Dramatyczne nagranie ze Szwajcarii. Kobieta utknęła między szlabanami i nie wiedziała, co robić. Z pomocą przyszedł jej mężczyzna, który chciał usunąć samochód z torów, jednak i on nie najrozsądniej się za to zabrał
@Vonhenryrejluka Przede wszystkim to powinno być inaczej zrobione.
U mnie na przykład są szlabany tylko od strony wjazdu a jeśli już musza być po obu stronach to wyjazdowe powinny się opuszczać z opóźnieniem 20 sekundowym
@Vonhenryrejluka mnie na kursie nikt nie wspomniał, że należny taranować. W ogóle przejazdom poświęca się mało uwagi, tak samo ćwiczenia sytuacji awaryjnych na drodze.
@survive lok przy małej prędkości uderzając obrysowo najwyżej ma kilka zadrapań, może lampa poszła. Uderzenie jest przyjmowane przez układ cięgłowo-zderzny, pojazdy kolejowe od tego mają zderzaki, żeby docisnąć do sprzęgania, tak samo lemiesz, który ma zgarniać drobne przeszkody z torów, no i same belki czołowe są odpowiednio odporne ze względu na zwierzynę wbiegającą pod pociąg, idiotów ustawiających przeszkody na torach i wjeżdżających na tory pomimo nadjeżdżającego pociągu.
@botywatory zależnie od natężenia ruchu na linii oraz drogi, którą przecina stosuje się rożne kategorie przejazdów i przejść przez tory. Rogatki pełne są często koniecznością, ponieważ debili objeżdżających półrogatki jest masa. W przypadku rogatek pełnych następuje zapalenie świateł i włączenie dzwonków, później zamyka się prawa półrogatka, a dopiero po niej lewa. Czasy są ściśle ustalone ile musi minąć od ostrzeżenia do rozpoczęcia zamykania jednej półrogatki i do rozpoczęcia zamykania drugiej półrogatki, przynajmniej tak jest w Polce. Wiele nagrań z Czech widziałem, na których wszystko działo się na raz, światła, dzwonki i opadające szlabany jednocześnie. Odnośnie Szwajcarii nie mam pojęcia jak jest.
@ludek_z_lasu
Taka wiedza daje potencjał, aby uratować komuś życie. Wytłumacz, jak to działa? Bo na filmie widać, że jest z tym problem. A jakby się oprzeć o ten betonowy obciążnik z tyłu?
Wsteczny gaz i odginasz zaporę za sobą.. samochód nie powinien być mocno zarysowany . Koszt zapory minimalny o ile nastąpiło by uszkodzenie. Nowe szlabany maja bowiem blokadę jaka przy nacisku bocznym powoduje odczepienie zapory jaka spada z osi (nacisk około 100 -150 KG ). A tak kretynka nie wie co zrobić i łazi w tą i na zad , jakiś kretyn próbuje ustawić się równolegle doprowadzili do tego że, skasowali szlaban, skasowali samochód , skasowali słup , uszkodzili pociąg , a facet cudem wyszedł z tego z życiem. Ma prawdopodobnie tylko połamany mostek bo tak robią naprężacze od pasów i poduszka.
Zgadzam się że w takim momencie dodaje się gaz i wyłamujesz szlaban - to zalecenie dyrektora biura bezpieczeństwa PLK. Rogatka jest skonstruowana w specjalny sposób żeby pękła przy uderzeniu. Coraz częściej w tv o tym mówią ale sądząc po komentarzach jeszcze zbyt rzadko...
Co za ludzie, poprostu wciskasz gaz i przejeżdżasz łamiąc plastikowy szlaban praktycznie nawet sobie samochodu nie uszkodzisz.
@Vonhenryrejluka . No ale nie wolno. Jest szlaban to nie wolno. Ordnung muss sein.
@Vonhenryrejluka szkoda było szlabanu, to rozdupczyli szlaban, słup, samochód, barierki i lokomotywę pognietli.
@Vonhenryrejluka Przede wszystkim to powinno być inaczej zrobione.
U mnie na przykład są szlabany tylko od strony wjazdu a jeśli już musza być po obu stronach to wyjazdowe powinny się opuszczać z opóźnieniem 20 sekundowym
@Vonhenryrejluka mnie na kursie nikt nie wspomniał, że należny taranować. W ogóle przejazdom poświęca się mało uwagi, tak samo ćwiczenia sytuacji awaryjnych na drodze.
@survive lok przy małej prędkości uderzając obrysowo najwyżej ma kilka zadrapań, może lampa poszła. Uderzenie jest przyjmowane przez układ cięgłowo-zderzny, pojazdy kolejowe od tego mają zderzaki, żeby docisnąć do sprzęgania, tak samo lemiesz, który ma zgarniać drobne przeszkody z torów, no i same belki czołowe są odpowiednio odporne ze względu na zwierzynę wbiegającą pod pociąg, idiotów ustawiających przeszkody na torach i wjeżdżających na tory pomimo nadjeżdżającego pociągu.
@botywatory zależnie od natężenia ruchu na linii oraz drogi, którą przecina stosuje się rożne kategorie przejazdów i przejść przez tory. Rogatki pełne są często koniecznością, ponieważ debili objeżdżających półrogatki jest masa. W przypadku rogatek pełnych następuje zapalenie świateł i włączenie dzwonków, później zamyka się prawa półrogatka, a dopiero po niej lewa. Czasy są ściśle ustalone ile musi minąć od ostrzeżenia do rozpoczęcia zamykania jednej półrogatki i do rozpoczęcia zamykania drugiej półrogatki, przynajmniej tak jest w Polce. Wiele nagrań z Czech widziałem, na których wszystko działo się na raz, światła, dzwonki i opadające szlabany jednocześnie. Odnośnie Szwajcarii nie mam pojęcia jak jest.
Rogatka ma sprzęgło, wystarczy poderwać i już idzie w górę.
@ludek_z_lasu
Taka wiedza daje potencjał, aby uratować komuś życie. Wytłumacz, jak to działa? Bo na filmie widać, że jest z tym problem. A jakby się oprzeć o ten betonowy obciążnik z tyłu?
Europa zaczyna produkować idiotów na masową skalę.
No żesz kurrrrwa dawno już nie widziałem takiej bandy idiotów.
Spanikowali, to i robią głupoty. Jedna rzecz cieszy, babka bardziej przejmuje się czy kolesiowi nic się nie stało, niż rozwalonym samochodem. Szacun.
Wsteczny gaz i odginasz zaporę za sobą.. samochód nie powinien być mocno zarysowany . Koszt zapory minimalny o ile nastąpiło by uszkodzenie. Nowe szlabany maja bowiem blokadę jaka przy nacisku bocznym powoduje odczepienie zapory jaka spada z osi (nacisk około 100 -150 KG ). A tak kretynka nie wie co zrobić i łazi w tą i na zad , jakiś kretyn próbuje ustawić się równolegle doprowadzili do tego że, skasowali szlaban, skasowali samochód , skasowali słup , uszkodzili pociąg , a facet cudem wyszedł z tego z życiem. Ma prawdopodobnie tylko połamany mostek bo tak robią naprężacze od pasów i poduszka.
Zgadzam się że w takim momencie dodaje się gaz i wyłamujesz szlaban - to zalecenie dyrektora biura bezpieczeństwa PLK. Rogatka jest skonstruowana w specjalny sposób żeby pękła przy uderzeniu. Coraz częściej w tv o tym mówią ale sądząc po komentarzach jeszcze zbyt rzadko...
nie wiem czy smiac sie czy plakac..
jprdl.
ja pierd*le.. nie wierze ... co za idioci. prawie tam zgineli. tak ciezko uzyc mozgu?