Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
147 151
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
L loloko
0 / 0

Oczywistość została potwierdzona.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
0 / 0

Źródło?
Bo w okrętownictwie wiedzieli o tym zanim w ogóle powstał samolot.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~asdfhg
+1 / 1

@daclaw Samolot De Havilland Comet 1. Pierwszy masowo produkowany odrzutowiec pasażerski i od razu z tak poważną wadą.


Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rpg99
+2 / 2

De Havilland Comet

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LubieRodzynki
0 / 0

De Havilland Comet miał normalne okna, rozpadł się bo był ze złego/zbyt cienkiego materiału i popękał w newralgicznych miejscach typu okna i nity

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Andrzej_W
+1 / 1

Bzdura bzdura i jeszcze raz bzdura. Proszę sobie wejść na Wikipedię wpisać "De Havilland Comet" i popatrzeć na okienka. O przyczynie katastrofy Cometa zadecydował sposób montażu tych okien.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rowtowon
-1 / 1

Dziękuję, nie mógłbym żyć bez tej jakże istotnej wiadomości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar S_Jupiter
0 / 0

haha ja tam samolotem nie lecialem nigdy i raczej nie zamierzam, niedługo trza dzieci robić bo człowiek coraz starszy, juz sie staramy w sumie z żoną a nie kajs lotac po karaibach czy innych egiptach i turcjach...bylem w kraju "wroga" i mi wystarczy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~KX
0 / 0

Róg to punkt kumulacji naprężeń . Przy zmianach ciśnienia a więc lekkim rozszerzaniu się i kurczeniu kadłuba ten punk odkształcał się najwięcej co powodowało zmęczenie materiału i powstaniem pęknięcia. Co skutkowało na dużej wysokości przy znacznie zwiększonym ciśnieniu wewnątrz rozerwaniem kadłuba Specjalne badania to potwierdziły a problem dotyczył tylko jednego samolotu Comet jaki był pierwszym brytyjskim komercyjnym odrzutowcem .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem