@InnyNieDlaWykolejonegoSwiata
o ile dobrze pamietam, to patent nalezy do osoby ktora go zarejestrowala a nie do rzadu
wiec raczej nie jest mozliwe zeby rzad sprzedal cudzy patent,
biorac pod uwage to ze nie ma ani slowa o tym przelomie w zagranicznej prasie, oznacza male zainteresowanie tym, a to oznacza ze jest to nie praktyczne, albo nie istnieje
biorac pod uwage ze sprawa ma dekade, stawiam na to drugie
od siebie dodam tyle ze juz sie naczytalem o super paliwach silnikach ze sceptycznie podchodze do takich rzeczy
Zobacz, a ja do tej pory myślałem, że najwięcej ma do powiedzenia ten, co wyłożył kasę na finansowanie badań. Cóż... mogłem być w błędzie. Tu mamy w tle jeszcze takie instytucje jak: Uniwersytet Missouri-Rolla, Kancelaria Consultor, która ma licencję na technologię polskiego profesora, Instytut Techniki Inżynieryjnej we Wrocławiu, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz Konsorcjum Przedsiębiorstw Robót Górniczych i Budowy Szybów w Mysłowicach.
Całkiem spora lista...
Projekt przeszedł przez pierwszą część konkursu bez zastrzeżeń, mimo że odpadł co trzeci kandydat. Teraz trwa ocena merytoryczna, która zadecyduje, czy wniosek zakwalifikuje się na sfinansowanie badania naukowego. Jego wartość to 8 mln zł, z czego NCBR miałoby udzielić dofinansowania w wysokości 4 mln zł. Pozostała część to wkład "własny". Szkoda, że nie napisano, kogo dokładnie jest ten własny wkład :)
Sprawa jest po cichu, bo albo faktycznie jest niewarta rozgłosu, albo ma być po cichu. Ja nie wiem, które z dwóch.
Podzielam zdanie co do różnych super paliw, co to miały uzdrowić rynek w magiczny hokus-pokus.
@InnyNieDlaWykolejonegoSwiata
trudno powiedziec kto ma prawo do patentu, bo wiele zalezy od okolicznosci rodzaju umow warunkow wspolpracy itp
missouri-rolla znajduje sie gdzies na dolach rankingu szanghajskiego niewiele powyzej wroclawia, uczelnia majac pracownika naukowego z takim przelomowym wynalazkiem raczej starala by sie o rozglos
co do konkursu, to powiem ci ze na stronie ncbr nie znalazlem ani jednej wzmianki o takowym, ani nic na temat tego wynalazcy, natomiast znalazlem informacje ze uniwersytet wroclawski dostal grant na te badania, ale zostal on zwrocony w latach 2009-2010
Sam Rudolf Diesel rozważał czy w silniku wysokoprężnym zastosować olej czy miał węglowy (sproszkowany węgiel) doszedł do wniosku że nieoczyszczona ropa będzie prostsza ...Wiec widzę ze wrócono do pomysłu z przed lat
@maksiking9 problemem jest kilka , ale nie takie jak mówisz. Paliwo to roztwór wody destylowanej i węgla zmielonego do wielkości 0,6 nm. Pierwszy problem to czystość węgla z jakiego będzie produkowane paliwo... ideałem byłby antracyt , Im bardziej zanieczyszczone tym kosztowniejsze jego oczyszczanie i większe ryzyko problemów z takim silnikiem , np osadzanie się i krystalizacja związków mineralnych z zanieczyszczeń na elementach silnika.
Obecne problemy z tego typu silnikiem to konieczność zastosowania bardzo długiego skoku suwnego tłoka i korbowodu ,choć nadzieję budzi niedawny patent silnika ze zmiennym wykorbieniem. Większe ciśnienie potrzebne do punktu detonacyjnego lub zastosowanie systemu zapłonowego. Flotacja osadowa mieszaniny paliwowej jaka jest największym problemem... i dylemat czy stosować paliwo płynne ryzykując jego osadzanie się czy stosować paliwo stałe i mieszać je już w silniku co z kolei zwiększa jego gabaryty masę i skomplikowanie. Nie stałość mieszaniny względem temperatur i problem zamarzania w zimie w temperaturach ujemnych
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
5 razy.
Ostatnia modyfikacja:
17 lipca 2019 o 20:06
No nieee, znowu z tym grafenem. Mit trzyma się mocno. Polacy, owszem, wynaleźli prostą metodą produkcji grafenu, ale kilka m-cy później inni zachodni naukowcy wynaleźli jeszcze prostszą i tańszą metodę. Ot i cały spisek z naszym cudownym grafenem. Można tylko dziękować ówczesnym władzom, że nie wpakowano milionów w już przestarzałą i nieekonomiczną metodę.
Wiesz ile razy już mieliśmy być drugim Kuwejtem? Wcześniej było 10 groszy za litr. Niestety to nie jest takie hop siup, inaczej dawno by to wszyscy próbowali ukraść, a nie próbują. Te 25 groszy to ściema wynikająca zapewne z braku zrozumienia technologii i poszukiwania sensacji przez dziennikarza, który pierwszy tym razem pisał o tej technologii.
Wielkie rafinerie produkują litr oleju napędowego zaledwie o kilka gorszy drożej. W finalnej cenie litra paliwa na stacji benzynowej, koszt wytworzenia paliwa to zaledwie kilka procent tej ceny. Reszta to koszty dystrybucji i transportu, opłaty środowiskowe i koncesyjne, a przede wszystkim podatek drogowy i akcyzowy. Gdyby ktoś wynalazł patent na produkowanie paliwa za 0 groszy, czyli zupełnie za darmo, to na stacji paliw płacilibyśmy i tak ponad 5 zł za litr.
Nic nowego. W kotłach cyklonowych metoda rozwadniania pyłu węglowego stosowana jest od lat. Do silników spalinowych to się nie nadaje, zbyt dużo popiołu, który zarżnie silnik natychmiast. To zresztą tez było testowane w latach 80-tych. Ta rewelacja , to odkrywanie Ameryki na nowo.
To kiedy socjalistyczny rząd sprzedaje patenty i komu dokładnie?
@InnyNieDlaWykolejonegoSwiata
o ile dobrze pamietam, to patent nalezy do osoby ktora go zarejestrowala a nie do rzadu
wiec raczej nie jest mozliwe zeby rzad sprzedal cudzy patent,
biorac pod uwage to ze nie ma ani slowa o tym przelomie w zagranicznej prasie, oznacza male zainteresowanie tym, a to oznacza ze jest to nie praktyczne, albo nie istnieje
biorac pod uwage ze sprawa ma dekade, stawiam na to drugie
od siebie dodam tyle ze juz sie naczytalem o super paliwach silnikach ze sceptycznie podchodze do takich rzeczy
@mieteknapletek witam.
Zobacz, a ja do tej pory myślałem, że najwięcej ma do powiedzenia ten, co wyłożył kasę na finansowanie badań. Cóż... mogłem być w błędzie. Tu mamy w tle jeszcze takie instytucje jak: Uniwersytet Missouri-Rolla, Kancelaria Consultor, która ma licencję na technologię polskiego profesora, Instytut Techniki Inżynieryjnej we Wrocławiu, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz Konsorcjum Przedsiębiorstw Robót Górniczych i Budowy Szybów w Mysłowicach.
Całkiem spora lista...
Projekt przeszedł przez pierwszą część konkursu bez zastrzeżeń, mimo że odpadł co trzeci kandydat. Teraz trwa ocena merytoryczna, która zadecyduje, czy wniosek zakwalifikuje się na sfinansowanie badania naukowego. Jego wartość to 8 mln zł, z czego NCBR miałoby udzielić dofinansowania w wysokości 4 mln zł. Pozostała część to wkład "własny". Szkoda, że nie napisano, kogo dokładnie jest ten własny wkład :)
Sprawa jest po cichu, bo albo faktycznie jest niewarta rozgłosu, albo ma być po cichu. Ja nie wiem, które z dwóch.
Podzielam zdanie co do różnych super paliw, co to miały uzdrowić rynek w magiczny hokus-pokus.
Pozdrawiam :)
@InnyNieDlaWykolejonegoSwiata
trudno powiedziec kto ma prawo do patentu, bo wiele zalezy od okolicznosci rodzaju umow warunkow wspolpracy itp
missouri-rolla znajduje sie gdzies na dolach rankingu szanghajskiego niewiele powyzej wroclawia, uczelnia majac pracownika naukowego z takim przelomowym wynalazkiem raczej starala by sie o rozglos
co do konkursu, to powiem ci ze na stronie ncbr nie znalazlem ani jednej wzmianki o takowym, ani nic na temat tego wynalazcy, natomiast znalazlem informacje ze uniwersytet wroclawski dostal grant na te badania, ale zostal on zwrocony w latach 2009-2010
Mimo wszystko i tak zostanie to oddane w ręce innych mocarstw, u nas nic nie opłaca się prowadzić, zakładać czy też tworzyć.
to tylko oznacza, że nikomu nie będzie się opłacać, więc wynalazek zostanie uciszony. A świat? Ekooszołomy, wszyscy jak leci, pod topór.
baju baju będziem w raju, co to przedruk z se? czy innego faktu?
Ja pitole, teraz to będzie 1000 + . Ile podatków do tego paliwa można dorzucić zanim osiągnie aktualny poziom cen!!! Moteusz będzie zachwycony!!!
Sam Rudolf Diesel rozważał czy w silniku wysokoprężnym zastosować olej czy miał węglowy (sproszkowany węgiel) doszedł do wniosku że nieoczyszczona ropa będzie prostsza ...Wiec widzę ze wrócono do pomysłu z przed lat
@killerxcartoon wow dosyć ciekawy fakt, co do aktualnego wynalazku pewnie jest jakiś szkopuł o którym nikt nic nie mówi.
@maksiking9 problemem jest kilka , ale nie takie jak mówisz. Paliwo to roztwór wody destylowanej i węgla zmielonego do wielkości 0,6 nm. Pierwszy problem to czystość węgla z jakiego będzie produkowane paliwo... ideałem byłby antracyt , Im bardziej zanieczyszczone tym kosztowniejsze jego oczyszczanie i większe ryzyko problemów z takim silnikiem , np osadzanie się i krystalizacja związków mineralnych z zanieczyszczeń na elementach silnika.
Obecne problemy z tego typu silnikiem to konieczność zastosowania bardzo długiego skoku suwnego tłoka i korbowodu ,choć nadzieję budzi niedawny patent silnika ze zmiennym wykorbieniem. Większe ciśnienie potrzebne do punktu detonacyjnego lub zastosowanie systemu zapłonowego. Flotacja osadowa mieszaniny paliwowej jaka jest największym problemem... i dylemat czy stosować paliwo płynne ryzykując jego osadzanie się czy stosować paliwo stałe i mieszać je już w silniku co z kolei zwiększa jego gabaryty masę i skomplikowanie. Nie stałość mieszaniny względem temperatur i problem zamarzania w zimie w temperaturach ujemnych
Zmodyfikowano 5 razy. Ostatnia modyfikacja: 17 lipca 2019 o 20:06
No nieee, znowu z tym grafenem. Mit trzyma się mocno. Polacy, owszem, wynaleźli prostą metodą produkcji grafenu, ale kilka m-cy później inni zachodni naukowcy wynaleźli jeszcze prostszą i tańszą metodę. Ot i cały spisek z naszym cudownym grafenem. Można tylko dziękować ówczesnym władzom, że nie wpakowano milionów w już przestarzałą i nieekonomiczną metodę.
Wiesz ile razy już mieliśmy być drugim Kuwejtem? Wcześniej było 10 groszy za litr. Niestety to nie jest takie hop siup, inaczej dawno by to wszyscy próbowali ukraść, a nie próbują. Te 25 groszy to ściema wynikająca zapewne z braku zrozumienia technologii i poszukiwania sensacji przez dziennikarza, który pierwszy tym razem pisał o tej technologii.
A węgiel na paliwo i tak kupimy za granicą, bo krajowego brakuje.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 lipca 2019 o 9:51
Świat: Musimy ratować Ziemię, przestawiamy się na paliwa odnawialne, elektryczne.
Polska: Wymyśliliśmy jak napędzać samochody węglem
A błoto z torfu profesora Tołpy wyleczyło już jakiegoś raka ?
Oj, Polacy jak wy lubicie wierzyć w legendy.
Supersamochód Syrenka, warszawa z silnikiem 400KM, maluszek elektryczny, a teraz to...
Żal...
Przecież to wszystko już Adolf H. przecwiczył jak mu się zaczęło sypać.
Wielkie rafinerie produkują litr oleju napędowego zaledwie o kilka gorszy drożej. W finalnej cenie litra paliwa na stacji benzynowej, koszt wytworzenia paliwa to zaledwie kilka procent tej ceny. Reszta to koszty dystrybucji i transportu, opłaty środowiskowe i koncesyjne, a przede wszystkim podatek drogowy i akcyzowy. Gdyby ktoś wynalazł patent na produkowanie paliwa za 0 groszy, czyli zupełnie za darmo, to na stacji paliw płacilibyśmy i tak ponad 5 zł za litr.
25 groszy koszt produkcji.....czyli jak to wprowadzi sie na rynek to koszt litra będzie pewnie z 7 zł = 6,75zł to będą podatki.
Morawiecki jak się dowie to od razu opodatkuje :D
25gr za litr? Ropa tańsza.
I kto uwierzy w takiego clickbait?
Paliwo zawiera 70% węgla i 30% wody, co do zasilania silników spalinowych - nie wiem jak rozwiązali problem odpadów stałych.
Nic nowego. W kotłach cyklonowych metoda rozwadniania pyłu węglowego stosowana jest od lat. Do silników spalinowych to się nie nadaje, zbyt dużo popiołu, który zarżnie silnik natychmiast. To zresztą tez było testowane w latach 80-tych. Ta rewelacja , to odkrywanie Ameryki na nowo.
To bardzo ciekawe, tylko dlaczego na zdjęciu jest dr Lubicz z "Klanu"? Czyżby fake? :)
Pitu, pitu. Takie same pitolenie nawiedzonych jak z chemtrails. Nic dziwnego, że taki suweren kupuje później wszystkie bajki populistów.