To co oferował Świdnik to nie sprawdzona konstrukcja, z plastikowym poszyciem dumnie nazwanym kompozytowym, prawdopodobnie(bo nikt tego nie sprawdzał) bardzo małą odpornością na ostrzał, zabierająca o 40% mniej pasażerów. Jest na etapie testów i nie posiada nawet wszystkich certytfikarów. Swidnikowi trzeba by było dać 2 lata więcej niż konkurencji, aby wywiązali się z zamówienia. Francuski jest większy, szybszy, ma większy udźwig i zasięg. A przede wszystkim jest sprawdzony.
Autor tego Demotywatora albo nie wie co pisze, albo lobbuje na rzecz Mielca bądź Swidnika. Zgodnie z kontraktem Francuzi mają przejąć i zrestrukturyzować stare zakłady lotnicze w Łodzi, gdzie ma odbywać się montaż tych śmigłowców. Da to kilkaset nowych miejsc pracy! Czyli nasze Państwo jednak dba i wspiera w tej kwestii naszą gospodarkę...
Poza tym PZL Mielec to Amerykanie (Sikorsky), a PZL-Świdnik to Włosi i Brytyjczycy (AgustaWestland). Te firmy świetnie sobie radzą, a zakłady w Łodzi dzięki kontraktowi z Francuzami zostaną rozbudowane i będą miały zajęcie. Tak, kochany autorze gimbodemota, to rzeczywiście JEST wspieranie polskiej gospodarki.
Może i tak ale jakby dali to świdnikowi do by było aż 3500 nowych miejsc pracy poza tym pieniądze poniekąt zostałyby w polsce, a co najważniejsze te francuskie helikoptery to podobno niezły złom...
@~agssss: A dlaczego te 3500 miejsc pracy ma być koniecznie w Świdniku, a nie w Łodzi? Poza tym "podobno" można powiedzieć wszystko, nawet największą bzdurę. DOWODY!
i do tego po co by nam były nieuzbrojone "polskie" helikoptery....? a najlepiej wypowiadać się "bo tak" albo "bo nie" przez pryzmat skończonego licencjata z politologii egipskiej z epoki kamienia łupanego i filologii fizjologii nornic syczuańskich w sprawach techniki i technologii :?
Zgadzam się że pod względem ekonomicznym to oferta AW149 była najkorzystniejsza dla Polski. AW149 byłby montowany jedynie w Świdniku i w przypadku innych kontraktów na dostawę tycz maszyn odnieślibyśmy spor korzyści. Jednak ta maszyna ma służyć wojsku i tu Black Hawk jest projektem już wiekowym a dodatkowo maszyny dostarczone dla Polski miałby być sporo uboższą wersją od tej amerykańskiej. AW149 to niemal prototyp, który dopiero uzyskuje certyfikacje i bylibyśmy jego niemal beta-testerami i mogłoby się okazać że będą przygody jak ze słynnymi LOTowskimi Dremlinerami. Konstrukcja Eurocptera jest w miarę nowa i sprawdzona w warunkach bojowych bo to rozwinięcie projektu śmigłowca Super Puma.
Akurat bysmy dostalo nowe BH przezaczone do sprzedazy innym krajom.BH nie raz sie sprawdzily w misjach,wiec zakup pewny.Oczywoscie nie neguje obecnego zakupu,zobaczymy co wyjdzie w praniu.Ostatnio MON dobrze sie spisuje,zakup nowych czolgow,modernizacja poprzednich, zakup pontonow,smiglowcow i dokupienie kolejnych,a jeszcze planuja poprawic sytuacje marynarki.Sikorski tyle nie zrobil dla naszej armii.
jestem za rzadem, mimo, ze znajomi pracują w Świdniku ( 30 km w linii prostej) w Łodzi faktycznie jest bieda i brak
miejsc pracy niech nawet będą pracowali za najniższą krajową ale lepsze to niż nic
Ani Świdnik ani Mielec to nie są polskie firmy. Zagraniczne koncerny i tyle. Francuzi już mają w Łodzi swoje biuru konstrukcyjne, współpracują z inżynierami z Politechniki Łódzkiej (brali także udział przy projekcie maszyna która ma być dostarczona dla Polskiej armii). Śmigłowce mają być montowane w Polsce. WZL nr 1 w Łodzi maja być rozbudowane i zajmą się produkcją jak i serwisowaniem tych śmigłowców. Więc jak by nie patrzeć to wybór każdego z oferentów wspiera w ten sam sposób polską gospodarkę.
Drogi autorze. Mamy pchać się w beta-testowanie nowego śmigłowca, który nawet nie ma jeszcze wszystkich certyfikatów? I w dodatku płacić za te testy? Tylko dlatego że produkowany jest w Polsce? Takie coś przyniesie Polsce więcej strat niż korzyści. Sorry.
Gdyby każdy kraj tylko swoje, krajowe produkty kupował, to Polska niczego by nie eksportowała.
Poza tym każdy z was niech się uderzy w pierś i zrobi rachunek sumienia. Ile razy będąc w jakimkolwiek sklepie sprawdziłeś gdzie wyprodukowano dany produkt? Kupujecie codziennie chińszczyznę, a jak się wam zaproponuje produkt z Polski, to potraficie tylko powiedzieć "drogo". No to się potem nie dziwcie, że nasze krajowe firmy padają.
Śmigłowca dla wojska nie zamawia się aby wspierać gospodarkę, tylko obronność. Ma on spełniać określone warunki techniczne i być użyteczny w akcji, a nie robić dobrze lokalnemu rynkowi pracy.
Wiecie co? To jedyne miejsce w internecie, gdzie ludzie piszący komentarze myślą (przynajmniej większość...)! Włącznie z innymi demotami, pod tym akurat uzbierała się śmietanka towarzyska. Mówię to bez szyderstwa - chylę czoła.
W BH sie miesci 18/19 lub 6 noszy.W zakupionym miesci sie 28osob lub 12 noszy.Francuskie smiglowce sa ciezsze,mniej zawrotne i drogie w ekslopatacji,kazdy smiglowiec mial wady i zalety.Znow smiglowce UK-Wloskie sa nowe,wiec bylo ryzyko wielu bledow konstrukcyjnych/usterek,jednak mialy najnowszy/najnowoczesniejszy sprzet.Na szczescie mamy zakupione wczesniej inne smiglowce.Mogli by sie skupic ma marynarce i reformie wojska,to sa najwieksze wady naszej armii.
Akurat zakup slaby,lepsze byly by blackhawk,sa duzo zwrotniejsze i tansze w utrzumaniu,jedyna wada to zasieg i mniejsza ladowonosc,jednak nadrabia zwrotnoscia jk juz wyzej napisalem,a przez to trudniej zestrzelic,jest tez lzejszy.
Ktoś, kto stwierdza, że należy zamawiać swoje jest albo idiotą albo sabotażystą.
Jak "nasi" będą produkować traktory bojowe to też należy je zamówić, bo u nas robione i 500 osób ma z tego pracę?
Nie zrozumiem tego. Ekonomia, to jest naprawdę prosta dziedzina do zrozumienia ale gdzie nie spojrze to jak nie komuch to socjalista. Niby niektórzy piszą, że można normalnie "no ale strategiczne...." no tak, bo strategiczne firmy i zamówienia powinny być gorsze niż mogą być....
A przetarg.. cóż mogło by startować znacznie więcej. Śmigłowiec do transportu, nie musi być ohh ahh starczy zwykły, duży, nie rozlatujący się. To śmigłowce bojowe mają być z najwyższej półki. Już lepsze by były ruskie mi 26 ale nikt nie zamówi, bo oczywiście ważniejsze od miłości do własnego kraju i jego bezpieczeństwa, jest polityka i rusofobia.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
23 kwietnia 2015 o 1:03
Tak,ekonomia i polityka taka latwa.MI 26 nie zostaly zakupione bo firma nie zlozyla oferty,wybiera sie firmy startujace w przetargu.Z reszta po cholere nam takie wielkie smiglowce, juz lepiej postawic na nowsze technologie.
Po pierwsze nie ma naszych helikopterów są tylko montowane w Polsce.
Nowe tez będą bo to wynika z umowy offsetowej. Wykupić zakłady w Łodzi i tam będą montować. c żyli pojawia się nowe miejsca pracy.
A jak barany przyjadą protestować do Warszawy to zapraszam bezrobotnych z Łodzi żeby im wytlumaczyli ze dla n ich też jest ważna praca.
Wasza logika - lepiej wybrać "gniota" - bo jest nasz, niż dobrze działające sprawne samoloty obcej produkcji.
Sprawdzałeś?
Pomiędzy tymi śmigłowcami nie ma aż takich różnic. Polecam artykuł na ten temat:http://parezja.pl/przekret-stulecia/
To co oferował Świdnik to nie sprawdzona konstrukcja, z plastikowym poszyciem dumnie nazwanym kompozytowym, prawdopodobnie(bo nikt tego nie sprawdzał) bardzo małą odpornością na ostrzał, zabierająca o 40% mniej pasażerów. Jest na etapie testów i nie posiada nawet wszystkich certytfikarów. Swidnikowi trzeba by było dać 2 lata więcej niż konkurencji, aby wywiązali się z zamówienia. Francuski jest większy, szybszy, ma większy udźwig i zasięg. A przede wszystkim jest sprawdzony.
Autor tego Demotywatora albo nie wie co pisze, albo lobbuje na rzecz Mielca bądź Swidnika. Zgodnie z kontraktem Francuzi mają przejąć i zrestrukturyzować stare zakłady lotnicze w Łodzi, gdzie ma odbywać się montaż tych śmigłowców. Da to kilkaset nowych miejsc pracy! Czyli nasze Państwo jednak dba i wspiera w tej kwestii naszą gospodarkę...
Poza tym PZL Mielec to Amerykanie (Sikorsky), a PZL-Świdnik to Włosi i Brytyjczycy (AgustaWestland). Te firmy świetnie sobie radzą, a zakłady w Łodzi dzięki kontraktowi z Francuzami zostaną rozbudowane i będą miały zajęcie. Tak, kochany autorze gimbodemota, to rzeczywiście JEST wspieranie polskiej gospodarki.
Może i tak ale jakby dali to świdnikowi do by było aż 3500 nowych miejsc pracy poza tym pieniądze poniekąt zostałyby w polsce, a co najważniejsze te francuskie helikoptery to podobno niezły złom...
@~agssss: A dlaczego te 3500 miejsc pracy ma być koniecznie w Świdniku, a nie w Łodzi? Poza tym "podobno" można powiedzieć wszystko, nawet największą bzdurę. DOWODY!
Agssss ten francuski złom pod względem prawie każdego parametru jest lepszy do oferty ze Świdnika.
Wspiera polski przemysł? Jaki polski przemysł- ta władza w 8 lat doprowadziła do tego, że już nie ma polskiego przemysłu....
i do tego po co by nam były nieuzbrojone "polskie" helikoptery....? a najlepiej wypowiadać się "bo tak" albo "bo nie" przez pryzmat skończonego licencjata z politologii egipskiej z epoki kamienia łupanego i filologii fizjologii nornic syczuańskich w sprawach techniki i technologii :?
Jaką polską, toć to firma z USA, już raz nas hamburgery wydymali bez wazeliny z ofsetem po zakupie f-16 teraz pewnie zrobili by to samo.
Nasze państwo ?
CH D i kamieni kupa
Zgadzam się że pod względem ekonomicznym to oferta AW149 była najkorzystniejsza dla Polski. AW149 byłby montowany jedynie w Świdniku i w przypadku innych kontraktów na dostawę tycz maszyn odnieślibyśmy spor korzyści. Jednak ta maszyna ma służyć wojsku i tu Black Hawk jest projektem już wiekowym a dodatkowo maszyny dostarczone dla Polski miałby być sporo uboższą wersją od tej amerykańskiej. AW149 to niemal prototyp, który dopiero uzyskuje certyfikacje i bylibyśmy jego niemal beta-testerami i mogłoby się okazać że będą przygody jak ze słynnymi LOTowskimi Dremlinerami. Konstrukcja Eurocptera jest w miarę nowa i sprawdzona w warunkach bojowych bo to rozwinięcie projektu śmigłowca Super Puma.
Akurat bysmy dostalo nowe BH przezaczone do sprzedazy innym krajom.BH nie raz sie sprawdzily w misjach,wiec zakup pewny.Oczywoscie nie neguje obecnego zakupu,zobaczymy co wyjdzie w praniu.Ostatnio MON dobrze sie spisuje,zakup nowych czolgow,modernizacja poprzednich, zakup pontonow,smiglowcow i dokupienie kolejnych,a jeszcze planuja poprawic sytuacje marynarki.Sikorski tyle nie zrobil dla naszej armii.
jestem za rzadem, mimo, ze znajomi pracują w Świdniku ( 30 km w linii prostej) w Łodzi faktycznie jest bieda i brak
miejsc pracy niech nawet będą pracowali za najniższą krajową ale lepsze to niż nic
Ani Świdnik ani Mielec to nie są polskie firmy. Zagraniczne koncerny i tyle. Francuzi już mają w Łodzi swoje biuru konstrukcyjne, współpracują z inżynierami z Politechniki Łódzkiej (brali także udział przy projekcie maszyna która ma być dostarczona dla Polskiej armii). Śmigłowce mają być montowane w Polsce. WZL nr 1 w Łodzi maja być rozbudowane i zajmą się produkcją jak i serwisowaniem tych śmigłowców. Więc jak by nie patrzeć to wybór każdego z oferentów wspiera w ten sam sposób polską gospodarkę.
Drogi autorze. Mamy pchać się w beta-testowanie nowego śmigłowca, który nawet nie ma jeszcze wszystkich certyfikatów? I w dodatku płacić za te testy? Tylko dlatego że produkowany jest w Polsce? Takie coś przyniesie Polsce więcej strat niż korzyści. Sorry.
Akurat certyfikaty ma,uzyskal w ubieglym roku.Jednak bym nie kupowal smiglowcow w ciemno od jakiejs firmy ze swidnika,pierw musza sie wykazac.
Gdyby każdy kraj tylko swoje, krajowe produkty kupował, to Polska niczego by nie eksportowała.
Poza tym każdy z was niech się uderzy w pierś i zrobi rachunek sumienia. Ile razy będąc w jakimkolwiek sklepie sprawdziłeś gdzie wyprodukowano dany produkt? Kupujecie codziennie chińszczyznę, a jak się wam zaproponuje produkt z Polski, to potraficie tylko powiedzieć "drogo". No to się potem nie dziwcie, że nasze krajowe firmy padają.
Śmigłowca dla wojska nie zamawia się aby wspierać gospodarkę, tylko obronność. Ma on spełniać określone warunki techniczne i być użyteczny w akcji, a nie robić dobrze lokalnemu rynkowi pracy.
Wybrali optymalnie, a nie politycznie.
Też źle....
Wiecie co? To jedyne miejsce w internecie, gdzie ludzie piszący komentarze myślą (przynajmniej większość...)! Włącznie z innymi demotami, pod tym akurat uzbierała się śmietanka towarzyska. Mówię to bez szyderstwa - chylę czoła.
Wybrali najlepszy śmigłowiec. BH jest za mały-11 osób( W-3 Sokół ma 12). A AW149 był by dostarczony z dwuletnim opóźnieniem.
W BH sie miesci 18/19 lub 6 noszy.W zakupionym miesci sie 28osob lub 12 noszy.Francuskie smiglowce sa ciezsze,mniej zawrotne i drogie w ekslopatacji,kazdy smiglowiec mial wady i zalety.Znow smiglowce UK-Wloskie sa nowe,wiec bylo ryzyko wielu bledow konstrukcyjnych/usterek,jednak mialy najnowszy/najnowoczesniejszy sprzet.Na szczescie mamy zakupione wczesniej inne smiglowce.Mogli by sie skupic ma marynarce i reformie wojska,to sa najwieksze wady naszej armii.
Części z Indonezi a tylko składane w Europie i wielka dyskusja
Ciekawe, nasze złe a jednak inni kupują. Ciekawe po co?
Bo sa uzywane w ratownictwie medycznym,smiglowce specialne maja inne wymagania i musza je spelnic.
Akurat zakup slaby,lepsze byly by blackhawk,sa duzo zwrotniejsze i tansze w utrzumaniu,jedyna wada to zasieg i mniejsza ladowonosc,jednak nadrabia zwrotnoscia jk juz wyzej napisalem,a przez to trudniej zestrzelic,jest tez lzejszy.
Ktoś, kto stwierdza, że należy zamawiać swoje jest albo idiotą albo sabotażystą.
Jak "nasi" będą produkować traktory bojowe to też należy je zamówić, bo u nas robione i 500 osób ma z tego pracę?
Nie zrozumiem tego. Ekonomia, to jest naprawdę prosta dziedzina do zrozumienia ale gdzie nie spojrze to jak nie komuch to socjalista. Niby niektórzy piszą, że można normalnie "no ale strategiczne...." no tak, bo strategiczne firmy i zamówienia powinny być gorsze niż mogą być....
A przetarg.. cóż mogło by startować znacznie więcej. Śmigłowiec do transportu, nie musi być ohh ahh starczy zwykły, duży, nie rozlatujący się. To śmigłowce bojowe mają być z najwyższej półki. Już lepsze by były ruskie mi 26 ale nikt nie zamówi, bo oczywiście ważniejsze od miłości do własnego kraju i jego bezpieczeństwa, jest polityka i rusofobia.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 23 kwietnia 2015 o 1:03
Tak,ekonomia i polityka taka latwa.MI 26 nie zostaly zakupione bo firma nie zlozyla oferty,wybiera sie firmy startujace w przetargu.Z reszta po cholere nam takie wielkie smiglowce, juz lepiej postawic na nowsze technologie.
gimbodemot -
czyli po prostu populizm...
Po pierwsze nie ma naszych helikopterów są tylko montowane w Polsce.
Nowe tez będą bo to wynika z umowy offsetowej. Wykupić zakłady w Łodzi i tam będą montować. c żyli pojawia się nowe miejsca pracy.
A jak barany przyjadą protestować do Warszawy to zapraszam bezrobotnych z Łodzi żeby im wytlumaczyli ze dla n ich też jest ważna praca.
DO KOGO NALEZY PZL SWIDNIK ? MUUUUUUUUUURICA