Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
195 217
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar ~ttom
+42 / 44

a nie, jednak to 0

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ChmielowyKrytyk
-2 / 8

Znam lepsze
X = Twój numer telefonu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Ronja6
0 / 0

@ChmielowyKrytyk A IQ wynosi -1.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M moas
+12 / 14

@jurbassteck Co ? jak przyjmiesz ze to x a nie mnożenie to masz 2-4x-2=0 => -4x=0 => x=0
A jak że x to mnożenie to wynikiem jest 0. 2-2*2+2 = 2-4+2 = 0 .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 grudnia 2016 o 23:46

E Eduardo
+3 / 3

@jurbassteck Przypomnij sobie czym jest równanie. Coś musi się równać czemuś. Z zapisu na obrazku wynikałoby wówczas, że 2-2x*2+2=?. Masz więc dwie niewiadome: x i ?. Twoje rozumowanie miałoby sens przy założeniu, że ?=0. Jeżeli nie jesteś w stanie dowieść skąd wzięło się to założenie, to właśnie dlatego nie tak.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar josel1
0 / 0

daj mi telefon do Twojego dilera

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M moas
+20 / 22

@Lewakokiller Mam nadzieje że to żart albo prowokacja.


Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar josel1
0 / 2

idioci to z ciebie się śmieją wynik tego zadania to Ty czyli zero

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PAWSON8
+2 / 2

@Lewakokiller (-4) idioto !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gregor2
+10 / 10

@nemo1965 W kolejności wykonywania działań mnożenie jest równoważne z dzieleniem a dodawanie z odejmowaniem. Właściwie można zupełnie zrezygnować z dzielenia i odejmowania wykorzystując liczby odwrotne i przeciwne np: 3÷2=3·½=½·3 oraz 2-1=2+(-1)=(-1)+2.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Koalicja123
+2 / 2

@nemo1965 jak już to do -4 dodajemy 2. Przecież wynik mnożenia ma minus z przodu -(2*2)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jah2
+2 / 2

@nemo1965 najpierw mnozymy -2 razy 2 co daje -4, nastepnie +2-4+2=0 :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Mirror21
0 / 0

@nemo1965 Mnożenie i dzielenie, tak jak dodawania i odejmowanie to działania równorzędne. W takim przypadku robi się je od lewej. Można to pominąć zamieniając na dodawanie lub mnożenie, gdyż są to działania naprzemienne. Dla przykładu 3+5=5+3, ale 3-5 nie jest równe 5-3. Często w domyśle, zamienia się to na dodawanie takie -3+5. Dalej dodajemy, ale liczbę ujemną. Spróbujmy Twoje rozwiązanie zamienić na czynniki pierwsze. 2*2=4, 4+2=6, czyli inaczej 2*2+2=6. Teraz odejmijmy te dwa. 2*2+2-2=6. Uporządkujmy podobnie jak w zadaniu: 2+2*2-2. Jak widzisz nie wygląda to tak samo jak w zadaniu powyżej. Jeżeli uznałeś, że należy pomnożyć 2*2 (można inaczej: -2*2), to wynik ten należy odjąć (2-2*2+2=2-4+2. Zobacz, że Ty nie odejmowałeś 4, tylko 2. Nigdzie przed składnikiem 2 nie ma minusa. Tylko w iloczynie (jednym z czynników), on jest. Zatem popełniłeś błąd, gdyż zamieniłeś 4 z 2. A odejmowanie nie jest przemienne. 2-4 jest różne od 4-2. Jeżeli macie problem a występuje tylko jedna cyfra w działaniu, to dobrą metodą jest wyciągnięcie jej przed nawias 2-2*2+2=2*(1-2+1)=2*(-1+1)=2*0=0

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gregor2
+4 / 4

@xnanx1230 Zgadzam się, ale to inne działanie. Zamiast sumy 2 i -2·2 (lub różnicy 2 i 2·2) masz iloczyn.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 grudnia 2016 o 5:21

avatar Tuminure
+4 / 4

@xnanx1230 Nie. Jeżeli niczego nie ma między 2 i - to niczego tam nie ma. Mnożenie nie jest magicznym działaniem, które pojawia się gdy mamy puste miejsce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N neltisen
+2 / 2

@xnanx1230 "jesli niczego niema miedzy 2 i - to jest tam mnożenie", to weźmy prostsze działanie: 2-2=-4? Bo między 2, a (-2) nic nie ma, więc tam jest mnożenie :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jurbassteck
+6 / 6

moas, zgadnijcie, Kolejny wkręt internetowy, a demotywtczyki dają się jak młode pelikany. Widzę, że nauka nie idzie w las :)
Oczywiście, że 0, a wystarczy pomieszać trochę i mamy zagwozdkę pokroju NASA..
Żeby nie było, nikogo nie chcę urazić :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar monikashell
+2 / 6

a co robisz i ile zarabiasz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Ncaso
0 / 0

Wolny zawód, dwie średnie krajowe - umowa o dzieło (szczegóły na priv). To teraz podaj użytkowy przykład wykorzystania tego gówna w życiu codziennym

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 grudnia 2016 o 22:30

avatar dziewczynka_z_balonikami
+2 / 2

@Ncaso
1) użytkowy przykład wykorzystania tego "gówna" w życiu codziennym

Jesteś w sklepie i zepsuł się terminal, masz w ręku dwa złote, chcesz kupić dwie wody po dwa złote, żona mówi, że ma jeszcze dwa złote drobnych.
Dzięki temu równaniu wiesz, że Ci wystarczy.

2) Jestes pewien, że wiesz ile zarabiasz?? Może Cię oszukali :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 grudnia 2016 o 23:28

N Ncaso
-1 / 1

Sam widzisz jakiej wolty umysłowej trzeba dokonać, aby móc wykorzystać to gówno. Pomijam fakt że przykład, który przytoczyłeś jest nic nie warty w sensie użytkowym. Primo- jak mam 2 złote to znaczy że mi starczy na jedną butelkę a nie na dwie, oczywistym jest więc że nie będę kupował drugiej. Secundo- Jeśli żona ma brakujące 2 złote to nie muszę tworzyć do tego działania...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 grudnia 2016 o 1:16

avatar dziewczynka_z_balonikami
+1 / 1

Takie działania człowiek wykonuje automatycznie każdego dnia.
Jeśli zsumowanie zakupów to dla Ciebie wolta umysłowa, to więcej pytań nie mam.

I nie jestem facetem a kobietą, widzę że i z matematyką u Ciebie słabo, i z czytaniem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Ncaso
0 / 0

Tak - wykonujesz takie działania codziennie. Zwłaszcza w sklepie. Rozumiem że cała ta chryja czyli 97 komentarzy kłócących się tutaj w kwestii wyniku ludzi dotyczy zakupu 2 butelek wody za cenę jednej zakładając że żona ma brakującą kwotę do 2 butelki. Jeśli matematycy są tak zdecydowani w kwestii prostej czynności to ja nie chciałbym stać przed nimi w kolejce do kasy. ps. nie musisz mnie podszczypywać że nie umiem liczyć i czytać - to bardzo słabe. Pozdrawiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 grudnia 2016 o 12:29

H herkulesPoirot123
0 / 2

Powinno wyjść zero najpierw mnożenie i dzielenie w kolejności występowania potem dodawanie i odejmowanie W KOLEJNOSCI WYSTĘPOWANIA i jeśli to zastosujemy wyjdzie poprawny wynik : 0

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Hermes_Trismegistos
0 / 0

Nie lubię takich demotów. Bo od razu widać, że banał i kolejne narzekanie "jaka ta dzisiejsza modzież gupia". Ale jednak podświadomie wykonuję te wyliczenia i marnuje przez to cenne sekundy swojego wolnego czasu zamiast np. po raz kolejny oglądać Władcę Pierścieni:) I oczywiście w komentarzach lęgną się domorośli matematycy, wymyślając że nie, że wg fizyki kwantowej to będzie 7 silnia itd. itp.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S szyszaks
+1 / 1

@bartek11091997 skoro twierdzisz że x jest niewiadomą to zadanie ma 2 niewiadome x oraz rozwiązanie zatem samo w sobie jest niemożliwe do rozwiązania. poza tym skoro wiesz jak działa kolejność działań to rozpisze inną interpretacje 2-2*2+2=2-(2*2)+2=4-4=0. mamy jeszcze problem z twoim dodawaniem i odejmowaniem są one równoważne zetem prawidło wykonuje się je od strony lewej do prawej zatem stwierdzenie że 2-4+2=2-6 jest błędne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Chii_chan
-2 / 2

Kolego, do dwóch liczb (2) znak iloczynu wektorowego (X) pasuje jak pięść do nosa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Tuminure
+1 / 1

Ale wiesz, że mnożenie również oznaczamy krzyżykiem? Ba, można je oznaczać również kropką lub gwiazdką.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~LiczyKrupa
+1 / 1

Goovno prawda, że 50% użytkowników FB nie potrafi tego rozwiązać.
Przecież 100% gimbazy ma smartfona, a w smartfonie ma kalkulator.
Gimbusy nie muszą rozwiązywać, wystarczy wklepać w kalkulator:
2-2x2+2 = 0 bo tyle pokazał kalkulator
2-2x2+2 = 2+2 - 2x2 = (2+2) - (2x2) = 4-4 = 0

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H HochLieck
+2 / 8

Rzeczywiście trudno wierzyć w system edukacji, przecież TO NIE JEST RÓWNANIE!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nanoanka
0 / 0

@HochLieck ha, ha, ha, wlasnie mialam pisac to samo :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nanoanka
+1 / 1

@HochLieck raz, ze w samym democie, dwa, ze w komentarzach ta dyskusja: "ale mozna to potraktowac jako rownanie" itp... 2-2x2+2=... a to zero po prawej to z czapki :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T truebaran
+3 / 5

@HochLieck Wreszcie ktos na to zwrocil uwage. Co wiecej, GDYYBYY to juz faktycznie bylo rownanie, to rownania sie ROZWIAZUJE a nie oblicza!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar hoost
+1 / 3

0 i tyle

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nhh9n4wm
0 / 0

Odpowiedzią jest 0, ale by do tego dotrzeć trzeba znać zasady kolejności działań, coś czego ludzie uczą się w podstawówce. Większości osób nie przydaje się to na codzień więc o tym zapominają, zaś osoby studiujące kierunki ściśłe, osoby po takich studiach, gimnazjalistów i uczniów szkoły podstawowej (sic!) to denerwuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Szary_Królik
-5 / 5

Faktycznie w cholere trudne
może ktoś wytłumaczyć jak wychodzi 0?
2 razy 2 = 4 - 2 = 2 + 2 =4

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~dasdasdas
+3 / 3

1) 2 - 2 * 2 + 2 = ?
2) 2 - 4 + 2 = ?
3) -2 + 2 = 0

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar josel1
+1 / 1

kolejność działań
2-2×2+4=
2-4+2=0

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Bunt
0 / 0

Tu by się zgodziło z kolejnością wykonywania działań

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Bunt
0 / 0

Mi też wyszło 4, postępując wg kolejności wykonywania działań... O ile autor miał użył x-a jako mnożenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 11 grudnia 2016 o 16:16

avatar Bunt
0 / 0

Też wyszło 4, postępując wg kolejności wykonywania działań... O ile autor użył x-a jako mnożenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R radomiak1994
+1 / 1

Mnie w szkole uczyli, że znak mnożenia to kropka, a nie 'x'

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kobra300
0 / 0

@radomiak1994 A mnie dopiero w gimnazjum oduczali, że "x" to nie jest "ile razy", a raczej jest to niewiadoma, nie mniej, każdy musiał przejść w życiu oba te okresy ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O ookulary
0 / 0

Na FB tylko 50% potrafi to policzyć, na Minds pewnie prawie wszyscy :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar josel1
+2 / 2

ciekawe jak twetter sobie poradził :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Bloodring
0 / 0

Gratuluję osobie, która zamieściła ten materiał. To nie jest równanie tylko działanie... Domyślam się, że twórcy demota również nie udało się uzyskać poprawnej odpowiedzi

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~lmat
+1 / 1

Może jednak wyrażenie arytmetyczne?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D domwac
0 / 0

@nemo1965 a ja proponuje Twój wynik skonfrontować z wynikiem zwykłego kalkulatora. Mnożenie i dzielenie oraz dodawanie i odejmowanie to działania równoważne. Dlatego w tym konkretnym przypadku wykonujemy jako pierwszą operacje mnożenia, a następnie jako, że żyjemy w kulturze łacińskiej czytamy od strony lewej na prawą co daje następującą kolejność odejmowanie i dodawanie. Wynik jest równy 0.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~po_podstawówce
0 / 0

Cóż, najzabawniejsze jest to, że to nie jest równanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dragranis
+3 / 3

Przepis na główną:
1. Napisz byle jaki przykład do rozwiązania ( najlepiej na poziomie podstawówki)
2. Napisz, że 90% ludzi nie potrafi tego rozwiązać
3. ???
4. GŁÓWNA

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Emil18
0 / 0

@dragranis i musi być użyta kolejność wykonywania działań :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~hempgru99ziom
0 / 0

jaki jest wzor na % ludzi z facebooka potrafiacych obliczyc to dzialanie? jakbys byl laskaw

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~lmat
0 / 0

Co ma system edukacji do debili, którzy zamiast wziąć się za naukę, spędzają cały swój czas na FB?
To właśnie te "50% użytkowników FB". A wystarczy nauczyć się prostych zasad kolejności wykonywania działań...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PAWSON8
0 / 0

Przeczytałem wszystkie odpowiedzi i jestem k........... przerażony !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Devoni
+1 / 1

Za każdym razem gdy pojawia się coś w tym stylu, że "X% ludzi (nie) może tego rozwiązać", zawsze zdumiewam się jak proste takie zadanie jest. Potem patrze, na komentarze i tracę wiarę w ludzkość. Mimo że procenty są zawsze wzięte z dupy, to zawsze się znajdą ludzie którzy tą tezę potwierdzą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar SoulOfForest
0 / 0

2- 2*2 +2 = 2-4+2=-2+2=0

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Nie_ma_za_co
0 / 0

Kolejność wykonywania działań:
- działania w nawiasach
- potęgowanie i pierwiastkowanie
- mnożenie i dzielenie
- dodawanie i odejmowanie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ożesz
+1 / 1

Kolejność działań: mnożenie, dzielenie, dodawanie, odejmowanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~jhgfdwewrthytrtr
0 / 0

Bo polowa ludzi z FB to totalni idioci a reszta to zwykli kretyni !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kazek360
0 / 0

o

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jurbassteck
0 / 0

Eduardo, na ten trop nie wpadłem :) Faktycznie można rozpatrywać jako równanie z dwiema niewiadomymi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~jamhhh
0 / 0

Wynikiem jest ich iloraz inteligencji :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Marcia777
0 / 0

4

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Komornik_
0 / 0

serio? na pierwszy rzut oka widać, że 14 pierwiastków 4 stopnia z 4

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~AKITONI
0 / 0

4

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~molag_bal
0 / 0

Jeżeli w wyrażeniu występuje kilka działań i nie ma nawiasów, to jako pierwsze wykonujemy mnożenie i dzielenie w kolejności ich występowania, a następnie wykonujemy dodawanie i odejmowanie w kolejności ich występowania. Przykłady:
50−5⋅7−−−+16=50−35−−−−−+16=15+16=31
Odpowiedź to 4 a autor miał racje że 50% ludzi na FB nie potrafi tego obliczyć

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar hermanbruner
0 / 0

0 wynik oczywisty, ale jeszcze więcej błędów robią w prostszym zadaniu 2+2*2= wynik rzecz jasna 6 ale 50% odpowie że 8

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N neltisen
0 / 0

jeszcze nikt w ten sposób nie pisał, więc zacznę:

2-2x2+2 = 2 -4x + 2 = -4x+4

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Rosett
0 / 2

o jaka gównoburza nolife'ów z politechniki hahaha

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~yolo12312
0 / 0

x = 1
porobieni

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~lukixD1997
0 / 0

wynik 0 - stare przysłowie mówi nie mnóż cholero przez 0

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~GoG7
0 / 0

odejmowanie stronami ? Bardzo ciekawe ....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~chybajakisdebil
0 / 0

Jestem w 3 klasie gimnazjum. 75% klasy wciąż nie wie jak obliczyć miary kątów w trójkącie mając odpowiednie dane. Nie pozdrawiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem