@Koszowy, a skąd Ci się wzięło pokonywanie wirusa demonstracją? W democie nie ma o tym słowa, za to mowa jest o plandemii i różnych nonsensach z nią związanych i przeciwko temu chcą demonstrować.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
3 września 2020 o 20:02
@Laviol
Tylko po lewej jest mieszanka rzeczy słusznych, za którymi należy głośno wołać, jak maseczki, nauczanie w domu (mam nadzieję, że rychło zostanie wprowadzone, bo to co się dzieje obecnie to dramat), kwarantanny jak i rzeczy niesłusznych (bezprawie i brak dostępu do lekarza).
Więc można powiedzieć, że ta demonstracja jest żałośnie śmieszna.
@Koszowy, nie zmieniaj tematu. Nie rozmawiamy o słuszności, ale przeciwko czemu jest demonstracja, a NIE jest dla pokonania wirusa jak stwierdziłeś na początku.
@Laviol A dlaczego? Protestują przeciwko
a) maseczkom, które są wynikiem wirusa, czyli protestują przeciwko wirusowi.
b) kwarantannie, która jest wynikiem wirusa, czyli protestują przeciwko wirusowi.
c) nauczaniu domowemu, które jest dobrowolne obecnie, czyli protestują przeciwko nie wiadomo czemu.
d) brakowi dostępu do lekarza, który nie występuje. Sam korzystałem z kilku lekarzy ostatnio. Fakt, dostęp jest utrudniony w wyniku wirusa, więc jeśli już, to protestują przeciwko wirusowi.
e) bezprawiu, które jest wynikiem nieudolności polityków.
Czyli tak naprawdę sens ma (e), ale bezprawie jest szersze niż covid, więc dziwnie to łączą.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
3 września 2020 o 23:20
@Koszowy: " chcą demonstracją pokonać wirusa". "Wirus pozbiera manatki i ze wstydu ucieknie"
Widzisz różnicę w protestowaniu przeciwko samemu wirusowi, a skutkom wirusa?Ty w najpierw pisałeś o tym pierwszym i z tego się wyśmiewałeś, a teraz o tym drugim i dołączyłeś słuszność demonstracji czyli zmieniłeś sens swojej wypowiedzi i tym samym temat rozmowy.
Możesz mnie mnie minusowąć ile chcesz, ale te cytaty wyraźnie pokazują co miałeś pierwotnie na myśli.
Życzę zdrowia bez względu czy to pandemia czy plandemia.
@Laviol jak będzie pożar to mam robić demonstrację przeciwko efektom pożaru? Mogę zrobić też demonstrację z powodu nieudolności straży pożarnej albo miasta(brak hydrantów, źle zaplanowana infrastruktura itd.). Protestowanie przeciw skutkom wirusa to obrażanie się na świat, nic więcej.
@Laviol a mnie zawsze ciekawi jakim tokiem podążają myśli ludzi którzy widząc durne decyzje rządu zamiast pomyśleć no durni ludzie durne decyzje( a bo to 1 raz rząd odwalił głupoty?) to zaraz widzą PLANDEMIĘ i wielki spisek co w ogóle nie ma sensu o ile nie wyjaśnisz mi jakim cudem rządy całego świata się zgadały żeby to zaplanować
@Koszowy
a) Obowiązkowe maseczki to również bezprawie, o czym świadczą wyroki sądów.
b) Obowiązkowa kwarantanna jest również sprzeczna a prawami człowieka i konstytucją
c) nauczaniu domowemu - tutaj OK
d) brakowi dostępu do lekarza - tu temat jest "mieszany", a Ty przedstawiasz dowód anegdotyczny. Dostęp do lekarza z jednej strony jest łatwiejszy, ale w zakresie porad - tylko po co płacić składki, jak można raz na rok zapłacić 100 PLN za poradę? Utrudniony jest dostęp na operację planowane - koszt rzędu tysięcy, a czasami dziesiątek czy setek tysięcy, które na dobrą sprawę uzasadniają istnieje składek.
e) "bezprawiu, które jest wynikiem nieudolności polityków" - tutaj nie mamy do czynienia z działaniem nieudolny, tylko z działaniem świadomym.
Ja proponuję rozwiązanie sporu między covidianami i korona-sceptykami. Niech covidianie zamkną się przez 3 miesiące w piwnicy i nie zawracają innym głowy - jak mają rację za 3 miesiące będą mogli wybierać dowolną opuszczoną nieruchomość, oraz ziemię rolną według potrzeb. Do tego kosztowności, sprzęt itp. Z kolei jak korona-spcetycy będą mieli rację to covidowcy przez 3 miesiące stracą pracę, narobią sobie długów i warto, żeby się mieszali w życie publiczne przez przynajmniej 15 lat. Gdybym wierzył w potęgę wirusa (wierzę, że jest "wirus katar+") to dla mnie wybór byłby prosty. To co deal? Czy jednak w gruncie rzeczy mamy taki sam osąd sytuacji, a granicy między poglądami wcale nie wyznacza wirus, tylko podejście wolność/zamordyzm?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
4 września 2020 o 11:24
@DexterHollandRulez Nie zmarło "na Covid" tylko "ze zdiagnozowanym Covidem", co, biorąc pod uwagę żałosne metody diagnozowania i brak wzrostu ogólnej śmiertelności w porównaniu do poprzednich lat, nie daje podstaw do mówienia o jakimkolwiek szczególnym zagrożeniu.
@PrawdziwieTrue, ok, może użyłam niefortunnego słowa "skutki". Przeciwko czemu ma się odbyć demonstracja jest widoczne w democie. Ładnie to rozpisał @Pomylilem_Strony i nie będę się powtarzać.
Sedno całej dyskusji tkwi w różnicy o czym początkowo pisał Koszowy i na co zmienił.
@Azheal, sedno w tym, że rządy wcale nie musiały się zmawiać, tylko też zostały zmanipulowane.
I teraz hipotetycznie - https://www.rp.pl/Gospodarka/309179956-Przewidzial-poprzedni-kryzys-Ostrzega-przed-kolejnym-w-2020.html Do tego dodaj, aktualną amerykańsko - chińską wojnę celną.
Gdyby faktycznie kryzys wybuchł to winny byłby na widelcu. Jest duża szansa, że tym razem prawdziwi winni ponieśliby konsekwencje. A tak można winę zwalić na wirusa.
Wystarczyłaby mała grupa wtajemniczonych, podrzucić coś do Chin, nasiać panikę, a reszta już z górki. Niektóre rządy, jak nasz, chętnie wykorzystały sytuację - np. nasi wprowadzili stan wyjątkowy bez faktycznego go wprowadzenia. Gdyby tak zrobili to już by się skończył albo wręcz skończył, bo może trwać 90 dni, i raz przedłużony o 60 dni. A taki stan jak teraz może trwać przez czas nieokreślony.
W dodatku taki hipotetyczny scenariusz na ogromną, dodatkową zaletę nawet - kto w niego uwierzy? Mało kto, bo mało kto uwierzy w tak ogromne wyrachowanie - i to wynikające z obrony zysków finansowych. Ale z drugiej strony - walka trwa o miliardy i dające je władzę. Jeśli są ludzie gotowi zabić dla kilku dolarów to na co są gotowi dla miliardów? https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/rynek/1708352,1,korporacje-silniejsze-od-rzadow.read https://wsensie.pl/publicystyka/18-komentarze/33300-to-oni-rzadza-swiatem
Jeśli przyjmiesz do wiadomości, że świat wygląda inaczej niż się wydaje i to nie rządy rządzą to taki scenariusz już nie jest takie nieprawdopodobny.
@pirogron No tak, to że umarli z Covidem akurat wtedy, kiedy ten Covid u nich wystąpił, a nie wcześniej, ani nie później, to na pewno czysty przypadek.
@Laviol Naprawdę nie widzisz jak bardzo to jest naciągane? Tak bardzo bardzo? Kłania się brzytwa okhama a ta teoria jest jej kompletnym przeciwieństwem. Do tego "W dodatku taki hipotetyczny scenariusz na ogromną, dodatkową zaletę nawet - kto w niego uwierzy? Mało kto, bo mało kto uwierzy w tak ogromne wyrachowanie - i to wynikające z obrony zysków finansowych. Ale z drugiej strony - walka trwa o miliardy i dające je władzę. Jeśli są ludzie gotowi zabić dla kilku dolarów to na co są gotowi dla miliardów? " jest cytatem używanym przez prawie każdym fanów teorii spiskowych - sam osobiście widziałem identyczne zdania wypowiadane przez antyszczepionkowców i fanów płaskiej ziemi.
@Azheal, a widziałeś, że napisałam: hipotetycznie? Chciałeś alternatywnego wyjaśnienia to dostałeś. Wierzyć nie musisz, aczkolwiek to co zostało poruszone w podlinkowanych materiałach jest prawdziwe.
Amerykański rząd (i już nie tylko on) to drzwi obrotowe między sprawowaniem władzy i zarabianiem kasy w biznesie. Gdybyś wiedział jak dzięki temu biznes może ustawiać prawo pod siebie to przestałbyś wierzyć w ten teatrzyk dla mas. Gdybyś wiedział jak ogromne negatywne są skutki tak zachwalanej przez przemysł tzw. Zielonej rewolucji to przestałbyś im wierzyć. Gdybyś wiedział jakim kłamstwem jest propaganda GMO (jako organizmy transgenetyczne) i jakie są negatywne, i poza zdrowotne, skutki takich upraw to przestałbyś to popierać. Tu masz zarys https://dobrewiadomosci.net.pl/36064-monsanto-traci-miliony-po-tym-jak-indyjscy-rolnicy-uprawiajacy-bawelne-wracaja-do-uzywania-naturalnych-a-nie-modyfikowanych-nasion/
Wpływ upraw GMO na ekonomikę gospodarstw rolnych, środowisko i stosunki społeczne https://www.upwr.edu.pl/p/ogloszenia/2013/01/gmo_wplyw_upraw.pdf
I wiem to nie dlatego, że ktoś mi to powiedział czy gdzieś przeczytałam, tylko dlatego, że wynika to z mojej wiedzy zawodowej. Robią nas w wała, bo zyski z tego nie są warte kosztów jakie ponosimy w każdej dziedzinie naszego życia.
Brzytwa Ockhama działa, jeśli masz wszystkie potrzebne dane. Pytanie czy masz? Jeśli o tym co pisałam powyżej nie wiedziałeś to raczej nie. A to tylko fragment współczesnej rzeczywistości. Z tym, że nie mam zamiaru dłużej Ci tłumaczyć. Wierz sobie w co chcesz. Zdrowia życzę.
@AIkanaro
Czytasz to, co wklejasz? Masz napisane w swoich artykułach, że przez rok zmarły na grypę 62 osoby przy braku izolacji i rygoru sanitarnego, a na chińską zarazę 2100, i to pomimo izolacji oraz rygoru sanitarnego. Czyli chińska zaraza jest 33 razy bardziej zabójcza.
Do tego statystyki nie uwzględniają trwałych kalectw, jak w przypadku krakowiaka operowanego w Zabrzu.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
4 września 2020 o 16:16
@Koszowy Tak czytam, Ty natomiast chyba nie chcesz czytać. Co z tego, że jest 33 razy bardziej zabójcza skoro jest 59 razy mniej zaraźliwa? Teraz weź sobie ten współczynnik szansy na zarażenie uwzględnij przy współczynniku śmiertelności.
Ale przecież tam nie masz procentów, a liczby bezwzględne! Zmarło 2100 osób przez kilka miesięcy (pomimo izolacji i reżimu, więc bez izolacji i reżimu byłoby więcej) kontra 62 osoby przez rok. To nie procenty, a wartości bezwzględne. Bezwzględnie bezwzględne niestety.
@Koszowy Liczby bezwzględne powiadasz, ale sam przytoczyłeś, że koronka jest 33 razy bardziej śmiertelna czyli innymi słowy procent śmiertelności jest wiekszy. Może pierw sam ze sobą uzgodnij o co chcesz się opierać w dyskusji, a dopiero potem podejmuj ją z innymi?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
4 września 2020 o 18:30
@DexterHollandRulez
Dziesiątki tysięcy Włochów zmarłych na: grypę, inne choroby zakaźne, starość a także ofiary wypadków drogowych.
Tak właśnie Makarony liczyli domniemane "ofiary wirusa". Wszystkich, jak leci, bez wyjątku pakowali do wora z napisem Covid19.
Pamiętasz słynne, szarpiące serce zdjęcie kilkudziesięciu wojskowych ciężarówek rzekomo wywożących setki trupów, ofiar covid'a, do krematorium w Bergamo?! I co? Gówno! Okazało się, że jakiś pieprzony, nadgorliwy, chapiasty na kasę i żadny sensacji oraz chwały pismak, wyciągnął z internetów jakieś randomowe zdjęcie kolumny jakichś ciężarówek. I żadne Bergamo i prawdopodobnie nawet nie Włochy.
@AIkanaro Tak, podzieliłem przez siebie wartości bezwzględne.
Na chińską zarazę zmarło 2100 osób w pół roku
Na grypę zmarły 62 osoby w rok
Jeżeli nie widzisz różnicy, to EOT
@Koszowy Oczywiście, że widzę różnicę. Ale do tej różnicy musisz wziąć pod uwagę szansę na zarażenie się koronką oraz szansę na zarażenie się zwykłą grypą. To jest bardzo ważny czynnik który w końcowym rozrachunku znacznie obniża śmiertelność koronki czy Ci się to podoba czy nie. I owszem dla mnie może to być EOT bo nie masz żadnych dalszych argumentów :)
@Aarcticfrost A u nas znowu debile mówią że prawie nikogo nie wliczają żeby statystyk nie popsuć. Wy się kurde w końcu zdecydujcie jak to jest. W Afryce pewnie tego będzie z 10 razy tyle tylko że oni nie mają jak badać. A teraz wbij sobie do tego pustego łba że ludzie nie przestali umierać na inne choroby. To są dodatkowe zgony, na dzień dzisiejszy 880 tys. Jak zostaniesz profesorem mikrobiologii to twoje zdanie może będzie coś warte.
@Aarcticfrost A wiesz że liczbę skorygowano? A wiesz że 3/4 afryki nie stać na testy? A wiesz że w stanach szpitale nie dawały rady? Polsce, Węgrom, Litwie, Rosji, Chinom itd oficjalnie zarzuca się zaniżanie liczb. Żadna tajemnica. Jedni nie doliczają, inni liczą za dużo, w efekcie wychodzi coś w miarę realnego.
@kuciol
Skorygowano...
Czyli wszyscy jawnie walą w huia i leją na statystyki. I w zależności od zapotrzebowania: społecznego, gospodarczego, politycznego, czy kto tam i czego będzie potrzebował, bądą te liczby dowolnie dostosowywać.
Taka "kreatywna księgowość..."
@Aarcticfrost Ale pier...sz. Po prostu pomyłki się zdarzają, tyle. Znaleziona błąd, poprawiono, przyznano się do niego. Mózg ci wyżarło od tych teorii spiskowych, ogranicz youtuba.
@AIkanaro W totolotka grasz, że szansa trafienia cię interesuje? Mnie interesuje szansa śmierci i kalectwa. A ta jest przy chińskiej zarazie większa. Wolę grypę, na którą mam większe szanse zachorować (choć nie chorowałem nigdy i nie znam żadnego kto chorował, więc metodą koronasceptyków powinienem w ogóle zanegować istnienie grypy), ale zdecydowanie mniejsze szanse umrzeć i zostać kaleką niż chińską zarazę, która może mnie trafi z mniejszym prawdopodobieństwem (choć idzie jesień, więc nie byłbym taki pewny), za to skuteczniej zabije lub okaleczy.
@Koszowy No a czym to się różni? Masz szanse na to, że się zarazisz, a potem jest szansa, że umrzesz. Ale żeby mówić o szansie na śmierć pierw musi dojść do zarażenia. Niech Cie interesuje bardziej to, że koronka ma większe szanse na śmierć, ale pierw musi dojść do zarażenia koronką co jest dużo mniej prawdopodobne niż zarażenie grypą. To tak samo gdybyś ubezpieczał sobie mieszkanie na wypadek pożaru, a olewał możliwość włamania i kradzieży mimo, że szanse są na to wieksze, bo szkodliwość dla Ciebie teoretycznie mniejsza.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
6 września 2020 o 0:24
@AIkanaro A jednak na grypę zmarło zaledwie 62 chorych przez rok, a chińska zaraza już ma 2113 na liczniku, a to dopiero połowa roku się zbliża. A do tego nadchodzi sezon zachorowań i licznik podskoczy drastycznie.
Zresztą, zalecane środki ochrony chronią nie tylko przed chińską zarazą, ale i innymi chorobami zakaźnymi, wirusowymi itp. Więc stosowanie się do tych zasad bezpieczeństwa zmniejsza nie tylko ryzyko chińskiej zarazy, ale także grypy i innych. Więc jest to sytuacja win-win. Idiotyzmem jest przeciwko niej protestować.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
6 września 2020 o 0:30
@pawcio1212 Tak czy siak, stosowanie reżimu sanitarnego pomoże na różne infekcje wirusowe, których sezon nadchodzi. Więc moim zdaniem warto się stosować.
@Koszowy Idiotyzmem jest wierzyć, że zalecane środki ochrony w ogóle chronią przed czymkolwiek. Widzę, że nie zagłębiałeś się w szczegóły skuteczności filtrowania masek i jak to koreluje z wielkością cząsteczek wirusa koronki. Po prostu przyjąłeś wszystko za pewnik bo rząd wprowadził takie, a nie inne zalecenia. Czego wisienką na torcie jest stosowanie środków biobójczych których stosowanie w takiej częstotliwości jak ma to miejsce teraz podczas tej rzekomej pandemii nie pomaga, a szkodzi osłabiając naturalną ochronę człowieka w postaci jego środowiska bakteryjnego.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
6 września 2020 o 13:22
Oczywiście że zagłębiałem. Sam wirus jest mniejszy niż oczka materiału, ale sam wirus nie dryfuje w przestrzeni, a przenoszony jest na jakimś nośniku, na wydzielinach. Kaszlesz, kichasz, plujesz. Jak wiesz, maski nie są nowym wymysłem i od lat są stosowane w części krajów (np. Japonia) oraz np. przez medyków podczas operacji. Gdyby nic nie dawały, medyk nie musiałby się męczyć z maską.
Tak, stosowanie środków dezynfekcyjnych nadmiernie szkodzi na skórę. Ale mycie rąk mydłem przed jedzeniem zawsze było dobrą praktyką. Więc przed przemieszczaniem rąk do ust/nosa/etc. warto je umyć i to jest dobre.
@Koszowy No właśnie tu jest problem, że chodzi o sytuację w której Ty jesteś zdrowy i ktoś na Twoją maskę naparskał jak to określiłeś. Aerozol odparowuje, a wiriony i tak wciągasz. Także tego możesz sobie je wciągać :)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
6 września 2020 o 16:06
@AIkanaro Dlatego trzyma się dystans. Maska mało pomaga, jak ktoś na ciebie parska, masz oczy odkryte itp.
Maska jest po to, żeby ograniczyć emisję. Dlatego chirurdzy ją noszą. Nie żeby przypadkiem brzuch pacjenta na chirurga nie naparskał, tylko żeby chirurg nie naparskał na pole operacyjne. I tak, wiem, że nie ogranicza w 100%, ale po prostu ogranicza i chodzi o statystykę.
Dwie osoby z ograniczeniem emisji maską oraz zachowaniem dystansu mają radykalnie zmniejszone prawdopodobieństwo zarażenia i o to chodzi.
Zresztą jak ktoś na ciebie naparska i nawet jeśli masz tę dziurawą maskę, to i tak już masz zmniejszoną ekspozycję na patogeny. Więc nawet jak aerozol odparowuje etc, to i tak jest to lepsze niż nic.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
6 września 2020 o 17:59
@Pomylilem_Strony obowiązkowa kwarantanna nie jest sprzeczna z prawem. Obowiązkowe maseczki również nie są sprzeczne z prawem (sprzeczne z prawem jest nakładanie mandatów za brak maseczek, a to jest spowodowane niekompetencja rządu i tego że nie potrafią wprowadzać przepisów; wystarczyłaby zmiana w ustawie, zanim wprowadziło się rozporządzenie)
@AIkanaro
Bliżej nieokreślony ktoś, napisał bliżej nieokreślone coś, na zupełnie nieznanym blogasku, którego nikt nie czyta, a na którym najnowszy artykuł jest pt. „ZMIENNOKSZTAŁTNY OBCY ZAOBSERWOWANY NA ISLANDII.”
Kiedyś śp. Aleksander Minkowski wydawał takie czasopismo SKANDALE, w którym można było np. wyczytać o koniku polnym gigancie, który zjadł rolnika. I powiem ci, to chyba było nawet zabawniejsze niż durnoctwa jakie ludzie wypisują w internetach.
@adraxer12 zgadza się bo służba zdrowia kraju mlekiem i miodem płynąego nie była przygotowana na to , ale kasa na koryto plus nadal płynie i nikt nie myśli modyfikować socjalu , i nadal uważam że do protestu przeciwko covid-owi dołączą ci co umarli na covid i także ci dla któych nie było opieki z powodu covid
@YszamanY W innym kraju z mlekiem i miodem (i socjalem też), czyli w Niemczech, szacuje się, że z powodu ograniczeń covidowych zmarło już dziesiątki tysięcy osób (głównie przez opóźnianie krytycznych zabiegów). W Polsce opieka zdrowotna jest gorsza, więc na wszelki wypadek takich statystyk się nie prowadzi.
Popieram protest. Jak jakiś rakosceptyk wyjdzie na przeciw protestującym i powie, że Ci co umarli przez paraliż państwowy i Ci, co pobankrutowali przez niego niech się nie martwią, bo teraz leczymy tylko nowy rodzaj grypy.
Ostatnia demonstracja polegała na promocji książek Brauna i Sommera, żadnych lekarzy, żadnych polityków, tylko jedna telewizja internetowa, szkoda zachodu jak to sie ma powtórzyć
A ile wg Ciebie na covid zmarło w Polsce osób? Pytam o covid a nie z powodu chorób współistniejących jak nowotwór, choroby płuc czy inne ciężkie przypadki.
@pieterka76 Ciekawe pytanie; zauważ, że podobnie ludzie nie umierają "na białaczkę", ani "na AIDS", tylko "z powodu" - pozornie mała różnica, ale w praktyce duża. Białaczka, jak i AIDS osłabiają organizm do tego stopnia, że nawet niewielka infekcja, niegroźna dla zdrowego organizmu, u chorych na AIDS czy białaczkę może mieć skutki śmiertelne
Wiecie czym różni się ta "pandemia" od rzeczywistej pandemii?
Rzeczywista pandemia rozgrywa się w rzeczywistości.
Nasza "pandemia" od blisko pół roku rozgrywa się w mediach.
@DexterHollandRulez Też bym się nie zdziwił. Socha od dawna ich drażni więc zrobią jej testy do skutku - ich jakość sprawia, że pozytywny wynik jest tylko kwestią czadu, niezależnie od faktycznego stanu.
Demotywatory wczoraj: PiS to zło, kradnie, podnosi podatki i kłamie że nie, zarabia na maseczkach, które nic nie dają, Sasin prz**ebał kasę na wybory które się nie odbyły
Demotywatory dzisiaj: PiS stosuje słuszne działania w celu ochrony nas przed pandemią.
Chciałbym, aby ludzie, którzy z taką siłą walczą o głupie maseczki, walczyli również o likwidację ZUSu, przymusu ubezpieczeń, państwowego szkolnictwa, czy nawet nakazu zapinania pasów. Obecnie szaleńcy głosują na szaleńców, a potem wychodzą na ulicę, bo nie mają co robić. Wystarczyło nie wybierać szaleńców. Najlepsze protesty są przy urnie wyborczej.
@jabol428 Czekaj, czekaj, kiedyś był błazen z wąsikiem i też do skutku walczył, aż w końcu wygrał wybory. Na szczęście ten współczesny raczej już tego nie osiągnie.
DexterHollandRulez puknij się w ten glupi czerep! Na co Włosi umarli??? Na Covid? Widziales ile osób umarło RZECZYWIŚCIE na Covid czy tak pieprzysz byle pieprzyć? Wiesz jaki jest procent umieralności? A w ogole wiesz co chrzanisz? Czytać i słychać się już nie da takich pseudo mądrych znawców z tvn-u i innych ścieków. To ty i tobie podobni są największą zarazą naszej planety. Pozdro!
@Shirubia93
Nie, umarli sobie z nudów. Pewnego dnia uznali, że świat jest pusty i nudny, więc sobie umrą, żeby dostarczyć dreszczyku emocji pozostałym przy życiu.
A może zostali otruci przez światowe rządy pragnące założyć ludziom maseczki dla fanu?
az zaluje ze nie mieszkam w warszawie,
zrobilbym wielki banner o tym ze wirusa nie ma, i ze to sciema
po czym zalozylbym kombinezon ochronny i poszedl protestowac:)
pogański kraj pogańskie obyczaje-to do robiących nagonkę wirusowa.
dlaczego jeżeli jakiś lekarzpowie, że to kopą, o automatycznie jest zawieszany w prawach przez izby? tAK szybko w żadnym wypadku nie działały od 89roku!!! no ale mieć lajt do południa, a po południu brać stawkę X2/X3 bez kasy i wirusa to nie ma problemu. wszędzie każą płacić kartą, a u mafii białej pieniądze są czyste
sam zaczynam się zastanawiać czy ta historia z koronawirusem nie jest trochę podrasowana przez media i polityków. ludzie umierają na schorzenia i choroby przewlekłe które mieli od dawna i do tego byli starzy ale że mieli koronawirusa to w papierach "koronawirus i choroby współistniejące" i pinionżki dla szpitala się sypią .
Pojechałbym się pośmiać z ludzi, którzy chcą demonstracją pokonać wirusa, ale trochę za daleko mam do stolicy dziwactw.
@Koszowy, a skąd Ci się wzięło pokonywanie wirusa demonstracją? W democie nie ma o tym słowa, za to mowa jest o plandemii i różnych nonsensach z nią związanych i przeciwko temu chcą demonstrować.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 września 2020 o 20:02
@Laviol
Demonstracja przeciwko pandemii ma naprawdę wielki sens. Pandemia się tego na pewno ulęknie :) Wirus pozbiera manatki i ze wstydu ucieknie do Wuhan.
@Koszowy, nie przeciwko pandemii, a pLandemii i temu co jest wymienione po lewej stronie plakatu w democie. Widzisz różnicę?
@Laviol
Tylko po lewej jest mieszanka rzeczy słusznych, za którymi należy głośno wołać, jak maseczki, nauczanie w domu (mam nadzieję, że rychło zostanie wprowadzone, bo to co się dzieje obecnie to dramat), kwarantanny jak i rzeczy niesłusznych (bezprawie i brak dostępu do lekarza).
Więc można powiedzieć, że ta demonstracja jest żałośnie śmieszna.
@Koszowy, nie zmieniaj tematu. Nie rozmawiamy o słuszności, ale przeciwko czemu jest demonstracja, a NIE jest dla pokonania wirusa jak stwierdziłeś na początku.
@Laviol A dlaczego? Protestują przeciwko
a) maseczkom, które są wynikiem wirusa, czyli protestują przeciwko wirusowi.
b) kwarantannie, która jest wynikiem wirusa, czyli protestują przeciwko wirusowi.
c) nauczaniu domowemu, które jest dobrowolne obecnie, czyli protestują przeciwko nie wiadomo czemu.
d) brakowi dostępu do lekarza, który nie występuje. Sam korzystałem z kilku lekarzy ostatnio. Fakt, dostęp jest utrudniony w wyniku wirusa, więc jeśli już, to protestują przeciwko wirusowi.
e) bezprawiu, które jest wynikiem nieudolności polityków.
Czyli tak naprawdę sens ma (e), ale bezprawie jest szersze niż covid, więc dziwnie to łączą.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 września 2020 o 23:20
@Koszowy: " chcą demonstracją pokonać wirusa". "Wirus pozbiera manatki i ze wstydu ucieknie"
Widzisz różnicę w protestowaniu przeciwko samemu wirusowi, a skutkom wirusa?Ty w najpierw pisałeś o tym pierwszym i z tego się wyśmiewałeś, a teraz o tym drugim i dołączyłeś słuszność demonstracji czyli zmieniłeś sens swojej wypowiedzi i tym samym temat rozmowy.
Możesz mnie mnie minusowąć ile chcesz, ale te cytaty wyraźnie pokazują co miałeś pierwotnie na myśli.
Życzę zdrowia bez względu czy to pandemia czy plandemia.
@Laviol jak będzie pożar to mam robić demonstrację przeciwko efektom pożaru? Mogę zrobić też demonstrację z powodu nieudolności straży pożarnej albo miasta(brak hydrantów, źle zaplanowana infrastruktura itd.). Protestowanie przeciw skutkom wirusa to obrażanie się na świat, nic więcej.
Plandemia ma status polityczno-społeczny. W końcu wirus jest w zasadzie niegroźny.
@morowindus Dziesiątki tysięcy Włochów zmarłych na covid bardzo się cieszą razem z Tobą, że jest niegroźny.
Przepraszam źle się wyraziłem. Jest niegroźny dla mnie. Od początku nie stosuje się do zaleceń i cieszę się dobrym zdrowiem.
@Koszowy, dalej oglądaj tvpis i trwaj w tych obłudnych, zakłamanych relacjach, które codziennie podaje rząd idiotów.
@Laviol a mnie zawsze ciekawi jakim tokiem podążają myśli ludzi którzy widząc durne decyzje rządu zamiast pomyśleć no durni ludzie durne decyzje( a bo to 1 raz rząd odwalił głupoty?) to zaraz widzą PLANDEMIĘ i wielki spisek co w ogóle nie ma sensu o ile nie wyjaśnisz mi jakim cudem rządy całego świata się zgadały żeby to zaplanować
@Koszowy
a) Obowiązkowe maseczki to również bezprawie, o czym świadczą wyroki sądów.
b) Obowiązkowa kwarantanna jest również sprzeczna a prawami człowieka i konstytucją
c) nauczaniu domowemu - tutaj OK
d) brakowi dostępu do lekarza - tu temat jest "mieszany", a Ty przedstawiasz dowód anegdotyczny. Dostęp do lekarza z jednej strony jest łatwiejszy, ale w zakresie porad - tylko po co płacić składki, jak można raz na rok zapłacić 100 PLN za poradę? Utrudniony jest dostęp na operację planowane - koszt rzędu tysięcy, a czasami dziesiątek czy setek tysięcy, które na dobrą sprawę uzasadniają istnieje składek.
e) "bezprawiu, które jest wynikiem nieudolności polityków" - tutaj nie mamy do czynienia z działaniem nieudolny, tylko z działaniem świadomym.
Ja proponuję rozwiązanie sporu między covidianami i korona-sceptykami. Niech covidianie zamkną się przez 3 miesiące w piwnicy i nie zawracają innym głowy - jak mają rację za 3 miesiące będą mogli wybierać dowolną opuszczoną nieruchomość, oraz ziemię rolną według potrzeb. Do tego kosztowności, sprzęt itp. Z kolei jak korona-spcetycy będą mieli rację to covidowcy przez 3 miesiące stracą pracę, narobią sobie długów i warto, żeby się mieszali w życie publiczne przez przynajmniej 15 lat. Gdybym wierzył w potęgę wirusa (wierzę, że jest "wirus katar+") to dla mnie wybór byłby prosty. To co deal? Czy jednak w gruncie rzeczy mamy taki sam osąd sytuacji, a granicy między poglądami wcale nie wyznacza wirus, tylko podejście wolność/zamordyzm?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 września 2020 o 11:24
@DexterHollandRulez Nie zmarło "na Covid" tylko "ze zdiagnozowanym Covidem", co, biorąc pod uwagę żałosne metody diagnozowania i brak wzrostu ogólnej śmiertelności w porównaniu do poprzednich lat, nie daje podstaw do mówienia o jakimkolwiek szczególnym zagrożeniu.
@PrawdziwieTrue, ok, może użyłam niefortunnego słowa "skutki". Przeciwko czemu ma się odbyć demonstracja jest widoczne w democie. Ładnie to rozpisał @Pomylilem_Strony i nie będę się powtarzać.
Sedno całej dyskusji tkwi w różnicy o czym początkowo pisał Koszowy i na co zmienił.
@Azheal, sedno w tym, że rządy wcale nie musiały się zmawiać, tylko też zostały zmanipulowane.
I teraz hipotetycznie - https://www.rp.pl/Gospodarka/309179956-Przewidzial-poprzedni-kryzys-Ostrzega-przed-kolejnym-w-2020.html Do tego dodaj, aktualną amerykańsko - chińską wojnę celną.
Gdyby faktycznie kryzys wybuchł to winny byłby na widelcu. Jest duża szansa, że tym razem prawdziwi winni ponieśliby konsekwencje. A tak można winę zwalić na wirusa.
Wystarczyłaby mała grupa wtajemniczonych, podrzucić coś do Chin, nasiać panikę, a reszta już z górki. Niektóre rządy, jak nasz, chętnie wykorzystały sytuację - np. nasi wprowadzili stan wyjątkowy bez faktycznego go wprowadzenia. Gdyby tak zrobili to już by się skończył albo wręcz skończył, bo może trwać 90 dni, i raz przedłużony o 60 dni. A taki stan jak teraz może trwać przez czas nieokreślony.
W dodatku taki hipotetyczny scenariusz na ogromną, dodatkową zaletę nawet - kto w niego uwierzy? Mało kto, bo mało kto uwierzy w tak ogromne wyrachowanie - i to wynikające z obrony zysków finansowych. Ale z drugiej strony - walka trwa o miliardy i dające je władzę. Jeśli są ludzie gotowi zabić dla kilku dolarów to na co są gotowi dla miliardów?
https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/rynek/1708352,1,korporacje-silniejsze-od-rzadow.read
https://wsensie.pl/publicystyka/18-komentarze/33300-to-oni-rzadza-swiatem
Jeśli przyjmiesz do wiadomości, że świat wygląda inaczej niż się wydaje i to nie rządy rządzą to taki scenariusz już nie jest takie nieprawdopodobny.
@pirogron No tak, to że umarli z Covidem akurat wtedy, kiedy ten Covid u nich wystąpił, a nie wcześniej, ani nie później, to na pewno czysty przypadek.
@Laviol Naprawdę nie widzisz jak bardzo to jest naciągane? Tak bardzo bardzo? Kłania się brzytwa okhama a ta teoria jest jej kompletnym przeciwieństwem. Do tego "W dodatku taki hipotetyczny scenariusz na ogromną, dodatkową zaletę nawet - kto w niego uwierzy? Mało kto, bo mało kto uwierzy w tak ogromne wyrachowanie - i to wynikające z obrony zysków finansowych. Ale z drugiej strony - walka trwa o miliardy i dające je władzę. Jeśli są ludzie gotowi zabić dla kilku dolarów to na co są gotowi dla miliardów? " jest cytatem używanym przez prawie każdym fanów teorii spiskowych - sam osobiście widziałem identyczne zdania wypowiadane przez antyszczepionkowców i fanów płaskiej ziemi.
@Azheal, a widziałeś, że napisałam: hipotetycznie? Chciałeś alternatywnego wyjaśnienia to dostałeś. Wierzyć nie musisz, aczkolwiek to co zostało poruszone w podlinkowanych materiałach jest prawdziwe.
Amerykański rząd (i już nie tylko on) to drzwi obrotowe między sprawowaniem władzy i zarabianiem kasy w biznesie. Gdybyś wiedział jak dzięki temu biznes może ustawiać prawo pod siebie to przestałbyś wierzyć w ten teatrzyk dla mas. Gdybyś wiedział jak ogromne negatywne są skutki tak zachwalanej przez przemysł tzw. Zielonej rewolucji to przestałbyś im wierzyć. Gdybyś wiedział jakim kłamstwem jest propaganda GMO (jako organizmy transgenetyczne) i jakie są negatywne, i poza zdrowotne, skutki takich upraw to przestałbyś to popierać. Tu masz zarys https://dobrewiadomosci.net.pl/36064-monsanto-traci-miliony-po-tym-jak-indyjscy-rolnicy-uprawiajacy-bawelne-wracaja-do-uzywania-naturalnych-a-nie-modyfikowanych-nasion/
Wpływ upraw GMO na ekonomikę gospodarstw rolnych, środowisko i stosunki społeczne https://www.upwr.edu.pl/p/ogloszenia/2013/01/gmo_wplyw_upraw.pdf
I wiem to nie dlatego, że ktoś mi to powiedział czy gdzieś przeczytałam, tylko dlatego, że wynika to z mojej wiedzy zawodowej. Robią nas w wała, bo zyski z tego nie są warte kosztów jakie ponosimy w każdej dziedzinie naszego życia.
Brzytwa Ockhama działa, jeśli masz wszystkie potrzebne dane. Pytanie czy masz? Jeśli o tym co pisałam powyżej nie wiedziałeś to raczej nie. A to tylko fragment współczesnej rzeczywistości. Z tym, że nie mam zamiaru dłużej Ci tłumaczyć. Wierz sobie w co chcesz. Zdrowia życzę.
@Koszowy tu nie chodzi o pokonanie wirusa tylko o zakończenie tej błazenady jaką jest rzekoma pandemia korony. W okresie od 23 do 31 sierpnia 2020 r. zarejestrowano w Polsce ogółem 25.159 zachorowań i podejrzeń zachorowań na grypę. ZWYKŁĄ GRYPĘ w 8 dni. W okresie od 1 września 2019 r. do 31 sierpnia 2020 r., odnotowano łącznie 3 969 074 zgłoszeń przypadków zachorowań lub podejrzeń zachorowań na grypę. Natomiast od marca w Polsce zarejestrowano nie całe 70 tysięcy przypadków koronki. Widzisz różnicę? Pandemia korony to ŚCIEMA!
Dane o grypie:
https://pulsmedycyny.pl/sezon-grypowy-2019-2020-liczba-zachorowan-i-zgonow-na-grype-982828
Dane o koronce:
https://www.medonet.pl/zdrowie/zdrowie-dla-kazdego,zasieg-koronawirusa-covid-19--mapa-,artykul,43602150.html
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 4 września 2020 o 15:58
@AIkanaro
Czytasz to, co wklejasz? Masz napisane w swoich artykułach, że przez rok zmarły na grypę 62 osoby przy braku izolacji i rygoru sanitarnego, a na chińską zarazę 2100, i to pomimo izolacji oraz rygoru sanitarnego. Czyli chińska zaraza jest 33 razy bardziej zabójcza.
Do tego statystyki nie uwzględniają trwałych kalectw, jak w przypadku krakowiaka operowanego w Zabrzu.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 września 2020 o 16:16
@Koszowy Tak czytam, Ty natomiast chyba nie chcesz czytać. Co z tego, że jest 33 razy bardziej zabójcza skoro jest 59 razy mniej zaraźliwa? Teraz weź sobie ten współczynnik szansy na zarażenie uwzględnij przy współczynniku śmiertelności.
@AIkanaro
Ale przecież tam nie masz procentów, a liczby bezwzględne! Zmarło 2100 osób przez kilka miesięcy (pomimo izolacji i reżimu, więc bez izolacji i reżimu byłoby więcej) kontra 62 osoby przez rok. To nie procenty, a wartości bezwzględne. Bezwzględnie bezwzględne niestety.
@Koszowy Liczby bezwzględne powiadasz, ale sam przytoczyłeś, że koronka jest 33 razy bardziej śmiertelna czyli innymi słowy procent śmiertelności jest wiekszy. Może pierw sam ze sobą uzgodnij o co chcesz się opierać w dyskusji, a dopiero potem podejmuj ją z innymi?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 września 2020 o 18:30
@DexterHollandRulez
Dziesiątki tysięcy Włochów zmarłych na: grypę, inne choroby zakaźne, starość a także ofiary wypadków drogowych.
Tak właśnie Makarony liczyli domniemane "ofiary wirusa". Wszystkich, jak leci, bez wyjątku pakowali do wora z napisem Covid19.
Pamiętasz słynne, szarpiące serce zdjęcie kilkudziesięciu wojskowych ciężarówek rzekomo wywożących setki trupów, ofiar covid'a, do krematorium w Bergamo?! I co? Gówno! Okazało się, że jakiś pieprzony, nadgorliwy, chapiasty na kasę i żadny sensacji oraz chwały pismak, wyciągnął z internetów jakieś randomowe zdjęcie kolumny jakichś ciężarówek. I żadne Bergamo i prawdopodobnie nawet nie Włochy.
@AIkanaro Tak, podzieliłem przez siebie wartości bezwzględne.
Na chińską zarazę zmarło 2100 osób w pół roku
Na grypę zmarły 62 osoby w rok
Jeżeli nie widzisz różnicy, to EOT
@Koszowy Oczywiście, że widzę różnicę. Ale do tej różnicy musisz wziąć pod uwagę szansę na zarażenie się koronką oraz szansę na zarażenie się zwykłą grypą. To jest bardzo ważny czynnik który w końcowym rozrachunku znacznie obniża śmiertelność koronki czy Ci się to podoba czy nie. I owszem dla mnie może to być EOT bo nie masz żadnych dalszych argumentów :)
@Aarcticfrost A u nas znowu debile mówią że prawie nikogo nie wliczają żeby statystyk nie popsuć. Wy się kurde w końcu zdecydujcie jak to jest. W Afryce pewnie tego będzie z 10 razy tyle tylko że oni nie mają jak badać. A teraz wbij sobie do tego pustego łba że ludzie nie przestali umierać na inne choroby. To są dodatkowe zgony, na dzień dzisiejszy 880 tys. Jak zostaniesz profesorem mikrobiologii to twoje zdanie może będzie coś warte.
@kuciol
Tak dużo słów i zero konkretów...
A doszły Cię słuchy, że Angole policzyli podwójnie?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 września 2020 o 15:30
@Aarcticfrost A wiesz że liczbę skorygowano? A wiesz że 3/4 afryki nie stać na testy? A wiesz że w stanach szpitale nie dawały rady? Polsce, Węgrom, Litwie, Rosji, Chinom itd oficjalnie zarzuca się zaniżanie liczb. Żadna tajemnica. Jedni nie doliczają, inni liczą za dużo, w efekcie wychodzi coś w miarę realnego.
@kuciol
Skorygowano...
Czyli wszyscy jawnie walą w huia i leją na statystyki. I w zależności od zapotrzebowania: społecznego, gospodarczego, politycznego, czy kto tam i czego będzie potrzebował, bądą te liczby dowolnie dostosowywać.
Taka "kreatywna księgowość..."
@Aarcticfrost Ale pier...sz. Po prostu pomyłki się zdarzają, tyle. Znaleziona błąd, poprawiono, przyznano się do niego. Mózg ci wyżarło od tych teorii spiskowych, ogranicz youtuba.
@AIkanaro W totolotka grasz, że szansa trafienia cię interesuje? Mnie interesuje szansa śmierci i kalectwa. A ta jest przy chińskiej zarazie większa. Wolę grypę, na którą mam większe szanse zachorować (choć nie chorowałem nigdy i nie znam żadnego kto chorował, więc metodą koronasceptyków powinienem w ogóle zanegować istnienie grypy), ale zdecydowanie mniejsze szanse umrzeć i zostać kaleką niż chińską zarazę, która może mnie trafi z mniejszym prawdopodobieństwem (choć idzie jesień, więc nie byłbym taki pewny), za to skuteczniej zabije lub okaleczy.
@Koszowy No a czym to się różni? Masz szanse na to, że się zarazisz, a potem jest szansa, że umrzesz. Ale żeby mówić o szansie na śmierć pierw musi dojść do zarażenia. Niech Cie interesuje bardziej to, że koronka ma większe szanse na śmierć, ale pierw musi dojść do zarażenia koronką co jest dużo mniej prawdopodobne niż zarażenie grypą. To tak samo gdybyś ubezpieczał sobie mieszkanie na wypadek pożaru, a olewał możliwość włamania i kradzieży mimo, że szanse są na to wieksze, bo szkodliwość dla Ciebie teoretycznie mniejsza.
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 6 września 2020 o 0:24
@AIkanaro A jednak na grypę zmarło zaledwie 62 chorych przez rok, a chińska zaraza już ma 2113 na liczniku, a to dopiero połowa roku się zbliża. A do tego nadchodzi sezon zachorowań i licznik podskoczy drastycznie.
Zresztą, zalecane środki ochrony chronią nie tylko przed chińską zarazą, ale i innymi chorobami zakaźnymi, wirusowymi itp. Więc stosowanie się do tych zasad bezpieczeństwa zmniejsza nie tylko ryzyko chińskiej zarazy, ale także grypy i innych. Więc jest to sytuacja win-win. Idiotyzmem jest przeciwko niej protestować.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 września 2020 o 0:30
@Koszowy Nie zapomnij dodać błędnych testów dla covida. Jest parę przypadków podwójnego zarażenia się covidem, ale dziwnym przypadkiem raz jest zarażenie się objawowe, a drugim razem bezobjawowe. Raz pierwsze jest bezobjawowe a raz drugie.
Śmiertelność jest niższa niż w ciagu paru ostatnich lat.
https://konkret24.tvn24.pl/zdrowie,110/zgony-w-maju-w-polsce-eksperci-wahniecia-zbyt-male-aby-mowic-o-nich-jako-o-skutkach-epidemii,1019618.html
Mi się wydaje po prostu że te testy robione na covida są błedne i wykrywaja coś innego stąd tyle wyników pozytywnych i bezobjawowców.
@pawcio1212 Tak czy siak, stosowanie reżimu sanitarnego pomoże na różne infekcje wirusowe, których sezon nadchodzi. Więc moim zdaniem warto się stosować.
@Koszowy Idiotyzmem jest wierzyć, że zalecane środki ochrony w ogóle chronią przed czymkolwiek. Widzę, że nie zagłębiałeś się w szczegóły skuteczności filtrowania masek i jak to koreluje z wielkością cząsteczek wirusa koronki. Po prostu przyjąłeś wszystko za pewnik bo rząd wprowadził takie, a nie inne zalecenia. Czego wisienką na torcie jest stosowanie środków biobójczych których stosowanie w takiej częstotliwości jak ma to miejsce teraz podczas tej rzekomej pandemii nie pomaga, a szkodzi osłabiając naturalną ochronę człowieka w postaci jego środowiska bakteryjnego.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 września 2020 o 13:22
@AIkanaro
Oczywiście że zagłębiałem. Sam wirus jest mniejszy niż oczka materiału, ale sam wirus nie dryfuje w przestrzeni, a przenoszony jest na jakimś nośniku, na wydzielinach. Kaszlesz, kichasz, plujesz. Jak wiesz, maski nie są nowym wymysłem i od lat są stosowane w części krajów (np. Japonia) oraz np. przez medyków podczas operacji. Gdyby nic nie dawały, medyk nie musiałby się męczyć z maską.
Tak, stosowanie środków dezynfekcyjnych nadmiernie szkodzi na skórę. Ale mycie rąk mydłem przed jedzeniem zawsze było dobrą praktyką. Więc przed przemieszczaniem rąk do ust/nosa/etc. warto je umyć i to jest dobre.
@Koszowy A medium w postaci aerozolu odparowuje, a wiriony osiadłe na maseczkach są potem wciągane przez osobę noszącą maseczkę...
@AIkanaro Możesz sobie je wciągać. Ważne, że nie naparskałeś na kogoś.
@Koszowy No właśnie tu jest problem, że chodzi o sytuację w której Ty jesteś zdrowy i ktoś na Twoją maskę naparskał jak to określiłeś. Aerozol odparowuje, a wiriony i tak wciągasz. Także tego możesz sobie je wciągać :)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 września 2020 o 16:06
@AIkanaro Dlatego trzyma się dystans. Maska mało pomaga, jak ktoś na ciebie parska, masz oczy odkryte itp.
Maska jest po to, żeby ograniczyć emisję. Dlatego chirurdzy ją noszą. Nie żeby przypadkiem brzuch pacjenta na chirurga nie naparskał, tylko żeby chirurg nie naparskał na pole operacyjne. I tak, wiem, że nie ogranicza w 100%, ale po prostu ogranicza i chodzi o statystykę.
Dwie osoby z ograniczeniem emisji maską oraz zachowaniem dystansu mają radykalnie zmniejszone prawdopodobieństwo zarażenia i o to chodzi.
Zresztą jak ktoś na ciebie naparska i nawet jeśli masz tę dziurawą maskę, to i tak już masz zmniejszoną ekspozycję na patogeny. Więc nawet jak aerozol odparowuje etc, to i tak jest to lepsze niż nic.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 września 2020 o 17:59
@Pomylilem_Strony obowiązkowa kwarantanna nie jest sprzeczna z prawem. Obowiązkowe maseczki również nie są sprzeczne z prawem (sprzeczne z prawem jest nakładanie mandatów za brak maseczek, a to jest spowodowane niekompetencja rządu i tego że nie potrafią wprowadzać przepisów; wystarczyłaby zmiana w ustawie, zanim wprowadziło się rozporządzenie)
@Koszowy Masz poczytaj sobie: https://globalna.info/2020/07/27/dziesiecioletni-proces-tworzenia-swiatowej-pandemii-w-wuhan-robiono-rzeczy-absolutnie-szalone/?fbclid=IwAR3Sr9cg_S3GpNPbFKAh7Nwj4I5joj9WOQty3KnwH9skAZUESWVV4wHL1ns
@AIkanaro
Bliżej nieokreślony ktoś, napisał bliżej nieokreślone coś, na zupełnie nieznanym blogasku, którego nikt nie czyta, a na którym najnowszy artykuł jest pt. „ZMIENNOKSZTAŁTNY OBCY ZAOBSERWOWANY NA ISLANDII.”
Kiedyś śp. Aleksander Minkowski wydawał takie czasopismo SKANDALE, w którym można było np. wyczytać o koniku polnym gigancie, który zjadł rolnika. I powiem ci, to chyba było nawet zabawniejsze niż durnoctwa jakie ludzie wypisują w internetach.
demonstracją nie pokonasz wirusa, pokonać natomiast można głupotę tych co wprowadzają ograniczenia nie mające żadnego podłoża w nauce
@jaras12 Słuszna uwaga, mógłbyś podać badania naukowe, które dowodzą co jest sensowne w walce z COVID, a co kompletnie bez sensu?
Troszkę naukowych badań i rzetelnych źródeł:
1) https://science.sciencemag.org/content/368/6498/1422.full
2) https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2007800
3) https://royalsocietypublishing.org/doi/10.1098/rspa.2020.0376. - Modelowanie matematyczne oceniające skuteczność maseczek w polaczeniu z czasowa blokada w zarządzaniu pandemią COVID-19.
A tutaj jeszcze “troszkę” więcej artykułów: https://threader.app/thread/1279144399897866248
dołączą ci co umarli na covid
@YszamanY Niestety Ci co umarli na raka i inne choroby przez skupianie się na tej pandemii już nie dadzą rady
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 września 2020 o 10:46
@adraxer12 zgadza się bo służba zdrowia kraju mlekiem i miodem płynąego nie była przygotowana na to , ale kasa na koryto plus nadal płynie i nikt nie myśli modyfikować socjalu , i nadal uważam że do protestu przeciwko covid-owi dołączą ci co umarli na covid i także ci dla któych nie było opieki z powodu covid
@YszamanY W innym kraju z mlekiem i miodem (i socjalem też), czyli w Niemczech, szacuje się, że z powodu ograniczeń covidowych zmarło już dziesiątki tysięcy osób (głównie przez opóźnianie krytycznych zabiegów). W Polsce opieka zdrowotna jest gorsza, więc na wszelki wypadek takich statystyk się nie prowadzi.
Popieram protest. Jak jakiś rakosceptyk wyjdzie na przeciw protestującym i powie, że Ci co umarli przez paraliż państwowy i Ci, co pobankrutowali przez niego niech się nie martwią, bo teraz leczymy tylko nowy rodzaj grypy.
Ostatnia demonstracja polegała na promocji książek Brauna i Sommera, żadnych lekarzy, żadnych polityków, tylko jedna telewizja internetowa, szkoda zachodu jak to sie ma powtórzyć
A ile wg Ciebie na covid zmarło w Polsce osób? Pytam o covid a nie z powodu chorób współistniejących jak nowotwór, choroby płuc czy inne ciężkie przypadki.
@pieterka76 Ciekawe pytanie; zauważ, że podobnie ludzie nie umierają "na białaczkę", ani "na AIDS", tylko "z powodu" - pozornie mała różnica, ale w praktyce duża. Białaczka, jak i AIDS osłabiają organizm do tego stopnia, że nawet niewielka infekcja, niegroźna dla zdrowego organizmu, u chorych na AIDS czy białaczkę może mieć skutki śmiertelne
Spiskowe owieczki.
Skąd zdanie, że te osoby to "koronosceptycy"? Co to w ogóle znaczy? Czemu nie "sceptycy wymysłów rządu, które nie trzymają się kupy"?
Wiecie czym różni się ta "pandemia" od rzeczywistej pandemii?
Rzeczywista pandemia rozgrywa się w rzeczywistości.
Nasza "pandemia" od blisko pół roku rozgrywa się w mediach.
@Ashardon
No tak, nie widzę wokoło siebie niedźwiedzi polarnych, więc niedźwiedzie polarne nie istnieją.
Stawiam że będzie jak w Stanach, przywódczyni protestu wróci z imprezy z Covidem xD
@DexterHollandRulez Też bym się nie zdziwił. Socha od dawna ich drażni więc zrobią jej testy do skutku - ich jakość sprawia, że pozytywny wynik jest tylko kwestią czadu, niezależnie od faktycznego stanu.
Demotywatory wczoraj: PiS to zło, kradnie, podnosi podatki i kłamie że nie, zarabia na maseczkach, które nic nie dają, Sasin prz**ebał kasę na wybory które się nie odbyły
Demotywatory dzisiaj: PiS stosuje słuszne działania w celu ochrony nas przed pandemią.
Chciałbym, aby ludzie, którzy z taką siłą walczą o głupie maseczki, walczyli również o likwidację ZUSu, przymusu ubezpieczeń, państwowego szkolnictwa, czy nawet nakazu zapinania pasów. Obecnie szaleńcy głosują na szaleńców, a potem wychodzą na ulicę, bo nie mają co robić. Wystarczyło nie wybierać szaleńców. Najlepsze protesty są przy urnie wyborczej.
@jabol428 Czekaj, czekaj, kiedyś był błazen z wąsikiem i też do skutku walczył, aż w końcu wygrał wybory. Na szczęście ten współczesny raczej już tego nie osiągnie.
Połowa komentujących tutaj ma nieźle wyprane mózgi. Brawo
DexterHollandRulez puknij się w ten glupi czerep! Na co Włosi umarli??? Na Covid? Widziales ile osób umarło RZECZYWIŚCIE na Covid czy tak pieprzysz byle pieprzyć? Wiesz jaki jest procent umieralności? A w ogole wiesz co chrzanisz? Czytać i słychać się już nie da takich pseudo mądrych znawców z tvn-u i innych ścieków. To ty i tobie podobni są największą zarazą naszej planety. Pozdro!
@Shirubia93
Nie, umarli sobie z nudów. Pewnego dnia uznali, że świat jest pusty i nudny, więc sobie umrą, żeby dostarczyć dreszczyku emocji pozostałym przy życiu.
A może zostali otruci przez światowe rządy pragnące założyć ludziom maseczki dla fanu?
Ja przyjdę tylko ubiorę maseczkę, aby było w tłumie bezpiecznie.
az zaluje ze nie mieszkam w warszawie,
zrobilbym wielki banner o tym ze wirusa nie ma, i ze to sciema
po czym zalozylbym kombinezon ochronny i poszedl protestowac:)
@mieteknapletek
Ale wiesz, żeby wziąć udział w tym proteście wcale nie trzeba być mieszkańcem Warszawy?
@Aarcticfrost
nie, ale do tej warszawy trzeba jakos dojechac, a na chwile mam za daleko:)
@mieteknapletek
Kto chce, szuka spsobu.
Kto nie chce, szuka powodu...
@mieteknapletek
Ciesz się, że masz daleko.
Daleko od Warszawy, od Warszawy najdalej
nie zbliżaj się do niej, omijaj ją z dala.
@Aarcticfrost
jak najbardziej masz racje:)
z tym ze nie zalezy mi na udziale w tym az tak bardzo zeby pokonywac trudnosci z dojazdem.
pogański kraj pogańskie obyczaje-to do robiących nagonkę wirusowa.
dlaczego jeżeli jakiś lekarzpowie, że to kopą, o automatycznie jest zawieszany w prawach przez izby? tAK szybko w żadnym wypadku nie działały od 89roku!!! no ale mieć lajt do południa, a po południu brać stawkę X2/X3 bez kasy i wirusa to nie ma problemu. wszędzie każą płacić kartą, a u mafii białej pieniądze są czyste
sam zaczynam się zastanawiać czy ta historia z koronawirusem nie jest trochę podrasowana przez media i polityków. ludzie umierają na schorzenia i choroby przewlekłe które mieli od dawna i do tego byli starzy ale że mieli koronawirusa to w papierach "koronawirus i choroby współistniejące" i pinionżki dla szpitala się sypią .
A może taki protest w Wuhan...a nie, oni tam znieśli restrykcje bo ścisłe ich przestrzeganie jednak pomogło.