Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
2:11

Dlaczego podczas demonstracji pod Białym Domem pomalowano sprayem pomnik Tadeusza Kościuszki?

www.demotywatory.pl

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar rafik54321
+31 / 39

Mnie dziwi jedno, skoro ci ludzie byli pełni gniewu (co jestem w jakimś stopniu w stanie zrozumieć), to dlaczego niszczyli wszystko w okół zamiast skupić się na tym, co powodowało ich gniew?

Byli źli na policję - było zniszczyć posterunek. Byli źli na wojsko - było zaatakować bazę wojskową. Byli źli na Trumpa - trzeba było podpalić Biały Dom.
A niszczyli wszystko jak leci, wszystko co łatwo i bezkarnie można było zniszczyć. Zaszkodzili wszystkim, tylko nie tym którzy na to mogli zasłużyć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar y0u
+15 / 23

@rafik54321 gdyby zaatakowali to o czym pisałeś, musieliby się liczyć z możliwością użycia przez te służby broni palnej w odpowiedzi na atak, a o tym pewnikiem dobrze wiedzą. Także, chyba sam odpowiesz sobie na pytanie dlaczego tak nie postąpili.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 2 czerwca 2020 o 15:18

avatar rafik54321
+6 / 12

@y0u oczywistym było że po prostu przestraszyli się służb. Tylko moje pytanie brzmi, dlaczego boją się służb w okolicach strefy rządowej, a w sferach cywilnych już nie? No i z drugiej strony, gdyby nawet Trump użył broni wobec cywilów to były totalnie skończony w całych stanach. Bo ciężko by było to jakkolwiek uzasadnić politycznie. Z drugiej strony mogli zniszczyć inne budynki rządowe, jak choćby wydział architektury, albo ich urząd skarbowy :P .

Po prostu, ci Amerykanie zamiast uderzyć w rząd który wg nich ich gnębi, uderzają w innych Amerykanów :/ . To trochę tak, jakbym ja teraz, na wskutek tego że straciłem pracę w czasie pandemii miał iść i zniszczyć galerię handlową - gdzie tu sen, gdzie logika? A też jestem dość ostro wkurzony na rząd, ale to nic nie da. Jedynie pozostaje się zemścić podczas wyborów XD...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Syphar
+8 / 12

@rafik54321 bo w rzeczywistości nie jest to walka z rządem, jak usiłują to przedstawić pewne media, tylko jest to walka klas połączona z walką ras. W świadomości samych prostestujących. Bo z boku patrząc, to jest po prostu rabunek bezkarny własności prywatnej pod płaszczykiem protestów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H konto usunięte
-3 / 5

@rafik54321 Odpowiem Ci dlaczego, ponieważ nie mieli przywódców takich jak Ernesto "Che" Guevara, Tadeusz Kościuszko, jak Hongwu, jak Robespierre a wiadomo, ludzie, jakkolwiek ich by nie kochać, są głupi jak but z lewej nogi, jak Wandale najeżdżający Rzym, dzisiaj nie ma wielkich ludzi, nie ma Wilków, nie ma Lwów które mogłyby prowadzić stado baranów przeciw rzeźnikowi który chce je zabić, są same barany które bez taktyki i strategii tratują wszystko co stanie im na drodze, dobrze że ludzie wychodzą na ulicę ale bez przywódcy którzy byliby jednocześnie twardzielami i dzielnymi bohaterami a przy tym szalonymi mordercami, daleko ten bunt nie zajdzie, Insurekcja Kościuszkowska nie skończyła się takim skandalem ale gdyby Kościuszko nie trzymał chłopów z kosami za mordę to i na Wawelu walałyby się ludzkie gówna a na ścianach Kościoła Mariackiego widniałyby napisy "Je_bać zdrajców i kolaborantów", znajdzie się godny i silny przywódca to skończy się samowolka.

Ale nadeszło wreszcie to o co tak długo walczyłem, Wiosna Ludów i to w najpotężniejszym z krajów co sprawi i że i u nas się rozpocznie, a wtedy Wszyscy Kolaboranci... Skur...! Wiadomo. Walczyć można nie tylko mieczem, pióro jest silniejsze od miecza a dzisiaj piórem jest klawiatura i stało się, ja i mnie podobni, wywalczyliśmy Wiosnę Ludów, oby nie skończyła się szybciej niż się zaczęła. Nie przebaczamy, nie zapominamy, jest nas wielu, jesteśmy wszędzie, spodziewajcie się Nas. Wolna Ludzkość! (V)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 2 czerwca 2020 o 18:17

avatar jeykey1543
+4 / 12

@rafik54321 to są dzikusy. Czarny może zostać doktorem czy nawet prezydentem, ale większość natury nie oszuka. To nie jest przypadek, że czarni stanowią 50% populacji więzień i kilkanaście procent populacji kraju.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+1 / 5

@Syphar Tylko czego oni oczekują po takiej walce, to w końcu doprowadzi wyłącznie do eskalacji oraz otwartej walki, gdzie żadna ze stron nic nie ugra, bo obie jedynie ugruntują się w swoich przekonaniach :/ .

@jeykey1543 Nie sądzę aby stricte rasa była tutaj wyznacznikiem. Sam pochodzę z patologii społecznej, wiem jak ona działa i dlaczego tak trudno jest ją wytępić. Zwyczajnie rodziny patologiczne są wielodzietne, to potęguje ich biedę. Dodatkowo, zwykle są dość leniwi. Styl zachowań przechodzi z pokolenia, na pokolenie, w dużej mierze przez to że nawet nie pomyślą że można żyć inaczej. A nawet jeśli ktoś się wychyli to reszta rodzinki próbuje taką osobę ściągnąć w dół. Czy to od razu narzuca rasę?
Po prostu pojawiło się to w gettach i nasiliło. Powstały gangi i cały temat się sam nakręca.

Zresztą, w moim mieście, w jednym z McDonaldów pracuje murzyn, ale taki cioooorny zupełnie :) . Pracuje, więc raczej zbytnio nie świruje. Przynajmniej ja jako klient tego nie zauważyłem aby pracował inaczej niż inni. Ani lepiej, ani gorzej.

Znowu podpowiem ci jak w moim mieście, lokalni włodarze radzą sobie z patologicznymi osiedlami. Większość i tak siedzi tam na mieszkaniach komunalnych. Więc selektywnie, nadają im nakazy eksmisji i dają inne mieszkania w różnych częściach miasta, głównie dość oddalonych od siebie. Dzięki czemu patologia nie ma specjalnie gdzie się skumulować, a widząc innych zrównoważonych ludzi, mają trudność w autousprawiedliwianiu się :). Potem takie patologiczne osiedle jest zaorane i zbudowane od nowa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Albandur
+6 / 8

Przecież to nie chodzi o żadną złość. Maja gdzieś to co się stało i było początkiem protestów. To zwykli złodzieje i bandyci którzy w tłumie poczuli się bezkarnie i postanowili niszczyć wsztstko z czystej frustracji i zaslepienia okazją łatwej kradzieży. Jakbyś złapał jednego z nich to nie wiedziałby nawet od czego to się zaczęło i jak na imię miał zabity przez policję gość...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J konto usunięte
-5 / 5

@rafik54321 Jeżeli kiedykolwiek będziesz pełen gniewu, to może w retrospekcji zrozumiesz, jak bardzo potrafi zaćmić umysł.
A jeżeli chodzi o ludzi w USA, to mają oni masę powodów do gniewu na swoje państwo. Śmierć Georga Floyda była tylko iskrą, która padła na benzynę, której dolewały ciągle elity tego kraju.
A żeby atakować posterunki sił porządkowych, trzeba mieć coś więcej, niż spray. I poza gniewem, determinację do mordowania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
-1 / 1

@J_R wierz mi, nie raz nie dwa byłem pod totalnym wpływem nie tylko gniewu, ale i zupełnej agresji. Jednak udało mi się na tyle zachować kontrolę aby oddalić się od innych ludzi oraz przedmiotów, aby nic mnie nie sprowokowało do ataku na osoby postronne.

A u nas to brakuje powodów do gniewu? Myślę że jest ich nawet więcej niż w USA.
"A żeby atakować posterunki sił porządkowych, trzeba mieć coś więcej, niż spray. I poza gniewem, determinację do mordowania." - i mają, liczebność

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
-1 / 1

@killerxcartoon to sami siebie też powinni zniszczyć - też są jego częścią XD...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+1 / 1

@rafik54321 Po pierwsze łykasz propagandę prasy i mediów. Podpalili komisariat i więzienie, i wiele innych budynków związanych z władzą. Obecnie chronione są tylko budynki rządowe i samorządowe, oraz dzielnice bogatych , sklepy i inne dzielnice nie i nie jeździ tam policja bo jest gdzie indziej ... wiec taki rezultat.

A przy okazji protesty i nie wszedzie z przemocą są w 140 miastach i w protestach uczestniczą nie tylko czarni ale też ltynosi i biali. Wiec rasistowski hejt tutaj mnie wkurza. To walka klasowa zanincjowana incydentem o potekście rasowym . Można uznać że nawet polityczna bo to spór konserwatyści-liberałowie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 3 czerwca 2020 o 10:51

S Syphar
-1 / 1

@killerxcartoon walka klasowa to to jest tylko i wyłącznie w wyobraźni samych uczestników. W praktyce to jest niczym nieograniczony rabunek cudzego mienia, a nie żadne górnolotne inicjatywy. A rasa, choć była tylko pretekstem, jest też wyciągana na sztandary przez samych uczestników z okrzykami "Black Lives Matter".

W wielu miastach niestety rzeczywiście dochodzi do aktów przemocy ze strony policji, jak również dochodzi do aktów rasistowskich tak w policji, jak i na ulicach, ale są to sprawy wtórne. Bo znakomitej większości chodzi tylko o jedno - o rabunek. Nie, nie rabunek "bogatych" - rabunek każdego, kto jest... BIEDNY. Okradane są też małe sklepy, ajencyjne sieciówki (w których w praktyce stratę poniesie ajent, a nie korporacja), czy stacje benzynowe małe. Korporacji z zatrudnioną uzbrojoną po zęby ochroną, za którymi stoją bogacze co do których ewentualna "walka klas" mogłaby być skierowana nikt nawet nie dotyka.

Także darujmy sobie może idealizm - tu chodzi o jedno - nakraść się i to jeszcze na krzywdę innych takich samych jak oni (no na pewno nie na krzywdę 1%, który natychmiast jak to się zaczęło zatrudnił BlackWater i innych takich cudaków i siedzi bezpiecznie w basenach, a siedziby korporacji obecnie patrolowane są przez również PMA - i tegoż 1% i tych korporacji NIKT z prostestujących nawet nie tyka. Przeciwnie - jak nagrywa to... iPhonem, dając im zarabiać).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 czerwca 2020 o 11:31

K killerxcartoon
+1 / 1

@Syphar
To nic nic nie rób i czekaj jak twój pan łaskawie uzna ze się zmieni..
Niestety to straszne ale świat przede wszystkim zmienia przemoc... i wyjątkowo rzadko rozsadek i kompromis. Bo tylko strach przed przemocą zmusza do kompromisu .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Syphar
0 / 0

@killerxcartoon ja nie mam nic przeciwko protestom, także brutalnym, jeśli są słuszne - a są, skoro policja morduje z zimną krwią człowieka. Ale to:

https://www.youtube.com/watch?v=As7ivQIM36w

to nie jest protest, to normalny rabunek. A celem kto? Biedni imigranci. A kto powinien być? Policja.

Jak nie zauważasz różnicy, to zdaje mi się, że nie masz pojęcia o czym piszesz. Ludzie, którzy padają ofiarami znakomitej większości przestępstw popełnianych obecnie w ramach tych "protestów" nie mają nic kompletnie wspólnego z "panem". Natomiast ci, którzy mają bardzo dużo wspólnego z "panem"... Siedzą sobie spokojnie. Do nich "protestujący" bandyci nawet nie podejdą. Bo to nie są protestujący, to są bandyci. Pewnie nie wszyscy, ale ci na tym filmie z pewnością.

Że niby o rasę chodzi? To czemu widzę Czarnoskórych okradających Azjatów?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@killerxcartoon czy łykam? Niespecjalnie. Bo w sumie niewiele wiem o tej sprawie, USA mało mnie interesuje.

I tutaj ta niższa klasa mogłaby sporo zadziałać, bo w końcu ci policjanci, żołnierze to też ta niższa klasa, niższa która ma chronić tę wyższą. Jeśli przestanie to robić, to ta wyższa klasa będzie musiała się ugiąć.

" To walka klasowa zanincjowana incydentem o potekście rasowym . Można uznać że nawet polityczna bo to spór konserwatyści-liberałowie" - nowa wojna secesyjna? :P . A może wstęp do niej.

"Niestety to straszne ale świat przede wszystkim zmienia przemoc... i wyjątkowo rzadko rozsadek i kompromis. " - bo ludzie są zbyt egoistyczni. Zbyt ograniczeni w swoich mentalnych klamrach. Każdy musi żyć tak jak IM się wydaje. Chcą przepchnąć swoje racje koniecznie ponad racje innych. W tym wszystkim brakuje równowagi. Albo jesteś klasą niską, biednym żuczkiem który ora całe życie by jako tako żyć, albo jesteś klasą wyższą i masz wszystko podane na tacy tylko dlatego że masz dużo środków które już same na ciebie pracują. Ciężko dziś aby dorobić się samą pracą. Niby się da, ale powiedzmy sobie szczerze, bez pleców masz wciąż kłody pod nogi. Jak nie ze strony prawa, to innych ludzi :/ .

Mogę zrozumieć intencję protestujących, ale sposób w jaki to robią jest totalnie nieadekwatny do tego co niby mogą chcieć osiągnąć.

Tak, siak, czy owak, wg mnie USA chyli się ku upadkowi. To tytan na glinianych nogach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@rafik54321
I podzielam w 100% procentach twój pogląd z ostatniego zdania .
I dodał bym że USA to nie raj na ziemi jaki mają wykreowany Polacy bazując na filmach i propaganda.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@killerxcartoon myślę że my jako kraj powinniśmy od innych uczyć się tego co mają najlepsze. A nie na siłę wciskać jakieś trendy tylko dlatego że są modne czy popularne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Syphar
0 / 0

@killerxcartoon wiesz, tacy co tam byli też uważają to za raj na ziemi. Niektórzy. Osobliwie ci, którzy nie uważają, że pieniądze dają szczęście. Bo widzisz, USA to zdecydowanie nie jest kraj w którym zwykły człowiek żyje dostatnio - no tak, nie żyje dostatnio. Ale to kraj w którym zwykły człowiek ma swoją godność, której nikt mu nie odbiera. Studiowałem w Danii, a do USA pojechałem na W&T. To są skrajnie różne kraje ze skrajnie różnym podejściem do wartości. W Danii żyjąc czułem i to bardzo, że państwo się mną opiekuje. W sposób dosłowny. Nie brakowało mi niczego. Poza, być może, jednym. Tym, żeby państwo się mną jednak nie opiekowało. Dało mi spokój święty. Nie właziło z buciorami w każdą sferę życia, za pomocą wszechobecnych urzędników coraz to innych urzędów. Nie zatrzymywało mnie co tydzień do kontroli bo prowadzę służbowe auto (oficjalny pretekst: bo mam niemieckiego pracodawcę, jadę na niemieckich tablicach a w Danii mieszkam ponad rok i jak to prywatne to musiałbym przerejestrować bo 180% podatku), albo nie właziło do domu rękami urzędników bo grałem z dziewczyną w grę, tyle, że głośno i ktoś doniósł że jakaś przemoc jest.

To z kolei odnalazłem w USA. Poczułem, że państwo dało mi spokój święty. Do tego stopnia, że gdybym leżał pod płotem zdychając z głodu to tego państwa też by to nie obchodziło. Do tego stopnia, że nie popełniając żadnego wykroczenia - nigdy nie miałem przyjemności nawet rozmawiać z policjantem, który zechciałby mnie wylegitymować (po co?). Przejechałem Southern States (dawną konfederację) wzdłuż i wszerz kupionym za grosze starym autem - zarejestrowanym na... Skrytkę pocztową, przez nikogo nie niepokojony. Ale miałem jedną świadomość - jeśli cokolwiek się stanie - nikt mi nie pomoże, chyba, że dobrzy ludzie.

A które z tych państw jest rajem na ziemi. No i właśnie zależy kogo zapytasz. Jeśli zapytasz obecnie protestujących w USA - Dania, a najlepiej to Norwegia. Nawet służba zdrowia jest "za darmo", wszystkim się państwo zajmuje, Ty możesz sobie spokojnie żyć i malować obrazy albo tworzyć muzykę. W zamian jednak musisz oddać sporą część kontroli nad własnym życiem. A jeśli zapytasz mnie? USA jest bliżej raju. Przynajmniej South, bo reszta to różnie - tam przepisy się mocno różnią od stanu do stanu, ale - tam gdzie byłem - zdecydowanie najbliżej raju. Sam sobie sterem, żeglarzem i okrętem - ale jak zaczniesz tonąć - to nikt Ci koła ratunkowego nie rzuci, zdychaj. Coś za coś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@Syphar każdy stan ma inną specyfikę.. to tak jak byś chciał porównywać Polskę z UK , Irlandią i Grecją

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 czerwca 2020 o 17:20

avatar Dipol
+3 / 7

Tą nacja ma tylko jedną wizję, ogniska i tańce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar hazard8
+11 / 13

@nielubiepisu Czy Ty uważasz że to jest protest???!!! Serio nie widzisz różnicy pomiędzy protestem a wandalizmem?!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Peterint
+5 / 9

Protesty? Zniszczenia? Kradzieże? Bójki i strzelanina? A trampek stoi i się z nich śmieje. Ci którzy do tego doprowadzili dalej będą spać spokojnie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar niejestembotem4321
+1 / 3

@rafik54321 To USA, nie polska gdzie policjant może mieć skromnego Waltera z gumową amunicją... Jak by podeszli pod komisariat i zaczęli go czymś o zgrozo obrzucać to by policja mogła całkowicie legalnie urzyć ostrej amunicji i puścić serię z M16 w tłum... Z bazą wojskową podobnie tylko by nawet nie podeszli, a co do białego domu to mogli by nawet zbombardować przedpole i użyć czołgów i pojazdów opancerzonych z ciężkimi karabinami maszynowymi byle by chronić prezydenta...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 4

@niejestembotem4321 nie chodzi o to, na co pozwala amerykańskie prawo, tylko to jak będzie to odebrane publicznie, w tym międzynarodowo.
Fakt, to USA, ale to oznacza że jeśli policja zaczęłaby masowo strzelać do cywili, to cywile również wyciągną pukawki. Bodajże w latach 80tych w Nowym Yorku były takie masowe strzelaniny.

Jak to wpłynęłoby wizerunkowo na USA, w skali globalnej? Nie dałoby się utrzymywać że USA jest wielkim wyzwolicielem, skoro strzela do swoich. Byłby to gwóźdź do trumny, w której wg mnie i tak już USA leży.

Znowu tak się niby amerykańska policja nie patyczkuje, to jakim cudem są tam takie burdy?

I po co strzelać? Wystarczyłoby puścić gaz łzawiący :) . Cywile niewiele widząc mieliby dużą trudność w niszczeniu mienia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar niejestembotem4321
+1 / 3

@rafik54321 Chyba nie do końca rozumiesz tą sytuacje w USA i charakter zachowania policji.

Jeśli tłum protestuje i niszczy prywatne mienie to wtedy można spokojnie bawić się w gaz łzawiący, armatki wodne itp. Natomiast jeśli tłum jest tak przekonany, żeby atakować posterunek policji no nie wiem butelkami z benzyną to jest atak na państwo w sensie ogólnego porządku, bo jeśli pozbędą się policji to władza nie będzie miała w tym regionie argumentu siły, więc oczywiście użyte zostaną armatki wodne itp. jednakże istnieje spore prwadopodobieństwo, że to nie wystarczy na tłum zdolny do ataku na Policję więc niezbędne jest użycie ostrej amunicji.

Co do tego typu burd czemu jest zasadnicze proste, żeby nie psuć sobie opini i nie zaostrzać konfliktu jednkaże kiedy zagraża to władzy wiadomym jest, że władza nie walczy o opinie, a o przeżycie, więc użyje wszelkich dostępnych środków do zachowania władzy.

Co do strzelanin z cywilami to zależy w, którym stanie, bo prawa do broni różni się tam diametralnie, jednkaże jeśli np: w teksasie cywile by zaatakowali posterunek policji to raczej nie kamieniami...


Podsumowując obecne zamieszki w USA nie są zdolne do ataku na posterunki policji jednkaże gdyby były to skończyło by się to krwawo.


Jeszcze tylko odniosę się do wizerunku USA jako wyzwoliciela. Mogło mieć taką łatkę w latach 40, a nawet 80 jednkaże teraz bądźmy szczerzy USA to supermocarstwo z największą gospodarką, a to stanowi o sile kraju na arenie międzynarodowej, a nie jakieś ideologie(Chiny są tylko silniejsze teoretycznie gdyż ich zaawanosowanie technologiczne jest za Rosją w wielu aspektach)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
-2 / 2

@niejestembotem4321 fajnie że wspomniałeś o atakowaniu sił zbrojnych państwa.

Tylko że jak taki czyn ma przekonać ogół społeczeństwa do czegoś? Tak na prawdę aby obalić rząd bez rozlewu krwi, wystarczy przekonać wysoki szczepel dowodzenia wojskowego do swoich przekonań. Jeśli oni nie wykonają rozkazu rządu, to niżsi żołnierze również. A to odbiera możliwość narzucania swojej woli przez rząd.
Tylko nie da się rozmawiać jak się pali pół kraju XD.

Tylko że teraz jedynym rozsądnym wyjściem jaki Trump może zrobić, to samodzielnie oddać władzę. Skorzystają na tym wszyscy z wyjątkiem jego samego. Bo nastroje społeczne się uspokoją, gdyż ludzie są źli na niego. Skorzystają cywile, gdyż nie będzie więcej niszczenia mienia.

Co do potęgi Chin. Niestety, ale Chiny technologicznie idą jak zetor. To tylko kwestia czasu aż prześcigną USA. Produkty stricte chińskie wciąż są nieco gorsze niż te zachodnie, ale cenowo po prostu miażdżą konkurencję.
Militarnie - cóż, ciężko polemizować to z pewnością największa potęga militarna świata i nawet w otwartej wojnie przeciw USA i Rosji jednocześnie, Chiny nie byłyby przegrane od razu na starcie.

USA chyli się ku upadkowi, od jakiś 20 lat, rok w rok tracą na znaczeniu. A zyskują właśnie Chiny. Gdyby teraz odejść od rozliczania gospodarki międzynarodowej w dolarach, to ich największa gospodarka poleci na pysk. A zmiana waluty byłaby wygodna - na chińską właśnie, gdyż i tak najwięcej towarów jest z Chin kupowana i to na całym świecie. Jestem przekonany że w twoim domu znajdę min 10 produktów z Chin i mniej niż 3 z USA :) .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar niejestembotem4321
0 / 2

@rafik54321 Co do potęgi Chin ja też tak myślałem póki np: dokładniek się nie przyjrzeć załogi załóżmy lotnictwu chińskiemu... Okazuje się, że trzonem sił chińskich są zeszłoepokowe lekko zmodyfikowane rosyjskie myśliwce... Proponują też samolot o niższej wykrywalności ale co to jest zaksakująco podobny do F-35 wersji prototypowej(nawet te sam znaczki na klapach) czyżby ukradli projekt USA? Kolejny proponowany myśliwiec to na pierwszy rzut oka orginalny myśliwiec jednakże spójrzmy na izraelski Hmmmm... Powalające podobieństwo... Czyżby to oznaczało, że Chińczycy nie potrafią sami wymyślić tylko kopiować? Lotniskowiec brat rosyjskiego Kuzniecowa konstrukcja lat 80... Mógłbym co też dać masę przykładów z metalurgii gdzie są dosłownie DEKADY za europą. Wiele rzeczy muszę zamawiać w Polsce, a nie Chinach, bo Chińczyczy nie potrafią... Fakt zgodzę się, że mają wręcz niewyobrażalne możliwości produkcyjne, jednkaże wystarczy, żeby reszta świata lepiej pilnowała swoich planów. Pewnie dasz przykład elektroniki, czy robotyki jak ten egzoszkielet w Wuhan jednkaże z tego co wiem nie powstał on w Chinach... A nawet jeśli powstał to na zachodzie tego typu egzoszkielety były już zdatne do użycia w latach 2010, więc czemu my nie używamy tego typu rzeczy? Bo nie żyjemy w państwie komunistycznym, gdzie liczą się pozory i specjalne budowanie wizerunku( koszt użytkowania egzoszieletu do przenoszenia paczek jest w skrócie mocno nieopłacalny)

Elektronika? Podobna broszka z tą różnicą, że wiele części jest eksportowanych z USA i składanych w Chinach z podpisem Made in China...

Im bardziej zagłębić się w temat tym więcej podobieństw do ZSRR z lat 60... Ten system upadnie za 10-20-30-40 lat ale upadnie tak samo jak ZSRR uwolni sporo nowych krajów. To, że tego nie widać na pierwszy rzut oka nie dziwię się upadku ZSRR też nikt się nie spodziewał, a jednak...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+1 / 1

@niejestembotem4321
O dałem ci plusa przed doczytaniem do końca a nie powinienem był.

Rozwój cywilizacji to kopiowanie od icnych uczenie się tego przyswajanie i budowanie na tym własnych nowych wariantów.

Myślisz że amerykanie są tak do przodu? Większość technologii ukradli Niemcom po II wojnie światowej jako łup wojenny i ją do dziś rozwijaj.
- Medycyna farmakologia - Wyniki badań na więźniach z obozów koncentracyjnych gdzie używano ludzi jak królików doświadczalnych , to samo z japońskimi .
- Technologie Steltch i latającego skrzydła to pomysły Niemców He229
- Działające odrzutowe silniki turbowentylatorowe
- Rakiety
- Noktowizory

Poniekąd bron jądrowa choć własna opracowana w USA też jest dziełem uchodźców z Niemiec

A co maja Amerykanie fakt trochę nowych ciekawych gadżetów...ale też stare samoloty jak F16 i lotniskowce majce po 60 lat.


Chiny mają własne technologie jak np radar fazowy zdolny wykrywać amerykańskie samoloty typu steltch i to lepiej niż amerykańskie radary do tego rakiety pozwalające je strącać . Posiadaj satelitarne działa laserowe , własne satelity, własny system komórkowy, własne rakiety i program kosmiczny, Patrzysz na samoloty i lotniskowiec jako kopie .. nawet jak gdyby tyle że to są już ciut archaiczne systemy walki.. kolejna wojna będzie wojną technologiczną gdzie walczyć bedą autonomiczne pojazdy. i Chiny są na poziomie USA . A USA ma tylko lepszy PR bo w Afganistanie i Syrii nie najlepiej im szło

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@niejestembotem4321 a wiesz że Chiny lubią trzymać karty przy orderach? Stację kosmiczną też skopiowali?
Chińczykom brakuje co najwyżej przetestowanych i sprawdzonych konstrukcji. To oczywiste jeśli ma się tak szybki wzrost gospodarczy. Nie ma czasu na dokładnie przetłuczenie prototypów.

Znowu podam ci przykład z naszego poletka.
https://i.ytimg.com/vi/ycHRZsSQvKY/maxresdefault.jpg
Znasz ten motorower? Był wzorowany na niemieckim simsonie.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/34/Simson_S50_B2_Bj77.JPG/1200px-Simson_S50_B2_Bj77.JPG
Silniki są tak zbliżone konstrukcyjnie do siebie że przez pewien czas tylko po lekkim podpiłowaniu można było cylinder przekładać z jednego do drugiego.

Dlaczego Chińczycy nie mogliby wzorować się w podobny sposób?

Wystarczy obejrzeć recenzje chińskiego sprzętu elektronicznego. To wystarczy aby wyrobić sobie opinię iż faktycznie nie jest to tandeta sprzed iluś lat.
Podzespoły z USA do Chin? Weź bo padnę. Największym potentatem układów scalonych jest koreański samsung. Weź sobie otwórz byle jaki telewizor a połowa układów jest samsunga.

Jak kolega poniżej zauważył. Po II WŚ Amerykanie przejęli masę technologii po nazistach. Wszak ojcem programu kosmicznego NASA jest NAZISTA! Bodajże Von Braun.

Chiny mają olbrzymie możliwości gospodarcze. Mogą wyprodukować praktycznie wszystko, niemalże "natychmiast" (tj wielokrotnie szybciej niż w innych krajach). Sprzętowo Chiny są samowystarczalne. Wszystkie inne kraje bardziej potrzebują Chin, niż Chiny innych krajów.

Chińska stacja kosmiczna też przez dłuższy czas była tajna. Bo takie są Chiny. Mogą mieć już nowoczesne myśliwce, okręty, czołgi czy inny sprzęt, ale nie pokazują tego, aby nie stracić przewagi strategicznej.
Teraz Chiny się nie afiszują sprzętem, bo po co?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@niejestembotem4321
Dodatkowo
Tu masz Chiński system szybkiej budowy wiaduktów
https://www.youtube.com/watch?v=X6bQIEJ5eIM
Chiny Szanghaj kolej magnetyczna
https://www.youtube.com/watch?v=8VnxczZWk_s
Chiński J20 niczym nie przypomina innych konstrukcji zwłaszcza Amerykańskich jest w układzie kaczka a takich w użytku USA nie ma , wojskowy w układzie kaczka w NATO to JASS Grippen i Rafael ale mają pojedynczy ster ogonowy.
https://www.youtube.com/watch?v=GI_IsR1Xauc
J10 przypomina JASS grippena
tu masz sylwetki
https://www.youtube.com/watch?v=Ce6UU0Qo0Ts

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar niejestembotem4321
0 / 0

@killerxcartoon Tak zgodzę się, że nikt od razu nie wymyślił komputera tylko każdy konstruktor dokładał cegiełkę innowacyjności i częściowo kopiował jednakże to co robią Chiny...

Co do kopiowania osiągnięć technologicznych 3 Rzeszy i Japoni z jednostki 731 to tak jestem świadom tego i dobrze, że to wyciągneli tą wiedzę medyczną, bo inaczej nie moglibyśmy tej wiedzy uzyskać w humanitarny sposób.

HE 229 to był mocno prototyp i akurat był bezproblemowo widoczny na radarze no może lekko kamuflował, ale nie było tego efektu wow. Pominę już fakt, że właśnie tego typu projekty doprowadził do klęski 3 Rzeszyi i, że ten system jest nierozowjowy, ale o tym później...

Co do noktowizorów to też nie doprowadziły do zwycięstw 3 Rzeszy.

Silniki turbowentylatorowe? No nieche będzie, ale moim zdaniem były mocno niedopracowane.

Broń jądrowa no też niech będzie, bo to Albert Enstein przekonał Rosvelta do inwestycji w ten program, ale właśnie w tym siła USA, że przyjmuje emigrantów i imigrantów, a oni rozwijają przemysł i technologie USA, czy robią to Chiny? Nie wydaje mi się.

Czy F16 to stara konstrukcja? Tak. Czemu? Bo ciężko coś ciekawszego wymyślić dla uniwersalnego myśliwca dopiero rozwój dronów i technologi komupoterowej dały pole do popisu dla F-35 i właśnie dzisiaj zaskoczę cię te gadżety mają większe znaczenie dla samolotu i czołgu niż ogólna konstrukcja, ale Chińczycy nie potrafią tego i tego.

A teraz wreszcie odnośnie radaru... Wiesz jaki jedyny karaj strącił bombowce stealth? (B-117) Serbia... Użyli do tego radarów po radzieckich z lat 70. Stealth to nie niewidzialność, a obniżenie wykrywalności.

Program kosmiczny? Ciągle używają rakiet jednorazowych, ze starymi systemami, a okazyjne łaziki na księżycu pokazują prawdziwe zdolności tego programu... SpaceX, które jest notabene amerykańską firmą to jest przyszłość i technologia to jest innowacja, bo w USA możesz założyć tego typu firmę i jeszcze otrzymać wsparcie od NASA...

Chiny jeśli nie wprowadzą wolności słowa to zawsze będą drugie bez możliwości swobodnej kreacji myśli nie powstanie u nich SpaceX, Microsft, czy IBM.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar niejestembotem4321
0 / 0

@killerxcartoon J-20 powstał we współpracy z izraelitami oficjalnie.

Co do szybkoej budowy wiaduktów no to cóż... Zwykel używa się do tego dźwigu, którego trzeba długo rozstawiać i kolejną sprawą jest to, że nie jest opłacalne budowanie tego typu rzeczy w Europie, bo po prostu infrastuktura jest zdecydowanie lepiej rozwinięta i nie buduje się tysięcy kilometrów autostrad rocznie, ale ja już ci nie zabronie nazywaniem tej maszyny do stawiania wiaduktów produktem wysokiej technologi. Choć ciekawi mnie kiedy te filry postawili bez dźwigów i czemu nie mogli już uźyć dźwigó od filarów do tego? Cóż nie mi oceniać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
-1 / 1

@niejestembotem4321

Nie używa się dźwigu przy czymś takiem za ciężki element. Używa się rusztowania , robi formę i wylewa albo używa się wanny na przyczółku układa rusztowania i przęso się nasuwa siłownikami, po czym wylewasz następny fragment w wannie. Nasuniecei jednego trwa około 24 godzin stygnięcie i wiązanie w wannie około 3 dni . Tu w 3 godziny jeden segment ... jak budujesz magnetyczną kolej nadziemną to tak jest taniej i szybciej.

Silniki były dopracowane.. tule ze nie było odpowiednich materiałów już na tym poziomie wojny. gdyby Me262 pojawił się dwa lata wcześniej zmienił by bieg wojny. To samo z noktowizorami
Ho 229 ma o 30 procent mniejesze odbicie niż podobnej wielkości klasyczny samolot co się przekłada na około 1,5 mili bycia nie wykrytym poza tym to pierwszy samolot 3x1000 zasięg 1000 km wysokość przelotowa na 1000 metrów i ładowność użyteczna 1000 kilogramów. Było o 2 lata za późno.

Niemcy skonstruowali też Maser Rentgenowski (skupiona jak laser wiązka promieni rentgenowskich )

Wirnikowiec będacy latającym dyskiem - niestety za mała moc i efekt przysysania i zawirowania zwrotnego sprawił że niezbyt był stabilny z niego powstał poduszkowiec .. poza tym działające projekty Sikorskiego okazały się lepsze i wydajniejsze program porzucono

pionowzlot wertykowy -duże śmigło na kadłubie startujesz pionowo i w czasie lotu obracasz maszyna do poziomu .. niewypał koncepcyjny problemy ze startem i lądowaniem ale odrzutowe śmigła przeciw bierzne zaadoptowano.

Kwadrokopter znowu problem z mocą silników i stabilnością , projekt anulowano

Latający dzwon antygrawitacyjny .. Działał .. za mała efektywność projekt porzucono , wymagał chłodzenia ciekłym helem

technologia syntezacji benzyny z węgla

Technologia silnika spalinowego do łodzi podwodnej nie wymagąjacego wynurzania się

Dioda i trioda

nadprzewodniki

I jeszcze kilak dziesiąt innych wynalazków


Co do J-20 to Izrael dostarcza systemy kierowania i zarządzania ogniem Avionika jest Chińska
I masz racje ze cenzura nie sprzyja wymianie myśli jaka daje wynalazczość. Niemniej dobrze sobie radzą..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar niejestembotem4321
0 / 0

@killerxcartoon Powiem tak: Me 262 nie miał prawa zmienić biegów wojny nawet, gdyby powstał w 1942... Dlaczego? Niemcy nawet nie potrafili nadrobić strat Luftwaffe po bitwie o Anglię do końca wojny... Wiesz co by się stało, gdyby Me 262 był w 1942? Luftwaffe miało by 3 razy mniej samolotów do walki powietrznej, a żeby wygrać jeszcze by każdy Me 262 potrzebował niszczyć około 9 samolotów... Abstrakcyjne i mało wykonalne, piloci, mechanicy dopiero uczyli się z tego korzystać przez co skuteczność był bliska zeru, bo nie znali tej konstrukcji i mamerwowość był w tym samolocie komiczna... Jedynym atutem Me 262 był niespodziewany atak z góry na bombowce natomiast jeśli chodzi o niszczenie myśliwców stosunek był bliski 2:1 korzyści dla Niemców... Mówię rzecz jasna w froncie zachodnim, bo na wschodnim byli piloci, którzy mieli potwoerdzonych zniszczenie okoł 500 czołgów
... (to był chyba ju 87) Lub 300 myślwców(Bf 109 i FW 110)

Noktowizja? Nie rozśmieszaj mnie. Wiesz jak to wyglądało? Na czołgach to był wielki reflektor, który odbijał światło idealnie,piechota mogła w to bezproblemowo trafić, a załogi niszczycielów czołgów wiedziały gdzie jest wrogi czołg. Nie mówię dawało przewagę, ale ta przewaga była dość umowna.

Szczerze nje wiem o czy ty dalej piszesz, boże ten słyny napęd antygrawitacyjny... Nie wiem skąd wziąłeś tyle informacji na jego temat, ale dobra. Ale nawet jeśli by powstał to Thunderbolt robi BUM BUM z tego typu podobnymi wynalazkami, a Sowieci to by nawet samą piechotą by to zniszczyli.

Idźmy dalej V-2 i V-1 nie podałeś, ale też pewnie o to ci chodziło, cóż suma ładunków, która spadła min. Na Londyn był sporo mniejsza od standardowego nalotu dywanowego... A no i jeszcze V-3, ale bądźmy szczerzy... Pochłonął masę pieniędzy i tu na serio żadnego efektu.

Wiesz co zrobili Amerykanie w 1942? Ucięli wszystkie inne projekty cudownej broni oprócz projektu Manhattan i pokazali w 1945 na co ich stać. Natomiast Niemcy byli ogromnie w tyle z ich programem atomowym, są jakieś pogłoski o bombie z bizmutu, która miała by siłę 1000 ton trotylu, ale było by to mocno nielogiczne patrząc po tym co znaleźli w ich laboratoriach.

I tak można wymieniać bez końca... A wiesz czego naprawdę brakowało Wermachtowi? Ciężarówek. W 1941 front nie stnął dlatego, że niemcy nie mieli ubrań zmowych tylko dlatego, że pierwszeństwo miała żywnkść i aumicja i części zamienne... Nie starczyło miejsca na zimowe ubrania. Lokomotyw też brakowało... Czołgów... Nawet miejscami broni długiej, musieli sami znaleźć dla siebie broń... To są istotne rzeczy, a nie napędy antygrawitacyjne.

Odnośnie Chin. Chiny potrafią głównie kopiować i to od około 40 lat... Wiesz jak to wpływa na struktury firm i państwa? Zamiast: opracowujemu prototyp to jest: dobra chłopaki zaraz dostaniecie rysunki techniczne tego modelu, a w macie go trochę ulepszyć i dostosować do produkcji seryjnej... Ich struktury nie są stworzone do tworzenia, a do kopiowania, co rzecz jasna blokuje ten wymyślaćdo bycia na 1 miejscu, bo żeby być na miejsc

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar niejestembotem4321
0 / 0

@killerxcartoon Powiem tak: Me 262 nie miał prawa zmienić biegów wojny nawet, gdyby powstał w 1942... Dlaczego? Niemcy nawet nie potrafili nadrobić strat Luftwaffe po bitwie o Anglię do końca wojny... Wiesz co by się stało, gdyby Me 262 był w 1942? Luftwaffe miało by 3 razy mniej samolotów do walki powietrznej, a żeby wygrać jeszcze by każdy Me 262 potrzebował niszczyć około 9 samolotów... Abstrakcyjne i mało wykonalne, piloci, mechanicy dopiero uczyli się z tego korzystać przez co skuteczność był bliska zeru, bo nie znali tej konstrukcji i mamerwowość był w tym samolocie komiczna... Jedynym atutem Me 262 był niespodziewany atak z góry na bombowce natomiast jeśli chodzi o niszczenie myśliwców stosunek był bliski 2:1 korzyści dla Niemców... Mówię rzecz jasna w froncie zachodnim, bo na wschodnim byli piloci, którzy mieli potwoerdzonych zniszczenie okoł 500 czołgów
... (to był chyba ju 87) Lub 300 myślwców(Bf 109 i FW 110)

Noktowizja? Nie rozśmieszaj mnie. Wiesz jak to wyglądało? Na czołgach to był wielki reflektor, który odbijał światło idealnie,piechota mogła w to bezproblemowo trafić, a załogi niszczycielów czołgów wiedziały gdzie jest wrogi czołg. Nie mówię dawało przewagę, ale ta przewaga była dość umowna.

Szczerze nje wiem o czy ty dalej piszesz, boże ten słyny napęd antygrawitacyjny... Nie wiem skąd wziąłeś tyle informacji na jego temat, ale dobra. Ale nawet jeśli by powstał to Thunderbolt robi BUM BUM z tego typu podobnymi wynalazkami, a Sowieci to by nawet samą piechotą by to zniszczyli.

Idźmy dalej V-2 i V-1 nie podałeś, ale też pewnie o to ci chodziło, cóż suma ładunków, która spadła min. Na Londyn był sporo mniejsza od standardowego nalotu dywanowego... A no i jeszcze V-3, ale bądźmy szczerzy... Pochłonął masę pieniędzy i tu na serio żadnego efektu.

Wiesz co zrobili Amerykanie w 1942? Ucięli wszystkie inne projekty cudownej broni oprócz projektu Manhattan i pokazali w 1945 na co ich stać. Natomiast Niemcy byli ogromnie w tyle z ich programem atomowym, są jakieś pogłoski o bombie z bizmutu, która miała by siłę 1000 ton trotylu, ale było by to mocno nielogiczne patrząc po tym co znaleźli w ich laboratoriach.

I tak można wymieniać bez końca... A wiesz czego naprawdę brakowało Wermachtowi? Ciężarówek. W 1941 front nie stnął dlatego, że niemcy nie mieli ubrań zmowych tylko dlatego, że pierwszeństwo miała żywnkść i aumicja i części zamienne... Nie starczyło miejsca na zimowe ubrania. Lokomotyw też brakowało... Czołgów... Nawet miejscami broni długiej, musieli sami znaleźć dla siebie broń... To są istotne rzeczy, a nie napędy antygrawitacyjne.

Odnośnie Chin. Chiny potrafią głównie kopiować i to od około 40 lat... Wiesz jak to wpływa na struktury firm i państwa? Zamiast: opracowujemu prototyp to jest: dobra chłopaki zaraz dostaniecie rysunki techniczne tego modelu, a w macie go trochę ulepszyć i dostosować do produkcji seryjnej... Ich struktury nie są stworzone do tworzenia, a do kopiowania, co rzecz jasna blokuje ten kraj bycia na 1 miejscu, bo żeby być na 1 miejscu trzeba wymyślać, a nie kopiować, a to bez wolności słowa jest niemożliwe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@niejestembotem4321
w 41 nie mieli ubrań nie dlatego że pierwszeństwo mila amunicja i żywność , tylko dlatego ze plany nie zakładały tak długiej wojny jaka przeciągnie się do zimy. Nie było planów alternatywnych na wypadek niepowodzenia plau zdobycia Moskwy z marszu przed zimą. Brak strategii logistyki pod to przygotowanej.,

Widać ze nie masz pojęcia o historii wynalazczości .
Poczytaj co USA odtajniło.
Znane ci jest zjawisko lewitacji magnetycznej.. ? odpowiednia duża moc elektromagnesu może zniwelować pole grawitacyjne ziemi sprawiając że będzie się unosić, Niemcy wykorzystali je do budowy
statku latającego... niemniej sam induktor i wtórna cewka o takiej mocy generuje tak durzeo ciepła że się topi , by ją chłodzić trzeba abło ciekłego azotu.... testując materiały na cewki przy okazji Niemcy odkryli też nadprzewodniki

Amerykanie nie porzucili innych projektów badawczych. Projekt Manhattan był jednak bardzo drogi i jest bardzo znany. A o reszcie pewnie nie słyszaleś. W czasie II wojny oblatano helikopter Sikorskiego , opracowano sonar wiązkowy (projekt gumowa kaczuszka), Opracowano nadajnik wielopasmowy z systemem przeskokowym (FFH) jaki uniemożliwiał podsłuchiwanie a na rozwoju tej idei w ujęciu cyfrowym pracują obecnie sieci komórkowe , wifi (aneks N w opcji bezpasmowej i H) czy bluetocutch , opracowano system analogowej telefonii komórkowej.
i wiele wiele innych...
Brytyjczycy opracowali wykrywacz magnetyczny min ... zresztą dzięki polakowi ..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar niejestembotem4321
0 / 0

@killerxcartoon
Myślisz, że nikt w cztero milionowym Wermachcie nie myślał o zimie? Że nikt nie wpadł na ten pomysł? Brak komentarza...
https://youtu.be/gcr0_35Bdls
Tu masz link, któr wyczerpująco ci wyjaśni jak to wyglądało bo mi się nie chce.

Myślisz, że skoro Niemcy coś takiego zorbiły to i Amerykanie odtajnili akta dla każdego i nikt nie chce na tym zarobić lub wykorzystać do celów wojskowych to jest takie super? Nadprzewodniki? Mówi się o nich od lat 60 kiedy zostały sformułowane pierwsze prawa na ten temat i na razie większość tych praw została obalona co pokazuje jak ta dziedzina się rozwija, i jak małego kroku dokonali Niemcy skoro nadprzewodniki ciągle mają masę wad( niska temperatura do otzrymania naprzewodnika) i wiele brakuje do ich komercyjnego wykorzystania pokazuje jak bardzo bezsasadnir gloryfikujesz osiągnięcie Niemców mimo nieraz braku ich możliwości wykorzystania po dziś dzień, przeciż nawet Niemcy nie myśleli o jakimś praktycznym wykorzystaniu nadprzewodników biorąc pod uwagę tamtejszą
cenę ciekłego azotu.

Myślisz, że chodziło mi o wszystkie projekty badawcze? Chodziło mi o projekty "cudowmej broni", czy też masowej zagłady jak np: zaprzestanie finansowania programu uzbrajania nietoperzy w małe ładunki wybuchowe i wypuszczenia ich nad Osaką w zasobnikach. Mimo zaawansowania projektu w 1942 przerwano wszelkie projekty badawcze na temat cudownej broni. Helikopter Sikorskiego nie kwalifikuje się do cudownej broni tylko do kategori lotniczej. Wynalezienie wi-fi i bluetooth było osiągnięciem? Przecież to fale radiowe tylko ja innej częstotliwości przez co mogą przenosić więcej informacji tylko w latach 40 nikomu nie była potrzebna taka sieć tak samo jak dziś nie jest potrzebne Li-Fi (jeśli dobrze zapamiętałem), które zachacz już o światło widzialne i ma możliwość przenoszenia gigabitów na sekundę tylko po co komu taka przpustowość skoro jak wiemy wraz ze wzrostem częstotliowści wzrasta wrażliwość takiej fali na zakłocenia (i trzeba by było montować takie rutery w całym domu) np: fale radiowe są praktycznie nie do zatrzymania natomiast chyba każd wie jak sprawa wygląda z Wi-Fi...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@niejestembotem4321
Nadprzewodniki są i działają... i to mamy już kilkanaście materiałów (stopów).. problem w tym ze nadal nie ma takiego jaki działał by w miarę sensownych temperaturach najlepiej dodatanich . Temperatura nadal musi być poniżej -160 -180 stopni ... choć ponoć jest już jakiś jaki wykazuje efekty nadprzewodnictw chłodzony ciekłym CO2 czyli coś koło -80 stopni ... z 20 lat temu czytałem o Szweckich testach .

Nadprzewodniki wykorzystuje się komercyjnie tyle że nie na masową skalę.. np w zderzaczach hydronow i protonów i temu podobnych projektach badawczych ..

Niemniej USA testowali np bomby sterowane gołęmbiami , czy zdale samoloty szpiegowskie . Stworzyli też zdalnie sterowane samoloty z kamerami , miedzy innymi takim zniszczono wyrzutnie V3 i
Pracowano tez nad super ciężkimi bombami wbijającymi się w beton i skały ... jakimi zniszczono nap fabrykę V2 we Francji.

Nadal nie rozumiesz istoty czym jest FFH .. oni nie wynaleźli Wi FI ale podwaliny technologi jaką używa się w nadawaniu miedzy innymi najnowszych aneksów , w sieciach komórkowych czy w Blutoutchu . Nadawanie radiowe było znane już od dawna zarówno w systemie modulacji amplitudy AM i i modulacji częstotliwości FM i na ogromnej ilości czesotliwości
FFH może wykorzystywać dowolny system nadawania i dowolne pasma częstotliwości . Jej itostą było to że nie zajmowała kanału częstotliwościowego a skakała po kanałach wg wzorca... co pozwala na współdzielenie częstotliwości wielu użytkownikom a jednocześnie uniemożliwia zagłuszanie bo zagłuszać trzeba by było wszystkie częstotliwości po jakich skacze ...

A fale radiowe zatrzymuje się siatką faradaja

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar niejestembotem4321
0 / 0

@killerxcartoon
Tak działają i wiem, że jest już kilkanaści takich stopów i wiem, że wykorzystują je w LHC, jednakże ciągle bym to nazwał jak wykorzystanie laboratoryjne, gdyż LHC w swojej skali i możliwościach jest jedyny na świecie i jest wykorzystywany w ośrodku badawczym. Gdyby nadprzewodniki były by wykorzystywane w elektorwniach( o czy mi nie wiadomo) to by był inna rozmowa natomiast są wykorzystywane tylko w projektach badawczych... To by równie można stwierdzić, że antymateria jest produktem komercyjnym... Ich utrzymanie w takiej temperaturze stwarza spore koszty jak i aparatura zabiera sporo miejsca i tak jest stop, który przy -80C jednakże to ciągle za niska temperatura i nic specjalnie nie zmieniło od 20 lat kiedy czytałeś o tym.

Widzisz i tu podajesz kolejne projekty, które zostały anulowane jak sterowanie rakiet za pomocą gołębi, cóż projekt ciekawy, ale nie do końca praktyczny na masową skalę( trening tylu gołębi, transport na okrętach i utzryaknie ich na tych okrętach) projekt anulowano na rzecz termowizji.

Ale z tego ci widzę ty chyba nie rozumiesz mojego stanowiska w tej sprawie ja nie twierdzę, że nie było "dziwnych" projektów realizowanych przez USA, ale, że albo one działały(lecz były nierozwojowe) , albo zostały anaulowane kiedy się okazały nie praktyczne lub bardzo rzadko były tylko stratą zasobów. Zdalny bombowiec zniszczył fabrykę V-2( mimo, że przy próbach zginął brak Kennediego) bomba przebijająca się przez kilkanaście metrów opracował chyba anglik tak samo jak skaczącą bombę czy bombę, która wywołując trzęsienie ziemi niszczy wszystko dookoła i wiesz? TO DZIAŁAŁO. Były korzystne z punktu widzenia strategicznego i ekonomicznego, gdzie np: 3 naloty z tysiącami bomb nie zniszczyły jednego mostu natomiast wystarczyła jedna bomba wywołująca trzęsienie ziemii i po problemie.

Czego nie mogę powiedzieć o V-1 czy V-2, a już wogóle o V-3, czy o wale antlantyckim, czy o Mausie, czy o Gustlowie, czy o... Długo wymieniać. Zgodzę się, że te rzeczy budzą podziw(prznajmniej dla mnie) z technicznego punktu widzenia jak V-2, czy V-3, jak z monumentalnego punktu jak Gustlow i wał antlantycki, ale bądźmy bądźmy szczerzy były niepraktyczne i nie ekonomiczne.

Siatka faradaje blokuje też wi-fi, więc nie wiem co ta za argument jak i też blokuje fale rafiowe 10 metrów ołowiu, chodziło mi o to, że fale radiowe mimo małej mocy można nadawać na duże odległości i w prównaniu z 5G wydają się nie do zatrzymania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar costamzczymstam
-4 / 8

Policja morduje człowieka a wy się przejmujecie bardziej pomalowanym pomnikiem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G grekzak
+3 / 5

@costamzczymstam Zwłaszcza, że sam Kościuszko raczej poparłby protesty.
Należy też pamiętać, że looterzy nie są ich częścią, a jedynie wykorzystują sytuację, nieważne czy są to protesty, czy huragan, oraz że od zabijania jest wojsko, natomiast policja ma pilnować bezpieczeństwa i w razie potrzeby wzywać AT do walki z gangami.
Dziwne, że jeszcze nigdzie nie mówią o tym, że nawet zielone ludziki na Majdanie identyfikowały cele i nie strzelali do dziennikarzy i korespondentów.
Nawet zielone ludziki na Majdanie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nomeder
-1 / 1

A w Polsce nie wiedzą co to wolność.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E eGzu
-1 / 1

Jestem Polakiem i mam to gdzieś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Malloy
0 / 0

Czego sie spodziewacie po czarnej hołocie? Większość z tych małp raczej nic nie wie i ślepo leci za tłumem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Raven100
-1 / 1

kolejny dwód na tępotę lewactwa i bambusów - próby wytłumaczenia na poziomie żuczka gnojarza

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar maggdalena18
0 / 0

Najlepsze "ludzie musieli coś zrobić". xD Bo mażąc po pomniku sojusznika czarnych, spowodują, że nie będzie się tych czarnych zabijać. No hit.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jarl_lukas
-3 / 5

Potomkowie człowieka który na własnym podwórku nie potrafił sp..........olić przed siatką albo wódz sprzedał ich za paczkę fajek bo i tak nie miałby z nich żadnego pożytku

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FenrirIbnLaAhad
0 / 0

Bydło zawsze będzie bydłem...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pijamas
0 / 0

Tępe Amerykańskie **uje

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R reevoreevo
0 / 0

Skoro popierał Afroamerykanów to dlaczego był bialy? Osoba która nagrała to video świetnie pokazała hipokryzję i zwykla głupotę protestujących. Goście wypisują bezmyślnie te hasła bo wszyscy tak robia. zresztą fajnie to wygląda na Facebooku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem