Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar kyd

@olamakotki kłamliwym jest chociażby używanie drastycznych zdjęć, rozczłonkowanych płodów - nie w wyniku aborcji, jak sugeruje billboard i kłamliwie sugerując, że aborcji dokonuje się, gdy płód jest taki jak na zdjęciach - czyli w zaawansowanej fazie rozwoju. Tak z grubsza.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kyd

@olamakotki w żadnym cywilizowanym kraju nie stosuje się metody łyżeczkowania. Możliwe, że w Chinach są inne standardy, bo w Chinach jeszcze niedawno były legalne zupy embrionalne nawet. I we wszystkich cywilizowanych krajach można dokonać aborcji właśnie do 12 tygodnia. Te ciężarówki o których mowa pokazywały rozrywane dziecko już w pełni ukształtowane, na oko to mógł być 7, 8 miesiąc ciąży. Ale mogę się mylić. Zdjęcia te pochodziły od kobiet, które poroniły - a nie, które dokonały aborcji. Więc ciężarówki propagowały fake newsy. Do 12 tygodnia ciążę można usunąć farmakologicznie. Niektóre kobiety robią to nawet same w domu, jeśli znajdą dostęp do dwóch odpowiednich leków. W każdym razie na pewno to nie jest takie drastyczne rozczłonkowywanie wykształtowanego w pełni płodu jak to pokazują te furgonetki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kyd

@olamakotki Zdjęcia płodów w internecie w początkowej fazie to zawsze albo ładnie wyglądające figurki albo podrasowane grafiki, a nie realny płód. Płód w 3 miesiącu przypomina bardziej ziemniaka niż człowieka: https://lh3.googleusercontent.com/proxy/KFG9PzwvkqQGYKlOAbwFNdqRJi4WtqH00qk8Rv8woNz4Tm-hJaTDfnTwUWHazAv509HV1gxZpIspMPr-QQRw7HHZC4Dx3ETQyjOIRbgFeG_-w8wS3fwtsTUK3sYNnPnXULi6wY0TPB5hN4hnjLf1yfqrTfDg1NaBZOO9jlE3w5RPDWusug

No i jest rozmiarów palca, waży niewiele ponad 10 gramów. Nikt bez takiej konieczności też nie dokona aborcji po 20 tygodniu. Tak późne okresy są tylko furtką awaryjną dla kobiet, których dopiero późniejsze badania wykazały, że dziecko urodzi się ciężko chore i być może nawet już martwe. Chyba nie sądzisz, że istnieje inny powód dla którego kobieta mogłaby czekać z aborcją do tak późna, skoro wówczas jest to bardziej skomplikowane i bolesne niż zażycie paru tabletek w odpowiednim czasie. Nie mówiąc już o aspekcie humanitarnym. Wciąż jednak faktem jest, że te ciężarówki nie głosiły prawdy. Pokazywane tam płody nie były na pewno z 12 tygodnia, ani z 20. Niektórzy nawet doszukali się na furgonetkach zdjęć pochodzących z jakiegoś horroru. Do tego - gdzie zatrzymują się te furgonetki? Np. przed szpitalami, w których kobiety, które mają do tego prawo, dokonują aborcji, często z bólem serca, wyrzutami sumienia, ale jednak wiedząc, że to konieczność. Albo przed szkołami z niepełnoletnimi dziećmi. Dobija mnie logika naszej prawicy. Z jednej strony edukacja seksualna jest zła, bo może gorszyć, mieszać w niewinnym, dziecięcym umyśle, a z drugiej - rozczłonkowane płody taplające się w kałuży krwi? Czemu nie, niech uczą się życia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daro73
+10 / 16

Mało wiesz, dzieci w macicy czasem się rozrywa. Dzieci, które przeżyły chemiczną aborcję jako jedną z metod, są często poparzone a przynajmniej tak to wygląda. Niezależnie od metody jest to morderstwo tylko, że zalegalizowane przez innych morderców. Tak ale karp na święta ma więcej praw niż malutki człowiek w brzuchu mamy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
+13 / 15

@kyd i to jest powód by niszczyć ciężarówki i bić kierowców?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kyd

@0bcy a czy ja coś takiego popieram? Jestem co najwyżej za tzw. obywatelskim zatrzymaniem takiej ciężarówki w oczekiwaniu na policję. Sądy, policja już niejednokrotnie karały autorów takich plakatów, a oni mimo wszystko dalej robią swoje, wbrew prawu. Więc trochę rozumiem ludzi, którzy widząc taki brak poszanowania dla prawa i obyczajów, biorą sprawy w swoje ręce. Choć przemoc nigdy nie popieram.

@olamakotki ja doskonale zrozumialem, to Ty mnie nie zrozumiałeś. Prawo w paru krajach jest mocno liberalne i pozwala do 22 tygodnia na aborcję, ale tak na "chłopski rozum" - jak to lubi prawica - po co kobieta miałaby dokonać aborcji tak późno, skoro może to zrobić np. w 8 tygodniu? W 8 tygodniu jest bezpieczniej, mniej inwazyjnie, krócej. 22 tydzień to tylko opcja dla kobiet, które chciały urodzić, ale w którymś momencie badania prenatalne wykazały, że np. dziecko urodzi mi się ciężko chore i w świetle nowych informacji, kobieta postanawia dość późno dokonać aborcji. Bo chyba nikt nie myśli, że są jakieś turbo feministki, które tak dla draki czekają do 22 tygodnia, bo wtedy dostaną jakąś nową odznakę feminazistki i lewaczki.
Co do edukacji seksualnej, to przykład Wielkiej Brytanii jest nieco bardziej złożony. Zacznijmy od tego, że tam nie ma, a na pewno nie było w ostatnich latach obowiązkowej edukacji seksualnej. Każdy rodzic mógł wypisać dziecko z takich zajęć. W Anglii większą rolę też odgrywają prywatne szkoły, w tym chrześcijańskie, które mają duży wplyw na program nauczania, więc jak komuś ze względów ideologicznych nie pasuje edukacja seksualna - to jej tam nie będzie. Osoby, które więc uczęszczały na te zajęcia robiły to z własnej, nieprzymuszonej woli. Dochodzi do tego socjal. W tych samych latach doszły programy socjalne jak nasze 500+, więc przypuszczalnie miało to też wpływ na większą liczbę ciąży. No i najważniejsze - w latach 2015-2020 odsetek nastoletnich ciąż nie był w Wielkiej Brytanii dużo większy niż w Polsce, która nie miała żadnej edukacji seksualnej. UK - 13,4, Polska - 10,5 na 1000 dziewczyn. Poza tym, najniższe wskaźniki nastoletnich ciąż mają zachodnie państwa, mocno lewicowe i liberalne, gdzie jak mniemam - w szkołach dużo edukacji seksualnej. Holandia - 3,8, Dania - 4,1, Belgia – 4,7, Francja – 4,7, Norwegia – 5,1, Szwecja – 5,1, Finlandia – 5,8. Najgorsze statystyki mają Węgry, Słowacja, Bułgaria, Mołdawia. Strzelam, bo nie wiem, ale domyślam się, że tam nie kładą dużego nacisku na seks edukację.

Uciekamy od meritum, ale to Ty ciągle to robisz, nie starając się nawet polemizować z faktem, że płody na tych plakatach nie odzwierciedlały informacji, którymi były podpisywane.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 sierpnia 2020 o 11:47

avatar 0bcy
+5 / 7

@kyd ale zaraz - przeszkadza ci to, że grupa ludzie opowiada o tym czego domaga się inne środowisko w swoich oficjalnych postulatach?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kyd

@0bcy jeszcze raz, bo chyba nie zrozumiałem? Jak ktoś ma swoje postulaty, to niech je demonstruje, ale bez kłamliwej propagandy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
+5 / 7

@kyd to gdzie ty widzisz kłamstwo?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kyd

@0bcy już opowiadałem wyżej, nie będę powtarzał.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
+3 / 5

@kyd Ani słowem nie ustosunkowałeś sie do słów które były na zniszczonej ciężarówce. W ogóle nie wiesz o czym jest mowa

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kyd

@olamakotki troszkę argumentum ad absurdum z tym mieszkaniem. Choć wiem, że nawiązujesz do tej Przybysz. Ja bym poparł edukację pozytywną. Taką, która nie epatuje drastycznością, nie próbuje ci wejść na sumienie, robić na siłę z ciebie złego człowieka, bo uznałaś, że nie jesteś gotowa na dziecko w tej chwili. Edukacja pozytywna, to pokazywanie kobietom, że aborcja nie jest jedynym rozwiązaniem. Oferując pomoc, wsparcie, jeśli to np. kwestia biedy i braku warunków. Pokazując uroki macierzyństwa. Ale jednak dając ci możliwość wyboru.
Nie napisałem, że nikt tego nie robi, w sensie nie dokonuje późnych aborcji, po prostu zawsze są to wyjątkowe, rzadkie i z punktu widzenia kobiet - konieczne sytuacje. Taki zespół Downa - nie wykryjesz go w pierwszych 12 tygodniach. Dlatego się poszerza ten dopuszczalny czas.
No i wciąż na furgonetkach widnieją płody, które nie pochodzą z aborcji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kyd

@0bcy nie było mowy o zniszczonej ciężarówce, była mowa o ogólnie o ciężarówkach antyaborcyjnych, które zawsze jednak zawierały fałszywe zdjęcia nie pochodzące z aborcji i kłamliwe podpisy, że tak niby wygląda aborcja w 11 tygodniu. A na zdjęciu rozczłonkowane dziecko. Np tu: https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,25604879,pro-life-atakuje-lodz-hejt-na-in-vitro-a-na-ulicach-komunikat.html

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 sierpnia 2020 o 12:31

avatar 0bcy
0 / 2

@kyd Okej, mój błąd - to ja założyłem że gościowi z demota chodzi o ostatnie wydarzenia.

Co do wyborczej wyskakuje mi tylko tytuł, nie widze artykułu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kyd

@0bcy u mnie widać nagłówek i zablurowane lekko zdjęcie, bo reszta pay per read, ale potwierdza tezę - furgonetka z niby 11 tygodniowym, abortowanym płodem i drastyczne zdjęcie jak ten płód został rozczłonkowany. No tak nie wygląda aborcja w 11 tygodniu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
+2 / 2

@kyd Wiesz co do źróła to nie wiem co jest gorsze - Wyborcza czy TVP. Każda dzielnie walczy o pierwsze zdanie na podium.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+4 / 4

@kyd Marzy mi się dzień w którym będę mógł ocenić komentarz administratora... Ale opcja jest wyłączona pewnie dla tego, ze dostalibyście załamania nerwowego widząc minusy przy swoich komentarzach...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z ZlosliwiecSieciownik
0 / 6

@kyd "w żadnym cywilizowanym kraju nie stosuje się metody łyżeczkowania"
W UK, w 2018, 29% aborcji było chirurgicznych, w tym łyżeczkowanie 5%, a 24% metoda ssania (w 2019 27%, przy czym nie podali dokładnego podziału na skrobanki i ssanie). Są to oficjalne statystyki rządowe, pdf-y do wygóglowania w 15 sekund. Czy skrobanka, czy metoda ssania, z człowieka w prenatalnej fazie rozwoju zostaje krwawa sieczka. A UK to chyba cywilizowany kraj wg Ciebie?

"Do 12 tygodnia ciążę można usunąć farmakologicznie"
W dokumentach z UK, farmakologiczne zabicie człowieka w prenatalnej fazie rozwoju sugerowane jest do 10 tygodnia. Do 15 sugerują odessanie, od 15 wzwyż - d&e.

"Płód w 3 miesiącu przypomina bardziej ziemniaka niż człowieka"
Mam nagrania z USG moich synów, jednego z 12 tygodnia, drugiego z 13 tygodnia, czyli niepełny 3 miesiąc. Zapewniam Cię, że nie wyglądają tam na ziemniaki, a lekarka robiąca USG pokazywała nam po kolei wszystkie ważniejsze organy wewnętrzne, liczyła czy zgadzają się ilości palców w kończynach, sprawdzała przepływy w głównych arteriach serca, mózgu, itd. Nie wierzysz - wejdź na youtube i poszukaj. Filmów z USG z różnych stadiów ciąży masz do wyboru, do koloru.

Jeszcze tak w ramach ciekawostki, wiedza z zakresu biologii ze szkoły podstawowej - serce człowieka zaczyna bić ok. 21 DNIA ciąży - 3 tydzień. Ba, wg badań z ostatnich lat, lekarze przychylają się do wersji, że nawet już 16 DNIA od zapłodnienia... Zlep komórek, tkanka nieżywotna, c'nie?! Jak astronauci parę lat temu odkryli pojedyncze bakterie na powierzchni ISS, nie wspominając już o skamieniałych bakteriach odkrytych w 1996 roku w jednym z meteorytów znalezionych w latach 80. na Antarktydzie, to gazety prawie krzyczały "ŻYCIE!!!", natomiast człowiekowi w prenatalnej fazie rozwoju, z bijącym sercem już 2-3 tygodnie po zapłodnieniu, intensywnie rozwijającymi się organami wewnętrznymi, odmawia się uznania za istotę żywą. Hipokryzja do ntej potęgi...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MajorKaza
+8 / 22

1. Nie genialne, tylko oczywiste
2. Proszę bardzo - wolny kraj. Chociaż to pewna hipokryzja domagać się zakazania metod, które samemu się stosuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kyd

@MajorKaza ale rozumiesz, że tu masz oczywisty żart, ironię, które nikogo nie krzywdzą, a tam masz robione na poważnie, co obraża pewnych ludzi i dostarcza nieprawdziwej wiedzy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MajorKaza
+3 / 7

@kyd
1. "Obraza" jest subiektywna. Kogoś może obrażać to.
2. Wolność słowa nie powinna zależeć od czyjejś oceny czy to jest żart czy nie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kyd

@MajorKaza kogo zatem obraża ciężarówka Gonciarza, nawet gdyby przyjąć, że to śmiertelnie poważne jest? Urażono uczucia ciężarówek? Poproszę dalsze propozycje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MajorKaza
+4 / 6

@kyd Producentów ciężarówek, w mojej osobie. Nie jest Pan w stanie udowodnić, że tak nie jest (jak i ja nie jestem w stanie udowodnić, że tak jest).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bihar
-3 / 11

@olamakotki mam ci podać źródło demota gdzie ktoś zasugerował, że większość pedofili to osoby homo, ja poprosiłem o jakieś statystyki, ktoś inny (po stronie oponenta) podał źródło do artykułu opierającego się o badania naukowe, z którego jasno wynikało, że większość pedofili to jednak nie osoby homoseksualne, ale obaj moi rozmówcy nie bardzo ogarnęli matematykę, po czym mnie zminusowali gdy grzecznie podziękowałem za dane niepotwierdzające "prawicowej" tezy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F ferdyn12
+20 / 36

Ciężarówki Fundacji Pro vs. obwieszanie tęczowymi flagami figur religijnych. Jedni mogą czuć się obrażenia, a drugim się tego zabrania, bo przecież flaga nikogo nie obraża/ciężarówka Pro mówi prawdę. Kalizm. Bo jak Kali być obrażany przez coś to Kali może to atakować, a jak Kali obraża to nie rusz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 sierpnia 2020 o 10:58

avatar Xar
-5 / 9

@ferdyn12 pro klamie
Po drugie: mieli wyrok sadu im tego zakazujacy
Po trzecie: a jakby jezdzily ciezarowki z informacjami o tym, ze kosciol kryje pedofilow i pozwala im bezkarnie dzialac?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
+4 / 6

@Xar jest cała masa róznego rodzaju zdjęć i obrazów zarzucających kościołowi bronienie i ukrywanie pedofilów, o ile wiem nikt ani z gazety wyborczej czy innego niusłika nie został pobity a jego auto zniszczone.

A ludzie z ciężarówek akurat mówią prawdę. Trzeba być naprawde oderwanym od rzeczywistości by twierdzić że jest inaczej

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F ferdyn12
+1 / 1

@Xar "Jedni mogą czuć się obrażenia, a drugim się tego zabrania, bo przecież flaga nikogo nie obraża/ciężarówka Pro mówi prawdę" - to była ironia :D.
Wyrok nie zakazywał. Był to wyrok sądu w Gdańsku i dotyczył zabezpieczenia, a nie zakazu.
Gdyby mieli ciężarówkę z informacjami o pedofili w Kościele to spoko. Pytanie po co? Informacje o tym mamy w mediach o ogólnopolskim zasięgu (i na demotywatorach ;) ), więc w ciężarówkę nie trzeba inwestować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Ancidk
-3 / 9

@kudlata11, znany youtuber, jest napisane w treści demota. Po więcej info odsyłam do takiej fajnej strony: google.pl. Można wpisać tam zapytanie o coś czego nie wiemy i z bardzo dużym prawdopodobieństwem uzyskamy odpowiedź ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D davidstar
+3 / 15

@kudlata111 zwykły cwany pajac który robi hajs na debilach

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dr_E_Konom
0 / 8

@Majkel667 Zgorszenie to jest mordowanie dzieci. Natomiast trochę off topic: Trybunał Norymberski nie podziela Twojej opinii że WSZYSCY powinni się stosować do prawa...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
-2 / 10

@dr_E_Konom trudno nazwac mordowaniem czegos, co nie ma mozgu(zarodek mozgu nie ma, a smierc czlowieka to smierc mozgu), takze tego...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dr_E_Konom
-1 / 5

@Xar Na pewno wiadomo Ci że medyczna definicja śmierci nie jest idealna i znane nam są przypadki "ożywienia" po stwierdzeniu śmierci pnia mózgu. Bo tu z tego co pamiętam raczej o tę część chodzi. Tak więc jest to definicja która wybrała wersję najbardziej "prawdopodobną", że się tak wyrażę ale nie 100% skuteczną. To chyba nie podlega dyskusji w świetle nauki. Zatem sensownym jest jednak rozpatrywać człowieka jako całość. Ponadto musimy pamiętać kto powstaje z takiego zarodka. Człowiek. Uniemożliwienie wzrostu i rozwoju jest również odebraniem życia. Także tego...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 sierpnia 2020 o 10:18

avatar 0bcy
+2 / 4

@Xar widze nowe podwaliny dla biologii xD
Antybiotyki nie zabijają bakterii bo bakterie nie mają mózgów a nie można zabić czegoś co nie ma mózgu... ech to niesamowite do jak ideiotycznej logiki ludzie są w stanie sie posunąc byle by móc usprawiedliwiać zabijanie tych którzy im nie pasują...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dr_E_Konom
-2 / 6

@immo "Poza tym pojęcie śmierci pnia mózgu nie jest zawsze równoznaczne ze śmiercią organizmu jako takiego w przypadkach klinicznych." - no to albo jedno albo drugie. Zdecyduj się.

Aborcja jest morderstwem jakichkolwiek eufemizmów byśmy nie użyli. Nie rozumiem dlaczego mamy nie głosić prawdy w imię oszczędzenia cierpienia tym, którzy "muszą" podjąć decyzję o zamordowaniu kogoś?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 sierpnia 2020 o 11:26

D dr_E_Konom
-2 / 4

@immo Szczerze mówiąc nie trzeba być specjalistą aby zobaczyć wewnętrzną sprzeczność Twojej wypowiedzi. Albo jest to definicja w 100% skuteczna albo jednak dopuszcza jak to nazwałeś "przypadki kliniczne".

Życie bywa brutalne i wszelkie utopie w których zakładamy jakieś idealne i bezbolesne rozwiązania są z góry skazane na porażkę. Nie wolno osiągać swoich celów kosztem cudzego życia. Mamy XXI wiek więc zakładam, że wszyscy, którzy współżyją są - a przynajmniej powinni być świadomi - możliwych konsekwencji. Ja wiem, że dominuje narracja, że seks to świetna zabawa i że najlepiej gdyby nie wiązało się to z ew. poważnymi następstwami. Tak jednak nie jest. Życie to nie zabawa, nasze decyzje i nasza wolność musi iść w parze z odpowiedzialnością. A tak wychowujemy pokolenia nigdy nie dojrzewających dzieci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
0 / 4

@dr_E_Konom "Życie bywa brutalne i wszelkie utopie w których zakładamy jakieś idealne i bezbolesne rozwiązania są z góry skazane na porażkę" dokładnie tak i dlatego obecna ustawa antyaborcyjna jest rozwiązaniem nieidealnym, ale najlepszym do osiągnięcia.
Oczywiście fanatykom z każdej strony się to nie podoba. Jedni chcieliby zabijać matki tylko po to, żeby była szansa, że dziecko się urodzi, a drudzy chcieliby aborcji w 8 miesiącu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dr_E_Konom
-3 / 5

@mkowal78 Co ma wspólnego fanatyzm ze sprzeciwem wobec mordowania dzieci?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
0 / 4

@dr_E_Konom To, że jesteś za mordowaniem matek. I na prawdę podanie zgwałconej kobiecie pigułek na poronienie to jest mordowanie dzieci ??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 sierpnia 2020 o 12:44

D dr_E_Konom
-2 / 6

@mkowal78 Nie jestem za mordowaniem matek. Popełniasz nadużycie. Podanie pigułek na poronienie jest mordowaniem dzieci. Wiara usuwanie cierpienia poprzez cierpienie kogoś innego i niewinnego jest barbarzyństwem. Cofa nas to do czasów ofiar dla molocha.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dr_E_Konom
0 / 0

@immo Jeśli się mylę to lepiej by było wykazać na czym polega błąd a nie imputować komuś brak wiedzy. Tak myślę.

Nie rozumiem również na czym polega absurd stwierdzenia, że wolność łączy się z odpowiedzialnością, seks z możliwą prokreacją. To jest bardzo dziwne, że w dzisiejszych czasach takie oczywiste stwierdzenia uznaje się za "skrajne" czy absurdalne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
-1 / 1

@0bcy moze nie zauwazyles, ale byla mowa o zamordowaniu, a nie zabiciu. Mozesz zabic meduze ktora mozgu nie ma, ale w jej wypadku inaczej stwierdzi sie smierc niz smierc czlowieka,prawda?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+1 / 1

@dr_E_Konom smierc mozgu oznacza smierc, ale cialo mozna sztucznie utrzymywac przy zyciu, np. w wypadku gdy jest potrzebne pobranie narzadow do przeszczepu albo do donoszenia ciazy. Z tym, ze tam juz osoby nie ma - jest tylko sztucznie utrzymywanie przy zyciu cialo(inne organy niz mozg)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dr_E_Konom
+1 / 3

@Xar Zgadza się. KK zna pojęcie uporczywej terapii. Wracając jednak do zasadniczego wątku: mamy tu dwie możliwości (bez względu na etap od zapłodnienia):
- nie podjęcie żadnych czynności => skutek: nowy człowiek
- podjęcie czynności => skutek: brak człowieka
Zatem skutkiem takiej czynności jest pozbawienie życia człowieka. To się nazywa morderstwo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kriseq1970
-1 / 1

@dr_E_Konom tylko dwie możliwości?
...a gdzie:
nie podjęcie żadnej czynności +> nowy człowiek + zmarła matka
nie podjęcie żadnej czynności => mamy warzywo (dziecko nieuleczalnie chore) + zmarła matka

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dr_E_Konom
-2 / 2

@kriseq1970 Zgadza się. Nadal w tych równaniach jest nowy człowiek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
-1 / 3

@dr_E_Konom Oczywiście, że jesteś za mordowaniem matek. Masz sytuację, w której dziecko na pewno nie przeżyje, a matka ma szanse pod warunkiem aborcji. I nawet taki jeden przykład pokazuje, że Twoja logika kończy się na tym, że zbijamy matkę tylko dlatego, żeby nie robić aborcji.

PS. "Podanie pigułek na poronienie jest mordowaniem dzieci" jak po takim zdaniu nie nazywać Cię fanatykiem ??
PS2. Jeśli chodzi o sprawy gospodarcze to Cię popieram, zwłaszcza, że świetnie argumentujesz swoje stanowisko. Ale jeśli chodzi o sprawy obyczajowe to mam wrażenie, że odcina Ci dopływ krwi do mózgu(jak i dużej części wolnościowców).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dr_E_Konom
0 / 0

@mkowal78 W przypadku aborcji mamy do czynienia z aktem czynnym czego nie można powiedzieć o sytuacji w której rezygnujemy z kuracji w której można zamordować dziecko. Wg jakiego kryterium decydujesz które życie jest ważniejsze?

PS. Nazwanie morderstwa morderstwem jest fanatyzmem? No człowiek się uczy całe życie
PS2. Dziękuję za ciepłe słowa dot. dyskusji gospodarczych. Jeśli czytałeś kilka moich wypowiedzi to zapewne zauważyłeś, że nie lubię wycieczek osobistych, nie imputuję nikomu że jest głupi ani nie komentuję niczyjego ciśnienia wewnątrzczaszkowego :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 sierpnia 2020 o 20:30

M konto usunięte
0 / 2

@dr_E_Konom PS2 trochę mnie poniosło. Wybacz.
"Wg jakiego kryterium decydujesz które życie jest ważniejsze?" dokładnie to samo zarzucam Tobie, dlaczego wg Ciebie życie dziecka jest ważniejsze o życia matki ??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 sierpnia 2020 o 21:22

D dr_E_Konom
0 / 0

@mkowal78 Żaden problem. Mam dystans do siebie :).
Nie twierdzę, że życie dziecka jest ważniejsze. Ja to widzę tak. Życie czasami potrafi być brutalne i nie ma idealnych rozwiązań. Weźmy przypadek Titanica. Zwodowano przede wszystkim dzieci i kobiety. Co chyba wszyscy akceptują. Czy było to kryterium "ważności" życia? Nie sądzę. Raczej było to kryterium istot słabszych fizycznie (na wypadek gdybyś miał ciągotki feministyczne ;) to nie piszę "gorsze" tylko fizycznie słabsze).
Czasami stoimy przed wyborem w której ciężarna kobieta choruje. Po pierwsze zastosowałbym to samo kryterium: ratowanie istoty słabszej fizycznie czyli dziecka. Po drugie nie wydaje mi się moralnie słusznym ratowanie czyjegoś życia kosztem innego. No bo - może trochę przesadzę (chociaż nie do końca) - przecież musisz odczuwać np. opór przed prawem, które zezwalałoby mordować kogoś dorosłego by poprzez przeszczep jego organów ratować życie innej osoby.
Moim zdaniem odpowiedzialne osoby, które nie chcą dokonywać takich wyborów nie powinny podejmować współżycia. A jeśli ktoś podejmuje współżycie musi się liczyć z wszystkimi konsekwencjami.
Tymczasem mam wrażenie, że ludzie obrażają się na sytuacje w których uzmysławiają sobie, że seks to nie rozrywka i zabawa, że wiąże się z naprawdę poważnymi konsekwencjami. I naprawdę nie potrafię zrozumieć dlaczego na tym ma cierpieć ktoś komu nie daje się szansy w ogóle narodzić?
Powiem Ci nawet, że zastanawiam się czy istotnym jest czy ktoś jest wierzący czy nie, ba! czy istotnym jest czy to jest od początku człowiek (ja wierzę, że tak); ale nawet gdyby przyjąć, że nie - to nie dajemy szansy komuś się urodzić.
Tak więc myślę sobie, że nawet gdybym był osobą niewierzącą to na drodze takiego rozumowanie uważałbym taki akt za barbarzyński.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
-1 / 1

@dr_E_Konom W opisynym przeze mnie przypadku nie było kwestii ratowania słabszego. Masz jasną sytuację : dziecko na pewno nie przeżyje, bez aborcji także matka umrze. Wg Ciebie moralne i słuszne jest nieratowanie matki, bo całkowity zakaz aborcji.
To nie jest prosta i łatwa sprawa, dlatego nie powinniśmy iść w żadne skrajności

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dr_E_Konom
-1 / 1

@mkowal78 Mit, który się wciska to owo: NA PEWNO. Było już tyle przypadków owych NA PEWNO, że chyba nie muszę podawać żadnych przykładów. Jak wiemy od XX w. fizyka jest coraz mniej deterministyczna a co dopiero medycyna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nitaki
+7 / 9

"Nie do wiary, że to jest legalne"-kolejny co by chciał wszystko zakazać? Co za ludzie w tym kraju.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daro73
0 / 6

Nie kłamliwą tylko prawdziwą. Osoby homoseksualne to jedno a lobby i ideologia LGBT to co innego. Ci ostatni działają na szkodę osób lubiących inaczej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kwasiu155
0 / 2

nie znam typa lol

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
+4 / 8

To niewyobrażalny skandal że ludzie robią pewną rzecz!... Będę robił to samo...

PS - jak może ci przeszkadzać to że ludzie mogą informować innych o tym co znajduje się w postulatach pewnej grupy społecznej?...
To jeśli takie straszne jest to czego domaga sie ta grupa to domagaj sie delegalizacji grupy a nie delegalizacji tego że są ludzie którzy o tym informują.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar vivakielce
-2 / 6

Prawda w oczy kole, ludzie którzy walczą o prawa zwierząt i osób psychicznie chorych, tym jest całe środowisko lgbt, pozwalają jednocześnie na mordowanie nienarodzonych dzieci. A wszystko to przy zatracaniu pojęć i ludzkiego sumienia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dbgoku
0 / 6

No tak, bo lgbtqp wcale nie chce seksualizować dzieci, dlatego żądają wprowadzenia karty lgbt+ gdzie nauka masturbacji jest od 4 roku życia, na paradach chodzą pokazując genitalia, a jakiś baran w oknie masuje się po kroczy i macha do ludzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dr_E_Konom
+1 / 5

@dbgoku Bo rozumiesz - to jest nowoczesność... ;) Po za tym oni mają szlachetne cele i sytuacja zmusza ich do takich zachowań. Bo moje jest mojsze a nawet najmojsze. A jak się nie zgadzasz to jesteś faszysta i faszystowskimi metodami Cię zgnoimy, itd. itd. itd. Każdy może mieć swoje zdanie pod warunkiem, że ono zgadza się z naszym... ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kriseq1970
+1 / 1

@dbgoku za dużo TVPisu... możesz podać jakieś źródła gdzie karta lgbt wprowadza naukę masturbacji dzieci?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Skibcus
+1 / 1

To, że ktoś coś uznaje za głupotę nie znaczy, że ma to zniknąć. Antyszczepionkowcy, płaskoziemcy i inni z którymi się nie zgadzam dalej powinni mieć prawo do mówienia tego czego chcą, nie ważne jak absurdalne się do komukolwiek wydaje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar borekpp
0 / 4

Ale on jest nielogiczny.. ale zło jest nielogiczne do kwadratu, byleby, cel swój osiągnąć ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KudlatyRyj
-1 / 1

Kłamliwą propagandą to jest ten demot. Przeczytaj kartę lgbt podpisaną, przez trzaska a potem zabieraj głos

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hahar_maly
-1 / 3

Czyli pan Gonciarz chce "edukować" czyli serwować innym swoje zdanie jednocześnie chce by zakazać tego drugiej stronie?
Ciekawa koncepcja tolerancji, równości i braku dyskryminacji ale cóż się spodziewać po Gonciarzu.
Co do prezentowania głupot to wystarczy pooglądać jego dziełka. Sorry ale ktoś kto mieszka w Japonii i opowiada o niej pierdoły przy których rodowici Japończycy zaśmiewają się do łez to naprawdę...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 sierpnia 2020 o 7:26

S swedol
0 / 0

Szkoda tylko, że z błędem ortograficznym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem