Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
208 222
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
W wiesiu73
+2 / 2

i ze złej strony drogi!!?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar trusty
+3 / 5

@wiesiu73 - zwróć uwagę na tablicę rejestracyjną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Lucznik
0 / 0

arabska hmm

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sceptyk00
+1 / 1

żeby ładować trzeba odwrócić bieguny, więc auto jedzie pod prąd

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wyblinka
+2 / 4

Z tego co zrozumiałem, to droga nie ładuje samochody tylko jest panelem słonecznym i z pozyskanego tak prądu ewentualnie można ładowac cokolwiek również samochody

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar jeykey1543
+2 / 2

Za 10 lat trzeba robić drogę od nowa. Takie technologie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar jankowskijan
+7 / 13

@jeykey1543 to i tak lepiej niż w Polsce. U nas połowa dróg nadaje się do remontu po każdej zimie. Takie technologie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar jeykey1543
+3 / 3

Jakby nie kradli materiałów i robiliby z dobrych to by była na 20-30 lat. Taką energooszczędną drogę z jednej strony by budowali, a z drugiej kradli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B konto usunięte
+2 / 2

To jest odcinek testowy raptem 2km. I "otwarli" ją rok temu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A alienapacz
+1 / 1

pewnie droga ta droga

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
0 / 0

@alienapacz Pewnie bardzo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
0 / 0

Pracują też nad ciekawszą technologią we współpracy ze Scanią. Akurat tam główne trasy tranzytowe to jedna, ciągła linia i planują wyposażyć prawy pas w trakcję, która umożliwi ładowanie ciężarówek elektrycznych w trakcie jazdy. Ogólnie baterie w ciężarówce miałyby umożliwiać dojazdy na niedużych odcinkach, a większość trasy pokonywałyby na zasilaniu. Projekt całkiem ciekawy, łączy ekonomię kolei z elastycznością transportu samochodowego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
0 / 0

@1986Andy Ciekawy wynalazek, ale nie do końca o to chodzi. Już prędzej bym to porównał do trolejbusów. Podobne gabaryty co ciężarówka, przy czym ciężarówki nadal ciągną łącznie 40t i muszą mieć możliwość dojechania i zjazdu z autostrady do celu. Projekt zakłada po prostu połączenie trolejbusu z pojazdem elektrycznym zasilanym bateryjnie. Bateria daje całkiem spory zasięg, który umożliwia dojazd do autostrady i zjazd do celu. Sama trakcja też nie jest przewidziana na całej długości, a raczej na krótszych odcinkach umożliwiających doładowanie baterii w trakcie jazdy. Podobnie jak w Twóim linku stosują to do boostera elektrycznego aby wywrota dała radę bez problemu wdrapać się z ładunkiem pod górkę. Pomysł z pewnością nie jest nowy, ale dopiero teraz przemysł samochodów elektrycznych otworzył drogę do rozwoju tramsportu ciężarowego w oparciu o prąd. Oczywiście u nas to na wiele się nie zda, skoro większość trasy robią za miastem i mają niższą emisję od elektrowni, ale w krajach zasilanych z bardziej ekologicznych źródeł to jest całkiem dobre rozwiązanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem