Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
0:40

Obowiązkowy gif dla każdego, który uczy się na prawo jazdy

www.demotywatory.pl
+
403 434
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
B barteqssss
+5 / 17

Teoria z praktyką często nie idzie w parze.
Dużo zależy od promieniu krętu, dodatkowo nie każde auto ma tak krótki zwis z przodu. Sam punkt o skręceniu (odbiciu) kół w lewo też mocno naciągany - wszystko zależny od długości samochodu - samochodem 4metry+ niewykonalne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 marca 2019 o 10:28

avatar Cathedra
-4 / 8

@barteqssss

Ten samochód jest bardzo dziwny, ma krzywo zamocowane koła. Po skręceniu w lewo lub prawo, linie prostopadłe do bocznej powierzchni kół (żółte linie wyprowadzone z przednich kół) powinny być względem siebie równoległe, a w gifie zbiegają się w jednym punkcie. Ten samochód to złom! :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 marca 2019 o 14:33

T Trolowaty
0 / 2

Parkowanie równoległe wykonuje się tak, żeby twoje lusterka były w tej samej linii co samochodu zaparkowanego. Cofacie jednocześnie skręcając kołami, aż do momentu, w którym w lewym lusterku widzicie cały pojazd, który stoi za wami. Wtedy już tylko powoli wykręcamy kierownicą i gotowe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
0 / 0

@Cathedra, samochód jest zrobiony dobrze.
Jest coś takiego jak "kompensacja Ackermana" którą się uwzględnia przy projektowaniu układu kierowniczego, z jednej strony po to żeby koła jadące po różnych okręgach miały właściwy, różny dla każdego kąt skrętu. Z drugiej strony, kompensacja w każdym wozie jest trochę przesadzona żeby zapobiegać samoczynnemu skręcaniu kół, i spowodować tendencję do samoczynnego prostowania kierownicy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ciomak12
+4 / 4

Tak samo uczą na na kursie patrzeć na pachołki i odpowiednio skręcać kierownicą. I gów** im z tego wychodzi. Z rok temu zdawałem na B+E i czekając na moją kolej patrzyłem jak 8-10 kursantów nie zdało bo najechało w tym samym miejscu na linie. Bo były dwa tory obok siebie i myliły im się pachołki. Więc te sposoby sobie o kant tyłka rozbijcie.

Parkując masz przede wszystkim nikogo nie stuknąć. A jak masz punto czy toyotę yaris to się nie martwisz o parkowanie bo masz fajny krótki samochód. Zupełnie inaczej jest przy suvach. Ale jak się zda prawko to zaczniecie się uczyć jeździć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z Zimny1311
-3 / 5

na egzaminie nie ma parkowania równoległego. Wiem, bo sam niedawno zdałem. btw. były ze mną dzieciaki co czwarty raz podchodzili do egzaminu a nawet nie wyjechali z WORDu. to dopiero tumany.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M masti23
+4 / 4

@Zimny1311 Ty to nie wszyscy, ja np:mialem parkowanie rownolegle.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z Zimny1311
0 / 0

serio? to zwracam honor, w worddzie w Suwałkach nie sprawdzają parkowania równoległego. sam musiałem się go nauczyć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A aberg
+1 / 1

@Zimny1311 Ja też miałam parkowanie równoległe. Na egzaminie masz zaparkować jedną z trzech metod parkowania (równoległe, prostopadle, na skos). Metoda jaką zaparkujesz zalezy od egzaminatora.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A anna84k
-1 / 3

Jak mam taki bardzo podobny system, nauczyl mnie pan na jazdach. Dzial za kazdym razem i roznymi autami. To byl swoj droga pierwszy sposb parkowania jaki opanowalam do perfekcji, a z reszta mialam problem, zwlaszcza z szeregowym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M memolog
0 / 4

Fajne, ale naciągane.
Ja robię tak:
skręcam i wjeżdżam tak, że zaparkowany samochód mijam na grubość lakieru, a nie pół metra za nim.
Jak widzę, że przód się zmieści, skręcam koła.
Dzięki temu potrafię zaparkować na miejscu i mieć po 40 cm przed i za samochodem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I immonikus
0 / 2

To jest bardzo słabe. W ten sam sposób uczą na kursach. I sprowadza się to do tego, że później jeden z drugim głupieje na drodze jak nie ma słupków i nie wie kiedy skręcać bo nie widzi go tak jak uczyli - w tylnym lewym oknie. Albo kupi sobie auto które nie ma tego okna i tragedia...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tfujnick
+2 / 2

Kolega próbował, policja się zainteresowała co robi z linijką na drodze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B konto usunięte
+1 / 3

Niedługo każdy samochód będzie miał system autonomicznego parkowania, już dziś część go ma, a większość ma asystenta parkowania. Więc wychowa sie pokolenie motoryzacyjnych imbecyli o zerowych umiejetnościach, bo po co coś umieć, jak można nacisnąć guzik.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kojot_pedziwiatr
-1 / 1

Nie mam bladego pojęcia jak zdałem prawko.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar S_Jupiter
-2 / 2

zawsze, ale to zawsze jak muszę parkować równolegle, to robię to przodem, nie wiem co za debil wymyslil taki manewr parkowania s ogóle, nigdy mi się to w 100 % nie udało

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Arturinho
0 / 0

i prawa tylna felga do regeneracji

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z Zimny1311
-1 / 1

Tak, to prawda i nie mogę się z tym nie zgodzić. Z tym że, w WORDdzie w Suwałkach egzaminatorzy praktycznie nigdy nie nakazują parkowania równoległego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A AriBoss
-1 / 1

niestety oblałbyś egzamin ponieważ wyjeżdżając albo byś stuknał auto przed Toba lub musiałbyś najpierw cofnąć .. i tu jest błąd bo masz tak zaparkować (+ jedna poprawka) zebyś wyjechał za 1 razem, bez cofania.

tak jak napisał aberg "Na egzaminie masz zaparkować jedną z trzech metod parkowania (równoległe, prostopadle, na skos). Metoda jaką zaparkujesz zalezy od egzaminatora.. oblejesz parkowanie = oblewasz egzamin

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 marca 2019 o 20:14

avatar Sajotyn
0 / 0

Ktoś mi powie jakie skutki niesie za sobą obracanie kołami w miejscu?, bo mnie uczono by nimi nie obracać jeśli się nie poruszamy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prianalote
-1 / 1

Nie niesie żadnych skótków jeśli obracasz kierwnica Kiedy samochód stoji, ale gorzej jest kiedy trzymasz wyciśnięty pedał hamólca i zaczynasz krecic kierownica, wtedy można wyczuć, że oprór kręcenia kierownica jest wiekszy, wspomaganie musi pracować z wieksza siła, przy tym może sie szybciej zużyć, lepiej oduczyc sie tego nawyku i jak juz musisz to lepiej skrecac w miejscu na recznym, jeżeli cie tak uczono to była to jakas banda ibecylow.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
0 / 0

@Sajotyn Zdzieranie bieżnika opon, poza tym w bardzo starych już samochodach, z przekładnią ślimakową podowało to uszkodzenie przekładni kierowniczej (np. PF 125p, Polonez). Poza tym bez wspomagania bardzo ciężko się kręci w ten sposób.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Sajotyn
0 / 0

Dzięki za odpowiedzi

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S stroz
0 / 0

Dwie korekty. Oblane

Odpowiedz Komentuj obrazkiem