Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
K konto usunięte
-1 / 11

No co, jak zakaz manewrowania, to zakaz!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+2 / 2

@kolorowatolerancja
Koniec przetaczania.. widocznie do tego miejsca jest jeszcze oficjalnie czynna linia jako bocznica ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ludek_z_lasu
+3 / 3

Tory tylko w ulicy, przed i za nic nie ma. Szreniawa obok Sławy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 listopada 2019 o 18:28

K killerxcartoon
+2 / 2

@ludek_z_lasu Nic nowego .. likwidując torowisko nie chcą naprawiać drogi i zostawiają przejazdy.
W Krakowie przejazd kolejowy na ulicy Dekerta - Dąbrowskiego na zjeździe na nie istniejąca już stację kolejową Powiśle jaka była nieczynna od początku lat 80tych zlikwidowano w 2015 przy budowie wiaduktu połączenia stacji Zabłocie i Krzemionki.
Przejazdy na Kocmyrzówce stały jeszcze w kilku miejscach w 2010 do czasu zrobienia na starym torowisku obwodnicy Prus

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 listopada 2019 o 12:27

W Wielgi
0 / 0

@killerxcartoon W Toruniu za czasów PRL-u istniała linia tramwajowa nr 3. Przestała kursować w 1991 roku, a do teraz istnieją pozostałości po torowisku dawnej trójki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wichniak2
0 / 0

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H konto usunięte
-2 / 8

Bydło biedackie zapłaci za prąd, bydło jest po to aby płaciło.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar unkiel
+9 / 9

Kupię taką żarówkę , która wytrzyma 10 lat ciągłej pracy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wichniak2
0 / 2

@unkiel Ale to chyba 110V~

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ludek_z_lasu
-2 / 2

@wichniak2 Kolejarz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lelek2
-2 / 2

@wichniak2 12v i 24 w + 12v i12w

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wichniak2
+1 / 3

@ludek_z_lasu Pociągiem jechałem ostatnio kilkanaście lat temu. Tyle mam wspólnego z koleją

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+2 / 2

@wichniak2 Faktycznie część instalacji SRK chodziła na takim zasilaniu (nominalnie 105 V) Szkołę kończyłem prawie 30 lat temu i wiele się zmieniło na kolei więc wątpię czy jeszcze eksploatują tak stare urządzenia.

W 1992 na stacji Kraków Batowice funkcjonował system zawórkowy blokady liniowej wraz z wyklucznicą kluczową krzyżowo rzędową z napisem na tabliczce znamionowej Kolej Franciszka Józefa II , co oznacza że powstały przed 1876 rokiem kiedy to prywatna kolej cesarza została znacjonalizowana i stała się Cesarsko Królewską koleją żelazną
a zwrotnice były przekładane pędniami (Drutem) z naprężaczami i przeciwwagami , Na stacji były jeszcze Semafory kształtowe ale posiadały już bloki świetlne kiedyś zasilane latarniami karbidowymi lub naftowymi później przerobionymi na elektryczne. Choć obok na głównej linii stały normalne sygnalizatory świetlne. Gdzieś koło 1998 roku stacje zmodernizowano bo zniknęły naprężacze .. podobnie na innych stacjach w okolicach Krakowa

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ludek_z_lasu
0 / 0

@lelek2 Ty to chyba pracownik ZRK albo nawet sam TCZ.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wichniak2
+1 / 1

@killerxcartoon Nie wiem jak jest teraz na kolei bo dawno nie jeździłem ale patrząc na rdzewiejące torowiska, zarośnięte krzakami, puste budki dróżników i dworce - odnoszę wrażenie że tak wygląda całe PKP. Wiem że też jest inaczej ale tam gdzie mieszkam jest skansen :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+1 / 1

@ludek_z_lasu i @wichniak2 Za moich czasów kierunek SRK - sterowanie ruchem kolejowym ... a na stacji miałem praktyki w czasach szkolnych wiec pamiętam.
Wątpię czy systemy pędniowe gdzieś zostały . są koszmarnie kłopotliwe w utrzymani i wymagają sporo ludzi do utrzymania dlatego były masowo likwidowane pod konic lat 90 tych . Bloczki trza smarować i czyścić i to nie raz w roku jak zwrotnice z napędem elektrycznym , Pędnie lubią pękać , co 5-8 lat ich wymiana co roku korekta w związku z rozciągnięciem... Przy długich odcinkach pędniowych wymagana korekta naciągu związana z kurczliwością lato /zima..

Wyklucznic kluczowych i zawórek linowych mogli nie likwidować jeśli to mała stacja i nie obciążona linia , mogli przerobić na sterowanie elektryczne zwrotnic i semaforów , jak była bardzo mała stacja to nie było pędni i z kluczem biegło się do zwrotnicy i ręcznie się ją przestawiało by wymienić klucz + na - lub odwrotnie i dopiero ustawić przebieg w wyklucznicy.. Więc takich pewnie też nie przerabiają bo i nie ma potrzeby dla małego ruchu.

Systemy pędniowe wymagały czasami dla stacji kilku nastawni bo były ograniczenia w długościach pędni.. Więc dla większej stacji była nastawnia Dysponująca i nastawnia pomocnicza wykonawcza a czasami więcej niż jedna wykonawcza Wiec też je likwidowano by zaoszczędzić na etatach. To samo z posterunkami odgałęźnymi gdzie montowano kamerę a sterowanie przenoszono do najbliższej nastawni .
Dróżników polikwidowano bo to etaty i są drogie , zastąpiono je elektrycznymi rogatkami aktywowanymi automatycznie przez pociąg EONem albo złożono kamery a sterowanie przeniesiono do najbliższej nastawni . To się opłaca .. montaż
zwracał się po roku z zaoszczędzonych pieniędzy na etacie...
W Krakowie jest jednak nadal jeden dróżnik na Ulicy Kamiennej . Choć już nie musi Korbować by zamknąć rogatkę bo jest elektryczna od lat 90tych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wichniak2
0 / 0

@killerxcartoon Widzę, jesteś prawdziwym pasjonatem tematu. Wychowałem się na osiedlu gdzie 20 metrów od bloku była linia kolejowa, jeździły tu wyłącznie składy cystern do składu CPNu. Jako dzieciaki podkładaliśmy kamienie i monety na tory i chowaliśmy się po krzakach przed pociągiem. Dziś takie zabawy były by nie do pomyślenia zwłaszcza że przy tych torach była prawdziwa stara lokomotywa z węglarką, niestety na początku lat 80tych pocięli ją palnikami i nasz "plac zabaw" wylądował na złomie :(((

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@wichniak2
No bez przesady jakimś pasjonatem nie jestem ale 5 lat szkoły w głowie zostały ... I mam bardzo dobra pamięć

Wiem szkoda...żal parowozu wiele bezcennych perełek tak skończyło ... złomiarze to plaga.... Jedyny zachowany parowóz tego typu w Polsce...nie pamietam symbolu ... został zżyletkowany na stacji Krzeszowice gdzie stał. Kupił go jakiś cwaniak za cenę groszową z nakazem konserwatorskim. PKP chciała sprzedać jakiemuś pasjonatowi do remontu. A ten pociął na złom i sprzedał... Potem bronił się przed sądem że nie wiedział o nakazie konserwatorskim... Dostał jakąś kare pewnie mniejszą niż ile zarobił na złomie ale to i tak nie przywróci utraconego zabytku.
W Krakowie miało być kiedyś muzeum kolejnictwa w starej lokomotywowni Płaszów gdzie są obrotnice .
Było tam 8 lokomotyw i kilkadziesiąt zabytkowych wagonów... Niestety jak podzielili PKP na spółki typu pkp tory , pkp dworce itd wszytko się posypało... plany też ....ktoś wpadł na pomysł wynajęcia hal...wiec wyprowadzono lokomotywy i wagony i gniły na zewnątrz na starej bocznicy przy zrzutowisku żużla ...
Niestety złomiarze wymontowali co się da . Mosiężne tabliczki znamionowe z nich widziałem na giełdzie pod halą targową Wagony zniszczyli i rozkradli wandale i bezdomna żulia i a potem kilka razy się paliły ... Nie ma już szans na ich uratowani a kilak sztuk wagonów to jeszcze XIX wiek pamiętały i kolej Cesarsko Królewska .. nap międzywojenna III klasa tam stała . Tak nie dbamy o naszą historię..

Podobnie skończyło kilka fortów
Fort piechoty 41A Mydlniki maił komplet opancerzonych drzwi i okiennic ... ukradli w 1998 . a w 2001 wykuli zawiasy od okiennic i drzwi..
Fort Artyleryjski wałowy 50 Prokocim w 2006 w biały dzień gościu wyciął palnikiem pancerny tradytor bramny . Jedyny jaki zachował się na twierdzy odlany w zakładach skoda ...
A w zeszłym roku inwestor zburzył cały for N10 Prądnik Biały
...
aż żal opisywać...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wichniak2
0 / 0

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wiesiu73
+2 / 4

Ok niebieskie światło czyli co?? Jechać??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Obeznany
+1 / 5

@wiesiu73 Zakaz manewrowania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wiesiu73
+1 / 3

Racja-- czas zmienić na LEDowe...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
0 / 0

Nieczynna jest stacja, czy cała linia?
Bo to nie jest tożsame.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D konto usunięte
0 / 0

@daclaw "Tuż koło budynku stacji znajdują się semafory świetlne, z których jeden nadal działa pomimo całkowitego zawieszenia połączeń." Tyle mówi na ten temat źródło :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@dracuch Połączeń może nie być ale linii nie zamknięto w całości , mogli ja zredukować do bocznicy manewrowej. To sygnalizator nie liniowy a manewrowy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D konto usunięte
0 / 0

@killerxcartoon Nie wiem, nie znam się, wkleiłem tyle ile znalazłem w artykule źródłowym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wichniak2
0 / 0

@daclaw To było wyłączane etapami: budki dróżników czyli tworzono przejazdy niestrzeżone, potem zlikwidowali kasę biletową, w końcu pociągi przestały kursować i na torowisku wyrosły drzewa, ktoś tylko prądu zapomniał wyłączyć ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gesser
0 / 0

Kto bogatemu zabroni?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jmcharakterek

To jest akurat Tm, czyli tarcza manewrowa. To, że stacja nieczynna to nic nie znaczy. Mogą się tam odbywać manewry pociągów, lub też w razie czego może tam zostać odstawiony jakiś skład. Tm działają zawsze i najdłużej. Wygasza się je po demontażu torów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem