Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
447 499
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
K Koles86
+29 / 59

A dlaczego pisowcy tak dotują kościoły i reżimową telewizję? Z tych dwóch miejsc całą wiedzę o świecie starsi ludzie właśnie czerpią. Co im w kościele powiedzą i w telewizji to w to oni wierzą i jak im tam powiedzą tak będą robili

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
+5 / 5

@Koles86 Myślałem, że to statystyki obecności na łamach telewizji polskiej. Właściwie niewiele się różnią.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar myszata12
-5 / 9

@Koles86 zgadzam się, że starzy ludzie czerpią wiedzę głównie z TV. To straszne, że tak bezkrytycznie przyjmują wszystko co im w telewizji powiedzą. Sama mam takie przykłady w swoim otoczeniu. Np. dziadek i ciotki-emerytki cały czas oglądają TVN, na okrągło!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Fragglesik
-4 / 8

@Koles86 Zadziwiające pytanie: Dlaczego rząd dotuje telewizję rządową. Masz jakiś pomysł? Może dlatego, że jest rządowa? Nie, no skąd... Bo Prezes sypia z Kurskim? Tak, to chyba dlatego!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
+5 / 7

@Koles86 Najgorsze, że ci ludzie, którzy zdecydują (mam nadzieję że jednak nie) o tym kto będzie prezydentem mają przed sobą często pięć lat życia, dwa lata a i nierzadko miesiąc.
Wstrętne z ich strony w stosunku do młodych ludzi, przed którymi całe życie.
Szanuję swojego byłego teścia, który pytany czy idzie na wybory powiedział, że nie idzie ale za to wy młodzi musicie iść bo to o waszą przyszłość idzie.
Może należy mnożyć każdy głos wyborczy przez wskaźnik (80 - wiek wyborcy) ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 czerwca 2020 o 19:31

R restauracja_wietnam
0 / 0

@Koles86 Czego innego oczekiwać od niewolników.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bihar
+3 / 51

Ci co skończyli tylko podstawówkę, albo zawodówkę też głosowali na Dudę. Tak jest zawsze i raczej nikogo to już nie dziwi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wonsz1922
+3 / 9

@Nero1 No to porwierdziłeś stereotyp, zagłosowałeś na typa tylko dlatego "oo widziałem go gdzieś w telewizji to ten z mam talent!" Tak jak kiedyś Kukiz tak teraz Hołownia bo sławny... I w tym durnym kraju ktoś taki dostaje ponad 10%. Jakby za 5 lat startował Robert Lewandowski to pewnie by dostał z 15%.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bihar
+7 / 7

@Nero1 to nie są stereotypy tylko ogólnie dostępne statystyki. Nie mówię, że każdy po zawodówce jest za Dudą (może nie do końca tak jasno się wyraziłem), ale zdecydowana większość tak.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Koles86
+1 / 1

Sądzę że na pewno Robert byłby o niebo lepszym politykiem i gospodarzem tego kraju niż te osobniki z czołówki kandydatów

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Syphar
+16 / 32

I takiej drugiej tury jaką zgotowaliby nam ludzie młodzi bardzo bym sobie życzył. To byłyby interesujące wybory. Niestety są ludzie, którzy chcą decydować o przyszłości, która nie będzie ich udziałem (nikt nie żyje wiecznie, a decyzje podejmowane dziś będą miały konsekwencje za 30 lat).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
+6 / 10

@Syphar W tym jest sporo racji. Można by było powiedzieć, że w momencie przejścia na emeryturę ludzie powinni tracić prawo głosu, bo ich jedyną przyszłością będzie właśnie emerytura. Znowu jak ktoś ma dzieci, którym życzy dobrej przyszłości, to nie ma się o co martwić. Te dzieci będą miały swój głos aby decydować o swojej przyszłości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar olmajti
+6 / 10

@ZONTAR jest jeden mały problem. ludzie młodzi najczęściej nie mają pojęcia o tym jakie ich decyzje niosą za sobą konsekwencję. może pójdziemy za ciosem i ograniczymy prawo głosu tylko do grupy 30-50 lat?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
+6 / 6

@olmajti Idąc tym tokiem, to powinniśmy wprowadzić jakiś egzamin przed przyznaniem praw wyborczych, bo połowa wyborców w tej grupie wiekowej nie ma pojęcia większego, niż bajki z TVP.

Może zamiast głosować na osoby i partie powinniśmy głosować na określone poglądy? Wyznaczyć szereg miarodajnych pytań dotyczących ważnych aspektów prawnych i niech wyborcy wypełniają ankietę. Na podstawie tej ankiety przyznawać punkty określonym kandydatom wybierając tego, który spełnia wymagania większości.

Też kiedyś już wspominałem o tym, że lepszym systemem byłoby wprowadzenie czegoś rzędu 8-10 letniej kadencji z kwartalnym, elektronicznym wotum poparcia. W momencie, gdy rządząca osoba spada poniżej danego progu, to rozpisywane są wybory i nie może już w nich ponownie kandydować. Wtedy nie będzie możliwości wykorzystywania obecnej pozycji państwowej do prowadzenia własnej kampanii wyborczej i nie będzie też określonego terminu wyborów, więc pozbywamy się planowania zmian dostosowanego do kadencyjności. Zawsze populistyczne programy przepycha się przed wyborami aby zaplusować, a te mniej wygodne zostawia się po cichu aby przepchnąć po wyborach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K krzychstuve
+1 / 3

@ZONTAR Z tym egzaminem to nie głupi pomyśł. Coś na poziomie matury z lat 60, z wiedzy ekonomicznej, historycznej oraz politycznej i społecznej. Do tego odpłatny. To by wykosiło jakieś 90% tych, co głosują "bo to jest obowiazek obywatelski" na pajaców z telewizji mówiących im że "jak zostanę prezydentem to przydzielę wszystkim rentę". Każdy miałby możliwość, ale musiałby wykazać się inicjatywą oraz zdobyć odpowiednią wiedzę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar olmajti
0 / 0

@ZONTAR ale są też najmniej liczną grupą. ich wpływ na polityków jest o wiele mniejszy niż wszyscy uważają. jednocześnie ta grupa jest demonizowana za wybory inne niż młodych. mentalność OK boomer.

to dobre rozwiązanie jednakże podważa 'zasady demokracji' i większość ludzi skręcających w lewo nie zgodzi się na to

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
+3 / 3

@olmajti No cóż, demokracja sama w sobie jest daleka od ideału. Zwyczajnie sprowadza się do rządów większości czy byłyby one słuszne, czy nie. Weźmy tu sobie najprostszy przykład. Legalizacja marihuany. Jest szkodliwa? Nie ma jasnych dowodów, z pewnością jest mniej szkodliwa od wielu legalnych używek. Czy po trawie ludzie są groźni dla społeczeństwa? Raczej mniej, szczególnie na tle alkoholu czy różnych pobudzających używek. Dlaczego więc jest nielegalna? Bo większość społeczeństwa uważa, że jest niepotrzebna. To są właśnie rządy większości. Nie są logiczne, sa oparte na opiniach i przekonaniach większości ludzi jakie by one nie były. Demokracja nigdy nie będzie idealna z tego powodu.
Demokracja miała sens w czasach, gdy prawa praktycznie nie było. W czasach, gdy każdy był praktycznie wolnym człowiekiem i w ramach głosowania decydowano się na różne zabiegi, które miały poprawić życie społeczności. Jednocześnie większość uczestników głosowań znała się na tym i była aktywna politycznie. Reszta nie zabierała głosu pozwalając mądrzejszym decydować. Obecnie jest zupełnie inaczej. Narzucamy sobie własne przekonania i często chcemy ograniczać innym wolność, bo nam jest ona niepotrzebna w danej kwestii. Demokracja już dawno obrała patologiczny kierunek, ale nadal nie potrafimy wymyślić czegoś lepszego.

Chciałbym żyć w miejscu, gdzie ludzie cenią sobie kulturę i tradycję, nie obalają pomników, nie palą książek, nie cenzurują historii. W miejscu, gdzie nawet pomnik Lenina ma swoje miejsce jako symbol jego działań i coś, co będzie przypominać nam o błędach historii. Chciałbym żyć w miejscu, gdzie ludzie będą pamiętać o swoich korzeniach, historii i tradycji, ale jednocześnie będą respektować wszystkich o innych przekonaniach i opiniach. Gdzie konserwatywne małżeństwa nie będą miały nic przeciwko dwóm facetom, którzy chcą żyć razem. Gdzie LGBT nie będzie chciało zmieniać zakorzenionych w naszej kulturze słów i symboli na neutralne płciowo i stworzą swoją, odmienną kulturę wzajemnie się szanując. Chciałbym żyć w miejscu, w którym ludzie cenią mnie za moją ciężką pracę i cieszą się z mojego sukcesu, wspierają mnie w tym, w czym jestem najlepszy. Chciałbym żyć w świecie, w którym ludzie poszkodowani przez los mogą liczyć na pomoc społeczeństwa, ale ludzie szkodzący sami sobie i żerujący na innych są piętnowani. Gdzie ceni się ludzki wysiłek i zaangażowanie, a gardzi marnotrawstwem zasobów i pracy.

Nie oszukujmy się, największym problemem współczesnych systemów jest brak selekcji naturalnej, który obciąża społeczeństwo nieodpowiedzialnością jednostek, które inaczej by przestały istnieć. W krajach takich jak USA największy problem dotyczy ludzi biednych, którzy czują się gorsi i są traktowani jak gorsi przez swój brak zasobów. Większości żyje się dobrze, ale ta nieduża grupa ludzi bez umiejętności i zapału do pracy ma ciężko i to oni tworzą największy problem. W krajach dużo bardziej socjalistycznych jest on rozłożony na całe społeczeństwo, przez co nikomu nie żyje się za dobrze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar olmajti
+3 / 3

@ZONTAR otóż nie. wg progresywnej definicji demokracja to rządy ludzi z jednoczesnym umacnianiem pozycji mniejszości, co samo w sobie jest podważeniem demokracji. dla tych samych ludzi demokracja działa tylko wtedy kiedy demokratyczne wybory są po ich myśli. w przeciwnym wypadku jest to faszyzm(?).

jeśli sprawy będą toczyć się tak jak obecnie to na całym świecie zacznie się wymazywać jednostronnie historię. najlepsze jednak jest o że robią to ludzie zradykalizowani którzy pod płaszczykiem tolerancji i równości brutalnie narzucają innym swoją wizję świata. :)

nie zgadzam się z ostatnim. sekelcja naturalna nie ma tu dużego wpływu. największy jednak wpływ ma dążenie do przekonania o braku odpowiedzialności za swoje decyzje. przykładem jest tu społeczeństwo czarnych w USA gdzie ponad 60% dzieci wychowuje się bez ojca. dzieje się tak dla tego że przez programy socjalne mogą oni pozwolić sobie na brak odpowiedzialności za dzieci. to jest tak wryte w ich świadomość i powszechne że zaczęło dochodzić do sytuacji gdzie rodzeństwo zaczęło rozmnażać się ze sobą nie wiedząc o tym że są rodzeństwem. każda próba krytyki takiego zachowania jest nazywana rasizmem a osoba dopuszczająca się takich rzeczy (krytyki) jest z automatu społecznie wymazywana. takie piękne czasy wolności obywatelskich i słowa :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B BiEmDablju
0 / 2

@Syphar Próbujesz być nie wiadomo jak mądry a sam chcesz głosować na Trzaskowskiego :D Dopóki takie dzbany jak Ty nie zrozumieją że wybór między Dudą a Trzaskowskim to jak wybór między gilotyną a kulą w łeb nie będzie dobrze. A odnośnie wypowiedzi i osobach 30+ to pomyśl że sam kiedyś będziesz miał tyle lat intelygencie :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Syphar
0 / 0

@BiEmDablju A co tu jest do rozumienia? No jest to wybór między gilotyną a kulą w łeb. W związku z tym mamy nie wybierać w ogóle? Normalni kandydaci już odpadli, pozostaje ten a nie inny wybór. Różnica jest taka, że jeden podpisze wszystko co zechce aktualny rząd, a drugi zapewne połowę zawetuje, co spowolni rozwałkę państwa przez POPiS.

A lat to ja już mam więcej od Chrystusa jak umierał na krzyżu. I gdzie Ty widzisz coś o osobach 30+? Ja pisałem o ludziach, którzy nie mają szans zobaczyć konsekwencji swoich wyborów za 30 lat. Moim zdaniem bez żadnego problemu przy dzisiejszej medycynie to nawet 50-latek ma szanse je zobaczyć. Ale 80+ to już głosować nie powinien.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
+1 / 1

@olmajti Wiesz, przekonanie o braku odpowiedzialności za swoje decyzje nie bierze się znikąd. Bierze się z faktycznego przenoszenia odpowiedzialności na innych, a to jest właśnie eliminacją takiej naturalnej selekcji. Normalnie człowiek leniwy bez pracy będzie przymierał głodem. Albo zmusi go to do pracy, albo zdechnie z głodu. Socjalizm jednak da mu jeść, da mu dach nad głową i w rzeczywistości nie ponosi konsekwencji swoich decyzji. Brak naturalnej selekcji prowadzi właśnie do mnożenia nadużyć i przekonania o bezkarności. Z samotnymi matkami jest podobnie. Gdyby ponosiły większe konsekwencje, to byłyby dużo bardziej rygorystyczne wobec doboru partnera aby możliwie uniknąć takich sytuacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D ddtt
0 / 0

@ZONTAR Ale będąc na emeryturze chciałbym, żeby mi jej nikt nie zabrał

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dipol
-2 / 8

Popatrzcie na frekwencję w poszczególnych województwach. Gdzie Ci wielcy wyborcy PO w Wielkopolsce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Taktyczny
+16 / 28

@gapszczak Co zrozumieją? że łatwiej jest sie squrwić kiedy łatwiej dostać milion socjali niż pójść do roboty? że łatwiej jest być niewolnikiem niż wolnym człowiekiem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rivc
+12 / 22

@gapszczak "A młodzież za bardzo wieży że to co piszą w internecie..."

Czasem jednak warto zajrzeć do internetu - zwłaszcza do słownika ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Syphar
+3 / 7

@Taktyczny Tak. Dokładnie to zrozumieją. I sprzedadzą swoje ideały za pieniądze, choćby i marne. Jak świat światem zawsze tak było. Nie wiem tylko dlaczego ktoś to nazywa "znaniem życia".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Pergamin
+4 / 4

@gapszczak nie mogę się doczekać aż młodzież nabierze doświadczenia i przez resztę życia będzie głosować na PIS-PO licząc na to, że w Polsce będzie lepiej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S skromny
+4 / 4

@gapszczak Czy to doświadczenie życiowe polega na wybieraniu ludzi, którzy robią wały na setki milionów i nikt ich nie rozlicza ? Czy to doświadczenie polega na wybieraniu władzy, która nic sobie nie robiąc z wprowadzanych przez siebie obostrzeń, bo one są dla obywateli, a dla władzy to już nie ? Czy to doświadczenie polega na wybieraniu ludzi, którzy rozdają pieniądze wywołujac inflację ? Czy to doświadczenie życiowe polega na papugowaniu wszystkiego tego, co powiedzą w telewizji, która jest dotowana z budżetu państwa, który ma interes w tym, aby aktualna władza rządziła ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 czerwca 2020 o 8:45

avatar kondon
+3 / 23

@Donka1 Masz rację, głosowanie na Trzaskowskiego i jego pseudo wolność to głupota i brak doświadczenia. Aczkolwiek dobry wynik Dudy też niepokoi...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+8 / 12

@Donka1 a moze po prostu nie maja nalecialosci z komuny?Bo jakies 40lat temu Polacy tak chcieli wolnosci, a teraz sami sobie wprowadzaja komune tylko prokoscielna

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W Www30
+4 / 10

Jeśli nie jesteś beneficjentem socjalu to muszę Cię uświadomić, że jesteś okradany i wyśmiewany jeszcze bardziej niż kiedykolwiek. I dodatkowo sobie to chwalisz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Donka1
-5 / 13

Tak jak kradło PO to już nikt nie potrafi

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W Www30
+4 / 8

Serio???
Srebrna, SKOK, niewidzialne respiratory, nieistniejące badania, wybory bez wyborów, maseczki, samochody, "nam się zwyczajnie należało" TVP, Rydzyk...A to tylko wierzchołek góry lodowej. Uczeń przerósł mistrza.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 czerwca 2020 o 10:12

K konto usunięte
+8 / 10

@Fragglesik Niestety tak to jest jak ludzie nie interesujący się polityką idą głosować, szczególnie Ci którym ktoś wmówił że w pierwszej turze głosowanie na innych niż Duda/Trzaskowski to zmarnowany głos.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kocioo
+1 / 17

@Fragglesik
Nie mów... że głosowałeś na Hu... ownię..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A antydemagog
+4 / 8

@Kocioo tak jak cie cenilem za komenty do dzisiaj, tak sie wkur^... i ide spac..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Fragglesik
+3 / 3

@Kocioo Skąd. Po jego tekście "Nie jem mięsa, bo na Sądzie Ostatecznym te zwierzęta będą nas sądziły za to co im zrobiliśmy" szczęka mi opadła i ocena, jaką miałem dla Hołowni przebiła się do metra. Jednakże (jeśli patrzeć na Trzaskowskiego) to Hołownia przynajmniej ma jakiś program.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Fragglesik
+2 / 2

@kibishi To nie kwestia "nieinteresowania się polityką", tylko braku umiejętności zaglądania za fasady. Młode pokolenie jest uzależnione od TV i komputera (a więc od obrazu) w taki sposób, jak żadne nigdy nie było i nie słucha, a jedynie patrzy. Poza tym tragicznie wychodzi im wyciąganie WŁASNYCH wniosków, więc z łatwością przyswajają podane im na tacy, także łatwo nimi manipulować. Cała ta akcja BLM to pokazuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 29 czerwca 2020 o 13:19

K konto usunięte
+2 / 2

@Fragglesik Jeżeli ktoś nie czyta programu wyborczego nawet kandydata/partii na którego głosuje to taka osoba nie interesuje się polityką i nie powinna głosować a znam takich dużo niestety.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Fragglesik
+1 / 1

@kibishi Zgódźmy się na połączenie moich i Twoich powodów, jako wspólnego źródła tej tępoty...:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
-4 / 14

@Kocioo od razu szczuje. Po prostu uświadamia, jak ci ludzie którzy być może zejdą z tego padołu trybem naturalnym zanim skończy się kadencja wybieranego prezydenta ustawiają życie reszcie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Meph
+7 / 17

@Kocioo I tęsknią za PRL, więc urządzają młodym PRL-bis przyprawionym kato-pseudo-moralnością.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
+3 / 13

@Kocioo no dobrze to powiedz co takiego strasznego ci poprzednicy uczynili bo dzięki tej wspaniałej obecnej władzy inflacja rok do roku dla produktów spożywczych to ok 8%.
Czyli znowu nas okradli, na grubą kasę okradli. Za to pamiętam jak za poprzedników to deflacja się pojawiła.

No i co starzy pamiętają czy liczyć nie potrafią?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FenrirIbnLaAhad
0 / 12

@Kocioo są tak doświadczeni że nabierają się na metodę "na wnuczka"...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lingerer
+4 / 8

@raven000 ok kraj się "bogacił" tylko ludzie biednieli ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
-2 / 6

@lingerer biedni są biedni bo są sami sobie winni. Na świecie nie ma równości. Pracujesz masz, nie pracujesz nie masz.
Ja wiem kto mnie okrada i w jaki sposób a Ty to wiesz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar perskieoko
+5 / 9

A to nie jest tak że w demokracji wszyscy mają po jednym glosie i mogą go oddać na kogokolwiek? Gdyby wybrano Bosaka i Hołownię, to inni byliby niezadowoleni. Wynik jest taki a nie inny i nie ma co tu drzeć szat. Ogół Polaków tak wybrał i k#tas.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
+4 / 14

@perskieoko i to jest patologia demokracji gdzie przysłowiowy Ziutek z pod budy z piwem ma taki sam głos jak przedsiębiorca.
Gdzie nieroby decydują jak wydawać pieniądze pracujących.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar perskieoko
+9 / 9

@raven000
Uważam że to nie jest patologia demokracji, tylko patologia społeczeństwa że tych Ziutków z pod budki z piwem jest tak dużo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
+4 / 4

@perskieoko I ci ziutkowie sobie zagłosują, żeby lepiej było być ziutkiem, więc będzie ich więcej i będą mieli jeszcze więcej do powiedzenia.
Dokładnie tak samo można wprowadzić prawo prowadzące do indoktrynacji religijnej. Ta z czasem poskutkuje coraz większym poparciem aż w końcu większość zagłosuje za dożywociem za seks pozamałżeński. Demokracja? Jak najbardziej. Wystarczy zadowolić 51% ludzi kosztem pozostałych 49% i już masz wygraną w kieszeni. Ile to zabrać tym 49% po dwa ciastka, rozdać pozostałym po ciastku i zachować sobie resztę?

Zwróćcie uwagę na to, że komunizm zasadniczo nie działa z dokładnie tego samego powodu. Hoduje ludzi leniwych i roszczeniowych, którym się należy za sam fakt przynależności do kolektywu, a ludzie ciężko pracujący dźwigają to na swoich barkach. Kończy się to kombinowaniem, schodzeniem do podziemia, czarnym rynkiem i emigracją tych, którzy to ciągną do przodu, aż w końcu większość kolektywu niewiele do niego wkłada i już nie ma czego wyjmować. Tak wygląda historia komuny bardzo wielu krajów. Obecne rządy praktycznie idą w tym samym kierunku i ostatecznie doprowadzą do takiej sytuacji. Więcej ludzi będzie na emeryturach, socjalach, zapomogach i innych solidarnościowych plusach niż będzie na to pracowało. A co to znaczy? Że większość społeczeństwa nie będzie nic robić żerując na tym, co wypracują inni. Będzie coraz mniej, coraz gorzej, coraz słabiej. Każdy inny kraj przy takiej polityce już by dążył do zapaści gospodarczej. Polska ma tą komfortową sytuację, że od początku była w czarnej D i samo otoczenie ciągnie ją jakoś w górę. Jako tania siła robocza mamy jeszcze przebicie na zachodnich rynkach, ale niedługo i to się unormuje. Zobaczcie sobie na co stać Polaka, a na co jego odpowiednik w krajach zachodnich. Biedni są biedni i niewiele się różnią. Natomiast cała ta klasa średnia na zachodzie może spokojnie żyć i piąć się w górę, gdy w Polsce ma tylko ten komfort płynności finansowej po opłaceniu kredytu na klitkę na przedmieściach i używanego srajfona.

Jemy resztki ze stołu i się cieszymy, że jeszcze ciepłe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
+1 / 1

@raven000 "i to jest patologia demokracji gdzie przysłowiowy Ziutek z pod budy z piwem ma taki sam głos jak przedsiębiorca."
Gdyby tak waga głosu zależała od wielkości płaconego podatku dochodowego?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
0 / 2

@RomekC sam jestem orędownikiem takiego rozwiązania ale to skomplikowana metoda liczenia. Prościej, a równie skuteczne rozwiązanie to głosują tylko płatnicy netto. Ci co więcej do worka wkładają niż wyjmują.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar miszatka
+9 / 15

Prawa wyborcze powinni mieć tylko ci obywatele, którzy płacą podatki. Bo tylko oni utrzymują przy życiu ten cyrk.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sawes82
+2 / 6

@miszatka Ale emeryci też płacili podatki i pracowali całe życie, niekiedy walcząc o Twoją wolność, jak by ona nie była. Odbierzesz im teraz prawa wyborcze, by zapomniani przez polityków umierali z głodu?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar miszatka
+2 / 2

@sawes82 Nie, nie odbieram. Decydowali o swoim i naszym losie, kiedy byliśmy dziećmi. Życie to przecież sztafeta pokoleń. Państwo MUSI dotrzymywać zobowiązań, więc w tym przymusie mieszczą się też świadczenia emerytalne. Poszedłbym w tym rozumowaniu dalej- brak praw wyborczych dla wszystkich pracowników budżetówki. W końcu nic nie produkują a są z budżetu utrzymywani. Nie ma oczywiście nic w tym złego, ale to grupa, która zawsze będzie głosowała zachowawczo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Endru1241
+1 / 1

@miszatka @sawes82 Emeryci płacą podatki: dochodowy z emerytury, VAT przy zakupach, akcyzę od paliwa, gruntowy od mieszkania/domu itd.
Jeśli system ograniczałby się do głosu o wadzę proporcjonalnej do podatku dochodowego - ograniczyłoby to głównie głosy pracujących na czarno, częściowo na czarno, służb mundurowych, rolników i studentów.
Elektorat A.Dudy pozostałby ilościowo podobny. Pytanie o ile waga głosów zmieniłaby rozkład sił.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O OstatnieTchnienie
-2 / 4

Skąd wiedzą kto na kogo głosował i w jakim był wieku? skoro kart do głosowania się nie podpisywało

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar misteriusz
+5 / 5

@OstatnieTchnienie Nie słyszałeś o czymś takim jak sondaże? Jakbyś zauważył wyniki wyborów też zostały podane w sekundę po zakończeniu głosowania. w czasie w którym komisje jeszcze nie wysypali z urn kart. Ostateczny wynik może się jeszcze różnić powiedzmy o jakieś 2 procent.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rocannon2
+5 / 5

@OstatnieTchnienie Pytali ludzi po wyjściu z lokalu wyborczego. Jest na grafice napisane, że to exit poll.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I ironidem
+1 / 11

naiwność młodzieży jest porażająca. naprawdę myślicie że Trzaskowski coś zmieni? Uważacie że jak PO dojdzie do władzy to będzie fajnie ? Otóż mam dla was zimny prysznic: utrzymają 500+, utrzymają 13 a może i 14 emerytury i wszystkie inne przywileje jakie wprowadził PiS. Nauczyli się od PiSu że można ludzi przekupić za ich własne pieniądze. Tu idzie gra o wielkie pieniądze, o stanowiska na szczytach władzy, spółkach skarbu państwa, a ty szary podatniku jesteś na samym końcu tego o co chodzi politykom. A cała Platforma jest tak bardzo "Ovbywatelska" jak Stalin był demokratyczny - warto przypomnieć jak zmielono 750 tys podpisów obywateli którzy podpisali się pod jednomandatowymi listami wyborczymi. Platforma pokazała wtedy obywatelom środkowy palec - tyle jesteście potrzebni politykom co oddać na nich głos!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar misteriusz
+3 / 5

@ironidem Myślę że pierwszą rzecz jaką zrobią, to znów podwyższą vat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I ironidem
+4 / 8

@misteriusz
PiS i PO to dwie strony tego samego medalu.
PO kiedyś podwyższyła VAT z 22 do 23% "tymczasowo"
PiS miał szansę to naprawić, oczywiście tego nie zrobił.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Duke48
+3 / 7

Ja mam mądrego dziadka, który głosował na Bosaka, szkoda że jest taki 1 na 100.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I ICoTyNaToPowiesz
+5 / 5

Czyli prawo wyborcze powinny mieć osoby w wieku 18-29 lat, pochodzić z województw zachodniej Polski, mieć wyższe wykształcenie, pochodzić z dużych miast, nie być emerytem ani rolnikiem... Coś jeszcze?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 czerwca 2020 o 8:35

K K0zz
+2 / 8

Z dwojga tych dwoch wole ufac w dziadkow ktorzy przezyli troche zycia nic malolatom ktorzy niewiele o swiecie jeszcze wiedza.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I ironidem
+2 / 6

@K0zz
młodych bardzo łatwo zmanipulować, media o tym doskonale wiedzą.
większość młodych ludzi nie ma własnych poglądów tylko zaczerpnięte z mainstreamowych mediów.
a doświadczenie jeszcze przed nimi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q Qbikkkk
0 / 0

Mimo, ze nie glosowalem na Dude to dziaków rozumiem.
Kazdy patrzy pod siebie i chce miec dobrze dla siebie. Trzaskowski nic nie obiecywal tej grupie wiekowej, Duda i PIS rozdaja socjale na prawo i lewo i to bezposrednio dotyka emerytow.
Zmiejszenie podatku dochodowego Bosaka, emerytur to nie dotknie, wiec emerytow to nie obchodzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FenrirIbnLaAhad
+1 / 1

@Qbikkkk i właśnie o to chodzi, dopóki każdy będzie patrzył żeby "mieć dobrze dla siebie", a nie dla całej Polski, to będzie taki sam syf jak zawsze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H Horkryzard
0 / 0

Możecie podać linka od strony by przeglądać te wyniki.
Dzięki wielkie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M maryjuszpitagoras
0 / 2

Powiem wam szczerze, że po części ludzie rozumiem dlaczego nadal chcą PIS przy władzy. Przez tyle dekad ludzie tyrali i nic z tego nie mieli. Przypomnijcie sobie PRL czy początki lat 2000. Generalnie wszyscy byli biedni i nie było żadnych pomocy. Potem dzieki unii zaczynaliśmy się rozwijać dzieki inwestycją i ci bardziej "przedsiębiorczy" dorobili się - czesciowo oczywiście przez znajomosci jak w przypadku budowy autostrad, stadionów itp. Ktoś kto jest zwykłym obywatelem i przez lata chodzi o zwykłej pracy w małym mieście, jest prostym człowiekiem został mega w tyle. Od pis dostał 500+ i wiele dodatkowej zapomogi więc wreszcie go stać na rzeczy o których mógł pomarzyć. Większosc ludzi ma w nosie co bedzie za 10 lat skoro teraz ledwie łączą koniec z końcem wiec przynajmniej mają pare lat zastrzyku dodatkowej gotówki. DLa niego jeśli faktycznie się zawali gospodarka to prawdopodobnie kryzys nie dotknie bo pracuje na niskim stanowisku czyli sprząta w urzędzie czy pracuje w piekarni a to są zawody, które kryzys nie dotknie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
+1 / 1

@maryjuszpitagoras to Cię zmartwię ale kryzys właśnie sięgnie takich dokładnie ludzi. Nie wyeliminujesz z rynku pracy specjalistów bo ich nie ma kim zastąpić. Za to łatwo się zastępuje kasjerkę kasą samoobsługową, sprzątaczkę robotem sprzątającym, pakowacza.

To własnie Ci ludzie zapłacą za własną głupotę największą cenę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M maryjuszpitagoras
-1 / 1

@raven000 rozumiem i szanuję za zdanie ale mam odmienne. Przez tyle lat jakoś nikt nie wymyslił robota sprzątającego całe mieszkanie, ba, nawet niemcy nie wymyslili skoro polacy nadal jeżdżą tam sprzątać domy/mieszkania. Proste zawody przetrwają tylko klasa średnia bedzie miała problem bo tam pojawi się kwestia zwolnien. U mnie w okolicy jest bardzo duzo firm CNC i wiekszosc produkuje części do samolotów. Branża lotnicza to w tym momencie najtrudniejszy kawałek chleba bo poprostu nie ma zamówień i wszyscy podwykonawcy podupadają a to są u mnie w okolocy dość dobrze zarabiający pracownicy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
+1 / 1

@maryjuszpitagoras nikt nie wymyślił bo nie było takiej potrzeby bo ludzie w tej pracy byli tańsi. Jeżeli zajdzie potrzeba ograniczenia kosztów to zaczyna się od zbytków w postaci osoby sprzątającej itp.

"U mnie w okolicy jest bardzo duzo firm CNC i wiekszosc produkuje części do samolotów." To jak "zniknie" branża lotnicza to zaczną produkować dla marynarki, kolejnictwa czy przemysłu ciężkiego. Po prostu zmienią odbiorcę.

Nikt nie zwolni lekarzy, pielęgniarek czy informatyków ale za to budowlańców czy ekipy sprzątające zostaną obsadzone tanimi pracownikami jak nie z ukrainy to jeszcze głębszego wschodu.
Tak było przy każdym kryzysie iż najbardziej cierpieli najprostsi ludzie, reszta traciła ale nie upadała.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lark22
+4 / 8

Przede wszystkim jest demokracja i musicie to zaakceptować. Ja wiem, że TVN, PO i Lis twierdzą, że demokracja jest wtedy jak PiS przegra, ale to jest bezmyślność i manipulacja i oni nie dorośli do niej. Oni nie dojrzeli do demokracji. Jedziecie po Dudzie i PiSie, no i ja się z dużą częścią zgadzam, ale jak można wierzyć mistyfikatorowi Trzaskowskiemu. To co on mówi, to nie jest to co on myśli. On tak mówi, żeby wygrać wybory. Ja rozumiem, że tego nie rozumiecie, bo właśnie zostaliście zmanipulowani.On umiejętnie gra na naiwności ludzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gorialczarny
-1 / 5

Nikt nie jest bez skazy, żaden człowiek, żadne ugrupowanie. Rachunek jest prosty. Za 8 lat rządu PO w moich okolicach pozamykały się spore zakłady, nie była zrobiona żadna- powtarzam żadna droga, nie było żadnych ofert pracy, ludzie uciekali na zachód. Nigdy na nic nie było pieniędzy chociaż zabierali je z naszej kieszeni. Pieniądze otrzymane z unii nie zostały wykorzystane i przepadały wiele razy.tyl Przez rządy PISu większość pustych lokali w okolicy zostało wynajętych lub kupionych przez drobne firmy, przez te kilka lat wszędzie musiałem jeździć objazdami bo jak kończyli remont jednej drogi zaraz zaczynali następny. Znalazły sie pieniądze na rozwój wsi, strażacy dostali wymarzony wóz i wyposażenie. Program 500+ (choć nie do końca sprawiedliwy) nagle jakimś cudem sprawił że gospodarka się poruszyła dla przykładu- w sklepie zoologicznym mojej żony obroty wzrosły nawet 3 krotnie- rodziców dzieci stać na adopcje pieska, kotka, kupno królika, akwarium- stać ich regularnie przychodzić na zakupy. I chociaż to wszystko pochodzi z naszych kieszeni (no bo niby skąd państwo ma wziąć własne pieniądze?) to jednak wracają one do nas w postaci prostych dróg czy nowych miejsc pracy. Jestem ciekawy jak z kryzysem epidemii poradziłoby sobie PO? Tarcza zadziałała w moim przypadku bardzo dobrze- zakład zamknięty na 3 miesiące- przez ten okres otrzymałem prawie 15 tyś wsparcia z różnych źródeł. i nawet te wszystkie machloje i przekręty (bo to robi każdy u władzy) nie są w stanie odtrącić mnie od Partii, która przyczyniła się do rozwoju mojej rodziny, wsi, gminy. A jak ktoś myśli że PIS rządzi nieudolnie niech sam spróbuje swoich sił we władzy zamiast marudzić i narzekać i się wymądrzać.- to nie jest prosta sprawa- Ile razy zwykły domownik musi się zastanawiać na co wydać swój budżęt domowy- kupić leki, zainwestować w ogródek, wymienić stary wóz na mniej używany, przeprowadzić remont domu, wyprawić dzieci do szkoły- tak samo maja rządzący tylko na o wiele większą skalę. Pamiętajmy że władza to nie tylko prezydent i premier i prezes. Oni nie zdziałają cudów jeśli włodarze gmin, powiatów czy województw nie będą z nimi współpracować. Dla przykładu- mieliśmy kiedyś wójta który wszystkie pieniądze zostawiał w mieście. Miasto gminne rozwijało się, były imprezy, festyny, remonty dróg, szkół, hali sportowej. cierpiały na tym wszystkie okoliczne wsie bo dostawały same ochłapy, które jakimś cudem sołtysi umieli wytargać Burmistrzowi. Teraz jest inny włodarz i nagle pieniążki zaczęły spływać do wiosek. Każdy obywatel patrzy na partie tylko przez pryzmat afer, kradzieży, łamania praw i konstytucji- nikt nie widzi zmian gospodarczych. Dziwi mnie tylko, że co 3 polak to kompletny idiota głosując na Trzaskowskiego, który dosłownie zalał Polskę szambem i w stolicy nie zrobił kompletnie nic. Moim skromnym zdaniem już na zawsze będzie się toczyła walka pomiędzy PIS a PO i w wyborach prezydenckich ludzie nie kierują się wyborem pojedynczego człowieka a wyborem partii w której się znajduje. Gdyby kandydaci na prezydentów byli bezpartyjni - wyniki wyglądałyby zupełnie inaczej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vivafan
+1 / 1

@gorialczarny Czy nie przeszkadza Ci:
- zatrzymanie kwoty wolnej od podatku na poziomie 3089 zł od 2008 roku; dodatkowo zmniejszenie kwoty wolnej od podatku dla drugiego progu podatkowego i jej całkowita likwidacja dla dochodów powyżej 127 000 zł,owszem jest kwota wolna od podatku 8000 zł ale dla osób o dochodach poniżej 8000 zł (czyli najczęściej dorabiających uczniów/studentów którzy i tak mieli zawsze zwrot podatku)
- zatrzymanie ulgi podatkowej na dzieci na poziomie 92,67 zł od 2014, jako że zarabiamy więcej bo rośnie płaca minimalna, bo zmieniamy pracę na lepszą, podatek dla osób mających dzieci jest coraz wyższy
- wprowadzenie programu 500 plus na który do 31 października wydan 80 mld złotych a dzięki temu urodziło się 60 000 dzieci więcej, z prostej matematyki wynika że nowe dziecko kosztuje nasz budżet 1 500 000 zł, nikt tyle nie wróci państwu w ciągu całego życia, wspólczynnik dzietności drgnął z 1,3 do 1,5 podczas gdy powinien być powyżej 2 aby zapewnić zastępowalność pokoleń, dodatkowo ktoś komu spadają pieniądze "z nieba", nie dostaje ich za pracę nie docenia ich wartości bo na nie zapracował, pieniądze na 500 plus są przejadane, nie powstają nowe miejsca pracy (chyba że wakaty po tych co przez 500 plus się zwolnili)
- obniżenie wieku emerytalnego które de facto jest jedynie możliwością przejścia wczęsniej na emeryturę bo 100 % emerytury i tak dostaje się dopiero w wieku 67 lat, dodatkowo przy dłuższym okresie życia i nieubłagalnej demografii odsetek pobierających głodowe czy minimalne emerytury już jest coraz wyższy a będzie jeszcze większy;
- najpierw z minimalnej emerytury 1200 zł państwo zabiera 108 zł składki zdrowotnej i 67 podatku (miesięcznie 175 , rocznie 2100 zł), potem oddaje 981 , nie prościej by było zwolnić emerytów z PIT?
- pit 17 % i zerowy pit dla młodych a przy okazji wprowadzenie 3 progu podatkowego 4 % dla dochodów większych niż milion zł, dodatkowo przez to samorządy majace udział aż 30% z pit dużo straciły i żeby wyjśc na swoje podniosły podatek od nieruchomości czy za śmieci, dodatkowo chaos prawny w związku z wprowadzeniem zmian w ciągu roku podatkowego;
- wprowadzony podatek od banków - niższe stopy dla lokat/ wyższe dla kredytów; w 2014 zakładając lokatę miałem oprocentowanie 4 %, dziś 0,6 % - nie zachęcamy ludzi do oszczędzania;
- wprowadzony podatek od sklepów wielkopowierzchniowych - wyższe ceny - rząd od lat próbuje go wprowadzić mimo sprzeciwu Komisji Europejskiej;
- zwiększenie akcyzy na alkohol - wyższe ceny;
- zwiększenie w 2020 roku płacy minimalnej aż o 15 % podczas gdy w poprzednich latach było to 5-8 % - tak gwałtowny skok spowodował wyższe ceny
- inflacja na poziomie 4 % już w styczniu przed pandemią podczas gdt cel NBP to 2,5 % , kilka lat temu za obiad na stołówce zapłaciłem 11 zł (w 2017 nawet), dziś cena 15-16 jest uznawana za tanią;
- wprowadzony minimalny podatek od nieruchomości komercyjnych - głównie galerii handlowych;
- od 1 lipca 2020 r, wprowadzona nowa matryca stawek VAT - większy VAT na opał czy nawet kostki do lodu (sic!) - napędzi to jeszcze bardziej i tak już wysoką inflację;
- bon turystyczny 500 zł, znowu nie promujemy pracy tylko wspieramy kogoś za to że ma dzieci, w normalnych krajach nawet biedniejszych od nas jak np. Bułgaria obniża się VAT na usługi turystyczne aby pobudzić tą branże, u nas zwiększa się podatki żeby rozdać pieniądze na wakacje;

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lark22
-2 / 2

no same brednie, żadnych konkretów.... że coś tam mieli wprowadzić, a nie wprowadzili... bełkot
Tusk obiecywał drugą Irlandię i nie ma jej... w ten sposób tu nigdy dobrze nie będzie, bo racja PO jest mojsza niż twojsza... szok

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FenrirIbnLaAhad
0 / 2

@gorialczarny człowieku, dałeś się kupić za własne pieniądze.
To tak jakbym wszedł do twojego sklepu i zapłacił pieniędzmi które dzień wcześniej wyciągnąłem z twojej kasy, i to jeszcze po wytargowaniu od ciebie zniżki...
Pis i po to jedno i to samo, oni tylko grają "przeciwników".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 29 czerwca 2020 o 11:35

G gorialczarny
+1 / 1

@vivafan to czemu sam nie startujesz i nie zmieniasz naszego kraju na lepsze? Łatwo jest wytykać palcami i wypominać błędy wpadki władzy samemu nie robiąc nic. Wszyscy narzekacie na pis a ciekawe ilu z was pobiera 500+ czy skorzystało z tarczy- żaden się nie przyzna bo przecież każdy pieniądz jest ważny.

Nie wiem, czy aż tak źle mi się żyje przez te wszystkie podatki, brak ulg i większej kwoty wolnej od podatku- skoro firma żony odnotowuje 3 krotnie większy zysk niż przed programami pisu (po odliczeniu wszystkich opłat ZUS, Vat, dochodowy, czynsz i ogrzewanie i amortyzacja lokalu, dojazd do sklepu)

pisze tylko to co odczuwam na własnej skórze (racja 500+ tak jak pisałem nie jest do końca ok- pomijając patologiczne rodziny- należy policzyć tych, którym naprawdę te pieniążki pomogły i co jest nieprawdopodobne w dzisiejszych czasach- stać ich na kupno pralki i budowe łazienki, której wcześniej nie mieli. SZOK!

Banki od lat to lichwiarze- wskaż mi czasy w których banki rozdawały kasę na prawo i lewo. Lokat nie zakładam- jestem przedsiębiorcą i pieniądze pracują w inny sposób- Mam kredyt w banku i odziwo od zeszłego roku oprocentowanie znacznie spadło...

sklepy wielkopowierzchniowe a zwłaszcza zagraniczne mają u nas raj- bo nie kupują naszych polskich produktów tylko sprzedają swoje. Od zawsze wiadomo że wszystkie markety wykończają małych sklepikarzy- jakby płacili jak wszyscy to szybko by sie zwijali z Polski.

prosze czytać ze zrozumieniem- nie jestem fanem żadnej partii- po prostu patrze co sie dzieje w mojej okolicy- co było parę lat temu a co jest teraz- z doswiadczenia wiem że ci co najwięcej maja najwięcej narzekają jak musza odrobinę pasa zaciągnąć. I naprawdę gorąco zachęcam tych wszystkich co tak szczegółowo wszystko wyliczają, kalkulują i krytykują, żeby założyli Polską Partię Miodu i Mleka i zbudowali nam lepszą Polskę bez podatków, bez bezrobocia, z autostradami, panelami fotowoltaicznymi- gdzie każdemu żyje się dobrze i na równi- jest takie miejsce- nazywa się UTOPIA.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gorialczarny
-2 / 2

@FenrirIbnLaAhad nie mam dzieci- niby czym mnie przekupili? ile mi tych pieniążków z kasy wyciągnęli ja nie widziałem żeby mi coś wyciągali. A nawet jak już to ile mi zabrali? dziennie przewija się dziesiątki ludzi. Dzieci potrafią u nas całe swoje oszczędności zostawić- a w promieniu 100 km mamy najniższe ceny co tym bardziej przyciąga klientów. Państwo nie ma mieć na tym zysków- ma być przyrost i co najważniejsze- obrót pieniądza. Polacy nie będą rodzić dzieci bo po Millenium zmieniły się postrzegania i wartości- teraz jest więcej młodych, którzy od pracy uciekają na studia, nie żenią się bo wolą zanać wolności i swobody jak najdłużej i jak najwięcej wydoić swoich bogatych rodziców. jest coraz więcej karierowiczów, którzy najpierw muszą się wzbogacić. Jest coraz więcej ludzi ze środowiska LGBT którzy o zgrozo chcą mieć dzieci ale naturalnie nie mogą. Bezpłodność jako najgorsza choroba cywilizacyjna zabiera swoje z puli przyrostu.

Nawet jakbym dostał 5000 tys miesięcznie- nie napłodziłbym sobie dzieci bo na chwilę obecną nie miałyby warunków do normalnego życia. Dzieci muszą mieć dach nad głową, własny kąt i rodziców przy sobie jak najczęściej. Po juz miało swoje 5 minut (nabrali co sie dało).

Żyję na wsi i to co w Warszawie, Krakowie i innych miastach się dzieje mnie nie interesuje- Ważne że w mojej okolicy jest wzrost gospodarki czy infrastruktury. I ludzie, którzy tak twardo siedzieli za granicą mówiąc juz nigdy nie wróce do PL nagle po latach zaczeli wracać i masowo wykupywać okoliczne domy w celu zasiedlenia. Widać gołym okiem, że czasy ZACHODNIEGO RAJU mijają powoli. Mam wielu kolegów, którzy powrócili do swoich rodzin bo sami stwierdzili, że stopa życia sie wyrównała, a mają więcej czasu dla siebie i rodziny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FenrirIbnLaAhad
0 / 2

@gorialczarny no właśnie, "Ważne że w mojej okolicy", i "to co w Warszawie, Krakowie i innych miastach się dzieje mnie nie interesuje" - dlatego jest tak gwnianie w tym kraju.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vivafan
+1 / 1

@gorialczarny Nie startuje bo system jest tak pomyślany żeby nie wszedł zwykły szary człowiek. Mówisz że nie robię nic - pracuję, zarabiam i na wakacje jadę za swoje, nie czekam aż "da" mi państwo. Z 500 plus nie korzystam bo nie mam dzieci a tarcza iobniżyła mój etat na 80 % na okres 3 miesięcy. Za kolejne pomysły pod hasłem plus płacimy wszyscy w droższych cenach. Zdania Margarat Thatcher "Rząd nic nie daje, bo nie ma żadnych pieniędzy, jezeli komuś daje znaczy że wcześniej zabrał" powinniśmy się codziennie uczyć na nowo. Płacisz te podatki nawet nie zdając sobie z tego sprawy - sklepy, galerie przerzucają ten koszt na klientów. Co do banków zachęcam prześledzić historię stóp procentowych. To rząd je ustala, a dokładniej Rada Polityki Pienięznej i od niej w głównej mierze zależy oprocentowanie lokat - fakty są takie że PiS je obniża. W polityce trzeba patrzeć szerej niż moje okolice a cały kraj, nie jeden obywatel a wszyscy, nie najbliższe 4 lata do wyborów a kolejne 30 lat. Kalkuluje i krytykuję bo chce być świadomy. Nie chodzi o to że bez podatków - tylko żeby szły one na dobre cele - żeby nie czekało się w kolejce do lekarza miesiącami, żeby było więcej autostrad, ścieżek rowerowych etc. etc.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C cininho80
+7 / 7

Czyżby zaczynał się sezon na obwinianie swoimi niepowodzeniami dziadków, polityków i wszystkich innych tylko nie siebie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W Www30
+2 / 4

Nie bardzo rozumiem ten fenomen. To pokolenie, które walczyło o wolność i demokrację. I co teraz wybierają? Scentralizowaną jedyną słuszną władzę z I Sekretarzem ups... prezydentem (prezesem) na czele, "niezawisłe" sądy i TK, przeżarte przez socjal emerytury, galopujące podwyżki cen żywności i wszystkie zwierzęta są równe, ale niektóre są równiejsze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Puolalainen
-1 / 3

Nie no bo Trzaskowski to lepszy wybor, masakra. Wybor miedzy gownem a gownem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K katem
0 / 2

41,3% osób powyżej 60 lat NIE GŁOSOWAŁO na dudę. Owszem, mniej niż połowa, ale tylko trochę mniej ! Nie zwalajcie na emerytów, że tylko oni głosowali na dudę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q Quant
+1 / 1

Poniżej macie dwie tezy do wyboru:
1. Ludzie starsi mają większe doświadczenie życiowe, więcej widzieli i więcej rozumieją, dlatego głosują mądrzej.
2. U ludzi starszych, procesy degeneracyjne mózgu są znacznie bardziej zaawansowane, dlatego im ktoś starszy, tym gorzej kontaktuje z rzeczywistością, a więc głosuje bardziej bezmyślnie.

W zależności od sympatii politycznych, proszę sobie wybrać jedną z powyższych tez ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar caseymysz
-1 / 1

Może dziadkowie lepiej znają cenę, jaką trzeba było zapłacić za wolną Polskę - żeby teraz nie oddawać jej w zarząd jakiemuś pretensjonalnemu dupkowi...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem