Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
248 332
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
M martin_
-4 / 20

pewnie dlatego zebys miał zagadke

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Granito
+2 / 4

@sliko Nawet ja nie jestem w stanie Ci na to odpowiedzieć. Może to był pretekst by ludzie żyli tak jak teraz ? Może testował ludzi choć od początku wiedział co się stanie ? Nie mam pojęcia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AMGM
+1 / 11

@sliko Z miłości dał swoim stworzeniom wszystko, co mogło sprawić, że staną się świeci i będą blisko Boga. Bóg zna wszystkie wybory i wszystkie możliwe zdarzenia. Bardzo sobie ceni gdy stworzenie zaprze się dla niego nawet "najbardziej logicznej" tezie przeciw niemu i wybierze Jego (sercem a nie umysłem) tak jak Michał Archanioł oraz Jezus Chrystus. Szatan za to ciągle pokłada wiarę w siebie, swoją "inteligencję i mądrość" i nie chce Boga - nie umie zrezygnować z logiki dla Boga.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LunarBird
-3 / 11

@NinjaAssassinLegend "Dla mnie brak reakcji, to zło skoro można pomóc a się tego nie robi i dodatkowo przyzwala się na zło." Owszem. Grzech zaniedbania. Zaniechanie okazji do czynienia dobra jest złem. "Więc skoro bóg patrzy i nic nie robi jak ksiądz gwałci dziecko, to bóg jest zły." Gdyby Bóg złamał zasadę wolnej woli człowieka - absolutnie nikt nie mógłby zostać w pełni zbawiony, wynikłoby więc z tego więcej złego niż dobrego. Nie można być zbawionym, jeśli się nie może dokonać wolnego wyboru pomiędzy dobrem a złem. "I nie mówcie mi że wolna wola. Bo jak ludzie ją stosowali, to się wkurzył i wszystkich utopił. " Bóg obiecał człowiekowi WOLNOŚĆ WYBORU - a nie wolność od KONSEKWENCJI tego wyboru. "Kiedyś się tyle razy ukazywał a dzisiaj nic. Dlaczego?" Jakie nic? Objawienia w Lourdes, La Salette, Fatimie, cuda eucharystyczne - w tym jeden w Polsce przed raptem kilku laty - TO JEST NIC?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sliko
+2 / 14

@LunarBird Z której parafii ksiądz "klepie"?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Antymonachomachia
+2 / 4

@sliko na wszystko można znaleźć odpowiedź, tylko powstają wątpliwości na temat nadinterpretacji źródła. Istnieje teoria spiskowa, mówiąca, że to było drzewo wiedzy (poznania) dla istot pozaziemskich, którzy w dawnych czasach nas stworzyli przy pomocy manipulacji genetycznych.. i posilali się tym "drzewem" lub czymś, czemu dano taki symbol. Rajscy bohaterowie nie posłuchali się i zyskali wiedzę, świadomość.. W tym przypadku akurat to wąż/szatan wydaje się być "zbawcą", który uwalnia ich z nieświadomości.. No, cóż.. interpretacje.. Istnieje też wytłumaczenie, że ludzie nie mogli posiąść większej wiedzy, bo mogli ją źle wykorzystać, tworząc grzech i nieszczęście na siebie, gdyż nie byli istotami boskimi, lecz ziemskimi. Ja wierzę, iż jakakolwiek istota Nas stworzyła to musiała kierować się wyższymi wartościami niż egoizm, np. miłością, ponieważ w moim odczuciu jest ona najważniejszą rzeczą we wszechświecie, pomimo ewolucyjnych konkluzji iż to egoizm nią musi być...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MasterYoghourt
-3 / 3

@sliko Bóg wiedział że pierwsi ludzie zgrzeszą, zostaną wyklęci, ale jednocześnie wiedział, że kiedyś powrócą, lepsi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daro97
-2 / 2

@SmiesznaSprawa Dobrze logicznie myślący człowieku. Przedstaw choć jeden niezaprzeczalny argument na to, że Boga czy Bogów nie ma.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sliko
+3 / 5

@daro97 Naukowe podejście do badań polega na tym, że udowadnia się że coś istnieje, a nie że czegoś nie ma. W lesie niedaleko Twojego domu mieszkają dwugłowe, kulawe, niewidzialne krasnoludki - udowodnij że ich nie ma

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daro97
+1 / 1

@sliko A czy ja twierdzę, że jest to niemożliwe? Jest to skrajnie nieprawdopodobne, ale dopóki ktoś nie przedstawi argumentu, który by wszystkie wątpliwości rozwiał nie możemy wykluczyć żadnej ewentualności.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar szerszen9
-1 / 1

Czego tu szukasz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 lipca 2019 o 15:40

V Vaiper
+1 / 1

@NinjaAssassinLegend

" Za życia Jezusa żyło sporo skrybów i historyków. Ilu o nim wspomina? Żaden"
Józef Flawiusz to robi w książce "Dawne dzieje Izraela"
I link dla Ciebie
https://www.youtube.com/watch?v=3TaY0BZIMkQ

"Do tego 3 największe religie, które notabene są kalką i kontynuacją innych religii powstały w jednym miejscu. "
Kontynuacją innych religii? Zeitgeist się naoglądałeś? Link dla Ciebie http://www.gotquestions.org/Polski/Mity-dotyczace-Jezusa.html

"Dla mnie brak reakcji, to zło skoro można pomóc a się tego nie robi i dodatkowo przyzwala się na zło. Więc skoro bóg patrzy i nic nie robi jak ksiądz gwałci dziecko, to bóg jest zły. I nie mówcie mi że wolna wola. Bo jak ludzie ją stosowali, to się wkurzył i wszystkich utopił. "

Zrobi, po ich śmierci. Gdyby Bóg już teraz miał karać każdego grzesznika, wtedy byłby zły, bo nie dałby szansy na nawrócenie. Bóg dał ludziom wolną wolę, bo nie chciał po prostu mieć zwykłych, bezrozumnych maszyn. Sam sobie odpowiedz jak to jest kochać bezrozumną maszynę. A potop? Noe budował arkę 100 lat, w tym czasie ostrzegał ludzi, ale nikt nie chciał słuchać. Zupełnie jak dzisiaj. Biblia porównuje że nasze czasy będą takie same jak za dni Noego (MT 24;37-39)

"Mi nigdy żaden katol na jedno nie odpowiedział. Jak widzisz taką sytuację, że np ktoś atakuje kobietę i zaczyna ją bić a potem gwałcić, to jeśli nic nie zrobisz i tylko się patrzysz, to jest to złem?"

Nie jestem katolem, ale Ci odpowiem. Tak, jest to zło. Należy zareagować, lecz zabić dopiero w ostateczności. Lecz tak jak już napisałem wyżej, Bóg zamiast walić każdego człowieka piorunem, daje czas na opamiętanie się. Do zbawienia jest potrzebna doskonałość, a takich ludzi nie ma, więc każdy by oberwał piorunem. Ale nad tym nie będę się rozdrabniał, może innym razem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vaiper
+1 / 1

@NinjaAssassinLegend "Kiedyś się tyle razy ukazywał a dzisiaj nic. Dlaczego?"

Dlatego: (22): I stało się, że umarł on żebrak, i odniesiony był od Aniołów na łono Abrahamowe; umarł też i bogacz, i pogrzebiony jest. (23): A będąc w piekle, podniósłszy oczy swe, gdy był w mękach, ujrzał Abrahama z daleka, i Łazarza na łonie jego. (24): Tedy bogacz zawoławszy, rzekł: Ojcze Abrahamie! zmiłuj się nade mną, a poślij Łazarza, aby omoczył koniec palca swego w wodzie, a ochłodził język mój, bo męki cierpię w tym płomieniu. (25): I rzekł Abraham: Synu! wspomnij, żeś ty odebrał dobre rzeczy twoje za żywota twego, a Łazarz także złe; a teraz on ma pociechę, a ty męki cierpisz. (26): A nad to wszystko między nami i wami otchłań wielka jest utwierdzona, aby ci, którzy chcą stąd przyjść do was, nie mogli, ani owi stamtąd przyjść do nas. (27): A on rzekł: Proszę cię tedy, ojcze! abyś posłał do domu ojca mego: (28): Albowiem mam pięć braci, aby im świadectwo wydał, żeby też i oni nie przyszli na to miejsce męki. (29): I rzekł mu Abraham: Mająć Mojżesza i proroków, niechże ich słuchają. (30): A on rzekł: Nie, ojcze Abrahamie! ale gdyby kto z umarłych szedł do nich, będą pokutować. (31): I rzekł mu: Ponieważ Mojżesza i proroków nie słuchają, tedy, choćby też kto zmartwychwstał, nie uwierzą. [Biblia Gdańska, Łk 16]
Ludzie mówią "Nie widziałem Boga, więc go nie ma". Szkoda tylko że nie zadają sobie trudu by poszukać dowodów za i przeciw.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 czerwca 2016 o 1:14

V Vaiper
+1 / 1

@SmiesznaSprawa "Ateisci probuja przedstawiac logiczne argumenty, ktore z gory sa skazane na porazke bo religia to brak logiki." To prawda, prawda i jeszcze raz prawda. Bowiem jakim Bogiem byłby Bóg, którego człowiek potrafiłby logicznie wytłumaczyć. Skoro odrzucasz religie z powodu braku logiki np. w rozstąpieniu morze czerwonego, cudów, zmartwychwstania, narodzin z dziewicy i innych nienaturalnych rzeczy to też jest nielogiczne. Należy logicznie przyjąć że Boga nie da się ogarnąć logiką. Takie masło maślane.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tomasz1977
0 / 0

@Granito Bo dla Boga to jest jak oglądanie kolejny raz tego samego filmu przyrodniczego - wiem, że ten lew zje antylopę

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LunarBird
+34 / 60

Bo z punktu widzenia Boga lepiej było mieć 20% wiernych, którzy ŚWIADOMIE WYBRALI Boga niż 100% niewolników, którzy NIGDY NIE MIELI WYBORU.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Granito
+3 / 5

@SmiesznaSprawa Nie zgodzę się - nikt Ci nie broni nawet w tej chwili przechodzić na islam- chociażby po to, by wierzyć w cokolwiek. Mi bliżej do deizmu niż kościoła rzymskokatolickiego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Granito
+4 / 4

@SmiesznaSprawa Ale masz wpływ na to jaki będziesz w przyszłości. Zawsze jest wyjście. Zakładam, że byłeś zmuszany do chodzenia do kościoła czego nienawidziłeś, ateizm zrodził się z pytań bez odpowiedzi, a sam nie potrafisz w tej chwili w nic uwierzyć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Granito
-1 / 3

@SmiesznaSprawa Świetnie mi się z Tobą dyskutuje, naprawdę. Każdy człowiek jest ograniczony w mniejszym lub większym stopniu, to nie zależy w pełni od nas. Jeżeli rodzice wychowali Cię w duchu prawicowych idei to za cholerę nie dogadasz się ze skrajnym lewicowcem. Ludzie czasami zapominają, że nie można wciskać Boga w świat ludzki - Bóg jest ponad to (choć wiem, że za tą wypowiedź raczej zostanę zminusowany ). Jeżeli będziesz usilnie próbował się zmienić - uda Ci się. Jeżeli pozostaniesz takim, jaki jesteś - nikt nie ma prawa się w to mieszać, bylebyś nikogo nie krzywdził.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LunarBird
-2 / 4

@Isharoth "Istota wszechmogąca na pewno jest w stanie stworzyć paradoks, bo przecież może zrobić wszystko." Zapomniałeś, że Bóg jest nie tylko wszechmogący, ale też NIESKOŃCZENIE DOSKONAŁY. Istota doskonała nie może zajmować się paradoksami. Zajmowanie się paradoksami i marnowanie na nie sił jest objawem niedoskonałości. "Problem jest w tym, że dużo osób opiera się na Biblii, która przeszła przez zbyt wiele ludzkich rąk, by przekazywała prawdę w stu procentach." Dopiero co sam stwierdziłeś, że Bóg jest wszechmogący - a teraz twierdzisz, że wszechmogący Bóg nie mógł sprawić, że w Biblii nie nastąpią żadne trwałe zmiany niezgodne z JEGO wolą? "To już kwestia wiary," I dokładnie o to chodzi. Gdyby to była kwestia wiedzy - ograniczałoby to twoją wolną wolę. Nie ogranicza, bo to kwestia wiary. Masz prawo nie wierzyć w Boga - ale poniesiesz konsekwencje twojego braku wiary. Bóg obiecał ludziom WOLNY WYBÓR, a nie wolność od KONSEKWENCJI tego wyboru.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ellaella87
+1 / 1

@LunarBird Popieram odpowiedź.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W warszawiaczanka
-1 / 1

@LunarBird Piszesz, że jest grzech zaniedbania podczas gdy usprawiedliwiasz bierność Boga szacunkiem do wolnej woli człowieka. Tylko nie rozumiem czemu Bóg szanuje wolną wolę pedofila, a nie krzywdzonego dziecka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Laria
0 / 0

@SmiesznaSprawa Wiesz, ja myślę, że Bóg wie jak jest zbudowany Twój mózg, wie jakie masz doświadczenia, co myślisz i dlaczego tak myślisz. I wydaje mi się, że będzie Cię oceniał właśnie przez pryzmat tego wszystkiego. Tym się różni od ludzi, którzy oceniają tylko to co widzą. Kto wie, może będziesz zbawiony, bo np jesteś dobrym człowiekiem i Bóg weźmie poprawkę na to, że miałeś powody by w Niego nie wierzyć.
Chociaż gorąco namawiam, żebyś jednak spróbował, bo życie naprawdę jest wtedy piękniejsze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar olo555
0 / 0

@LunarBird tak. Bóg dał człowiekowi wolna wole

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vaiper
0 / 0

@SmiesznaSprawa mózg...nie, to tak nie działa. Bóg chce zbawić każdego.

(4): Który chce, aby wszyscy ludzie byli zbawieni i ku znajomości prawdy przyszli. [Biblia Gdańska, 1tm 2]

Wychowanie w dzieciństwie? Nie, to też nie to. Ja byłem zmuszany do chodzenia do kościoła, za dzieciaka (a nawet jeszcze na początku szkoły średniej) chciałem, potem już nie, przez chwilę byłem wierzącym niepraktykującym. I mimo że porzuciłem katolicyzm (bo to same kłamstwa, zbrodnie od początku powstania itd. nie będę się rozpisywał, nie o tym teraz) co jednak nie przeszkadza mi wierzyć w Boga Biblii, co czyni mnie chrześcijaninem.

@Laria "Kto wie, może będziesz zbawiony, bo np jesteś dobrym człowiekiem i Bóg weźmie poprawkę na to, że miałeś powody by w Niego nie wierzyć"
Poczytaj Biblię, zamiast dawać złudne nadzieje. Do zbawienia jest potrzebna SZCZERA wiara i nic więcej, nic mniej. Bycie dobrym człowiekiem nie zbawia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fifekfifek2015
-2 / 6

albo czy Bóg może stworzyć kamień którego nie możne podnieść... skoro może stworzyć i nie może podnieść tzn. że nie jest wszechmocny ? takich zagadek z logiki jest mnóstwo. Ewa w raju...To opowiadanie biblijne które jest tylko pewnym "obrazem" który mówi o tym że mamy wolny wybór, wolną wole i każdy człowiek jest skłonny do grzechu. Myślę też że Bóg stwarzając świat i ludzi miał różne opcje do wyboru... i wybrał tą najlepszą...ja wierze że wybrał ta najbardziej optymalną dla człowieka... by człowiek był człowiekiem a nie kimś w rodzaju robota... Gdy człowiek nie maiał możliwości wybierać pomiędzy dobrem a złem był by zniewolony.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 czerwca 2016 o 15:19

avatar LunarBird
-3 / 5

@fifekfifek2015 Bóg jest DUCHEM NIESKOŃCZENIE DOSKONAŁYM. Pojęcie kamienia tak ciężkiego, że nie można go podnieść nie ma sensu w odniesieniu do ducha. Pojęcia ciężaru i podnoszenia czegokolwiek mają sens tylko w odniesieniu do istot MATERIALNYCH. A poza tym istota nieskończenie doskonała nie byłaby taka, gdyby zajmowała się bezsensami, więc każda sztuczna konstrukcja myślowa autorstwa ateistów jest z oczywistych powodów nietrafiona..

To, że ty czegoś nie rozumiesz albo nie dostrzegasz, nie jest argumentem na nic. Co najwyżej na twoją ślepotę i ograniczenie umysłowe. Paręset lat temu też ludzie nie pojmowali tego wszystkiego, co obecnie jest zaliczane do wiedzy powszechnej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fifekfifek2015
-2 / 2

LunarBird śmieszny jesteś :D a pojęcie o Bogu jako takim masz jak mrówka o galaktyce andromedy :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dolmor
0 / 0

@LunarBird Mówisz że pojęcie kamienia którego nie da się podnieść nie ma sensu w odniesieniu do ducha. No to inaczej, czy jest w stanie stworzyć coś tak wytrzymałego, że nie byłby w stanie tego zniszczyć? "A poza tym istota nieskończenie doskonała nie byłaby taka, gdyby zajmowała się bezsensami, więc każda sztuczna konstrukcja myślowa autorstwa ateistów jest z oczywistych powodów nietrafiona.." Są to teoretyczne rozważania, moglibyśmy rozważać czy byłbym w stanie kogoś zabić, ale nie mam zamiaru tego robić. Tak samo jak Bóg nie ma zamiaru podnosić tego nieszczęsnego kamienia. Poza tym nie jest to pusta konstrukcja myślowa, a żelazna, zimna i niewybaczająca logika. Logika nie dopuszczająca możliwości istnienia czegokolwiek wszechmocnego, za dużo paradoksów. Kamień to tylko najprostszy przykład.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K koronoshenshi
-1 / 1

Bo tego chciał? No sorry, innego logicznego wytłumaczenia nie znajduję :/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E ewalter
+2 / 2

Bo mógł.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ablebak
0 / 8

Z nudów. Oglądać całe życie idealnych ludzi to żadna rozrywka. O ileż bardziej widowiskowe są wojny, gwałty, morderstwa... po to stworzył człowieka i dlatego nie zapobiega złu. Naprawdę nikogo nie zdziwiło, że nawet anioł mógł się zbuntować?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomkosz
-1 / 9

szukanie logiki w religii? bez sensu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sliko
+1 / 11

@tomkosz Można szukać z podobnym efektem, jak szukając dziewicy wśród prostytutek

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LunarBird
-1 / 5

@tomkosz Logika jest kwestią punktu widzenia - jak absolutnie wszystko, co dotyczy ludzi. Wbrew pozorom możliwe jest, że dwoje ludzi najzupełniej logicznie dojdzie do sprzecznych wniosków. Wystarczy, że mają inne poglądy na rzeczywistość. Przypominam, że do niedawna natychmiastowe przeniesienie informacji na dowolną odległość uważano za niemożliwe - dziś znamy zjawisko splątania kwantowego, które to umożliwia. Kto powiedział, że ateiści rozumują obiektywnie w kwestii Boga i religii? Nie rozumują obiektywnie, bo nawet podświadomie szukają okazji, do udowodnienia absurdów. Dlatego wychodzą im absurdy nawet tam, gdzie logiczne wyjaśnienie leży tuż obok na stoliku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomkosz
+1 / 3

@LunarBird - logika jest jak matematyka (w sumie jest jej czescia). jesli podstawisz prawdziwe dane i wykonasz zadanie poprawnie, zawsze uzyskasz ten sam wynik. Ateisci nie zawsze sa obiektywni, to prawda, ale z racji tego ze nie maja umyslow splatanych czyms tak nielogicznym jak wiara, sa duzo bardziej wiarygodni w tym temacie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LunarBird
0 / 0

@tomkosz " jesli podstawisz prawdziwe dane i wykonasz zadanie poprawnie, zawsze uzyskasz ten sam wynik." Poprawka. Jeśli podstawiasz prawdziwe oraz WSZYSTKIE dane. A teraz mi powiedz, że jesteś wszechwiedzący. Nie jesteś? No to absolutnie zawsze jest ryzyko nieprawidłowych wniosków do których dojdziesz w najzupełniej logiczny sposób.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomkosz
0 / 0

@LunarBird nie trzeba byc wszechwiedzacym, by wiedziec ze 2+3=5. Podobnie jest z logika. Jesli danych masz wystarczajaco wiele i sa one weryfikowalne, prawdopodobnienstwo pomylki jest bardzo male. Blad moze co prawda powstac przy kreacji wnioskow opartych o te dane, ale wlasnie dlatego w nauce proby podwazania teorii naukowych sa zawsze mile widziane, w religii podobne dzialania sa zakazane, z oczywistych wzgledow.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~nieteolog
0 / 6

Bóg dał ludziom wolną wole więc ewa mogła zerwać jabłko .... albo oprzeć się szatanowi i zeżreć coś innego

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kapitanmarchewa
0 / 8

Bóg wiedział ale człowiek nie wie i zawsze ma wybór.Z perspektywy człowieka nic nie jest przesądzone.Bóg mógłby stworzyć człowieka , który na 100% będzie zachowywał jego wolę (np.:nie zrywaj tego owocu) tylko tworząc zaprogramowanego robota.A chciał stworzyć wolną , zdolną do miłości istotę.A to wymaga zdolności do wyboru.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~kortland
0 / 2

@kapitanmarchewa
Sam sobie przeczysz. Skoro bóg wiedział, to jest z góry przesądzone. To niczym wsadzić do urny trzy białe kule i zaoferować nagrodę za wyciągnięcie czarnej. Z góry znasz wynik, ale nieświadoma ofiara może sądzić że ma szanse wygrać. To, że człowiek nie zna przyszłości, wcale nie tego nie zmienia. Skoro bóg wiedział, to mowa o zaprogramowym robocie, bo wynik był z góry określony.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LunarBird
-5 / 7

@~kortland Przecież przyszłość nie jest jednoznacznie określona. Bóg zna wiele wersji przyszłości. Gdyby Bóg majstrował przy budowie mózgu Ewy tak, by nie miała ona szans oprzeć się pokusie - tym samym wybór Ewy nie byłby obiektywnie świadomy i dobrowolny, a więc grzech pierworodny nigdy by nie zaistniał. Dokładnie tak samo w przypadku, gdyby Bóg świadomie majstrował przy budowie mózgu Ewy by zwiększyć szanse, że oprze się ona pokusie - wtedy nie byłoby w tym obiektywnego dobra, bo wybór nie byłby wolny. Ewa podjęła tę decyzję w pełni samodzielnie i bez żadnej ingerencji Boga.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dolmor
+3 / 3

@LunarBird No i tu pojawia się kilka problemów logicznych. Jeśli Bóg nie jest w stanie przewidzieć decyzji, zmiennych i sytuacji losowych, to nie jest wszechmocny. Jeśli może je przewidzieć, to tworząc świat wiedział dokładnie co się wydarzy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
-1 / 1

@~kortland to że Bóg wie co zrobię byłoby sprzeczne z wolną wolą człowieka tylko wtedy kiedy Bóg byłby ograniczony poprzez czas. Gdyby Bóg był uzależniony od czasu to rzeczywiście tworząc cokolwiek i wiedząc co się stanie to taka sytuacja mogłąby wykluczać wolną wolę - jednak według katolików sprawa wygląda inaczej - Bóg nie istnieje w czasie tylko w wieczności - czyli Bóg istnieje jednocześnie we wszytskich chwilach naraz - i wcale nie musi niczego na niczym wymuszać ani nic programować aby wiedzieć co się stanie - Bóg stwarza człowieka po jakimś czasie człowiek grzeszy a Bóg o tym wiedział nie dlatego że tak zaprogramował człowieka i to wyliczył tylko dlatego że dał mu wolna wolę ale już w chwili jego tworzenia jednocześnie był w chwili w której on używając swojej wolnej woli grzeszy - ja wiem że to co piszę jest troszkę trudnę, ale właśnie skróciłem 2i pół godzinny wykład z filozofii wyboru. Po prostu błąd w widzeniu sprzeczności pomiędzy wolną wolą a wszechsiwdzą Stwórcy bierze się z tego że na siłe przypisujemy mu uzależnienie od czasu w taki sposób w jaki mi jesteśmy od niego uzależnieni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ja
0 / 0

Ja to chyba ślepy jestem(pingle targam na nosie fakt) ale na obrazku to widzę gruszkę w reku Ewy nie zaś jabłko?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W worm
+4 / 4

Z tego co się orientuję, to nie ma określonego owocu- jabłoń czy jabłka są symboliką, ale sam owoc nie został sprecyzowany...ale przyjał się wygląd jabłka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~rolni
+2 / 2

Ci którzy uważają że to nielogiczne mają rację... Bóg jako byt transcendentny wychodzi "poza" swoje stworzenie w tym logikę

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Mudam
+1 / 1

Wszystko pięknie, tylko prosze wskaż mi fragment Biblii mówiący o jabłku :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W Wiarogodny
-2 / 2

Wskazówka dla tych co chcieliby wiecej sie dowiedziec!
A wiec... Czy Bóg dal ostrzezenie co do sprobowania a nawet dotkniecia sie owocu z ,,drzewa poznania dobra i zła"?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vaiper
0 / 0

@SmiesznaSprawa Bóg zakazał Adamowi i Ewie zrywania owocu z tego drzewa i był to jedyny przepis który obowiązywał ich w raju. Gdy zjedli, poczuli przed Bogiem wstyd, z powodu swojej nagości. Człowiek decydując się na złamanie Bożego przepisu postanowił być samowystarczalny i sam tworzyć zasady moralne. Sam, bez Boga. Jeszcze Bóg ich nie wygnał z raju, a Oni już stwierdzili że chodzenie nago jest złem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 czerwca 2016 o 1:34

avatar Mudam
+1 / 1

@SmiesznaSprawa no tak masz rację, w Biblii jest wzmianka o jabłku, ale mogłem sprecyzować, że chodzi mi o ten właśnie fragment, w którym jest jedynie wspomniane

"A wąż był bardziej przebiegły niż wszystkie zwierzęta lądowe, które Pan Bóg stworzył. On to rzekł do niewiasty: Czy rzeczywiście Bóg powiedział: Nie jedzcie OWOCÓW ze wszystkich drzew tego ogrodu? " Ks. Rodzaju 2:9

Wtedy niewiasta spostrzegła, że drzewo to ma owoce dobre do jedzenia, że jest ono rozkoszą dla oczu i że owoce tego drzewa nadają się do zdobycia wiedzy. Zerwała zatem z niego owoc, skosztowała i dała swemu mężowi, który był z nią: a on zjadł.

To taka dygresja w całym tym sporze, żeby nie precyzować co to był za owoc, bo nie wiemy, najbardziej prawdopodobny jest jednak ten granat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W Wiarogodny
-1 / 3

No to jeszcze jedna podpowiedz!
Kiedy kochajacy rodzic ostrzega swoje dziecko zeby nie dotykalo niebezpiecznych rzeczy to znaczy ze
nie oganicza mu wolnosc innymi slowy kaze mu robic co On chce???
Pomysl!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W Wiarogodny
-2 / 2

... ze ogranicza mu wolna wole...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W Wiarogodny
-1 / 1

A teraz pytanie! Dlaczego tak naprawde Ewa dala sie namowic Szatanowi zeby sprobowac zakazanego owocu i dac tez Adamowi!
Otoz z Bibli jasno winika ze Ewa zapragnela byc rowna Bogu i wiedziec to co On!
Inaczej bylo z Adamem ktory slyszal jak Bog do niego bezposrednio wymawial slowa ostrzezenia!
Adam wymawiajac posluszenstwo Bogu wybral kobiete.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W Wiarogodny
+1 / 5

A teraz to cos co Was zaskoczy! Kto sie zastanowil nad pewna rzecza a mianowicie ?!..
Pierwsi ludzie byli osadzeni w przecudnym zakatku ziemi wszystkiego mieli pod dostatkiem i niczego im nie brakowalo! Jeden prosty nakaz ,, nie wolno ci zjesc " tylko jednego owocu z posrod mnostwa przecudnych i rodzacych wspaniale owoce drzew! Pytanie do Was! Czy to byl taki surowy i ciezki nakaz???

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W Wiarogodny
-1 / 3

Nie mam n celu prowadzenia z kims dysput, lecz chce pokazac ze Bog ktory nosi wspaniale Imie
wszystko co robil i robi (byc moze na pierwszy ludzki rzut oka niesprawiedliwie i surowo) czyni to z milosci do ludzi. Mimo ze ludzi sami odrzucili swojego Stworce On i tak podjal dzialanie prowadzace do naprawy tego bledu, poniewaz dzieje ludzkosci zaczynajac od wiernego slugi Boga Abla ( syna Adama i Ewy) pokazuja ze jest bylo i jest wiele osob na ziemi ktorzy pokochali Boga i zaufali mu widzac do czego doprowadzilo nieposluszenstwo w obec Pana Nieba i Ziemi!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Tuon
0 / 0

Bo ludzi parę tysięcy lat temu nie byli tak przebiegli, jak my teraz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~sdgdsgdsg
-1 / 3

Pytanie, które mnie bardziej nurtuje, to dlaczego Bóg ukarał wszystkie pokolenia, ja w swoim życiu zrywałem tylko jabłka u babci, a muszę spędzić swoje życie w pobliżu was wszystkich

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vaiper
0 / 0

@~sdgdsgdsg ukarał WSZYSTKICH, ale też dał WSZYSTKIM możliwość zbawienia. (12): Przetoż jako przez jednego człowieka grzech wszedł na świat, a przez grzech śmierć; tak też na wszystkich ludzi śmierć przyszła, ponieważ wszyscy zgrzeszyli. (13): Albowiem aż do zakonu grzech był na świecie; ale grzech nie bywa przyczytany, gdy zakonu nie masz. (14): Lecz śmierć królowała od Adama aż do Mojżesza i nad tymi, którzy nie zgrzeszyli, na podobieństwo przestępstwa Adamowego, który jest wzorem onego, który miał przyjść. (15): Ale nie jako upadek, tak i dar z łaski; albowiem jeźli przez upadek jednego wiele ich pomarło, daleko więcej łaska Boża i dar z łaski onego jednego człowieka Jezusa Chrystusa na wiele ich opływała. (16): A dar nie jest taki, jako to, co przyszło przez jednego, który zgrzeszył. Albowiem wina jest z jednego upadku ku potępieniu, ale dar z łaski z wielu upadków ku usprawiedliwieniu. (17): Albowiem jeźli dla jednego upadku śmierć królowała przez jednego, daleko więcej, którzy obfitość onej łaski i dar sprawiedliwości przyjmują, w żywocie królować będą przez tegoż jednego Jezusa Chrystusa. (18): Przetoż tedy jako przez jednego upadek na wszystkich ludzi przyszła wina ku potępieniu; tak też przez jednego usprawiedliwienie na wszystkich ludzi przyszedł dar ku usprawiedliwieniu żywota. (19): Bo jako przez nieposłuszeństwo jednego człowieka wiele się ich stało grzesznymi; tak przez posłuszeństwo jednego człowieka wiele się ich stało sprawiedliwymi. [Biblia Gdańska, Rz 5]

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~DomonX
0 / 0

Przyjmując teorie o wielu wymiarach gdzie 4 wymiarem jest czas a 5 podjęte decyzje, istota boska mogła "utworzyć" 5 wymiar dając ludziom wolną wolę. Następnie taka istota boska mogła dopiero badać działanie 5 wymiaru, kuszenie i inne mogły być wynikiem tych "badań". Jest to tylko i wyłącznie moje zdanie na ten temat, każdy może mieć odmienne.

Następną moją teorią jest to, że mimo tego, że istota boska widzi całą linie czasową oraz skutki działań, człowiek nadal jest ślepy na to pozostając zamknięty w 3 wymiarach. Jak wyglądało by to dla nas? Człowiek został ukarany za coś czego nie zrobił tylko dlatego, że istota boska wiedziała, że i tak to nastąpi? Wypadało jednak pokazać ludziom, że do tego dojdzie, inaczej nie bylibyśmy w stanie zrozumieć boskiej decyzji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pajda3
+1 / 1

Gdy człowiek konstruuje robota to chce mu dać zdolność do podejmowania decyzji, zdolność wyboru, oceny sytuacji oraz - jak się uda technologicznie - to i świadomość.
Gdy rodzice mają dziecko to chcą aby samo potrafiło podejmować decyzje i wspierają je, aby te decyzje były świadome i dobre.
Jeśli kogoś naprawdę kochasz to chcesz dać mu wolność - nie zadowoli Cię "miłość z przymusu".
To dość łopatologiczne porównania i powinny wystarczyć każdemu. Chyba, że ktoś jest "zaciekły w braku rozsądku" i pokory. Wiara ma to do siebie, że wymyka się rozumowi i w pełni jej nie ogarniesz. Tak samo jak nie ogarniesz miłości - ani teorią, ani matematyką, ani chemią. Miłość przekracza rozsądek, właściwie to całego człowieka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~blablacar
-1 / 3

Przeczytaj Biblie, a dopiero pozniej rob nie madre memy. Tam napewno dowiesz sie dlaczego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~blablacar
-1 / 3

Przeczytaj Biblie, nietylko dostaniesz odpowiedz a takze w przyszlosci pozwoli to na unikniecie takich memow, ktore nie sa za madre jak i widac wlasciciel ich

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Geoffrey
0 / 2

Dlatego, że jest wszechmocny, stworzył osobę o WOLNEJ WOLI, która sama za siebie decyduje. To nie zmniejsza jego wszechmocy, bo zawsze może tę wolną wolę odebrać. ale NIE ZROBIŁ TEGO.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~abf234
-1 / 1

Grzech z jabłkiem, jak grzech z jabłkiem, ale jak to się stało, że cała ludzkość z dwóch osób powstała. To, co, incest dzieci? A może jednak coś z małpami na koniec mieli, ale to wtedy byłby Darwin ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vaiper
0 / 0

@~abf234 normalnie, przez rozmnażanie. Po prostu kiedyś byli bardziej płodni. Biblia mówi że ludzie żyli kiedyś dużo dłużej, więc nic dziwnego że przez tyle lat życia się namnożyli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Używam_rozumu
0 / 0

Autorze demotywatora przeczytałeś kiedyś Biblię (nie chodzi mi o pojedyncze zdania z książki od religii)?
W Biblii nic nie jest napisane ,że Bóg jest wszechmogący. To tylko wyczyn Kościoła (czytaj mafii) katolickiego.
Wiele nauk Kościoła pochodzi od św. Augustyna i św. Tomasza z Akwinu niż z Biblii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S konto usunięte
+1 / 1

Przypominam, że historia Adama i Ewy jest tylko przypowieścią.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Leliwa
+1 / 1

@Stomka No właśnie nie jest przypowieścią. Przypowieści są charakterystyczne dla Nowego Testamentu i opowiadał je Jezus. Tyle z zakresu teorii literatury. Mimo tego niewielkiego błędu zgadzam się z Tobą - wygnanie z raju jest złożoną metaforą, a nie dokładnym opisem wydarzeń.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Wake_up_people
-1 / 3

Widok katoli na siłę wymyślających argument broniący systemu który trzyma ludzi jak zwierzęta w klatce zawsze mnie bawi..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Leliwa
0 / 0

To co napiszę może nie być zgodne z powszechną nauką Kościoła - to tylko moja interpretacja, oparta na rozumowaniu. Nie należę do ludzi, którzy wolą mieć wszystko podane na tacy, dlatego sam szukam odpowiedzi. Któregoś razu zastanawiałem się nad tym fragmentem Księgi Rodzaju i doszedłem do wniosku że jest to metaforyczne przedstawienie ewolucji. Jednak nie tej fizycznej - z małpy do człowieka (choć wielce prawdopodobne że pierwsi ludzie bardzie przypominali obecne małpy), a tej psychicznej - z Istoty Amoralnej (zwierzęcia) do Istoty Moralnej (człowieka). Zjedzenie jabłka, to punkt przełomowy (symboliczny oczywiście) w którym przestaliśmy być zwierzętami. Wtedy ludzie zaczęli czuć (np. wstyd że są nadzy), otrzymali Wolną Wolę, poznali Dobro i Zło. Wtedy zaczął się Test. Bóg wygnał ludzi z raju niczym lwica, która porzuca własne dzieci kiedy te dorosną. Pierwsi ludzie zapewne cieszyli się z tego, że nie zostali od razu rzuceni a głęboką wodę, ale najpierw trafili do raju jak dziecko które przed pójściem do szkoły idzie do zerówki. Przynajmniej wiedzieli jaka nagroda ich czeka jeśli wybiorą Dobro. Myślę, że głupotą godną ludzi jest zakładać że Bóg nie chciał by człowiek skosztował jabłka. To było częścią jego Planu. My wygnanie z Raju odbieramy jako karę, tak samo jak uczeń, któremu zadano pracę domową, bo nie rozumiemy co nauczyciel (Bóg) chce osiągnąć. Jak już wcześniej wspomniałem życie na ziemi to Test. Dostałeś podręcznik, z którego możesz, ale nie musisz skorzystać. Zasady są proste wybierzesz Dobro - jesteś zbawiony. Zło - przepadasz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar KwadraturaKola
+1 / 1

Takie pytanie czym jest ten cały grzech pierworodny? Dlaczego od razu zakłada że człowiek rodzi się z grzechem pomimo iż jego umysł jest nieświadomy i dlaczego jest dziedziczony jak jakieś przekleństwo z pokolenia na pokolenie czy to pozostało z judaizmu dziedziczenie przekleństw?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J JakubTrela
0 / 0

@KwadraturaKola W Starym Testamencie jest napisane że Bóg karze na ileś pokoleń, a na ileś nagradza.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Turiruri
0 / 0

Ponieważ mimo wszystko dał ludziom wolną wolę. Chodziło o test lojalności, dając drzewo dał ludziom wybór - albo zjedzą jego owoce albo nie. Ewa była kuszona przez szatana, a jej wola nie była narzucona przez Boga.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
0 / 0

Pytanie w styy - dlaczego mama pozwala uczyć się chodzić dziecku zamiast je na zawsze przywiązać do łózka pomimo tego że wie iż uczącć się chodzić nie raz upadnie i robi sobie krzywdę

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J JakubTrela
0 / 4

Gimboateizm w natarciu!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ja
0 / 0

dlatego ze satan zarzucil bogu iz gdy ludzie poznaja dobro i zlo to sie od niego odwroca... zycie w raju byloby tym co mielibysmy gdyby nie owy zarzut... od momentu wygnania zyjemy w swiecie wladanym wlasnie przez satana i komunistyczne scierwa, to taka proba dla ludzkosci... troche biblie poczytaj zanim zadasz tego typu pytania...to nie boli, islamskie swinie czytaja koran , nie musisz sie wstydzic...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W Wiarogodny
-2 / 2

Grzech to nie inaczej jak lamanie praw i zasad ktore dal nam Bog! To On uczynil czlowieka jak i wszystko inne duchowe i materialne. Nie mamy prawa sami uznawac badz decydowac co dla nas jest dobre a co zle bo tak naprawde sami siebie do konca nie znamy. Bog wie natomiast o nas wszystko ale najwazniejsze jest to ze uczynil nas z milosci bo On sam jest jej zrodlem!
Skutkiem natomiast grzechu jest smierc i wszystko to co teraz sie dzieje na ziemi( wszystko to co zle) a to co dobre jeszcze na tym swiecie to zawdzieczamy jego wskazowkom i przykazaniom ktore sa zawrte w Biblii ale takze naszym sumieniu ktore tez otrzymalismy od Niego.
Adam z Ewa wymawiajac Bogu posluszenstwo utracili doskonalosc ktora zawdzieczali wlasnie Jemu. Dlatego tez nie mogli juz plodzic i rodzic doskonalych dzieci. W taki sposob grzech i smierc przeszla na wszystkich ludzi co noe oznacza ze to Bog karze wszystkim ludzi za grzech pierwszych ludzi.
Gdyby wszyscy ludzie chcieli poznac dobrze Pismo Swiete zobaczyli by jak Bog natychmiast po tym fakcie podja dzialania zeby sam grzech usunac i jego dalece idace skutki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Rive
+1 / 3

Religia stworzona została na potrzeby kontrolowania ludzkości, sensu i logiki nie ma co się doszukiwać. Religia dobra jest dla mięczaków którzy sobie z życiem nie radzą i staruszką bliskim śmierci pomaga spokojniej odejść.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar szczerbus9
-1 / 1

ne zauważyłeś, że doktryna jest ciut naiwna, a rozszerzając ją, np czytając pomiędzy wierszami, traci na naiwności, ale zanim ją straci, sama też przestaje być doktryną

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Ghlemst
+1 / 1

Bo to chory sku*wysyn, który ustala określone zasady, potem tworzy człowieka niby na swoje podobieństwo, ale jakiegoś bardzo wadliwego, daje mu wolną wolę, a na końcu programuje tak, by dzięki temu wszystkiemu ów człowiek postępował instynktownie wbrew tym ustalonym zasadom. Ale hej, jeśli nie wierzymy w Boga, zawsze może się unieść świętym gniewem i nas wszystkich utopić. Nie byłby to ponoć pierwszy raz. Ale co ja tam wiem, jestem tylko człowiekiem i...zaraz, jak to szło? Aha, wiem: "Nie pojmuję boskiego planu", o.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Monis91
+1 / 1

Bo jakoś to wszystko musiało się zacząć

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ana31
+1 / 1

...to proste - bo człowiek ma wolną wolę i może NIE GRZESZYĆ

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cysiek1991
-1 / 3

Ej, ale nie wplataj logiki do religii. Oburzysz fanatyków religijnych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W Wiarogodny
-3 / 3

No niestety wszyscy ktorzy mowia ze nie ma Boga, ich tez nie ma! A te ich niby prawdziwe konentarze tworzy ktos inny. Udowodnijcie mi ze jest inaczej:)?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W Wiarogodny
-3 / 3

To ze ktos nie rozumie dzialania fal radiowych albo pradu wcale nie musi oznaczac ze takowe nie istnieja! Wiara prowadzi do poznania prawdy ale wiedza pozwala rostrzygnac gdzie jest prawda!
Wiec stwierdzenia badz przekonania odnoscie Biblii wcale nie maj sensu kiedy malo sie wie na ten temat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar cicha_woda
0 / 0

Naprawdę tego nie rozumiecie? Człowiek ma wolną wolę - możliwość wyboru między dobrem i złem. To anioł jest jej pozbawiony i służy Bogu. Bez wolnej woli, stworzeni tylko do bycia dobrymi - bylibyśmy aniołami, a nie ludźmi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Leliwa
0 / 0

@cicha_woda Anioły nie mają wolnej woli w Islamie. Według chrześcijan mają i dlatego Szatan mógł się zbuntować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~CENTAURON
+1 / 1

To wie tylko sam Bóg....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W Wiarogodny
-2 / 2

To nie jest prawda! Kazde stworzenie czy to duchowe czy tez ludzie ma wolna wole i swiadomosc ze moze dokonac wyboru. Pierwszy zbuntowal sie pewien aniol ktory zostal potem nazwany przez Boga Diablem i Szatanem czyli tlumaczac na polski klamca i oszczerca! Dlaczego taka nazwa?
Nic dziwnego bo oklamal innych ze to nie Bog powinien sprawowac wladze we wszechswiecie i ze pozbawia nas wiele ciekawych rzeczy. W gruncie rzeczy Bog dopuscil do tego by czlowiek rzadzil sie sam. Rezultaty widzicie sami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar queensalis
+1 / 1

Bo jest wredny?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ghjdghfh
+1 / 1

Mnie zastanawia jeszcze jedno. Jest bóg(nieważne gdzie, nieważne od kiedy, ale dla ułatwienia nazwijmy to niebem),jest wszechmogący i "bezgranicznie miłosierny", jest chaos(według Biblii), bóg siedzi sobie razem z aniołkami w niebie i nagle pomyślał : "a stworze sobie ziemię( i wszystko co z tym związane, słońce itp.)". Potem stworzył ludzi, nieważne czy bezpośrednio (Adam i Ewa) czy pośrednio (Darwin), są ludzie, którym nakazał w siebie wierzyć a jak będą mu posłuszni to po śmierci będą mogli żyć wiecznie w niebie. Natomiast jeżeli nie będą, to wiadomo: widły, rogaty koleś, kocioł, płomienie blablabla. I przy takim stanie rzeczy nasuwa się na myśl kilka rzeczy(najciekawsze):

1. Po jaką ch!@#$e stworzył ludzi i kazał im w siebie wierzyć, skoro z góry wiedział kto do tego nieba pójdzie a kto nie! Nie mógł ich ( nas) sobie stworzyć od razu tam u siebie, w niebie? Po co w ogóle mu jesteśmy tam potrzebni?
2.Wiedział również kto pójdzie do "piekła", czyli z premedytacją skazał miliardy ludzi na "wieczne potępienie" ( no ale on nas kocha)
3.Wolna wola. Że co? Patrz pkt.1 i 2, żyjemy jak świnki w chlewie, możemy wybrać w którym rogu chlewu będziemy stać, możemy zdecydować czy pozabijamy inne świnki czy nie ( a bóg(właściciel chlewu) i tak będzie wiedział co zrobimy zanim to zrobimy) a koniec końców i tak skończymy w rzeźni.
4.Bóg w siódmym dniu odpoczywał. Jeżeli ktoś odpoczywa to znaczy że się zmęczył, nie?( to chyba znaczy że nie jest wszechmogący ;( )
5.Armagedon, to pozostawię bez komentarza.
6.Grupa żydów jest prześladowana, bóg każe mojżeszowi ich uwolnić( i mu w tym pomaga), II wojna św. Hitler morduje żydów hurtem..... cisza, i do tego jeszcze sodoma i gomora, potop, 7 plag, i jeszcze pewnie by się znalazło parę rzeczy, o czym to świadczy? Ruszcie głową...

Reasumując, koncepcja biblijnego boga zaprzecza sama sobie. Patrząc na to co działo i dzieję się na ziemi bóg:

a)Nie jest wszechmogący( taki gość który stoi nade mną z bronią i mówi mi co mam robić, mogę wykonywać jego polecenia, ale od razu kochać, czcić, bronić? To już chyba syndrom sztokholmski)
b)Nie jest miłosierny, a wręcz przeciwnie( w końcu skazał na męki duuużo ludzi)
c)Ma nas w d#pie( nawet jeżeli nas stworzył to gó#no go interesuję co tu się dzieje, a po śmierci idziemy do piachu a nie do nieba)
d)Nie istnieje.

*Oczywiście nie można zaprzeczyć że istnieje jakiś "stwórca", który stworzył "to wszystko", ale twierdzenie że jest wszechmogący(można by powiedzieć że "dość potężny by to stworzyć), bacznie nas obserwuje i coś go obchodzimy( no bo w skali kosmosu nie jesteśmy nawet ziarnem piasku) jest co najmniej głupie.

**Jeżeli napisałem że bóg myśli/pomyślał nie miałem na myśli tego co wszyscy sobie pewnie pomyśleli (masło maślane), jeżeli założymy że bóg jest wszechmogący, to wystarczy że na początku swojego istnienia( ??? ) pomyślał raz, i w ciągu ułamka sekundy wiedział już wszystko ( dosłownie WSZYSTKO) .

Z poważaniem, użytkownik Demotywatorów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PanIgnacy2
-1 / 1

Panie ateisto.
Spokojnie.
My katolicy, jesteśmy zalewani pytaniami typu: ,,kto stworzył Boga"itp.
A ja teraz ci coś powiem.
Kto stworzył świat?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W Wiarogodny
-2 / 2

Nie zapominaj ze ktos kto powiedzial o sobie ze " nie moze nigdy sklamac" nigdy nie nedzie przejawial zlych ludzkich cech.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S smoczycaBXL
+1 / 1

Przecież biblia to mit.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W Wiarogodny
-2 / 2

Gdyby Bog nigdy nie pozwolil ludziom na wlasne rzady w jaki sprawiedliwy sposob wykazalby ze nie maja racji!??? Jezeli jeden uczen w klasie zarzuci nauczycielowi ze zle naucza to co da wyrzucenie go za drzwi? Tak tez bylo z Szatanem, unicestwienie choc dla Boga bardzo latwe nic by nie dalo bo w niebie bylo mnostwo aniolow ktorzy nigdy by sie nie przekonali kto ma racje! Fakt skutki buntu i grzechu okropne ale w przyszlosci po uplywie czasu jaki dal Bog ludziom nie bedzie dla Niego niczym trudnym wynagrodzic wszystkim tym ktorzy zaufali mu i pozostali mu wierni. To nie bajka to sie musi spelnic bo zapowiedzial to Ten ktory nigdy nie klamie!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vaiper
0 / 0

Wyobraź sobie jakby to było kochać bezrozumną maszynę.
No właśnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lucus97
0 / 0

Odpowiedź na to pytanie można znaleźć w wierszu Czesława Miłosza "Ogrodnik".


"Adam i Ewa nie na to zostali stworzeni,
Żeby kłaniać się księciu i władcy tej ziemi.

Inna, słoneczna, ziemia poza czasem trwała.
Im obojgu na wieczną szczęśliwość oddana.

Siwobrody ogrodnik drzew na niej doglądał,
Chociaż świat nie stał w blasku, tak jak tego żądał.

Na dni i wieki patrzył niby przez lunetę
Na całe swoje dzieło, tak dobrze zaczęte,

Które z winy poznania obrócić się miało
W nienasycenie duszy i ranliwe ciało.

Ostrzegł ich, ale wiedział, że to nie pomoże,
Bo byli już gotowi i tak jakby w drodze.

Niewidoczny w listowie, dumał, zasmucony,
Widział ognie i mosty, okręty i domy,

Samolot w nocnym niebie migający iskrą,
Łoża z baldachimami i pobojowisko.

O biedne moje dzieci, więc tak wam się spieszy
Do piachu, w którym czaszka żółte zęby szczerzy?

Do zamykania bioder w majtki, krynoliny,
Do odkrywania ciągów skutków i przyczyny?

Oto zbliża się wróg mój i zaraz wam powie:
Spróbujcie, a staniecie się jako bogowie.

Lokaje samolubnej miłości i zbrodni,
I zaiste bogowie, tylko że ułomni.

Nieszczęsne moje dzieci, jaka długa droga,
Nim zrujnowany ogród zakwitnie od nowa,

I lipową aleją wrócicie przed ganek,
Gdzie na rabatkach pachną szałwia i tymianek.

I czy było konieczne nurzać się w otchłani,
Systemata układać, zamiast mieszkać w baśni,

Nad którą nieustanna jest moja opieka?
Bo prawdę mówi Pismo, że mam twarz człowieka."

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W Wiarogodny
-2 / 2

Bardzo ladne i opisujace prawde! Zaskoczylo mnie zakonczenie bo przewij sie tak watek tego ze zamierzenie Boga co do ludzi i ziemi nigdy sie nie zmienilo i wszystko sie da naprawic. Tylko ludzie nieposluszni w to nie chca uwierzyc a co za tym idzie zyc zgodnie z tym czego wymaga od nas Bog.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~mikl73
+1 / 1

Pytanie przedszkolaka

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
U unikalny666
0 / 0

@Wiarogodny Czyli chcecie mi powiedzieć że tryliardy ludzi którzy żyli przed Jezusem i powstaniem bibli po prostu mają pecha i smażą się w piekle? No i przyszło mi do głowy drugie pytanie, skoro Adam i Ewa nie mieli wolnej woli, to jak mogli zerwać to jablko jak nie za "boskim" przyzwoleniem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 lutego 2018 o 0:37