a cała reszta (odpowiedzi A i D) to jeszcze większe debile od poprzednich.
Z kim ja żyje w kraju? Rzecz jasna jest to odpowiedź B czyli 0,8 kg. Ponieważ 0,2 kg to masa pojemnika, a 1,4 kg to masa pojemnika z mąką czyli 1,4 kg - 0,2 kg = 1,2 kg - czyli masa mąki. 0,6 kg (czyli połowa masy mąki w pojemniku bez wagi pojemnika) + 0,2 kg (masa pojemnika) = 0,8 kg. To jest prawidłowe rozwiązanie.
Z ciekawości gdy przeglądałem te zadania, byłem przekonany że to zadanie, a szczególnie jego prawidłowa odpowiedź wzbudzi wielkie emocje :D I jeszcze mogę zrozumieć szóstoklasistów, którzy zaznaczyli błędną odpowiedź, w końcu stres, mózg jeszcze nie przystosowany do wszelkich pułapek matematycznych, które przemieniały PD w liceum w koszmar. Ale ludzi starszych którzy zaznaczają inną odpowiedź niż 0.8?
0,2 kg - masa SAMEGO pojemnika
1,4 kg - masa POJEMNIKA i MĄKI
? - masa POJEMNIKA i połowy mąki.
1,4 kg - 0,2 kg = 1,2 kg --> mąka+pojemnik odjąć pojemnik = mąka
1,2 kg : 2 = 0,6 kg --> masa mąki na 3 obrazku BEZ POJEMNIKA
0,6 kg + 0,2 kg = 0,8 kg --> masa mąki na 3 obrazku BEZ POJEMNIKA + masa POJEMNIKA = masa MĄKI I POJEMNIKA RAZEM. Czyli odp. B - 0,8 kg.
Nigdzie nie ma informacji o tarowaniu. Za każdym razem ważymy pojemnik wraz z zawartością. Niestety, dla wielu osób jest to bardzo trudne do ogarnięcia.
ogolnie tresc tych zadan matematycznych mija sie z zyciem bo nikt nie kupuje 15 arbuzow.. ani nikt nie wazy maki z waga pojemnika tylko po postawieniu pojemnika na wage, zeruje sie ja i wtedy sie dosypuje cos do pojemnika
Najstraszniejsze jest to, że jakoś od paru lat takie różne banalne zadania matematyczne wzbudzają taką żywą dyskusję w internecie. To jedynie świadczy o poziomie podstaw edukacji w Polsce, który leci na łeb i szyję, a nikt się chyba nie stara tego powstrzymać. Ja wiem, że rządzącym na rękę tępe społeczeństwo, ale dajcie spokój, aż tak? Chciałbym się tu rozpisać, ale kto by to czytał...
ja to umiałem i matematykę w miarę umiem, ale nie uważam żeby była potrzebne w życiu(może oprócz dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia). co prawda komentujący zadanie wyszli na kretynów, ale myślę, że ubolewanie nad przyszłością tego narodu jest tu przesadzone(jeżeli chodzi o tę dziedzinę)
ja pi.rdole nad czym tu myslec? skoro pojemnik pelen maki wazy 1.4 to polowa wazy 0.7 nad czym tu myslec?przeciez pojemniki waza tyle samo to co wy dodajecie i odejmujecie?nie dziwie ze nie ma pracy w tym kraju bo do liczenia sie nawet nie nadajecie
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
5 kwietnia 2014 o 0:56
No wlasnie Ty sie nie nadajesz, bo jak dzielisz 1,4kg to dzielisz na pol mase maki i mase opakowania. Innymi slowy 0,7 to masa polowy maki i polowy opakowania.Czaisz?
Deklu, pomyśl czy jeśli 0,2 kg to waga pojemnika TO MĄKA DO PEŁNA W POJEMNIKU TO 1,2 kg (bez liczenia pojemnika). Na Twoje debilne tłumaczenie 1,4 kg (czyli masa mąki z pojemnikiem) to zabierzemy połowę to wyje 0,7 kg - TO JEST NIE POPRAWNE bo wtedy wychodzi nam połowa pojemnika z mąką (do tej połowy). Osoby, którym tak wyszło to banda debili, a cała reszta (odpowiedzi A i D) to jeszcze większe debile od poprzednich.
Próbną maturę z fizyki lub matmy sobie przejrzyj, a najlepiej rozszerzoną. Jak zobaczysz co muszę w tym roku zdać przestaniesz wątpić przynajmniej w studentów na średnio obleganych kierunkach
a co ty mi tu pierd.lisz polowa maki to 0.7 i tyle a pojemniki wszystkie maja taka sama mase jak mozna dzielic mase opakowania?co potniesza opakowanie na pol?omg
Podaje rozwiazanie: W zadaniu jest pytanie o wskazanie wagi a nie wage maki czy pojemnika. Na 2 obazku jest podana waga maki juz raem z pojemnikiem, wiec jaki sens dodawac, dzielic wage pojemnika, maki itp? Poprostu odejmujemy polowe wartosci wskazania na obrazku 2. Odpowiedz C jest prawidlowa :-)
Ja to obliczylem tak
pusty pojemnik razem 0.2 kg
pojemik z maka 1.4kg i tak na 3 rysunku jest pol postego pojemnika i pol pojemnika mąki więc
1,4kg :2 =0.7
0.2:2 =0.1
i odp B
Poprawna odpowiedź to: 0,2kg, niestety odpowiedź ta nie została uwzględniona przez "mądrych" twórców zadania. Pytanie postawione jest jasno: "ile waży pojemnik, z którego odsypano mąkę", a nie ile waży pojemnik wypełniony mąką do połowy. Żal.
Jeżeli jesteście tacy mądrzy to zauważcie, że na obrazku nr. 2 jest waga mąki wliczona już z wagą pojemnika
Więc...
1,4/2=0,7
Do tego 0,7 także nie trzeba już dodawać wagi pojemnika.
i to jest przykład dlaczego nie wolno pytać się internautów o nic, ale jeśli już udowodniono że 2+2=5, więc teraz każdy w takiego matematyka się bawi.
matematykiem nie jestem ale logiczna jest odp B ;)
no wlasnie odpowiedz B jest dobra. NA drugiej wadze masz pojemnik o masie 0,2kg i make,ktore razem maja mase 1,4kg. Odejmujac od masy calosci(1,4) mase samego pojemnika(0,2) mamy mase maki,czyli 1,4-0,2=1,2 . I teraz mozemy sobie podzielic to(mase maki) na pol, wychodzi nam 0,6kg to masa maki na ostatniej wadze, dodajemy do tego 0,2kg (to masa opakowania), wiec na ostatniej wadze podana jest masa 0,2kg+0,6kg czyli 0,8kg. Czyli odpowiedz B.
Masa pojemnika + połowa masy mąki.
Masa mąki bez pojemnika 1,4 - 0,2
0,2 (pojemnik) + 0,6 (masa połowy mąki) = 0,8
To jest przykład, że nie wszyscy powinni mieć prawo głosu w wyborach.
Wy sobie jaja robicie?na drugiej wadze jest pojemnik z maka czyli waga pojemnika juz jest zwazona!! jesli wysypiesz polowe maki bedzie to 0.7 i tyle
@az - źle kombinujesz, bo masz połowę mąki i cały pojemnik, a nie połowę pojemnika i połową mąki.
A mi sie wydaje ze komentarze pod zadaniem 11 to czysty trolling. Nie wierze zeby tak duza grupa ludzi popelnila tak banalny blad... i to jeden za drugim :D
Właśnie mój dziewięciolatek to rozwiązał (samodzielnie). Cały ten sprawdzian szóstoklasisty, to śmiech. Kangur dla II klasy SP jest o wiele trudniejszy.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 kwietnia 2014 o 20:26
Jeżeli to na serio spwrawdzian szóstoklasisty (nie wiem bo nie pisałem) to rzeczywiście trudniejszy jest kangur.
Niestety tak. To sprawdzian kl. 6.
Potwierdzam, pisałem ostatnio. Śmiech na sali, od 4 klasy nam wmawiają "jakie to ważne" a jak dochodzi co do czego, to dostajemy zadania dla 2 klasy.
1,4+0,2=1,6-0,8=0,8
haha to jest całe z pudełkiem te 1,4 bo chyba nie lewituje same, wynik to 6
TESTY- to jest właśnie porażka, jeśli chodzi o sposób sprawdzania wiedzy i umiejętności, bo przy częściowo bezsensownych zapisach, jakimś cudem wynik wychodzi prawidłowy. Testy nie pokażą tych błędów, które popełnił kolega gg.
Połowa mąki to 0,6 ,ale połowa mąki z pojemnikiem to 0.8. Przeczytajcie treść zadania odp to 1/2 maki + pojemnik.
derpmegusta "haha no właśnie nie lewituje", wiec dlatego pół kilo mąki z pudełkiem to 0,8 a nie 0,6. Uwielbiam jak w Internetach ktoś wyśmiewający sam się myli :)
taksobiezglądnęłam wszystko fajnie, ale też nie najlepiej napisałaś pół kilko mąki to nie 0,6kg tylko po prostu pół kilo mąki :d Ale domyślam się o co Ci chodziło jednak też wyszło śmiesznie jak na poprawiającego :)
Oczywiście najlepsza odpowiedź to:
1,4 - 0,2=1,2
1,2 / 2 = 0,6
0,6 + 0,2 = 0,8
Do RED_Corner:
1,4+0,2=1,6-0,8=0,8
To można by też uznać... Do 1,4 dodajesz wagę pudełka, więc masz:
2 połówki mąki i 2 opakowania, więc jak podzielisz na dwa wychodzi
poprawna odpowiedź: połowa mąki i 1 opakowanie.
To jest też całkiem logiczne, choć pewnie wymaga trochę uzasadnienia...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 kwietnia 2014 o 14:28
paczka żelków racja przyznaje się do gafy bez bicia :D chodziło mi o połowę z ilości przedstawionej w zadaniu :) a z rozmachu sama stałam się nierozważnym Internetowym poprawiaczem :)
Do mapiech: " 1,4+0,2=1,6-0,8=0,8 To można by też uznać...". Nie, nie można tego uznać, bo to jest bzdura. Z tego wynika, że 1,4+0,2=0,8,??? To, co napisałeś później jest jak najbardziej poprawne i nie wymaga żadnego uzasadnienia. To po prostu jeden ze sposobów rozwiązania tego zadania. Pozdrawiam.
obliczenia złe ale na szczęście nie trzeba było obliczyć w tym zadaniu
Do RED_Corner, ok masz rację, choć myślę, że to był skrót myślowy. Powinno być: 1,4 + 0,2 = 1,6; 1,6/2 = 0,8
chyba raczej 1,4-0,2=1,2-->waga samej mąki
1,2/2=0,6-->waga połowy mąki
0,6+0,2=0,8--->waga mąki i pojemnika :s
Takie to trudne xD?
Wszystko spoko, tylko to nie waga, a masa;)
Zgadzam się z tą odpowiedzią. Czy to takie trudne? Nie rozumie co nie tak widzicie w tym zadaniu.
Ale w zadaniu jest napisane, że chodzi o wskazania wagi. Czyli dobrze jest sformułowane zadanie. :)
zgadzam się z tobą, widać brutto i netto dla niektórych to za ciężkie
Jednostka ciezaru(sily) jest N a masy kg. Skoro wyniki sa w kg, to logiczne jest, ze podana jest masa.
Brawo , rozwiązałeś zadanie na poziomie 6 klasy.
@Xar W podstawówce nie uczą odróżniania masy od wagi. O tym człowiek się uczy na fizyce w I gim :) (z własnego doświadczenia ;)))
Ma być 0,7 :D Jest pojemnik z połową mąki a nie sama mąka :D
@Xar: tyle że waga nie mierzy masy, a ciężar właśnie. Podaje go w jednostkach masy, bo takie przeskalowanie jest możliwe, jako że wahania pola grawitacyjnego ziemi są pomijalne.
nie_nie... a masa pojemnika tez w magiczny sposob sie zmniejszyla o polowe,co?
jest jeszcze szansa w polaków :D
No wiadomo, Jorn. Tylko,ze glupio by brzmialo np. mam 2km wolnego czasu, nie? Tak samo tutaj - waga pokazuje(a ze mierzy co innego i wykorzystuje sie wyznaczenie jednej wielkosci z innegj to co innego) mase, a nie sile ciezkosci.
czy to jakas nowa moda teraz? pokazanie, ze jest się kretynem ktory powinien zostac ubezwlasnowolniony
Pojemnik waży 0,2 kg. Mąki dosypano 1,2 kg czyli wychodzi 1,4 kg minus pojemnik 0,2 to mąka waży w pojemniku 1,2 kg a połowa z tego to 0,6 kg :]
0,6kg wazy polowa maki dolicz do tego pojemnik :)
Dokładnie, tylko to jest nielogiczne. Potrzebujemy zważyć klientowi mąkę nie tarując pojemnika ? Te zadania powinny być przydatne w praktyce.
@Piotr656565: W żadnym wypadku. Przydatne w praktyce zadania masz na przedmiotach zawodowych. Ten ma uczyć logicznego myślenia :)
@Piotr656565 A co jak waga nie ma funkcji tarowania?
na zdjęciu widać, że waga jest w pełni funkcjonalna.
Waga jest w pełni funkcjonalna, czyli po prostu waży. Przyjmuje się, że jest to najprostsza waga jaka może być. Dlatego waży ona ona wszystko na raz. Więc, na każdym obrazku jest waga pojemnika + mąka.
Nie wiem po co dorabiasz jakieś teorie i filozofujesz.
W tekście jak byk masz, że pojemnik jest istotny - po to podali jego wagę - i że trzeba z tego skorzystać. Zadanie tak naprawdę na myślenie.
Najgorsze, że tacy inteligenci mają prawo głosu.
1,4-0,2= 1,2 (masa mąki bez pojemnika) 1,2/2=0,6(czyli połowa samej masy mąki) 0,6+0,2=0,8 (polowa maki plus masa pojemnika)
pomijając to, że młodzi za szybko myślą i dochodzą do błędnych wniosków, trzeba podkreślić, że gdyby mięli wykorzystać ten przykład w praktyce, napotkaliby na nowy termin/funkcję ułatwiającą obliczanie : tarowanie.
no i tutaj tez każdy podał inną odpowiedź :-) wiec jaki jest prawidłowy wynik?
Prawidłowa odpowiedź na ZADANE PYTANIE to: B. 0,8 kg
o dzięki, już sama się zgubiłam z tym zadaniem bo pytanie jest trochę źle sformułowane :-)
nie jest źle sformułowane tylko trzeba myśleć
Jak w szkole można się dowiedzieć najlepszym ustrojem jest demokracja. Niech większość zdecyduje jaka ma być odpowiedź. Większość nigdy się nie myli. Przecież od 25 lat wybierają światłych ludzi do parlamentu.Wszystko przez to, że takie głąby mają prawo głosu!
Ja bardzo przepraszam, ale jakiego typu to mąka?
a co za roznica skoro 1kg maki zytniej wazy tyle samo co 1kg maki pszennej?
Pewnie cos z dyrektywami UE;)
wtf to przeciez 0.8kg -.- czy to az tacy kretyni i niedouczeni? ;/
Przewaznie jest wlasnie tak,ze ten, ktorego merytoryczna wartosc wypowiedzi jest najmniejsza najglosniej krzyczy
Mnie zastanawia jedno... Po co odejmujecie wagę pojemnika i w ogóle zawracacie sobie głowę pustym pojemnikiem? Jeżeli pojemnik wypełniony po brzegi z mąką waży 1,4kg to szukany X będzie miał 0,7kg. Dlaczego? Bo to ciągle jest TEN SAM pojemnik, tylko ILOŚĆ MĄKI się zmieniła!
Gdyby w zadaniu było napisane aby obliczyć ile waży połowa mąki BEZ pojemnika wówczas byłoby trzeba odjąć wagę pustego pojemnika od wagi pojemnika wypełnionego po brzegi mąką i podzielić przez 2...
Czytajcie ze zrozumieniem, a jak kto nie wierzy to niech sprawdzi w domu na wadze kuchennej. Pusty pojemnik w tym przypadku to jest podpucha i jak widać większość się złapała i zaczęła wymyślać obliczenia. Niestety media działają tak samo :P
Ok czyli jak Fiat 126p z pasażerem i kierowcą waży powiedzmy 700kg, a obie osoby po 100kg, to jak jedna z osób wysiądzie to maluch z samym kierowcą waży już tylko 350kg, bo to ten sam maluch?
Tak by wynikało z analogii do tego co piszesz... zastanawiasz mnie :P Sprawdziłbym empirycznie, ale nie mam malucha:/
jesli jestes za glupi na to zadanie to sie nie wypowiadaj bo sie osmieszasz
No wlasnie sam sie dales zlapac, gdyz podzieliles wskazanie wagi wskazujace mase maki i pojemnika na pol.Ale masa pojemnika sie nie zmienia, odsypujesz tylko make, wiec wskazanie na ostatniej wadze to masa pojemnika+masa polowy maki.A wg Ciebie w magiczny sposob pojemnik stracil polowe swojej masy. To tak,jakbys powiedzial, ze stol(o masie 5kg) z pizza ma mase 6kg, wiec stol z polowa pizzy ma mase 3kg. Glupie,co?
Nie jest to trudne, ale zazwyczaj tak jest, że im więcej informacji w głowie tym trudniej niektórym rozwiązywać proste zadania :)
heheheh to było proste na tym tescie :P
Biedna ta młodzież tak zajęta grami, że nie potrafi sobie dać rady z takimi zadaniami.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 kwietnia 2014 o 11:09
ja tam nie wiem. nie musiałem robić kompletnie nic z matematyki przez pierwsze 9 lat edukacji, na teście po 6 klasie miałem błąd w części polonistycznej, na gimbazjalnym miałem 100% z matematyki. I nie jestem z tego jakoś zajebisty czy coś. To raczej nie jest kwestia grania. Raczej odrobiny wyobraźni i logiki :) Dziwię się tylko, że część osób ma problemy z logicznym myśleniem. To trochę boli ;)
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 4 kwietnia 2014 o 17:51
maturę ? niestety poszedłem do takiego liceum ze muszę się uczyć matmy, po za tym sądzę, że olimpiada będzie niezłym wyzwaniem :)
Jakby zamiast mąki w zadaniu napisali o kokainie, to od razu by to dobrze policzyli. 100g czy 200g koki to zbyt duża kasa żeby się pomylić.
W zadaniu nie jest napisane ile wynosi masa samej mąki tylko z opakowaniem więc chcąc nie chcą wychodzi 0,8
0,7 przeciez na drugiej wadze tez jest pojemnik pelny maki a na trzeciej wadze jest pojemnik do polowy czyli 0,7 przeciez pojemnik na drugiej wadze tez jest wazony haha to na trzeciej tez tylko maki jest mniej takze 0,7 pewniak
Nie grzeszysz inteligencją. Pewniak.
Deklu, pomyśl czy jeśli 0,2 kg to waga pojemnika TO MĄKA DO PEŁNA W POJEMNIKU TO 1,2 kg (bez liczenia pojemnika). Na Twoje debilne tłumaczenie 1,4 kg (czyli masa mąki z pojemnikiem) to zabierzemy połowę to wyje 0,7 kg - TO JEST NIE POPRAWNE bo wtedy wychodzi nam połowa pojemnika z mąką (do tej połowy). Osoby, którym tak wyszło to banda debili, a cała reszta (odpowiedzi A i D) to jeszcze większe debile od poprzednich.
1,4-0,2=1,2:2=0,6+0,2=0,8 CZYLI B
Ja pier.... łatwizna,Myslenie potrzebne;^^
Nasza 8 latka rozwiązała to zadanie bez najmniejszych problemów :) Niezły poziom !
Z kim ja żyje w kraju? Rzecz jasna jest to odpowiedź B czyli 0,8 kg. Ponieważ 0,2 kg to masa pojemnika, a 1,4 kg to masa pojemnika z mąką czyli 1,4 kg - 0,2 kg = 1,2 kg - czyli masa mąki. 0,6 kg (czyli połowa masy mąki w pojemniku bez wagi pojemnika) + 0,2 kg (masa pojemnika) = 0,8 kg. To jest prawidłowe rozwiązanie.
Z ciekawości gdy przeglądałem te zadania, byłem przekonany że to zadanie, a szczególnie jego prawidłowa odpowiedź wzbudzi wielkie emocje :D I jeszcze mogę zrozumieć szóstoklasistów, którzy zaznaczyli błędną odpowiedź, w końcu stres, mózg jeszcze nie przystosowany do wszelkich pułapek matematycznych, które przemieniały PD w liceum w koszmar. Ale ludzi starszych którzy zaznaczają inną odpowiedź niż 0.8?
I tacy ludzie maja glosowac w wyborach, bo kazdy jest rowny, nie?
A co to był w ogóle za test? Na jaki wiek przewidziany?
nvm.. dla klas 6
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 kwietnia 2014 o 15:09
Spróbuję wytłumaczyć najprościej, jak się da.
0,2 kg - masa SAMEGO pojemnika
1,4 kg - masa POJEMNIKA i MĄKI
? - masa POJEMNIKA i połowy mąki.
1,4 kg - 0,2 kg = 1,2 kg --> mąka+pojemnik odjąć pojemnik = mąka
1,2 kg : 2 = 0,6 kg --> masa mąki na 3 obrazku BEZ POJEMNIKA
0,6 kg + 0,2 kg = 0,8 kg --> masa mąki na 3 obrazku BEZ POJEMNIKA + masa POJEMNIKA = masa MĄKI I POJEMNIKA RAZEM. Czyli odp. B - 0,8 kg.
Nigdzie nie ma informacji o tarowaniu. Za każdym razem ważymy pojemnik wraz z zawartością. Niestety, dla wielu osób jest to bardzo trudne do ogarnięcia.
ogolnie tresc tych zadan matematycznych mija sie z zyciem bo nikt nie kupuje 15 arbuzow.. ani nikt nie wazy maki z waga pojemnika tylko po postawieniu pojemnika na wage, zeruje sie ja i wtedy sie dosypuje cos do pojemnika
B
skoro samo szkło waży to to też należy uwzględnić
i tacy debile mają prawo iść do urn wyborczych i wybierać tych, którzy będą decydować o wszystkich https://www.youtube.com/watch?v=3zGa7vzVcIU
B
Najstraszniejsze jest to, że jakoś od paru lat takie różne banalne zadania matematyczne wzbudzają taką żywą dyskusję w internecie. To jedynie świadczy o poziomie podstaw edukacji w Polsce, który leci na łeb i szyję, a nikt się chyba nie stara tego powstrzymać. Ja wiem, że rządzącym na rękę tępe społeczeństwo, ale dajcie spokój, aż tak? Chciałbym się tu rozpisać, ale kto by to czytał...
ja to umiałem i matematykę w miarę umiem, ale nie uważam żeby była potrzebne w życiu(może oprócz dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia). co prawda komentujący zadanie wyszli na kretynów, ale myślę, że ubolewanie nad przyszłością tego narodu jest tu przesadzone(jeżeli chodzi o tę dziedzinę)
Lubie takie zadania.Macie wiecej?chętnie bym sobie porozwiazywał.Ale takie nie za trudne
błagam ! przecież to jest banalne !
mało ścisłych sporo humanistów, szkoda
ja pi.rdole nad czym tu myslec? skoro pojemnik pelen maki wazy 1.4 to polowa wazy 0.7 nad czym tu myslec?przeciez pojemniki waza tyle samo to co wy dodajecie i odejmujecie?nie dziwie ze nie ma pracy w tym kraju bo do liczenia sie nawet nie nadajecie
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 kwietnia 2014 o 0:56
No wlasnie Ty sie nie nadajesz, bo jak dzielisz 1,4kg to dzielisz na pol mase maki i mase opakowania. Innymi slowy 0,7 to masa polowy maki i polowy opakowania.Czaisz?
Deklu, pomyśl czy jeśli 0,2 kg to waga pojemnika TO MĄKA DO PEŁNA W POJEMNIKU TO 1,2 kg (bez liczenia pojemnika). Na Twoje debilne tłumaczenie 1,4 kg (czyli masa mąki z pojemnikiem) to zabierzemy połowę to wyje 0,7 kg - TO JEST NIE POPRAWNE bo wtedy wychodzi nam połowa pojemnika z mąką (do tej połowy). Osoby, którym tak wyszło to banda debili, a cała reszta (odpowiedzi A i D) to jeszcze większe debile od poprzednich.
Próbną maturę z fizyki lub matmy sobie przejrzyj, a najlepiej rozszerzoną. Jak zobaczysz co muszę w tym roku zdać przestaniesz wątpić przynajmniej w studentów na średnio obleganych kierunkach
Zawsze 0.8 :). Az strach sie bac tych co twierdza inaczej a zwlaszcza 0.7 :)
a co ty mi tu pierd.lisz polowa maki to 0.7 i tyle a pojemniki wszystkie maja taka sama mase jak mozna dzielic mase opakowania?co potniesza opakowanie na pol?omg
TO JEST ZADANIE DLA SZÓSTOKLASISTY LUDZIE !!!
Podaje rozwiazanie: W zadaniu jest pytanie o wskazanie wagi a nie wage maki czy pojemnika. Na 2 obazku jest podana waga maki juz raem z pojemnikiem, wiec jaki sens dodawac, dzielic wage pojemnika, maki itp? Poprostu odejmujemy polowe wartosci wskazania na obrazku 2. Odpowiedz C jest prawidlowa :-)
Ja to obliczylem tak
pusty pojemnik razem 0.2 kg
pojemik z maka 1.4kg i tak na 3 rysunku jest pol postego pojemnika i pol pojemnika mąki więc
1,4kg :2 =0.7
0.2:2 =0.1
i odp B
Poprawna odpowiedź to: 0,2kg, niestety odpowiedź ta nie została uwzględniona przez "mądrych" twórców zadania. Pytanie postawione jest jasno: "ile waży pojemnik, z którego odsypano mąkę", a nie ile waży pojemnik wypełniony mąką do połowy. Żal.
Jeżeli jesteście tacy mądrzy to zauważcie, że na obrazku nr. 2 jest waga mąki wliczona już z wagą pojemnika
Więc...
1,4/2=0,7
Do tego 0,7 także nie trzeba już dodawać wagi pojemnika.