Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
0:59

Tak wygląda lądowanie samolotem w totalnej mgle na lotnisku z ILS CAT 3

ILS to radiowy system wspomagający lądowanie samolotów, CAT 3 to poziom 3, który pozwala lądować samolotom przy znikomej widoczności (na filmie to chyba klasa 3c - czyli przy zerowej widzialności). W Warszawie mamy ILS CAT3a, czyli wysokość decyzji poniżej 30 i widzialność wzdłuż pasa nie mniejsza niż 200 m. Największe lotniska mają ILS CAT 2 (Warszawa-Modlin, Wrocław-Strachowice, Poznań-Ławica, Rzeszów-Jasionka, Lublin i Katowice-Pyrzowice) lub CAT 1

www.demotywatory.pl
+
208 211
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
Z zdztom
+1 / 1

Jakby taki w Smoleńsku mieli...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+1 / 1

@zdztom
A teraz mała uwaga do systemów radarowych na lotniskach.
Radar bardzo dobrze wykrywa obiekt w lokalizacji X Y za to wyjątkowo słabo w Y, W większości systemów lotniskowych czy kontroli lotów korzysta z rewersowego systemu transponderów w samolocie (pobiera informacje o wysokości z wysokściomierzy samolotu )
nie mam pojęcia jakie były w Antku ale chyba ciśnieniowe.. wystarczy błędnie podać wysokość lotnika z jakiego się startuje i na jakim się ląduje a wysokościomeirz podaje niepoprawne dane.. było kilak wypadków lotniczych z tego powodu. Gwałtowne fronty ciśnieniowe też mogą doprowadzić do większego niż za zwyczaj przekłamania miedzy wskazaniem a realną wysokością...


Lądowanie w takich warunkach jak tu widać. Bez wparcia elektronicznego ILS to szaleństwo...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H HaSen
+1 / 1

@killerxcartoon a to w ruskach nie jest tak ze od 1500m+ jest barometryczna podawana a od 0-1500 radarowa? nie wiem jak jest w tu154 i ogolnie lotnictwie cywilnym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@HaSen Możliwe... radarowa jest bardzo niedokładna ...

przy X Y masz czas odbicie i kąt płaski z jakiego wraca odbicie... 5 metrów w lewo przód tył nie robi dużej różnicy a przy wysokości już tak...

Natomiast pamiętaj że samolot nalatuje na radar i by obliczyć wysokość trzeba obliczyć odległość i kąt pionowy i wyliczyć z niego sinus.. drobny błąd przy koncie i odległości pomnaża się wyliczeniu wysokości...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 marca 2020 o 16:27

E Elathir
0 / 0

ILS kat 2 ma też Gdańsk i planowane jest podniesienie jego kategorii do 3b w najbliższym czasie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Slawawa
0 / 0

Niesamowite.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LocosPPG
-3 / 3

Technologia ma 80 lat a dla wielu to nadal kosmos...Tak jak napęd hybrydowy w samochodach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Nagano
0 / 0

Może być i ILS 3c, ale decyzję i tak podejmie pilot, żeby samolot nie uderzył o pas, jak worek kartofli łamiąc koła i tracąc ogon.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F filarm
-1 / 1

A zaczelo sie od systemu naproowadzania niemieckich bombowcow na londyn

Odpowiedz Komentuj obrazkiem