Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
176 282
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
P pomarancza999
+3 / 13

@worldisnotperfect Kościół liczy sobie 2 tys lat i dobrze sie ma. nie porównuj Go do upadłych przesiebiorstw które padały zanim zaczeły działac. Kosciół istniał wieki przed PO,v istniałby i bez Pisu i bedzie istniał nawet, jak te wszystkie partie szlag trafi. Kościół to ludzie, wierni a nie politycy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Robert Biedroń
-5 / 7

@Livanir Czyli rozumiem, że dużo chodzisz do kościoła zatem. Przykro mi z powodu konsekwencji jakie to ze sobą niesie. Ale rada miasta Dupsk tu wiele nie pomoże.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Livanir
0 / 4

@~Robert Biedroń skoro mu resztki rozumu odebrał homoseksualizm to tobie co?
@pomarancza999 mitologia słowiańska, grecka itp też tak miały. niektóre zapiski na ich temat w Polsce sięgają dłużej niż kościół... I co się z nimi stało?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W warszawiaczanka
-1 / 7

@worldisnotperfect Potwierdzam. Kościółek sobie buduje, a Państwo ma utrzymywać...sht...logika.
@pomarancza999 A niech sobie istnieje nawet 100tys lat...ale za swoje pieniądze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Robert Biedroń
+1 / 5

@Livanir By dostać odpowiedź na to pytanie, musiałbym wiedzieć czy faktycznie mówimy o tym samym organie. Bo nie mam pewności, czy mózg szanownej interlokutorki jest na tym samym miejscu co u każdego człowieka, czy jak u antyklerykałów pod miednicą, z wentylem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Robert Biedroń
+4 / 4

@Livanir Swoją drogą obczaj sobie jaka sroga beka jest z turbosłowian na forach historycznych. Na dzień dobry polecam "historyczne bzdury" na fb, tam masz odnośniki do innych stron. Bo nie wiem jakim nieukiem trzeba być, by uznawać "mitologię słowiańską" za coś spójnego. Urząd miasta Dupsk wstydzi się takiej niewiedzy w XXI w.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Livanir
+1 / 7

@~Robert Biedroń hmmmm moze dlatego jest nie spójna że kościół zrobił szystko by zapiski o niej zniknęły itp.
Np. wiele kościelnych świąt zostało wymyślonych po to by przykryć święta słowiańskie, bo ludzie nie chcieli przestać ich praktykować. A skoro chcieli świętować to niech świętują kościelne.

A to że masz troche więcej między nogami, nie oznacza ze masz między uszami. Jasne zre jestem feministką, byłam bym idiotką gdybym chciała sobie ograniczyć prawa. Prosze, nie myl feministek z tymi pseudo feministkami nazywanymi w nie jednym felietonie "neofeministkami"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 czerwca 2016 o 16:32

avatar szerszen9
+3 / 3

@Livanir dobrze, że ateiści nigdy tego nie robili. Od zawsze było święto Wszystkich Świętych, a Wszystkich Zmarłych w PRL-u wymyślił tak naprawdę Watykan. Każdy ateista w święta Bożego Narodzenia i Wielkiej Nocy chodzi do pracy lub na wolontariat i żaden ateista nigdy nie dostał prezentu pod choinkę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Robert Biedroń
+2 / 10

Za 100 lat pewnie antyklerykałowie będą palić książki, albo przez swoją niechęć do kapitalizmu i wszystkiego co wywodzi się z judaizmu będą stawiać obozy koncentracyjne, w których będą przy okazji zamykać homo niewiadomo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Alek38
-1 / 3

~Robert Biedroń antyklerykałowie są przeważnie liberałami, zwolennikami gospodarki wolnorynkowej więc wracaj do gimnazjum i podszkol się jeszcze trochę zamiast udawać Biedronia - jest to całkiem rozsądny i zdrowo myślący facet i nigdy nie pier..iłby takich głupot jak ty

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Robert Biedroń
+1 / 5

@Alek38 Są liberałami. Ale są też antysemitami (niechęć głównie skandynawskich do Izraela), są też nacjonalistami (Cavour, Garibaldi i całe risorgimento), ale w dużej mierze socjalistami. Jak każdemu homoseksualiście widzę ci zaimponowało to, że prezydent miasta Dupsk, nie zna historii, nie wie co to konwent seniorów, a zdrowo myślący prezydent nie jeździ na odbiór drogi na rowerze. Ale takimi durnymi kryteriami tylko antyklerykał może się posługiwać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Fragglesik
0 / 2

Było

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Robert Biedroń
-2 / 10

@Fragglesik antyklerykałom znudziło sięonanizowanie do Hitlera, maoizmu i homoseksualnych zapędów zandberga, to zostało im widocznie tylko to

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar KapitanKorsarzPirat
+27 / 39

Mimo, że daleko mi do ultrakonserwatysty, bo nie znoszę takich ludzi jak terlikowski, pawłowicz czy cejrowski to uważam, że jest to profanacja i splugawienie, bo jest to jednak miejsce, które powinno się szanować zawsze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Tylko_pytam
0 / 10

@KapitanKorsarzPirat Słyszałeś o czymś takim jak desekularyzacja?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Livanir
-4 / 10

@KapitanKorsarzPirat Czyli lepiej żeby gnił?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KroplaLodu
+1 / 7

Dokładnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Tylko_pytam
+5 / 9

@grimes Samo w sobie nic. Tylko sądząc po komentarzach pod demotem: lewicowi liberałowie to grupa najgłupszych ludzi na demotywatorach. Tym bardziej, że w wątku, który poruszył kapitan nie ma ani słowa a Bogu, tylko o spuściźnie architektoniczno-kulturowej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Albiorix
+4 / 10

Jeśli uważasz że kościoły które nie mają już wyznawców powinny stać po wieki wieków bo to święte miejsca - kto ma płacić za ich utrzymanie? Kto ma to remontować i konserwować? Jeśli był tak jakiś stary pastor na emeryturze to czemu nie może tego sprzedać, pożyć trochę wygodnie i dać coś na cele dobroczynne tylko ma się męczyć że starym budynkiem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W warszawiaczanka
-1 / 7

@KapitanKorsarzPirat Tylko kto ma na to łożyć?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar grimes
-2 / 4

@Tylko_pytam "który poruszył kapitan nie ma ani słowa a Bogu, tylko o spuściźnie architektoniczno-kulturowej." Pirat napisał, że to splugawienie i takie miejsca trzeba szanować zawsze. Oczywiście, że nie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar szerszen9
+3 / 3

@Albiorix a ja nie jestem rycerzem, królem, szlachcicem więc żądam aby zburzono wszystkie zamki, pałace i dworki, na które płace podatki. @Livanir wytnijmy puszczę Białowieską i zróbmy z niej skatepark, a co lepiej żeby gniła? Naprawdę głupota niektórych osób jest, aż zaskakująca.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 5 czerwca 2016 o 17:04

avatar Albiorix
-2 / 4

@szerszen9 Nie wszystkie kościoły mają wartość jako zabytki. Te które mają, są konserwowane również w świeckich państwach lub pańtwach z innym wyznaniem dominującym - chyba że to jacyś barbarzyńcy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar szerszen9
+3 / 3

@Albiorixtylko mój drogi ja mówię (jak większość osób) tu o tym 100-letnim kościele, a jeśli 100 lat to dla ciebie nie zabytek, to ja nie widzę powodów by państwo utrzymywało ten komunistyczny pałac w centrum Warszawy i mola w Sopocie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Albiorix
+1 / 3

@szerszen9 Jeden z tysiąca stuletnich podobnych domków czy setki podobnych stuletnich kościołów może nie mieć wartości zabydkowej. Co zdarza się dość powszechnie w krajach zachodniej Europy których stolice nie zostały zrównane z ziemią w czasie wojny. Mieszkam w 300-letnim dworku, w okropnym stanie bo jest zbyt mało ważny żeby były na niego fundusze. 100-200-letnich domów jest tu od cholery. Kościołów też dużo więcej niż wiernym potrzeba. Co nieco słabe - Katolicy i różne pomniejsze wyznania protestanckie bardzo często modlą się w jakichś paskudnych, małych betonowych budynkach nie wyglądających nawet jak kościoły - bo takie akurat kupili w tych dzielnicach gdzie mają wiernych. Tymczasem nadmiarowe kościoły anglikańskie przerabiane są na biura. To nie idealne estetycznie ale to naturalny efekt wahań popularności różnych religii w różnych miejscach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 czerwca 2016 o 2:01

L Livanir
0 / 2

@szerszen9 Aha czyli wycinajmy lasy bo komuś sie nie podoba ze przerobiono starą budowle? Tylko że jakbyś nie wiedział to już pewnie jakiś laske został wycięty by ten kośćół mógł postać... Pytanie, skoro bóg jest wszędzie to czemu pozwalamy wycinać lasy? Przecież tam też jest bóg! Równie dobrze mogłam bym powiedzieć ze nie wolno wycinać lasów bo tam jakaś mniejsza lub większa religia może mieć obrzędy(Słowianie w swojej pierwotnej religi nie stawiali swiątyń bo za nie uznawali lasy)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar szerszen9
0 / 0

@Albiorix myślisz, że kościoły nie są zaniedbywane? Również są, to zależy od gospodarowania pieniędzmi, prawdopodobnie kościoły są rónież burzone lub same upadają, ale zburzenie to nie profanacja. Jeśli np. taka Mona Lisa zbutwiała by i się rozpadła to czy można to porównywać do tego, że ktoś namalowałby jej wąsy w celu ,,odświeżenia"? /////////////////////////@Livanir nigdzie nie napisałem, żeby na tym miejscu zbudować kościół nie wiem z czego to wywnioskowałaś. Przyroda również jest wszędzie więc dlaczego utrzymywać parki narodowe?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Albiorix
+1 / 1

@szerszen9 Prawdę mówiąc nie ogarniam czemu zburzenie lub zostawienie żeby budynek sam się rozpadł z czasem miałoby nie być profanacją a odnowienie i przystosowanie do czegoś innego już nie. I kto miałby być oparty za nie-profanowanie budynków różnych religii które nie mają już w danej okolicy wyznawców którym by zależało? Czy ta sama zasada powinna dotyczyć budynków sakralnych wszystkich religii? Jeśli ktoś sobie kiedyś postawił synagogę, meczet albo świątynię Sikhów a teraz stoją sobie puste - musimy je wyburzyć bo wykorzystanie to profanacja? A co jeśli to jednak są zabytki i wyglądają ładnie z zewnątrz, pasują do miasta i ludzie je lubią jako obiekty architektury? Burzymy żeby zbudować identyczne? To idiotyzm.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar szerszen9
0 / 0

@Albiorix powiedziałeś o swoim dworku za małym na finansowania, a ja powiedziałem o kościołach, które nie są odwiedzane przez wiernych i nie są tak stare by otrzymywać jakieś kolosalne sumy na renowację. Np. drewniane kościółki w Małopolsce mimo iż ludzie przestali do nich chodzić przetrwały do dziś jako zabytkowe i dostały się na światową listę UNESCO. Jeśli chodzi o przebudowę to jak myślisz dlaczego budowle takie jak piramidy/koloseum/budowle w Jordanii/starożytne miasta w Ameryce Środkowej i Południowej nie są remontowane lub zmieniane na Skateparki, przecież zanim stworzono turystykę o wiele więcej dochodu przyniosłoby pole.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar matisov
-3 / 11

@Evandro gratuluję, piękne pozytywne przesłanie wolnościowca. Niszczyć i profanować coś co dla innych ma wartość tylko po to żeby się niezdrowo podjarać. Małostkowe i żałosne. Na szczęście w Polsce tego nie ma I NIE BĘDZIE.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Livanir
+2 / 6

@matisov To samo można powiedzieć o drzewach w lesie. dla jednych miliony wspomnień, miejsce obrzędó wikkan, dla innych miejsce pod biedronkę by sie podjarać promocjami. Idąc tym tropem nie powinniśmy budować bo nie wiadomo czy kogoś sie wtedy nie obrazi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar matisov
0 / 0

@Livanir bzdura, są miejsca przeznaczone wyraźnie w jednym celu, są też miejsca i rzeczy które różnie można postrzegać i wykorzystywać. Porównywać kościół do drzewa to jakiś totalny odlot :) Jeśli już taki przyjąłeś tok rozumowania to trzeba było się bardziej wysilić z porównaniem. Według mnie są przypadki w których taka zamiana byłaby idiotyzmem (np stajnia na restaurację) i są takie gdy byłaby profanacją (np kościół na skate park)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Livanir
-1 / 1

@matisov Nie wierze w chrześcijańskiego boga czy innych religii, więc wasze kościoły, meczet, świątynie hinduskie znaczą dla mnie tyle co zwykłe budynki. To według Ciebie, co powinni zrobić z tym kościołem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar matisov
0 / 0

@Livanir po pierwsze w razie potrzeby odrestaurować i zachować jako zabytek których już tak mało zostało, a przecież bardziej ubarwiają krajobraz niż skate park czy biurowiec. Po drugie nie profanować. Bo jak to sobie wyobrażasz? Usunąć ze słownika słowo profanacja, bo grupa ludzi nazywająca się ateistami tak chce i pluć po kościołach, meczetach i synagogach? Po co i jaki efekt by to przyniosło?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Livanir
-1 / 1

@matisov Nie jestem ateistką ;) Gdybyśmy chcieli zachować i odrestaurowywać wszystkie budynki które mają sto lat było by ciężko. U mnie w mieście jest masę przed wojennych kamienic które w takim razie powinny być zabytkami.
Nie, osobiście uważam za profanacje da się tylko na budowli, świątyni używanej. Tak jak ta rosjanka co przeszkodziła w mszy świętej(dobrze pamiętam?) Skoro tam już nie ma mszy, ślubów to czym sie ten kościół różni od zwykłego budynku? tym że dawno temu ziemia była poświęcona?
Ale przyznam racje co do tego że milej podziwiać stary kościółek niż biurowiec.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar matisov
0 / 0

@Livanir to dobrze :) a wracając do tematu, naprawdę nie widzisz różnicy między kościołem a zwykłym starym budynkiem lub kamienicą? Szczerze mówiąc idąc do kościoła nigdy nie zdarzyło mi się pomylić i wejść do śródmiejskiej kamienicy ;) A tak serio to po prostu w wielu przypadkach (z tego co widzę także w tym z demotywatora) kościoły to wyjątkowe budowle, wyróżniające się efektownością i tym że częściej zawierają elementy charakterystyczne dla danej epoki niż zwykła kamienica więc lepiej nadają się na zabytki. Pozdrawiam :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar WolaNarodu
-1 / 5

To jest to forma profanacji, przecież nawet sowiety z cerkwi robili muzea. Muzułmanie nie daliby zrobić czegoś takiego.


Abstrahując od wiary i religii, to i tak oszpecili budynek. Poza tym tego typu rzeczy jak skate parki lepiej by funkcjonowały na świeżym powietrzu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Livanir
0 / 2

@WolaNarodu Zgadzam sie, no moze prócz pierwszego zdania. Mogli zrobić muzeum lub coś podobnego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pomarancza999
-2 / 4

metoda zachecajaca młodych do chodzenia do kościoła czy do skate parku?? skoro piszesz że kościół został w skate park ZAMIENIONY...poza tym to profanacja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 czerwca 2016 o 15:45

K Kasardas
+2 / 2

to jest upadek chrześcijaństwa w Europie, żaden argument do smiania się z tego. oczywiście jest to islamska Francja

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Karl9
-1 / 3

I to jest coś fajnego. Co miał stać pusty po wsze czasy? A tak dostał drugie życie i ktoś go faktycznie używa a nie stoi pusty czekając aż się rozleci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PradawnyWilk
0 / 0

Smutne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar hermanbruner
-1 / 3

Religia się kończy, i bardzo dobrze ponieważ tylko same konflikty i wojny są właśnie przez religię

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Karol Marks
+1 / 1

@hermanbruner I i II ws pochlonely wiecej ofiar niż wsszystkie konflikty religijne na całym świecie. A poszlo tylko o rewizjonizm granic i socjalizm.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Livanir
-1 / 1

@~Karol Marks Można by sie troche pospierać (eksterminacja żydów, palenie "czarownic", wyprawy krzyżowe) Pewnie troche by sie uzbierało wojen religijnych patrząc jak kiedyś Europa była wierząca. Fakt wtedy tak naprawdę też to były walki o granice, ale przykrywano się religią.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Karol Marks
+1 / 1

@Livanir @Z tego co uzbierałaś nawet nie przebiło ofiar I wś, a holocaust był typową walką klasową-żydzi jako wredni kapitaliści i pośrednicy, którzy pasożytowali na tym ucieśnionym narodzie niemieckim.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar hermanbruner
0 / 0

Prawda jest taka że to właśnie religia pochłonęła najwięcej ofiar, a nie wojny światowe. Na przestrzeni wieków, wyprawy krzyżowe, inkwizycja, podbój ameryki, za wszystkim stała religia. Obecnie islamiści toczą również wojnę religijną. Każda religia jest zła, najwięcej ludzi zginęło w imieniu boga lub za boga, celowo bóg piszę z małej litery gdyż nie uważam żadnych bóstw, jestem ateistą

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar WolaNarodu
+1 / 1

@hermanbruner 1. Większość wyroków inkwizycji kończyła się aresztem lub uniewinnieniem. Można byłoby się kłócić na temat hiszpańskiej inkwizycji, musimy jednak pamiętać, że inkwizycja hiszpańska była de facto w rękach świeckich (królowie Hiszpanii} więc Kościół miał mało do powiedzenia.
2. Krucjaty? a co złego w obronie przed agresorem? To Arabowie zajęli rdzennie chrześcijańskie ziemie takie jak Palestyna oraz szturmowali chrześcijańskie państwo Bizancjum. 3. Większość Indian zginęła na skutek chorób przyniesionych przez Europejczyków. 4. Kościół Katolicki jest jedną z największych organizacji charytatywnych w Polsce i na Świecie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar hermanbruner
0 / 0

Pewnie palenie na stosach to była zabawa? Poczytaj historię i to dokładnie takiej obłudy, i tyle krwi na rękach to naziści i komuniści razem nie ma ją tyle co religia. Religijność zaś jest przejawen irracjonalnej wiary, i bezpodstawnej nadziei

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar WolaNarodu
+1 / 1

@hermanbruner Ta stosy, przeczytałeś moją odpowiedź poprawnie? Większość wyroków inkwizycji kończyło się aresztem lub całkowitym uniewinnieniem, czasem pokuta. Jeżeli kogoś zabijano to były to jednostki niebezpieczne dla środowiska, dla których nie było szans na poprawę. Gdyby inkwizycja istniała do dzisiaj to nie byłoby reżimów faszystowskich czy komunistycznych, bo to właśnie ludzie pokroju Stalina czy Hitlera byli nękani przez inkwizycje. Popatrz na Galileusza, gość obrażał wielokrotnie papieża i włos mu z głowy nie spadł, aby tyle że dostał nakaz odmawiania psalmów pokutnych, których i tak nie odmawiał bo jakaś zakonnica przyjęła na siebie jego pokutę i w jego imieniu się modliła. Inkwizycja stosowała bardzo łagodne wyroki jak już mówiłem, mało tego dobrze traktowali więźniów. Czasami zwykli, pospolici przestępcy zaczynali szerzyć herezję bo wiedzieli, że lepiej będzie im w areszcie inkwizycji niż jakby świecka władza miała się nimi zająć.Każde śledztwo inkwizycji było poprzedzone okresem łaski, jeżeli podejrzany się zwrócił w tym okresie do inkwizycji to całkowicie był ułaskawiany. Oskarżony posiadał nawet prawo by złożyć skargę na inkwizytora jeżeli ten go niesprawiedliwe traktował. Czymś okrutnym i obrzydliwym była rewolucja francuska. To rewolucjoniści masowo mordowali przeciwników, nawet jeżeli nie potrafili udowodnić im winy. Więcej historyków, a mniej Voltaira drogi kolego ;D Jeżeli chcesz się czegoś dowiedzieć o historii Kościoła to polecam książkę pt,,W obronie świętej inkwizycji'' Romana Konika.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 czerwca 2016 o 18:00

avatar hermanbruner
0 / 0

Temat tylko inkwizycji, aczkolwiek nie było tak różowo jak to opisujesz, ponadto religia ma dużo więcej na sumieniu niż ci się zdaje. Pisząc religia mam na myśli nie tylko religię chrześcijańską, mam na myśli wszystkie religie. Sama idea religii i jej przesłanie jest oparte na kłamstwie, a słowo bóg jest wytworem ludzkiej słabości, biblia natomiast jest zbiorem dostojnych ale jednak prymitywnych legend i żadna interpretacja, nieważne jak subtelna, nie jest w stanie tego zmienić. Ludzie szukają różnych bóstw bo jest im łatwiej, oszukując samych siebie, to taki wywód, ucieczka przed realiami świata doczesnego. Co nie zmienia faktu że przez religię, jaka by nie była, zginęło bardzo dużo ludzi na przestrzeni wieków, i nadal giną i mordują w imię boga, jak by się ten bóg nie nazywał, to ludziom bardzo łatwo przychodzi mordowanie w imię religii i boga. Nawet faszyści uznawali się za nadludzi, stosowali okultyzm, wszystkie znaki faszystowskie zostały zapożyczone z innych kultur i okultyzmów. Co do książki przeczytam z ciekawości, ale mam dystans co do książek o charakterze religijnym, ponieważ autor ma tu swój punkt widzenia. Żeby zrozumieć dokładnie co się działo w ciemnych czasach średniowiecza trzeba by myśleć jak ówczesny człowiek i być w podobnej sytuacji. Nam teraz łatwo oceniać z perspektywy czasu bo wiemy więcej, mamy większą wiedze i czasy są zupełnie inne. W kulturze zachodu religia przestaje odgrywać znaczenie, co dla mnie jest idealne, niestety nie w zacofanej katolickiej Polsce. Niedobre jest gdy religia kieruje życiem publicznym w kraju, co ma miejsce tutaj w Polsce, wszelkie zakazy aborcje in-vitro itp światopoglądowe tezy nie powinny mieć w pływu na prawo cywilne. kościół w Polsce ma za dużą władze, a pamiętajmy że i tam są tylko ludzie zachłanni i chciwi, bez umiaru. Na szczęście jestem singlem ateistą żyję wbrew wszelki nakazom religii, celowo to robię, gdyż nie martwię się co będzie po śmierci bo i tak nie będę tego wiedział bo będę martwy. Jestem wolnym człowiekiem, a wolność dla mnie oznacza że nie utożsamiam się, i nie należę do żadnych związków zawodowych czy innych, żadnych partii, ŻADNYCH RELIGII, żadnych instytucji gdzie jest ktoś jednoosobowy na czele. Zapisanie się do którejkolwiek oznacza że wyznajesz to co przewodniczący czy jakiś tam duchowny itp. Gdyby na świecie nie było głupiej religii świat był by lepszy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar WolaNarodu
0 / 0

@hermanbruner Religia nie jest stworzona na kłamstwie. Wierzę w Boga, a Ty nie. Dysponujemy po prostu innymi poglądami. Wiara w Boga w moim wypadku wynika z wielu czynników, jednakże najważniejszym jest obserwacja. Każdy poznaje świat w inny sposób, dlatego każdy posiada subiektywną opinię. Już Schopenhauer twierdził, że skrajne formy realizmu są prymitywne. Jeżeli zaś chodzi o Biblię to musimy jednak pamiętać, że to ona razem z rzymskim prawem oraz greckimi dziełami filozoficznymi ukształtowała całą naszą cywilizację tj. cywilizację łacińską. Cieszy mnie fakt, że przeczytasz tą książkę, masz prawo posiadać swoją opinię, jednakże nie zgodzę się na to, że średniowiecze było ciemne. Równouprawnienie kobiet i mężczyzn było wtedy na wyższym poziomie niż np. w oświeceniu. Przecież w średniowieczu kobiety mogły uczyć się i wykładać na wielu znakomitych uczelniach (Hildegarda z Bingen, Christine de Pisan itp.}. Mogły pracować np. we Włoszek większość osób zajmujących się medycyną stanowiły kobiety. Popatrz na Joanne d'Arc, dziewczyna walczyła, a nawet dowodziła wojskami. W wolnomyślicielskim oświeceniu takie coś nie byłoby możliwe. Wracając jednak do tematu, owszem religia ma coraz mniejsze znaczenie w naszym kręgu kulturowym, jednakże musimy pamiętać, że nasza cywilizacja umiera i to dosłownie. Europejczyków jest coraz mniej, gdzie Azjaci i Afrykanie mają ciągły wyż, większość inwestorów woli umieszczać swoje firmy w krajach Afryki i Azji bo tam nie muszą się użerać z nadmierną biurokracją. Owszem z religią to ma mało wspólnego, jednak nie powoływałbym się na zmiany panujące na zachodzie, gdyż zachód umiera. Wybacz co do aborcji i in-vitro to religia, aż tak nie decyduje. In-vitro to zabieg kosztowny i przestarzały, zaś aborcji to jak najbardziej uśmiercenie dziecka, jeżeli jako ateista uważasz siebie za człowieka rozumu i nauki to powinieneś wiedzieć, że już w pierwszym miesiącu ciąży dziecko posiada serce, które funkcjonuje, pod koniec 5 tygodnia rozwoju dziecka poczętego zaczynają się formować nerwy, w środowisku naukowym panuje pełna zgoda co do tego, że już w wieku 5,5 tygodnia od poczęcia dziecko reaguje na bodźce fizyczne. Dlatego nie trzeba czytać Biblii, ani wierzyć w Boga by być pro-life. Dobrym przykładem może być Oriana Fallaci, kobieta nie była wierząca, a jednak opowiadała się przeciwko aborcji. Czy Kościół ma władzę w Polsce? Polska jest chyba jedynym krajem, w którym księża muszą płacić nawet za niewierzących (podatki duchownych są ustalane na podstawie liczby parafian, gdzie nie każdy parafianin chodzi do Kościoła lub jest wierzący}.
Czy świat byłby lepszy bez religii? Wybacz, ale Kościół Katolicki jak chyba mówiłem to jedna z największych organizacji charytatywnych w Polsce i na Świecie. W Polsce Kościół wspomaga prawie 3 mln beneficjentów tj. osób indywidualnych, rodzin i konkretnych grup. W samym USA Kościół przeznacza ponad 150 mld na potrzebujących, jest to około 90 % wszystkich wydatków. Kościół od wielu lat, jako jedyna większa organizacja, domaga się zniesienia praw patentowych lub ich ograniczenia. Czemu? Ponieważ leki są za drogie, a wynika to z faktu, że przemysł farmaceutyczny jest strasznie zmonopolizowany. Gdyby nie było patentów to leki byłyby tańsze, szczególnie leki na choroby takiej jak HIV/AIDS. Powiedz wszystkim tym, którzy nie zginęli z głodu, zimna lub choroby, że Świat byłby lepszy bez Kościoła.Jeszcze jedno! Kościół nie upada, jest coraz więcej chrześcijan w krajach Azji i Afryki. Zaś w Europie rośnie przede wszystkim liczba muzułmanów, często radykalnych, co jest smutne dla mnie jak i zakładam dla Ciebie (skoro odrzucasz religię samą w sobie to tym bardziej fanatyzm}. Nie rozumiem tylko, dlaczego mówiąc o tym, że jesteś wolnym człowiekiem wspomniałeś o tym, że jesteś singlem ;p

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar hermanbruner
0 / 0

@WolaNarodu Bycie singlem to też jakaś forma wolności, nie drugiej osoby i nie musisz iść na żadne kompromisy żyjesz po swojemu. Oczywiście odrzucam całkowicie fanatyzm religijny, szczególnie islamski. Cały czas uważam że świat byłby lepszy bez religii, religia dzieli ludzi, sam spotykam się z ostracyzmem tylko dlatego że nie jestem katolikiem. W środowisku, miejscowości gdzie wszyscy chodzą do kościoła, a kapłan jest dla nich wyrocznią, to tak właśnie wygląda, nie potrafią zrozumieć że ktoś może być niewierzący. Spotkałem się nawet z takim określeniem że jeśli nie jestem katolikiem, chrześcijaninem to nie jestem polakiem. Śmieszne przynależność religijna to zupełna inna sprawa, od państwowości. Jeszcze w Polskim społeczeństwie działają takie schematy światopoglądowe. Co do Iv-vitro uważam że jeśli medycyna potrafi pomóc ludziom to trzeba pomagać, co do aborcji wiem że jest zła, ale nie każcie kobietom rodzić na siłę, bo to kończy się wyrzuceniem dziecka , takie obrazki oglądamy często. A tem kogo stać na aborcję pojedzie do Czech i tam załatwi od ręki, bez zbędnej gadaniny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem