Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
854 874
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar ~Skawina
+6 / 8

Taki pomysł (zbliżony) już był rozważany i... nie przeszedł. Za duże koszty produkcji. Samolot to i tak najbezpieczniejszy transport tak więc nie wydadzą miliardy miliardów na nowe samoloty.Pozdro

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lukas68
+5 / 5

Też mi się tak wydaje. Zwłaszcza, że poważniejsze awarie kończące się katastrofą zdarzają się raczej rzadko. Pozdrawiam :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Antoni Macierewicz
-1 / 5

A mnie zastanawia, o ile byłby cięższy taki samolot wielkości standardowego odpowiednika, np. Tupoleva... I o ile procent wzrosłoby ryzyko katastrofy przez to, że samolot jest cięższy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lukas68
+3 / 7

Technologia idzie do przodu. Przy użyciu najnowszych jej zdobyczy taki samolot wcale nie musiałby być cięższy ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Bunt
+2 / 6

@Antoni Macierewicz Ja tam nie widzę więcej dodanego sprzętu, jak same spadochrony:) Oddzielenie kabiny od reszty samolotu, chyba nie wymaga zbyt ciężkich części. Cały klucz, to odpowiedni mechanizm umożliwiający całe to zdarzenie w razie awarii samolotu...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar nicoz
+4 / 4

@lukas68 Cięższy? Nie ma problemu, zróbmy go całego z grafenu, tytanu i włókna węglowego, będzie ważył tyle, co współczesne samoloty o klasycznej konstrukcji. Tylko będzie kosztował 10x tyle. Biznes przelicza ludzkie życie na dolary. Powiem więcej, Ty też byś to zrobił. Gdyby bilet kosztował 10x więcej niż na konwencjonalny samolot, kupił byś?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lukas68
+5 / 5

@nicoz - Skłamałbym, gdybym napisał, że nie masz racji. Użyłeś konkretnych argumentów, z którymi nie sposób nie zgodzić się. Ale może doczekamy takich czasów, że koszt takiego projektu przestanie być ogromny i konstruktorzy samolotów wrócą do tego pomysłu :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar nicoz
+3 / 3

Świetny pomysł. Stary niemal jak sama awiacja. Niestety, w klasycznych konstrukcjach część kadłuba, będąca kabiną pasażerską jest również elementem nośnym i zbiornikiem paliwa. Konstrukcja taka jak na wizualizacji wymaga zastosowania ramy grzbietowej/dźwigara , który utrzyma część ogonową, skrzydła i przód. Oczywiście takie trudności konstrukcyjne da się pokonać. Problem w tym, że taki samolot będzie dużo droższy i cięższy, czyli mniej dochodowy. O wysokiej cenie zakupu nie mówię, to oczywiste. Ale każdy dodatkowy kilogram masy płatowca, to kilogram ładunku, którego samolot nie przewiezie. W 20-30 letnim "życiu" samolotu to są setki tysięcy ton nieprzewiezionego ładunku. I miliony niezarobionych dolarów. Dla linii lotniczych ludzkie życie nie jest priorytetem, to tylko statystyka, która w porównaniu z transportem naziemnym i tak wypada doskonale. Liczy się pieniądz. I nie ma znaczenia, skąd pochodzi, kim jest i jak szlachetny cel przyświecał wynalazcy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lukas68
+3 / 3

@nicoz - "Dla linii lotniczych ludzkie życie nie jest priorytetem, to tylko statystyka, która w porównaniu z transportem naziemnym i tak wypada doskonale..." Tak... myślę, że właśnie to decyduje o tym, że taki projekt nigdy nie będzie zrealizowany. Pozdrawiam :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Bunt
+2 / 2

@nicoz Ja powtórzę za Lukasem, że technologia idzie naprawdę do przodu... I z pewnością przy budowie nowego samolotu wykorzystane by zostały najnowsze materiały, a nie te, chociaż by, sprzed 20 lat. Taki Inżynier projektując nowocześniejszą maszynę, z pewnością wszystko ma obliczone oraz co, jak, gdzie i kiedy wykorzystać... Faktycznie, im nowszy materiał, tym droższy, ale wcale nie musi być cięższy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
+1 / 1

Otóż nie do końca. Jeśli mówimy o priorytetach, to tu decydującym czynnikiem są klienci, dla których głównym kryterium jest cena przelotów. Linie lotnicze mogłyby sobie większe koszty skompensować w cenach biletów, ale co klienci na to? Zresztą - już teraz ci, którzy skłonni są płacić więcej, mogą wybrać te linie, które mają wysokie standardy i wskaźniki bezpieczeństwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Jplatforme
0 / 0

Spokojnie ISIS ma lepszy patent

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
0 / 2

Większość katastrof lotniczych zdarza się przy starcie lub lądowaniu, kiedy nie ma czasu i zapasu wysokości, żeby odpalić taki patent. Natomiast na okoliczność spokojnej ewakuacji z większej wysokości, wystarczyłoby schować indywidualny spadochron pod siedzeniem każdego pasażera.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Arkadiusz19872
+4 / 4

@daclaw racja, ale pomysł ze spadochronem pod każdym siedzeniem także sprawia duże problemy. Po pierwsze - prędkość. Odrzutowiec pasażerski na wysokości przelotowej porusza się z prędkością przekraczającą 800 km/h. W myśliwcach sprawę załatwia fotel wyrzucany, bo siła fizyczna potrzebna do wydostania się skoczka z kabiny zastępowana jest siłą eksplozji materiału wybuchowego, następnie już lecący fotel jest natychmiast wyhamowywany. W pasażerskim odrzutowcu oddanie skoku w bezpieczny, kontrolowany sposób i to o własnych siłach jest praktycznie niemożliwe. Po drugie - wysokość. Na wysokości 10-12 tysięcy metrów ciśnienie powietrza znacznie utrudnia efektywne oddychanie. Rozhermetyzowanie kadłuba przez np. otwarcie drzwi wymuszałoby na skoczkach konieczność używania aparatów tlenowych. Jeśli posłużymy się przykładem najpopularniejszego samolotu pasażerskiego, czyli Boeinga 737, mamy do czynienia (zależnie od wersji) z setką, a nawet ponad dwiema setkami (737-900) pasażerów. Ewakuacja takiej ilości ludzi trochę trwa - w momencie skoku pierwszych w kolejce, ostatni zeszliby z tego świata w wyniku hipoksji. Po trzecie - kwestia przeszkolenia. Nawet jeśli byłby to spadochron automatyczny, to i tak prawidłowe założenie uprzęży nie jest takie proste, szczególnie dla spanikowanego człowieka, który robi to pierwszy raz. A właściwie założona uprząż jest jednym z czynników, które gwarantują bezpieczny skok. Po czwarte - kwestie techniczne. Oczywiście dałoby się to wszystko rozwiązać, z tym że wprowadzenie fotela wyrzucanego+spadochronu automatycznego+instalacji tlenowej to dodatkowy system. System, który waży (trzeba by więc zrezygnować z jakiejś części przewożonego ładunku/miejsc, a to strata konkretnych pieniędzy dla linii), ale i system który musi być stale kontrolowany i konserwowany, a jego awaria mogłaby być tragiczna w skutkach - nie ukrywajmy, pilot myśliwca w fotelu wyrzucanym siedzi na bombie, a ponad 200 "uzbrojonych" foteli? To już nie samolot, a latająca bomba kasetowa. Nie zapominajmy też o kwestiach psychologicznych - kamizelka tak nie straszy, bo to jednak pewna gwarancja, że do ziemi (wody) doleci się w jednym kawałku. Cała ta instalacja ratunkowa to już znak, że coś naprawdę ostro może pójść nie tak. Pilot samolotu myśliwskiego, szybowca czy samolotu akrobacyjnego "nie boi się" spadochronu, bo doskonale wie, po co go ma i liczy się z jego użyciem w razie problemów. W zwykłym pasażerze może to wywołać niezły niepokój.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~chwila_przemyśleń
+5 / 5

Cel zacny, ale wykonanie ciut straszne... Znaczy się: lecisz, spoglądasz przez okno, silnik się pali, panika, nagle silnik i skrzydło lecą dalej, a ty masz przez chwilę stan nieważkości (żołądek w gardle, większa panika), mokro w gaciach, lot się wyrównał, nie kumasz, ale cieszysz się, że żyjesz. W oddali widzisz rozbijający się przód samolotu....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~herr_inż
+1 / 1

O kwestiach technicznych i finansowych napisało tu już kilka osób. Dodam jeszcze drobiazg dla technicznie nieogarniętych. LUDZIE! Taka powierzchnia spadochronów w stosunku do wielkości kadłuba samolotu jest dobra do bajek dla dzieci, gdzie się skacze z dachu z parasolem. Poszukajcie sobie zdjęć np. z powrotu na ziemię kapsuły kosmicznej - po odrzuceniu małych spadochronów hamujących, rozkładają się takie trzy duże. Popatrz na wielkość kapsuły i rozmiar spadochronów. Potem uruchom wyobraźnię i spójrz na rysunek na tym democie. Podpowiem: powierzchnia kadłuba, która jest decydująca dla oporu powietrza jest porównywalna z powierzchnią spadochronów. To nie może działać w prawdziwym życiu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar korazt
0 / 0

Co do kwestii technicznych, mnie zastanawia w jaki sposób mają zamiar zatrzymać ten kadłub. Czy autor pomysłu wziął pod uwagę fakt, że lecący samolot ma nadaną prędkość kilkuset km/h i, po oderwaniu od reszty samolotu, dalej będzie się z tą prędkością poruszać?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Delta1985
0 / 0

Tylko kapsuła kosmiczna wraca na ziemię z prędkością 3km/s i trudno wychamować taką prędkość dlatego jest taka duża liczba spadochronów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kaflar
-1 / 3

A cała reszta spada na centrum miasta w godzinę szczytu. Ginie 1167 osób.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar czokowafelek
-1 / 1

Zastanawia mnie gdzie oni wylądują

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B BioNano
-2 / 2

Taa nikt tego nie kupi bo koncerny wolą by wszyscy zginęli są z tego mniejsze odszkodowania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dudi1982
+1 / 1

Zaprojektował rozwiązanie, czy przedstawił te 3 grafiki? Projektu to ja tu nie widzę. Co na to prawa fizyki? Jak duże musiałyby być te spadochrony? I czy zmieszczą się w samolocie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lukas68
0 / 0

@dudi1982 - Tu jest krótki filmik dotyczący tego projektu - https://www.youtube.com/watch?v=-kVhurg5b9U
Nie wiem, jak to się ma do rzeczywistości i do praw fizyki, więc nie wypowiadam się. Komentarze pozostawiam tym, którzy mają w tych sprawach więcej wiedzy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 stycznia 2016 o 13:21

avatar ~michU235
+3 / 3

A piloci niech sobie lecą...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dudi1982
0 / 0

Piloci przechodzą do kabiny pasażerskiej i dopiero następuje odłączenie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~mimi1234
+2 / 2

Ochrona pilotów przed upierdliwymi pasarzerami

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~noname849
+1 / 1

Genialne w ch.... i banalne konstrukcyjnie... w końcu przyczepienie spadochronów do główne konstrukcji samolotu jest zbyt oczywiste

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Karol90_tczew
-1 / 1

Jak zrobią kapsułę z pancernej brzozy to nie dosyć że będzie tanio i ekologicznie, ale też bezpiecznie :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Edon
0 / 0

Dekompresja?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Szczeron
0 / 0

a co z piilotami? xD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dudi1982
+1 / 1

Piloci nie są przyspawani do swoich foteli. Przechodzą do kabiny pasażerskiej i dopiero następuje odłączenie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Gumball
0 / 0

Spadochrony ? Dopiero teraz na to wpadli ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~11111111111111
0 / 0

normalnie odkrył Amerykę... kapsuła na spadochronach była oczywistym rozwiązaniem na drodze stoją tylko koszty... dodam że kabina pilotów mogła by być również osobnym małym modułem ze spadochronem oni też chcą żyć....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~11111111111111
0 / 0

poza tym czemu porostu nie odrzucić skrzydeł i ogona>? reszta opada na spadochronach to by była prostsza konstrukcja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Adse
0 / 0

A piloci ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Pattersson
0 / 0

Ok a co z pilotami ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lukas68
0 / 0

@Pattersson @Adse - Na filmiku, do którego link podałem kilka komentarzy wyżej widać, że kabina pilotów przylega bezpośrednio do kapsuły. Może zanim doszłoby do oddzielenia się kapsuły od kabiny, to znaleźliby się w niej również piloci?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~saas
+1 / 1

@lukas68 W takim razie co z resztą samolotu? Leci dalej i spada gdzieś na farta np. w środek dużego osiedla?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar aio
0 / 0

Nie znam się to się wypowiem. Projekt jest bez sensu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Peppone
0 / 0

Akurat na rozwiązanie są dwa patenty. Ukraiński i rosyjski.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~piotrek12345678
0 / 0

widze że piloci w tym projekcie nie zostali uwzględnieni

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gregir82
0 / 0

a co z kabiną pilotów?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~dsadsad_as
0 / 0

nic nie da gdy bedzie nad oceanem :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~gosc1234567
0 / 0

"Młody Technik", "Pomysły genialne, zwariowane i takie sobie", druga połowa lat 60-tych. Poszukajcie sobie, pamiętam że to było.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Aviator303
0 / 0

A piloci rozumiem jak kapitanowie na statku- zostają w samolocie do końca? xD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~maniosss
-1 / 1

Zapomniał o pilotach :) oni już się nie liczą ??? jakoś nie widać kabiny pilotów by opadała na spadochronach :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Raivik
0 / 0

a nie mogli porostu spadochronów do samolotu przyczepić? o.O"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Cube94
0 / 0

A co z awarią spadochronów?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LordX
-1 / 1

I co? Będzie latał 100m nad ziemią? Życzę pasażerom powodzenia 10 000m nad ziemią i przy
-50.00 stopniach + ciśnienie i wiatr.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J JimaIwo
+1 / 1

@LordX - 50 000 stopni... A na fizyce uważałeś?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dudi1982
+1 / 1

@LordX Jeśli kabina pozostałaby hermetyczna to w czym problem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~karika123
0 / 0

a co z pilotami?;>

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dudi1982
+1 / 1

Ludzie ruszczcie głową! Piloci lecą w dół razem z pasażerami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem