Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
173 178
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar nicoz
+5 / 5

Metoda strącania V-1 poprzez podważenie jej skrzydła skrzydłem samolotu była chętnie stosowana przez pilotów myśliwców, którzy starali się uniknąć strzelania do niej z broni pokładowej. W przypadku trafienia, wybuch był tak silny, że zagrażał myśliwcowi nawet przy strzelaniu z maksymalnej skutecznej odległości. Była ona skuteczna w początkowym okresie. Niemcy prędko się o niej dowiedzieli i zaczęli instalować w końcówkach skrzydeł włączniki naciskowe, powodujące detonację przy dotknięciu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~2345rqefwds
+1 / 1

@nicoz: Od dziecka znam tę metodę, a opowiedział mi o niej mój ojciec, który historii wojskowości uczył się w PRL ;-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~madamos
-3 / 3

@nicoz Supermarine Spitfire Prędkość maks.582 km/h na wysokości 5790 m
Fieseler Fi 103 Prędkość 645 km/h

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~glup
0 / 0

@~madamos czyli jedno podejście,albo klapa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZIWK
+2 / 4

@madamos
1 - V1 zwykle szły na wysokości kilkuset metrów, a nie na 5.000
2 - Najczęściej używania wersja do polowań to mk.XIV (z silnikiem RR Griffon 65) oficjalnie miała ok 629 km/h na 1600m
Piszę oficjalnie, bo zwalczania V1 modyfikowano silniki aby uzyskać większą moc na małych wysokościach (inna regulacja sprężarki dającej wysokie ciśnienie już na małym pułapie) wymuszało to stosowanie paliwa 150 oktanowego i zmniejszało żywotność silnika.
Rekordziści próbowali kilkanaście razy podważyć jedną bombę :) - byli zawzięci :).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar nicoz
+2 / 2

@Yellow_Jester Są wzmianki w raportach z lotów 303 dywizjonu, głównie obserwacje o pilotach, którzy "zbliżyli się do V-1, prawdopodobnie z zamiarem jej wywrócenia, jednak ta eksplodowała" wraz z informacjami, że zaczęło się tak dziać od pewnego momentu. Również we wspomnieniach Jana Zumbacha są wzmianki wprost z informacją o "zapalnikach w końcówkach skrzydeł V-1", montowanych przez Niemców po tym, jak zaobserwowali stosowaną przez aliantów technikę ich niszczenia. W brytyjskich materiałach zapewne też są wzmianki. W końcowym okresie stosowanie techniki wywracania bomb V-1 było surowo zakazane przez regulamin RAF.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 listopada 2018 o 21:36

avatar Nagano
0 / 0

@ZIWK najczęściej do polowań to używano Hawker Tempest'a, a nie Spitfire'a.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~loolo12345
0 / 0

@madamos: Piloci startowali z wyzszego pulapu przy przechwyceniachi, po czym nurkowali, aby nabrac predkosci i w ten sposob zrownac sie z V1. Nie wiem nic o samolotach przewyzszajacych osiagami V1 (wysokooktanowa benzyna, modyfikowane silniki itp), ale ciekawie brzmi :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Nagano
0 / 0

@~loolo12345 patrz komentarz wyżej. Hawker Tempest 700 km/h vs V1 650 km/h

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~madamos
0 / 0

Nagano Maksymalna prędkość:Hawker Tempest Mk. V

696 km / h na 5.200 m
630 km / h niski pułap

@~loolo12345 "Szybcy i wściekli" sie na oglądal ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~DSoL
-1 / 1

A zdjęcie zrobione smartfonem przez drugiego pilota :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem