A kto by oglądał takie programy? Wszystko rozchodzi się o oglądalność, chyba nie sądzisz, że programy edukacyjne o fizyce kwantowej czy chemii, byłyby tak samo chętnie oglądane jak ukryta prawda czy trudne sprawy.
@Cow_Eye Wiele zależy od tego JAK będzie taki program zrobiony. Bez miliona przerywników, powtórzeń i reklam, za to z fabularnymi wstawkami - i spora część widowni by się nie mogła oderwać.
@Jimmy_Waldemar_Resiak Nie wiem skąd wiesz w jaki sposób wychowam swoje dzieci, wiem natomiast, że wyprodukowanie kolejnego programu typu trudne sprawy jest zwyczajnie bardziej opłacalne, od stworzenia filmu edukacyjnego. Wiąże się to z tym, że liczba odbiorców tego pierwszego jest większa. Co z tego, że stworzy się cykl edukacyjnych programów, jeśli nikt nie będzie ich oglądał? Założenia w democie są dobre, ale jednocześnie trochę naiwne.
@Jimmy_Waldemar_Resiak dokonałeś samozaorania. Jeżeli rodzice nie oglądaliby takich programów to dzieci nie przyjęłyby takich wzorców, więc również nie oglądałyby tych programów.
"A teraz zdradzę ci sekret. Dziecko przejmuje wzorce od rodziców... Od tego jak je wychowasz zależy to czym się będzie interesowało." Nic odkrywczego i w skali świata nic pozytywnego.
@kotek_terrorysta zgadza się, tak by było, ALE wymagałoby to pomocy historyków, większych nakładów na stroje i wynajem miejsc, w których akcja miałaby się dziać itd., więc potencjalne zyski byłyby takie same, ale znacznie większe koszta. Kto chce wyrzucać pieniądze w "błoto"? Na pewno nie niepubliczna telewizja, a publiczna nie ma tyle pieniędzy oraz ma inne wydatki.
@Cow_Eye jedyna mądra osoba, które kojarzy podstawę podstaw działania rynku. Prawo popytu i podaży, strasznie trudny temat dla niektórych ludzi, którzy mówią jak mają działać pewne rzeczy mimo, że nie są za nic odpowiedzialni oraz nikt ich nie prosi, ale do powiedzenia mają dużo.
@PrawdziwieTrue - National Geografic, Discovery - rynek zbytu jak najbardziej jest, skoro płatne kanały dają radę się z tego utrzymać. Chodzi nie tyle o mniejszy zysk, co o ryzyko biznesowe. Najbezpieczniej jest produkować programy na poziomie debila, bo wtedy każdy je zrozumie. Z programem ambitnym - albo trafisz do publicznosci albo nie.
A jeśli chodzi o media publiczne, to one mają realizować 'misję' a nie przynosić dochód. Tyle że tą misją jest utrzymanie ludu na poziomie umysłowej ameby, a nie jego rozwój.
@Jimmy_Waldemar_Resiak "A teraz zdradzę ci sekret. Dziecko przejmuje wzorce od rodziców... Od tego jak je wychowasz zależy to czym się będzie interesowało."
A teraz zdradzę ci sekret. Od wielu lat uprawiam sztuki walki – judo, muay thai, BJJ, MMA, itd. Mam dwie córki – 16 i 12 lat. Żadna z nich nie jest zainteresowana trenowaniem SW. Namawiałem, zabierałem na zawody, w domu ćwiczyłem z nimi. Nic tylko taniec, basen i gimnastyka.
;-)
@RomekC wzorce czyli jak podchodzić to różnych tematów, jak się zachować, jak traktować innych, jak traktować zwierzęta, swoją oraz cudzą własność a nie pasje jak sztuki walki, piłka nożna czy inne sporty/zajęcia
@Cow_Eye - popyt na takie programy to jedno, a drugie to koszty. Odcinek "Ukrytej prawdy" czy "Trudnych spraw" można nakręcić za grosze, a scenariusz można zrzynać z artykułów w brukowcach. Programy popularno-naukowe wymagają planowania, rekwizytów, często scenografii, konsultacji merytorycznych i tak dalej. Te taśmowe gówna są tak chętnie kręcone własnie dlatego, że to się robi łatwo i tanio, a chętnych do oglądania znajdą się miliony.
Jeśli chodzi o telewizję prywatną, to faktycznie. Ma być oglądalność i hajs ma się zgadzać. Puszczą coś mało interesującego i stracą kasę.
Co do telewizji państwowej, to już jest inna bajka. Bierze kasę od państwa, trzepie kasę na reklamach i produkuje masę populistycznych gniotów dla gawiedzi. Jakby nie brała kasy z państwa, to nic nam do tego co robią. Ich budżet, ich program, ich sprawa. Jeśli jednak państwo dokłada do biznesu, to mamy prawo oczekiwać czegoś więcej. O rzetelnym dziennikarstwie nie ma co wspominać, ale filmy dokumentalne by się przydały. Oglądalność jest, a produkcje w standardzie światowym z pewnością by mogli sprzedawać także za granicę. Do tego nie zawsze trzeba produkować, jest masa interesujących programów rozwijających umysł, które można niewielkim kosztem zakupić i przetłumaczyć.
Sam telewizji nie oglądam od lat, nawet nie mam podłączonej anteny. Wolę oglądać zagraniczne produkcje na interesujące mnie tematy i praktycznie z 80% obejrzanych przeze mnie seriali to serie dokumentalne. Czasem oglądam jakieś inne rzeczy, ale znowu wolę nieco ambitniejsze produkcje od trudnych spraw.
@Cow_Eye Prawdopodobnie jesteście za młodzi aby pamiętać, ale w latach 90-tych codziennie (pn-pt) od 12 do 16 na TVP były cykle edukacyjne :) Każdy dzień miał inną tematykę :) Programy były pokazywane bardzo ciekawie, za małolata po szkole lubiłem sobie pooglądać ;) Najbardziej lubiłem tematyki fizyczno-chemiczne gdzie eksperymenty potrafiły wybuchać ;) Chociaż nie gardziłem też innymi tematami :)
Potem to jakoś znikło.
@Cow_Eye telewizja prywatna to masz wybor ogladac albo nie... nie mozna karac za to co ktos umieszcza na swoim kanale, no chyba ze pornosy xd a jak nie poodba sie to nie ogladaj albo zaloz wlasna tv, popieram zniesienie koncesji, co najwyzej zezwolenie albo rejestracja
Coś, co JE nauczy.
Poza tym człowiek nie samą edukacją żyje. Kto zresztą miałby edukować? Naukowcy? Psychologowie? Nie daj Boże - politycy? Niestety tv nigdy nie zastąpi edukacji, bo tu liczy się rozrywka. Obecne młode pokolenie z trudem jest w stanie się skupić na dłuższych wypowiedziach.
@Qrvishon To prawda, niestety te programy dodatkowo ogłupiają szarą masę. Nie da się od razu drastycznie zmienić telewizji, ale mogliby po trochu zwiększać ilość programów naukowych czy kulturalnych zamiast głupot. Wnioskuję po waszych wypowiedziach, że nie jest dobrze. Sam nie oglądam telewizji (zamiast telewizora mamy w domu setki książek:)) a wszelkie programy, mecze i to co mnie interesuje wyłapuję z neta.
@Qrvishon @michalSFS Chciałbym nadmienić, iż wy też znajdujecie się w tym gronie, "Szara masa" jak to ktoś ujął to wszyscy ci co w ogóle żyją w tym kraju, więc chcąc nie chcąc obrażacie i siebie.
Ze 2 lata temu w telewizji o godzinie 3 w nocy leciała seria na temat tego jak działa statystyka, i gościu powiedział tak, ze jeśli wezniesz 3 osoby w wieku odpowiednio 60, 60 i 30 lat to średnio macie po 50 lat.
Jak to się ma do powyższej wypowiedzi? Szara masa to my wszyscy, ale nie każdy z nas jest głupi, zwyczajnie glupich jest tak dużo ze przeciąga średnią na swoją stronę.
@Delta1985
Nie chodziło mi o cały program telewizyjny tylko o niektóre durne "propozycje" dla widzów. Wiem, może oceniam nieco na wyrost - bo znam je tylko wyrywkowo (na zasadzie - obejrzałem 1-2 odcinki, żeby zobaczyć o co chodzi). Ale rarytasy typu "Dlaczego ja" są wg mnie dla niezbyt ogarniętych ludzi - tej szarej masy o której pisałem. Nie miałem na myśli wszystkich Polaków. Zostałem w tym kraju mimo zagranicznych wojaży (Stany, Grecja, Włochy, Anglia), dlatego cenię ludzi, którzy w tych niekorzystnych gospodarczo i społecznie warunkach również uczynili podobnie.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
29 maja 2018 o 10:49
@Delta1985 otóż nie. Skąd ma pieniądze stacja? Z reklam. I to jaką ma oglądalność program determinuje cenę reklamy puszczanej w międzyczasie. Jeśli oglądalność byłaby na poziomie kilkudziesięciu tysięcy to byłoby nieopłacalne puszczanie tego bo by się nie zwróciły koszty produkcji. I każdy kto tego nie ogląda nie jest winien, a winien jest ten kto ogląda, bo to on pośrednio płaci za ten serial. Więc jeśli ja i @michalSFS nie oglądamy to nie możesz przypisywać nam rozrostu tego gówna w TV
Nawet na Discovery programy naukowe teraz to rzadkość.
Jak szukam czegoś do obejrzenia to najczęściej leci tam "rodzinka kandarszianow", albo "jak mieszka aktor XXX "
Proponuję zmienić program, który oglądają dzieci. Jest tego dużo np. Discovery Science, Discovery Channel, National Geographic, History Viasat i tak dalej.
Popieram takich gniotów jakie teraz wypuszcza TVN i POLSZMA nie trzeba oglądać, aby stwierdzić, że wyprodukowały je półgłówki, żerujące na najniższych instynktach, wystarczy przeczytać tytuł.
Od tego są programy Discovery, Animal Planet, National Geografic, Viasat History itp.
Przeciętnego widza interesują "Trudne Sprawy", nawet programy popularnonaukowe musza obniżać poziom.
Poziom programów jest dostosowany do poziomu społeczeństwa, więc jeżeli jest popyt na takie programy, to nie mam złudzeń co do przyszłości tego narodu.
@Bora2003 Oglądałeś "Wilka z Wallstreet"? nie? obejrzyj a zrozumiesz że dobry handlowiec potrafi sprzedać to na co jest popyt a doskonały potrafi wykreować potrzebę.
Typowa cecha młodych ludzi myślą,że wiedza o świecie coś daje. Edukacja juz teraz jest na zbyt wysokim poziomie i powinna kończyć sie na 8 klasowej podstwówce, później być tylko dla tych co są najlepsi ok 30 % uczniów reszta powinna uczyc się zawodu. Widać to szczególnie po Polakach co przyjezdzają do UK, nie potrafią często jezyka , nie mają zawodu, i nie znają historii , geografi, kultury Angielskiej ale w prostych pracach świetnie bez wykształcenia sobie radzą. Teraz w erze internetu cała widza jest dostępna wiec rola szkoły powinna się zmienić i kształcić tylko tych co się starają,a obiboków którzy przeszkadzają na lekcja po podstwówce powinno puszczać się wolno.
Racja , co nam po zbędnej edukacji, która nie ma potem wykorzystania w praktyce. Sporo ludzi powinno uczyć się jakiegoś przydatnego fachu. Programy typu "Trudne sprawy" to zwykłe pranie mózgu. Pokazują nieprawdziwy obraz świata.
...i będziesz miał hordy tych tępych, nastoletnich obiboków, szlajających się po ulicach bez konkretnego zajęcia. Poza wszelką kontrolą, bo kto ma ją sprawować - matka prostytutka, czy jej zachlany konkubent? To oznacza więcej chuliganki, więcej graffiti, więcej śmieci, itp. Tak to przynajmniej gamonie w szkole od czasu do czasu siedzą, ktoś na nich czasem rzuci okiem, co większą patologię może wyłapie. A czasem, jak się trafi nauczyciel z pasją, to wciągnie w coś jednego z drugim - w jakiś sport, czy coś.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
28 maja 2018 o 12:27
Popyt rodzi podaż. Niestety obecnie więcej jest chętnych na oglądanie tej żenady. Pewnie znalazłbyś wielu takich, którzy myślą, że to się dzieje na prawdę, traktują te serialiki jak filmy dokumentalne. Wszystko jest ze sobą w jakiś sposób powiązane. Ogłupione społeczeństwo woli głupie programy. A jest ogłupione głównie przez media i koło się zamyka. Dla stacji telewizyjnych to dobrze, bo mają bezkrytyczną, bezrefleksyjną i mało wymagającą "trzodę", jako odbiorców. Dodatkowo takie seriale są śmiesznie tanie w produkcji. Niskie koszty produkcji + duży popyt = żyć nie umierać. Wielu też zrezygnowało z TV, bo każda jedna stacja to narzędzie propagandowe jakiejś grupy nacisku, działające pod piękną zasłonką "wolnych mediów".
To by nic się nie zmieniło, bo miłośnicy takich programów by wrócili do głupawego plotkowania i gadania o niczym. Poza tym, to, że masz olbrzymią wiedzę o wielu dziedzinach nie ma większego przełożenia na sukcesy. Wiem z autopsji. Trzeba jeszcze umieć się przebić, sprzedać i jeszcze na koniec dostać zadanie z kategorii wykonalnych, by się udało.
Co najważniejsze, cała ta wiedza jest ogólnodostępna i za darmo, co prawda w internecie tylko w języku angielskim, ale czy dla chcącego to wielki problem wybrać się do biblioteki? Kto chce, ten ma ją bez większego problemu. Podstawowe eksperymenty, pozwalające ogarnąć metodologię i zasady pracy naukowej można przeprowadzić w warunkach chałupniczych.
Tak więc w TV niech dalej leci papka, puszczenie czegoś bardziej angażującego intelektualnie nic nie zmieni, poza wpływami z reklam.
Te programy SĄ! Wystarczy poszukać! Ale twórca demota woli oglądać g*wna które atakuje. Powiem Wam więcej - są KSIĄŻKI, są KSIĘGARNIE i BIBLIOTEKI! Jeżeli więc ktoś narzeka - to znaczy, że nie korzysta z tego.
Ale przecież ten je*any rząd chce nas ogłupić, bo głupimi jest łatwiej rządzić niż mądrymi. Jak myślisz - dlaczego pis wygrał? Poza tym, nawet jeśli byłyby takie programy, to byłyby tak samo przekłamane jak np. wiadomości w programach informacyjnych (słyszałeś, że Orłoś chciał mówić prawdę? I co zrobili), pis robi znowu komunę i debili, trzeba zwiewać z tego pseudo kraju póki nas jeszcze nie zamordowali
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
28 maja 2018 o 16:12
Wszystko fajnie, ale historia, geografia itd, ale te programy by mogly byc o jakims innym kraju niz Polska... bo jak by byly o Polsce to i tak by ich Mkt nie ogladal... No bo czym my sie mozemy pochwalic?
Kiedys Polska byla wielkim krajem to zniszczyla ten kraj korupcja i szlachta.
Jak wybuchla 2 wojna, to Polska dostala wpie..dol od Niemcow w ciagu miesiaca... no naprawde imponujace...
Jak nastal PRL to... eee szkoda gadac...
A teraz? Wcale nie lepiej... Smutne, ale prawdziwe...
To do roboty. Nakręcaj, promój, przyciągaj widownię. Zacznij na YouTube, zbieraj kasę na Patronite i innych Polak Potrafi, rekrutuje ludzi, współpracuj z innymi twórcami. Mając kilkadziesiąt tysięcy widzów idź do telewizji, ministerstwa edukacji, jakichś fundacji, rozmawiaj o finansowaniu i czasie antenowym. Postaraj się mieć więcej widzów i większe dochody z reklam niż seriale.
@Albiorix , wiesz... O ile warto szukać sponsorów, którzy kupią twój produkt i będą chcieli za niego łożyć pieniądze, o tyle dotacje unijne/państwowe uzależniają i zniewalają. Bo musisz zacząć robić to, co jest zgodne z linią propagandową państwa i uzależniasz się od ich gotówki, która- w przeciwieństwie do zwykłych sponsorów- często jest stała i regularna.
@Arbor tak się składa że pomysł autora demota jest bardzo po linii aktualnej władzy. Patriotycznie, Polska centrum kosmosu.
Zresztą każde źródło finansowania uzależnia i kształtuje działalność. Dofinansowanie? Robisz to co wygląda dobrze na raportach urzędników kosztem tego w co wierzysz. Reklamy? Robisz to co przyciągnie szerszą publiczność - prostsze, bardziej powierzchowne, głupsze, bardziej przyciągające nagłówki, więcej taniej kontrowersji kosztem ambitniejszych treści które by czegoś wymagały od widza. Patreon? Robisz to co wydaje się szlachetne i wartościowe bandzie młodych ludków. Prywatny inwestor - robisz to co on uważa za dobre. Jedyny sposób żeby robić dokładnie to co chcesz to wyłożyć własną kasę.
@Albiorix , To prawda, że pomysł autora jest zbieżny z linią propagandową władzy, jednak zakładając, że autor chciałby rzetelnej wiedzy itd., to w pewnych kwestiach musiałby iść na ustępstwa w zakresie tematyki i merytorycznego przygotowania.
"Zresztą każde źródło finansowania uzależnia i kształtuje działalność."
Zgadza się, tylko jedne bardziej, inne mniej. Jedni sponsorzy wymagają np. zwykłej reklamy jakiegoś produktu, nawet nienachalnej, i reszta ich nie obchodzi. Inni będą mieli inne wymagania, ale zazwyczaj są to drobnostki. Z dotacją państwową wiąże się szereg papierologii, multum wymagań, ostre ograniczenia we wielu zakresach... W pewnym sensie państwo zostaje twoim chlebodawcą i ty masz się stosować do jego wymagań. W normalnej relacji sponsor proponuje coś w zamian za kasę, ale nie wchodzi z buciorami w twój interes.
Nom i oglądalność 5000 osób. Zero reklamodawców. I kto to by finansował i dlaczego wszyscy? Macie te programy wszystkie tylko twórca demota mentalnie uważa że jest jeden kanał. A jest tvp historia, national geografic, discovery. Komuch zrozumcie że jest to co ludzie chcą oglądać za co reklamodawcy i sponsorzy płacą.
odmóżdżacza idzie dłużej oglądać niż skupiać się na jakichś programach które próbują coś przekazać i nauczyć.. bądź co bądź, oglądając taki program należy się skupić by coś zrozumieć i zapamiętać... a jak dziecko długo potrafi to zrobić? Tym bardziej po kilku godzinach w szkole, odrobieniu lekcji w domu, jakiejś nauce na następny dzień... myślisz, że dzieciak ma chęć i siły by jeszcze skupiać się jak wprowadzano w Polsce chrześcijaństwo? (oczywiście nie za sprawą nagłego chrztu Polski i pyk.. wszyscy nagle katolikami się stali... ) sprawa wyglądała ciut inaczej ale tego w "naukowej" tv raczej by nie pokazywali a przynajmniej nie bez oznaczenia 18+
My - lewacy - potrafimy zmienić program, gdy nie ma niczego interesującego. A nawet wyłączamy telewizor. NA YT jest masa ciekawych filmów, a do tego praca i książki. Ale to lewackie rozwiązania. Prawdziwy patriota-konserwatysta cierpi oglądając TVN.
Wiesz jest taki kanal jak DaVinci Learning-adresowany do dzieci. I tam zgrubsza leca same takie programy jak opisales. Z kolei na kanalach dla ,,doroslych'' (lub raczej ,,dla wszystkich'') leci taki chlam. Na tym polega doroslosc (mowie to ironicznie): jak jako dziecko sie czyms jarasz to Ci mowia ,,wyrosniesz z tego''.
Dzieciuchy i tak przełączą na disneye, wiem bo sam tak robiłem. Ale nie udawaj że nie ma cykli Cejrowskiego czy Wojciechowskiej. Paradokumenty to tylko tani zapełniacz.
To tak jakby chcieć aby wróg wychwalał swojego śmiertelnego wroga. TVen jako niemiecka tv reprezentuje interesy swojego kraju, czyli Niemiec. To w niemieckim interesie jest głupi Polak, nie walczący o swoje, zdominowany, upodmiotowiony. Już co raz więcej ludzi to dostrzega, na szczęście.
Taa, a teraz moje ulubione pytanie (z własnego przypadku) co to jest telewizja bo ostatni raz oglądałem programy w telewizorze jakieś 8 lat temu i braku już nie odczuwam, a i sieczki z głowy nic mi nie robi
Jestem totalnie za tym, żeby zlikwidować wszystkie paradokumenty robiące ludziom wodę z mózgu, ale wątpię, że puszczanie programów edukacyjnych w ich miejsce odniosłoby jakikolwiek skutek. Gdyby ludzie chcieli obejrzeć coś wartościowszego to przełączyliby na Discovery, itp. Sprawdź oglądalność takich kanałów w Polsce i porównaj z M jak Miłość - obraz polskiego społeczeństwa jest dość smutny :(
Dokładnie to o czym pisze demot, powinna robić telewizja publiczna utrzymywana za nasze pieniądze ... a co robi jest telewizją propagandową ... i to nie przeszkadza ???
Telewizja komercyjna robi takie programy jakie oglądają widzowie ... telewizja państwowa ma misję ... i teraz to ma na misję wy.....
Może zacznijmy od tego ostatniego. Nic nie zmienimy w tym kraju, jeżeli wiecznie się będziemy jarać jego historią, bitwami, królami i parkami narodowymi, serio.
W latach wczesnych 90- tych istniało coś takiego w ofercie TVP 1 i nazywało się Telewizja Edukacyjna. Ja od 20 lat nie oglądam TV więc nie wiem czy to jeszcze istnieje, skoro pojawił się ten demot to pewnie nie... a szkoda...
Moim zdaniem tradycyjna TV powinna zniknąć. Jak można płacić podatek od mediów (bo potencjalnie możemy odpalić TVP), płacić abonament, a w zamian za to dostać długie reklamy i niski poziom wałkowanych milion razy tych samych filmów i jeszcze gorszych seriali? Moim zdaniem to już czas by wywalić z mieszkań dekodery (ewentualnie jeszcze TV zastąpić monitorami, by nie płacić tych głupich podatków, jakby było ich mało) i podłączyć sobie lapka i odpalić coś normalnego i to w tedy kiedy rzeczywiście mamy czas. I bez reklam, skoro płacimy. I dobry poziom, bo inaczej nie płacimy, bo nie ma co oglądać i idziemy do konkurencji od tak.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
29 maja 2018 o 3:26
Gdyby autor nie ograniczalby się do równie ograniczonych TVPIS, TVNu i Polsatu to znalazłby takie programy, bo jest ich mnóstwo. Polacy to z zasady tępa i ciemna masa więc są one poukrywane bo mało kto chce je oglądać. Większość woli oglupiajace i odmóżdżające trudne sprawy czy inne szpitale.
Primo - czemu ograniczać to tylko do geografii i historii naszego kraju?
Secundo - obecnie robi się ramówkę pod publikę, żeby reklamy generowały zyski. Im mniej ambitne i wymagające myślenia - tym lepiej.
„Czy naprawdę cały czas dzieci mają być ogłupiane? Dlaczego gdy wracają do domu to w TV leci samo szambo, a nie coś, co ich nauczy?“ Człowiek a jak myślisz? Podaż – popyt :). Bo taki naród, tacy ludzie. Szczerze, to akurat mnie ta lista też za bardzo nie odpowiada, i interesuje. Wolałbym coś praktycznego, coś, co mi się przyda, czy to nauka, czy biznes, może jakąś psychologie dla lepszej komunikacji. Żeby tworzyć, nową historie Polski, a nie patrzeć, co było. Tak nic nowego się nie stworzy. Niemcy, UK, etc. Kraje porównywalne wielkością do Polski, a znacząc coś na świece, a my kur… zamiast cos zmieniać wspominamy historie. Pięknie. Jak Kaczynki na siłę nazwy ulic, pomniki etc. A za 10 lat o tym wszyscy zapomną –zmienią, bo tak naprawdę nic nie osiągnął, tylko wciska cos na sile, jak cały PIS. Za niedługo nas Rumunia przegoni. Chodź nie zaprzeczam, że historia jest ważna, ale bez przesady, ludzie. Przyszłość, by następne pokolenia nas dumnie wspominały, a nie: a te lebiody to tylko o historii, nic nie osiągnęli i musimy sami zapi…..
A kto by oglądał takie programy? Wszystko rozchodzi się o oglądalność, chyba nie sądzisz, że programy edukacyjne o fizyce kwantowej czy chemii, byłyby tak samo chętnie oglądane jak ukryta prawda czy trudne sprawy.
@Cow_Eye Wiele zależy od tego JAK będzie taki program zrobiony. Bez miliona przerywników, powtórzeń i reklam, za to z fabularnymi wstawkami - i spora część widowni by się nie mogła oderwać.
@Jimmy_Waldemar_Resiak Nie wiem skąd wiesz w jaki sposób wychowam swoje dzieci, wiem natomiast, że wyprodukowanie kolejnego programu typu trudne sprawy jest zwyczajnie bardziej opłacalne, od stworzenia filmu edukacyjnego. Wiąże się to z tym, że liczba odbiorców tego pierwszego jest większa. Co z tego, że stworzy się cykl edukacyjnych programów, jeśli nikt nie będzie ich oglądał? Założenia w democie są dobre, ale jednocześnie trochę naiwne.
@Jimmy_Waldemar_Resiak dokonałeś samozaorania. Jeżeli rodzice nie oglądaliby takich programów to dzieci nie przyjęłyby takich wzorców, więc również nie oglądałyby tych programów.
"A teraz zdradzę ci sekret. Dziecko przejmuje wzorce od rodziców... Od tego jak je wychowasz zależy to czym się będzie interesowało." Nic odkrywczego i w skali świata nic pozytywnego.
@kotek_terrorysta zgadza się, tak by było, ALE wymagałoby to pomocy historyków, większych nakładów na stroje i wynajem miejsc, w których akcja miałaby się dziać itd., więc potencjalne zyski byłyby takie same, ale znacznie większe koszta. Kto chce wyrzucać pieniądze w "błoto"? Na pewno nie niepubliczna telewizja, a publiczna nie ma tyle pieniędzy oraz ma inne wydatki.
@Cow_Eye jedyna mądra osoba, które kojarzy podstawę podstaw działania rynku. Prawo popytu i podaży, strasznie trudny temat dla niektórych ludzi, którzy mówią jak mają działać pewne rzeczy mimo, że nie są za nic odpowiedzialni oraz nikt ich nie prosi, ale do powiedzenia mają dużo.
@PrawdziwieTrue - National Geografic, Discovery - rynek zbytu jak najbardziej jest, skoro płatne kanały dają radę się z tego utrzymać. Chodzi nie tyle o mniejszy zysk, co o ryzyko biznesowe. Najbezpieczniej jest produkować programy na poziomie debila, bo wtedy każdy je zrozumie. Z programem ambitnym - albo trafisz do publicznosci albo nie.
A jeśli chodzi o media publiczne, to one mają realizować 'misję' a nie przynosić dochód. Tyle że tą misją jest utrzymanie ludu na poziomie umysłowej ameby, a nie jego rozwój.
@kotek_terrorysta chyba dawno nie oglądałeś Discovery.
@Jimmy_Waldemar_Resiak "A teraz zdradzę ci sekret. Dziecko przejmuje wzorce od rodziców... Od tego jak je wychowasz zależy to czym się będzie interesowało."
A teraz zdradzę ci sekret. Od wielu lat uprawiam sztuki walki – judo, muay thai, BJJ, MMA, itd. Mam dwie córki – 16 i 12 lat. Żadna z nich nie jest zainteresowana trenowaniem SW. Namawiałem, zabierałem na zawody, w domu ćwiczyłem z nimi. Nic tylko taniec, basen i gimnastyka.
;-)
@RomekC wzorce czyli jak podchodzić to różnych tematów, jak się zachować, jak traktować innych, jak traktować zwierzęta, swoją oraz cudzą własność a nie pasje jak sztuki walki, piłka nożna czy inne sporty/zajęcia
@Cow_Eye - popyt na takie programy to jedno, a drugie to koszty. Odcinek "Ukrytej prawdy" czy "Trudnych spraw" można nakręcić za grosze, a scenariusz można zrzynać z artykułów w brukowcach. Programy popularno-naukowe wymagają planowania, rekwizytów, często scenografii, konsultacji merytorycznych i tak dalej. Te taśmowe gówna są tak chętnie kręcone własnie dlatego, że to się robi łatwo i tanio, a chętnych do oglądania znajdą się miliony.
Jeśli chodzi o telewizję prywatną, to faktycznie. Ma być oglądalność i hajs ma się zgadzać. Puszczą coś mało interesującego i stracą kasę.
Co do telewizji państwowej, to już jest inna bajka. Bierze kasę od państwa, trzepie kasę na reklamach i produkuje masę populistycznych gniotów dla gawiedzi. Jakby nie brała kasy z państwa, to nic nam do tego co robią. Ich budżet, ich program, ich sprawa. Jeśli jednak państwo dokłada do biznesu, to mamy prawo oczekiwać czegoś więcej. O rzetelnym dziennikarstwie nie ma co wspominać, ale filmy dokumentalne by się przydały. Oglądalność jest, a produkcje w standardzie światowym z pewnością by mogli sprzedawać także za granicę. Do tego nie zawsze trzeba produkować, jest masa interesujących programów rozwijających umysł, które można niewielkim kosztem zakupić i przetłumaczyć.
Sam telewizji nie oglądam od lat, nawet nie mam podłączonej anteny. Wolę oglądać zagraniczne produkcje na interesujące mnie tematy i praktycznie z 80% obejrzanych przeze mnie seriali to serie dokumentalne. Czasem oglądam jakieś inne rzeczy, ale znowu wolę nieco ambitniejsze produkcje od trudnych spraw.
@Cow_Eye Prawdopodobnie jesteście za młodzi aby pamiętać, ale w latach 90-tych codziennie (pn-pt) od 12 do 16 na TVP były cykle edukacyjne :) Każdy dzień miał inną tematykę :) Programy były pokazywane bardzo ciekawie, za małolata po szkole lubiłem sobie pooglądać ;) Najbardziej lubiłem tematyki fizyczno-chemiczne gdzie eksperymenty potrafiły wybuchać ;) Chociaż nie gardziłem też innymi tematami :)
Potem to jakoś znikło.
@Dzi4d3k Jeszcze w latach 80-tych leciały lekcje językowe. W miarę ciekawe były.
@Cow_Eye mowa ejst o historii i geografii a nie fizyce kwantowej durniu
@Cow_Eye telewizja prywatna to masz wybor ogladac albo nie... nie mozna karac za to co ktos umieszcza na swoim kanale, no chyba ze pornosy xd a jak nie poodba sie to nie ogladaj albo zaloz wlasna tv, popieram zniesienie koncesji, co najwyzej zezwolenie albo rejestracja
Tak,tak,tak!!!!
Coś, co JE nauczy.
Poza tym człowiek nie samą edukacją żyje. Kto zresztą miałby edukować? Naukowcy? Psychologowie? Nie daj Boże - politycy? Niestety tv nigdy nie zastąpi edukacji, bo tu liczy się rozrywka. Obecne młode pokolenie z trudem jest w stanie się skupić na dłuższych wypowiedziach.
Dla durnych ludzi masz durne programy. Widać co się lepiej sprzedaje. Niestety
@Qrvishon To prawda, niestety te programy dodatkowo ogłupiają szarą masę. Nie da się od razu drastycznie zmienić telewizji, ale mogliby po trochu zwiększać ilość programów naukowych czy kulturalnych zamiast głupot. Wnioskuję po waszych wypowiedziach, że nie jest dobrze. Sam nie oglądam telewizji (zamiast telewizora mamy w domu setki książek:)) a wszelkie programy, mecze i to co mnie interesuje wyłapuję z neta.
@Qrvishon @michalSFS Chciałbym nadmienić, iż wy też znajdujecie się w tym gronie, "Szara masa" jak to ktoś ujął to wszyscy ci co w ogóle żyją w tym kraju, więc chcąc nie chcąc obrażacie i siebie.
Ze 2 lata temu w telewizji o godzinie 3 w nocy leciała seria na temat tego jak działa statystyka, i gościu powiedział tak, ze jeśli wezniesz 3 osoby w wieku odpowiednio 60, 60 i 30 lat to średnio macie po 50 lat.
Jak to się ma do powyższej wypowiedzi? Szara masa to my wszyscy, ale nie każdy z nas jest głupi, zwyczajnie glupich jest tak dużo ze przeciąga średnią na swoją stronę.
@Delta1985
Nie chodziło mi o cały program telewizyjny tylko o niektóre durne "propozycje" dla widzów. Wiem, może oceniam nieco na wyrost - bo znam je tylko wyrywkowo (na zasadzie - obejrzałem 1-2 odcinki, żeby zobaczyć o co chodzi). Ale rarytasy typu "Dlaczego ja" są wg mnie dla niezbyt ogarniętych ludzi - tej szarej masy o której pisałem. Nie miałem na myśli wszystkich Polaków. Zostałem w tym kraju mimo zagranicznych wojaży (Stany, Grecja, Włochy, Anglia), dlatego cenię ludzi, którzy w tych niekorzystnych gospodarczo i społecznie warunkach również uczynili podobnie.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 29 maja 2018 o 10:49
@Delta1985 otóż nie. Skąd ma pieniądze stacja? Z reklam. I to jaką ma oglądalność program determinuje cenę reklamy puszczanej w międzyczasie. Jeśli oglądalność byłaby na poziomie kilkudziesięciu tysięcy to byłoby nieopłacalne puszczanie tego bo by się nie zwróciły koszty produkcji. I każdy kto tego nie ogląda nie jest winien, a winien jest ten kto ogląda, bo to on pośrednio płaci za ten serial. Więc jeśli ja i @michalSFS nie oglądamy to nie możesz przypisywać nam rozrostu tego gówna w TV
To trzeba przełączyć na Discovery/TLC/TVP Historia a nie siedzieć na tefałenie i polsacie
Nawet na Discovery programy naukowe teraz to rzadkość.
Jak szukam czegoś do obejrzenia to najczęściej leci tam "rodzinka kandarszianow", albo "jak mieszka aktor XXX "
Proponuję zmienić program, który oglądają dzieci. Jest tego dużo np. Discovery Science, Discovery Channel, National Geographic, History Viasat i tak dalej.
Popieram takich gniotów jakie teraz wypuszcza TVN i POLSZMA nie trzeba oglądać, aby stwierdzić, że wyprodukowały je półgłówki, żerujące na najniższych instynktach, wystarczy przeczytać tytuł.
Od tego są programy Discovery, Animal Planet, National Geografic, Viasat History itp.
Przeciętnego widza interesują "Trudne Sprawy", nawet programy popularnonaukowe musza obniżać poziom.
Poziom programów jest dostosowany do poziomu społeczeństwa, więc jeżeli jest popyt na takie programy, to nie mam złudzeń co do przyszłości tego narodu.
@Bora2003 Oglądałeś "Wilka z Wallstreet"? nie? obejrzyj a zrozumiesz że dobry handlowiec potrafi sprzedać to na co jest popyt a doskonały potrafi wykreować potrzebę.
Rządzącym nie zależy na tym abyście byli "wyedukowani", bo takimi ludźmi trudniej się manipuluje.
Może czas na naukę świadomego korzystania z pilota?
Typowa cecha młodych ludzi myślą,że wiedza o świecie coś daje. Edukacja juz teraz jest na zbyt wysokim poziomie i powinna kończyć sie na 8 klasowej podstwówce, później być tylko dla tych co są najlepsi ok 30 % uczniów reszta powinna uczyc się zawodu. Widać to szczególnie po Polakach co przyjezdzają do UK, nie potrafią często jezyka , nie mają zawodu, i nie znają historii , geografi, kultury Angielskiej ale w prostych pracach świetnie bez wykształcenia sobie radzą. Teraz w erze internetu cała widza jest dostępna wiec rola szkoły powinna się zmienić i kształcić tylko tych co się starają,a obiboków którzy przeszkadzają na lekcja po podstwówce powinno puszczać się wolno.
Racja , co nam po zbędnej edukacji, która nie ma potem wykorzystania w praktyce. Sporo ludzi powinno uczyć się jakiegoś przydatnego fachu. Programy typu "Trudne sprawy" to zwykłe pranie mózgu. Pokazują nieprawdziwy obraz świata.
...i będziesz miał hordy tych tępych, nastoletnich obiboków, szlajających się po ulicach bez konkretnego zajęcia. Poza wszelką kontrolą, bo kto ma ją sprawować - matka prostytutka, czy jej zachlany konkubent? To oznacza więcej chuliganki, więcej graffiti, więcej śmieci, itp. Tak to przynajmniej gamonie w szkole od czasu do czasu siedzą, ktoś na nich czasem rzuci okiem, co większą patologię może wyłapie. A czasem, jak się trafi nauczyciel z pasją, to wciągnie w coś jednego z drugim - w jakiś sport, czy coś.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 maja 2018 o 12:27
Popyt rodzi podaż. Niestety obecnie więcej jest chętnych na oglądanie tej żenady. Pewnie znalazłbyś wielu takich, którzy myślą, że to się dzieje na prawdę, traktują te serialiki jak filmy dokumentalne. Wszystko jest ze sobą w jakiś sposób powiązane. Ogłupione społeczeństwo woli głupie programy. A jest ogłupione głównie przez media i koło się zamyka. Dla stacji telewizyjnych to dobrze, bo mają bezkrytyczną, bezrefleksyjną i mało wymagającą "trzodę", jako odbiorców. Dodatkowo takie seriale są śmiesznie tanie w produkcji. Niskie koszty produkcji + duży popyt = żyć nie umierać. Wielu też zrezygnowało z TV, bo każda jedna stacja to narzędzie propagandowe jakiejś grupy nacisku, działające pod piękną zasłonką "wolnych mediów".
To by nic się nie zmieniło, bo miłośnicy takich programów by wrócili do głupawego plotkowania i gadania o niczym. Poza tym, to, że masz olbrzymią wiedzę o wielu dziedzinach nie ma większego przełożenia na sukcesy. Wiem z autopsji. Trzeba jeszcze umieć się przebić, sprzedać i jeszcze na koniec dostać zadanie z kategorii wykonalnych, by się udało.
Co najważniejsze, cała ta wiedza jest ogólnodostępna i za darmo, co prawda w internecie tylko w języku angielskim, ale czy dla chcącego to wielki problem wybrać się do biblioteki? Kto chce, ten ma ją bez większego problemu. Podstawowe eksperymenty, pozwalające ogarnąć metodologię i zasady pracy naukowej można przeprowadzić w warunkach chałupniczych.
Tak więc w TV niech dalej leci papka, puszczenie czegoś bardziej angażującego intelektualnie nic nie zmieni, poza wpływami z reklam.
To by była mniejsza oglądalność, bo motłoch nie chce się edukować tylko oglądać większych od siebie nieudaczników i patusów
Tak było za komuny i pewnie dlatego musiała upaść.
A gdyby tak zamiats oglądać TV, poczytać książkę, czy znaleźć program, który cię interesuje w interneci.
Janusze by tego nie ogladali
To 99% ludzi nie miałoby co oglądać
Te programy SĄ! Wystarczy poszukać! Ale twórca demota woli oglądać g*wna które atakuje. Powiem Wam więcej - są KSIĄŻKI, są KSIĘGARNIE i BIBLIOTEKI! Jeżeli więc ktoś narzeka - to znaczy, że nie korzysta z tego.
Marzenia ściętej głowy.
przecież jest seria było sobie życie, od nich też swojego czasu leciał program o historii i chyba też o fizyzce
Ale przecież ten je*any rząd chce nas ogłupić, bo głupimi jest łatwiej rządzić niż mądrymi. Jak myślisz - dlaczego pis wygrał? Poza tym, nawet jeśli byłyby takie programy, to byłyby tak samo przekłamane jak np. wiadomości w programach informacyjnych (słyszałeś, że Orłoś chciał mówić prawdę? I co zrobili), pis robi znowu komunę i debili, trzeba zwiewać z tego pseudo kraju póki nas jeszcze nie zamordowali
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 maja 2018 o 16:12
Jestem za, ale niestety ludzie są głupi i nie będzie im się to podobać
pewnie większość ogląda ten demotywator i myśli: super pomysł, wow...
a potem idzie oglądać dlaczego ja
Kiedyś tak właśnie było... W czasach tej znienawidzonej komuny.
Wszystko fajnie, ale historia, geografia itd, ale te programy by mogly byc o jakims innym kraju niz Polska... bo jak by byly o Polsce to i tak by ich Mkt nie ogladal... No bo czym my sie mozemy pochwalic?
Kiedys Polska byla wielkim krajem to zniszczyla ten kraj korupcja i szlachta.
Jak wybuchla 2 wojna, to Polska dostala wpie..dol od Niemcow w ciagu miesiaca... no naprawde imponujace...
Jak nastal PRL to... eee szkoda gadac...
A teraz? Wcale nie lepiej... Smutne, ale prawdziwe...
To do roboty. Nakręcaj, promój, przyciągaj widownię. Zacznij na YouTube, zbieraj kasę na Patronite i innych Polak Potrafi, rekrutuje ludzi, współpracuj z innymi twórcami. Mając kilkadziesiąt tysięcy widzów idź do telewizji, ministerstwa edukacji, jakichś fundacji, rozmawiaj o finansowaniu i czasie antenowym. Postaraj się mieć więcej widzów i większe dochody z reklam niż seriale.
@Albiorix , chciałem napisać coś podobnego, ale z tymi dotacjami już przegiąłeś.
@Arbor nie piszę że wszystko może się udać, tylko żeby wziąć się do roboty i pukać do wielu drzwi :)
@Albiorix , wiesz... O ile warto szukać sponsorów, którzy kupią twój produkt i będą chcieli za niego łożyć pieniądze, o tyle dotacje unijne/państwowe uzależniają i zniewalają. Bo musisz zacząć robić to, co jest zgodne z linią propagandową państwa i uzależniasz się od ich gotówki, która- w przeciwieństwie do zwykłych sponsorów- często jest stała i regularna.
@Arbor tak się składa że pomysł autora demota jest bardzo po linii aktualnej władzy. Patriotycznie, Polska centrum kosmosu.
Zresztą każde źródło finansowania uzależnia i kształtuje działalność. Dofinansowanie? Robisz to co wygląda dobrze na raportach urzędników kosztem tego w co wierzysz. Reklamy? Robisz to co przyciągnie szerszą publiczność - prostsze, bardziej powierzchowne, głupsze, bardziej przyciągające nagłówki, więcej taniej kontrowersji kosztem ambitniejszych treści które by czegoś wymagały od widza. Patreon? Robisz to co wydaje się szlachetne i wartościowe bandzie młodych ludków. Prywatny inwestor - robisz to co on uważa za dobre. Jedyny sposób żeby robić dokładnie to co chcesz to wyłożyć własną kasę.
@Albiorix , To prawda, że pomysł autora jest zbieżny z linią propagandową władzy, jednak zakładając, że autor chciałby rzetelnej wiedzy itd., to w pewnych kwestiach musiałby iść na ustępstwa w zakresie tematyki i merytorycznego przygotowania.
"Zresztą każde źródło finansowania uzależnia i kształtuje działalność."
Zgadza się, tylko jedne bardziej, inne mniej. Jedni sponsorzy wymagają np. zwykłej reklamy jakiegoś produktu, nawet nienachalnej, i reszta ich nie obchodzi. Inni będą mieli inne wymagania, ale zazwyczaj są to drobnostki. Z dotacją państwową wiąże się szereg papierologii, multum wymagań, ostre ograniczenia we wielu zakresach... W pewnym sensie państwo zostaje twoim chlebodawcą i ty masz się stosować do jego wymagań. W normalnej relacji sponsor proponuje coś w zamian za kasę, ale nie wchodzi z buciorami w twój interes.
i co, może kurka jeszcze ekonomiczne?! Żeby wiedzieli że 500+ to kradziez ich pieniędzy?
Nom i oglądalność 5000 osób. Zero reklamodawców. I kto to by finansował i dlaczego wszyscy? Macie te programy wszystkie tylko twórca demota mentalnie uważa że jest jeden kanał. A jest tvp historia, national geografic, discovery. Komuch zrozumcie że jest to co ludzie chcą oglądać za co reklamodawcy i sponsorzy płacą.
odmóżdżacza idzie dłużej oglądać niż skupiać się na jakichś programach które próbują coś przekazać i nauczyć.. bądź co bądź, oglądając taki program należy się skupić by coś zrozumieć i zapamiętać... a jak dziecko długo potrafi to zrobić? Tym bardziej po kilku godzinach w szkole, odrobieniu lekcji w domu, jakiejś nauce na następny dzień... myślisz, że dzieciak ma chęć i siły by jeszcze skupiać się jak wprowadzano w Polsce chrześcijaństwo? (oczywiście nie za sprawą nagłego chrztu Polski i pyk.. wszyscy nagle katolikami się stali... ) sprawa wyglądała ciut inaczej ale tego w "naukowej" tv raczej by nie pokazywali a przynajmniej nie bez oznaczenia 18+
niemcy i ukraińcy za to przecież nie zapłacą.
Głupców łatwiej kontrolować...
dzieciaki nie lubią oglądać takich gówien
po to mają lekcje historii, programy historyczne itp, poza tym, niektórzy wolą się odmóżdżyć się na takim czymś
My - lewacy - potrafimy zmienić program, gdy nie ma niczego interesującego. A nawet wyłączamy telewizor. NA YT jest masa ciekawych filmów, a do tego praca i książki. Ale to lewackie rozwiązania. Prawdziwy patriota-konserwatysta cierpi oglądając TVN.
Nie byłoby to po drodze rządzącym.
Wiesz jest taki kanal jak DaVinci Learning-adresowany do dzieci. I tam zgrubsza leca same takie programy jak opisales. Z kolei na kanalach dla ,,doroslych'' (lub raczej ,,dla wszystkich'') leci taki chlam. Na tym polega doroslosc (mowie to ironicznie): jak jako dziecko sie czyms jarasz to Ci mowia ,,wyrosniesz z tego''.
Dzieciuchy i tak przełączą na disneye, wiem bo sam tak robiłem. Ale nie udawaj że nie ma cykli Cejrowskiego czy Wojciechowskiej. Paradokumenty to tylko tani zapełniacz.
To przełącz sobie na TVP historia i teraz zastanów się dlaczego Ci to nie przyszło do głowy.
To tak jakby chcieć aby wróg wychwalał swojego śmiertelnego wroga. TVen jako niemiecka tv reprezentuje interesy swojego kraju, czyli Niemiec. To w niemieckim interesie jest głupi Polak, nie walczący o swoje, zdominowany, upodmiotowiony. Już co raz więcej ludzi to dostrzega, na szczęście.
Ty sie pan nie odzywaj i oglądaj reklamę tamponów(w niedziele)
Taa, a teraz moje ulubione pytanie (z własnego przypadku) co to jest telewizja bo ostatni raz oglądałem programy w telewizorze jakieś 8 lat temu i braku już nie odczuwam, a i sieczki z głowy nic mi nie robi
Społeczeństwo jest zbyt ogłupione by zrozumieć coś wiecej.............
Ludzie mają być ogłupiani.
Cały dzień mógłby lecieć Woloszański
a tak kiedyś było. To się nazywało Telewizja Edukacyjna...
Jestem totalnie za tym, żeby zlikwidować wszystkie paradokumenty robiące ludziom wodę z mózgu, ale wątpię, że puszczanie programów edukacyjnych w ich miejsce odniosłoby jakikolwiek skutek. Gdyby ludzie chcieli obejrzeć coś wartościowszego to przełączyliby na Discovery, itp. Sprawdź oglądalność takich kanałów w Polsce i porównaj z M jak Miłość - obraz polskiego społeczeństwa jest dość smutny :(
Dokładnie to o czym pisze demot, powinna robić telewizja publiczna utrzymywana za nasze pieniądze ... a co robi jest telewizją propagandową ... i to nie przeszkadza ???
Telewizja komercyjna robi takie programy jakie oglądają widzowie ... telewizja państwowa ma misję ... i teraz to ma na misję wy.....
plebs by tego nie ogladal. A że plebs to 90% światowej w tym polskiej populacji to jest ja kjest
Był kiedyś, codziennie taki blok programów. Między godz. 12-16. Nazywał się "Telewizja edukacyjna".
@spam1919 Tak było :)
Dobre, jak się internet popsuje.
... a gdyby nie było telewizji...
Może zacznijmy od tego ostatniego. Nic nie zmienimy w tym kraju, jeżeli wiecznie się będziemy jarać jego historią, bitwami, królami i parkami narodowymi, serio.
W latach wczesnych 90- tych istniało coś takiego w ofercie TVP 1 i nazywało się Telewizja Edukacyjna. Ja od 20 lat nie oglądam TV więc nie wiem czy to jeszcze istnieje, skoro pojawił się ten demot to pewnie nie... a szkoda...
Pssst, nie mów nikomu, ale masz pełno książek, w których są wszystkie wymienione rzeczy i jeszcze więcej.
Moim zdaniem tradycyjna TV powinna zniknąć. Jak można płacić podatek od mediów (bo potencjalnie możemy odpalić TVP), płacić abonament, a w zamian za to dostać długie reklamy i niski poziom wałkowanych milion razy tych samych filmów i jeszcze gorszych seriali? Moim zdaniem to już czas by wywalić z mieszkań dekodery (ewentualnie jeszcze TV zastąpić monitorami, by nie płacić tych głupich podatków, jakby było ich mało) i podłączyć sobie lapka i odpalić coś normalnego i to w tedy kiedy rzeczywiście mamy czas. I bez reklam, skoro płacimy. I dobry poziom, bo inaczej nie płacimy, bo nie ma co oglądać i idziemy do konkurencji od tak.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 maja 2018 o 3:26
Gdyby autor nie ograniczalby się do równie ograniczonych TVPIS, TVNu i Polsatu to znalazłby takie programy, bo jest ich mnóstwo. Polacy to z zasady tępa i ciemna masa więc są one poukrywane bo mało kto chce je oglądać. Większość woli oglupiajace i odmóżdżające trudne sprawy czy inne szpitale.
To by nikt tego nie oglądał
Przecież jest w telewizji polskiej "Korona Królów" :D
Programy są takie, jakich oczekuje Naród.
A że Naród jakoś specjalnie rozbuchany intelektualnie nie jest, to i programy denne.
czasy pogańskie
masz juz te kanały o innej treści. tvp i tym podobne puszczają to co ludzie najchetniej oglądają. kogo tu wina?
ale do tego nigdy nie dojdzie bo bydlo jest oglupiane taka telewizyjna szopka :)
Zmień kanał i nie smędź.
Primo - czemu ograniczać to tylko do geografii i historii naszego kraju?
Secundo - obecnie robi się ramówkę pod publikę, żeby reklamy generowały zyski. Im mniej ambitne i wymagające myślenia - tym lepiej.
Skoro ludzie to oglądają, to kręci się to dalej.
Marzyciel...
Nikt by tego nie oglądał. Społeczeństwo jest za głupie na takie programy.
Nie wiem czy ktoś Ci powiedział, że możesz wyłączyć TV i załączyć myślenie....
Po co mają się starać, skoro i tak dostaną przymusowy abonament?
Prostactwo woli oglądać takie badziewie i później głosuje na PO.
Płacisz abonament? To dostajesz tyle za ile zapłaciłeś.
Nie płacisz? To wychodzi na to, że kradniesz gooovno.... źle to o tobie świadczy.
W ogóle nie oglądasz - problem cię nie dotyczy.
Już za późno. Wywaliliśmy telewizor w cholerę i nie będziemy sprawiać sobie nowego. Więc teraz może lecieć, co tylko chce. I tak mało kto ogląda :)
A gdybyś tak wyciągnął kij z dupy?
To juz minelo, przykre ale prawdziwe.
„Czy naprawdę cały czas dzieci mają być ogłupiane? Dlaczego gdy wracają do domu to w TV leci samo szambo, a nie coś, co ich nauczy?“ Człowiek a jak myślisz? Podaż – popyt :). Bo taki naród, tacy ludzie. Szczerze, to akurat mnie ta lista też za bardzo nie odpowiada, i interesuje. Wolałbym coś praktycznego, coś, co mi się przyda, czy to nauka, czy biznes, może jakąś psychologie dla lepszej komunikacji. Żeby tworzyć, nową historie Polski, a nie patrzeć, co było. Tak nic nowego się nie stworzy. Niemcy, UK, etc. Kraje porównywalne wielkością do Polski, a znacząc coś na świece, a my kur… zamiast cos zmieniać wspominamy historie. Pięknie. Jak Kaczynki na siłę nazwy ulic, pomniki etc. A za 10 lat o tym wszyscy zapomną –zmienią, bo tak naprawdę nic nie osiągnął, tylko wciska cos na sile, jak cały PIS. Za niedługo nas Rumunia przegoni. Chodź nie zaprzeczam, że historia jest ważna, ale bez przesady, ludzie. Przyszłość, by następne pokolenia nas dumnie wspominały, a nie: a te lebiody to tylko o historii, nic nie osiągnęli i musimy sami zapi…..
Ale skoro to TVN to zapis "naszego kraju" chyba ktoś miał na myśli Niemcy...