jak jasne , bzdurne pierdo..... samoloty rejsowe nie latają z prędkościami przekraczającymi prędkość dźwięku NIE SĄ DO TEGO PRZYSTOSOWANE KONSTRUKCYJNIE!!
@fajny105 1 Mach (1Ma) i zmienia się zależnie od gęstości ośrodka (amerykanie mierzą wyżej, przy rzadszym powietrzu jest ona niższa, wynosi poniżej 1000km/h). Przy ziemi przyjmuje się 330-340 m/s (1188-1229 km/h). 747 rozpadłby się lecąc z prędkością przydźwiękową.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
10 lutego 2020 o 15:45
@zalaPL To prawda, nie jest przystosowany do obciążenia falą uderzeniową. Ale najbardziej ekonomiczna prędkość samolotu jest bardzo blisko prędkości dźwięku. Na dużych wysokościach, przy -40st. C, prędkość dźwięku to ok 1100 km/h
@zalaPL
Ten samolot leciał w tzw. prądzie strumieniowym, który osiąga prędkość do 400-500 km/h. W związku z tym względem otaczającego powietrza samolot miał prędkość około 830 - 930 km/h, czyli mieścił się w zakresie do którego jest dostosowany konstrukcyjnie.
Między innymi dlatego w samolotach stosuje się rurki Pitota, a nie GPS do określenia prędkości. Po prostu siłę nośną wytwarza różnica prędkości względem opływającego powietrza, a nie względem ziemi.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
10 lutego 2020 o 16:01
@Trepan po 1 nikt nie mówi, że samolot leciał ponad prędkość dźwięku co sugeruje @zalaPL
po 2 gęstość to nie całkowita prawda
po 3 to obliczenia prędkości dźwięku używamy tylko temperatury pomijając inne czynniki jak gęstość czy ciśnienie
@Geoffrey dobrze mówi, 1100 przy -40 ale nie wiemy jaka tam była temp bo to też jest zmienna.
Prędkość dźwięku jest zależna od temperatury - im niższa temperatura tym prędkość dźwięku też jest niższa
Przy ziemi (nie ma to znaczenia ) gdy masz temperaturę +40 stopni celcjusza to prędkość dźwięku wynosi już prawie 1276 km/h a powietrze jest rzadsze niż przy -40 co wspominaliśmy, że wynosi 1100 km/h
Byłem w samolocie lecący z Kanarów do Anglii (Bristol) w czasie tego wiatru. Te turbulencje były tak silne, że myślałem że się rozbijemy, albo skrzydła urwie, więc lepiej dla spokoju i nerwów nie latać wtedy :)
To nie jest pierwszy przypadek tego typu z samolotem pasażerskim. Kilka lat temu po raz pierwszy podbito rekord prędkości dzięki prądom powietrznym. Był to chyba Dreamliner albo A 380.
to nieźle wiało, bo prędkość przelotowa to 933 km/h (maksymalna 988km/h)
jak jasne , bzdurne pierdo..... samoloty rejsowe nie latają z prędkościami przekraczającymi prędkość dźwięku NIE SĄ DO TEGO PRZYSTOSOWANE KONSTRUKCYJNIE!!
@zalaPL a ile wynosi prędkość dźwięku mądralo ?
@fajny105 1 Mach (1Ma) i zmienia się zależnie od gęstości ośrodka (amerykanie mierzą wyżej, przy rzadszym powietrzu jest ona niższa, wynosi poniżej 1000km/h). Przy ziemi przyjmuje się 330-340 m/s (1188-1229 km/h). 747 rozpadłby się lecąc z prędkością przydźwiękową.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 lutego 2020 o 15:45
@zalaPL To prawda, nie jest przystosowany do obciążenia falą uderzeniową. Ale najbardziej ekonomiczna prędkość samolotu jest bardzo blisko prędkości dźwięku. Na dużych wysokościach, przy -40st. C, prędkość dźwięku to ok 1100 km/h
@zalaPL
Ten samolot leciał w tzw. prądzie strumieniowym, który osiąga prędkość do 400-500 km/h. W związku z tym względem otaczającego powietrza samolot miał prędkość około 830 - 930 km/h, czyli mieścił się w zakresie do którego jest dostosowany konstrukcyjnie.
Między innymi dlatego w samolotach stosuje się rurki Pitota, a nie GPS do określenia prędkości. Po prostu siłę nośną wytwarza różnica prędkości względem opływającego powietrza, a nie względem ziemi.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 lutego 2020 o 16:01
@fajny105 średnio około 1225 zależy od wysokości
@Trepan po 1 nikt nie mówi, że samolot leciał ponad prędkość dźwięku co sugeruje @zalaPL
po 2 gęstość to nie całkowita prawda
po 3 to obliczenia prędkości dźwięku używamy tylko temperatury pomijając inne czynniki jak gęstość czy ciśnienie
@Geoffrey dobrze mówi, 1100 przy -40 ale nie wiemy jaka tam była temp bo to też jest zmienna.
Prędkość dźwięku jest zależna od temperatury - im niższa temperatura tym prędkość dźwięku też jest niższa
Przy ziemi (nie ma to znaczenia ) gdy masz temperaturę +40 stopni celcjusza to prędkość dźwięku wynosi już prawie 1276 km/h a powietrze jest rzadsze niż przy -40 co wspominaliśmy, że wynosi 1100 km/h
@zalaPL nie zależy od wysokości - podałeś wynik z wikipedi z atmosfery wzorcowej ;)
i koniec mądrowania się :) szach mat
Właśnie się zastanawiałem dlaczego się nie rozpadł.
1225km/h
z gòrki lecial
@kpiotr53 i żagle rozłożył
I co ciekawe, NIE przekroczył bariery dźwięku. Bo leciał z wiatrem i jego prędkość względem powietrza była dużo mniejsza.
Powinni go nazwać Greta
Byłem w samolocie lecący z Kanarów do Anglii (Bristol) w czasie tego wiatru. Te turbulencje były tak silne, że myślałem że się rozbijemy, albo skrzydła urwie, więc lepiej dla spokoju i nerwów nie latać wtedy :)
Lepszą ciekawostką jest to w temacie silnego wiatru:
https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C585331%2Cponad-20-proc-pradu-w-polsce-z-wiatru-efekt-orkanu-sabina.html
Pierwszy poddźwiękowy samolot który przekroczył barierę dźwięku:) Do tego największy! :P
To nie jest pierwszy przypadek tego typu z samolotem pasażerskim. Kilka lat temu po raz pierwszy podbito rekord prędkości dzięki prądom powietrznym. Był to chyba Dreamliner albo A 380.
Znaczy cofnął się w czasie :)