Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
1058 1103
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
B barteqssss
+13 / 23

i to jest przykład dlaczego nie wolno pytać się internautów o nic, ale jeśli już udowodniono że 2+2=5, więc teraz każdy w takiego matematyka się bawi.
matematykiem nie jestem ale logiczna jest odp B ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+16 / 22

no wlasnie odpowiedz B jest dobra. NA drugiej wadze masz pojemnik o masie 0,2kg i make,ktore razem maja mase 1,4kg. Odejmujac od masy calosci(1,4) mase samego pojemnika(0,2) mamy mase maki,czyli 1,4-0,2=1,2 . I teraz mozemy sobie podzielic to(mase maki) na pol, wychodzi nam 0,6kg to masa maki na ostatniej wadze, dodajemy do tego 0,2kg (to masa opakowania), wiec na ostatniej wadze podana jest masa 0,2kg+0,6kg czyli 0,8kg. Czyli odpowiedz B.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~kapiel
+17 / 17

Masa pojemnika + połowa masy mąki.
Masa mąki bez pojemnika 1,4 - 0,2
0,2 (pojemnik) + 0,6 (masa połowy mąki) = 0,8

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Antonio1985
+42 / 56

To jest przykład, że nie wszyscy powinni mieć prawo głosu w wyborach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar As12s
+19 / 21

@az - źle kombinujesz, bo masz połowę mąki i cały pojemnik, a nie połowę pojemnika i połową mąki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C czarny147
-4 / 4

A mi sie wydaje ze komentarze pod zadaniem 11 to czysty trolling. Nie wierze zeby tak duza grupa ludzi popelnila tak banalny blad... i to jeden za drugim :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RED_Corner
+18 / 20

Właśnie mój dziewięciolatek to rozwiązał (samodzielnie). Cały ten sprawdzian szóstoklasisty, to śmiech. Kangur dla II klasy SP jest o wiele trudniejszy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 kwietnia 2014 o 20:26

D derpmegusta
+4 / 10

Jeżeli to na serio spwrawdzian szóstoklasisty (nie wiem bo nie pisałem) to rzeczywiście trudniejszy jest kangur.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kemishi
+4 / 4

Niestety tak. To sprawdzian kl. 6.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~szóstoklasista
0 / 2

Potwierdzam, pisałem ostatnio. Śmiech na sali, od 4 klasy nam wmawiają "jakie to ważne" a jak dochodzi co do czego, to dostajemy zadania dla 2 klasy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RED_Corner
+9 / 11

TESTY- to jest właśnie porażka, jeśli chodzi o sposób sprawdzania wiedzy i umiejętności, bo przy częściowo bezsensownych zapisach, jakimś cudem wynik wychodzi prawidłowy. Testy nie pokażą tych błędów, które popełnił kolega gg.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R ratata23
+8 / 8

Połowa mąki to 0,6 ,ale połowa mąki z pojemnikiem to 0.8. Przeczytajcie treść zadania odp to 1/2 maki + pojemnik.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~taksobiezaglądnęłam
+11 / 11

derpmegusta "haha no właśnie nie lewituje", wiec dlatego pół kilo mąki z pudełkiem to 0,8 a nie 0,6. Uwielbiam jak w Internetach ktoś wyśmiewający sam się myli :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~paczkażelków
+10 / 12

taksobiezglądnęłam wszystko fajnie, ale też nie najlepiej napisałaś pół kilko mąki to nie 0,6kg tylko po prostu pół kilo mąki :d Ale domyślam się o co Ci chodziło jednak też wyszło śmiesznie jak na poprawiającego :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mapiech
+6 / 6

Oczywiście najlepsza odpowiedź to:
1,4 - 0,2=1,2
1,2 / 2 = 0,6
0,6 + 0,2 = 0,8

Do RED_Corner:
1,4+0,2=1,6-0,8=0,8
To można by też uznać... Do 1,4 dodajesz wagę pudełka, więc masz:
2 połówki mąki i 2 opakowania, więc jak podzielisz na dwa wychodzi
poprawna odpowiedź: połowa mąki i 1 opakowanie.
To jest też całkiem logiczne, choć pewnie wymaga trochę uzasadnienia...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 kwietnia 2014 o 14:28

avatar ~taksobiezaglądnęłam
+6 / 6

paczka żelków racja przyznaje się do gafy bez bicia :D chodziło mi o połowę z ilości przedstawionej w zadaniu :) a z rozmachu sama stałam się nierozważnym Internetowym poprawiaczem :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RED_Corner
+1 / 1

Do mapiech: " 1,4+0,2=1,6-0,8=0,8 To można by też uznać...". Nie, nie można tego uznać, bo to jest bzdura. Z tego wynika, że 1,4+0,2=0,8,??? To, co napisałeś później jest jak najbardziej poprawne i nie wymaga żadnego uzasadnienia. To po prostu jeden ze sposobów rozwiązania tego zadania. Pozdrawiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
X xSzatan666
0 / 0

obliczenia złe ale na szczęście nie trzeba było obliczyć w tym zadaniu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mapiech
+1 / 1

Do RED_Corner, ok masz rację, choć myślę, że to był skrót myślowy. Powinno być: 1,4 + 0,2 = 1,6; 1,6/2 = 0,8

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~takie_to_trudne
+87 / 97

chyba raczej 1,4-0,2=1,2-->waga samej mąki
1,2/2=0,6-->waga połowy mąki
0,6+0,2=0,8--->waga mąki i pojemnika :s
Takie to trudne xD?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+2 / 16

Wszystko spoko, tylko to nie waga, a masa;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~nieistotny01
+4 / 6

Zgadzam się z tą odpowiedzią. Czy to takie trudne? Nie rozumie co nie tak widzicie w tym zadaniu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~nieistotny01
+5 / 5

Ale w zadaniu jest napisane, że chodzi o wskazania wagi. Czyli dobrze jest sformułowane zadanie. :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~szczerbathy
+5 / 5

zgadzam się z tobą, widać brutto i netto dla niektórych to za ciężkie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+2 / 4

Jednostka ciezaru(sily) jest N a masy kg. Skoro wyniki sa w kg, to logiczne jest, ze podana jest masa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~xdy
+4 / 4

Brawo , rozwiązałeś zadanie na poziomie 6 klasy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kemishi
+2 / 6

@Xar W podstawówce nie uczą odróżniania masy od wagi. O tym człowiek się uczy na fizyce w I gim :) (z własnego doświadczenia ;)))

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Jorn
+2 / 2

@Xar: tyle że waga nie mierzy masy, a ciężar właśnie. Podaje go w jednostkach masy, bo takie przeskalowanie jest możliwe, jako że wahania pola grawitacyjnego ziemi są pomijalne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+6 / 8

nie_nie... a masa pojemnika tez w magiczny sposob sie zmniejszyla o polowe,co?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Wojten
-2 / 2

jest jeszcze szansa w polaków :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
-3 / 3

No wiadomo, Jorn. Tylko,ze glupio by brzmialo np. mam 2km wolnego czasu, nie? Tak samo tutaj - waga pokazuje(a ze mierzy co innego i wykorzystuje sie wyznaczenie jednej wielkosci z innegj to co innego) mase, a nie sile ciezkosci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar cati8
+5 / 7

czy to jakas nowa moda teraz? pokazanie, ze jest się kretynem ktory powinien zostac ubezwlasnowolniony

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A AriBoss
+11 / 15

0,6kg wazy polowa maki dolicz do tego pojemnik :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wieczor74
+12 / 12

@Piotr656565: W żadnym wypadku. Przydatne w praktyce zadania masz na przedmiotach zawodowych. Ten ma uczyć logicznego myślenia :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wacht
0 / 4

@Piotr656565 A co jak waga nie ma funkcji tarowania?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Piotr656565
-3 / 5

na zdjęciu widać, że waga jest w pełni funkcjonalna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Logon
+3 / 3

Waga jest w pełni funkcjonalna, czyli po prostu waży. Przyjmuje się, że jest to najprostsza waga jaka może być. Dlatego waży ona ona wszystko na raz. Więc, na każdym obrazku jest waga pojemnika + mąka.
Nie wiem po co dorabiasz jakieś teorie i filozofujesz.
W tekście jak byk masz, że pojemnik jest istotny - po to podali jego wagę - i że trzeba z tego skorzystać. Zadanie tak naprawdę na myślenie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mentor
+10 / 12

Najgorsze, że tacy inteligenci mają prawo głosu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~inzynier1991
+9 / 9

1,4-0,2= 1,2 (masa mąki bez pojemnika) 1,2/2=0,6(czyli połowa samej masy mąki) 0,6+0,2=0,8 (polowa maki plus masa pojemnika)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Antymonachomachia
-5 / 7

pomijając to, że młodzi za szybko myślą i dochodzą do błędnych wniosków, trzeba podkreślić, że gdyby mięli wykorzystać ten przykład w praktyce, napotkaliby na nowy termin/funkcję ułatwiającą obliczanie : tarowanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~niematematyk
+11 / 15

Prawidłowa odpowiedź na ZADANE PYTANIE to: B. 0,8 kg

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~inzynier1991
+15 / 15

nie jest źle sformułowane tylko trzeba myśleć

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pereplut
+13 / 15

Jak w szkole można się dowiedzieć najlepszym ustrojem jest demokracja. Niech większość zdecyduje jaka ma być odpowiedź. Większość nigdy się nie myli. Przecież od 25 lat wybierają światłych ludzi do parlamentu.Wszystko przez to, że takie głąby mają prawo głosu!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M matluszzdemotywowany
-3 / 9

Ja bardzo przepraszam, ale jakiego typu to mąka?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Krzysiek9375
+10 / 12

a co za roznica skoro 1kg maki zytniej wazy tyle samo co 1kg maki pszennej?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+4 / 10

Pewnie cos z dyrektywami UE;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tonekow
+5 / 9

wtf to przeciez 0.8kg -.- czy to az tacy kretyni i niedouczeni? ;/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+1 / 5

Przewaznie jest wlasnie tak,ze ten, ktorego merytoryczna wartosc wypowiedzi jest najmniejsza najglosniej krzyczy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~zastanow_sie
+16 / 16

Ok czyli jak Fiat 126p z pasażerem i kierowcą waży powiedzmy 700kg, a obie osoby po 100kg, to jak jedna z osób wysiądzie to maluch z samym kierowcą waży już tylko 350kg, bo to ten sam maluch?

Tak by wynikało z analogii do tego co piszesz... zastanawiasz mnie :P Sprawdziłbym empirycznie, ale nie mam malucha:/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kojotes4444
+14 / 16

jesli jestes za glupi na to zadanie to sie nie wypowiadaj bo sie osmieszasz

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+9 / 11

No wlasnie sam sie dales zlapac, gdyz podzieliles wskazanie wagi wskazujace mase maki i pojemnika na pol.Ale masa pojemnika sie nie zmienia, odsypujesz tylko make, wiec wskazanie na ostatniej wadze to masa pojemnika+masa polowy maki.A wg Ciebie w magiczny sposob pojemnik stracil polowe swojej masy. To tak,jakbys powiedzial, ze stol(o masie 5kg) z pizza ma mase 6kg, wiec stol z polowa pizzy ma mase 3kg. Glupie,co?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tataritka
-4 / 8

Nie jest to trudne, ale zazwyczaj tak jest, że im więcej informacji w głowie tym trudniej niektórym rozwiązywać proste zadania :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~prostreed
+1 / 3

heheheh to było proste na tym tescie :P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zoneczka26
+4 / 8

Biedna ta młodzież tak zajęta grami, że nie potrafi sobie dać rady z takimi zadaniami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 kwietnia 2014 o 11:09

R RXsmok
+1 / 1

ja tam nie wiem. nie musiałem robić kompletnie nic z matematyki przez pierwsze 9 lat edukacji, na teście po 6 klasie miałem błąd w części polonistycznej, na gimbazjalnym miałem 100% z matematyki. I nie jestem z tego jakoś zajebisty czy coś. To raczej nie jest kwestia grania. Raczej odrobiny wyobraźni i logiki :) Dziwię się tylko, że część osób ma problemy z logicznym myśleniem. To trochę boli ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 4 kwietnia 2014 o 17:51

R RXsmok
0 / 0

maturę ? niestety poszedłem do takiego liceum ze muszę się uczyć matmy, po za tym sądzę, że olimpiada będzie niezłym wyzwaniem :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~pietja2000
+10 / 12

Jakby zamiast mąki w zadaniu napisali o kokainie, to od razu by to dobrze policzyli. 100g czy 200g koki to zbyt duża kasa żeby się pomylić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dabronik
+7 / 7

W zadaniu nie jest napisane ile wynosi masa samej mąki tylko z opakowaniem więc chcąc nie chcą wychodzi 0,8

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~jakis_nick
+15 / 15

Nie grzeszysz inteligencją. Pewniak.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z ziomek0002
+8 / 8

Deklu, pomyśl czy jeśli 0,2 kg to waga pojemnika TO MĄKA DO PEŁNA W POJEMNIKU TO 1,2 kg (bez liczenia pojemnika). Na Twoje debilne tłumaczenie 1,4 kg (czyli masa mąki z pojemnikiem) to zabierzemy połowę to wyje 0,7 kg - TO JEST NIE POPRAWNE bo wtedy wychodzi nam połowa pojemnika z mąką (do tej połowy). Osoby, którym tak wyszło to banda debili, a cała reszta (odpowiedzi A i D) to jeszcze większe debile od poprzednich.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~alllleeee_aleee_trudne
+5 / 5

1,4-0,2=1,2:2=0,6+0,2=0,8 CZYLI B
Ja pier.... łatwizna,Myslenie potrzebne;^^

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Stonmad
+3 / 3

Nasza 8 latka rozwiązała to zadanie bez najmniejszych problemów :) Niezły poziom !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z ziomek0002
+4 / 4

Z kim ja żyje w kraju? Rzecz jasna jest to odpowiedź B czyli 0,8 kg. Ponieważ 0,2 kg to masa pojemnika, a 1,4 kg to masa pojemnika z mąką czyli 1,4 kg - 0,2 kg = 1,2 kg - czyli masa mąki. 0,6 kg (czyli połowa masy mąki w pojemniku bez wagi pojemnika) + 0,2 kg (masa pojemnika) = 0,8 kg. To jest prawidłowe rozwiązanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~bat665
+6 / 6

Z ciekawości gdy przeglądałem te zadania, byłem przekonany że to zadanie, a szczególnie jego prawidłowa odpowiedź wzbudzi wielkie emocje :D I jeszcze mogę zrozumieć szóstoklasistów, którzy zaznaczyli błędną odpowiedź, w końcu stres, mózg jeszcze nie przystosowany do wszelkich pułapek matematycznych, które przemieniały PD w liceum w koszmar. Ale ludzi starszych którzy zaznaczają inną odpowiedź niż 0.8?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+7 / 9

I tacy ludzie maja glosowac w wyborach, bo kazdy jest rowny, nie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Adder
+1 / 1

A co to był w ogóle za test? Na jaki wiek przewidziany?
nvm.. dla klas 6

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 kwietnia 2014 o 15:09

K Kemishi
+1 / 1

Spróbuję wytłumaczyć najprościej, jak się da.

0,2 kg - masa SAMEGO pojemnika
1,4 kg - masa POJEMNIKA i MĄKI
? - masa POJEMNIKA i połowy mąki.
1,4 kg - 0,2 kg = 1,2 kg --> mąka+pojemnik odjąć pojemnik = mąka
1,2 kg : 2 = 0,6 kg --> masa mąki na 3 obrazku BEZ POJEMNIKA
0,6 kg + 0,2 kg = 0,8 kg --> masa mąki na 3 obrazku BEZ POJEMNIKA + masa POJEMNIKA = masa MĄKI I POJEMNIKA RAZEM. Czyli odp. B - 0,8 kg.

Nigdzie nie ma informacji o tarowaniu. Za każdym razem ważymy pojemnik wraz z zawartością. Niestety, dla wielu osób jest to bardzo trudne do ogarnięcia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kostuch
0 / 0

ogolnie tresc tych zadan matematycznych mija sie z zyciem bo nikt nie kupuje 15 arbuzow.. ani nikt nie wazy maki z waga pojemnika tylko po postawieniu pojemnika na wage, zeruje sie ja i wtedy sie dosypuje cos do pojemnika

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kobiecalogika
0 / 0

B
skoro samo szkło waży to to też należy uwzględnić

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar saajgon
0 / 0

B

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A akaproxim
+1 / 1

Najstraszniejsze jest to, że jakoś od paru lat takie różne banalne zadania matematyczne wzbudzają taką żywą dyskusję w internecie. To jedynie świadczy o poziomie podstaw edukacji w Polsce, który leci na łeb i szyję, a nikt się chyba nie stara tego powstrzymać. Ja wiem, że rządzącym na rękę tępe społeczeństwo, ale dajcie spokój, aż tak? Chciałbym się tu rozpisać, ale kto by to czytał...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar karol21b
-2 / 2

ja to umiałem i matematykę w miarę umiem, ale nie uważam żeby była potrzebne w życiu(może oprócz dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia). co prawda komentujący zadanie wyszli na kretynów, ale myślę, że ubolewanie nad przyszłością tego narodu jest tu przesadzone(jeżeli chodzi o tę dziedzinę)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P prickthe
0 / 0

Lubie takie zadania.Macie wiecej?chętnie bym sobie porozwiazywał.Ale takie nie za trudne

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~anusiakvvv
0 / 0

błagam ! przecież to jest banalne !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~MAtma12121
0 / 0

mało ścisłych sporo humanistów, szkoda

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dereza
-3 / 3

ja pi.rdole nad czym tu myslec? skoro pojemnik pelen maki wazy 1.4 to polowa wazy 0.7 nad czym tu myslec?przeciez pojemniki waza tyle samo to co wy dodajecie i odejmujecie?nie dziwie ze nie ma pracy w tym kraju bo do liczenia sie nawet nie nadajecie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 kwietnia 2014 o 0:56

avatar Xar
+1 / 1

No wlasnie Ty sie nie nadajesz, bo jak dzielisz 1,4kg to dzielisz na pol mase maki i mase opakowania. Innymi slowy 0,7 to masa polowy maki i polowy opakowania.Czaisz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z ziomek0002
0 / 0

Deklu, pomyśl czy jeśli 0,2 kg to waga pojemnika TO MĄKA DO PEŁNA W POJEMNIKU TO 1,2 kg (bez liczenia pojemnika). Na Twoje debilne tłumaczenie 1,4 kg (czyli masa mąki z pojemnikiem) to zabierzemy połowę to wyje 0,7 kg - TO JEST NIE POPRAWNE bo wtedy wychodzi nam połowa pojemnika z mąką (do tej połowy). Osoby, którym tak wyszło to banda debili, a cała reszta (odpowiedzi A i D) to jeszcze większe debile od poprzednich.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H Hornecik
-1 / 1

Próbną maturę z fizyki lub matmy sobie przejrzyj, a najlepiej rozszerzoną. Jak zobaczysz co muszę w tym roku zdać przestaniesz wątpić przynajmniej w studentów na średnio obleganych kierunkach

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z Zet70
+1 / 1

Zawsze 0.8 :). Az strach sie bac tych co twierdza inaczej a zwlaszcza 0.7 :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dereza
-2 / 2

a co ty mi tu pierd.lisz polowa maki to 0.7 i tyle a pojemniki wszystkie maja taka sama mase jak mozna dzielic mase opakowania?co potniesza opakowanie na pol?omg

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kubazac4
+1 / 1

TO JEST ZADANIE DLA SZÓSTOKLASISTY LUDZIE !!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~nightnurse
-2 / 2

Podaje rozwiazanie: W zadaniu jest pytanie o wskazanie wagi a nie wage maki czy pojemnika. Na 2 obazku jest podana waga maki juz raem z pojemnikiem, wiec jaki sens dodawac, dzielic wage pojemnika, maki itp? Poprostu odejmujemy polowe wartosci wskazania na obrazku 2. Odpowiedz C jest prawidlowa :-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~MagdulkaxPPP
0 / 0

Ja to obliczylem tak
pusty pojemnik razem 0.2 kg
pojemik z maka 1.4kg i tak na 3 rysunku jest pol postego pojemnika i pol pojemnika mąki więc
1,4kg :2 =0.7
0.2:2 =0.1
i odp B

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Debilizm_mnie_otacza
0 / 0

Poprawna odpowiedź to: 0,2kg, niestety odpowiedź ta nie została uwzględniona przez "mądrych" twórców zadania. Pytanie postawione jest jasno: "ile waży pojemnik, z którego odsypano mąkę", a nie ile waży pojemnik wypełniony mąką do połowy. Żal.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Ohyeahlady
0 / 0

Jeżeli jesteście tacy mądrzy to zauważcie, że na obrazku nr. 2 jest waga mąki wliczona już z wagą pojemnika
Więc...
1,4/2=0,7
Do tego 0,7 także nie trzeba już dodawać wagi pojemnika.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem