Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar ~KrytycznyWgląd
+10 / 12

@zibioff zgodziłbym się, ale znam trochę sytuację krajów zachodnich( oczywiście zanim im odwaliło na punkcie imigrantów) i powiem ci, ze Polska nie jest krajem wolności gospodarczej, to jest fakt, ale nie jest państwem opiekuńczym. Jak stracisz pracę czy popadniesz w biedę to państwo nie wspomoże cię absolutnie niczym. Mamy raczej hybrydę feudalizmu i komunistycznej biurokracji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zibioff
+14 / 16

Na całe szczęście ( oto paradoks ) jesteśmy za biedni na najazd islamu. Paradoksalnie, bieda nas na ratuje. Polska jest państwem opiekuńczym na miarę swoich mizernych możliwości i powoduje to olbrzymi zastój potencjału ludzkiego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P poprostualex
+4 / 4

Masz rację, nie jest państwem opiekuńczym to kupowanie kolejnych wyborów, na zasadzie damy wam więcej niż konkurencja ale nie powiemy ile zabierzemy wcześniej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar olmajti
+2 / 2

@Zibioff sęk w tym że politycy zdają sobie sprawę z tego że nie możemy być za bardzo biedni. albo inaczej. zdają sobie sprawę z tego że plebs musi dostać trochę więcej niż ochłapy. wiedzą ze jeśli jeszcze bardziej podkręcą śrubę to ludzie mogą wyjść na ulice a to może skończyć się źle dla kartelu z wiejskiej. dlatego wszelakie podwyżki podatków i wprowadzanie nowych przechodzi bez większego rozgłosu :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pochichrana
+2 / 6

mowisz nie jest panstwem opiekunczym.. to pozwól że dam Ci kilka przykładów:
a) darmowe mieszkania... pasozyty moga liczyc na darmowe mieszkanie. NIe pracuja, nic nie robia. Nogi rozkladaja i mieszkanie, który kazdy normalny człowiek musi wynajac juz kupić po prostu dostaja. Koszt wynajmu mieszkania dla Katowic to minimum 1000 zl.. A to wszystko z podatkow tych, ktorym się chce rano do pracy wstawać
b) dodatki do srodkow czystosci i inne.. tak mops placi za takie rzeczy pasozytom
c) milion razy wspomniane 500+. Moze idea piekna, ale tez nie przemyslana. Bo za to zaplaca znowu Ci, ktorzy zarabiaja wiecej. Od najnizszej krajowej odprowadza sie . 90 zl podatku dochodowego, a jeszcze mozna robic podobno odpisy na dziecko w podobnej kwocie. Czyli te osoby i tak nie placa podatku... a jeszcze otrzymuja pieniadze. Czym to jest jak nie pasozytowaniem ? Chciałes mieć dziecko .. to sie kur... nim zajmuj. To rodzic MA MIEĆ na swoje dziekco. A jak nie ma to niech nie rodzi. NIe potrzeba nam tego.
d) No i na samym końcu... mozesz być totalnym pasożytem.. nic nie robić, a ze służby zdrowia skorzystac jak każdy pracujacy obywatel. Bo inni obywatele Ci za to zapłacą...

Powinny byc wprowadzone podatki od głowy... 300 zl chociazby.. ale od głowy, na podstawowe działanie panstwa. Policja, straz, opieka metydczna i te rzezy bez ktorych panstwo nie moze funkcjonowac. Od tego nie powinn obyć ŻADNYCH zwolnień. A ewentualna pomoc społeczna nie powinna wkraczać w te 300zl.. Tzn, jeżeli chcesz coś otrzymać z podatków uczciwych obywateli, to najpierw musisz przynajmniej taka kwote podatku wplłacic plus te 300 zl..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ALEJAJAJAKBERETY
+6 / 8

@tunero Jeśli koleś może dostać od państwa kasę, ale musi wykazać się niskim lub brakiem dochodu to bierze się za pracę na czarno. Znam przypadki gdzie kobieta otrzymawszy 500+ rezygnuje z pracy ponieważ od państwa (razem z alimentami i wszystkimi daninami opiekuńczymi) ma tyle samo kasy, więc po co ma się przemęczać? Łatwiej siedzieć na d i krzyczeć dej, dej!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tunero
-4 / 6

Do ALEJAJAJAKBERETY
Czy do swojej przyszłej kobiety też będziesz miał taki szacunek? Każesz jej za wszelką ceną pracować? Bardzo mnie to cieszy, że te kobiety zrezygnowały z etatu ponieważ mają teraz czas aby poświęcić się dla swoich dzieci, wychować je na dobrych i uczciwych ludzi. Może to sprawi że jej córka nie będzie musiała korzystać kiedyś z alimentów, najważniejszym co rodzic może dać dziecku to czas. Istotą kobiecości nie jest j#bać na etacie aż konto będzie wypchane tylko przekazać życie i sprawić żeby to życie nie było bezwartościowe. Kto wychowa te dzieci jeśli matka będzie 10 godzin poza domem? Szkoła? Gówniane, degenerujące filmiki na youtube? Ulica?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P poprostualex
+4 / 6

@tunero Jednym słowem pasożyt który z tego potrafi korzystać jest ok a człowiek obciążony nadmierną liczbą danin nie mogący związać końca z końcem ale na własnej działalności, nie kosztujący państwa już nie jest ok ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pochichrana
+1 / 3

@tunero ale od tego o czym piszesz ta kobieta MA MĘŻA. On w tym momencie jest jej pracodawcą, jeśli ona siedzi w domu i nic nie robi. To co możemy na tym polu ewentualnie wojować, to aby przy takiej decyzji małżonków, że kobieta nie będzie pracować, mąż ZOBOWIĄZUJE się do płacenia jej. Zobowiazanie notarialne.. . Mnie osobiście ta kobieta w ogóle nie interesuje i nie musi. Jeżeli nie chce pracować to jej maż ma jej zapenwic byt i zarabiac za dwoje. A jak nie potrafi, to nie wyciagać rece po cudze, tylko moze najwyrazniej nie powinni miec dzieci. Warunki materialne SA WAZNE w wychowywaniu dzieci. Z czasu poswieconego dzieciom zupy nie ugotujesz. Mnie nie obchodza dzieci kowalskiego i nie chce na nie placic, bo nie ja je zrobilam. Moge co najwyzej im pomoc poprzez odebranie od takiej "rodziny" i znaleźć inną .. kochającą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wojtas4545
-4 / 4

Wystarczy sobie przypomnieć jak wyglądała ta inicjatywa w czasach I RP. Gospodarka oparta na rolnictwie (głównie eksport zboża na zachód), brak podatków, brak stałej armii, liberum veto itd. To samo dzisiaj - od prawie 30 lat mamy wolność gospodarczą i podatki nawet nieco niższe niż na zachodzie. Czy coś się zmieniło? Tak - przemysł z czasów PRL poszedł na złom, a polska gospodarka rozwija się głównie dzięki zagranicznym inwestorom.

W Polsce zawsze słychać to biadolenie, że kraj jest biedny bo "podatki za wysokie", ale w obecnej chwili obniżenie podatków jest niemożliwe, bo wydatki i tak przewyższają przychody (państwo jest zadłużane). Oczywiście można próbować różnych sztuczek - zmniejszenie akcyzy na papierosy, wydłużenie wieku emerytalnego itd. ale co to da - Polska to już kraj na wymarciu.

Jedyna nadzieja, że sytuacja na zachodzie Europy będzie się pogarszać i Polska jakoś na tym skorzysta. Ale minie jeszcze wiele (30-40) lat zanim nastąpi oczekiwana przez Polaków katastrofa. Do tego czasu trzeba ratować mieszkańców tego kraju przed wymieraniem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 23 stycznia 2018 o 12:15

P poprostualex
+2 / 4

@wojtas4545 Problem w tym że żadna z partii nie ma pomysłu na Polskę, jedyny pomysł jaki maja to jak wygrać kolejną kadencję i pozostać przy żłobie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wojtas4545
0 / 4

@poprostualex Z tego co mi wiadomo to istnieją dwa scenariusze (dwa pomysły):

Pomysł europejski - sytuacja w zachodniej Europie zacznie się wygaszać. Muzułmanie (imigranci) się uspokoją i zaakceptują swoje miejsce w szeregu. Według planów UE (Brukseli) muzułmanie w Europie mają pełnić tą samą rolę co Murzyni w USA.

Pomysł trójmorza - muzułmanie dalej będą się namnażać, a masowa imigracja nie zostanie zatrzymana. Za 30-40 lat będą stanowić większość (już teraz stanowią tam nawet 20-30 % mieszkańców dużych miast) i będą mogli legalnie (na drodze demokratycznej) przejąć władzę. I co wtedy - Polska będzie sąsiadować z wrogimi państwami na zachodzie i z Rosją na wschodzie (znajdzie się między młotem a kowadłem).

Ten pierwszy scenariusz jest dla mnie nierealny. Muzułmanie to nie Murzyni. Oni jednak mają własną religię, własną kulturę i wcale nie są tak prymitywni jak zakładają unijne elity. Wątpie, żeby ci wszyscy ludzie mieli nagle przyjąć europejską kulturę i zapomnieć o swoich korzeniach.

