Mogę dostać od razu 2 drinki?
Oczywiście, możesz dostać i 3. Pamiętaj tylko, żeby się na zataczać i nie awanturować, jeśli się „niespodziewanie” upijesz. Bo to nie jest eleganckie. A poza tym, może skończyć się przymusowym lądowaniem, za które będziesz musiał słono zapłacić. Znamy takie przypadki, dlatego sugerujemy, by w powietrzu napoje alkoholowe sączyć, zamiast gasić nimi pragnienie. To, że są darmowe, naprawdę nie znaczy, że koniecznie trzeba spróbować wszystkich
Czy zdążę na kolejny lot?
Nie, wbrew pozorom, personel pokładowy nie potrafi przewidywać przyszłości. Steward czy stewardessa nie jest w stanie powiedzieć, czy zdążysz się przesiąść i co będziesz musiał zrobić, jeśli to się nie uda. O wszystkim zostaniesz dokładnie poinformowany po wylądowaniu. Przez obsługę lotniskową
Czemu mamy opóźnienie?
Jeśli obsługa samolotu nie poinformowała pasażerów, z jakiego powodu wystąpiło opóźnienie, prawdopodobnie sami nie mają takiej wiedzy. Aby zadbać o komfort wszystkich podróżujących, zarówno pilot, jak i stewardzi, starają się zawsze przekazywać cenne informacje. Nawet, jeśli trudno jest ci sobie wyobrazić, opóźnienia są dla nich niemal tak samo uciążliwe jak dla ciebie. A bezustanne odpowiadanie na pytania rozzłoszczonych pasażerów wcale nie czyni pracy łatwiejszą
Za minutkę!
„Tak, tak, wyłączę laptopa, przełączę telefon na tryb samolotowy i wyjmę słuchawki z uszu. Ale jeszcze nie teraz”. Personel pokładowy z przyjemnością za minutę lub pięć wróci i sprawdzi, czy to rzeczywiście zrobiłeś, bo nie ma innych, ważniejszych zadań do wykonania. Prośba załogi o wyłączenie urządzeń elektronicznych na czas startu i lądowania nie wynika z „widzimisię” – personel musi mieć wtedy kontakt z pasażerami. Choć samoloty są najbezpieczniejszym ze wszystkich środków transportu (świadczą o tym twarde dane), te dwa momenty stwarzają najwięcej możliwości ewentualnych komplikacji.
Ostatnim razem mi pozwolili
Używając takich argumentów, zachowujesz się jak dziecko, które tłumaczy tacie: „mama się zgodziła” lub na odwrót. Nawet, jeśli pewne nakazy i zakazy wydają ci się nieadekwatne, nie wymyślił ich personel pokładowy. Rolą obsługi samolotu jest jednak dopilnowanie, by obowiązujące regulacje były zachowane. Masz z tym problem? Pojedź samochodem
Co jest do picia?
W większości przypadków spis dostępnych na pokładzie napojów, przekąsek i posiłków znajdziesz na karcie lub w katalogu umieszczonym tuż przed twoim nosem, w kieszeni na oparciu siedzenia. Naprawdę nie ma potrzeby przeprowadzania pogłębionej ankiety na ten temat wśród personelu pokładowego. Podpowiadamy też, że możesz zastanowić się nad wyborem menu wcześniej, by nie wydłużać czasu oczekiwania na zamówienie innych głodnych i spragnionych pasażerów.
Może mi pani pomóc z walizką?
Jeśli zdecydowałeś się zabrać ze sobą bagaż podręczny, upewnij się, że będziesz w stanie umieścić go na półce nad siedzeniami. Nie masz wystarczająco dużo siły, by unieść walizkę, do której napakowałeś „kamieni”? Żaden steward ani żadna stewardesa nie jest boyem hotelowym. Do ich obowiązków nie należy dźwiganie twoich bagaży!
Bądź grzeczny i posłuszny. Jednak na kwestionowaniu reguł tego świata polega postęp.
Prehistoria:
Nie, nie podchodź do zapalonego piorunem drzewa, możesz się poparzyć.
godzinę później: Jak ciepło jest w jaskini, gdy przyniosłeś tą płonącą kłodę.
Czasy współczesne, około 5 lat temu:
MythBusters sprawdzili, że używanie telefonów komórkowych lub innych urządzeń elektronicznych nie jest w stanie zakłócić aparatury nawigacyjnej.
i wówczas EASA, czyli Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego, od 26 września 2014 zezwoliła na używanie telefonów komórkowych i innych małych urządzeń (tabletów, czytników ebooków, mp3 playerów itp.) podczas całego lotu bez potrzeby przełączania ich w tryb samolotowy (blokujący nawiązywanie połączeń)!
Kolejny artykuł do tresowania człowieków...
@Ortomen Z artykułu wynika, że personel nie ma żadnych obowiązków. Nawet nie pomogą w ułożeniu bagażu. ŻENADA, a nie obsługa.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 lutego 2017 o 23:29
Uważam także, że nawet setna odpowiedź na pytanie o spóźnienie jest także częścią ich pracy którą powinni wykonać.
Może przez analogię lekarz ortopeda odmówi zakładania np. 20-tego gipsu w zimie, bo przecież pacjenci mogliby uważać, gdy chodzą po zlodowaciałych chodnikach.
Tylko, że gdyby wszyscy w 100% uważali i nic sobie nie łamali - jego zawód byłby zbędny.
Ze stewardesami - tak samo, wybrały pracę z ludźmi.
Nie zawsze idealnymi, ale podróżni płacą za bilety i swoją obsługę na pokładzie!
@ortomen.w punkcie o ktorym mowisz demot wyraznie i wyczerpujaco opisał ta kwestie,ze jesli zaloga nie podaje przyczyn spoznienia to prawdopodobnie sama go nie zna,bo gdyby go znala to by o tym pinformowala dla komfortu pasazerow ,za ktorym idzie rownież komfort ich pracy.Natomiast jesli pijesz do punktu z pytaniem czy w razie opóznienia pasażer zdazy na inny lot,pociag czy np koncert to tez odp jest jasna .W koncu skad steward/esa ma wiedziec o ktorej odleci jakis lot z lotniska n ktorym wyladujecie,od tego jest obsloga lotniska.Dlatego tez twoja analogia do ortopedy byla by trafiona gdybys np porownal ja do informacji na lotnisku badz dworcu a nie stewardessy w samolocie
@Ortomen
Obsługa nie zawsze może podać powód opóźnienia - najczesciej żeby nie wywoływać paniki, bo są problemy techn, raz byłem świadkiem rozmowy obsługi -start samolotu opóźnił się 4 godz, bo pilot Airfrance "miał już to wszystko w dupie" i czekali na innego. Poza tym obsługa ma obowiązek zapewnić pasażerom bezpieczeństwo, a nie układać za nich bagaże, zwłaszcza za debili którzy pchają wielkie walizy jako kabinowy. i mają pretensje, że się nie mieści.
Chyba pisała to jakaś sfrustrowana stewardessa, która nie cierpi swojej pracy.
Przepraszam, a co można powiedzieć, jak najlepiej się nie odzywać i nic od tych pań nie chcieć? Ale za to wciskania perfum, zegarków i innych pierdół to mam słuchać grzecznie, tak?
@RyanStiles Albo loterii RyanAir....
@RyanStiles Tanie linie lotnicze robią z Tobą deal na który się zgadzasz jesteś świadomy. Kupujesz tanio bilet za to, że leciesz ściśnięty i przy okazji obsługa namawia Ciebie na dodatkowe produkty. Jeżeli w/w warunków nie akceptujesz wykup bilet w "normalnych" liniach lotniczych. Nie chodzi, że się nie odzywać, tylko nie przeszkadzać w ich pracy i zachowywać się zgodnie z obowiązującymi przepisali w samolocie oraz zachować się kulturalnie.
Lecialem samolotem juz ponad 50 razy... nie bylo ani jednego lotu zeby obsluga samolotu nie musiala po wyladowaniu upomniec kogos ze nalezy jeszcze sidziec i nie odpinac pasow az do zaparkowania, ANI RAZU! Zawsze musi sie ktos znalezc kto musi wstac...nie wiem o co w tym chodzi.
Ktoś kto to dodał ,bardzo musi nie lubić swojej pracy ;) Najchętniej nie robiłby nic ,tylko narzekał :) A ja uważam że z większości tych wymienionych zachowań jest jak dupa od srania :3 Nie wyobrażam sobie że malutka Pani ,prosi bym jej pomógł z walizką do tego gdybym jeszcze tam pracował i miał za to jakieś do niej pretensje ? Czasem myślę że ludzie potrafią się o wszystko doj*bać ;)
Poradnik dla idiotów?
Akurat z bagażem czasem jest tak, że poprzednicy wrzucili byle jak, bo na przykład z powodu wzrostu nie sięgają do końca. Ja jako pasażer nie powinnam ruszać cudzych bagaży, by je upychać i zrobić miejsce na swoje. Zamieszanie zwykle jest takie, że nie dojdę co jest czyje. Natomiast obsługa może to zrobić. Nie zawsze jest to kwestia wagi walizki.
Daleko jeszcze?
"Może mi Pan/Pani pomoc z walizka"
Nie nie moge, pracuje przeciez jako 'obsluga' samolotu. Jak pytam o pomoc to raczej nie dlatego ze mi sie nudzi.
@eofen
Czasem ktoś może chcieć być wyręczony w pewnych rzeczach z lenistwa.
Ale "czy mogę panią przelecieć?" się na liście nie znalazło...
Gambini identyczne mam odczucie. Warto dodać slajd - przeszkadza Ci praca z pasażerami -> lataj cargo.
I teraz już wiemy, kto jest dla kogo. Pasażerowie dla personelu, a nie odwrotnie.
czy autor demota leciał kiedykolwiek samolotem? jeszcze nigdy nie widziałem nawet na trasach międzykontynentalnych menu ze spisem dań czy napojów, do kibla jest zawsze kolejka - ZAWSZE - przez cały lot, a na pokład samolotu nie wniesiesz bagażu który nie mieści się do schowka
@predat00r
To nie wiem jakimi liniami lotniczymi latasz. Na trasie Europa-Azja zawsze miałam menu ze spisem dań. Co do napojów, to nie jestem pewna, ale zawsze są takie same. Zawsze w samolocie jest woda, kawa, herbata i jakiś sok.
Samoloty międzykontynentalne są naprawdę duże i mają więcej niż jedną toaletę. Czasem zdarzyło mi się czekać w kolejce, ale zazwyczaj jak muszę iść to trafiam na wolną łazienkę.
@predat00r Lol, Rather you are the one who never took a flight, Burak.
dlaczego lecimy tak nisko, czy pilot zamierza wodować?
brzmi to jak kampanie o smogu , poza kubkiem plastikowym wypełnionym wodą nigdy nic nie dostałem za darmo w samolocie, a biorąc pod uwagę cenę samego biletu zjadł bym i obiad