@agronomista A skąd pomysł, ze Hitler nam bardziej zagrażał, niż Stalin? Bo "chciał" eksterminować Polaków ? "Chęć" to jeszcze nie zbrodnia, liczą się fakty. Nie wiadomo jak potoczyłyby się losy świata, gdyby wygrał Hitler, a nie Stalin. Nie wiadomo, jak by wyglądała niemiecka"odwilż", albo "pieriestrojka" po śmierci Hitlera. A FAKTY są takie, że Stalin odpowiada za 2-3 krotnie więcej ofiar, niż Hitler.
@Geoffrey nie mogę się zgodzić. Usiłowanie zabójstwa to też zbrodnia. Za usiłowanie to też można zostać skazanym. Niemcy sukcesywnie realizowali plan eksterminacji Żydów, wynarodowienia Polaków, masowe przesiedlenia innych Słowian. Mieli to wpisane w swój program, z tą ideą rozpoczęli II wojnę. Gdyby ją wygrali, to mogliby bez przeszkód realizować to dalej.
@agronomista nie zrozum mnie źle. Ja nie bronię Hitlera. To zbrodniarz. Po prostu uważam, że u nas za dużo mówi się o tym, co Hitler PLANOWAŁ a za mało o tym, co Stalin ZROBIŁ.
@Geoffrey i warto zauważyć, że Stalin był bardziej bezwzględny. Nie miał problemu nawet z posyłaniem na śmierć własnych żołnierzy, byle zrealizować swój plan...
Ale jednocześnie Rosja słynęła z jednej rzeczy bardziej niż Niemcy - propaganda. I biorąc pod uwagę fakt, że nawet gdy Rosja w Polsce nie rządziła oficjalnie, to i tak mieli swoich ludzi, postrzeganie Niemców jako tych złych a Rosjan jako nieszkodliwych wydaje się bardziej usprawiedliwione.
Poza tym "jedna śmierć to tragedia, milion to statystyka" - tutaj się sprawdza. Z czego słynie Hitler? Z mordowania Polaków? Nie! Właśnie z mordowania Żydów. Stalin mordował kogoś tam - nieistotne. Ale Hitler Żydów mordował. To tak, jakby zamordował jedna osobę. Po prostu bardziej łapie za serce niż liczby.
Jedni i drudzy dokonali straszliwych zbrodni, a w takiej sytuacji nie ma lepszych czy gorszych. Wszyscy są jednakowo zli.
@Geoffrey @Soul_shade nie chcę tu bronić komunizmu bo to byłoby zwyczajnie niemożliwe. Jednak zwróćcie uwagę, że jednak okupacja Niemiecka kosztowała nas wedle różnych źródeł od 3-3.5 do 6 ml istnień ludzkich. Podczas okupacji Rosyjskiej(sowieckiej) przyrost zaczął być dodatni. Socjalizm był dla naszego narodu mniej niszczycielski niż narodowysocjalizm.
@agronomista W 1939 Polska została podzielona przez 2 okupantów. W części niemieckiej ustanowiono tzw. Generalną Gubernię, gdzie nadal funkcjonowały polskie szkoły podstawowe i zawodowe. Natomiast z części sowieckiej nie wykrojono żadnej Polskiej Socjalistycznej Republiki Rad. Dlaczego? Wnioski nasuwają się same.
@meatgun Różnica była taka, że ziemia zagrabione przez Niemców były praktycznie całkowicie polskie, gdy na ziemiach zagrabionych przez ZSRR Polacy nigdy nie stanowili więcej jak 45% ludności.
@Kuvalauta Serio? Czy wychodzi na to, że dla każdej mniejszości jesteśmy okupantami? Białorusinów było raptem 4% w Polsce przedwojennej. Jesteś parszywa gnida antypolska!
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
9 lutego 2017 o 13:11
W Kambodży zmarła... byli mordowani, i to wyjątkowo okrutnie!
Komunistyczny PR działa dalej, zresztą co to za porównania - wybór największego demona...
Przydaliby się jeszcze i Lenin i Trocki - dwaj ludobójcy! Do tego Leopold II Belgijski - jako, że Europa taka postępowa i nas Belgowie mają czelność pouczać:-)
@Kocioo A za wszystkie ofiary II WŚ odpwiada Hitler? Za napaść sowiecką na Polskę też? Za zniszczone sowieckie miasta i setki tysięcy ofiar cywilnych, które zginęły z rąk sowieckich żołnierzy PRZED wejściem Niemców też? Za to, ze w operacji berlińskiej zginęło 300 000 czerwonoarmijców, bo Stalin chciał koniecznie wziąć Berlin przed Amerykanami - też?
@Geoffrey Stalin przede wszystkim mordował swoich... zdaję sobie sprawę.. ze część ofiar sowieckich została scedowana na konto Hitlera. ale statystyki oficjalne są właśnie takie... i to Hitler rozpoczął II WŚ.
czyli bieg zdarzeń. Hitler o tyle może być uważany za większego mordercę...jako że stosował masową eksterminację.... Żydów . Cyganów .. w trzeciej kolejności Słowian. W Rosji nie tyle były to czystki etniczne... co eksterminacja przeciwników władzy.. ludowej.
Więcej Polaków po rozpoczęciu wojny... zginęło z rak... Ukraińców, Litwinów..... ale nie piszę tego by wybielać Sowietów.. po prostu takie sa fakty.. Sowieci mają na rekach krew wielu Polaków.. masowe egzekucje... jeżeli chodzi o Stalina i Hitlera , rozpatrywanie kto był większym mordercą nie ma sensu.
Obaj byli siebie warci.. i na nasze szczęście skoczyli sobie do gardeł..
@Kocioo Nie rozumiem, Hitler jest większym zbrodniarzem, bo mordował Słowian, a Stalin już nie, bo mordował... Słowian??? Nie jest prawdą, ze Stalin nie robił czystek etnicznych. Niszczył całe narody, o których do dziś słuch zaginął. Wysiedlił wszystkich Tatarów Krymskich. A to, że w Wielkim Głodzie wymordował 4, 7, albo 10 milionów Ukraińców to jest oczywiście przypadek, a nie czystka etniczna? A represje wobec Bałtów? a Niemcy Nadwołżańscy? Po 40 latach PRL-u wciąż nie wyszliśmy z sowieckiej propagandy i nie potrafimy obiektywnie spojrzec na historię.
@Kocioo Ja po prostu nie godzę się na takie rozróżnienie, że Hitler mordował inne narody, a Stalin "swoich". Co znaczy swoich? Jak podbił jakieś ziemie, to już ludzie byli "swoi"? Litwini, Łotysze, Estończycy, Rumuni, Ukraińcy i Polacy z Galicji Wschodniej - to są "swoi" dla Stalina? A potem kraje "demokracji Ludowej" w Polsce, Węgrzech, Czechosłowacji, Bułgarii, Rumunii. "Swoi"? To są wszystko ludzie!.
Problem z Hitlerem jest taki, że Niemcy pod jego rządami mordowały ludzi na skalę przemysłową, tworząc wręcz fabryki śmierci. Transport - selekcja - śmierć.
Pozostali dyktatorzy nie przebierali w środkach, ale robili to przede wszystkim w granicach walki politycznej (czasem rozumianej bardzo szeroko), a reszta ofiar była efektem oderwanych od rzeczywistości wizji ustroju gospodarczego i społecznego. W wydaniu najbardziej szokującym w przypadku Pol-Pota.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
7 lutego 2017 o 19:30
@Hotep - ależ oni to doświadczenie nabywali mozolnie na własną rękę, polecam zapoznać się z tym czym była Akcja T4 i jak znaczny miała wpływ na ukształtowanie się metod stosowanych w obozach. Do momentu, gdy kominy zaczęły dymić bez przerwy, Niemcy zdążyli już wiele sprawdzić i wiele się nauczyć.
Poza tym, to właśnie nikt inny jak Niemcy - skrupulatni, przywykli do porządku i posłuszeństwa władzy, mogli zaprojektować i skutecznie wprowadzić w życie tak efektywny i bezwzględny zarazem, sposób eksterminacji ludzi.
Ostatecznie w tym samym celu w jakim sowieci zużywali setki sztuk amunicji, naziści tylko puszkę z gazem.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
5 razy.
Ostatnia modyfikacja:
7 lutego 2017 o 22:44
@K4mil Przy Stalinie niemieckie fabryki śmierci to amatorszczyzna. Hitlerowi zajęło 6 lat wymordowanie 6 mln Żydów. Stalin wymordował 7 milionów Ukraińców w jedną wiosnę.
@K4mil kup sobie medaliony Naukowskiej, i wtedy się odzywaj bo będzie szansa ze nie będziesz gadał głupot. Nie wiem jak można porównywać to że ktos sie pomylił i spadła produkcja żywności zabadzo np. w chinach te ofiary wynikły z tego ze kazano zabijać zjadające zborze "wróbelki" by wzrosła produkcja.a za rok wybuch głód trwający 5-6 lat bo robaki się na mnożyły i zjadały zborze. Z zamykaniem ludzi w budynkach i paleniem zywcem
Zastanówcie się nad czymś innym - oni jako przywódcy byli tylko katalizatorami, kimś, kto przyzwolił naprawdę złym ludziom - wykonawcom, żołnierzom, urzędnikom, katom na takie ludobójstwa.
Największe zło było w tych ludziach.
@Ortomen Nie, kolego. Zło w ludziach jest zawsze, a oni je wydobyli i użyli. Skąd pomysł, że wcześniej tego zła w ludziach nie było? System ma działać tak, żeby tego zła nie wypuszczać. To nie narzędzie jest odpowiedzialne za zbrodnie, a sprawca.
@Geoffrey Dałem Ci + ale nie do końca się z tobą zgadzam, ludzie popierający i wykonujący rozkazy zbrodniarzy mieli pretekst do wydobycia zła, przecież sami też mieli swój rozum i sumienie. Człowiek to nie nóż czy siekiera. Odpowiedzialność jest więc według mnie zbiorowa choć ogniskuje się na władzy, a w szczególności przywódcach.
@Racjel Też prawda. Każdy jest odpowiedzialny za swoje czyny. Ale mi chodziło o to, że jakby człowiek pracował na poczcie a nie w obozie koncentracyjnym, to jego skłonności do zła nigdy nie miałyby szans wypłynąć i nikogo by nie zabił. Poza tym przerażające jest, że do zła zatrudniono normalnych, uczciwych ludzi. Co jest winny robotnik albo księgowy w fabryce amunicji, czy fabryce Cyklonu B? Normalni, uczciwi ludzie zostali wciągnięci w zło. To jest dramat - robisz wszystko dobrze i uczciwie, a wychodzi zło i to takie wielkie.
@slagen Przy pomne bo nie którzy nie pamiętają hitler chciał wyrznąć półświata a drugie pół zniewolić, ale przegrał wojne.. A w obrazku chodzi o to że ktoś jest jełopem i mu ten fakt uciekł.
A co tu robi Pol Pot z liczbą ofiar 2,3 mln? Stalin wymordował czwartą część ludności Ukrainy - wielokrotnie większego kraju, i wcale nie jest to jego największa zbrodnia.
@Slagen , ty się dobrze czujesz? w Wielkim Głodzie zginęło od 4 do 10 milionów ludzi, najprawdopodobniej ok 7 milionów. To tak, jakby dziś Rosjanie weszli do Polski i wymordowali CAŁĄ ludność Warszawy, Krakowa, Katowic, Wrocławia, Poznania, Gdańska, Łodzi, Szczecina, Lublina. Rzeszowa i jeszcze kilkunastu mniejszych miast. Potrafisz to sobie wyobrazić ? A to się STAŁO, całkiem niedaleko, całkiem niedawno, w sąsiednim kraju. I mało kto zdaje sobie z tego sprawę.
@Geoffrey
Ludność Ukrainy:
1922 - 26mln
1940 - 41,5mln (w tym jakieś 7mln przyłączonej Zachodniej Ukrainy).
po IIWŚ:
1944 - 33,5mln
1959 - 42mln
Więc kiedy wymordował tą 1/4 ludności Ukrainy?
Za to demografia niezawistnej Ukrainy wygląda tak:
1992 - 52mln
2016 - 42mln
Kto więc wymordował piątą część ludności Ukrainy po rozpadzie ZSRR?
@zaymoon - jaja sobie robisz z poważnych spraw. W I połowie XX wieku ludzie mieli po 5-7 dzieci i przyrost naturalny był błyskawiczny. Tak na Ukrainie jak i W Polsce. Po drugie, liczba ludności w 1940 roku jest zawyżona - Stalin chciał ogromne straty demograficzne na Ukrainie przypisać Niemcom, a w czasie niemieckiej okupacji zginęło ok 2 mln Ukraińców. Więc masz zaginione 10 mln ludzi.
@Geoffrey
Ty sobie chyba robisz jaja!
Ludność Polski:
1921 - 27mln
1938 - 34mln
Więc przyrost bardzo podobny jak na Ukrainie. Cholibka czyżby Dziadzia Piłsudski wymordował nam czwartą część ludność IIRP?
Dane demograficzne są ze współczesnych opracowań a nie ze stalinowskich, a bełkotu zaniżającego hitlerowskie zbrodnie nawet nie skomentuję.
@zaymoon - niczego nie zaniżam, to z Twoich słów można wnioskować, że zaprzeczasz największej zbrodni ludobójstwa w historii ludzkości. Dane, które publikujesz o ludności Ukrainy - to są dane sowieckie. W ZSRR za mówienie o Wielkim Głodzie szło się na białe niedźwiedzie.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
8 lutego 2017 o 12:05
@zaymoon a czy w sprawie zbrodni hitlerowskich opierasz się na danych statystycznych III Rzeszy? Poza tym nie zrozumiałeś mnie, to Wielki Głód jest największą zbrodnią ludobójstwa w historii ludzkości. Weź sobie coś o tym poczytaj, Wikipedię jakąś otwórz, bo szkoda mojego wysiłku dla człowieka który nie zna podstawowych faktów historycznych.
@Geoffrey
Zbrodnie Stalina w 99% dotyczyły ZSRR, więc dane stamtąd są najbardziej obiektywne. Zbrodnie Hitlera dotyczyły Polski, ZSRR, Jugosławii, CZechosłowacji, Francji i wielu innych krajów, więc dane stamtąd są najbardziej obiektywne.
@Geoffrey bliższa koszula ciału. Boli że Ukraińcy mordowali Polaków. To że Stalin Ukraińców... no cóż to smutne. Ale dla mnie to tylko jedna ze smutnych rzeczy które Polski nie dotyczyły.
@zaymoon "Zbrodnie Stalina w 99% dotyczyły ZSRR, więc dane stamtąd są najbardziej obiektywne" weź się człowieku nie kompromituj. Sowieckie dane obiektywne. Stalin sobie produkował dane, jakie chciał. Rosja do dziś fałszuje historię, a za Stalina fałszowano wszystko, łącznie z biologią. Przy sowieckiej i rosyjskiej indoktrynacji działania Goebbelsa to amatorszczyzna. Z resztą jesteś świetną tego ilustracją.
@paralipomena No rzeczywiście, zdumiewające, ile tych ofiar inkwizycji? Max 20.000 w ciągu kilkuset lat.
Ofiary wypraw krzyżowych Cię interesują? A dżihadu już nie?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
8 lutego 2017 o 10:47
Jeśli Stalin zabił 60mln ludzi to jakim cudem ludność ZSRR wzrosła w latach 1926-1938 ze 148mln do 168mln, a w latach 1946-1951 ze 170mln do 182mln.
Stalin był tyranem jakich było setki w historii świata, przyrównywanie go do hitlera to objaw totalnej indolencji. Procentowo już Franco wymordował więcej w Hiszpanii niż Stalin w ZSRR.
Ofiary Mao pewnie też są przemnożone przez 20, jakoś bardziej ufam Chińczykom w ocenie człowieka który rządził w ich kraju, niż zachodniej propagandzie.
@zaymoon No to porównaj sobie granice ZSRR z 1938 i z 51 roku. Gdzie się podziała ludność tych terytoriów? Poza tym gdyby nie Stalin, kraje postsowieckie miałyby dziś w sumie 400 mln ludności, a nie 200.
O ja pierdylę!!!
A miałem dodać na marginesie że w latach 1941-1944 ziemie ZSRR były pod hitlerowską okupacją i obywatele ZSRR byli ofiarami hitlerowskiej eksterminacji. No ale pomyślałem sobie przecież o tym nawet największe gimbus-nieuk na pewno będzie wiedział. A jednak kurde, zabłąkał się jakiś totalny nieuk...
Ludność krajów postradzieckich zaczęła mocno spadać po rozpadzie ZSRR, za Stalina jednak mimo wszystko każdego roku rosła, poza oczywiście IIWŚ choć IIWŚ i eksterminacja jakiej dokonywali hitlerowcy w Polsce czy ZSRR nie wszystkim są znane jak widzę.
@zaymoon "Ludność krajów postradzieckich zaczęła mocno spadać po rozpadzie ZSRR, za Stalina jednak mimo wszystko każdego roku rosła" Stalin widać miał zbawienny wpływ na cały świat, bo w I połowie XX wieku ludność świata podwoiła się w ciągu 30 lat. A potem przez rozpad ZSRR cała Europa ma ujemny przyrost naturalny :)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
8 lutego 2017 o 11:45
@Geoffrey
Kto ma niby ujemny przyrost w Europie? Bo jednak na Zachodzie ludności nieznacznie ale wciąż rośnie, ludność spada tylko u głuptasków którzy zamienili komunizm na kapitalizm.
@zaymoon Ludność krajów europejskich nie spada? Po przyjęciu 10 milionów imigrantów z Afryki i kilku milionów z Ukrainy. Przyrost naturalny pada na łeb, bo bogaci ludzie nie chcą mieć dzieci. A Emigracja z Ukrainy właśnie dlatego jest taka intensywna, że Sowieci doprowadzili gospodarkę do katastrofy. I po otwarciu granic ludzie poszli tam, gdzie mogą coś zarobić.
@Geoffrey
"Sowiecka" Ukraina była największą po Rosji potęgą przemysłową w Europie. Jakoś tak dziwnie poziom gospodarki Ukrainy od czasów Radzieckich wciąż spada i dziś dochód narodowy jest kilka razy mniejszy niż w czasach Ukraińskiej SRR. Tak więc fakty przemawiają za tym że to raczej kapitalizm niszczy gospodarkę Ukrainy.
@zaymoon Tak, sowiecka Ukraina była potęgą, zakłady Morozowa w Charkowie produkowały rocznie 6000 czołgów, które potem w ramach bratniej pomocy strzelały do ludzi na całym świecie. Jużmasz produkował rakiety balistyczne "jak parówki" - jak to się chwalił Chruszczow w ONZ. Tylko ludzie żyli w kołchozach albo umierali w Gułagu.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
8 lutego 2017 o 12:13
@Geoffrey
Człowieku, toja wiedza o ZSRR to ZERO!
Do kogo niby strzelały czołgu radzieckie? Do Talibów w Afganistanie co najwyżej.
Radziecka Ukraina miała nowoczesny przemysł lotniczy i kosmczny. Jeszcze do dzisiaj są jego pozostałości, Amerykańce rok temu próbowali wykorzystać ukraińskie silniki kosmiczne, sami nie potrafią na razie ich zbudować.
Chruszczow właśnie zlikwidował łagry w tej formie jakie je znamy z czasów stalinowskich. Owszem łagry istnieją do dziś, ale to tylko nazwa, od czasów Chruszczowa łagry niczym nie różniły się od ciężkich więzień w innych krajach. Kołchoz radziecki to nie żaden obóz pracy, jak zapewne sobie to wyobrażąsz ofiaro nieudolnego systemu edukacji IVRP, ale coś w rodzaju polskiego PGRu (w skrócie to takie państwowe przedsiębiorstwo rolnicze).
@zaymoon Nie zrozumiałeś mnie. Związek Sowiecki, a z nim Ukraina - były potęgą przemysłową, ale tylko w sektorze wojskowym. Czołgi, samoloty, rakiety. Dla LUDZI to było piekło. Dwa lata w sowieckiej armii i ciężka praca za marne grosze. Wszystkie cele społeczne i gospodarcze były skierowane na armię. Komunizm miał opanować świat - poprzez wojnę z Zachodem. Tylko Reaganowi zawdzięczamy, że ten scenariusz się nie ziścił. Więc odpuść sobie pochwały Sowietów, bo rozmawiasz z człowiekiem, który wielokrotnie w ZSRR był osobiście i widział.
Nie żebym kogoś bronił ale irytują mnie takie próby wywołania gównoburzy.
Mao i Stalin rządzili około 27 lat każdy, Hitler opędził temat w 4 lata, zbudował fabryki śmierci i przestawił aparat państwa aby całość sprawnie zorganizować.
No i ten nieszczęsny Pol Pot, rozumiem że trzeba się było uciec do dramatycznych 25% populacji bo w suchych liczbach jego 2mln wyglądają blado w porównaniu z resztą.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
8 lutego 2017 o 11:07
@Kharman dokładnie. Do tego ten rozrzut 6-60 milionów, to tak jakby mówić że 2 bułki kosztują albo 6zł lub 60 groszy. Z kolei u hitlera jest na odwrót w samym zssr zmarło 27 milionów ludzi podczas wojny, a w polsce ponad 5 przez niemców.
@Kharman , nie żebym kogoś bronił, szczególnie Hitlera, ale nie musisz zawyżać liczb, żeby popierać swoją tezę, bo to tylko jej szkodzi. Hitler prowadził wojnę 6 lat, a zaczął mordować przeciwników politycznych jeszcze wcześniej. Jeśli chodzi o zabijanie cywilów, to hitlerowskie fabryki śmierci pracowały 6 lat, żeby wymordować 6 mld Żydów. Stalin w ciągu jednej wiosny zabił 7 milionów Ukraińców. To oczywiście w żaden sposób nie "tłumaczy" Hitlera, chcę Ci tylko uświadomić, jak trudno stalinowskie zbrodnie przebijają się do powszechnej świadomości.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
9 lutego 2017 o 8:34
@Geoffrey Za datę graniczną wziąłem konferencję w Wannsee, gdzie dokonano międzyresortowych uzgodnień dotyczących "Ostatecznego rozwiązania kwestii żydowskiej". Oczywiście, że miał na końcie ofiary jeszcze przed wojną, ale to od początku '42 machina ruszyła pełną parą.
Bo z Hitlera - tak jak z Niemców po pierwszej wojnie - zrobiono kozła ofiarnego historii i tyle. Niczym się nie wyróżniał spośród dyktatorów świata, niczego nowego nawet nie wymyślił (nie, antysemityzm nie był jego pomysłem, na długo przed jego narodzinami największe antyżydowskie czystki organizowano beztrosko w carskiej Rosji, z kolei eugenika i eutanazja były bardzo popularne choćby w USA, a niemiecki nacjonalizm to w ogóle jest starszy niż my wszyscy razem wzięci), ale zadarł z tymże światem i oto okazuje się, że był złem wcielonym, chory psychicznie (jeśli chory psychicznie był w stanie podbić pół Europy, to ja dziękuję), bił go tatuś i odrzuciła pierwsza miłość. Po prostu Człowiek-Zło. Co tam gorszy Stalin - HITLER!!
Gówno prawda, Hitler miał plan żeby wybić pół świata a drugie pół zrobić niewolnikami, ale przegrał wojne. I mu się nie udało. Stalin wygrał rządził ponad 20 lat a i tak zabił mniej niz hitler przez 6, a ustalina w do ofiar wlicza sie cześć strat na wojnie, ZSSR straciło przez inwazje niemiec ponad 27 milionów ludziii to więcej niż górne oszacowanie hitlera z tego przekłamnego obrazka.
@topik92 Czy do tych "strat na wojnie" zaliczasz również tych, których za popatrzenie w tył zabijali enkawudziści? Czy wliczasz też tych, którzy wrócili z niewoli niemieckiej do ZSRR i natychmiast zostali zesłani do łagrów albo od razu zabici "za zdradę"?
Różnica jest taka ze stalin wygrał wojne zrobił to co chciał i wprowadził u nas komuniz, gdy Hitler wygram wojne i zrobił to co chce to nikt nie pisał by tu dzis po polsku.
@topik92 Gdyby Stalinowi udał się plan i zrobił to co chce, też nikt nie pisałby tu po polsku. Plan był taki, że Hitler atakuje Polskę i Zachód, a potem wchodzi sowiecka armia i "wyzwala" całą Europę od Hitlera. Związek Radziecki sięga aż do Portugalii, wszędzie panuje komunizm, łagry i język rosyjski. I to Hitler pokrzyżował te plany, napadając wcześniej na ZSRR.
@Geoffrey ale Hitler chciał przepuścić większość Polaków przez komin. Co chciał zrobić Stalin to wiemy bo w końcu zrobił. Tylko do Berlina ale jednak zrobił.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
9 lutego 2017 o 11:33
Czy to ważne ilu ludzi który z nich miał na sumieniu? KAŻDY z nich jest zbrodniarzem. Zbrodniarzem jest również ktoś, kto ma niewspółmiernie mniej ludzi na sumieniu. Czy ten, kto zabił z zimną krwią JEDNEGO człowieka jest lepszy od Hitlera?
No niestety tak, jest lepszy. Wolałbyś, żeby zginął JEDEN człowiek, czy 12 milionów? Wielu, bardzo wielu ludzi oddało jedno jedyne swoje życie, żeby takiego Hitlera pokonać.
Jesli chodzi o Pol Pota i jego Czerwonych Khmerow, to bylo cos podobnego do UPA. tez mordowali mniejszosc- tam Wietnamczykow- i mieli podobnie okrutne metody jak UPOwcy. I biorac pod uwage powierzchnie kraju a stosunek wymordowanych ludzi, to Pol Pot 'wygrywa' to porownanie. W latach 70tych swiat wiedzial i milczal co sie tam dzieje, dopiero Wietnam sie wku*wil i zbombardowal wszystko w pi*du a Pol Pot zdechl... W wiezieniu, 20 lat pozniej. Paranoja.
Nie rozumiem tej dziwnej "licytacji". Od którego miejsca w rankingu zbrodnia jest zła bardzo, a do którego jeszcze do przyjęcia? Zbrodniarz to zbrodniarz, nawet jeśli ma na sumieniu tylko jedno życie.
@daclaw to co, jeśli zabił jednego, to już bez różnicy, że zabija drugiego i trzeciego? Niech zabija, i tak jest zbrodniarz? Wiem, że umysł się buntuje przed zamienianiem ludzkiego życia w "cyferki", ale jak inaczej zmierzyć zbrodnię? I najważniejsze - jak przekonać innych do pomocy w walce ze zbrodniarzem ? Czy USA włączyłaby się do wojny, gdyby Hitler zabił 1 człowieka?
@Geoffrey Ja właśnie o tym piszę - nie da się zmierzyć zbrodni. To jest ostateczna forma zła i nie podlega już wartościowaniu. Zauważ, że najwyższy wymiar kary "przysługuje" i za ludobójstwo i za pojedyńcze morderstwo.
@daclaw Nie zgadzam się z Tobą. Zabijam człowieka, jestem "ostatecznym" zbrodniarzem. Potem biorę broń i sieję całe magazynki nabojów do przypadkowych przechodniów. Nie ma różnicy? Ci ludzie by żyli, gdybym poprzestał na pierwszej zbrodni. Potem idę zatruć wodociągi i ginie całe miasto. nie ma różnicy? Naprawdę tak myślisz????
Jak to jest, że jednego dnia jest wielkie oburzenie na wybielanie Niemców a następnego bierze się w obronę biednego Adolfa H.? Ta "rekcja świata", to erekcja czy co?
Według mnie takie hierarchizowanie po liczbie jest głupie, bo te liczby zależały nie od ich sumienia a jedynie możliwości. Hitler wymordowałby i 100 mln Żydów, gdyby tylko mieszkali w granicach jego wpływów. Są oni dla mnie wręcz równie potworni. Chociaż Hitlerowi faktycznie też chociaż trochę zależało na dobrze narodu i rasy, a pozostałym wydaje mi się jednak bardziej na własnej władzy. Są to jednak drobne różnice w potworności...
O tych co nabijali niemowlęta na widły albo przybijali do drzew, ucinali piersi kobietom też jest cicho. Dodatkowo ci mordercy są czczeni jako bohaterowie.
Podstawowa różnica jest taka, że Stalin mordował gdyż był owładnięty manią władzy i widział wszędzie wrogów politycznych; po jego śmierci nastąpiła odwilż i czasy terroru się skończyły. Co do Hitlera, to on od samego początku dążył do eksterminacji poszczególnych narodów i grup etnicznych, a otaczał się ludźmi jeszcze bardziej okrutnymi niż on sam. Jestem pewien, że gdyby pozwolono mu trochę dłużej porządzić, to liczba ofiar na jego koncie byłaby o wiele większa niż ta, na koncie Stalina.
Hitler nam bardziej zagrażał niż Stalin. Słowian chciał zwyczajnie eksterminować. Azjaci są od nas za daleko, i stanowią problem innych Azjatów.
@agronomista A skąd pomysł, ze Hitler nam bardziej zagrażał, niż Stalin? Bo "chciał" eksterminować Polaków ? "Chęć" to jeszcze nie zbrodnia, liczą się fakty. Nie wiadomo jak potoczyłyby się losy świata, gdyby wygrał Hitler, a nie Stalin. Nie wiadomo, jak by wyglądała niemiecka"odwilż", albo "pieriestrojka" po śmierci Hitlera. A FAKTY są takie, że Stalin odpowiada za 2-3 krotnie więcej ofiar, niż Hitler.
@Geoffrey nie mogę się zgodzić. Usiłowanie zabójstwa to też zbrodnia. Za usiłowanie to też można zostać skazanym. Niemcy sukcesywnie realizowali plan eksterminacji Żydów, wynarodowienia Polaków, masowe przesiedlenia innych Słowian. Mieli to wpisane w swój program, z tą ideą rozpoczęli II wojnę. Gdyby ją wygrali, to mogliby bez przeszkód realizować to dalej.
@agronomista nie zrozum mnie źle. Ja nie bronię Hitlera. To zbrodniarz. Po prostu uważam, że u nas za dużo mówi się o tym, co Hitler PLANOWAŁ a za mało o tym, co Stalin ZROBIŁ.
@Geoffrey i warto zauważyć, że Stalin był bardziej bezwzględny. Nie miał problemu nawet z posyłaniem na śmierć własnych żołnierzy, byle zrealizować swój plan...
Ale jednocześnie Rosja słynęła z jednej rzeczy bardziej niż Niemcy - propaganda. I biorąc pod uwagę fakt, że nawet gdy Rosja w Polsce nie rządziła oficjalnie, to i tak mieli swoich ludzi, postrzeganie Niemców jako tych złych a Rosjan jako nieszkodliwych wydaje się bardziej usprawiedliwione.
Poza tym "jedna śmierć to tragedia, milion to statystyka" - tutaj się sprawdza. Z czego słynie Hitler? Z mordowania Polaków? Nie! Właśnie z mordowania Żydów. Stalin mordował kogoś tam - nieistotne. Ale Hitler Żydów mordował. To tak, jakby zamordował jedna osobę. Po prostu bardziej łapie za serce niż liczby.
Jedni i drudzy dokonali straszliwych zbrodni, a w takiej sytuacji nie ma lepszych czy gorszych. Wszyscy są jednakowo zli.
@Geoffrey @Soul_shade nie chcę tu bronić komunizmu bo to byłoby zwyczajnie niemożliwe. Jednak zwróćcie uwagę, że jednak okupacja Niemiecka kosztowała nas wedle różnych źródeł od 3-3.5 do 6 ml istnień ludzkich. Podczas okupacji Rosyjskiej(sowieckiej) przyrost zaczął być dodatni. Socjalizm był dla naszego narodu mniej niszczycielski niż narodowysocjalizm.
@agronomista W 1939 Polska została podzielona przez 2 okupantów. W części niemieckiej ustanowiono tzw. Generalną Gubernię, gdzie nadal funkcjonowały polskie szkoły podstawowe i zawodowe. Natomiast z części sowieckiej nie wykrojono żadnej Polskiej Socjalistycznej Republiki Rad. Dlaczego? Wnioski nasuwają się same.
@meatgun Różnica była taka, że ziemia zagrabione przez Niemców były praktycznie całkowicie polskie, gdy na ziemiach zagrabionych przez ZSRR Polacy nigdy nie stanowili więcej jak 45% ludności.
@Kuvalauta Znaczy się te 45% już się dla takich jak ty nie liczy??? Dzięki. Już wiem, że do kogo się zaliczasz.
@meatgun Jakby nie patrzeć to dla ludności tubylczej (Białorusini i Ukraińcy) zarówno my jak i sowieci byliśmy okupantami.
@Kuvalauta Serio? Czy wychodzi na to, że dla każdej mniejszości jesteśmy okupantami? Białorusinów było raptem 4% w Polsce przedwojennej. Jesteś parszywa gnida antypolska!
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 lutego 2017 o 13:11
W Kambodży zmarła... byli mordowani, i to wyjątkowo okrutnie!
Komunistyczny PR działa dalej, zresztą co to za porównania - wybór największego demona...
Przydaliby się jeszcze i Lenin i Trocki - dwaj ludobójcy! Do tego Leopold II Belgijski - jako, że Europa taka postępowa i nas Belgowie mają czelność pouczać:-)
W Polsce ludzie to raczej wiedzą.... co do Hitlera... to ogólna ilośc ofiar II WŚ.. 61 milionów plus 12 milionów strona niemiecka..
@Kocioo A za wszystkie ofiary II WŚ odpwiada Hitler? Za napaść sowiecką na Polskę też? Za zniszczone sowieckie miasta i setki tysięcy ofiar cywilnych, które zginęły z rąk sowieckich żołnierzy PRZED wejściem Niemców też? Za to, ze w operacji berlińskiej zginęło 300 000 czerwonoarmijców, bo Stalin chciał koniecznie wziąć Berlin przed Amerykanami - też?
@Geoffrey Stalin przede wszystkim mordował swoich... zdaję sobie sprawę.. ze część ofiar sowieckich została scedowana na konto Hitlera. ale statystyki oficjalne są właśnie takie... i to Hitler rozpoczął II WŚ.
czyli bieg zdarzeń. Hitler o tyle może być uważany za większego mordercę...jako że stosował masową eksterminację.... Żydów . Cyganów .. w trzeciej kolejności Słowian. W Rosji nie tyle były to czystki etniczne... co eksterminacja przeciwników władzy.. ludowej.
Więcej Polaków po rozpoczęciu wojny... zginęło z rak... Ukraińców, Litwinów..... ale nie piszę tego by wybielać Sowietów.. po prostu takie sa fakty.. Sowieci mają na rekach krew wielu Polaków.. masowe egzekucje... jeżeli chodzi o Stalina i Hitlera , rozpatrywanie kto był większym mordercą nie ma sensu.
Obaj byli siebie warci.. i na nasze szczęście skoczyli sobie do gardeł..
@Kocioo Nie rozumiem, Hitler jest większym zbrodniarzem, bo mordował Słowian, a Stalin już nie, bo mordował... Słowian??? Nie jest prawdą, ze Stalin nie robił czystek etnicznych. Niszczył całe narody, o których do dziś słuch zaginął. Wysiedlił wszystkich Tatarów Krymskich. A to, że w Wielkim Głodzie wymordował 4, 7, albo 10 milionów Ukraińców to jest oczywiście przypadek, a nie czystka etniczna? A represje wobec Bałtów? a Niemcy Nadwołżańscy? Po 40 latach PRL-u wciąż nie wyszliśmy z sowieckiej propagandy i nie potrafimy obiektywnie spojrzec na historię.
@geofrey .. Masz rację nie rozumiesz.
@Kocioo Ja po prostu nie godzę się na takie rozróżnienie, że Hitler mordował inne narody, a Stalin "swoich". Co znaczy swoich? Jak podbił jakieś ziemie, to już ludzie byli "swoi"? Litwini, Łotysze, Estończycy, Rumuni, Ukraińcy i Polacy z Galicji Wschodniej - to są "swoi" dla Stalina? A potem kraje "demokracji Ludowej" w Polsce, Węgrzech, Czechosłowacji, Bułgarii, Rumunii. "Swoi"? To są wszystko ludzie!.
@Kocioo 65 jeden to dolne oszacowanie całej wojny a stalin niby zabił 60 xd, wszystkie xródła mówią o 20
@topik92 Sołżenicyn szacował... ilośc ofiar komunizmu na 100 mln.
Problem z Hitlerem jest taki, że Niemcy pod jego rządami mordowały ludzi na skalę przemysłową, tworząc wręcz fabryki śmierci. Transport - selekcja - śmierć.
Pozostali dyktatorzy nie przebierali w środkach, ale robili to przede wszystkim w granicach walki politycznej (czasem rozumianej bardzo szeroko), a reszta ofiar była efektem oderwanych od rzeczywistości wizji ustroju gospodarczego i społecznego. W wydaniu najbardziej szokującym w przypadku Pol-Pota.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 lutego 2017 o 19:30
@Hotep - ależ oni to doświadczenie nabywali mozolnie na własną rękę, polecam zapoznać się z tym czym była Akcja T4 i jak znaczny miała wpływ na ukształtowanie się metod stosowanych w obozach. Do momentu, gdy kominy zaczęły dymić bez przerwy, Niemcy zdążyli już wiele sprawdzić i wiele się nauczyć.
Poza tym, to właśnie nikt inny jak Niemcy - skrupulatni, przywykli do porządku i posłuszeństwa władzy, mogli zaprojektować i skutecznie wprowadzić w życie tak efektywny i bezwzględny zarazem, sposób eksterminacji ludzi.
Ostatecznie w tym samym celu w jakim sowieci zużywali setki sztuk amunicji, naziści tylko puszkę z gazem.
Zmodyfikowano 5 razy. Ostatnia modyfikacja: 7 lutego 2017 o 22:44
@K4mil Przy Stalinie niemieckie fabryki śmierci to amatorszczyzna. Hitlerowi zajęło 6 lat wymordowanie 6 mln Żydów. Stalin wymordował 7 milionów Ukraińców w jedną wiosnę.
@K4mil kup sobie medaliony Naukowskiej, i wtedy się odzywaj bo będzie szansa ze nie będziesz gadał głupot. Nie wiem jak można porównywać to że ktos sie pomylił i spadła produkcja żywności zabadzo np. w chinach te ofiary wynikły z tego ze kazano zabijać zjadające zborze "wróbelki" by wzrosła produkcja.a za rok wybuch głód trwający 5-6 lat bo robaki się na mnożyły i zjadały zborze. Z zamykaniem ludzi w budynkach i paleniem zywcem
@topik92 - a to ja to porównuję? Zdawało mi się, że wręcz przeciwnie.
A medaliony czytałem.
Brakuje Ceausescu.
Zastanówcie się nad czymś innym - oni jako przywódcy byli tylko katalizatorami, kimś, kto przyzwolił naprawdę złym ludziom - wykonawcom, żołnierzom, urzędnikom, katom na takie ludobójstwa.
Największe zło było w tych ludziach.
@Ortomen Nie, kolego. Zło w ludziach jest zawsze, a oni je wydobyli i użyli. Skąd pomysł, że wcześniej tego zła w ludziach nie było? System ma działać tak, żeby tego zła nie wypuszczać. To nie narzędzie jest odpowiedzialne za zbrodnie, a sprawca.
@Geoffrey Dałem Ci + ale nie do końca się z tobą zgadzam, ludzie popierający i wykonujący rozkazy zbrodniarzy mieli pretekst do wydobycia zła, przecież sami też mieli swój rozum i sumienie. Człowiek to nie nóż czy siekiera. Odpowiedzialność jest więc według mnie zbiorowa choć ogniskuje się na władzy, a w szczególności przywódcach.
@Racjel Też prawda. Każdy jest odpowiedzialny za swoje czyny. Ale mi chodziło o to, że jakby człowiek pracował na poczcie a nie w obozie koncentracyjnym, to jego skłonności do zła nigdy nie miałyby szans wypłynąć i nikogo by nie zabił. Poza tym przerażające jest, że do zła zatrudniono normalnych, uczciwych ludzi. Co jest winny robotnik albo księgowy w fabryce amunicji, czy fabryce Cyklonu B? Normalni, uczciwi ludzie zostali wciągnięci w zło. To jest dramat - robisz wszystko dobrze i uczciwie, a wychodzi zło i to takie wielkie.
Chodzi o to ilu zabili Polaków. Stalin ma na sumieniu Katyń a Hitler obozy koncentracyjne. Dwaj ostatni pewnie nie zabili żadnego Polaka.
Guzik, gdyby chodziło o samych Polaków, świat miałby "zło" Hitlera i Stalina gdzieś, tak jak miał Pol Pota.
@slagen Przy pomne bo nie którzy nie pamiętają hitler chciał wyrznąć półświata a drugie pół zniewolić, ale przegrał wojne.. A w obrazku chodzi o to że ktoś jest jełopem i mu ten fakt uciekł.
A co tu robi Pol Pot z liczbą ofiar 2,3 mln? Stalin wymordował czwartą część ludności Ukrainy - wielokrotnie większego kraju, i wcale nie jest to jego największa zbrodnia.
@Geoffrey bardziej mnie boli rzeź na Wołyniu niż Wielki Głód.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 lutego 2017 o 9:14
@Slagen , ty się dobrze czujesz? w Wielkim Głodzie zginęło od 4 do 10 milionów ludzi, najprawdopodobniej ok 7 milionów. To tak, jakby dziś Rosjanie weszli do Polski i wymordowali CAŁĄ ludność Warszawy, Krakowa, Katowic, Wrocławia, Poznania, Gdańska, Łodzi, Szczecina, Lublina. Rzeszowa i jeszcze kilkunastu mniejszych miast. Potrafisz to sobie wyobrazić ? A to się STAŁO, całkiem niedaleko, całkiem niedawno, w sąsiednim kraju. I mało kto zdaje sobie z tego sprawę.
@Geoffrey
Ludność Ukrainy:
1922 - 26mln
1940 - 41,5mln (w tym jakieś 7mln przyłączonej Zachodniej Ukrainy).
po IIWŚ:
1944 - 33,5mln
1959 - 42mln
Więc kiedy wymordował tą 1/4 ludności Ukrainy?
Za to demografia niezawistnej Ukrainy wygląda tak:
1992 - 52mln
2016 - 42mln
Kto więc wymordował piątą część ludności Ukrainy po rozpadzie ZSRR?
@zaymoon - jaja sobie robisz z poważnych spraw. W I połowie XX wieku ludzie mieli po 5-7 dzieci i przyrost naturalny był błyskawiczny. Tak na Ukrainie jak i W Polsce. Po drugie, liczba ludności w 1940 roku jest zawyżona - Stalin chciał ogromne straty demograficzne na Ukrainie przypisać Niemcom, a w czasie niemieckiej okupacji zginęło ok 2 mln Ukraińców. Więc masz zaginione 10 mln ludzi.
@Geoffrey
Ty sobie chyba robisz jaja!
Ludność Polski:
1921 - 27mln
1938 - 34mln
Więc przyrost bardzo podobny jak na Ukrainie. Cholibka czyżby Dziadzia Piłsudski wymordował nam czwartą część ludność IIRP?
Dane demograficzne są ze współczesnych opracowań a nie ze stalinowskich, a bełkotu zaniżającego hitlerowskie zbrodnie nawet nie skomentuję.
@zaymoon - niczego nie zaniżam, to z Twoich słów można wnioskować, że zaprzeczasz największej zbrodni ludobójstwa w historii ludzkości. Dane, które publikujesz o ludności Ukrainy - to są dane sowieckie. W ZSRR za mówienie o Wielkim Głodzie szło się na białe niedźwiedzie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 lutego 2017 o 12:05
@Geoffrey
A czyje jak nie radzieckie mają być dane o ludności Ukrainy która była częścią ZSRR?
To ty negujesz zbrodnie hitlerowskie a nie ja.
@zaymoon a czy w sprawie zbrodni hitlerowskich opierasz się na danych statystycznych III Rzeszy? Poza tym nie zrozumiałeś mnie, to Wielki Głód jest największą zbrodnią ludobójstwa w historii ludzkości. Weź sobie coś o tym poczytaj, Wikipedię jakąś otwórz, bo szkoda mojego wysiłku dla człowieka który nie zna podstawowych faktów historycznych.
@Geoffrey
Zbrodnie Stalina w 99% dotyczyły ZSRR, więc dane stamtąd są najbardziej obiektywne. Zbrodnie Hitlera dotyczyły Polski, ZSRR, Jugosławii, CZechosłowacji, Francji i wielu innych krajów, więc dane stamtąd są najbardziej obiektywne.
@Geoffrey bliższa koszula ciału. Boli że Ukraińcy mordowali Polaków. To że Stalin Ukraińców... no cóż to smutne. Ale dla mnie to tylko jedna ze smutnych rzeczy które Polski nie dotyczyły.
@zaymoon "Zbrodnie Stalina w 99% dotyczyły ZSRR, więc dane stamtąd są najbardziej obiektywne" weź się człowieku nie kompromituj. Sowieckie dane obiektywne. Stalin sobie produkował dane, jakie chciał. Rosja do dziś fałszuje historię, a za Stalina fałszowano wszystko, łącznie z biologią. Przy sowieckiej i rosyjskiej indoktrynacji działania Goebbelsa to amatorszczyzna. Z resztą jesteś świetną tego ilustracją.
Od siebie dodałabym jeszcze kościół katolicki i statystykę ofiar krucjat krzyżowych czy świętej inkwizycji.
@paralipomena No rzeczywiście, zdumiewające, ile tych ofiar inkwizycji? Max 20.000 w ciągu kilkuset lat.
Ofiary wypraw krzyżowych Cię interesują? A dżihadu już nie?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 lutego 2017 o 10:47
Dzihadu jeszcze nie było i ze względu na ograniczenia państw bliskiego wschodu jeszcze długo się nie zacznie
Jeśli Stalin zabił 60mln ludzi to jakim cudem ludność ZSRR wzrosła w latach 1926-1938 ze 148mln do 168mln, a w latach 1946-1951 ze 170mln do 182mln.
Stalin był tyranem jakich było setki w historii świata, przyrównywanie go do hitlera to objaw totalnej indolencji. Procentowo już Franco wymordował więcej w Hiszpanii niż Stalin w ZSRR.
Ofiary Mao pewnie też są przemnożone przez 20, jakoś bardziej ufam Chińczykom w ocenie człowieka który rządził w ich kraju, niż zachodniej propagandzie.
@zaymoon No to porównaj sobie granice ZSRR z 1938 i z 51 roku. Gdzie się podziała ludność tych terytoriów? Poza tym gdyby nie Stalin, kraje postsowieckie miałyby dziś w sumie 400 mln ludności, a nie 200.
O ja pierdylę!!!
A miałem dodać na marginesie że w latach 1941-1944 ziemie ZSRR były pod hitlerowską okupacją i obywatele ZSRR byli ofiarami hitlerowskiej eksterminacji. No ale pomyślałem sobie przecież o tym nawet największe gimbus-nieuk na pewno będzie wiedział. A jednak kurde, zabłąkał się jakiś totalny nieuk...
Ludność krajów postradzieckich zaczęła mocno spadać po rozpadzie ZSRR, za Stalina jednak mimo wszystko każdego roku rosła, poza oczywiście IIWŚ choć IIWŚ i eksterminacja jakiej dokonywali hitlerowcy w Polsce czy ZSRR nie wszystkim są znane jak widzę.
@zaymoon "Ludność krajów postradzieckich zaczęła mocno spadać po rozpadzie ZSRR, za Stalina jednak mimo wszystko każdego roku rosła" Stalin widać miał zbawienny wpływ na cały świat, bo w I połowie XX wieku ludność świata podwoiła się w ciągu 30 lat. A potem przez rozpad ZSRR cała Europa ma ujemny przyrost naturalny :)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 lutego 2017 o 11:45
@Geoffrey
Kto ma niby ujemny przyrost w Europie? Bo jednak na Zachodzie ludności nieznacznie ale wciąż rośnie, ludność spada tylko u głuptasków którzy zamienili komunizm na kapitalizm.
@zaymoon Ludność krajów europejskich nie spada? Po przyjęciu 10 milionów imigrantów z Afryki i kilku milionów z Ukrainy. Przyrost naturalny pada na łeb, bo bogaci ludzie nie chcą mieć dzieci. A Emigracja z Ukrainy właśnie dlatego jest taka intensywna, że Sowieci doprowadzili gospodarkę do katastrofy. I po otwarciu granic ludzie poszli tam, gdzie mogą coś zarobić.
@Geoffrey
"Sowiecka" Ukraina była największą po Rosji potęgą przemysłową w Europie. Jakoś tak dziwnie poziom gospodarki Ukrainy od czasów Radzieckich wciąż spada i dziś dochód narodowy jest kilka razy mniejszy niż w czasach Ukraińskiej SRR. Tak więc fakty przemawiają za tym że to raczej kapitalizm niszczy gospodarkę Ukrainy.
@zaymoon Tak, sowiecka Ukraina była potęgą, zakłady Morozowa w Charkowie produkowały rocznie 6000 czołgów, które potem w ramach bratniej pomocy strzelały do ludzi na całym świecie. Jużmasz produkował rakiety balistyczne "jak parówki" - jak to się chwalił Chruszczow w ONZ. Tylko ludzie żyli w kołchozach albo umierali w Gułagu.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 lutego 2017 o 12:13
@Geoffrey
Człowieku, toja wiedza o ZSRR to ZERO!
Do kogo niby strzelały czołgu radzieckie? Do Talibów w Afganistanie co najwyżej.
Radziecka Ukraina miała nowoczesny przemysł lotniczy i kosmczny. Jeszcze do dzisiaj są jego pozostałości, Amerykańce rok temu próbowali wykorzystać ukraińskie silniki kosmiczne, sami nie potrafią na razie ich zbudować.
Chruszczow właśnie zlikwidował łagry w tej formie jakie je znamy z czasów stalinowskich. Owszem łagry istnieją do dziś, ale to tylko nazwa, od czasów Chruszczowa łagry niczym nie różniły się od ciężkich więzień w innych krajach. Kołchoz radziecki to nie żaden obóz pracy, jak zapewne sobie to wyobrażąsz ofiaro nieudolnego systemu edukacji IVRP, ale coś w rodzaju polskiego PGRu (w skrócie to takie państwowe przedsiębiorstwo rolnicze).
@zaymoon Nie zrozumiałeś mnie. Związek Sowiecki, a z nim Ukraina - były potęgą przemysłową, ale tylko w sektorze wojskowym. Czołgi, samoloty, rakiety. Dla LUDZI to było piekło. Dwa lata w sowieckiej armii i ciężka praca za marne grosze. Wszystkie cele społeczne i gospodarcze były skierowane na armię. Komunizm miał opanować świat - poprzez wojnę z Zachodem. Tylko Reaganowi zawdzięczamy, że ten scenariusz się nie ziścił. Więc odpuść sobie pochwały Sowietów, bo rozmawiasz z człowiekiem, który wielokrotnie w ZSRR był osobiście i widział.
Nie żebym kogoś bronił ale irytują mnie takie próby wywołania gównoburzy.
Mao i Stalin rządzili około 27 lat każdy, Hitler opędził temat w 4 lata, zbudował fabryki śmierci i przestawił aparat państwa aby całość sprawnie zorganizować.
No i ten nieszczęsny Pol Pot, rozumiem że trzeba się było uciec do dramatycznych 25% populacji bo w suchych liczbach jego 2mln wyglądają blado w porównaniu z resztą.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 lutego 2017 o 11:07
@Kharman dokładnie. Do tego ten rozrzut 6-60 milionów, to tak jakby mówić że 2 bułki kosztują albo 6zł lub 60 groszy. Z kolei u hitlera jest na odwrót w samym zssr zmarło 27 milionów ludzi podczas wojny, a w polsce ponad 5 przez niemców.
@Kharman , nie żebym kogoś bronił, szczególnie Hitlera, ale nie musisz zawyżać liczb, żeby popierać swoją tezę, bo to tylko jej szkodzi. Hitler prowadził wojnę 6 lat, a zaczął mordować przeciwników politycznych jeszcze wcześniej. Jeśli chodzi o zabijanie cywilów, to hitlerowskie fabryki śmierci pracowały 6 lat, żeby wymordować 6 mld Żydów. Stalin w ciągu jednej wiosny zabił 7 milionów Ukraińców. To oczywiście w żaden sposób nie "tłumaczy" Hitlera, chcę Ci tylko uświadomić, jak trudno stalinowskie zbrodnie przebijają się do powszechnej świadomości.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 lutego 2017 o 8:34
@Geoffrey Za datę graniczną wziąłem konferencję w Wannsee, gdzie dokonano międzyresortowych uzgodnień dotyczących "Ostatecznego rozwiązania kwestii żydowskiej". Oczywiście, że miał na końcie ofiary jeszcze przed wojną, ale to od początku '42 machina ruszyła pełną parą.
A gdzie jpII patron pedofili i zwyrodnialców w sutannach ?
Bo z Hitlera - tak jak z Niemców po pierwszej wojnie - zrobiono kozła ofiarnego historii i tyle. Niczym się nie wyróżniał spośród dyktatorów świata, niczego nowego nawet nie wymyślił (nie, antysemityzm nie był jego pomysłem, na długo przed jego narodzinami największe antyżydowskie czystki organizowano beztrosko w carskiej Rosji, z kolei eugenika i eutanazja były bardzo popularne choćby w USA, a niemiecki nacjonalizm to w ogóle jest starszy niż my wszyscy razem wzięci), ale zadarł z tymże światem i oto okazuje się, że był złem wcielonym, chory psychicznie (jeśli chory psychicznie był w stanie podbić pół Europy, to ja dziękuję), bił go tatuś i odrzuciła pierwsza miłość. Po prostu Człowiek-Zło. Co tam gorszy Stalin - HITLER!!
Gówno prawda, Hitler miał plan żeby wybić pół świata a drugie pół zrobić niewolnikami, ale przegrał wojne. I mu się nie udało. Stalin wygrał rządził ponad 20 lat a i tak zabił mniej niz hitler przez 6, a ustalina w do ofiar wlicza sie cześć strat na wojnie, ZSSR straciło przez inwazje niemiec ponad 27 milionów ludziii to więcej niż górne oszacowanie hitlera z tego przekłamnego obrazka.
@topik92 Czy do tych "strat na wojnie" zaliczasz również tych, których za popatrzenie w tył zabijali enkawudziści? Czy wliczasz też tych, którzy wrócili z niewoli niemieckiej do ZSRR i natychmiast zostali zesłani do łagrów albo od razu zabici "za zdradę"?
teraz to zrozumiałem. Hitler zabił najwięcej żydów
Różnica jest taka ze stalin wygrał wojne zrobił to co chciał i wprowadził u nas komuniz, gdy Hitler wygram wojne i zrobił to co chce to nikt nie pisał by tu dzis po polsku.
@topik92 Historia jest pisana przez zwycięzców.
@topik92 Gdyby Stalinowi udał się plan i zrobił to co chce, też nikt nie pisałby tu po polsku. Plan był taki, że Hitler atakuje Polskę i Zachód, a potem wchodzi sowiecka armia i "wyzwala" całą Europę od Hitlera. Związek Radziecki sięga aż do Portugalii, wszędzie panuje komunizm, łagry i język rosyjski. I to Hitler pokrzyżował te plany, napadając wcześniej na ZSRR.
@Geoffrey ale Hitler chciał przepuścić większość Polaków przez komin. Co chciał zrobić Stalin to wiemy bo w końcu zrobił. Tylko do Berlina ale jednak zrobił.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 lutego 2017 o 11:33
Czy to ważne ilu ludzi który z nich miał na sumieniu? KAŻDY z nich jest zbrodniarzem. Zbrodniarzem jest również ktoś, kto ma niewspółmiernie mniej ludzi na sumieniu. Czy ten, kto zabił z zimną krwią JEDNEGO człowieka jest lepszy od Hitlera?
No niestety tak, jest lepszy. Wolałbyś, żeby zginął JEDEN człowiek, czy 12 milionów? Wielu, bardzo wielu ludzi oddało jedno jedyne swoje życie, żeby takiego Hitlera pokonać.
Hitler i jego grzechy po prostu są sto razy częściej w telewizji niż pozostałych.
@Wandejczyk z NASZEGO punktu widzenia są cięższe. Zbrodnie Japończyków też robią wrażenie i w liczbach i w jakości (np szwadron 731: http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/przemilczana-historia-japonskich-zbrodni-o-tym-sie-nie-mowi/2rwzf ). Ale są odległe więc mało emocji wzbudzają.
Jesli chodzi o Pol Pota i jego Czerwonych Khmerow, to bylo cos podobnego do UPA. tez mordowali mniejszosc- tam Wietnamczykow- i mieli podobnie okrutne metody jak UPOwcy. I biorac pod uwage powierzchnie kraju a stosunek wymordowanych ludzi, to Pol Pot 'wygrywa' to porownanie. W latach 70tych swiat wiedzial i milczal co sie tam dzieje, dopiero Wietnam sie wku*wil i zbombardowal wszystko w pi*du a Pol Pot zdechl... W wiezieniu, 20 lat pozniej. Paranoja.
NAPOLEON. Jeden z największych zbrodniarzy. A Polska go wspieroła!
@Lewakokiller Masz dużo racji. Też najeźdźca i też odpowiedzialny za wiele ofiar. Ale na pewno nie łapie się do pierwszej dziesiątki. Nie ta liga.
Nie rozumiem tej dziwnej "licytacji". Od którego miejsca w rankingu zbrodnia jest zła bardzo, a do którego jeszcze do przyjęcia? Zbrodniarz to zbrodniarz, nawet jeśli ma na sumieniu tylko jedno życie.
@daclaw to co, jeśli zabił jednego, to już bez różnicy, że zabija drugiego i trzeciego? Niech zabija, i tak jest zbrodniarz? Wiem, że umysł się buntuje przed zamienianiem ludzkiego życia w "cyferki", ale jak inaczej zmierzyć zbrodnię? I najważniejsze - jak przekonać innych do pomocy w walce ze zbrodniarzem ? Czy USA włączyłaby się do wojny, gdyby Hitler zabił 1 człowieka?
@Geoffrey Ja właśnie o tym piszę - nie da się zmierzyć zbrodni. To jest ostateczna forma zła i nie podlega już wartościowaniu. Zauważ, że najwyższy wymiar kary "przysługuje" i za ludobójstwo i za pojedyńcze morderstwo.
@daclaw Nie zgadzam się z Tobą. Zabijam człowieka, jestem "ostatecznym" zbrodniarzem. Potem biorę broń i sieję całe magazynki nabojów do przypadkowych przechodniów. Nie ma różnicy? Ci ludzie by żyli, gdybym poprzestał na pierwszej zbrodni. Potem idę zatruć wodociągi i ginie całe miasto. nie ma różnicy? Naprawdę tak myślisz????
na 5te miejsce stawiam Obame ...
To jest to wspaniałe oblicze komunizmu. Jednakże każdego człowieka szkoda
Jak to jest, że jednego dnia jest wielkie oburzenie na wybielanie Niemców a następnego bierze się w obronę biednego Adolfa H.? Ta "rekcja świata", to erekcja czy co?
Według mnie takie hierarchizowanie po liczbie jest głupie, bo te liczby zależały nie od ich sumienia a jedynie możliwości. Hitler wymordowałby i 100 mln Żydów, gdyby tylko mieszkali w granicach jego wpływów. Są oni dla mnie wręcz równie potworni. Chociaż Hitlerowi faktycznie też chociaż trochę zależało na dobrze narodu i rasy, a pozostałym wydaje mi się jednak bardziej na własnej władzy. Są to jednak drobne różnice w potworności...
Dynastia Kimów?
A gdzie zbrodniarz wojenny Winston Churchill ?
O tych co nabijali niemowlęta na widły albo przybijali do drzew, ucinali piersi kobietom też jest cicho. Dodatkowo ci mordercy są czczeni jako bohaterowie.
Podstawowa różnica jest taka, że Stalin mordował gdyż był owładnięty manią władzy i widział wszędzie wrogów politycznych; po jego śmierci nastąpiła odwilż i czasy terroru się skończyły. Co do Hitlera, to on od samego początku dążył do eksterminacji poszczególnych narodów i grup etnicznych, a otaczał się ludźmi jeszcze bardziej okrutnymi niż on sam. Jestem pewien, że gdyby pozwolono mu trochę dłużej porządzić, to liczba ofiar na jego koncie byłaby o wiele większa niż ta, na koncie Stalina.
Ja jakoś słyszałem o całej tej czwórce...
To tylko statystyki...