Kupuje co roku z budżetu NFZ który wynosi 65 miliardów złotych. Przyznasz chyba, że w porównaniu z 50 milionami Owsiaka, z których i tak nie całość trafia do szpitali, to o wiele więcej...
Nie twierdzę, że rząd nie kupuje sprzętu, jednak zauważ, że te przytoczone 65 mld to cały budżet, który w zdecydowanej większości idzie na leczenie. Niestety, ale nie ma w przewidzianym budżecie nic napisane, ile pieniędzy idzie na zakup nowego sprzętu, jedynie 830 mln zł. jest pokazane jako "zaopatrzenie medyczne i naprawa", a w tym mieści się naprawa sprzętu medycznego (w tym karetek), do tego zaopatrzenie szpitali w leki, jakieś przyrządy, typu rękawiczki, chustki, szmatki itd.. Gdyby w tym zestawieniu istniała oddzielna rubryka odnośnie inwestycji związanych z zakupem sprzętu medycznego, wtedy by można było porównać wyniki.
To niech wszelkie telewizje, urzędy miast i gmin i wszelkie inne instytucje wspierające działania Owsiaka kasę które przeznaczają na WOŚP niech przekażą prosto na sprzęt szpitalny. Lekko licząc będzie 2x tyle kasy co ze zbiórki.
Zamiast przeznaczać pieniądze z samorządów na "igrzyska" WOŚP (koncerty etc) i przeznaczmy je na sprzęt - to pieniędzy na sprzęt będzie na pewno więcej.
Tak narzekacie na sprzęt, a chyba dawno nie byliście w jakimś szpitalu, nie wszędzie jest tak że syf, kiła i mogiła. Jestem świadkiem, że nowy sprzęt i profesjonalne podejście, też ma miejsce w naszych publicznych placówkach. Często to kwestia szczęścia na jakiego akurat lekarza trafimy, jak poprowadzi leczeniem, na jaki dzień w szpitalu, czy mają dużo pacjentów, czy nieco luźniej. Byłam kilka lat temu w dość niepozornym z zewnątrz szpitalu, wewnątrz też nie zachwycał, korytarze rodem z PRL-u, stare poczekalnie, łóżka, sale z chorymi brzydkie. Zaczęłam się zastanawiać czy to dobry wybór. Jaki był mój szok, gdy sama sala operacyjna, przypominała te z filmów i poczułam się prawie jak w bazie kosmicznej, aż zaniemówiłam z wrażenia i załoga oraz lekarze wykonali swoją pracę perfekcyjnie. Serduszek tam żadnych nie było, jeżeli o to chodzi ;) Jedyne badanie zrobione na sprzęcie orkiestry, choć nie widziałam tego sprzętu, jedynie dostałam pieczątkę, było sprawdzenie słuchu naszego syna po porodzie. Jeżeli na szali miałabym postawić inwestowanie w położnictwo, a sprzęt warty miliony do badania słuchu noworodkom, to wybieram to pierwsze, bo logicznym jest, że najpierw dziecko musi szczęśliwie się urodzić i to podstawa jego zdrowia. Z drugiej strony znam też szpital, któremu nie powierzyłabym nawet chomika, praktyki tam stosowane i podejście do pacjenta to istny horror, rodem ze średniowiecza. Najgorsze, że mają oddział ratunkowy i chcąc nie chcąc, nawet ci świadomi tego, aby omijać go z daleka mogą tam trafić...
Tyle ile Owisiak "wziął" bądź "ukradł" przez ten czas, rząd marnuje w ciągu tygodnia na "nietrafione inwestycje", przetargi, latanie śmigłowcem z domciu do pracy, nowe auta dla kolegów z partii, na różne niedziałające systemy, Muzea, które nie są w stanie same się utrzymać (Muzeum Historii Żydów Polskich) i na tablety, które są wykorzystywane do oglądania pornoli w pracy.
To jest straszne jak ciemny lud ma problem ze zwykłym osądzeniem, co jest moralne, a co nie. Rozwalają mnie hasła: 'Owsiak tyle zrobił (zrobili ci co dawali mu pieniądze) to może kraść garściami'. Wyobraźcie sobie największego skur***** jakiego znacie. Człowieka bez kręgosłupa moralnego, nie szanującego nikogo i niczego, przy okazji zarabiającego niewiele. Zadajcie sobie pytanie jak zareagowałby, gdyby ktoś zaproponował mu pracę,w której za powiedzmy 5000 netto / miesiąc będzie kierował firmą zbierająca kasę w celach charytatywnych.
Tylko, że on coś robi za nasze pieniądze.. Gdyby nie on, to żadne z was nie przeznaczyłoby nawet grosika na jakieś cele, no ewentualnie 1% podatku, bo nie wymaga to za dużo wysiłku. Ale prawda jest taka, że gdyby nie jego ludzie stojący z puszkami, do których wystarczy podejść i wrzucić pieniądze, to przewalilibyście te pieniądze na żarcie, gry, prostytuki czy Bóg jeden wie co jeszcze.. Może i robi to za nasze pieniądze... Ale która fundacja tego nie robi ? On przynajmniej robi dużo
~Kompleksowy, tu nie chodzi o likwidację (wylewanie dziecka z kąpielą), ale o to, by fundacja działała zgodnie z prawem i sumieniem. Jeśli tak się nie dzieje, to coś należy z tym zrobić. Jeśli ktoś rzuca oskarżenia i nie ma racji, to też powinno się coś z nim zrobić bo nie powinno być wolności słowa ponad wszystko. Wiemy, że nie ma sprawiedliwości na świecie, ale starajmy się jej szukać.
Prawda jest taka, że gdyby nie ten wasz złodziej (choć i tak nikt nie udowodnił, że rzeczywiście, kradnie te pieniądze) to mielibyśmy zdezelowany sprzęt z lat 80-tych. Wiem o tym doskonale, bo to właśnie jego sprzęt uratował życie mojemu dziecku... Ale gimbaza nie zrozumie
Jakich szpitali??? nie wiem gdzie mieszkasz ale w Warszawie już większość jest sprywatyzowana i przejęta przez ludzi związanych z rządem,min. Struzik z PSL ma już przejęte 4 szpitale.W planach PO i Bufetowej jest zostawienie 1 szpitala na województwo Mazowieckie.Podejrzewam,że w Polsce a przynajmniej w dużych miastach gdzie przejęcie szpitala za bezcen ze sprzętem i pacjentami to świetny biznes jest pewnie podobnie.
Jeżeli napadnę na bank. Ukradnę 1 000 000,00 zł (słownie: milion złotych zero groszy) i 900 000,00 zł (słownie dziewięćset tysięcy złotych zero groszy) przekażę na dom dziecka lub inną tego typu charytatywną instytucję, a resztę: 100 000,00 zł (sto tysięcy złotych zero groszy) zostawię sobie. To będę dobry czy zły?
Zgadzam się, ze przykład nieadekwatny, ale mam pewnie pytanie do osób, które nie wiedzą nic niewłaściwego w braniu sobie prowizji za przekazywanie pieniędzy (abstrahując od tego cz Owsiak coś takiego robi lub nie); ile % z datków można sobie podpierd*lić dla siebie, zeby wciąż być uważanym za uczciwego? 1, 2, 10, 50? A może wystarczy, że z każdego tysiąca złotych oddam na cele dobroczynne dychę?
imo można podpierda*ać można ile się chce o ile jest o tym poinformowany darczyńca, wtedy można powiedzieć, że wszystko jest zgodne z zasadami moralności, bo nikogo nie okłamujemy.
Poczekajcie z opiniami na apelację. Matka Kurka to stary matacz i manipulator, wystarczy trochę pogooglać. Niekompetencje przykrywa bezczelnością - niektórzy to niestety kupują.
Różnica między tymi dwoma panami jest taka, że MatkaKurka potrafi merytorycznie bronić swoje stanowisko, podczas gdy Owsiak po prostu po swojemu bełkocze "Ueee! Jestem taki dobry a oni mnie nienawidzą!.
Milczenie mediów mętnego nurtu w sprawie wyroku jest najlepszym dowodem na to, że Matka Kurka rozmazał Owsiaka na wokandzie i ścianach złotoryjskiego sądu. Owsiak, syn milicjanta, nie potrafi nic innego, niż wciskać kit o swojej dobroci, a po cichu wyciąga miliony ze słoika. Amen
Bo daje przykład, że pod przykryciem "dobra innych" można z powodzeniem duże lody ukręcić. Cała socjalistyczno-komunistyczna filozofia na tym polega. Ciekawe, że wszelkiego typu kościoły też działają na podobnej zasadzie.
skoro ofiaruję dla chorych to nie ma prawa z tego iść do prywatnej kieszeni. ja co miesiąc niosę w zębach do Urz Skar kasę, rządowi kradną na lewo i prawo to mnie szlag trafia. To minister ma obowiązel zasrany finansować leczenmie a nie Owsiak z naszej składki. Lecze się prywatnie, majątek wydaję i do cholernego ZUSu i na prywatne leczenie. Niech w końcu ktoś odpowie za te kradzieże, kto ograbia chorych niech mu ręka uschnie
Tak czytam i czytam to uzasadnienie...i gdzie tu zmasakrowanie? Sąd uznał, że obie strony obrzucały się równo błotem, a "Kurka" pytał o konkrety a nie pomawiał. Ani słowa o potwierdzeniu zarzutów względem Owsiaka, za to dużo o poziomie dyskusji między ww. panami.
Owsiak poproszony przez sąd o udostępnienie zeznań finansowych - odmówił. To nie stawia go w dobrym świetle. Kiedy sąd już nakazał, a nie poprosił, to zeznania gdzieś się zgubiły... To jest smutne, bo sam twórca świetnej inicjatywy - może być przyczyną jej zguby...
@t1ger a nie było tak, że te sprawozdania co roku trafiły to ministerstwa? Nie wierzę zatem, ze strona sądowa nie ma możliwości zdobycia ich z tego źródła.
Też bym odmówiła, gdybym nie miała nic na sumieniu, dla zasady. Jeśli jestem niewinna, to niech się męczą i trudzą, żeby udowodnić mi winę, która nie istnieje. Owsiak był i będzie moim autorytetem nawet, jeśli okaże się, że jakąś część z darowizn bierze dla siebie. Po prostu mu się to należy i nie byłoby to niczym złym.
Unq... zapoznaj się ze sprawą, Owsiak nie był oskarżonym, a oskarżającym. Wszyscy są równi wobec prawa, a jeśli sąd pyta odpowiada się. Jeśli byłby czysty nie chamęciłby i tyle.
Przez kilkanaście lat dawałem, ale im byłem starszy tym docierała do mnie jedna prosta rzecz, ile daje comiesięcznie na zdrowie w podatkach ile dokładam za pakiet prywatny, nie dla siebie a dla młodej bo choćby aby zrobić badanie słuchu noworodka w stolicy trzeba czekać 2,3miesiace a badanie trzeba zrobić jak najszybciej po urodzeniu. To państwo a nie Owsiak skoro bierze ode mnie pieniądze powinno mi zapewnić opiekę.
A jak to już ktoś napisał, tylko takich wyborców politykom potrzeba. Można kraść do woli aby coś od czasu do czasu rzucić tłumowi.
Jeśli masz mniej niż 50 lat nie zazdroszę przyszłości bo jak się pobudzicie to Polski nie będzie ani praktycznie ani teoretycznie :(
Zapoznałam się ze sprawą już dawno temu, ponieważ pan Owsiak jest w kręgu moich zainteresowań. Nie ma co rzucać haseł, że Polski nie będzie i inne podobne, bo jeszcze nikt mu niczego nie udowodnił. Ja osobiście wątpię w jego winę w zakresie kradzieży pieniędzy, a tym bardziej w zakresie przeznaczania ich na cele Przystanku Woodstock, bo to po prostu śmieszne. Mam wrażenie, że ludzie po prostu nie wierzą, że człowiek może bezinteresownie robić dobre rzeczy. No cóż, każdy sądzi po sobie. Ktoś wcześniej pisał, że państwo przeznacza co roku kilkadziesiąt miliardów złotych na nowe sprzęty dla szpitali. A to bardzo ciekawe, bo jeśli w szpitalu widzi się nowy sprzęt, w 70% przypadków jest oznaczony serduszkiem wielkiej orkiestry. Możesz mówić, co chcesz, ale jeśli urodzi Ci dziecko, któremu pomoże właśnie ta fundacja (oczywiście nie życzę Ci tego, żeby Twojemu dziecku trzeba było pomagać), zmienisz zdanie. Być może chodzi właśnie o takie pojedyncze przypadki, kiedy namacalnie możesz zobaczyć tę pomoc.
Owsiak nie daje, on się udziela przez parę dni, potem jeździ się land roverem fundacyjnym bo innym nie można, za to żona zarabia co miesiąc-niech się udziela ale robienie z niego świętego to przesada-prawda jest taka że dorobił się na nic nie robieniu ,myślę że ja też mógłbym tak pokrzyczeć raz w roku i też uzbieram kasę- to kwestia promocji
dlaczego nie na głównej ?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
25 listopada 2014 o 7:44
a posłowie wyprowadzają naszą kasę z podatków na swoje pensje. Co za debilizmy ten kurka wciska ludziom. Nie wyprowadzał pieniędzy, tylko zlecał wykonanie usług firmie swojej żony. Usług, które zostały wykonane i które trzeba było komuś zlecić i komuś za nie zapłacić.
Następny "wierny" i jedyny "sprawiedliwy" .... Jak ja nienawidzę katoli - zazdroszczą, opluwają, utopili by w łyżce wody, zachowują się niewiele lepiej od islamskich fanatyków !!!
Jedyne co z nich wycieka to czysta nienawiść ....
Proces był wytoczony przez Owsiaka, pozwanym był "Matka Kurka". MK nie został w jego wyniku ukarany... Gdzie tu zostało pokazane, że wyprowadzane są pieniądze z WOŚP?
Przeczytaj uzasadnienie sądu. Chociażby "Sąd nie dopatrzył się w wyjaśnieniach oskarżonego, w tych punktach gdzie mówił o faktach, przekłamań. Gdy Piotr Wielgucki powoływał się na konkretne kwoty bazował przede wszystkim na sprawozdaniach finansowych i rozliczeniach przedstawionych przez WOŚP" - ergo oskarżenia blogera były prawdziwe. "Jerzy Owsiak wyraźnie wskazał, iż w czasie organizacji tzw. finału WOŚP W 2014 r. Warszawa jako miasto nie poniosła żadnych kosztów z tego tytułu, podczas gdy Piotr Wielgucki wykazał, iż takie koszty poniesione zostały." I tak dalej.
Hejterzy! zróbcie jeden z drugim chociaż promil tego dobrego co Owsiak zrobił to wtedy będziecie mogli się wypowiadać. Ciekawe, że nikt nie komentuje ile hajsu wychodzi z fundacji TVN czy Polsat... są to o wiele większe miliony niż WOŚP...
No ja do owsiaka osobiście nic bym nie miał gdyby nie jedna rzecz - chodzi tylko o to że czy mi się to podoba czy nie MUSZE płacić na WOŚP... I to jest problem - bo jakby całośc była totalnie dobrowolna to mi by to nie przeszkadzało. A dla ekonomicznych analfabetów wyjaśnienie - każdy z nas płaci podatki - i na miasto - które uwzględnia podatek janosikowy - i na telewizję... itp... Owsiak ma za darmo (czyli z moich podatków) reklamy w TV, po owsiaku za darmo (czyli z moich pieniędzy) przygotowują łudstoki i za darmo (czyli za moje pieniądze) po nim sprzątają.
" Wszystkie twierdzenia Piotra Wielguckiego, zawarte w wymienionych publikacjach i objęte skargą oskarżycieli prywatnych, były prawdziwe." - Sąd. Jest oszustem i złodziejem.
kupowanie sprzetu to nie wszystko. Polowa tego stoi nie uzywana bo primo nie ma wykwalifikowanych osob do obsługi po secundo nie ma kasy na opłacenie takich badan.
Takze to ze kupuje to tak naprawde nic nie robi.
Poczytajcie troche o Caritasie ktory bez rozglosu pomaga REALNIE duzo wiekszej liczbie osob.
Caristas pomaga??!! to czarna mafia ! Nic dobrego nie robi i mam powód tak twierdzić. Ksiądz, który jest przewodniczącym jednych z oddziałów w naszym kraju ma nie dosyć, że wywalony wielki dom, co rusz nowe samochody i motocykle najlepszej marki to jeszcze sporą ziemie poza miastem. I nie ma tego w spadku czy z innych dochodów tylko z konta Caritasu. Księżą nie wolno ufać żadnemu !
Do wszystkich bijący zazdrością i zawiścią ! Jeżeli chociażby jedno dziecko zostałoby uratowane dzięki tej fundacji a Owsiak odprowadziłby 99,99% pieniędzy do własnej kieszeni to i tak było warto! Wyceń życie swojego dziecka jeśli je masz a jak nie to zapytaj swoich rodziców na ile wyceniają Twoje życie ?! MatkaKurka ? Kto to u licha jest ? Bloger z "piątej" ligi który tak naprawdę niczego nie wnosi . Czy popieram Orkiestrę ? Nie przeszkadza mi jej istnienie ,boli mnie bardziej to ,że był powód by ona zaistniała : nieudolny rząd ,tragiczna polityka zdrowotna ,nie zależnie kto za nią stał .
Widzę tu i w wielu złe podejście do tematu. ~Moj_Kot_Lubi_Miauczec i kilku innych dobrze to ujęli. Tu nie chodzi, że dzięki zakupom sprzętu tej fundacji ratowane są życia, bo to jest dobre. Wynagrodzenia ludzi pracujących w fundacji (każdej) też jest naturalne. Jeśli jednak są jakieś przekręty, to nie jest to dobre i tego robić NIE WOLNO. Tak, jak społeczeństwo korzysta ze sprzętu zakupionego przez fundację z pieniędzy darczyńców i to jest dobre, tak samo korzysta z autostrad wybudowanych za czasów różnych rządów. Ale czy dzięki temu można przymykać oko na lewe przetargi, łapówki itd.? Cel uświęca środki? Pomyślcie o tym. A jeśli ktoś ma problem ze zrozumieniem to niech nie ocenia wypowiedzi innych tylko dlatego, bo lubi WOŚP to klika negatywnie na komentarze przeciw i odwrotnie.
DEBILE!!! CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM
Sąd uznał że "[...] oceny oskarżonego, choć jednostronne, są dozwolone ze względu na wolność słowa. Dopuszczalne są również oceny niepochlebne takiego zjawiska jakim jest Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy [...]"
Gdzie jest kuźwa napisane, że sąd potwierdził jakiekolwiek chore insynuacje tego debila "MatkaKurka". Potwierdził jedynie, że każdy debil może gadać co mu ślina na język przyniesie...
Jeśli chodzi o ilość sprzętu z "serduszkiem" w szpitalach: moi dwaj synowie żyją tylko dlatego, że na oiom'ach i neonatologiach był sprzęt z serduszkiem. Dziękuję za to Jurkowi. A Wam krzykacze - ch...j w dupę...
Czytając uzasadnienie wyroku, widać, że oskarżony obronił się DOWODAMI na to, co mówił. Sąd przyznał rację co do niejasności, wątpliwości itd. np. "(…) Piotr Wielgucki udowodnił samo istnienie mechanizmu transakcji i umów w trójkącie podmiotów (fundacja WOŚP spółka ,,Złoty Melon” i firma „Mrówka Cała”), a nawet ta wątpliwa dokumentacja księgowa mechanizm ten potwierdzała, konieczne było ustalenie zakresu tego mechanizmu, a tym samym zasadności użytych przez oskarżonego w tym zakresie sformułowań, przez zażądanie dokumentacji księgowej w formie, która jednoznacznie udzieliłaby odpowiedzi co do kwot tych transakcji, a której sądowi odmówiono." "W ocenie sądu, nadesłana a sporządzona przez Dorotę Pilarską w różnych formatach dokumentacja księgowa, budziła wątpliwości. Sam oskarżony dobitnie wykazał, że operacja finansowana, oznaczona tym samym numerem (vide k. 851
i 852), w nadesłanej dokumentacji wskazuje różne kwoty. Z zeznań samej Doroty
Pilarskiej wynikał szereg wątpliwości co do możliwości „odczytania” zawartych
w nadesłanej dokumentacji danych (do szeregu kwestii sama główna księgowa nie
była w stanie się jednoznacznie odnieść)."
Sam jesteś debilem, przytoczyłeś fragment z wyborczej. " Wszystkie twierdzenia Piotra Wielguckiego, zawarte w wymienionych publikacjach i objęte skargą oskarżycieli prywatnych, były prawdziwe." - Sąd.
Przebiłem się UWAŻNIE przez całe uzasadnienie (link na końcu strony ze źródła)
I wiecie co? Robią Was w balona. Tak totalnie. Otóż uzasadnienie sądu w żadnym punkcie nie uzasadnia twierdzenia, że Owsiak został "zmasakrowany".
Jeden cham obrzucił inwektywami drugiego, drugi odszczeknął się pierwszemu, mamy wolność słowa, więc prócz "hieny cmentarnej" sąd nie uznał za stosowne karać kogokolwiek.
Natomiast celem "Matki Kurki" jest wyrobienie przeświadczenia (NA KTÓRE NIE MA UZASADNIENIA W WYROKU), że Owsiak kradnie. A Wy, jak lemingi i mohery razem wzięte, jak ostatni naiwniacy, w swojej znakomitej większości wierzycie w tę propagandę, którą Matka Kurka wam zasuwa. Fajnie jest łykać manipulacje jak pelikan?
Wrzucanie do puszki jest dobrowolne, rozumiem, że kościelnym może sie nie poodbać, że Caritas traci stracił na to monopol, ale nie oznacza to, że my, Polacy, mamy się godzić na takie pranie mózgu. Seanse nienawiści względem Owsiaka powinny mieć jakieś mocniejsze uzasadnienie niż tylko bezmyślność manipulowanych komentatorów demotywatorów.
~tytusz napisałeś "A Wy, jak lemingi i mohery razem wzięte, jak ostatni naiwniacy, w swojej znakomitej większości wierzycie w tę propagandę" ale z tego co widzę, to najwięcej minusów mają komentarze, które albo odnoszą się negatywnie do WOŚP albo merytoryczne po przeczytaniu uzasadnienia.
Fakt, oceniałem głównie po treści opublikowanych komentarzy i ogólnej ocenie demota, a nie po ocenie wypowiedzi.
Sprecyzujmy zatem - cytowany przez Ciebie fragment wypowiedzi skierowany jest do "zawodowych" hejterów oraz ich gimbusiarskiej klakierni.
Skoro przeczytałeś to wiesz, że WOŚP nie dostarczył oświadczeń majątkowych które zgodnie z prawem był zobowiązany dostarczyć (jako organizacja pożytku publicznego). Dlaczego? Co ma do ukrycia? Nikt nie twierdzi, że on nie kupuje sprzętu - jest po prostu trochę zbyt rozrzutny, mógłby kupić dużo więcej sprzętu i też godnie, dobrze żyć.
też bym wyprowadzał, dlatego niechętnie daję na te wszystkie podobne akcje. Nawet kontrole by nic nie dały, w państwie też pieniądze wyprowadzają to gdzieby nie w takiej organizacji gdzie nikt nie patrzył na ręce. Jesteście naiwni jak myślicie inaczej.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
28 listopada 2014 o 8:01
Moj syn, wcześniak, leżał w szpitalu w inkubatorze. Cały sprzęt pod jaki go podłączali miał serduszka WOŚP. Siedziałam, patrzyłam na Małego, na te serduszka i ryczałam. I obiecałam sobie, że ZAWSZE będę wspierać WOŚP bo ich pomocy zawdzięczam życie mojego dziecka. Nie wiem czy szpital byłoby stać na ten sprzęt. Nie obchodzi mnie czy cos idzie do kieszeni Owsiaka-i tak nie za bardzo w to wierzę, no ale nie ważne-grunt, że sprzęt opłacony i zakupiony przez WOŚP trafia do wielu polskich szpitali i ratuje życie.
Zgadzam się i mam tak samo. Zawsze dawałam na Owsiaka i moja rodzina też, ale od momentu gdy zobaczyłam, że cały oddział neonatologii był wspomagany sprzętem WOŚP, sprzęt do robienia badań kontrolnych ( badanie Bera słuchu) był sfinansowany przez WOŚP, a hospicjum które się nami a raczej moim synem opiekowało też było przez WOŚP wspierane ( samochody+ sprzęt medyczny stacjonarny), to sobie przyrzekłam że będzie zawsze wszystkich namawiać o wrzucania do puszek. Naprawdę gdyby nie ta akcja Owsiaka wiele szpitali by po prostu żonglowało pacjentami, bo nie mieliby środków na kupienie takich sprzętów wiec nie byliby w stanie uratować tylu mniejszych i większych istot.
Czy ktoś z osób, które stawiają tu minusy przeczytał artykuł? Czy tylko bazuje na democie? Jak w WOŚP wykazywane są sprzeczności i niejasności ("kradzież") to odzywa się gro, że przecież WOŚP robi dobrą robotę a jak w czasie rządu (jakiegokolwiek) robi się dobre rzeczy to nikt na to nie patrzy, tylko wszyscy narzekają i gadają, że kradną. Gdzie tu Wasza logika? ps. ciekawe ile dostanę minusów ;)
Ja osobiście daję na fundacje i sam działam w jednej na terenie mojego miasta Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom a sprawą interesuje się od dłuższego czasu i przyznam się że to fakt iż Pan Jerzy O. działa na rzecz dobra narodu i należy mu się za to pochwała i honorarium, tylko pytanie teraz w jakiej kwocie ? Od początku działania fundacji co pisze na portalu podparte twardymi dowodami prezes zdefraudował ponad 77 mln złotych!! Ludzie MILIONÓW czy to nie za dużo trochę?? I moim zdaniem "hiena cmentarna" określenie na człowieka który robi biznes na tych najbardziej potrzebujących do Pana Jerzego O.jak najbardziej adekwatnie pasuje niestety :-/
Będę go wspierać i wspieram odkąd sprzęt kupiony przez jego organizacje uratował mojego bratanka. Dziś ma 5 lat i jest zdrowym chłopcem, a gdyby nie to leżał by już w trumnie...
Wiesz... to nie jest do końca takie proste - jeżeli WOŚP przekazuje np rocznie 5 mln złotych na NFZ to ludzie z NFZu w następnym roku specjalnie szacują budżet o 5 MLN niższy niż naprawdę potrzebują bo zakładają, że dostaną wpływy od Owsiaka więc mogą sobie wypłacić o 5 mln więcej premii itp... niestety tak to działa...
Kiedy rządzący kradną codziennie miliony z waszych podatków nikogo to nie rusza ale jak Owsiak zabrał parędziesiąt tysięcy ( podobno ) to wszystkim odwala.
A jakby twoje dziecko zostalo uratowane sprzetem ze zbiorki WOSP, to tez bys byl przeciwko Owsiakowi ?
Sa tacy na swiecie co dorabiaja sie na ludzkich nieszczeciach i tymi powinnismy sie zajac.
Twoja stara zmasakrowana. Owsiak żyje i ma się dobrze. A opieranie się o wykrętne tłumaczenie oskarżonego pieniacza z całkowicie pominiętą drugą stroną dość niewiarygodne. Pomijam już w ogóle brednie jakoby sąd "pokazał" cokolwiek.
Ech, niedobrze się robi... kraj nieudaczników i oferm, którym najbardziej przeszkadza, kiedy inny coś robią, zamiast siedzieć na d,,e i pierdzieć w stołek, Oczywiście najbardziej żal ściska d..ę czarnym że zamiast na tackę ludzie dają Owsiakowi... żenada i smutek, Najbardziej przeszkadza leniom samochód Owsiaka (powinien chodzić pieszo), jego "luksusowe" mieszkanie (powinien mieszkać pod mostem)...oto mentalność nierobów i nieuków.
Niech NFZ podniesie składkę o złotówkę rocznie na obywatela i będzie ,to samo ,bez tych cudacznych fajerwerków.
Za to że daje nasze pieniądze ,to może kraść garściami..- to jest filozofia wypranego telewizorami mózgu.
Po pierwsze fakty są faktami, a jeśli ktoś używa argumentów typu "dał paru szpitalom sprzęt to ma prawo chyłkiem podbierać pieniądze z własnej fundacji" to jest po prostu nienormalny. Albo Owsiak chce zbić fortunę, albo zajmuje się działalnością dobroczynną, trzeciej możliwości nie ma. Niech WOŚP wywiesi wielkie transparenty przy następnym finale z informacją ile na tym wszystkim zarobi Owsiak i jego żona - i wtedy zobaczymy, ile WOŚP zbierze.
Po drugie powyższe byłoby prawdziwe gdyby WOŚP dawała szpitalom sprzęt. Ale de facto nie daje. Ten sprzęt nadal jest własnością WOŚP, a nie szpitali. Nie można nawet palcem tego sprzętu dotknąć bez zgodny wszechwładnej fundacji. Wychodzi więc na to, że WOŚP za pieniądze ludzi kupuje sprzęt, ale go szpitalom nie daje tylko ŁASKAWIE SIĘ GODZI NA JEGO UŻYTKOWANIE.
Po trzecie pozbierajmy do kupy koszty finałów, koszty promocji w TV którą Owsiakowi dają za darmo kolesie na wysokich stołkach i ciekawe czy przypadkiem nie wyjdzie tyle samo ukrytych kosztów, ile pieniędzy zebranych. Chędożyć taką dobroczynność. Caritas by dawno zbankrutowało gdyby mieli takie koszty.
Wiesz, gdy WOSP dysponuje tym sprzetem to oznacza, ze sprzet bedzie uzywany tak, jak tego WOSP chce. Ostatnio byla akcja, ze lozka z oddzialow dla osob starszych chcieli przeniesc, ale WOSP stwierdzil,ze zbierali na oddzialy geriatryczne, wiec tam te lozka maja zostac - zbierali na okreslony cel i tego sie przynajmniej trzymali. Jakby tak nie bylo, to ten sprzet zaraz znalazlby sie nie tam, gdzie jest przeznaczony, bo np. znajomi dyrektora zostali przyjeci i oni go "bardziej" potrzebuja od dzieci.
Od dawna to wiedziałem, ale WY naród Polski i tak sobie tego nie dacie powiedzieć, uważacie że robi dużo "dobrego" to i może kraść? wspaniały ten kraj.....
jeśli kradnie to niefajnie, ale prawda jest taka, że J.Ochojska i Caritas też kradnie, np. wykupuje za bezcen nieruchomości, które potem trafiają pod opiekę u Janiny i jej ludzi, to, że babka chodzi o kulach i wzbudza współczucie nie znaczy, że nie jest cwana bestią....może są na równi z Owsiakiem, to co robi to wspaniałe, bo faktycznie sprzętu w szpitalach przybywa, a może to jest tylko tak spektakularnie nam pokazywane...media potrafią pokazać dany temat z takiej perspektywy jaka im pasuje...ja osobiści wspieram od lat wwf i tylko i wyłącznie zwierzęta, taki wybór...daję kasę na rysie, dostaję co roku zestawienie ile kasy zostałó zebrane na jakie działania konkretnie została wydana, czy fundacja się z mojej kasy utrzymuje? oczywiście? czy utrzymuje się "za bardzo" ? tego nie wiem...jeśli sąd udowodnił mu kradzież to jest złodziejem, co się dalej z tym faktem wydarzy? tego nikt nie wiem, bo to Polska właśnie...
Osoby, którym przeszkadza WOŚP to zapewne ludzie bez dzieci, i nigdy nie mieli potrzeby korzystać z usług naszej popapranej służby zdrowia. Zauważyłem, że większość badań moich dzieci było wykonywanych na sprzęcie z serduszkiem, i gdyby nie WOSP, to bylibyśmy nadal na etapie lat 90. To że część kasy ucieka, to przecież normalne w naszym kraju, liczy się tylko to, że w szpitalach widać efekt w postaci sprzętu.
Niech ma, nikt w tym kraju nie zrobił dla chorych tyle co on, a że musi za coś żyć to chyba normalne. Już każdego normalnego chcą zniszczyć w tym kraju.
Ale z was tępę dzidy są naprawdę ludzie. Macie problem do Organizacji która pomaga ludziom. Rząd was okrada przez całą dobę, a wy macie to głęboko w poważaniu. Zastanówcie się nad sobą. Kim jesteście, Polakami czy Polaczkami?
Gdzie Kur** napisane jest, że zbiórka na WOŚP jest do cholery wymuszona ?!
Skoro nie jest, to wracając - Po jakiego ***a się dopierdzielacie do Owsiaka ?, pytam się bo nie rozumiem.
Owsiak, może i kradnie, może i nie, **uj go tam wie. Jeżeli nie wpłacacie na WOŚP, to nie macie co się produkować, a jeżeli wpłacacie, to po cholerę wpłacacie, skoro [jak sądzę] wiecie/myślicie, że On was z tego okrada. Wpłacać na WOŚP i później narzekać, że niby ktoś kradnie, niby nie, to tak jak wybrać jakąś partię na wyborach, i jak dojdzie do władzy narzekać na to co zrobili, a przy następnych wyborach wybrać ich ponownie...
Owsiak nic nie dał, dały milony ludzi poprzez akcję zorganizowaną przez Owsiaka. Za organizację przedsięwzięcia dostje normalną pensję.
Z innej beczki szpitale są Państwowe, więc to rola Państwa aby zadbać o ten sprzęt. Nie wiem jak na was ale na mnie nałożono już składkę zdrowotną i pare innych podatków. Dar na orkiestrę to w tej formule kolejny podatek.
Sprywatyzować szpitale!! A o biednych niech troszczą się fundacje takie jak Jurka Owsiaka!!!
Najbardziej obrzydliwe w działalności Owsiaka jest to, że wmówił ludziom dowie rzeczy:
a) Twoje dziecko umarłoby, gdyby nie WOŚP
b) Nie masz prawa korzystać ze sprzętu WOŚP, jeśli krytykujesz Owsiaka
"Argumenty" na poziomie Kościoła Moona, tak podłe, że nie ma sensu z nimi dyskutować, ale dwie informacje podam. WOŚP po ogołoceniu samorządów i budżetu centralnego, który finansuje zbiórkę, odlicza sobie z puszek 5 milionów kosztów, resztę kasy wpłaca na konto i trzyma UWAGA 1,5 roku. Odsetki Owsiak kasuje na swoje gry i zabawy, to kolejne 2,5 miliona. Do sprzętu, który UWAGA Owsiak dostarcza do szpitali, a NIE PRZEKAZUJE, każdy podatnik, czy chce czy nie chce dołożył pieniądze. Wszyscy się na tę hucpę zrzucamy, jedynie OWSIAK SKUBIE PUSZKI CO ROKU.
Szpitale nie mają prawa sprzętu dostarczonego przez WOŚP przenieść z jednaj sali do drugiej, w na oddziałach położniczo-noworodkowych stoją kardiomonitory, z których WOŚP zabroniła korzystać dorosłym, a więc matkom w ciąży i po porodzie. Ktoś nie wierzy? Proszę bardzo link do tekstu, a w nim skan do kontraktów http://kontrowersje.net/owsiak_hurtowo_kupuje_sprz_t_medyczny_i_p_aci_dro_ej_ni_kowalski_w_detalu Spytajcie WOŚP co zrobiła z kasą za aukcje Allegro? Tu jest kolejny link i najmniejszego odzewu https://www.facebook.com/wosp Kasa z Allegro wyparowała ze sprawozdania za rok 2013, a WOŚP NIGDY nie odpowiada na pytania, nawet trybie ustawy. Owsiak broni swoich oszustw tak mocno, że odmówił sądowi wydania dokumentów finansowych i przegrał proces. Pora przetrzeć oczy, kto jeszcze daje się nabierać na obrazki z dziećmi, które "Jurek" traktuje niczym mięso armatnie do działań biznesowych i marketingowych.
To sie nazywa manipulacja. Autor wrzucil obciety screen. Dlaczego? Ano dlatego, ze slowa nie ma w tekscie o tym, ze Owsiak wyprowadzal pieniadze a wylacznie o tym, ze przegral sprawe zwizana ze stosowaniem obrazliwych slow przez autora bloga. Ktos, kto laczy jedno z drogim: albo nie umie czytac ze zrozumieniem, albo ma problem z glowa, albo celowo (i stawiam na te ostatnie) scina screen manipulujac tekstem tylko po co, by tania sensacyjka odniosla sukces. Niestety... trollowac tez trzeba umiec! :-)
Nie łżyj. W tekście nie tylko jest pokazany mechanizm w jaki Owsiak wyprowadza kasę: WOŚP -> Złoty Melon -> Mrówka Cała, ale jest link do pełnego uzasadnienia Sądu, w którym czytamy, że Owsiak łamiąc prawo odmówił dostarczenia ksiąg rachunkowych i uniemożliwił Sądowi ustalenie skali WYPROWADZANEJ KASY. Łgać też trzeba umieć wyrobnicy Internetowi z WOŚP.
Cóż cóż, czytanie ze zrozumieniem się kłania, koledzy lub koleżanki wyżej. Polecam, możecie poprosić mamę albo brata, byle byli bardziej rozgarnięci od was. Tak się składa że przeczytałam całość ZE ZROZUMIENIEM. Polecam serdecznie, dzieciaki ;))) Myślenie serio nie boli :)))
Debilni idealiści myślą, że w akcjach charytatywnych 100% idzie na cel, otóż NIE!
W USA 30%, a w WOŚP to 80% po odliczeniu tego co przechodzi przez pieprzoną biurokracje + Owsiaka czego wcale nie bierze dużo, widzieliście go w jakimś ferrari? Nie? Poza tym za reklame trzeba zapłacić i zorganizowanie akcji i on nic nie kradnie bo ludzie dobrowolnie dają mu pieniądze, a on je przeznacza na coś dobrego.
a gówno sprzętu bez WOŚP będzie-rypią was w składkach i czekacie aż was lekarz przyjmie-co za dziadostwo się szerzy-Ochojska za prowizje wybudowała willę w Orelcu na podkarpaciu i nie tylko ale jej nikt nie ruszy - tfu chłopstwo nie wybatożone
A za przeproszeniem pier#olenie o szopenie... Ten człowiek zrobi więcej dobrego w rok niż wy przez całe swoje nędzne życie. Nawet jak by brał połowę to i tak mu się należy za to oddanie sprawie i pomoc dzieciakom osobą starszym i innym chorym potrzebującym pomocy.
Tacy ludzie dorwali się do kasy bo rząd do takiej sytuacji dopuścił że zamiast nasze pieniądze z POdatków iść na szpitale to są trwonione na POdwyżki pensji dla POsłów , drogie limuzyny. POlski rząd kosztuje więcej niż angielska rodzina królewska a przecież tak zarabiają obywatele 4 razy wyższe pensje niż POlsce a przy tym POdatki są mniejsze. Dopuściliście złodziei do koryta. Oczywiście on wykorzystał sytuację ale to my POmogliśmy innym . Nie wiem czy jest lepszy Owsiak od Minister Zdrowia ale Kopacz awansowała na premiera więc czekam teraz na nagordę od rządu dla Owsiaka MOże zostanie Ministrem Zdrowia :D W służbie zdrowia są marnotrawione ogromne pieniądze.
JAkoś nie widzę tego uzasadnienia swoją drogą ciekawe że skarbówka nie doczepiła się go tylko jakiś wariat z rzekomymi dowodami które pewnie są tylko nadinterpretacją tego cymbała
Chyba nie rozumiecie na jakich zasadach dziala fundacja.
Ludzie dali powiedzmy razem 20mln zlotych na zbiorce.
Owsiak wsadza kase na konto na %, po x miesiacach 20mln idzie na sprzet, co co zostalo zarobione z %
idzie na utrzymanie fundacji pensje, wydadki, kampanie itp (gruba kasa). Wiec ani 1grosz nie powinien przepasc.
Tak dziala fundacja ze kazda 1 zlotowa = 1 zlotowka na sprzet.
Sąd już się wypowiedział nt Owsiaka. A ten robi wszystko by nie pokazać swoich finansów. To rodzi nadal olbrzymie podejrzenia. No cóż... Nagłośniony Owsiak może wszystko. Są na całe szczęście inne fundacje robiące bardzo dużo bez medialnego rozgłosu.
Ależ pięknie niejaki MatkaKurka zmanipulował wyrok. Wystarczy przeczytać w całości i się okazuje, że jednak nie zmasakrował.
Sąd nie odniósł się do tego, czy "kurek" pisał prawdę czy nie, a jedynie czy mógł takie rzeczy pisać w ramach tzw. "Wolności słowa". I uznał, że mógł bo wyrażał opinie a nie fakty, a ponadto mógł, bo sam Owsiak wyraża się w podobnych słowach o innych (znieważenie wzajemne). M.in. str. 20 wyroku, część 2 pierwszego akapitu.
I jeszcze cytat ze strony 22 wyroku "Piotr Wielgucki wielokrotnie podkreślał, że zachowania Jerzego Owsiaka i samej fundacji są legalne(...)", "Określenia "wyjął" oskarżony ewidentnie używał jako synonimu słowa "przeznaczył", a nie ukradł".
Tyle w temacie tego "zmiażdżenia".
Czytać całość a nie wycięte, wygodne dla kurka fragmenty.
Nareszcie dobiorą mu się do tyłka
Zlikwidujmy WOŚP i zobaczymy ile nowego sprzętu rząd będzie kupował dla szpitali.
Kupuje co roku z budżetu NFZ który wynosi 65 miliardów złotych. Przyznasz chyba, że w porównaniu z 50 milionami Owsiaka, z których i tak nie całość trafia do szpitali, to o wiele więcej...
Nie twierdzę, że rząd nie kupuje sprzętu, jednak zauważ, że te przytoczone 65 mld to cały budżet, który w zdecydowanej większości idzie na leczenie. Niestety, ale nie ma w przewidzianym budżecie nic napisane, ile pieniędzy idzie na zakup nowego sprzętu, jedynie 830 mln zł. jest pokazane jako "zaopatrzenie medyczne i naprawa", a w tym mieści się naprawa sprzętu medycznego (w tym karetek), do tego zaopatrzenie szpitali w leki, jakieś przyrządy, typu rękawiczki, chustki, szmatki itd.. Gdyby w tym zestawieniu istniała oddzielna rubryka odnośnie inwestycji związanych z zakupem sprzętu medycznego, wtedy by można było porównać wyniki.
Inaczej - zlikwidujmy kradzieże w WOŚP i zobaczymy ile więcej sprzętu trafi do szpitali.
To niech wszelkie telewizje, urzędy miast i gmin i wszelkie inne instytucje wspierające działania Owsiaka kasę które przeznaczają na WOŚP niech przekażą prosto na sprzęt szpitalny. Lekko licząc będzie 2x tyle kasy co ze zbiórki.
Zamiast przeznaczać pieniądze z samorządów na "igrzyska" WOŚP (koncerty etc) i przeznaczmy je na sprzęt - to pieniędzy na sprzęt będzie na pewno więcej.
Tak narzekacie na sprzęt, a chyba dawno nie byliście w jakimś szpitalu, nie wszędzie jest tak że syf, kiła i mogiła. Jestem świadkiem, że nowy sprzęt i profesjonalne podejście, też ma miejsce w naszych publicznych placówkach. Często to kwestia szczęścia na jakiego akurat lekarza trafimy, jak poprowadzi leczeniem, na jaki dzień w szpitalu, czy mają dużo pacjentów, czy nieco luźniej. Byłam kilka lat temu w dość niepozornym z zewnątrz szpitalu, wewnątrz też nie zachwycał, korytarze rodem z PRL-u, stare poczekalnie, łóżka, sale z chorymi brzydkie. Zaczęłam się zastanawiać czy to dobry wybór. Jaki był mój szok, gdy sama sala operacyjna, przypominała te z filmów i poczułam się prawie jak w bazie kosmicznej, aż zaniemówiłam z wrażenia i załoga oraz lekarze wykonali swoją pracę perfekcyjnie. Serduszek tam żadnych nie było, jeżeli o to chodzi ;) Jedyne badanie zrobione na sprzęcie orkiestry, choć nie widziałam tego sprzętu, jedynie dostałam pieczątkę, było sprawdzenie słuchu naszego syna po porodzie. Jeżeli na szali miałabym postawić inwestowanie w położnictwo, a sprzęt warty miliony do badania słuchu noworodkom, to wybieram to pierwsze, bo logicznym jest, że najpierw dziecko musi szczęśliwie się urodzić i to podstawa jego zdrowia. Z drugiej strony znam też szpital, któremu nie powierzyłabym nawet chomika, praktyki tam stosowane i podejście do pacjenta to istny horror, rodem ze średniowiecza. Najgorsze, że mają oddział ratunkowy i chcąc nie chcąc, nawet ci świadomi tego, aby omijać go z daleka mogą tam trafić...
hahahahhahahahahahahahhahahhaahhaha 40 mln rocznie? na sprzęt? toż to kpina. Wystarczy rocznie zrobić jedną stronę dla bezdomnych mniej
Tyle ile Owisiak "wziął" bądź "ukradł" przez ten czas, rząd marnuje w ciągu tygodnia na "nietrafione inwestycje", przetargi, latanie śmigłowcem z domciu do pracy, nowe auta dla kolegów z partii, na różne niedziałające systemy, Muzea, które nie są w stanie same się utrzymać (Muzeum Historii Żydów Polskich) i na tablety, które są wykorzystywane do oglądania pornoli w pracy.
a co nam po tym sprzęcie jak i tak stoi bezczynnie w sali bo nikt nie umie go obsługiwać?
To jest straszne jak ciemny lud ma problem ze zwykłym osądzeniem, co jest moralne, a co nie. Rozwalają mnie hasła: 'Owsiak tyle zrobił (zrobili ci co dawali mu pieniądze) to może kraść garściami'. Wyobraźcie sobie największego skur***** jakiego znacie. Człowieka bez kręgosłupa moralnego, nie szanującego nikogo i niczego, przy okazji zarabiającego niewiele. Zadajcie sobie pytanie jak zareagowałby, gdyby ktoś zaproponował mu pracę,w której za powiedzmy 5000 netto / miesiąc będzie kierował firmą zbierająca kasę w celach charytatywnych.
Tylko, że on coś robi za nasze pieniądze.. Gdyby nie on, to żadne z was nie przeznaczyłoby nawet grosika na jakieś cele, no ewentualnie 1% podatku, bo nie wymaga to za dużo wysiłku. Ale prawda jest taka, że gdyby nie jego ludzie stojący z puszkami, do których wystarczy podejść i wrzucić pieniądze, to przewalilibyście te pieniądze na żarcie, gry, prostytuki czy Bóg jeden wie co jeszcze.. Może i robi to za nasze pieniądze... Ale która fundacja tego nie robi ? On przynajmniej robi dużo
~Kompleksowy, tu nie chodzi o likwidację (wylewanie dziecka z kąpielą), ale o to, by fundacja działała zgodnie z prawem i sumieniem. Jeśli tak się nie dzieje, to coś należy z tym zrobić. Jeśli ktoś rzuca oskarżenia i nie ma racji, to też powinno się coś z nim zrobić bo nie powinno być wolności słowa ponad wszystko. Wiemy, że nie ma sprawiedliwości na świecie, ale starajmy się jej szukać.
Prawda jest taka, że gdyby nie ten wasz złodziej (choć i tak nikt nie udowodnił, że rzeczywiście, kradnie te pieniądze) to mielibyśmy zdezelowany sprzęt z lat 80-tych. Wiem o tym doskonale, bo to właśnie jego sprzęt uratował życie mojemu dziecku... Ale gimbaza nie zrozumie
Taaaaaa.... a za rok dziwmy się, że nie ma pieniędzy na sprzęt -.-
Jakich szpitali??? nie wiem gdzie mieszkasz ale w Warszawie już większość jest sprywatyzowana i przejęta przez ludzi związanych z rządem,min. Struzik z PSL ma już przejęte 4 szpitale.W planach PO i Bufetowej jest zostawienie 1 szpitala na województwo Mazowieckie.Podejrzewam,że w Polsce a przynajmniej w dużych miastach gdzie przejęcie szpitala za bezcen ze sprzętem i pacjentami to świetny biznes jest pewnie podobnie.
Czemu nie kupić 40 maszyn chirurgicznych Da Vinci ?Polska to bogaty kraj w,ystarczy spojrzeć na polityków ,stać nas ,
Ten jeden robot, którego mamy stoi bezczynnie bo NFZ nie refunduje zabiegów nim wykonanych...
Jeżeli napadnę na bank. Ukradnę 1 000 000,00 zł (słownie: milion złotych zero groszy) i 900 000,00 zł (słownie dziewięćset tysięcy złotych zero groszy) przekażę na dom dziecka lub inną tego typu charytatywną instytucję, a resztę: 100 000,00 zł (sto tysięcy złotych zero groszy) zostawię sobie. To będę dobry czy zły?
Zły. Okradłeś ludzi, którzy ze swoich podatków i tak finansują tą placówkę i dostaje ona rocznie miliard na utrzymanie.
@szamot, nieadekwatny przykład, z owsiakiem sytuacja jest inna.
Zgadzam się, ze przykład nieadekwatny, ale mam pewnie pytanie do osób, które nie wiedzą nic niewłaściwego w braniu sobie prowizji za przekazywanie pieniędzy (abstrahując od tego cz Owsiak coś takiego robi lub nie); ile % z datków można sobie podpierd*lić dla siebie, zeby wciąż być uważanym za uczciwego? 1, 2, 10, 50? A może wystarczy, że z każdego tysiąca złotych oddam na cele dobroczynne dychę?
imo można podpierda*ać można ile się chce o ile jest o tym poinformowany darczyńca, wtedy można powiedzieć, że wszystko jest zgodne z zasadami moralności, bo nikogo nie okłamujemy.
Poczekajcie z opiniami na apelację. Matka Kurka to stary matacz i manipulator, wystarczy trochę pogooglać. Niekompetencje przykrywa bezczelnością - niektórzy to niestety kupują.
Owsiak za to to zwykły wentyl.
Różnica między tymi dwoma panami jest taka, że MatkaKurka potrafi merytorycznie bronić swoje stanowisko, podczas gdy Owsiak po prostu po swojemu bełkocze "Ueee! Jestem taki dobry a oni mnie nienawidzą!.
Wyrok sądu jest miażdżący dla Owsiaka. Wystarczy przeczytać ze zrozumieniem.
Milczenie mediów mętnego nurtu w sprawie wyroku jest najlepszym dowodem na to, że Matka Kurka rozmazał Owsiaka na wokandzie i ścianach złotoryjskiego sądu. Owsiak, syn milicjanta, nie potrafi nic innego, niż wciskać kit o swojej dobroci, a po cichu wyciąga miliony ze słoika. Amen
A może po prostu wyrok nie jest tak sensacyjny, jak sobie "Kurka" ubzdurał?
Owsiak, Hofman, Halicki Iwiński, to taki kraj, taka rasa.
Owsiakowa orkiestra to przekręt stulecia.
No wreszcie znalazł się słoik Owsiaka!
nie chodzi tylko o szkody materialne, które Jurek słoik wyrządził - jeszcze gorsze są szkody mentalne w społeczeństwie
Bo daje przykład, że pod przykryciem "dobra innych" można z powodzeniem duże lody ukręcić. Cała socjalistyczno-komunistyczna filozofia na tym polega. Ciekawe, że wszelkiego typu kościoły też działają na podobnej zasadzie.
Ponad 500 mocnych i nadal poczekalnia - polityka adminów to prawdziwy demotywator :D
Oszust jakich wielu w PRL-Bis!!!
skoro ofiaruję dla chorych to nie ma prawa z tego iść do prywatnej kieszeni. ja co miesiąc niosę w zębach do Urz Skar kasę, rządowi kradną na lewo i prawo to mnie szlag trafia. To minister ma obowiązel zasrany finansować leczenmie a nie Owsiak z naszej składki. Lecze się prywatnie, majątek wydaję i do cholernego ZUSu i na prywatne leczenie. Niech w końcu ktoś odpowie za te kradzieże, kto ograbia chorych niech mu ręka uschnie
Tak czytam i czytam to uzasadnienie...i gdzie tu zmasakrowanie? Sąd uznał, że obie strony obrzucały się równo błotem, a "Kurka" pytał o konkrety a nie pomawiał. Ani słowa o potwierdzeniu zarzutów względem Owsiaka, za to dużo o poziomie dyskusji między ww. panami.
Owsiak poproszony przez sąd o udostępnienie zeznań finansowych - odmówił. To nie stawia go w dobrym świetle. Kiedy sąd już nakazał, a nie poprosił, to zeznania gdzieś się zgubiły... To jest smutne, bo sam twórca świetnej inicjatywy - może być przyczyną jej zguby...
@t1ger a nie było tak, że te sprawozdania co roku trafiły to ministerstwa? Nie wierzę zatem, ze strona sądowa nie ma możliwości zdobycia ich z tego źródła.
Też bym odmówiła, gdybym nie miała nic na sumieniu, dla zasady. Jeśli jestem niewinna, to niech się męczą i trudzą, żeby udowodnić mi winę, która nie istnieje. Owsiak był i będzie moim autorytetem nawet, jeśli okaże się, że jakąś część z darowizn bierze dla siebie. Po prostu mu się to należy i nie byłoby to niczym złym.
Unq... zapoznaj się ze sprawą, Owsiak nie był oskarżonym, a oskarżającym. Wszyscy są równi wobec prawa, a jeśli sąd pyta odpowiada się. Jeśli byłby czysty nie chamęciłby i tyle.
Przez kilkanaście lat dawałem, ale im byłem starszy tym docierała do mnie jedna prosta rzecz, ile daje comiesięcznie na zdrowie w podatkach ile dokładam za pakiet prywatny, nie dla siebie a dla młodej bo choćby aby zrobić badanie słuchu noworodka w stolicy trzeba czekać 2,3miesiace a badanie trzeba zrobić jak najszybciej po urodzeniu. To państwo a nie Owsiak skoro bierze ode mnie pieniądze powinno mi zapewnić opiekę.
A jak to już ktoś napisał, tylko takich wyborców politykom potrzeba. Można kraść do woli aby coś od czasu do czasu rzucić tłumowi.
Jeśli masz mniej niż 50 lat nie zazdroszę przyszłości bo jak się pobudzicie to Polski nie będzie ani praktycznie ani teoretycznie :(
Zapoznałam się ze sprawą już dawno temu, ponieważ pan Owsiak jest w kręgu moich zainteresowań. Nie ma co rzucać haseł, że Polski nie będzie i inne podobne, bo jeszcze nikt mu niczego nie udowodnił. Ja osobiście wątpię w jego winę w zakresie kradzieży pieniędzy, a tym bardziej w zakresie przeznaczania ich na cele Przystanku Woodstock, bo to po prostu śmieszne. Mam wrażenie, że ludzie po prostu nie wierzą, że człowiek może bezinteresownie robić dobre rzeczy. No cóż, każdy sądzi po sobie. Ktoś wcześniej pisał, że państwo przeznacza co roku kilkadziesiąt miliardów złotych na nowe sprzęty dla szpitali. A to bardzo ciekawe, bo jeśli w szpitalu widzi się nowy sprzęt, w 70% przypadków jest oznaczony serduszkiem wielkiej orkiestry. Możesz mówić, co chcesz, ale jeśli urodzi Ci dziecko, któremu pomoże właśnie ta fundacja (oczywiście nie życzę Ci tego, żeby Twojemu dziecku trzeba było pomagać), zmienisz zdanie. Być może chodzi właśnie o takie pojedyncze przypadki, kiedy namacalnie możesz zobaczyć tę pomoc.
Siema ,albo się nie ma .
Owsiak nie daje, on się udziela przez parę dni, potem jeździ się land roverem fundacyjnym bo innym nie można, za to żona zarabia co miesiąc-niech się udziela ale robienie z niego świętego to przesada-prawda jest taka że dorobił się na nic nie robieniu ,myślę że ja też mógłbym tak pokrzyczeć raz w roku i też uzbieram kasę- to kwestia promocji
dlaczego nie na głównej ?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 listopada 2014 o 7:44
czarnych i państwo boli jego działalność bo gówno do niego mają a chcą położyć swoje brudne łapy na forsie WOPŚ
Państwo boli jego działalność? Przecież Owsiak jest jedną z największych podpór III RP.
a posłowie wyprowadzają naszą kasę z podatków na swoje pensje. Co za debilizmy ten kurka wciska ludziom. Nie wyprowadzał pieniędzy, tylko zlecał wykonanie usług firmie swojej żony. Usług, które zostały wykonane i które trzeba było komuś zlecić i komuś za nie zapłacić.
A reklamy i sprzątanie po koncertach to elfy i krasnoludki opłacają.
U#eba#a misia pszczoła ,co za k#rwa misio woła. I wszystko w temacie .Kończ owsik ,wstydu oszczędź
Ale GW już ogłosiła, zaraz po wyroku zwycięstwo Owsiaka. A wiadomo, że GW już od 25 lat stoi na straży prawdy.
Następny "wierny" i jedyny "sprawiedliwy" .... Jak ja nienawidzę katoli - zazdroszczą, opluwają, utopili by w łyżce wody, zachowują się niewiele lepiej od islamskich fanatyków !!!
Jedyne co z nich wycieka to czysta nienawiść ....
Proces był wytoczony przez Owsiaka, pozwanym był "Matka Kurka". MK nie został w jego wyniku ukarany... Gdzie tu zostało pokazane, że wyprowadzane są pieniądze z WOŚP?
Przeczytaj uzasadnienie sądu. Chociażby "Sąd nie dopatrzył się w wyjaśnieniach oskarżonego, w tych punktach gdzie mówił o faktach, przekłamań. Gdy Piotr Wielgucki powoływał się na konkretne kwoty bazował przede wszystkim na sprawozdaniach finansowych i rozliczeniach przedstawionych przez WOŚP" - ergo oskarżenia blogera były prawdziwe. "Jerzy Owsiak wyraźnie wskazał, iż w czasie organizacji tzw. finału WOŚP W 2014 r. Warszawa jako miasto nie poniosła żadnych kosztów z tego tytułu, podczas gdy Piotr Wielgucki wykazał, iż takie koszty poniesione zostały." I tak dalej.
Hejterzy! zróbcie jeden z drugim chociaż promil tego dobrego co Owsiak zrobił to wtedy będziecie mogli się wypowiadać. Ciekawe, że nikt nie komentuje ile hajsu wychodzi z fundacji TVN czy Polsat... są to o wiele większe miliony niż WOŚP...
No ja do owsiaka osobiście nic bym nie miał gdyby nie jedna rzecz - chodzi tylko o to że czy mi się to podoba czy nie MUSZE płacić na WOŚP... I to jest problem - bo jakby całośc była totalnie dobrowolna to mi by to nie przeszkadzało. A dla ekonomicznych analfabetów wyjaśnienie - każdy z nas płaci podatki - i na miasto - które uwzględnia podatek janosikowy - i na telewizję... itp... Owsiak ma za darmo (czyli z moich podatków) reklamy w TV, po owsiaku za darmo (czyli z moich pieniędzy) przygotowują łudstoki i za darmo (czyli za moje pieniądze) po nim sprzątają.
@Obcy - Woodstocku nie przygotowują z Twoich pieniędzy. Kasa od sponsorów zupełnie wystarcza pewnie jeszcze z nawiązką. A sprzątają wolontariusze.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 listopada 2014 o 12:45
Przeczytajcie ze zrozumieniem uzasadnienie wyroku i sprawdźcie czego w ogóle dotyczył proces zanim nazwiecie Owsiaka złodziejem.
" Wszystkie twierdzenia Piotra Wielguckiego, zawarte w wymienionych publikacjach i objęte skargą oskarżycieli prywatnych, były prawdziwe." - Sąd. Jest oszustem i złodziejem.
kupowanie sprzetu to nie wszystko. Polowa tego stoi nie uzywana bo primo nie ma wykwalifikowanych osob do obsługi po secundo nie ma kasy na opłacenie takich badan.
Takze to ze kupuje to tak naprawde nic nie robi.
Poczytajcie troche o Caritasie ktory bez rozglosu pomaga REALNIE duzo wiekszej liczbie osob.
kAzek29 - źródło poproszę. Chyba nie chcesz powiedzieć, że opierasz się na źródle "jedna pani drugiej antyklerylanej pani"
Caristas pomaga??!! to czarna mafia ! Nic dobrego nie robi i mam powód tak twierdzić. Ksiądz, który jest przewodniczącym jednych z oddziałów w naszym kraju ma nie dosyć, że wywalony wielki dom, co rusz nowe samochody i motocykle najlepszej marki to jeszcze sporą ziemie poza miastem. I nie ma tego w spadku czy z innych dochodów tylko z konta Caritasu. Księżą nie wolno ufać żadnemu !
Tylko fundacja polsat!!!
Czy tylko mi sie zdaje, że wszystkie memowe strony zostały przejęte nagle przez pojeb**ch koriwnowców?
Do wszystkich bijący zazdrością i zawiścią ! Jeżeli chociażby jedno dziecko zostałoby uratowane dzięki tej fundacji a Owsiak odprowadziłby 99,99% pieniędzy do własnej kieszeni to i tak było warto! Wyceń życie swojego dziecka jeśli je masz a jak nie to zapytaj swoich rodziców na ile wyceniają Twoje życie ?! MatkaKurka ? Kto to u licha jest ? Bloger z "piątej" ligi który tak naprawdę niczego nie wnosi . Czy popieram Orkiestrę ? Nie przeszkadza mi jej istnienie ,boli mnie bardziej to ,że był powód by ona zaistniała : nieudolny rząd ,tragiczna polityka zdrowotna ,nie zależnie kto za nią stał .
Widzę tu i w wielu złe podejście do tematu. ~Moj_Kot_Lubi_Miauczec i kilku innych dobrze to ujęli. Tu nie chodzi, że dzięki zakupom sprzętu tej fundacji ratowane są życia, bo to jest dobre. Wynagrodzenia ludzi pracujących w fundacji (każdej) też jest naturalne. Jeśli jednak są jakieś przekręty, to nie jest to dobre i tego robić NIE WOLNO. Tak, jak społeczeństwo korzysta ze sprzętu zakupionego przez fundację z pieniędzy darczyńców i to jest dobre, tak samo korzysta z autostrad wybudowanych za czasów różnych rządów. Ale czy dzięki temu można przymykać oko na lewe przetargi, łapówki itd.? Cel uświęca środki? Pomyślcie o tym. A jeśli ktoś ma problem ze zrozumieniem to niech nie ocenia wypowiedzi innych tylko dlatego, bo lubi WOŚP to klika negatywnie na komentarze przeciw i odwrotnie.
to ten sam sąd, który zatwierdził wybory?
Nie wyprowadza tylko musi z czegoś żyć!
Konkretnie jego żona. Mrówka Cała to ciekawa spółeczka. Podobnie jak Złoty Melon. Rozliczenia tej całej trójcy powinny zostać ujawnione.
owszem My dajemy pieniądze a nie Owsiak tylko jest ta drobna różnica że jemu się chciało ruszyć dupe i to zorganizować
Oby w przyszłości jego hejterze lub ich rodziny nie musiały korzystać ze sprzętu zakupionego przez Owsiaka za Nasze pieniądze
DEBILE!!! CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM
Sąd uznał że "[...] oceny oskarżonego, choć jednostronne, są dozwolone ze względu na wolność słowa. Dopuszczalne są również oceny niepochlebne takiego zjawiska jakim jest Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy [...]"
Gdzie jest kuźwa napisane, że sąd potwierdził jakiekolwiek chore insynuacje tego debila "MatkaKurka". Potwierdził jedynie, że każdy debil może gadać co mu ślina na język przyniesie...
Jeśli chodzi o ilość sprzętu z "serduszkiem" w szpitalach: moi dwaj synowie żyją tylko dlatego, że na oiom'ach i neonatologiach był sprzęt z serduszkiem. Dziękuję za to Jurkowi. A Wam krzykacze - ch...j w dupę...
Czytając uzasadnienie wyroku, widać, że oskarżony obronił się DOWODAMI na to, co mówił. Sąd przyznał rację co do niejasności, wątpliwości itd. np. "(…) Piotr Wielgucki udowodnił samo istnienie mechanizmu transakcji i umów w trójkącie podmiotów (fundacja WOŚP spółka ,,Złoty Melon” i firma „Mrówka Cała”), a nawet ta wątpliwa dokumentacja księgowa mechanizm ten potwierdzała, konieczne było ustalenie zakresu tego mechanizmu, a tym samym zasadności użytych przez oskarżonego w tym zakresie sformułowań, przez zażądanie dokumentacji księgowej w formie, która jednoznacznie udzieliłaby odpowiedzi co do kwot tych transakcji, a której sądowi odmówiono." "W ocenie sądu, nadesłana a sporządzona przez Dorotę Pilarską w różnych formatach dokumentacja księgowa, budziła wątpliwości. Sam oskarżony dobitnie wykazał, że operacja finansowana, oznaczona tym samym numerem (vide k. 851
i 852), w nadesłanej dokumentacji wskazuje różne kwoty. Z zeznań samej Doroty
Pilarskiej wynikał szereg wątpliwości co do możliwości „odczytania” zawartych
w nadesłanej dokumentacji danych (do szeregu kwestii sama główna księgowa nie
była w stanie się jednoznacznie odnieść)."
Sam jesteś debilem, przytoczyłeś fragment z wyborczej. " Wszystkie twierdzenia Piotra Wielguckiego, zawarte w wymienionych publikacjach i objęte skargą oskarżycieli prywatnych, były prawdziwe." - Sąd.
Przebiłem się UWAŻNIE przez całe uzasadnienie (link na końcu strony ze źródła)
I wiecie co? Robią Was w balona. Tak totalnie. Otóż uzasadnienie sądu w żadnym punkcie nie uzasadnia twierdzenia, że Owsiak został "zmasakrowany".
Jeden cham obrzucił inwektywami drugiego, drugi odszczeknął się pierwszemu, mamy wolność słowa, więc prócz "hieny cmentarnej" sąd nie uznał za stosowne karać kogokolwiek.
Natomiast celem "Matki Kurki" jest wyrobienie przeświadczenia (NA KTÓRE NIE MA UZASADNIENIA W WYROKU), że Owsiak kradnie. A Wy, jak lemingi i mohery razem wzięte, jak ostatni naiwniacy, w swojej znakomitej większości wierzycie w tę propagandę, którą Matka Kurka wam zasuwa. Fajnie jest łykać manipulacje jak pelikan?
Wrzucanie do puszki jest dobrowolne, rozumiem, że kościelnym może sie nie poodbać, że Caritas traci stracił na to monopol, ale nie oznacza to, że my, Polacy, mamy się godzić na takie pranie mózgu. Seanse nienawiści względem Owsiaka powinny mieć jakieś mocniejsze uzasadnienie niż tylko bezmyślność manipulowanych komentatorów demotywatorów.
~tytusz napisałeś "A Wy, jak lemingi i mohery razem wzięte, jak ostatni naiwniacy, w swojej znakomitej większości wierzycie w tę propagandę" ale z tego co widzę, to najwięcej minusów mają komentarze, które albo odnoszą się negatywnie do WOŚP albo merytoryczne po przeczytaniu uzasadnienia.
Fakt, oceniałem głównie po treści opublikowanych komentarzy i ogólnej ocenie demota, a nie po ocenie wypowiedzi.
Sprecyzujmy zatem - cytowany przez Ciebie fragment wypowiedzi skierowany jest do "zawodowych" hejterów oraz ich gimbusiarskiej klakierni.
Skoro przeczytałeś to wiesz, że WOŚP nie dostarczył oświadczeń majątkowych które zgodnie z prawem był zobowiązany dostarczyć (jako organizacja pożytku publicznego). Dlaczego? Co ma do ukrycia? Nikt nie twierdzi, że on nie kupuje sprzętu - jest po prostu trochę zbyt rozrzutny, mógłby kupić dużo więcej sprzętu i też godnie, dobrze żyć.
też bym wyprowadzał, dlatego niechętnie daję na te wszystkie podobne akcje. Nawet kontrole by nic nie dały, w państwie też pieniądze wyprowadzają to gdzieby nie w takiej organizacji gdzie nikt nie patrzył na ręce. Jesteście naiwni jak myślicie inaczej.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 listopada 2014 o 8:01
Moj syn, wcześniak, leżał w szpitalu w inkubatorze. Cały sprzęt pod jaki go podłączali miał serduszka WOŚP. Siedziałam, patrzyłam na Małego, na te serduszka i ryczałam. I obiecałam sobie, że ZAWSZE będę wspierać WOŚP bo ich pomocy zawdzięczam życie mojego dziecka. Nie wiem czy szpital byłoby stać na ten sprzęt. Nie obchodzi mnie czy cos idzie do kieszeni Owsiaka-i tak nie za bardzo w to wierzę, no ale nie ważne-grunt, że sprzęt opłacony i zakupiony przez WOŚP trafia do wielu polskich szpitali i ratuje życie.
Zgadzam się i mam tak samo. Zawsze dawałam na Owsiaka i moja rodzina też, ale od momentu gdy zobaczyłam, że cały oddział neonatologii był wspomagany sprzętem WOŚP, sprzęt do robienia badań kontrolnych ( badanie Bera słuchu) był sfinansowany przez WOŚP, a hospicjum które się nami a raczej moim synem opiekowało też było przez WOŚP wspierane ( samochody+ sprzęt medyczny stacjonarny), to sobie przyrzekłam że będzie zawsze wszystkich namawiać o wrzucania do puszek. Naprawdę gdyby nie ta akcja Owsiaka wiele szpitali by po prostu żonglowało pacjentami, bo nie mieliby środków na kupienie takich sprzętów wiec nie byliby w stanie uratować tylu mniejszych i większych istot.
Czy ktoś z osób, które stawiają tu minusy przeczytał artykuł? Czy tylko bazuje na democie? Jak w WOŚP wykazywane są sprzeczności i niejasności ("kradzież") to odzywa się gro, że przecież WOŚP robi dobrą robotę a jak w czasie rządu (jakiegokolwiek) robi się dobre rzeczy to nikt na to nie patrzy, tylko wszyscy narzekają i gadają, że kradną. Gdzie tu Wasza logika? ps. ciekawe ile dostanę minusów ;)
Ja osobiście daję na fundacje i sam działam w jednej na terenie mojego miasta Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom a sprawą interesuje się od dłuższego czasu i przyznam się że to fakt iż Pan Jerzy O. działa na rzecz dobra narodu i należy mu się za to pochwała i honorarium, tylko pytanie teraz w jakiej kwocie ? Od początku działania fundacji co pisze na portalu podparte twardymi dowodami prezes zdefraudował ponad 77 mln złotych!! Ludzie MILIONÓW czy to nie za dużo trochę?? I moim zdaniem "hiena cmentarna" określenie na człowieka który robi biznes na tych najbardziej potrzebujących do Pana Jerzego O.jak najbardziej adekwatnie pasuje niestety :-/
Będę go wspierać i wspieram odkąd sprzęt kupiony przez jego organizacje uratował mojego bratanka. Dziś ma 5 lat i jest zdrowym chłopcem, a gdyby nie to leżał by już w trumnie...
Wiesz... to nie jest do końca takie proste - jeżeli WOŚP przekazuje np rocznie 5 mln złotych na NFZ to ludzie z NFZu w następnym roku specjalnie szacują budżet o 5 MLN niższy niż naprawdę potrzebują bo zakładają, że dostaną wpływy od Owsiaka więc mogą sobie wypłacić o 5 mln więcej premii itp... niestety tak to działa...
Nie interesuje mnie nic ważnie, że mogę niedługo iść na 6 urodziny Tomeczka i słuchać jak opowiada o swoich samochodach ...
Kiedy rządzący kradną codziennie miliony z waszych podatków nikogo to nie rusza ale jak Owsiak zabrał parędziesiąt tysięcy ( podobno ) to wszystkim odwala.
A jakby twoje dziecko zostalo uratowane sprzetem ze zbiorki WOSP, to tez bys byl przeciwko Owsiakowi ?
Sa tacy na swiecie co dorabiaja sie na ludzkich nieszczeciach i tymi powinnismy sie zajac.
Twoja stara zmasakrowana. Owsiak żyje i ma się dobrze. A opieranie się o wykrętne tłumaczenie oskarżonego pieniacza z całkowicie pominiętą drugą stroną dość niewiarygodne. Pomijam już w ogóle brednie jakoby sąd "pokazał" cokolwiek.
Ech, niedobrze się robi... kraj nieudaczników i oferm, którym najbardziej przeszkadza, kiedy inny coś robią, zamiast siedzieć na d,,e i pierdzieć w stołek, Oczywiście najbardziej żal ściska d..ę czarnym że zamiast na tackę ludzie dają Owsiakowi... żenada i smutek, Najbardziej przeszkadza leniom samochód Owsiaka (powinien chodzić pieszo), jego "luksusowe" mieszkanie (powinien mieszkać pod mostem)...oto mentalność nierobów i nieuków.
Niech NFZ podniesie składkę o złotówkę rocznie na obywatela i będzie ,to samo ,bez tych cudacznych fajerwerków.
Za to że daje nasze pieniądze ,to może kraść garściami..- to jest filozofia wypranego telewizorami mózgu.
Po pierwsze fakty są faktami, a jeśli ktoś używa argumentów typu "dał paru szpitalom sprzęt to ma prawo chyłkiem podbierać pieniądze z własnej fundacji" to jest po prostu nienormalny. Albo Owsiak chce zbić fortunę, albo zajmuje się działalnością dobroczynną, trzeciej możliwości nie ma. Niech WOŚP wywiesi wielkie transparenty przy następnym finale z informacją ile na tym wszystkim zarobi Owsiak i jego żona - i wtedy zobaczymy, ile WOŚP zbierze.
Po drugie powyższe byłoby prawdziwe gdyby WOŚP dawała szpitalom sprzęt. Ale de facto nie daje. Ten sprzęt nadal jest własnością WOŚP, a nie szpitali. Nie można nawet palcem tego sprzętu dotknąć bez zgodny wszechwładnej fundacji. Wychodzi więc na to, że WOŚP za pieniądze ludzi kupuje sprzęt, ale go szpitalom nie daje tylko ŁASKAWIE SIĘ GODZI NA JEGO UŻYTKOWANIE.
Po trzecie pozbierajmy do kupy koszty finałów, koszty promocji w TV którą Owsiakowi dają za darmo kolesie na wysokich stołkach i ciekawe czy przypadkiem nie wyjdzie tyle samo ukrytych kosztów, ile pieniędzy zebranych. Chędożyć taką dobroczynność. Caritas by dawno zbankrutowało gdyby mieli takie koszty.
Wiesz, gdy WOSP dysponuje tym sprzetem to oznacza, ze sprzet bedzie uzywany tak, jak tego WOSP chce. Ostatnio byla akcja, ze lozka z oddzialow dla osob starszych chcieli przeniesc, ale WOSP stwierdzil,ze zbierali na oddzialy geriatryczne, wiec tam te lozka maja zostac - zbierali na okreslony cel i tego sie przynajmniej trzymali. Jakby tak nie bylo, to ten sprzet zaraz znalazlby sie nie tam, gdzie jest przeznaczony, bo np. znajomi dyrektora zostali przyjeci i oni go "bardziej" potrzebuja od dzieci.
Bardzo obiektywna wypowiedź - prezentowana przez jedną ze stron.
Cebularze w akcji.Niedługo gra WOŚP więc trzeba pluć
Od dawna to wiedziałem, ale WY naród Polski i tak sobie tego nie dacie powiedzieć, uważacie że robi dużo "dobrego" to i może kraść? wspaniały ten kraj.....
jeśli kradnie to niefajnie, ale prawda jest taka, że J.Ochojska i Caritas też kradnie, np. wykupuje za bezcen nieruchomości, które potem trafiają pod opiekę u Janiny i jej ludzi, to, że babka chodzi o kulach i wzbudza współczucie nie znaczy, że nie jest cwana bestią....może są na równi z Owsiakiem, to co robi to wspaniałe, bo faktycznie sprzętu w szpitalach przybywa, a może to jest tylko tak spektakularnie nam pokazywane...media potrafią pokazać dany temat z takiej perspektywy jaka im pasuje...ja osobiści wspieram od lat wwf i tylko i wyłącznie zwierzęta, taki wybór...daję kasę na rysie, dostaję co roku zestawienie ile kasy zostałó zebrane na jakie działania konkretnie została wydana, czy fundacja się z mojej kasy utrzymuje? oczywiście? czy utrzymuje się "za bardzo" ? tego nie wiem...jeśli sąd udowodnił mu kradzież to jest złodziejem, co się dalej z tym faktem wydarzy? tego nikt nie wiem, bo to Polska właśnie...
Czyli informacja o tym, że sprzedawał uran Czeczenom, jest prawdziwa.
Osoby, którym przeszkadza WOŚP to zapewne ludzie bez dzieci, i nigdy nie mieli potrzeby korzystać z usług naszej popapranej służby zdrowia. Zauważyłem, że większość badań moich dzieci było wykonywanych na sprzęcie z serduszkiem, i gdyby nie WOSP, to bylibyśmy nadal na etapie lat 90. To że część kasy ucieka, to przecież normalne w naszym kraju, liczy się tylko to, że w szpitalach widać efekt w postaci sprzętu.
Komentarz z grupy "Jak krytykujesz Owsiaka to nienawidzisz chorych dzieci"
Polska mentalność. Ktoś próbuje pomóc, ktoś ma lepiej. Złodziej i trzeba go udupić.
Wypierd***my z tego kraju, po prostu ruina.
Biedny Kurek-jego matka to facet :/ [pisal]...
Niech ma, nikt w tym kraju nie zrobił dla chorych tyle co on, a że musi za coś żyć to chyba normalne. Już każdego normalnego chcą zniszczyć w tym kraju.
Ale z was tępę dzidy są naprawdę ludzie. Macie problem do Organizacji która pomaga ludziom. Rząd was okrada przez całą dobę, a wy macie to głęboko w poważaniu. Zastanówcie się nad sobą. Kim jesteście, Polakami czy Polaczkami?
Gdzie Kur** napisane jest, że zbiórka na WOŚP jest do cholery wymuszona ?!
Skoro nie jest, to wracając - Po jakiego ***a się dopierdzielacie do Owsiaka ?, pytam się bo nie rozumiem.
Owsiak, może i kradnie, może i nie, **uj go tam wie. Jeżeli nie wpłacacie na WOŚP, to nie macie co się produkować, a jeżeli wpłacacie, to po cholerę wpłacacie, skoro [jak sądzę] wiecie/myślicie, że On was z tego okrada. Wpłacać na WOŚP i później narzekać, że niby ktoś kradnie, niby nie, to tak jak wybrać jakąś partię na wyborach, i jak dojdzie do władzy narzekać na to co zrobili, a przy następnych wyborach wybrać ich ponownie...
Owsiak nic nie dał, dały milony ludzi poprzez akcję zorganizowaną przez Owsiaka. Za organizację przedsięwzięcia dostje normalną pensję.
Z innej beczki szpitale są Państwowe, więc to rola Państwa aby zadbać o ten sprzęt. Nie wiem jak na was ale na mnie nałożono już składkę zdrowotną i pare innych podatków. Dar na orkiestrę to w tej formule kolejny podatek.
Sprywatyzować szpitale!! A o biednych niech troszczą się fundacje takie jak Jurka Owsiaka!!!
Mam pytanie: skąd wiadomo, że to jest prawda?
Najbardziej obrzydliwe w działalności Owsiaka jest to, że wmówił ludziom dowie rzeczy:
a) Twoje dziecko umarłoby, gdyby nie WOŚP
b) Nie masz prawa korzystać ze sprzętu WOŚP, jeśli krytykujesz Owsiaka
"Argumenty" na poziomie Kościoła Moona, tak podłe, że nie ma sensu z nimi dyskutować, ale dwie informacje podam. WOŚP po ogołoceniu samorządów i budżetu centralnego, który finansuje zbiórkę, odlicza sobie z puszek 5 milionów kosztów, resztę kasy wpłaca na konto i trzyma UWAGA 1,5 roku. Odsetki Owsiak kasuje na swoje gry i zabawy, to kolejne 2,5 miliona. Do sprzętu, który UWAGA Owsiak dostarcza do szpitali, a NIE PRZEKAZUJE, każdy podatnik, czy chce czy nie chce dołożył pieniądze. Wszyscy się na tę hucpę zrzucamy, jedynie OWSIAK SKUBIE PUSZKI CO ROKU.
Szpitale nie mają prawa sprzętu dostarczonego przez WOŚP przenieść z jednaj sali do drugiej, w na oddziałach położniczo-noworodkowych stoją kardiomonitory, z których WOŚP zabroniła korzystać dorosłym, a więc matkom w ciąży i po porodzie. Ktoś nie wierzy? Proszę bardzo link do tekstu, a w nim skan do kontraktów http://kontrowersje.net/owsiak_hurtowo_kupuje_sprz_t_medyczny_i_p_aci_dro_ej_ni_kowalski_w_detalu Spytajcie WOŚP co zrobiła z kasą za aukcje Allegro? Tu jest kolejny link i najmniejszego odzewu https://www.facebook.com/wosp Kasa z Allegro wyparowała ze sprawozdania za rok 2013, a WOŚP NIGDY nie odpowiada na pytania, nawet trybie ustawy. Owsiak broni swoich oszustw tak mocno, że odmówił sądowi wydania dokumentów finansowych i przegrał proces. Pora przetrzeć oczy, kto jeszcze daje się nabierać na obrazki z dziećmi, które "Jurek" traktuje niczym mięso armatnie do działań biznesowych i marketingowych.
To sie nazywa manipulacja. Autor wrzucil obciety screen. Dlaczego? Ano dlatego, ze slowa nie ma w tekscie o tym, ze Owsiak wyprowadzal pieniadze a wylacznie o tym, ze przegral sprawe zwizana ze stosowaniem obrazliwych slow przez autora bloga. Ktos, kto laczy jedno z drogim: albo nie umie czytac ze zrozumieniem, albo ma problem z glowa, albo celowo (i stawiam na te ostatnie) scina screen manipulujac tekstem tylko po co, by tania sensacyjka odniosla sukces. Niestety... trollowac tez trzeba umiec! :-)
Nie łżyj. W tekście nie tylko jest pokazany mechanizm w jaki Owsiak wyprowadza kasę: WOŚP -> Złoty Melon -> Mrówka Cała, ale jest link do pełnego uzasadnienia Sądu, w którym czytamy, że Owsiak łamiąc prawo odmówił dostarczenia ksiąg rachunkowych i uniemożliwił Sądowi ustalenie skali WYPROWADZANEJ KASY. Łgać też trzeba umieć wyrobnicy Internetowi z WOŚP.
Cóż cóż, czytanie ze zrozumieniem się kłania, koledzy lub koleżanki wyżej. Polecam, możecie poprosić mamę albo brata, byle byli bardziej rozgarnięci od was. Tak się składa że przeczytałam całość ZE ZROZUMIENIEM. Polecam serdecznie, dzieciaki ;))) Myślenie serio nie boli :)))
"A może tak, a może nie
A może jak, a kto to wie?
Może Jerzy Owsiak nie ja to chcę?" - K44
Debilni idealiści myślą, że w akcjach charytatywnych 100% idzie na cel, otóż NIE!
W USA 30%, a w WOŚP to 80% po odliczeniu tego co przechodzi przez pieprzoną biurokracje + Owsiaka czego wcale nie bierze dużo, widzieliście go w jakimś ferrari? Nie? Poza tym za reklame trzeba zapłacić i zorganizowanie akcji i on nic nie kradnie bo ludzie dobrowolnie dają mu pieniądze, a on je przeznacza na coś dobrego.
a gówno sprzętu bez WOŚP będzie-rypią was w składkach i czekacie aż was lekarz przyjmie-co za dziadostwo się szerzy-Ochojska za prowizje wybudowała willę w Orelcu na podkarpaciu i nie tylko ale jej nikt nie ruszy - tfu chłopstwo nie wybatożone
Wyrok czytany w sądzie http://youtu.be/aCFiX7lNFN8
A za przeproszeniem pier#olenie o szopenie... Ten człowiek zrobi więcej dobrego w rok niż wy przez całe swoje nędzne życie. Nawet jak by brał połowę to i tak mu się należy za to oddanie sprawie i pomoc dzieciakom osobą starszym i innym chorym potrzebującym pomocy.
Tacy ludzie dorwali się do kasy bo rząd do takiej sytuacji dopuścił że zamiast nasze pieniądze z POdatków iść na szpitale to są trwonione na POdwyżki pensji dla POsłów , drogie limuzyny. POlski rząd kosztuje więcej niż angielska rodzina królewska a przecież tak zarabiają obywatele 4 razy wyższe pensje niż POlsce a przy tym POdatki są mniejsze. Dopuściliście złodziei do koryta. Oczywiście on wykorzystał sytuację ale to my POmogliśmy innym . Nie wiem czy jest lepszy Owsiak od Minister Zdrowia ale Kopacz awansowała na premiera więc czekam teraz na nagordę od rządu dla Owsiaka MOże zostanie Ministrem Zdrowia :D W służbie zdrowia są marnotrawione ogromne pieniądze.
JAkoś nie widzę tego uzasadnienia swoją drogą ciekawe że skarbówka nie doczepiła się go tylko jakiś wariat z rzekomymi dowodami które pewnie są tylko nadinterpretacją tego cymbała
Chyba nie rozumiecie na jakich zasadach dziala fundacja.
Ludzie dali powiedzmy razem 20mln zlotych na zbiorce.
Owsiak wsadza kase na konto na %, po x miesiacach 20mln idzie na sprzet, co co zostalo zarobione z %
idzie na utrzymanie fundacji pensje, wydadki, kampanie itp (gruba kasa). Wiec ani 1grosz nie powinien przepasc.
Tak dziala fundacja ze kazda 1 zlotowa = 1 zlotowka na sprzet.
Bardzo Dobrze!!! Tak Trzymać, rozliczyć ''żula'' co do złotówki-Złodziej
Sąd już się wypowiedział nt Owsiaka. A ten robi wszystko by nie pokazać swoich finansów. To rodzi nadal olbrzymie podejrzenia. No cóż... Nagłośniony Owsiak może wszystko. Są na całe szczęście inne fundacje robiące bardzo dużo bez medialnego rozgłosu.
Ależ pięknie niejaki MatkaKurka zmanipulował wyrok. Wystarczy przeczytać w całości i się okazuje, że jednak nie zmasakrował.
Sąd nie odniósł się do tego, czy "kurek" pisał prawdę czy nie, a jedynie czy mógł takie rzeczy pisać w ramach tzw. "Wolności słowa". I uznał, że mógł bo wyrażał opinie a nie fakty, a ponadto mógł, bo sam Owsiak wyraża się w podobnych słowach o innych (znieważenie wzajemne). M.in. str. 20 wyroku, część 2 pierwszego akapitu.
I jeszcze cytat ze strony 22 wyroku "Piotr Wielgucki wielokrotnie podkreślał, że zachowania Jerzego Owsiaka i samej fundacji są legalne(...)", "Określenia "wyjął" oskarżony ewidentnie używał jako synonimu słowa "przeznaczył", a nie ukradł".
Tyle w temacie tego "zmiażdżenia".
Czytać całość a nie wycięte, wygodne dla kurka fragmenty.
Wszyscy co krytykuja WOSP sa po prostu kmiotami ,ktorym zal dupsko sciska....miernoty ..nieudaczniki zyciowe