@gripenn Nie wiem jak to wyjaśnić ale prawidłowy wynik znali również główni bohaterowie filmu CK Dezerterzy, o czym poinformowali gromko we trójkę w 41:30 minucie (scena w okopie) np. https://www.youtube.com/watch?v=H2_9kAUSJjg
@Fragglesik Nie słyszałem, żeby na jakiejś uczelni wykadano Demotywatory. Może swoim studentom czasem pokażę jakiegoś demota na temat ale bez przesady!
Ale masz rację, to dla ludzi ciekawych i inteligentnych. Geniusz pewno znalazłby kilka poprawnych odpowiedzi
Równie dobrze można to zrobić innym tokiem myślenia :
2x 3=6
3x poprzedni mnożnik +1 czyli 4=12
4x poprzedni mnożnik +1 czyli 5=20
5x poprzedni mnożnik +1 czyli 6=30
6x poprzedni mnożnik +1 czyli 7=42
9= poprzedni mnożnik +1 czyli 8=72......
@woodykosa1 na co Ci w tym wszystkim +1? Trochę się w tym swoim opisie pogubiłeś troszeczkę. biorąc z Twojego wyjaśnienia 3x poprzedni mnożnik (czyli 2) +1 daje nam znów 3. 3x3 nie da Ci 12... Generalnie Cały Twój opis jest przekręcony gdyż chodzi o NASTĘPNY a nie poprzedni.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
15 czerwca 2019 o 15:18
56 też jest dobrą odp. Patrząc na prawą kolumnę między pierwszym a drugim wierszem różnica wynosi 6. Między drugim a trzecim wynosi 8, potem 10, następnie 12, więc kolejna różnica wynosi 14. Czyli 42+14=56.
90, a zadanie bardziej na spostrzegawczość niż "na geniusza", bo większość odpowiedzi wyczaiła dobry algorytm, tylko nie zauważyła przeskoku pomiędzy 6 a 9. Zresztą zwykły ciąg, więc widzę, że mamy bardzo szerokie pojęcia geniusza na gdzieś 1/4 populacji rozciągnięte co najmniej.
Można też pójść na skróty. Różnice między kolejnymi liczbami to 6, 8, 10, 12. Ekstrapolując będzie to 42+14+16+18=90.
f(0)=0
f(n)=f(n-1)+2n
1=0+2
2=2+4
3=6+6
4=12+8
itd
Rozwiązania podane przez innych są równorzędne.
f(n+1)=f(n)+2(n+1)
Przyjmijmy, że f(n)=f(n-1)+d(n) -> d(n) = 2n
d(0)=0
Wiemy, że f(2)=6 i każda kolejna wartość jest większa o d(n), więc funkcja jest sumą ciągu arytmetycznego
f(9) to suma d(9)+d(8)+...+d(1)
No to zsumujmy.
f(n)=(d(1)+d(n))*(n/2)
f(n)=(2+2n)*n/2
f(n)=(1+n)*n
f(n)=n+n^2
f(9)=90
Zdaje się, że to jest matematyka na poziomie szkoły średniej, chociaz cholera wie jak teraz wygląda program. Zadanie jest dosyć proste i można zauważyć kilka równoważnych zależności, ale wcisnęli tu też zadanie na spostrzegawczość (przeskok z 6 na 9) tak popularne w zadaniach z dupy publikowanych na demotach.
I nie, nikt tu nie jest geniuszem. Testy na inteligencję tego typu rzeczy klasyfikują na poziomie przeciętnym. Widzę tu za to sporą grupę debili.
Jak komuś wyszło 56, to jest mało spostrzegawczy. Powiązał fakty dobrze, ale pominął jeden z nich. Jak komuś wyszło 90, to ogarnął. Cała reszta niech lepiej nie zajmuje się myśleniem, bo im to średnio wychodzi.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
15 czerwca 2019 o 8:07
To nie jest zadanie z matematyki na poziomie szkoły średniej tylko zadanie z logiki na poziomie podstawówki p->q. Jeśli p to q. Jeśli p jest fałszywe to wartość logiczna q nie ma znaczenia dla poprawności wnioskowania. Tego typu zadania nie mają błędnych rozwiązań.
I teraz spojrzyjcie na różnicę między różnicami. 4=9 różnica 5, 9=16 różnica 7, 16=25 różnica 9, 25=36 różnica 11... Każda następna odległość między kolejnymi różnicami poszczególnych równań jest o 2 większa i nieparzysta.
Zatem licząc dla działania 6=42 Różnica jest 36, dla 7 zatem będzie: 36+13=49, dla 8 będzie 49+15=64, dla 9 będzie 64+17=81.
Podsumowując: 6=42, 7=49, 8=64, 9=81
Analogicznie rozpisując każde następne działanie dochodzimy do 81.
@Wolfi1485 Niby wywód słuszny, ale błąd tkwi w tym, że 81 to różnica miedzy liczbą po lewej a wynikiem po prawej, czyli za pozostałymi kolegami - wychodzi 90. A ja nadal uważam, że zero :D
Ja to zrozbiłem ciągiem patrząc tylko na prawą stronę.
6 jest podstawą i dodajemy 2 do każdego następnego działania
6
6+6=12
12+8=20
20+10=30
30+12=42
42+14=56
56+16=72
72+18=90
Po prostu zero: tyczy się cyfr, nie liczb, więc po 9 może być tylko zero, bo wtedy 9x0=0. Wynik po znaku równości to wynik mnożenia liczby z lewej przez następną z lewej. I niech mi ktoś udowodni, że nie...(wszelkie takie zadania to kwestia reguł, które zastosował autor, zwłaszcza, że jest to niejednoznaczne.) Ooops, wydało się, ze jestem geniuszem.... :D
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
15 czerwca 2019 o 10:42
90, suma wszystkich liczb naturalnych do n razy 2 lub n * (n+1). Ale to jest bardzo proste pytanie, na teście na inteligencję rozwiązujesz takich po 10 na minutę zanim przejdziesz do tych trudnych.
Moim zdaniem każde z podanych równań jest błędne, bo nie jest równe. Autor nie podał żadnych działań, pytania o nie ani wyjaśnienia, co tutaj oznacza bycie geniuszem. Autor jedynie błędnie porównał dwie liczby.
Pomijając ten fakt, uważam, że ktoś wcześniej słusznie zauważył, że "geniusz" znalazłby kilka prawidłowych zależności w tym zapisie.
Ale czy rzeczywiście trzeba być geniuszem?
Tu nie ma czego liczyć. Jeśli 2=6 i 3=12 i 4=20 i 5=30 i 6=42 to 9 =?. To zdanie jest indukcją. Indukcja jest fałszywa wtedy i tylko wtedy gdy poprzednik indukcji jest prawdziwy a następnik fałszywy. Tu poprzednik indukcji jest fałszywy więc wartość logiczna nastęnika nie ma znaczenia. 9=okoń i nadal indukcja jest prawdziwa.
Wystarczy pomnożyć liczbę znajdującą się przed znakiem równości z liczbą poniżej która znajduje się przed znakiem równości i dostaje się wynik do liczby powyżej.
2 = 6 ponieważ 2*3=6
3 = 12 ponieważ 3*4 = 12
4 = 20 ponieważ 4*5 = 20
5 = 30 ponieważ 5*6 = 30
6 = 42 ponieważ 6*7 = 42
7 = 56 ponieważ 7*8 = 56
8 = 72 ponieważ 8*9 = 72
9 = 90 ponieważ 9*10 = 90
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
15 czerwca 2019 o 13:20
Kolejne zadanie z cyklu "co autor miał na myśli", bo założeń może być mnóstwo.
Ot kilka przykładów na szybko:
1. Mnożymy kolejne dwie liczby po lewej i wpisujemy wynik po prawej (np. 2x3=6, 3x4=12 itd., więc 9x10 = 90
2. Dodajemy 2 do dodawanej wcześniej liczby, czyli kolejno: +6, +8, +10, +12, +14, +16 i w ostatnim +18. Dochodzimy do 72+18 = 90. Wynik ten sam, co przy punkcie / metodzie 1.
3. Liczba po lewej + jej kwadrat (np. 2 + 2x2, czyli mamy 6 itd.), zatem dla 9 mamy 9 + 81, więc... ponownie 90.
4. Bierzemy liczbę po prawej z wiersza wyżej i dodajemy 2x liczbę po lewej z aktualnego wiersza, wtedy mamy 6 + 2x3 = 12, a na końcu będzie 72 + 2x9 = 90.
Fajny mózgotrzep, bo można na różne sposoby udowodnić samemu sobie że (nie*) jest się idiotą i obronić własne "racja moja jest najmojsza".
Nie no czytać tego się nie da co tu wypisujecie w tych komentarzach.... geniusze ja pierod.....mnożniki, kwadraty... jakieś mnożnik "-1", "+1"a to jest proste jak budowa cepa:
2=6
3=12
4=20
5= 30
6=42
9= ? Czyli 90 a czemu??? Jak to?
Proste:
2=6 a poniżej jest
3= czyli mnożymy poprostu 2 razy liczba pod nią czyli
tutaj razy 3 itd.
4= czyli pod czwórką jest piątka czyli 4x5=20 i wredy 4=20
a co będzie na:
121=...... poprostu 121x122= sobie policzcie bo mi się nie chce.
Zasada takich zagadek jest taka że się sumuje mnoży dzieli bądź odejmuje jedynie liczby widoczne na obrazku. Bez żadnych kwadratów i jakichś tam tłumaczeń w działaniach z nawiasami GENIUSZE za.... złamanego centa bym dał.
9
x^x+x=y
@kamilioza85 Albo inaczej patrząc i do łatwiejszego wyliczenia:
y=x(x+1)
Po prostu mnożymy liczbę przez następną
@gripenn Nie wiem jak to wyjaśnić ale prawidłowy wynik znali również główni bohaterowie filmu CK Dezerterzy, o czym poinformowali gromko we trójkę w 41:30 minucie (scena w okopie) np. https://www.youtube.com/watch?v=H2_9kAUSJjg
Raczej nie tylko.
2D0C8AF807EF45AC17CAFB2973D866BA8F38CAA9
@Tfujnick No nie przesadzajmy. Wystarczy 5A olbo 1011010
@koszmarek66 to powiedz czym jest moja odpowiedź :)
@Tfujnick Przerostem formy nad treścią?
@koszmarek66 Może. Nie mnie oceniać. Ale skąd wziął się taki dokładnie zapis?
No cóż... chyba zgadnąć było zbyt trudno.
SHA1 ("90").
90 liczba plus jej kwadrat 9+81.
1) Liczba + jej kwadrat i wtedy 90
2) na piechotę:
Poprzedni wynik + 2x
3 = 6 + 2 * 3 = 12
4 = 12 + 2 * 4 = 20
5 = 20 + 2 * 10 = 30
6 = 30 + 2 * 6 = 42
7 = 42 + 2 * 7 = 56
8 = 56 + 2 * 8 = 72
9 = 72 + 2 *9 = 90
Oba wzory działają :)
@sebakula76 Albo po prostu cyfra pomnożona przez cyfrę o 1 większą.
90
56
5x6
6x7
7x8
8x9
9x10=90
2=/=6...
3*2 = 6
4*3 = 12
5*4 = 20
6*5 = 30
9*6 = 42
0*9 = 0
@skrzetusky1 9*6 = 42 ?? D od kiedy ?
@pochichrana Od kiedy został geniuszem
Fakt, błąd! Nie sprawdziłem przedostatniego równania tj. 9*6!
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 lipca 2019 o 9:55
72
54
81
Nie będę podawał wyniku, ale powiem tak: JEŚLI TO MA BYĆ DLA GENIUSZA, NIE DZIWI MNIE IDIOTYZM W ŚRODOWISKACH NAUKOWYCH.
@Fragglesik Nie słyszałem, żeby na jakiejś uczelni wykadano Demotywatory. Może swoim studentom czasem pokażę jakiegoś demota na temat ale bez przesady!
Ale masz rację, to dla ludzi ciekawych i inteligentnych. Geniusz pewno znalazłby kilka poprawnych odpowiedzi
2=6=2*3
3=12=3*4
4=20=4*5
5=30=5*6
6=42=6*7
7=56=7*8
8=72=8*9
9=90=9*10
Czyli, rozwiązaniem jest działanie a*(a+1)=b
Czyli mnożenie liczby razy liczbę o 1 większą.
Równie dobrze można to zrobić innym tokiem myślenia :
2x 3=6
3x poprzedni mnożnik +1 czyli 4=12
4x poprzedni mnożnik +1 czyli 5=20
5x poprzedni mnożnik +1 czyli 6=30
6x poprzedni mnożnik +1 czyli 7=42
9= poprzedni mnożnik +1 czyli 8=72......
@woodykosa1 na co Ci w tym wszystkim +1? Trochę się w tym swoim opisie pogubiłeś troszeczkę. biorąc z Twojego wyjaśnienia 3x poprzedni mnożnik (czyli 2) +1 daje nam znów 3. 3x3 nie da Ci 12... Generalnie Cały Twój opis jest przekręcony gdyż chodzi o NASTĘPNY a nie poprzedni.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 15 czerwca 2019 o 15:18
90
Sam początkowo myślałem, że 72, ale zauważcie przeskok o 2 liczby do przodu.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 14 czerwca 2019 o 20:26
Moim zdaniem 72. Jeżeli 2*3=6, to każdy następny mnożnik powiększamy o 1. 9*8=72.
@kaem38 raczej byłoby 7x8, 8x9, 9x10, czyli 90.
@kaem38 Skoro f(2)=2*3, to jakim cudem f(9)=9*8?
56 też jest dobrą odp. Patrząc na prawą kolumnę między pierwszym a drugim wierszem różnica wynosi 6. Między drugim a trzecim wynosi 8, potem 10, następnie 12, więc kolejna różnica wynosi 14. Czyli 42+14=56.
@gumis1412 No a po lewej masz przeskok z 6 do 9 i dlatego to będzie 90, 56 to dla siódemki.
72
60
9=8
Strasznie dużo tu geniuszy. Prawie wszyscy. Na szczęście są też przeciętni. Chwała Bogu.
@Uhtred i każdy ma inny wynik :P
54
56
90
90
90 - iloczyn dabej liczby i następnej (9 x 10)
mnożymy daną liczbę z liczbą o 1 większą:
2=6 (2x3);
3= 12 (3x4);
4=20 (4x5);
5=30 (5x6);
6=42 (6x7);
9=90 (9x10).
(Raczej dla genialnych inaczej ;-) )
90, a zadanie bardziej na spostrzegawczość niż "na geniusza", bo większość odpowiedzi wyczaiła dobry algorytm, tylko nie zauważyła przeskoku pomiędzy 6 a 9. Zresztą zwykły ciąg, więc widzę, że mamy bardzo szerokie pojęcia geniusza na gdzieś 1/4 populacji rozciągnięte co najmniej.
Można też pójść na skróty. Różnice między kolejnymi liczbami to 6, 8, 10, 12. Ekstrapolując będzie to 42+14+16+18=90.
f(0)=0
f(n)=f(n-1)+2n
1=0+2
2=2+4
3=6+6
4=12+8
itd
Rozwiązania podane przez innych są równorzędne.
f(n+1)=f(n)+2(n+1)
Przyjmijmy, że f(n)=f(n-1)+d(n) -> d(n) = 2n
d(0)=0
Wiemy, że f(2)=6 i każda kolejna wartość jest większa o d(n), więc funkcja jest sumą ciągu arytmetycznego
f(9) to suma d(9)+d(8)+...+d(1)
No to zsumujmy.
f(n)=(d(1)+d(n))*(n/2)
f(n)=(2+2n)*n/2
f(n)=(1+n)*n
f(n)=n+n^2
f(9)=90
Zdaje się, że to jest matematyka na poziomie szkoły średniej, chociaz cholera wie jak teraz wygląda program. Zadanie jest dosyć proste i można zauważyć kilka równoważnych zależności, ale wcisnęli tu też zadanie na spostrzegawczość (przeskok z 6 na 9) tak popularne w zadaniach z dupy publikowanych na demotach.
I nie, nikt tu nie jest geniuszem. Testy na inteligencję tego typu rzeczy klasyfikują na poziomie przeciętnym. Widzę tu za to sporą grupę debili.
Jak komuś wyszło 56, to jest mało spostrzegawczy. Powiązał fakty dobrze, ale pominął jeden z nich. Jak komuś wyszło 90, to ogarnął. Cała reszta niech lepiej nie zajmuje się myśleniem, bo im to średnio wychodzi.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 15 czerwca 2019 o 8:07
To nie jest zadanie z matematyki na poziomie szkoły średniej tylko zadanie z logiki na poziomie podstawówki p->q. Jeśli p to q. Jeśli p jest fałszywe to wartość logiczna q nie ma znaczenia dla poprawności wnioskowania. Tego typu zadania nie mają błędnych rozwiązań.
chyba dla dzieciaków z podstawówki
2х2+2
...
9х9+9
Do czego tu potrzebny geniusz jak to jest proste działanie matematyczne. Najprościej jest to: liczba razy liczba plus liczba. 9*9+9=90
9=9 ewentualnie 9=4+5
90
Wzór: n = n * (n+1)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 czerwca 2019 o 8:48
90
jak obrócić wynik do góry nogami, to wychodzi 06
90
90. Beznadziejnie proste....
są dwa wyniki. Albo 9+9 do kwadratu=90, albo 9×8=72
72
Ja myślę że 81.
Bo tak: 2=6 różnica 4, 3=12 różnica 9, 4=20 różnica 16, 5=30 różnica 25 6=42 różnica 36...
I teraz spojrzyjcie na różnicę między różnicami. 4=9 różnica 5, 9=16 różnica 7, 16=25 różnica 9, 25=36 różnica 11... Każda następna odległość między kolejnymi różnicami poszczególnych równań jest o 2 większa i nieparzysta.
Zatem licząc dla działania 6=42 Różnica jest 36, dla 7 zatem będzie: 36+13=49, dla 8 będzie 49+15=64, dla 9 będzie 64+17=81.
Podsumowując: 6=42, 7=49, 8=64, 9=81
Analogicznie rozpisując każde następne działanie dochodzimy do 81.
@Wolfi1485 Niby wywód słuszny, ale błąd tkwi w tym, że 81 to różnica miedzy liczbą po lewej a wynikiem po prawej, czyli za pozostałymi kolegami - wychodzi 90. A ja nadal uważam, że zero :D
56
Ja to zrozbiłem ciągiem patrząc tylko na prawą stronę.
6 jest podstawą i dodajemy 2 do każdego następnego działania
6
6+6=12
12+8=20
20+10=30
30+12=42
42+14=56
56+16=72
72+18=90
72
Po prostu zero: tyczy się cyfr, nie liczb, więc po 9 może być tylko zero, bo wtedy 9x0=0. Wynik po znaku równości to wynik mnożenia liczby z lewej przez następną z lewej. I niech mi ktoś udowodni, że nie...(wszelkie takie zadania to kwestia reguł, które zastosował autor, zwłaszcza, że jest to niejednoznaczne.) Ooops, wydało się, ze jestem geniuszem.... :D
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 czerwca 2019 o 10:42
90, suma wszystkich liczb naturalnych do n razy 2 lub n * (n+1). Ale to jest bardzo proste pytanie, na teście na inteligencję rozwiązujesz takich po 10 na minutę zanim przejdziesz do tych trudnych.
Jeden z najprostszych i najbanalniejszych ciągów. Nie dla geniuszy, tylko dla odsiania totalnych idiotów.
78
Pewnie zle mysle, ale miedzy 6, a 9 brakuje 7 I 8, a 6*7=42, a wiec na koncu bym dal 8*9
Edit pominalem jedna liczbe I na koncu bedzie 9*10
90
A może... chodzi o dodawanie liczby co poziom zwiększonej o 2?
2 = 6 + 6
3 = 12 + 8
4 = 20 +10
5 = 30 +12
6 = 42 +14
7 = 56 + 16
8 = 72 + 18
9 = 90
co i tak wychodzi praktycznie na liczba plus jej kwadrat :-)
Matematyka jest super :-)
@radvan nie jest super, ale w ten sposób dostałem 90
Moim zdaniem każde z podanych równań jest błędne, bo nie jest równe. Autor nie podał żadnych działań, pytania o nie ani wyjaśnienia, co tutaj oznacza bycie geniuszem. Autor jedynie błędnie porównał dwie liczby.
Pomijając ten fakt, uważam, że ktoś wcześniej słusznie zauważył, że "geniusz" znalazłby kilka prawidłowych zależności w tym zapisie.
Ale czy rzeczywiście trzeba być geniuszem?
72
56
Tu nie ma czego liczyć. Jeśli 2=6 i 3=12 i 4=20 i 5=30 i 6=42 to 9 =?. To zdanie jest indukcją. Indukcja jest fałszywa wtedy i tylko wtedy gdy poprzednik indukcji jest prawdziwy a następnik fałszywy. Tu poprzednik indukcji jest fałszywy więc wartość logiczna nastęnika nie ma znaczenia. 9=okoń i nadal indukcja jest prawdziwa.
Wystarczy pomnożyć liczbę znajdującą się przed znakiem równości z liczbą poniżej która znajduje się przed znakiem równości i dostaje się wynik do liczby powyżej.
2 = 6 ponieważ 2*3=6
3 = 12 ponieważ 3*4 = 12
4 = 20 ponieważ 4*5 = 20
5 = 30 ponieważ 5*6 = 30
6 = 42 ponieważ 6*7 = 42
7 = 56 ponieważ 7*8 = 56
8 = 72 ponieważ 8*9 = 72
9 = 90 ponieważ 9*10 = 90
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 czerwca 2019 o 13:20
Tam nigdy nie bedzie równania 2=6 ; 3=12. Ale 2x=6 To jest równanie.
@marccian A gdzie masz tam znaki mnożenia?
90
90. I nie trzeba tu geniusza. Zwykłe ciągi działań. Liczba z lewej strony równania + jej kwadrat = liczba po prawej stronie.
Od kiedy 2=6 ; 3=12 itd. Tam NIGDY nie będzie równości. 2x=6 To już jest równanie...
2*3=6
3*4=12
4*5=20
5*6=30
6*7=42
7*8=56
8*9=72
9*10=90
90
Nie sądziłam że znajomość tabliczki mnożenia jest poziomem "geniuszy"
72
2*3=6
3*4=12
4*5=20
5*6=30
6*7=42
9*10=90
90
Jako że szukałam czegoś podchwytliwego i mnożenie odrzuciłam na początku wyszło mi 60. Czemu?
Bo liczba + 2 razy druga liczba.
72
72
63
56
Kolejne zadanie z cyklu "co autor miał na myśli", bo założeń może być mnóstwo.
Ot kilka przykładów na szybko:
1. Mnożymy kolejne dwie liczby po lewej i wpisujemy wynik po prawej (np. 2x3=6, 3x4=12 itd., więc 9x10 = 90
2. Dodajemy 2 do dodawanej wcześniej liczby, czyli kolejno: +6, +8, +10, +12, +14, +16 i w ostatnim +18. Dochodzimy do 72+18 = 90. Wynik ten sam, co przy punkcie / metodzie 1.
3. Liczba po lewej + jej kwadrat (np. 2 + 2x2, czyli mamy 6 itd.), zatem dla 9 mamy 9 + 81, więc... ponownie 90.
4. Bierzemy liczbę po prawej z wiersza wyżej i dodajemy 2x liczbę po lewej z aktualnego wiersza, wtedy mamy 6 + 2x3 = 12, a na końcu będzie 72 + 2x9 = 90.
Fajny mózgotrzep, bo można na różne sposoby udowodnić samemu sobie że (nie*) jest się idiotą i obronić własne "racja moja jest najmojsza".
*Jak kto woli :)
72
90
72 ...
90 :D
Nie no czytać tego się nie da co tu wypisujecie w tych komentarzach.... geniusze ja pierod.....mnożniki, kwadraty... jakieś mnożnik "-1", "+1"a to jest proste jak budowa cepa:
2=6
3=12
4=20
5= 30
6=42
9= ? Czyli 90 a czemu??? Jak to?
Proste:
2=6 a poniżej jest
3= czyli mnożymy poprostu 2 razy liczba pod nią czyli
tutaj razy 3 itd.
4= czyli pod czwórką jest piątka czyli 4x5=20 i wredy 4=20
a co będzie na:
121=...... poprostu 121x122= sobie policzcie bo mi się nie chce.
Zasada takich zagadek jest taka że się sumuje mnoży dzieli bądź odejmuje jedynie liczby widoczne na obrazku. Bez żadnych kwadratów i jakichś tam tłumaczeń w działaniach z nawiasami GENIUSZE za.... złamanego centa bym dał.
90
90
56
6 + 6
12 + 8
20 + 10
30 + 12
42 + 14
56
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 czerwca 2019 o 3:57
90
2x3=6
3x4=12
4x5=20
5x6=30
6x7=42
7x8=56
8x9=72
9x10=90
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 czerwca 2019 o 23:19
72
2x3=6
3x4=12
4x5=20
5x6=30
6x7=42
7x8=56
8x9=72
9x10=90