@BluesTata Wynikiem musi być prawidłowe równanie, a nie, jak zdajecie się sugerować, liczba zero po prawej stronie równania. Brawo bluestata. Mnie - rozwiązanie zagwozdki zajęło jakies 3 sekundy, więc o byciu geniuszem nie może być mowy, skoro to takie proste.
@BluesTata Oczywiście że to poprawne rozwiązanie. Normalnie wynik mógł się zmienić bo zdanie brzmi : przesuń jedną zapałkę by wynik był poprawny. :) a tutaj napisane jest aby uzyskać taki wynik : czyli 0 :) i kłócicie się niepotrzebnie bo można to interpetować na dwa sposoby ;) więc najlepiej podać dwa wyniki. Tak by wyszło 0 co by zgadzało się że to trudne oraz ten Twój :)
@BluesTata @tytusz
@BluesTata @tytusz
Jeżeli mamy w sformułowanym poleceniu wyrażenie "taki wynik", to znaczy iż możemy je wtedy rozumieć dwojako :
- opcja pierwsza, przez sformułowanie "taki wynik" rozumieć niepoprawny ponieważ 9+3-4 nie jest równe 0, a więc wtedy możemy w zasadzie robić wszystko i rozwiążemy zagadkę, wydaje się bez sensu. Niemniej, semantycznie takie sformułowanie ma sens, w odróżnieniu od opcji drugiej, która wyklucza składnię logiczną zdania, jak i reguły semantyki,
- No więc, opcja druga, przez sformułowanie "taki wynik" rozumieć wynik równy 0, konkretny jeden wynik, najlepsze jest to, że z semantycznego punktu widzenia, aby chodziło tu o 0, musiałoby być wyrażenie "taki sam wynik", bo ciężko wymagać od człowieka by przez sformułowanie "taki wynik" rozumiał tyle co "taki sam wynik". Ponieważ jest to sprzeczne z semantyką, jak i składnią logiczną w języku polskim. W języku polskim określenie "takie A" znaczy tyle co wszystkie rzeczy posiadające cechy takie same jak A, jednakże nieposiadające tej jednej cechy tożsamościowej, przesądzającej o wyjątkowości desygnatu nazwy. Czyli na przykładzie chleba, taki sam chleb to chleb z tej samej piekarni, kupiony tego samego dnia, o takim samym składzie chemicznym, jak i walorach wizualnych. Natomiast ten sam chleb, to nie dość, że wszystkie cechy poprzednie zawiera jeszcze cechę wyjątkową, gdyż został kupiony o godzinie 8:48 i już nigdy drugi taki nie powstanie, może być wiele takich samych chlebów, ale nigdy nie będzie to TEN SAM CHLEB.
No więc drodzy Panowie, jak zwykle Ci z największą ilością plusów NIE MAJĄ RACJI, i co najlepsze nie mają racji też Ci minusowani.
Jeśli wziąć pod uwagę zasady semantyki i logicznej budowy zdania, to można przyjąć TYLKO OPCJĘ PIERWSZĄ, czyli "taki wynik", należy rozumieć tak samo jak "taki chleb", czyli wynik musi posiadać takie same cechy, nie sposób się nie zgodzić iż wynik ma zazwyczaj 1 cechę, albo jest poprawny albo nie. Nie podlega dyskusji, iż ten zaprezentowany w zadaniu jest wynikiem jak najbardziej niepoprawnym, a więc KAŻDE rozwiązanie tej zagadki będzie poprawne o ile wyjdzie nam wynik niezgodny z prawdą :D
To tyle z punktu widzenia semantyki i logicznej budowy zdań w języku polskim, na matmie się nie znam więc się nie odzywam :D
@NieWiemNic3 Co do pierwszej opcji - to bez komentarza, niechlujność autora demota pozwala na taką interpretację. Co do drugiej - nie masz racji. Równanie to dwa wyrazenia matematyczne, po obu stronach. Przykład równania: 2+2=4 wynikiem jest zarówno 4, jak i wynikiem jest 2+2. Ale również wynikiem byłoby np. 8-4 Bo wynik niekoniecznie musi być po prawej stronie równania. Dlatego nie kupuje tego argumentu, że wynikiem musi być zero.
@BluesTata jest wyraźnie napisane: "by uzyskać taki wynik" więc to jest błąd. prawidłowe to np 6+3-9=0 (tak, wiem, że 9 ma inny kształt niż obrócona 6. A musi mieć identyczny? :D )
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
28 listopada 2016 o 17:01
@Tytus
@tytusz
Ech typowy matematyk xD Zupełnie pominąłeś moją argumentację, lub zwyczajnie do Ciebie nie trafiła. Więc może w skrócie, opcja pierwsza jest jedyną słuszną z punktu widzenia semantyki, i logicznej budowy zdania. Natomiast druga opcja interpretacji z założenia te reguły odrzuca, więc no. Zależy jak na to spojrzeć, jeśli odpuścić semantykę i logikę, to w zasadzie możesz sobie to rozumieć jak chcesz. Jednak język polski, ma swoje reguły, i według nich powinno się tworzyć także polecenia matematyczne.Ten problem dotyczyć zaczyna nawet testów na prawo jazdy, swojego czasu znalazło się tam takie pytanie (chyba nadal jest), "który z warunków atmosferycznych ZMNIEJSZA ryzyko poślizgu" : Odpowiedzi : Gołoledź, śnieg, mżawka. Z semantycznego jak i logicznego punktu widzenia, żadna nie jest prawidłowa, bo chyba nie podlega dyskusji. iż żadne z wymienionych zjawisk tego ryzyka nie zmniejsza prawda? Jednak dowiadujesz się potem, że autorowi chodziło o to KTÓRA Z NICH POWODUJE NAJMNIEJSZE RYZYKO. No kur****, jak dla mnie to lekkie przegięcie pały, tym bardziej że test na prawo jazdy, to ponoć poważna instytucja układa, ale co ja tam wiem.
@BluesTata Pisze, że ma być taki wynik, jak poniżej, więc ja zrozumiałem, że zera nie można zmieniać...Może polecenie źle napisane/przetłumaczone. Może powinno być "jak to zmienić, aby wynik był poprawny"
W większości tego typu zagadek chodzi o to by równanie było prawdziwe po przestawieniu zapałki. W tej nie ma takiej pewności. Zagadka kończy się zdaniem "żeby uzyskać taki wynik" i mamy równanie które jest fałszywe. Czyli rozwiązaniem może być dowolne inne fałszywe równanie. Czyli nie ma znaczenia jaką zapałkę przestawimy i w jakie miejsce.
to teraz w 30 sek wytlumacz reszcie tych ktorzy nie wiedza na czym polega przesuniecie 1 zapalki. Jak czytam ze z 4 nalezy zrobic 11.... to szacun :) pozdr
6+3-9=0
Czekam na mojego Nobla
@ariol nie dostaniesz, twoja 9 jest niepełna, braknie jej 1 zapałki
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 listopada 2016 o 19:11
@ariol niektóre urządzenia wyświetlają w taki sposób - ale wtedy 6 też powinna być bez jednej kreski (górnej), żeby była ta sama "czcionka"
@ariol możesz co najwyżej dostać pasem po dupie od taty
9+3-4=8
wynik musi być ZERO
@josel1 wcale nie musi. Wynik również może zostać zmieniony.
@BluesTata Przesuwamy tylko JEDNĄ zapałkę. I wynik ma pozostać bez zmian.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 listopada 2016 o 9:28
@BluesTata Wynikiem musi być prawidłowe równanie, a nie, jak zdajecie się sugerować, liczba zero po prawej stronie równania. Brawo bluestata. Mnie - rozwiązanie zagwozdki zajęło jakies 3 sekundy, więc o byciu geniuszem nie może być mowy, skoro to takie proste.
@BluesTata Oczywiście że to poprawne rozwiązanie. Normalnie wynik mógł się zmienić bo zdanie brzmi : przesuń jedną zapałkę by wynik był poprawny. :) a tutaj napisane jest aby uzyskać taki wynik : czyli 0 :) i kłócicie się niepotrzebnie bo można to interpetować na dwa sposoby ;) więc najlepiej podać dwa wyniki. Tak by wyszło 0 co by zgadzało się że to trudne oraz ten Twój :)
@BluesTata @tytusz
@BluesTata @tytusz
Jeżeli mamy w sformułowanym poleceniu wyrażenie "taki wynik", to znaczy iż możemy je wtedy rozumieć dwojako :
- opcja pierwsza, przez sformułowanie "taki wynik" rozumieć niepoprawny ponieważ 9+3-4 nie jest równe 0, a więc wtedy możemy w zasadzie robić wszystko i rozwiążemy zagadkę, wydaje się bez sensu. Niemniej, semantycznie takie sformułowanie ma sens, w odróżnieniu od opcji drugiej, która wyklucza składnię logiczną zdania, jak i reguły semantyki,
- No więc, opcja druga, przez sformułowanie "taki wynik" rozumieć wynik równy 0, konkretny jeden wynik, najlepsze jest to, że z semantycznego punktu widzenia, aby chodziło tu o 0, musiałoby być wyrażenie "taki sam wynik", bo ciężko wymagać od człowieka by przez sformułowanie "taki wynik" rozumiał tyle co "taki sam wynik". Ponieważ jest to sprzeczne z semantyką, jak i składnią logiczną w języku polskim. W języku polskim określenie "takie A" znaczy tyle co wszystkie rzeczy posiadające cechy takie same jak A, jednakże nieposiadające tej jednej cechy tożsamościowej, przesądzającej o wyjątkowości desygnatu nazwy. Czyli na przykładzie chleba, taki sam chleb to chleb z tej samej piekarni, kupiony tego samego dnia, o takim samym składzie chemicznym, jak i walorach wizualnych. Natomiast ten sam chleb, to nie dość, że wszystkie cechy poprzednie zawiera jeszcze cechę wyjątkową, gdyż został kupiony o godzinie 8:48 i już nigdy drugi taki nie powstanie, może być wiele takich samych chlebów, ale nigdy nie będzie to TEN SAM CHLEB.
No więc drodzy Panowie, jak zwykle Ci z największą ilością plusów NIE MAJĄ RACJI, i co najlepsze nie mają racji też Ci minusowani.
Jeśli wziąć pod uwagę zasady semantyki i logicznej budowy zdania, to można przyjąć TYLKO OPCJĘ PIERWSZĄ, czyli "taki wynik", należy rozumieć tak samo jak "taki chleb", czyli wynik musi posiadać takie same cechy, nie sposób się nie zgodzić iż wynik ma zazwyczaj 1 cechę, albo jest poprawny albo nie. Nie podlega dyskusji, iż ten zaprezentowany w zadaniu jest wynikiem jak najbardziej niepoprawnym, a więc KAŻDE rozwiązanie tej zagadki będzie poprawne o ile wyjdzie nam wynik niezgodny z prawdą :D
To tyle z punktu widzenia semantyki i logicznej budowy zdań w języku polskim, na matmie się nie znam więc się nie odzywam :D
@NieWiemNic3 Co do pierwszej opcji - to bez komentarza, niechlujność autora demota pozwala na taką interpretację. Co do drugiej - nie masz racji. Równanie to dwa wyrazenia matematyczne, po obu stronach. Przykład równania: 2+2=4 wynikiem jest zarówno 4, jak i wynikiem jest 2+2. Ale również wynikiem byłoby np. 8-4 Bo wynik niekoniecznie musi być po prawej stronie równania. Dlatego nie kupuje tego argumentu, że wynikiem musi być zero.
@BluesTata jest wyraźnie napisane: "by uzyskać taki wynik" więc to jest błąd. prawidłowe to np 6+3-9=0 (tak, wiem, że 9 ma inny kształt niż obrócona 6. A musi mieć identyczny? :D )
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 listopada 2016 o 17:01
@Tytus
@tytusz
Ech typowy matematyk xD Zupełnie pominąłeś moją argumentację, lub zwyczajnie do Ciebie nie trafiła. Więc może w skrócie, opcja pierwsza jest jedyną słuszną z punktu widzenia semantyki, i logicznej budowy zdania. Natomiast druga opcja interpretacji z założenia te reguły odrzuca, więc no. Zależy jak na to spojrzeć, jeśli odpuścić semantykę i logikę, to w zasadzie możesz sobie to rozumieć jak chcesz. Jednak język polski, ma swoje reguły, i według nich powinno się tworzyć także polecenia matematyczne.Ten problem dotyczyć zaczyna nawet testów na prawo jazdy, swojego czasu znalazło się tam takie pytanie (chyba nadal jest), "który z warunków atmosferycznych ZMNIEJSZA ryzyko poślizgu" : Odpowiedzi : Gołoledź, śnieg, mżawka. Z semantycznego jak i logicznego punktu widzenia, żadna nie jest prawidłowa, bo chyba nie podlega dyskusji. iż żadne z wymienionych zjawisk tego ryzyka nie zmniejsza prawda? Jednak dowiadujesz się potem, że autorowi chodziło o to KTÓRA Z NICH POWODUJE NAJMNIEJSZE RYZYKO. No kur****, jak dla mnie to lekkie przegięcie pały, tym bardziej że test na prawo jazdy, to ponoć poważna instytucja układa, ale co ja tam wiem.
@BluesTata miaueś otrzymać "taki wynik", nie jakieś 9, 8 co to je w ogóle???
seba98PNE Ty olej chłopie matematykę, Ty się na polskim lepiej skup;)
@BluesTata Pisze, że ma być taki wynik, jak poniżej, więc ja zrozumiałem, że zera nie można zmieniać...Może polecenie źle napisane/przetłumaczone. Może powinno być "jak to zmienić, aby wynik był poprawny"
@NieWiemNic3 Zgadzam się z Twoją wypowiedzią. Myślę, że wiesz też, o co z kolei mi chodziło. Nie przeczymy sobie.
8-3-4=/=0
@hubertnnn-tak.Wystarczyło czytać w młodości Lilavati. Ale co tam gimby wiedzą.
Żeby wyszedł wynik ZERO to jak ktoś napisał z fb 8+3-11=0
@keriMSki
jacha że tak. w 2 sekundy to zauważyłem.
8+3-11
Ciekawe, że kilka osób podaje wynik chcąc sprawdzić swój geniusz, nie potrafiąc czytać ze zrozumieniem.
Ja pitole... jeśli TYLKO 5% ludzi potrafi to rozwiązać, to nie dziwię się, że PiS wygrało wybory
Powiedziała to osoba głosująca za PO xD wszyscy jesteście siebie warci :) OPRÓŻNIĆ KORYTO !!!!!! @atheist
@~Bartolomix - o jejku jejku, kolejny debil, który myśli (?!), że każdy kto przeciw PiS MUSI być za PO
:D :D :D
@atheist
Czyli za Nowoczesną, jedno i to samo gówno.
@doflamingo1993 - co ci zrobiłem, że mnie aż tak obrażasz? :(
8+3-11=0 lub 6+3-9=0
To postaw te swoje 9 na głowie i sprawdź czym się różni od 6.
8+3-11=0
No własnie mi też to wyszło;D
6+3-9=0
6 +3-9=0
8+3-11=0
9+3-4=8
8-3-4 jest różne od 0
Z cyklu: chwila dla debila.
9 + 3 - 4 nie równa się 0 (zabierasz jedna zapałkę z ósemki i kładzie na znaku równa się)
Jestem.
Najprościej z czwórki zrobić 11
hahah:)
W większości tego typu zagadek chodzi o to by równanie było prawdziwe po przestawieniu zapałki. W tej nie ma takiej pewności. Zagadka kończy się zdaniem "żeby uzyskać taki wynik" i mamy równanie które jest fałszywe. Czyli rozwiązaniem może być dowolne inne fałszywe równanie. Czyli nie ma znaczenia jaką zapałkę przestawimy i w jakie miejsce.
Blues Tata dobrze ;-ppp a reszta jak zawsze kombinuje
Zadanie jest źle sformułowane. "taki wynik" czyli 0 powinno być napisane gdzie przesunąć zapałkę żeby wynik się zgadzał
znalazłem się w ciągu pół minuty
Gdzie przesunąć jedną zapałkę żeby uzyskać taki wynik? Nigdzie.
z 6+3-9=0
9+3-4=8
6+3-9+0
8-3-4≠0
9+3-4=8... prościzna, 30 sek
to teraz w 30 sek wytlumacz reszcie tych ktorzy nie wiedza na czym polega przesuniecie 1 zapalki. Jak czytam ze z 4 nalezy zrobic 11.... to szacun :) pozdr
6+3-9=0
6+3-9=0 ciule?
6+3-9=0
trudne?
6+3-9=0
Przeciez wynik musi byc 0, tak wiec z 8 robimy a z 4 robimy 9, czyli 6+3-9+0 :)
6+3-9=0 bo wynik musi byc zero
typowy clickbait, ktory probuje lechtac inteligencje przegladajacych i ich poczucie dumy
6 + 3 - 9 = 0 ( jedna zapalka przesunieta )
6+3-H=0
H=9
Problem?
6+3-9=0
8 3-11=0
8-3-4≠0 ? W ogóle zadanie jest sformułowane nie po polskiemu...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 listopada 2016 o 16:00
6+3-9=0
z ósemki zabieramy zapałkę do czwórki
9+3-4=8 :)
Lub 8+3-11
Bardzo Proste z 4 wystarczy zrobić 11 czyli przesunąć zapałkę i wychodzi wynik
Jak to określił mój kolega jak mu to sprezentowałem: "Bierzesz i wydupiasz wszystko ze stołu"
Jeżeli mam uzyskać TAKI wynik, jaki jest na obrazku, to nie muszę nic przesuwać.
6+3-9=0
8+3-11=0 ... faktycznie tylko dla geniuszy ;v
wyraźnie jest napisane: by uzyskać taki wynik. czyli jaki? 0? czy wynikiem jest całe równanie 8+3-4=0? czy wynikiem ma być prawidłowe równanie?
9+3-4=8
6+3-9=0
9+3-4=8
8+3-11=0 lub 9+3-4=8
rozwiązaniem jest 6+3-9=0
Albo
8+3 > 4-0
Przesuwamy zapałkę z "=" do minusa
6+3-9=0
8+3-11=0
6+3-9
ale macie problem haha widzicie liczbe 4? to w liczbie 4 tą zapałkę poprzeczną stawiamy w pionie i mamy 11. 8+3 -11=0
6+3-9=0
Procent kłamie
8 + 3 - 11 = 0
6+3-9=0
łatwe do rozwiązania.... Jestem geniuszem, ohhhh a tak naprawdę debilem ;p
to proste 9+3-4=8
8+3-4=7
6+3-9=0
wpadło mi do głowy jeszcze jedno rozwiązanie: 8-3-4 nie jest równe 0. zapałkę od plusa położyć na znaku równości.
8+3-11= 0
9 3-4=8
9 3-4=8
z 4 zrobić 11
6+3-9=0
6+3-4≠0
9+3-4=8
6+3-9=0
6+3-9 = 0
No patrz ! Geniuszem jestem. A nie wiedziałam !
6+3-9=0
Teraz to już wystarczy się wykazać odrobiną logicznego myślenia i już od geniuszów wyzywają ....
To tak mało ludzi zna przekreśl
6+3-9=0
Takie "zagadki dla geniuszy" były kiedyś na opakowaniach od zapałek i za dzieciaka się je rozwiązywało.
8+3-11=0
6+3-9=0
6+3-9=0
6+3-9=9
z prawego boku 8 zabieramy gorna zapalke i powstaje 6 dodajemy ja na gore 4 6+3-9=0
6+3-9=0
6+3 - 9 +0