Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
225 237
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
V vicrac
+8 / 8

@Dipol jaaaasne, bo przecież efekty komputerowe to się generują same, wcale nie trzeba ich zrobić/zaprogramować kombinując czasem jak koń pod górę :D nie mówiąc o mniejszym zużyciu plastiku...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+9 / 9

@vicrac
Przecież to on dopracował Bluboxa ... , sztuczki z filtrami i temu podobne... To on wprowadził efekty komputerowe do kina. Jego studio efektów specjalnych ILM czyli Industrial Light & Magic zastosowało pierwsze efekty komputerowe stawiając kroki milowe w tworzeniu coraz lepszych i bardziej realistycznych efektów specjalnych.
1982: pierwsza scena całkowicie wygenerowana komputerowo, sekwencja z „Genesis” w Star Trek II: Gniew Khana
1985: Pierwsza postać całkowicie wygenerowana komputerowo, „rycerz z witrażu” w Piramida strachu
1988: Pierwsza sekwencja morfingu, w Willow
1989: Pierwsza postać wygenerowana za pomocą grafiki 3D, wodny twór w Otchłań
1991: Pierwszy częściowo wygenerowany komputerowo główny bohater, T-1000 w Terminator 2: Dzień sądu
1992: Pierwsza wygenerowana komputerowo tekstura skóry, w Ze śmiercią jej do twarzy
1993: Pierwszy kompletny i szczegółowy żywy organizm wygenerowany w technice cyfrowej, dinozaur w Parku Jurajskim, dzięki któremu ILM otrzymało trzynastego Oscara
1995: Pierwsze wygenerowane komputerowo fotorealistyczne włosy oraz futro (cyfrowy lew i małpy) w Jumanji
1996: Pierwszy kompletnie wygenerowany komputerowo główny bohater, Draco w Ostatni smok
1999: Pierwsza postać wygenerowana komputerowo z kompletną ludzką anatomią, Imhotep w Mumii

To dzięki niemu nie ma teraz ograniczeń a dzięki temu teraz kreatywność jest praktycznie niczym nieograniczona poza finansami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 kwietnia 2020 o 23:56

V vicrac
-1 / 3

@killerxcartoon wow, ciekawe zestawienie :D co do finansów to nawet powiedziałbym, że i w tej kwestii sytuacja uległa poprawie - teraz każdy z komputerem może za darmo wejść w świat grafiki 3D (choćby darmowy, a mimo to bardzo zaawansowany Blender), czyli koszty i trudności techniczne obniżyły się do chyba absolutnego minimum.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+2 / 2

@vicrac
W sumie fakt... koszt technologi się obniżył przez co się spopularyzowała ... Choć koszty nadal są teraz ogranicza cie tylko twoja wyobraźnia i umiejętności twoje lub ludzi jakich zatrudniasz, i chyba nie ma już rzeczy technicznie niemożliwych do realizacji

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
+1 / 3

@Dipol
nie wiedzialem ze sklejanie modeli ma cokolwiek wspolnego z kreatywnoscia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@mieteknapletek Ma .. bo to nie były modele kupione z pudełka...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@killerxcartoon
mozesz rozwinac ten temat?
bo jak dla mnie kreatywnosc polega nie na zbudowaniu modelu, tylko na stworzeniu jego projektu
owszem stworzenie go przy pomocy specjalistycznego oprogramowania zajmie mniej czasu i wymaga innych umiejetnosci niz stworzenie go przy pomocy olowka linijki i bloku milimetrowego
ale nie jest mniej czy bardziej kreatywne

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@mieteknapletek
Nie kreatywność to umiejętność realizacji swoich projektów czy fantazji...

Projekt w głowie czy na papierze nie jest zbyt kreatywny. Zbyt wiele planów na papierze wyglądało pięknie a po realizacji okazywało się porażką . To praktyka czyli materialna ich realizacja weryfikuje się czy coś jest kreatywne czy nie.. Inaczej to zabazgrana kartka papieru czy kawałek cyfr czy blok danych i nic wiecej...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@killerxcartoon
bede sie spieral, robienie modeli 3d na komputerze zajmuje mniej czasu niz wykonanie tego modeli z plastiku, tak ze mozna spedzic wiecej czasu wymyslajac kolejne modele zeby wybrac najlepszy na co nie ma czasu w przypadku modeli plastikowych

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@mieteknapletek
Celem jest realizacja projektu .. można zrobić tylko jeden szkic ..i skończyć i zacząć robić model i jest OK . Tworzenie 10 000 koncepcji jakie skończą w katalogu szkicy też nie ma sensu . Celem jest stworzenie efektu końcowego .
W obecnych czasach jak wszystko robisz w kompie tak jest szybciej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dipol
-3 / 5

nie mówię że nie, chodzi mi o inwencję manualną. Wiem na kompie też trzeba pomyśleć ,a potem drukarka 3D i już. Popatrz jakie cudeńka były robione bez komputera .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T truskawka90
+13 / 13

Ciężko mieć pretensje, że technologia idzie do przodu. Gdyby iść tym tokiem myślenia to można by mieć pretensje, że w latach 80-tych ubiegłego wieku nie robili filmów metodą z lat 40-tych ubiegłego wieku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar maggdalena18
0 / 0

@truskawka90 To prawda. Przykro jest tylko wtedy, kiedy za pomocą komputera wychodzi gorszy produkt niż za pomocą realnej scenografii (np. Hobbit i LotR).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik720
+6 / 6

Dla mnie smutne jest to, że pomimo lepszej techniki, jest mniej dobrych pomysłów na wygenerowanie scen zapierających dech.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 kwietnia 2020 o 1:08

L loloskolos
+2 / 2

Nie smutny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Czajaxd95
-1 / 5

Ok boomer

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar NewKnife1
+2 / 4

Czemu smutny? Przecież to jest powód do szczęścia że udało nam się tak rozwinąć technologię aby móc nakręcić film mając dostęp jedynie do pomalowanej na zielono ściany. To jest rozwój technologii a nie żadne cofanie się i powód do smutku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem