2- 2x * 2 +2...hmm dlaczego nie tak? 2x2 można czytać jako 2x *2 z tego względu, iż jeżeli po liczbie z niewiadomą (2x) występuje kolejna liczba odbieramy to jako iloczyn tych liczb. Więc biorąc kolejność działań: 2x*2 daje 4x +2 i -2 dają 0, wynik działania to 4=x czyli x=4. Dokładnie tyle ile bez zbytniego kombinowania policzyć zgodnie z kolejnością zadań :) czyli 4
@jurbassteck Co ? jak przyjmiesz ze to x a nie mnożenie to masz 2-4x-2=0 => -4x=0 => x=0
A jak że x to mnożenie to wynikiem jest 0. 2-2*2+2 = 2-4+2 = 0 .
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
5 grudnia 2016 o 23:46
2 + 4x - 2 = 4x. 4*x. Powiedz mi od kiedy można w takim przypadku przenieść x na drugą stronę? To jest mnożenie a nie dodawanie czy odejmowanie. Skąd Ci się z tego weźmie, że x=4 to ja nie wiem..
@jurbassteck Przypomnij sobie czym jest równanie. Coś musi się równać czemuś. Z zapisu na obrazku wynikałoby wówczas, że 2-2x*2+2=?. Masz więc dwie niewiadome: x i ?. Twoje rozumowanie miałoby sens przy założeniu, że ?=0. Jeżeli nie jesteś w stanie dowieść skąd wzięło się to założenie, to właśnie dlatego nie tak.
Zasada: mnożenie, dzielenie, dodawanie, odejmowanie - to kolejność podstawowych działań. Najpierw mnożymy 2 razy 2 co daje nam 4, następnie do 4 dodajemy 2 co daje nam 6 a następnie od 2 odejmujemy 6 co daje nam - 4
@nemo1965 W kolejności wykonywania działań mnożenie jest równoważne z dzieleniem a dodawanie z odejmowaniem. Właściwie można zupełnie zrezygnować z dzielenia i odejmowania wykorzystując liczby odwrotne i przeciwne np: 3÷2=3·½=½·3 oraz 2-1=2+(-1)=(-1)+2.
@nemo1965 Mnożenie i dzielenie, tak jak dodawania i odejmowanie to działania równorzędne. W takim przypadku robi się je od lewej. Można to pominąć zamieniając na dodawanie lub mnożenie, gdyż są to działania naprzemienne. Dla przykładu 3+5=5+3, ale 3-5 nie jest równe 5-3. Często w domyśle, zamienia się to na dodawanie takie -3+5. Dalej dodajemy, ale liczbę ujemną. Spróbujmy Twoje rozwiązanie zamienić na czynniki pierwsze. 2*2=4, 4+2=6, czyli inaczej 2*2+2=6. Teraz odejmijmy te dwa. 2*2+2-2=6. Uporządkujmy podobnie jak w zadaniu: 2+2*2-2. Jak widzisz nie wygląda to tak samo jak w zadaniu powyżej. Jeżeli uznałeś, że należy pomnożyć 2*2 (można inaczej: -2*2), to wynik ten należy odjąć (2-2*2+2=2-4+2. Zobacz, że Ty nie odejmowałeś 4, tylko 2. Nigdzie przed składnikiem 2 nie ma minusa. Tylko w iloczynie (jednym z czynników), on jest. Zatem popełniłeś błąd, gdyż zamieniłeś 4 z 2. A odejmowanie nie jest przemienne. 2-4 jest różne od 4-2. Jeżeli macie problem a występuje tylko jedna cyfra w działaniu, to dobrą metodą jest wyciągnięcie jej przed nawias 2-2*2+2=2*(1-2+1)=2*(-1+1)=2*0=0
@xnanx1230 Nie. Jeżeli niczego nie ma między 2 i - to niczego tam nie ma. Mnożenie nie jest magicznym działaniem, które pojawia się gdy mamy puste miejsce.
@xnanx1230 "jesli niczego niema miedzy 2 i - to jest tam mnożenie", to weźmy prostsze działanie: 2-2=-4? Bo między 2, a (-2) nic nie ma, więc tam jest mnożenie :)
moas, zgadnijcie, Kolejny wkręt internetowy, a demotywtczyki dają się jak młode pelikany. Widzę, że nauka nie idzie w las :)
Oczywiście, że 0, a wystarczy pomieszać trochę i mamy zagwozdkę pokroju NASA..
Żeby nie było, nikogo nie chcę urazić :)
@Ncaso
1) użytkowy przykład wykorzystania tego "gówna" w życiu codziennym
Jesteś w sklepie i zepsuł się terminal, masz w ręku dwa złote, chcesz kupić dwie wody po dwa złote, żona mówi, że ma jeszcze dwa złote drobnych.
Dzięki temu równaniu wiesz, że Ci wystarczy.
2) Jestes pewien, że wiesz ile zarabiasz?? Może Cię oszukali :D
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
12 grudnia 2016 o 23:28
Sam widzisz jakiej wolty umysłowej trzeba dokonać, aby móc wykorzystać to gówno. Pomijam fakt że przykład, który przytoczyłeś jest nic nie warty w sensie użytkowym. Primo- jak mam 2 złote to znaczy że mi starczy na jedną butelkę a nie na dwie, oczywistym jest więc że nie będę kupował drugiej. Secundo- Jeśli żona ma brakujące 2 złote to nie muszę tworzyć do tego działania...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
13 grudnia 2016 o 1:16
Tak - wykonujesz takie działania codziennie. Zwłaszcza w sklepie. Rozumiem że cała ta chryja czyli 97 komentarzy kłócących się tutaj w kwestii wyniku ludzi dotyczy zakupu 2 butelek wody za cenę jednej zakładając że żona ma brakującą kwotę do 2 butelki. Jeśli matematycy są tak zdecydowani w kwestii prostej czynności to ja nie chciałbym stać przed nimi w kolejce do kasy. ps. nie musisz mnie podszczypywać że nie umiem liczyć i czytać - to bardzo słabe. Pozdrawiam.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
15 grudnia 2016 o 12:29
Powinno wyjść zero najpierw mnożenie i dzielenie w kolejności występowania potem dodawanie i odejmowanie W KOLEJNOSCI WYSTĘPOWANIA i jeśli to zastosujemy wyjdzie poprawny wynik : 0
Nie lubię takich demotów. Bo od razu widać, że banał i kolejne narzekanie "jaka ta dzisiejsza modzież gupia". Ale jednak podświadomie wykonuję te wyliczenia i marnuje przez to cenne sekundy swojego wolnego czasu zamiast np. po raz kolejny oglądać Władcę Pierścieni:) I oczywiście w komentarzach lęgną się domorośli matematycy, wymyślając że nie, że wg fizyki kwantowej to będzie 7 silnia itd. itp.
Zanim zaczniecie robić domysły, upewnijcie się lepiej czy ten "x" to niewiadoma czy mnożenie. Jak dla mnie tutaj jest mnożenie. Wtedy zwykła kolejność działań (mnożenie, dodawanie, odejmowanie) czyli 2-2*2+2=2-4+2=2-6=-4.
Ktoś wcześniej napisał "2-2*2+2=2-4+2=-2+2=0", jednak żeby to miało sens to -2 musiało by być w nawiasie (coś takiego: 2+(-2)*2+2=2+(-4)+2=-2+2=0).
@bartek11091997 skoro twierdzisz że x jest niewiadomą to zadanie ma 2 niewiadome x oraz rozwiązanie zatem samo w sobie jest niemożliwe do rozwiązania. poza tym skoro wiesz jak działa kolejność działań to rozpisze inną interpretacje 2-2*2+2=2-(2*2)+2=4-4=0. mamy jeszcze problem z twoim dodawaniem i odejmowaniem są one równoważne zetem prawidło wykonuje się je od strony lewej do prawej zatem stwierdzenie że 2-4+2=2-6 jest błędne.
Goovno prawda, że 50% użytkowników FB nie potrafi tego rozwiązać.
Przecież 100% gimbazy ma smartfona, a w smartfonie ma kalkulator.
Gimbusy nie muszą rozwiązywać, wystarczy wklepać w kalkulator:
2-2x2+2 = 0 bo tyle pokazał kalkulator
2-2x2+2 = 2+2 - 2x2 = (2+2) - (2x2) = 4-4 = 0
@HochLieck raz, ze w samym democie, dwa, ze w komentarzach ta dyskusja: "ale mozna to potraktowac jako rownanie" itp... 2-2x2+2=... a to zero po prawej to z czapki :D
Odpowiedzią jest 0, ale by do tego dotrzeć trzeba znać zasady kolejności działań, coś czego ludzie uczą się w podstawówce. Większości osób nie przydaje się to na codzień więc o tym zapominają, zaś osoby studiujące kierunki ściśłe, osoby po takich studiach, gimnazjalistów i uczniów szkoły podstawowej (sic!) to denerwuje.
@radomiak1994 A mnie dopiero w gimnazjum oduczali, że "x" to nie jest "ile razy", a raczej jest to niewiadoma, nie mniej, każdy musiał przejść w życiu oba te okresy ;)
Gratuluję osobie, która zamieściła ten materiał. To nie jest równanie tylko działanie... Domyślam się, że twórcy demota również nie udało się uzyskać poprawnej odpowiedzi
@nemo1965 a ja proponuje Twój wynik skonfrontować z wynikiem zwykłego kalkulatora. Mnożenie i dzielenie oraz dodawanie i odejmowanie to działania równoważne. Dlatego w tym konkretnym przypadku wykonujemy jako pierwszą operacje mnożenia, a następnie jako, że żyjemy w kulturze łacińskiej czytamy od strony lewej na prawą co daje następującą kolejność odejmowanie i dodawanie. Wynik jest równy 0.
Przepis na główną:
1. Napisz byle jaki przykład do rozwiązania ( najlepiej na poziomie podstawówki)
2. Napisz, że 90% ludzi nie potrafi tego rozwiązać
3. ???
4. GŁÓWNA
Co ma system edukacji do debili, którzy zamiast wziąć się za naukę, spędzają cały swój czas na FB?
To właśnie te "50% użytkowników FB". A wystarczy nauczyć się prostych zasad kolejności wykonywania działań...
Za każdym razem gdy pojawia się coś w tym stylu, że "X% ludzi (nie) może tego rozwiązać", zawsze zdumiewam się jak proste takie zadanie jest. Potem patrze, na komentarze i tracę wiarę w ludzkość. Mimo że procenty są zawsze wzięte z dupy, to zawsze się znajdą ludzie którzy tą tezę potwierdzą.
Jeżeli w wyrażeniu występuje kilka działań i nie ma nawiasów, to jako pierwsze wykonujemy mnożenie i dzielenie w kolejności ich występowania, a następnie wykonujemy dodawanie i odejmowanie w kolejności ich występowania. Przykłady:
50−5⋅7−−−+16=50−35−−−−−+16=15+16=31
Odpowiedź to 4 a autor miał racje że 50% ludzi na FB nie potrafi tego obliczyć
hm... na moje to -4
a nie, jednak to 0
Znam lepsze
X = Twój numer telefonu
@ChmielowyKrytyk A IQ wynosi -1.
2- 2x * 2 +2...hmm dlaczego nie tak? 2x2 można czytać jako 2x *2 z tego względu, iż jeżeli po liczbie z niewiadomą (2x) występuje kolejna liczba odbieramy to jako iloczyn tych liczb. Więc biorąc kolejność działań: 2x*2 daje 4x +2 i -2 dają 0, wynik działania to 4=x czyli x=4. Dokładnie tyle ile bez zbytniego kombinowania policzyć zgodnie z kolejnością zadań :) czyli 4
@jurbassteck Co ? jak przyjmiesz ze to x a nie mnożenie to masz 2-4x-2=0 => -4x=0 => x=0
A jak że x to mnożenie to wynikiem jest 0. 2-2*2+2 = 2-4+2 = 0 .
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 grudnia 2016 o 23:46
2 + 4x - 2 = 4x. 4*x. Powiedz mi od kiedy można w takim przypadku przenieść x na drugą stronę? To jest mnożenie a nie dodawanie czy odejmowanie. Skąd Ci się z tego weźmie, że x=4 to ja nie wiem..
@jurbassteck Przypomnij sobie czym jest równanie. Coś musi się równać czemuś. Z zapisu na obrazku wynikałoby wówczas, że 2-2x*2+2=?. Masz więc dwie niewiadome: x i ?. Twoje rozumowanie miałoby sens przy założeniu, że ?=0. Jeżeli nie jesteś w stanie dowieść skąd wzięło się to założenie, to właśnie dlatego nie tak.
daj mi telefon do Twojego dilera
4 idioci!
@Lewakokiller Mam nadzieje że to żart albo prowokacja.
idioci to z ciebie się śmieją wynik tego zadania to Ty czyli zero
@Lewakokiller (-4) idioto !
Zasada: mnożenie, dzielenie, dodawanie, odejmowanie - to kolejność podstawowych działań. Najpierw mnożymy 2 razy 2 co daje nam 4, następnie do 4 dodajemy 2 co daje nam 6 a następnie od 2 odejmujemy 6 co daje nam - 4
ja też to tak widzę
@nemo1965 W kolejności wykonywania działań mnożenie jest równoważne z dzieleniem a dodawanie z odejmowaniem. Właściwie można zupełnie zrezygnować z dzielenia i odejmowania wykorzystując liczby odwrotne i przeciwne np: 3÷2=3·½=½·3 oraz 2-1=2+(-1)=(-1)+2.
@nemo1965 jak już to do -4 dodajemy 2. Przecież wynik mnożenia ma minus z przodu -(2*2)
@nemo1965 najpierw mnozymy -2 razy 2 co daje -4, nastepnie +2-4+2=0 :)
@nemo1965 Mnożenie i dzielenie, tak jak dodawania i odejmowanie to działania równorzędne. W takim przypadku robi się je od lewej. Można to pominąć zamieniając na dodawanie lub mnożenie, gdyż są to działania naprzemienne. Dla przykładu 3+5=5+3, ale 3-5 nie jest równe 5-3. Często w domyśle, zamienia się to na dodawanie takie -3+5. Dalej dodajemy, ale liczbę ujemną. Spróbujmy Twoje rozwiązanie zamienić na czynniki pierwsze. 2*2=4, 4+2=6, czyli inaczej 2*2+2=6. Teraz odejmijmy te dwa. 2*2+2-2=6. Uporządkujmy podobnie jak w zadaniu: 2+2*2-2. Jak widzisz nie wygląda to tak samo jak w zadaniu powyżej. Jeżeli uznałeś, że należy pomnożyć 2*2 (można inaczej: -2*2), to wynik ten należy odjąć (2-2*2+2=2-4+2. Zobacz, że Ty nie odejmowałeś 4, tylko 2. Nigdzie przed składnikiem 2 nie ma minusa. Tylko w iloczynie (jednym z czynników), on jest. Zatem popełniłeś błąd, gdyż zamieniłeś 4 z 2. A odejmowanie nie jest przemienne. 2-4 jest różne od 4-2. Jeżeli macie problem a występuje tylko jedna cyfra w działaniu, to dobrą metodą jest wyciągnięcie jej przed nawias 2-2*2+2=2*(1-2+1)=2*(-1+1)=2*0=0
2*(-2)*2+2=2*(-4)+2=(-8)+2=-6
@xnanx1230 Zgadzam się, ale to inne działanie. Zamiast sumy 2 i -2·2 (lub różnicy 2 i 2·2) masz iloczyn.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 grudnia 2016 o 5:21
jesli niczego niema miedzy 2 i - to jest tam mnożenie
@xnanx1230 Nie. Jeżeli niczego nie ma między 2 i - to niczego tam nie ma. Mnożenie nie jest magicznym działaniem, które pojawia się gdy mamy puste miejsce.
@xnanx1230 "jesli niczego niema miedzy 2 i - to jest tam mnożenie", to weźmy prostsze działanie: 2-2=-4? Bo między 2, a (-2) nic nie ma, więc tam jest mnożenie :)
moas, zgadnijcie, Kolejny wkręt internetowy, a demotywtczyki dają się jak młode pelikany. Widzę, że nauka nie idzie w las :)
Oczywiście, że 0, a wystarczy pomieszać trochę i mamy zagwozdkę pokroju NASA..
Żeby nie było, nikogo nie chcę urazić :)
I bardzo dobrze że nie wie, żyję 46 lat na tym świecie i nigdy takie bezsensowne gówno do niczego mi się nie przydało.
a co robisz i ile zarabiasz?
Wolny zawód, dwie średnie krajowe - umowa o dzieło (szczegóły na priv). To teraz podaj użytkowy przykład wykorzystania tego gówna w życiu codziennym
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 grudnia 2016 o 22:30
@Ncaso
1) użytkowy przykład wykorzystania tego "gówna" w życiu codziennym
Jesteś w sklepie i zepsuł się terminal, masz w ręku dwa złote, chcesz kupić dwie wody po dwa złote, żona mówi, że ma jeszcze dwa złote drobnych.
Dzięki temu równaniu wiesz, że Ci wystarczy.
2) Jestes pewien, że wiesz ile zarabiasz?? Może Cię oszukali :D
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 grudnia 2016 o 23:28
Sam widzisz jakiej wolty umysłowej trzeba dokonać, aby móc wykorzystać to gówno. Pomijam fakt że przykład, który przytoczyłeś jest nic nie warty w sensie użytkowym. Primo- jak mam 2 złote to znaczy że mi starczy na jedną butelkę a nie na dwie, oczywistym jest więc że nie będę kupował drugiej. Secundo- Jeśli żona ma brakujące 2 złote to nie muszę tworzyć do tego działania...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 grudnia 2016 o 1:16
Takie działania człowiek wykonuje automatycznie każdego dnia.
Jeśli zsumowanie zakupów to dla Ciebie wolta umysłowa, to więcej pytań nie mam.
I nie jestem facetem a kobietą, widzę że i z matematyką u Ciebie słabo, i z czytaniem
Tak - wykonujesz takie działania codziennie. Zwłaszcza w sklepie. Rozumiem że cała ta chryja czyli 97 komentarzy kłócących się tutaj w kwestii wyniku ludzi dotyczy zakupu 2 butelek wody za cenę jednej zakładając że żona ma brakującą kwotę do 2 butelki. Jeśli matematycy są tak zdecydowani w kwestii prostej czynności to ja nie chciałbym stać przed nimi w kolejce do kasy. ps. nie musisz mnie podszczypywać że nie umiem liczyć i czytać - to bardzo słabe. Pozdrawiam.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 grudnia 2016 o 12:29
Powinno wyjść zero najpierw mnożenie i dzielenie w kolejności występowania potem dodawanie i odejmowanie W KOLEJNOSCI WYSTĘPOWANIA i jeśli to zastosujemy wyjdzie poprawny wynik : 0
Nie lubię takich demotów. Bo od razu widać, że banał i kolejne narzekanie "jaka ta dzisiejsza modzież gupia". Ale jednak podświadomie wykonuję te wyliczenia i marnuje przez to cenne sekundy swojego wolnego czasu zamiast np. po raz kolejny oglądać Władcę Pierścieni:) I oczywiście w komentarzach lęgną się domorośli matematycy, wymyślając że nie, że wg fizyki kwantowej to będzie 7 silnia itd. itp.
Zanim zaczniecie robić domysły, upewnijcie się lepiej czy ten "x" to niewiadoma czy mnożenie. Jak dla mnie tutaj jest mnożenie. Wtedy zwykła kolejność działań (mnożenie, dodawanie, odejmowanie) czyli 2-2*2+2=2-4+2=2-6=-4.
Ktoś wcześniej napisał "2-2*2+2=2-4+2=-2+2=0", jednak żeby to miało sens to -2 musiało by być w nawiasie (coś takiego: 2+(-2)*2+2=2+(-4)+2=-2+2=0).
@bartek11091997 skoro twierdzisz że x jest niewiadomą to zadanie ma 2 niewiadome x oraz rozwiązanie zatem samo w sobie jest niemożliwe do rozwiązania. poza tym skoro wiesz jak działa kolejność działań to rozpisze inną interpretacje 2-2*2+2=2-(2*2)+2=4-4=0. mamy jeszcze problem z twoim dodawaniem i odejmowaniem są one równoważne zetem prawidło wykonuje się je od strony lewej do prawej zatem stwierdzenie że 2-4+2=2-6 jest błędne.
Kolego, do dwóch liczb (2) znak iloczynu wektorowego (X) pasuje jak pięść do nosa.
Ale wiesz, że mnożenie również oznaczamy krzyżykiem? Ba, można je oznaczać również kropką lub gwiazdką.
-4
Goovno prawda, że 50% użytkowników FB nie potrafi tego rozwiązać.
Przecież 100% gimbazy ma smartfona, a w smartfonie ma kalkulator.
Gimbusy nie muszą rozwiązywać, wystarczy wklepać w kalkulator:
2-2x2+2 = 0 bo tyle pokazał kalkulator
2-2x2+2 = 2+2 - 2x2 = (2+2) - (2x2) = 4-4 = 0
Rzeczywiście trudno wierzyć w system edukacji, przecież TO NIE JEST RÓWNANIE!
@HochLieck ha, ha, ha, wlasnie mialam pisac to samo :D
@HochLieck raz, ze w samym democie, dwa, ze w komentarzach ta dyskusja: "ale mozna to potraktowac jako rownanie" itp... 2-2x2+2=... a to zero po prawej to z czapki :D
@HochLieck Wreszcie ktos na to zwrocil uwage. Co wiecej, GDYYBYY to juz faktycznie bylo rownanie, to rownania sie ROZWIAZUJE a nie oblicza!
0 i tyle
Nie policzyć, a obliczyć.
http://sjp.pl/policzy%C4%87
Odpowiedzią jest 0, ale by do tego dotrzeć trzeba znać zasady kolejności działań, coś czego ludzie uczą się w podstawówce. Większości osób nie przydaje się to na codzień więc o tym zapominają, zaś osoby studiujące kierunki ściśłe, osoby po takich studiach, gimnazjalistów i uczniów szkoły podstawowej (sic!) to denerwuje.
Faktycznie w cholere trudne
może ktoś wytłumaczyć jak wychodzi 0?
2 razy 2 = 4 - 2 = 2 + 2 =4
1) 2 - 2 * 2 + 2 = ?
2) 2 - 4 + 2 = ?
3) -2 + 2 = 0
kolejność działań
2-2×2+4=
2-4+2=0
Tu by się zgodziło z kolejnością wykonywania działań
Mi też wyszło 4, postępując wg kolejności wykonywania działań... O ile autor miał użył x-a jako mnożenia.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 11 grudnia 2016 o 16:16
Też wyszło 4, postępując wg kolejności wykonywania działań... O ile autor użył x-a jako mnożenia.
Mnie w szkole uczyli, że znak mnożenia to kropka, a nie 'x'
@radomiak1994 A mnie dopiero w gimnazjum oduczali, że "x" to nie jest "ile razy", a raczej jest to niewiadoma, nie mniej, każdy musiał przejść w życiu oba te okresy ;)
Na FB tylko 50% potrafi to policzyć, na Minds pewnie prawie wszyscy :D
ciekawe jak twetter sobie poradził :)
Gratuluję osobie, która zamieściła ten materiał. To nie jest równanie tylko działanie... Domyślam się, że twórcy demota również nie udało się uzyskać poprawnej odpowiedzi
Może jednak wyrażenie arytmetyczne?
@nemo1965 a ja proponuje Twój wynik skonfrontować z wynikiem zwykłego kalkulatora. Mnożenie i dzielenie oraz dodawanie i odejmowanie to działania równoważne. Dlatego w tym konkretnym przypadku wykonujemy jako pierwszą operacje mnożenia, a następnie jako, że żyjemy w kulturze łacińskiej czytamy od strony lewej na prawą co daje następującą kolejność odejmowanie i dodawanie. Wynik jest równy 0.
Cóż, najzabawniejsze jest to, że to nie jest równanie.
Przepis na główną:
1. Napisz byle jaki przykład do rozwiązania ( najlepiej na poziomie podstawówki)
2. Napisz, że 90% ludzi nie potrafi tego rozwiązać
3. ???
4. GŁÓWNA
@dragranis i musi być użyta kolejność wykonywania działań :)
jaki jest wzor na % ludzi z facebooka potrafiacych obliczyc to dzialanie? jakbys byl laskaw
Co ma system edukacji do debili, którzy zamiast wziąć się za naukę, spędzają cały swój czas na FB?
To właśnie te "50% użytkowników FB". A wystarczy nauczyć się prostych zasad kolejności wykonywania działań...
Przeczytałem wszystkie odpowiedzi i jestem k........... przerażony !
Za każdym razem gdy pojawia się coś w tym stylu, że "X% ludzi (nie) może tego rozwiązać", zawsze zdumiewam się jak proste takie zadanie jest. Potem patrze, na komentarze i tracę wiarę w ludzkość. Mimo że procenty są zawsze wzięte z dupy, to zawsze się znajdą ludzie którzy tą tezę potwierdzą.
2- 2*2 +2 = 2-4+2=-2+2=0
Kolejność wykonywania działań:
- działania w nawiasach
- potęgowanie i pierwiastkowanie
- mnożenie i dzielenie
- dodawanie i odejmowanie
Kolejność działań: mnożenie, dzielenie, dodawanie, odejmowanie.
Bo polowa ludzi z FB to totalni idioci a reszta to zwykli kretyni !
o
Eduardo, na ten trop nie wpadłem :) Faktycznie można rozpatrywać jako równanie z dwiema niewiadomymi.
Wynikiem jest ich iloraz inteligencji :)
4
serio? na pierwszy rzut oka widać, że 14 pierwiastków 4 stopnia z 4
4
Jeżeli w wyrażeniu występuje kilka działań i nie ma nawiasów, to jako pierwsze wykonujemy mnożenie i dzielenie w kolejności ich występowania, a następnie wykonujemy dodawanie i odejmowanie w kolejności ich występowania. Przykłady:
50−5⋅7−−−+16=50−35−−−−−+16=15+16=31
Odpowiedź to 4 a autor miał racje że 50% ludzi na FB nie potrafi tego obliczyć
0 wynik oczywisty, ale jeszcze więcej błędów robią w prostszym zadaniu 2+2*2= wynik rzecz jasna 6 ale 50% odpowie że 8
jeszcze nikt w ten sposób nie pisał, więc zacznę:
2-2x2+2 = 2 -4x + 2 = -4x+4
o jaka gównoburza nolife'ów z politechniki hahaha
x = 1
porobieni
wynik 0 - stare przysłowie mówi nie mnóż cholero przez 0
odejmowanie stronami ? Bardzo ciekawe ....
Jestem w 3 klasie gimnazjum. 75% klasy wciąż nie wie jak obliczyć miary kątów w trójkącie mając odpowiednie dane. Nie pozdrawiam.