Co do tego trójmorza to niby dobry pomysł, ale nie wiem. Polska jest biedna, zimna i brzydka, a oni chcą, żeby w przyszłości to właśnie Polska miała decydować o losach tej części Europy. Byłoby lepiej gdyby o losach środkowej Europy decydowały takie państwa jak Czechy, Słowacja i Węgry.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P poprostualex
+2 / 2

@wojtas4545 Projekt trójmorza ma szanse się ziścić, niby biedne kraje ale nie maja problemów wewnętrznych w postaci najeźdźców, problem ten w krajach starej uni będzie tylko eskalował. Takie jest moje zdanie. Społeczeństwo które nauczone jest grania w kamyki i ruch............ wszystkiego co popadanie nie weźmie się do pracy na wzór europejski.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wojtas4545
+1 / 1

@poprostualex Nie chodzi o budowanie roszczeniowego społeczeństwa, tylko realną ocenę sytuacji. Mieszkańcy tego kraju domagają się tego samego co mieszkaniec zachodniej Europy (nowy samochód, nowy telefon z ekranem dotykowym), ale sami nie potrafią tego u siebie wyprodukować. Polska gospodarka nie dogoni zachodniej Europy - to nierealne. Polacy nadają się do jakichś ulicznych przepychanek, ale nie mają zdolności technicznych. Polska gospodarka to złom (np. lotnisko w Radomiu). Ale jeśli za 30-40 lat sytuacja w zachodniej Europie się posypie to Polska może na tym skorzystać. Ważne, żeby tylko przetrwać te najbliższe kilkadziesiąt lat.

@Aliens_Hicks1 A co było w maju 2017? 2-3 dni przymrozków i w tym roku można było zapomnieć o zbiorach czereśni i innych owoców. To było okropne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P poprostualex
+1 / 1

@wojtas4545 Mamy doskonałych fachowców, szkoda tylko że na emigracji. Zgadzam się z Tobą że nie mamy szans dogonić europy, żeby dogonić europę musielibyśmy mieć dobrego gospodarza i dobre prawo.Jak nasze małe firemki mogą konkurować z korporacjami, z czym ? Korporacja ma kapitał my mamy za drogie kredyty, dodać do tego niebotyczne obłożenie daninami państwowymi, brak ludzi do pracy, zbyt duże koszty pracy i biurokracje utrudniającą rozwój, z góry skazani jesteśmy na porażkę

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D DemonicRabbit
+1 / 3

Rząd, a nie Państwo (czyli my), trudni się rozdawnictwem pieniędzy zaradnych obywateli. Daje rybki zamiast wędki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Aliens_Hicks1
+1 / 1

@DemonicRabbit Bzdura, wspierane są małe i średnie firmy, czyli dla zaradnych - wędki a dla tych co już nie potrafią utrzymać wędki - ryby.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafalinformatyk
-3 / 5

@Zibioff Sie was wwszystkich zapytam. W którym miejscu p[aństwo sie nami opiekuje do cholery??? Gdyby sie opiekowało to by wytępiło wszystkich kapitalistów-krwiopijców i januszy, byłby państwowe zakłady pracy i stabilność zatrudnienia, a nie obecny SYF, jaka opiekuńczość? Te ochłapy co jeszcze jest możliwość dostać? Jaja se robicie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Sandra68097
+1 / 1

@pochichrana
a) Gdzie masz te darmowe mieszkania? 3,5 tys pracowników z pobliskiej firmy bardzo chętnie o tym pokonwersuje.
b) Lepiej dla nas, żeby biedni ludzie się myli i utrzymywali czystość. Jak nie będą tego robić, bo nie dostaną środków czystości bardzo szybko sam/sama zaczniesz dawać im środki nawet z własnych pieniędzy.
c) Jak nie będzie bachorów to nikt nie będzie robił na twoją starość. Innymi słowy jak nie dasz z własnej wypłaty na młodsze pokolenie to będziesz później pracować do śmierci. Stąd 500+ aż dziw, że trzeba takie proste procedury dalej tłumaczyć dorosłemu...
d) Też kiedyś będziesz pasożytem. Prędzej czy później nie będziesz w stanie pracować. Niektórzy rodzą się z wadami, które uniemożliwiają im jakąkolwiek pracę. Uświadom sobie, że masz szczęście być zdrowym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 23 stycznia 2018 o 12:22

P pochichrana
-1 / 3

@Sandra68097 nie zgodze się z tobą. Jak już mówiłam dajac 500+ komus kto nie odprowadza odpowiednich podatkow to po prostu wyrzucanie pieniedzy podatnikow w bloto. Po pierwsze nie masz pewnosci, ze dane dziecko kiedykolwiek odpracuje te 500 zl.. Aby zaliczka na pit wynosila 500 zl potrzeba zarabiac okolo 6500zl. Jeżeli ktos otrzymujacy 500+ da zapewnienie z pokryciem (wlasne mieszkanie) ze jego dziecko do 30 roku zycia zacznie zarabiac powyzej podanyej kwoty to spoko. Jak nie to znaczy, że pieniądze byly zmarnowane. Poza tym co z pasozytami, ktore nie pojda do pracy ?? I tez beda zyli w przyszlosci z 500+ ??

Nam nie potrzeba byle jakich dzieci. Nam potrzeba dzieci, które będą zarabiac i będą budowac gospodarkę. To raz.. Nam potrzeba obnizenia kosztów pracy, aby pracodawcom opłacało się zatrudniać pracowników za godziwe stawki. Żeby pracownik, który kosztuje 3000zl, nie mial na umowie 2500 a do reki 1800. Potrzeba nam aby klasa średnia chciała rodzić dzieci, a nie byle kto. Takze nie dawac 500+, a obnizać koszty pracy.

A darmowe mieszkania... moze pracownicy pobliskiej firmy nie maja.. ja akurat mieszkam w dzielnicy cudów ekonomicznych. Gdzie większośc lokatorów ma mieszkania z miasta. Malo kto ma komunalne ( za ktore placi i tak czynsz). Większosc po prostu to dostala. Na moim osiedlu moglabym prowadzic badania socjologiczne.

@rafalinformatyk dodatków i zapomóg jest tyle, że kobieta ktorej sie nie chce pracować, może żyć całkiem przyzwoicie. Dostanie mieszkanie, jedzenie z caritasu czy z mopsu, dodatki na srodki czystosci, do tego 500+, moze jakies alimenty sie znajda, a jak dzieci podrosna to dodatki na przybory do szkoly. Jak dobrze pojdzie to z TPD ( towarzystwo przyjaciół dzieci) jeszcze dzieci na kolonie pojada. Naprawde da sie zyc tylko trzeba zaczac chodzic po tych mopsach.. a i jak sie ma problem alkoholowy, to tez dadza. Prawie za oknem na przeciwko mieszka pijacka rodzina. Sami dorosli... a utrzymuja sie z mopsu plus troche ze zlomu chyba. Mieszkaja.. pija.. tyle ze burd nie urzadzaja. Ale im sie nalezy...

I dlatego mnie boli ze ja musze na to łożyć.. Dla mnie oni moga sobie być biedni.. mogą sobie zyć.. naprawde dopóki sobie tylko żyją i zużywają tlen, niewiele mnie obchodzą. Ale gdy moje, zapracowane pieniądze sa im dawane, to zaczyna mnie to interesować. I w takiej sytuacji, to jestem już za ich utylizacją. Bo są tylko garbem dla społeczeństwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 23 stycznia 2018 o 13:00

avatar rafalinformatyk
-1 / 1

@pochichrana Czaję, ale zgłęb temat. Czym sie różnią ci ludzie od żydostwa które ma banki w garści i prowadzi lichwę w niemal każdym państwie na świecie? Ludzie różnią sie tym, że oni to dobrowolnie dostają coś tam, ci drudzy to kradną! Btw ciekawe czy ten koment nie zniknie hahahahaa

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 stycznia 2018 o 23:32

avatar Sandra68097
0 / 0

@pochichrana
A)Mam wrażenie, że mieszasz kwestie spadkowe do tematu darmowych mieszkań. Spadek nie jest w żadnej opcji darmowy. A to, że po wojnie było jakieś tam rozdawnictwo - ja już pamięcią nie sięgnę ani też czasu nie cofnę skupmy się na życiu dotychczasowym.
Prawda jest taka, że nie ma darmowych mieszkań na ten moment.
B) Każdy człowiek pracuje krótko do stosunku przychodu jaki jest w stanie zarobić. Ile tam masz 25/26 latki zaczynające karierę z przerwami na rodzicielski i chorobowe więc jakby tak policzyć ile do każdego człowieka trzeba dołożyć to wszyscy jesteśmy pasożytami. Tym bardziej, że życie nie stoi w miejscu za dwadzieścia lat będą inne dziedziny i specjaliści, a starszy człowiek jest już po prostu zbyt zmęczony żeby to wszystko nadgonić i tutaj pierwszy lepszy przykład bitcoin. Władza nie ma pomysłu i póki co zarobki w btc nie są rozliczane nigdzie. Po prostu ludzie nie nadążają za etapem rozwojowym. Statystyk ani nawet natury nie oszukasz.
Jest na razie idea w fazie raczkującej na wprowadzenie maszyn na procesach produkcyjnych i pobieranie za nie podatków aby utrzymać społeczeństwo. Robotyka idzie ku lepszemu z dnia na dzień i za niedługo przejmie nasze dotychczasowe obowiązki.

C) Natomiast ja tu widzę problem odnośnie samych twoich sąsiadów, którzy ponoć piją jeśli dać wiarę twoim argumentom. Nie wiem jak to wygląda ale są na to odpowiednie sposoby i instytucje więc nie wylewaj masy pomyj na każdego kto sięgnie po zasiłek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pochichrana
0 / 2

@Sandra68097 http://regiodom.pl/portal/zakup-nieruchomosci/wybor-nieruchomosci/jak-starac-sie-o-mieszkanie-socjalne . Jest gro osób które mają mieszkania za które tak naprawde placimy my z naszych podatkow. Bo co z tego że to gmina daje... ktoś za budynek zapłacić musi. I nie nie mieszam spraw spadkowych.

Ja się nigdy nie czepiam osób, ktore straciły prace, pobieraja sobie ten zasiłek ze 3 miesiace i znajduja maksymalnie szybko nowa. Ja sie czepiam tylko uproczywie bezrobotnych i kobiet, ktore zyja z tego ze sa matkami. Nie majac dochodu urodzily sobie dzieci, a teraz domagaja sie kasy bo do pracy nie pojda bo maja dzieci. Oczywiscie jestem hejterka 500+ bo uwazam ze za swoje dziecko odpowiada RODZIC.. nikt inny tylko rodzic. A jak ktos sie na rodzica nie nadaje to nie powinien miec dzieci. To ze ktos chce, nie znaczy ze powinien.

@rafalinformatyk kolego :) trzeźwiejemy i piszemy bardziej zrozumiale, bym mogla zczaic o co Ci chodzi :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 stycznia 2018 o 5:51

avatar Sandra68097
0 / 0

@pochichrana @rafalinformatyk
O ile ja się nie mylę pisał o innego rodzaju "pasożytnictwie" przez ludzi, (wspominałaś/łeś pochichrana o "pasożytach nierobach" więc po prostu odniósł się do twojej wypowiedzi) którzy wzbogacają się jak żydzi przed wojną na polakach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 25 stycznia 2018 o 11:28

P Powerwoofer1
0 / 0

to panstwo jest opiekuncze dla patologii , ktora nigdy nie pojdzie do pracy bo z mopsu dostaja wiecej

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jellycrusher
+2 / 2

A im mniej jest państwo opiekuńcze, tym bardziej koproracje, banksterzy i milionerzy niszczą inicjatywę i samodzielność obywateli. Potrzebny jest złoty środek, bo sami nie obronimy się przed kapitalistycznymi bandytami mającymi na swe usługi zgraję suto opłacanych prawników.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~egdb
+3 / 3

Dlatego polskie państwo żąda, aby się rodziło jak najwięcej kalek, a potem ma ich w d... mając nadzieję, że zdechną pod płotem, najlepiej z wykończonymi rodzicami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M malpafx
+2 / 2

Nie do końca tak jest.
Prawda jest taka, że to działa od pewnego poziomu. Tzn. jeżeli większość ludzi w Państwie nie będzie miała zabezpieczonego jakiegoś minimum poczucia bezpieczeństwa, to nie będą przedsiębiorczy, bo będą musieli tak bardzo walczyć o przetrwanie każdego dnia, że nie starczy im sił i czasu na cokolwiek innego.

Często powołujecie się na USA, które jest mniej opiekuńcze ale pamiętajcie jakim kosztem społecznym i na przestrzeni ilu lat USA do tego doszły, jaka tam byłą bieda, jak byli wykorzystywani pracownicy zanim pojawiły się jakieś normalne przepisy prawa pracy, jakie były warunki pracy. Nie wspominam już o niewolnictwie.

Czy bylibyście gotowi na wprowadzenie takich przepisów prawa pracy dziś u nas, jakie były 100 lat temu w USA?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 24 stycznia 2018 o 0:45

avatar Zibioff
0 / 0

@malpafx Zabezpiecz mi "minimum socjalne" "minimum bezpieczeństwa" ze swojego wynagrodzenia...Ja wiem...średnią czyli 2700 do ręki. Podać nr. konta? Ja biedny, głodny, porzucony i mam problemy z erekcją oraz z próchnica i potrzebuję na dentystę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem